«Άγιος» ο «Μέγας»,
για τους Σκοπιανούς
Της Τόνιας Φιλιππή
Έχουν πάρει φόρα οι γείτονες και να δούμε πού θα φτάσουν, αφού σε «Άγιο» ανακήρυξε η σχισματική εκκλησία των Σκοπίων, τον Μέγα Αλέξανδρο!
Η αρχαιοποίηση στα Σκόπια ξεπερνά κάθε ανθρώπινη ανοησία, αφού έφτασαν στο σημείο να απεικονίσουν τον Μέγα Αλέξανδρο, ως «Άγιο Αλέξανδρο το Μακεδόνα» μεταξύ των Αγίων της Χριστιανικής θρησκείας. Αυτή την πρωτοφανή κίνηση έκανε η σχισματική εκκλησία των Σκοπίων, που καλεί και άλλες εκκλησίες ανά την Οικουμένη να ανακηρύξουν «Άγιο» τον Αλέξανδρο.
Η συγκεκριμένη εκκλησία, που δεν είναι αναγνωρισμένη από την επίσημη Ορθόδοξη Εκκλησία, αυτοαποκαλείται «Μακεδονική Ορθόδοξη Εκκλησία» και επικεφαλής της είναι ο αυτοαποκαλούμενος «Αρχιεπίσκοπος Οχρίδας», Στέφαν.
Ο «βανδαλισμός» έγινε στον τρούλο της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου στο Στιπ, όπου ζωγραφίστηκε ο Μέγας Αλέξανδρος ως «Χριστιανός Άγιος».
Στην «αγιογραφία» εμπεριέχεται -όπως βλέπετε- και το ειδωλολατρικό σύμβολο ο ήλιος της Βεργίνας, το οποίο ήταν σύμβολο του βασιλιά Φίλιππου της Αρχαίας Μακεδονίας.
Εκτός από το ότι ο Μέγας Αλέξανδρος γεννήθηκε στους προ-χριστιανικούς χρόνους, αυτό είναι απαράδεκτο σε ναό του Θεού να απεικονίζονται ειδωλολατρικά σύμβολα.
Για ακόμα μία φορά βλέπουμε την «υπερπροσπάθεια» των Σκοπιανών, να κατοχυρώσουν με κάθε τρόπο την «κηδεμονία» του Μακεδόνα στρατηλάτη, ίσως γιατί κατά βάθος ξέρουν και οι ίδιοι πως δεν έχουν και μεγάλη σχέση μαζί του.
Τι άλλο μπορούμε να προσθέσουμε;
Η Σκοπιανή γελοιότητα και αλλοίωση της ιστορίας δεν γνωρίζει όρια;
ΠΗΓΗ:Newsbomb
Βέβαια, σε νάρθηκες Ι. Ναών ακόμη και του Αγίου Όρους εικονογραφούνται οι αρχαίοι φιλόσοφοι Σωκράτης, Πλάτων και Αριστοτέλης, αλλά όχι ως άγιοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά και ο άγιος Ιουστίνος ο φιλόσοφος βλέπει την ελληνική φιλοσοφία να συμπίπτει με τον Χριστιανισμό και επίσης βλέπει ομοιότητες του Πλατωνισμού τόσες, ώστε η μετάβαση από τον δεύτερο στον πρώτο να μην έχει τίποτε το επαναστατικό, αλλά να είναι το πιό φυσικό πράγμα του κόσμου. Φτάνει δε στο σημείο να δεχτεί, ότι οι Έλληνες φιλόσοφοι δανείστηκαν τη διδασκαλία τους από τον Μωυσή και την Π. Διαθήκη και ότι ο Χριστός είναι ο λόγος, στον οποίον αναφέρεται η ελληνική φιλοσοφία.
Ο άγιος Ιουστίνος αναφέρει, ότι οι Έλληνες φιλόσοφοι κατόρθωσαν να βρουν την αλήθεια πριν ακόμη να έλθει ο Χριστός στον κόσμο και φθάνει στο απώγειό του να θεωρεί ότι μόνο με την ελληνική φιλοσοφία να είναι πιά δυνατό να γίνει θεολογία! Έτσι, η θεολογία υποτάσσεται ουσιαστικά στη φιλοσοφία και η έννοια του Θεού εξαρτάται πια από την αντίληψη που έχει κανείς για τον κόσμο.
Άλλο βέβαια όλα αυτά και άλλο να φτάσουμε να βάλουμε φωτοστέφανο στον Μ. Αλέξανδρο (αν και η εικονογραφία αυτή δεν τον αναφέρει ως άγιο και δεν έχει φωτοστέφανο)!
ΙΚ
Μ΄αρέσεις, πανταχού παρών με μεγάλη ευριμάθεια. Αν δεν εξύβριζες και τους αδελφούς ζηλωτάς θα σου απέδιδα το ΩΣΑΝΑ! Χωρίς διάθεση ειρωνίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυλόγησον!
ΒΓ