Πρῶτα
τά «ἐν οἴκῳ»
Συχνὰ γινόμαστε ἀκροατὲς καὶ ἀναγνῶστες δηλώσεων καὶ ἀνακοινώσεων Ἀρχιερέων, οἱ ὁποῖες προβάλλονται ἀπὸ τὰ μέσα τῆς ἠλεκτρονικῆς καὶ τῆς ἔντυπης δημοσιογραφίας. Μὲ τὶς δηλώσεις καὶ παρεμβάσεις αὐτὲς οἱ παραπάνω ὡς λαλίστατοι ἐμφανιζόμενοι Ἀρχιερεῖς ἀναφέρονται ἐπὶ παντὸς ἐπιστητοῦ.
Ἀναφέρονται εἰδικότερα:
1) Ἐπὶ ἐθνικῶν θεμάτων, τὰ ὁποῖα, εἶναι βέβαιο, ὅτι ἐπικίνδυνα ἔρχονται, ὅλο καὶ συχνότερα, στὸ προσκήνιο καὶ τὰ ὁποῖα ἐμβάλλουν σὲ ἀνησυχία καὶ προβληματισμοὺς τὸ λαό μας γιὰ τὰ κέντρα ποὺ τὰ προκαλοῦν καὶ σκοπίμως τὰ προωθοῦν.
2) Ἐπὶ θεμάτων, τὰ ὁποῖα ἀλλοιώνουν τὴν ἐθνική μας ταυτότητα καὶ τὰ ὁποῖα πλήττουν τὸν ἱερὸ θεσμὸ τῆς ἑλληνικῆς οἰκογένειας, ὅπως εἶναι τὸ σκοπίμως τελευταία ἐνισχυμένο κίνημα τῶν ὁμοφυλοφίλων, τοὺς ὁποίους χωρὶς ντροπὴ δεχόμαστε ἀναντίρρητα νὰ παρελαύνουν ἐπίσημα καὶ ἀνενόχλητα ἀπὸ τὸ κέντρο τῆς Ἀθήνας καὶ μάλιστα ὑπὸ τὴν αἰγίδα καὶ προστασία τοῦ φιλικὰ προσκείμενου πρὸς τὸν Ἀρχιεπίσκοπο πρώτου ἄρχοντα τῶν Ἀθηναίων.
3) Ἐπὶ θεμάτων ἀποθρησκιοποίησης, ποὺ ἔχουν λάβει διεθνῶς ἀνησυχητικὲς διαστάσεις καὶ ἐπὶ πλέον, γιὰ μᾶς τοὺς Ἕλληνες, τοῦ σοβαροῦ φαινομένου τοῦ ἀφελληνισμοῦ μὲ κέντρα τοῦ ἐξωτερικοῦ ἀλλὰ καὶ τοῦ ἐσωτερικοῦ χώρου.
4) Ἐπὶ τοῦ πρωτοφανοῦς γιὰ τὰ ἑλληνικὰ χρονικὰ φαινομένου τῆς οἰκονομικῆς κρίσης, τὸ ὁποῖο ἐμβάλλει σὲ ἔντονες ἀνησυχίες τὸν λαό μας, ποὺ ἀγωνιᾶ ποιὰ εἶναι ἡ ἀφετηρία καὶ τὰ αἴτιά του, ποιὰ θὰ εἶναι ἡ ἐξέλιξη καὶ ἡ κατάληξή του, ποιὲς εἶναι οἱ ἐπικίνδυνες παράμετροί του καὶ ποιοὶ τὸ κηδεμονεύουν.
Καὶ γιὰ ὅλα αὐτὰ τὰ παραπάνω θέματα, τὰ ὁποῖα ὅλως ἐπιλεκτικὰ παραθέσαμε, καὶ τὰ ὁποῖα προδήλως ταλαιπωροῦν, τὸ λαό μας, θὰ ἔκρινε κανεὶς πολλὲς ἀπὸ τὶς ἀρχιερατικὲς αὐτὲς παρεμβάσεις, κατ᾿ ἀρχήν, ὡς ὀρθὲς καὶ παραδεκτές. Καὶ τοῦτο γιατί, πολλὲς ἀπ᾿ αὐτές, ἀνεξάρτητα ἂν ἀνήκουν στὴν κύρια ἁρμοδιότητα καὶ εὐθύνη τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας, κινοῦνται ὅμως παράλληλα καὶ μέσα στὰ ὅρια τῶν καθηκόντων τους ὡς πνευματικῶν ἠγετῶν, οἱ ὁποῖοι ἔχουν καὶ οἱ ἴδιοι εὐθύνη γιὰ ἐνημέρωση καὶ προστασία τοῦ ποιμνίου. Αὐτὸ ἀποτελεῖ, κατ᾿ ἀρχήν, μιὰ γενικὴ τοποθέτηση.
Θα προσθέσουμε ὅμως καὶ τοῦτο. Οἱ ἐν λόγῳ λαλίστατοι Ἀρχιερεῖς ὁμιλοῦν γιὰ πολλὰ (καὶ κατ᾿ ἀρχὴν ὀρθῶς), πλὴν ὅμως ὁμιλοῦν γιὰ θέματα ποὺ δὲν κινοῦνται βασικὰ μέσα στὸ δικό τους, τὸν ὁρισμένο ἐκκλησιαστικὸ χῶρο. Καὶ κάτι παραπάνω, ὅπερ καὶ οὐσιῶδες. Ὅλες αὐτὲς οἱ ἐπισημάνσεις καὶ ὅλες οἱ φωνὲς ποὺ ἀκούονται, γίνονται πάντοτε ἐπὶ τοῦ ἀσφαλοῦς καὶ τὸ κυριότερο χωρὶς κανένα προσωπικὸ κόστος.
Καὶ ἀφοῦ τὸ τελευταῖο αὐτό, τὸ προσωπικὸ κόστος, δὲν ὑπάρχει, θὰ μποροῦσε νὰ πεῖ κάθε καλόπιστος παρατηρητής, ὅτι ὅσα κατὰ καιροὺς ἀκούονται καὶ λέγονται, πάντοτε ὅμως ἐπὶ τοῦ ἀσφαλοῦς, φέρουν πρωτίστως καὶ κυρίως τὸ στοιχεῖο τῆς προσωπικῆς προβολῆς καὶ τῆς ἰκανοποίησης ἐγωϊστικῶν διαθέσεων. Καὶ στὸ ἀβίαστο αὐτὸ συμπέρασμα καταλήγει κανεὶς ἀπὸ τὴν ἀναντίρρητη διαπίστωση, ὅτι οἱ παραπάνω Ἀρχιερεῖς ἐμφανίζονται μαχητὲς καὶ λαλίστατοι πάνω σὲ θέματα ποὺ κινοῦνται, ὅπως εἰπώθηκε, ἔξω ἀπὸ τὸν περιορισμένο ἐκκλησιαστικὸ χῶρο.
Γιὰ ὅλα ὅμως τὰ θλιβερὰ φαινόμενα, τὰ ὁποῖα κινοῦνται ἀποκλειστικὰ καὶ μόνο στὸ χῶρο τῆς δικῆς τους δικαιοδοσίας μέσα «στὸν οἶκο τους» καὶ τὰ ὁποῖα καὶ κατὰ τὸ παρελθὸν ἀλλὰ καὶ πρόσφατα, ἄφησαν μαῦρα στίγματα καὶ στοὺς δέκτες τῶν τηλεοράσεων καὶ στὶς σελίδες τῶν ἐφημερίδων, τηροῦν ὄχι μόνο στάση σιωπῆς, ἀλλὰ πολλάκις τὰ ἐπικροτοῦν καὶ τὰ ἐπικαλύπτουν μὲ ἀντιεκκλησιαστικὲς καὶ ἀντικανονικὲς ἐνέργειες καὶ συμπεριφορές. Προφανῶς γιατί ἐδῶ μετράει τὸ προσωπικὸ κόστος, τὸ ὁποῖο δὲν εἶναι διατεθειμένοι νὰ τὸ παραγνωρίσουν καὶ νὰ τὸ ἀναλάβουν.
Καὶ δὲν εἶναι λίγα τὰ θέματα αὐτά.
Θὰ περιορισθοῦμε ὅμως σὲ ὁρισμένες κραυγαλέες, ἐπιλεκτικὲς ἀναφορές.
1) Τί νὰ πεῖ κανεὶς γιὰ τὴν περιβόητη κάθαρση, μὲ ὅσα φοβερὰ προβλήθηκαν γιὰ ἐκκλησιαστικοὺς λειτουργοὺς (καὶ Ἀρχιερεῖς) καὶ ἀπὸ τοὺς δέκτες τῶν τηλεοράσεων καὶ ἀπὸ τὶς σελίδες τοῦ τύπου. Ὁ ἴδιος ὁ μακ. Ἀρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος ὁμίλησε σὲ ἐπίσημη Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας γιὰ «φιλήδονους καὶ φιλοχρήματους κληρικοὺς καὶ γιὰ ἀνθοκήπια ἀθλιοτήτων». Καὶ δὲν κινήθηκε φύλλο. Οὔτε κάποιος ἀπὸ τοὺς τωρινοὺς λαλίστατους Ἀρχιερεῖς. Τὴ θλιβερὴ κατάληξη τῆς περιβόητης κάθαρσης τὴν ἀποδίδει χαρακτηριστικὰ ἡ τότε δημόσια ἀπὸ τηλεοράσεως δήλωση τοῦ κορυφαίου καὶ εὐσεβοῦς Εἰσαγγελικοῦ λειτουργοῦ (Εἰσαγγελέως Α.Π.) Εὐάγγελου Κρουσταλλάκη: «Ἡ κάθαρση στὴν Ἐκκλησία, σὲ ἀντίθεση μὲ τὶς ἐνέργειες τῶν Δικαστηρίων, ἦταν ΕΝΑ ΑΠΛΟ ΠΥΡΟΤΕΧΝΗΜΑ».
2) Τί νὰ συμπληρώσει κανεὶς γιὰ τὰ περίφημα «παραπεμπτικά» τῶν Συνοδικῶν Δικαστηρίων γιὰ τοὺς «ἐγκαλούμενους!» Ἀρχιερεῖς: «Ἵνα μὴ μείνει ἴχνος ὑποψίας σὲ βάρος τού..., διατάσσομεν ἀνακρίσεις»!! Παγκόσμια δικονομικὴ πρωτοτυπία, μὲ προκαθορισμένο τὸ πόρισμα καὶ τὴν ἀπόφαση.
3) Τί νὰ πεῖ κανεὶς γιὰ τὶς ἀντικανονικὲς καὶ παράνομες διώξεις τῶν δώδεκα Ἀρχιερέων, οἱ ὁποῖοι διώχθηκαν καὶ ἀπομακρύνθηκαν ἀπὸ τὶς ἕδρες καὶ τὸ ποίμνιό τους ΧΩΡΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ, ΧΩΡΙΣ ΔΙΚΗ, ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΛΟΓΙΑ, ΧΩΡΙΣ ΚΑΝ ΑΚΡΟΑΣΗ. Καὶ τὸ σπουδαιότερο, ἀλλὰ καὶ ἄκρως ἀντιφατικό, εἶναι ὅτι στὴν ἕδρα ἑνὸς ἀπὸ τοὺς «βιαίως» ἀπομακρυνθέντες Ἀρχιερεῖς ἐκλέχθηκε κατὰ τὴν περίοδο τῆς δικτατορίας Ἰωαννίδη καὶ τοποθετήθηκε ὡς Μητροπολίτης Ἀρχιερέας, ὁ ὁποῖος ἐσχάτως ἀπὸ τηλεοράσεως καὶ διὰ τοῦ τύπου ἐπέκρινε τίς, κατ᾿ αὐτόν, ἄστοχες «δικαστικὲς ταλαιπωρίες» τοῦ διαβόητου γιὰ τὰ ἠθικὰ σκάνδαλα Δ/ντή τοῦ Δ.Ν.Τ. Stros Kan, πρὶν τὴν ὁριστικὴ καταδίκη του, ἐπικαλούμενος τὸ τεκμήριο τῆς ἀθωότητας! Καὶ ἐρωτᾶται: Γιὰ τοὺς χωρὶς δίκη καὶ ἀπολογία διωχθέντες δώδεκα Ἀρχιερεῖς, μεταξὺ τῶν ὁποίων ὁ ἥρωας καὶ ἅγιος προκάτοχός του, δὲν ὑφίστατο καὶ δὲν λειτούργησε, κατὰ μείζονα λόγο, τὸ τεκμήριο τῆς ἀθωότητας; Καὶ ὅπως λέει ὁ λαός μας «Ἄλλο τὸ ἕνα καὶ ἄλλο τὸ ἄλλο»; Γιατί;
4) Τί νὰ πεῖ κανεὶς καὶ γιὰ τὴν περίπτωση Μητροπολίτη, ὁ ὁποῖος καταδικάσθηκε ΑΜΕΤΑΚΛΗΤΑ μὲ ἀπόφαση τοῦ Ἀρείου Πάγου, μετὰ ἀπὸ δυὸ καταδικαστικὲς ἀποφάσεις, γιὰ τὸ κακούργημα τῆς ὑπεξαίρεσης σὲ ἑξαετῆ κάθειρξη, ἐνῶ ἡ ἐκκλησιαστικὴ δικαιοσύνη, ἕνα περίπου μήνα πρὶν καταστεῖ ἀμετάκλητη ἀπὸ τὸν Α.Π. ἡ ἐφετειακὴ ἀπόφαση, τὸν ἀπέδιδε ἀθῶο στὸ πλήρωμα!
5) Τί νὰ πεῖ κανεὶς γιὰ τὶς μεγαλοστομίες καὶ τὶς προκλητικὲς συμπεριφορὲς μερικῶν, οἱ ὁποῖοι ὑπεραμύνονται τῆς κανονικῆς τάξης στὴν Ἐκκλησία, ὅταν οἱ ἴδιοι εἴτε δημιουργοῦν εἴτε συμπράττουν εἴτε ἀνέχονται τὶς πρόδηλες ἀντικανονικότητες ποὺ σημάδεψαν τὸ θέμα τῶν ἀντικανονικῶς διωχθέντων ἀρχικὰ δώδεκα καὶ τελικὰ ἐπιτιμηθέντων μὲ «Ἀκοινωνησία!» τριῶν ἄξιων καὶ ἀνεπίληπτων Ἀρχιερέων. Ὅταν, πρὸς δημιουργία καὶ μόνο ἐντυπώσεων, ἐπικαλοῦνται ὅτι κατέχουν Μητρόπολη ποὺ ἀνήκει σὲ ἄλλον, ὅτι προσφέρονται νὰ τὴν «δωρίσουν!» καὶ ὅτι προτίθενται νὰ παραιτηθοῦν;
6) Τί νὰ πεῖ κανεὶς ὅταν, ἐνῶ στρέφονται κατὰ τῆς ὀμοφυλοφιλίας, ἀπὸ τὸ ἄλλο μέρος ἀνέχονται ὡς ἐκκλησιαστικὴ διοίκηση τὴν παρέλαση στὸ Κέντρο τῆς Ἀθήνας πολυπληθοῦς ὁμάδας ἀτόμων (ἀνδρῶν καὶ γυναικῶν) αὐτῆς τῆς κατηγορίας, ὑπὸ τὴν προστασία τοῦ Δημάρχου Ἀθηνῶν, γιὰ τὸν ὁποῖον, ὅταν ὁ ἴδιος, κατὰ τρόπο προκλητικὸ καὶ προσβλητικὸ γιὰ τοὺς δημότες, ἀπαγόρευσε ἀπὸ τὸ ραδιοφωνικὸ σταθμὸ τοῦ Δήμου κατὰ τὶς ἡμέρες τοῦ Πάσχα τὸ «Χριστὸς Ἀνέστη», ἡ φίλα προσκείμενη ἐκκλησιαστικὴ ἠγεσία τὸν ἐκάλυψε μὲ τὴ φράση «Ἔ, ἄνθρωπος εἶναι, ἔκανε ἕνα λάθος»!
ΕΠΙΜΥΘΙΟ.
Ὅταν οἱ Ἀρχιερεῖς μας ἐμφανίζονται μαχητικοὶ καὶ λαλίστατοι (καὶ ὀρθῶς κατ᾿ ἀρχήν) γιὰ θέματα ποὺ δὲν ἀνήκουν ἐν πολλοὶς στὸ χῶρο τῆς ἀρμοδιότητάς τους, ἐνῶ γιὰ τὰ ἄλλα τὰ θλιβερὰ φαινόμενα, ποὺ ἐντάσσονται στὸ χῶρο τῆς ἀποκλειστικῆς τους εὐθύνης, τηροῦν σιωπή, ἂν μὴ καὶ τὰ συντηροῦν ὑπολογίζοντας προδήλως τὸ προσωπικὸ κόστος, θὰ ἔλεγε κανεὶς ὅτι ὅλες αὐτὲς οἱ παρεμβάσεις γίνονται γιὰ λόγους προβολῆς καὶ ἐντυπωσιασμοῦ. Καὶ μὲ ἄλλα λόγια.
Ὅταν οἱ Ἀρχιερεῖς μας δὲν ἐπιμελοῦνται, τηροῦντες τὴν κανονικὴ καὶ ἐκκλησιαστικὴ τάξη, νὰ ξεκαθαρίσει ὁ δικός τους χῶρος ἀπὸ σοβαρὲς ἐκτροπές, τότε «ΔΕΝ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ» νὰ παρεμβαίνουν σὲ ἄλλους χώρους, ἔστω καὶ ἂν ἐκεῖ τοὺς πέφτει κάποιος λόγος. Πρώτα τά τοῦ «Οἴκου τους» καὶ μετὰ ὅλα τὰ ἄλλα.
Aπο την ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΙ
Καλημέρα κ. Οδυσσέα,
ΑπάντησηΔιαγραφήμου επιτρέπεις να πω την αποψη μου ή καλυτερα να σιωπήσω;
Τι λες;
Μυρμιδόνας
Και βεβαια αγαπητε Μυρμιδονα και με αρεσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Οδυσσέα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφου μου δινεις το 'ελευθερο', θα στα πώ 'έξω απο τα δόντια'.
Τι ακριβως θελεις να καταφερεις με όλα αυτα τα άρθρα σου περι λαθών των Επισκόπων;
Γιατι αναφέρεις ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ τι έκανε ο ενας Αρχιερέας και τι ο άλλος;
Ξέρεις ποια ειναι η πλάκα κ. Οδυσσέα;
ΟΤΙ ΣΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΑΙΟ, ΑΠΟΛΥΤΟ ΔΙΚΑΙΟ.
Το ζουμί ομως ποιο ειναι; Το αποτέλεσμα;
κ. Οδυσσέα, μου θυμίζεις εμενα, πριν 10 χρόνια, οταν τότε, μετα απο μια 'ερωτική μου απογοήτευση' - συγκέντρωνα όλα τα 'στραβά' των γυναικων - ειχα αγοράσει ενα τετράδιο, και εγραφα μεσα ολα τα λάθη που βλεπω να κανουνε τα θηλυκά!
Ε και; Βγάζεις ετσι άκρη;
Κερδισα τιποτα που το εκανα; Μονο την ψυχη μου δηλητηρίαζα!
Ή μηπως ολες οι γυναικες ειναι το ίδιο; Μπορεις να βαλεις ολους τους ανθρωπους στο ίδιο τσουβάλι;
Αντιλαμβάνομαι οτι το θεμα της Πιστεως ειναι 'ανώτερο' απο το θέμα ενος αποτυχημένου έρωτα ή μιας σχέσης με μια γυναικα.
Ομως:
ΑΦου γνωριζεις πολυ καλά την Αγία Γραφή κυριε Οδυσσέα.
ΕΤσι:
Ο ίδιος ο Κύριος μας δεν ειπε "θα ερθουνε τα ΣΚΑΝΔΑΛΑ, δεν μπορει να μην ερθουνε, ομως αλλιμονο σε αυτον δια του οποιου ερχονται";
---------------------
κ. Οδυσσεα, βλεπω στα κειμενα σου οτι γνωριζεις και αρκετα απο την ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ του ανθρώπου.
Ε λοιπον, ο άνθρωπος αυτός ειναι! Αυτα ειναι τα χάλια του! Αυτες οι αμαρτιες του!
ΟΠως εγω δεν μπορουσα καποτε να αλλάξω τις γυναικες - (απλα γινομουνα πιο κακος οταν ερχομουνα σε αντιπαραθεση μαζι τους) - ετσι και εσυ δεν μπορεις να αλλαξεις τον άνθρωπο και ΕΙΔΙΚΑ ΤΟΝ ΘΡΗΣΚΕΥΟΜΕΝΟ!
Ο ανθρωπος της Πτωσης αυτα τα χάλια εχει και θα έχει!
Ο Απ. Παύλος λεει "μεγα το μυστηριο της ανομιας"!
Προσπαθεις με επιχειρηματα κύριε Οδυσσέα να κανεις τι;
Να φερεις τον ανθρωπο στον σωστό δρομο;
Να του 'αλλάξεις μυαλα';
ΕΙΝΑΙ ΠΟΤΕ ΑΥΤΟ ΔΥΝΑΤΟΝ να το πετυχουμε κ. Οδυσσεα;
Νομίζω έγραψα αρκετα γιαυτο το πρώτο θεμα.
στο δευτερο σχολιο θα σου πω και τι λαθος κανεις με την ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ σου απο την Εκκλησια...
Το λάθος της ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπορώ πως βρεθήκανε χριστιανοι ορθόδοξοι που 'χειροκροτησανε' την Αποτείχιση σου - και κανείς δεν σου ειπε την Αληθεια!
-----------------------------
Ειναι δυνατόν καθε φορα που 'πονάει κεφαλι, κόβει κεφάλι' κ. Οδυσσέα;
Οταν εσυ μαλωσεις με την γυναικα σου σηκωνεσαι και φευγεις απο το σπιτι και το διαλυεις;
ο Αγώνας 'εκ των εσω' θα γινει - το μονο ευκολο οταν διαφωνεις να παρεις το 'σακάκι' σου και να σηκωθεις να φυγεις!
κ. Οδυσσεα, ειναι προσωπικο σου ζητημα τι θα κάνεις, και εισαι ενας ελευθερος ανθρωπος.
Εσυ θα αποφασισεις, εγω απλα την γνωμη μου λεω, και φυσικα καθε σου αποφαση ειναι σεβαστή.
Άλλο ομως η δικη μας αποφαση και αλλο η Αληθεια της Ορθοδοξου Εκκλησιας, σωστά;
Δεν ειναι καφενείο η Εκκλησια και οτι 'γουσταρει' κανει ο καθενας, ετσι δεν ειναι;
Λοιπον, εχω μια απορια:
Αραγε το βραδυ οταν κοιμασαι, τι λες κ. Οδυσσεα;
"Πωπω, τι καλος χριστιανος ειμαι εγω, λιγοι απομεινανε σαν και μενα - αραγε, στην Βασιλεια του Θεου μεγιστος θα κληθω;
Ποιος αλλος εχει το θαρρος να ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΘΕΙ απο την Εκκλησια; Μονο εγω, και αλλοι εκατο!
Πωπω, ειμαστε Γνησιοι Αγιοι εμεις...εμεις εχουμε την Χαρι του Θεου και ο Θεος μας προστατευει προσωπικα και μας ενισχυει...μακαρι και αλλοι χριστιανοι να ηταν σαν και μενα";
Αντιλαμβάνομαι τωρα, οτι θα απαντησεις 'ταπεινολογώντας':
"Εγω ειμαι αμαρτωλος και εγω γνωριζω τις αμαρτιες μου".
Για να σηκωθεις ομως να φυγεις απο την Εκκλησια και να "κηρύξεις πολεμο" στην Εκκλησια - εκει ξεχνας ομως οτι εισαι 'αμαρτωλος', ετσι δεν ειναι κύριε Οδυσσέα;
Με τι 'προσόντα' ελέγχεις εσυ την Εκκλησια;
Μηπως εισαι ο Μεγας Αθανάσιος; ή ο Μέγας Βασίλειος;
---------------------------------------
ο Άγιος Γερμανος εγραψε εναν κανονα, το 1200.
Την ευλογια του ΑΓίου Πατριάρχου να εχουμε.
Ομως...ξερεις ποσους κανονες εγραψαν οι Πατερες - υπο διαφορετικες συνθηκες και σε διαφορετικες εποχες;
Γιατι τα βαζεις ολα στο ιδιο τσουβάλι κ. Οδυσσεα;
Οι κανονες απαγορευαν επι 'ποινη θανάτου' να παρακολουθησεις θεατρικη παρασταση - σημερα δηλ αν παω το βραδυ στο Κρατικο Θεατρο Βορειου Ελλαδος..θα καταδικαστω στην Αιώνια Κολαση;
Ξετρύπωσες εναν Κανονα απο τους χιλιάδες Κανονες και αυτον θελεις να ακολουθησεις "πιστά και φανατισμένα";
Δηλ κύριε Οδυσσεα, εσυ τηρεις τους υπολοιπους 999 Κανονες του Πηδαλιου - και μονο αυτος εμεινε που σου ειχε ξεφύγει;
Και αποφασισες τωρα να τηρησεις και αυτον;
---------------------
Θα μπορουσα και άλλα να γραψω κ. Οδυσσέα.
Νομιζω κατάλαβες τι θελω να πω.
Ας μην κανουμε τα ίδια λαθη με τους φανατισμένους Παλαιοημερολογιτες.
Ουτε με τους Αιρετικους πάσης φυσεως!
Προσωπικη μου αποψη κ. Οδυσσεα:
Πηγαινε στο Αγιο Ορος - εξομολογησου σε καποιον Ιερομόναχο - και επέστρεψε το συντομοτερο δυνατό στην Εκκλησια - δεν ειναι ανάγκη να εκκλησιαζεσαι στην Εκκλησια της τοπικης σου Μητροπόλεως.
Αλήθεια...ετσι χαριν της ΑΛηθειας πες μας κ. Οδυσσεα - το εχω απορια:
Τωρα που 'εφυγες' - που εκκλησιαζεσαι;
Εχετε ιδρυσει μια δικη σας εκκλησια ας πουμε;
Δημιουργησατε ενα δικο σας 'club';
Θα περιμενω την απαντηση σου.
Μυρμιδόνας
Υ.Γ.: Ελπιζω, τώρα μετα απο αυτα τα σχόλια μου, να συνεχιζω να 'σου αρεσω' κ. Οδυσσεα!
Αγαπητε Μυρμιδονα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕτσι στα προχειρα σου απαντω οτι ειναι δυνατον να αισθανεσαι κατ' αυτον τον τροπον τον εαυτο σου μεσα στην Εκκλησια;
Και το Ευαγγελιο, το Πηδαλιο, οι Αποστολοι, οι Μαρτυρες, οι Αγιοι, οι Πατερες, τα συγγραμματα τους, ολα αυτα, ΟΛΑ ΑΥΤΑ, ειναι μονο λογια, λογια, λογια και τιποτα αλλο;
Δεν οφειλουμε να τα κανουμε και πραξεις και ζωη;
Δεν οφειλουμε να γινουμε και εμεις μιμηται του Χριστου και των Αγιων;
Κοιταγαν εκεινοι τις συνεπειες;
Ο αγων ειναι των ανθρωπων Μυρμιδονα κουκουλοφορε μου, το δε αποτελεσμα ειναι του Θεου, φιλε μου, που καποια σχολια σου που ειχα διαβασει στον αφιλο Αμεθυστο, πραγματι με ειχαν αρεσει.
Απο αυτην την ζωη φευγουμε γρηγορα και θα πρεπει να κανουμε ολοι μας και καποια ηρωικη πραξι.
Μακαριοι οι ακουοντες τον λογον του Θεου και ΦΥΛΑΣΣΟΝΤΕΣ (τηρουντες) ΑΥΤΟΝ.
Και τον λογο του Θεου τον κηρυξαν οι Πατερες και τον εφηρμοσαν στη ζωη τους κατα γραμμα.
Και εμεις να βαδιζουμε στα χναρια τους.
Και ο εχων ωτα ακουειν...
κ. Οδυσσέα,
ΑπάντησηΔιαγραφήαφου αποφάσισες οπως αποφασισες για τον 'προσωπικο σου θεολογικο δρομο' - καλως.
Δεν εχω τιποτα αλλο να προσθεσω.
ΑΠλα δεν απαντησες στην απορια μου 'τωρα, που αποτειχιστηκες, που εκκλησιάζεσαι;' - δεν θελω να πεις ονοματα και διευθυνσεις, αλλα γενικα πες μας.
Υ.Γ.:
Ειμαι "κουκουλοφορος'; Δηλ; Τι εννοεις; πες μου ελευθερα.
Μυρμιδόνας
Aγαπητε Μυρμιδονα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ονομαζω ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟ γιατι το Μυρμιδονας ειναι ψευδωνυμο.
Κρυπτεσαι και εσυ οπως ολοι, ακομα και τα ιστολογια κρυπτουν τους υπευθυνους τους, για τα οποια διαφωνουσα και διαφωνω παντοτε οτι θα πρεπει να εχουν κανονικη ταυτοτητα.
Αλλοιως να κλεισουν.
Που ακουστηκε, σε ποιο ευαγγελιο ειναι γραμμενο να αγωνιζομαστε σαν ...κουκουλοφοροι και σαν ...φαντασματα;
Ονομα εκκλησιαστικο, δεν εχουμε;
Να το βαλουμε απο κατω, φαρδια πλατια.
Τι φοβομαστε;
Καποια διωξι;
Να την υποστουμε.
Τι ψευτοπαλληκαρια ειμαστε;
Τι ψευτοχριστανοι ειμαστε;
Ναι, εξοργιστικοι ειμαστε.
Και θρασεις, και αναιδεις και θρασυδειλοι.
Οχι φιλε το ονομα μας απο κατω.
Αλλοιως...μακρυα απο μας ο Χριστος και το Ευαγγελιο.
Και να παψουμε να κανουμε τους εξυπνους ή τους εξυπνακηδες.
Ενταξει;
Οσον αφορα τον εκκλησιασμο μου, εκκλησιαζομαι σε ενα εξωκκλησι καποιας μητροπολεως πανω σε ενα βουνο με εναν συνταξιουχο ιερεα εξω απο την Θεσσαλονικη.
Αν επιθυμεις να συναντηθουμε καποτε, τηλεφωνησε με.
Αυτα.
Και ο ΑΓΩΝ συνεχιζεται.
Το αποτελεσμα του Θεου.
Αυτο το μετραει ΕΚΕΙΝΟΣ.
Δικο του το μετρημα.
Ο Μυρμιδόνας είχε ερωτική απογοήτευση με γυναίκα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκου φίλε μου!
Ως τώρα μας ειχε πληροφορήσει ότι αναζητεί συντρόφους στα φουγάρα της Πτολεμαίδος, "τράνζες"(του Πανοσιολογιότατου ο όρος) στη Συγγρού" , Κούρδους στην Κουμουνδούρου και "μελαψούς" για την κοπρολαγνεία του στη Βικτωρίας, αλλά η ποιότητα των Θεσσαλονικέων, όπως μας εξηγεί, είναι ανυπέρβλητη.
Εκτός των ως άνω είχε και με γυναίκες νταλαβέρια ή μόνον αποτυχίες και απογοητεύσεις;
Καλημέρα κ. Οδυσσέα,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς τα παρουμε ένα ενα τα θεματα.
1. Δεν νομιζω να ειμαι ο μοναδικος χρήστης στο Ιντερνετ με ψευδώνυμο.
Το επίθετο του αλλου τι το θελεις;
Σκοπεύεις να του υποβάλλεις μηνυση;
ΣΕ ΤΙ ΑΛΛΟ ΣΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ;
Εκτος αν σκεφτεσαι οτι με το κανονικο του ονομα δεν θα μου ελεγε αληθειες που με ΠΟΝΑΝΕ!
Θα μιλουσε πιο 'ουδέτερα'!
Εδω δεν μπορω παρα να θυμηθω την απάντηση του Κυρίου μας στον δουλο που τον ραπισε - τωρα ο Αμέθυστος αν τυχον διαβασει αυτο το σχολιο θα μου πει: "ρε Μυρμιδόνα, παλι με τον Κύριο συγκρινεσαι;" -
- είπε λοιπον ο Κύριος στον δουλο: "Αν μιλησα κακως, δειξε μου που μιλησα, αν μιλησα ομως σωστα..." - ΤΟΤΕ ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΕΣΑΙ ΤΟ ΕΠΙΘΕΤΟ ΜΟΥ κύριε Οδυσσέα;
Επίσης, το 90% των αναγνωστών σου κ. Οδυσσέα δεν εχει ουτε καν ψευδώνυμος, απλα υπογραφει με το "ΑΝΩΝΥΜΟΣ"!
Οταν ομως σου γραφανε με το "ΑΝΩΝΥΜΟΣ" "Συγχαρητήρια κ. Οδυσσεα που βριζεις τους ΕΠισκοπους, συγχαρητήρια που αποτειχίστηκες απο την Εκκλησια" - εκει δεν σε ειδα κ. Οδυσσεά να τους απαντας:
"ΠΟΙοι ειστε ρε; Θα μου πειτε τα ονοματα σας, ε ρε; Εξυπνακηδες! Στον Οδυσσέα δεν θα πουλαει κανεις εξυπναδες"!
Και για να κλεισει αυτο το θεμα:
Αρα κύριε Οδυσσέα, τρείς Έλληνες σε ολη την Ελλαδα ζητάνε την ΑΡση απορρήτου των blogs στο ιντερνετ:
α. η κυρια Σαλογραια με το Παλαιοημερολογιτο Ιστολογιο της.
β. Εσυ, ο κ. Οδυσσέας
γ. και ο...Πάγκαλος, ο γεματουλης υπουργος του ΠΑΣΟΚ.
Αυτο δεν σε προβληματίζει κ. Οδυσσέα να εχεις 'κοινές αποψεις' με τον κ. Πάγκαλο;
*********************************************
2. το Ιερέας που σε λειτουργεί καπου σε ενα εξωκκλησι - ποιον ΔΕΣΠΟΤΗ μνημονεύει;!
Εκτος αν υπαρχει και ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΣ δεσπότης - δεν σου ζητω να μας πεις το ονομα του, αλλα υπάρχει;
Διοτι εγω δεν γνωριζω κανεναν.
*******************************
3. Επισης, η απάντηση σου χτες δεν με καλυψε!
Ενω π.χ. σε ρωταω κ. Οδυσσέα:
"Δηλ απο τους 1000 Κανονες τηρεις τους 999, και μονο αυτος ο ενας σου ξεφυγε;" - δεν εδωσες μια διευκρινιστικη απάντηση!
Θα αναμενω το σχολιο σου κ. Οδυσσέα
Μυρμιδόνας
Υ.Γ.:
Οσο για την ευκαιρία να πιουμε εναν καφε απο κοντα, πολυ ευχαρίστως.
Την επομενη φορα που θα παω να προσκυνήσω στον Γέροντα - θα σε παρω τηλεφωνο!
Μόλις διαβασα το σχολιο του Ανωνυμου 19 Αυγούστου 2011 10:28 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαλιστα.
Εννοει κατι συγκεκριμενο; Ας δωσει περισσότερες πληροφοριες - ανωνυμα - να μιλησει ελευθερα.
Τι ακριβως εννοει δηλαδη;
Μυρμιδόνας
Και εγώ θα ήθελα να ακούσω πιο συγκεκριμένες τις καταγγελίες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔώσω υμίν κατά το πλήρωμα της καρδίας σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣχετικά με την ανωνυμία, υπάρχουν εξηγήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφή1) Μερικοί σχολιαστές υπέγραφαν, με τα βαπτιστικά τους ονόματα, με επώνυμο ή με το αρχικό του. Αλλά είδαν σε άλλα μπλόγκ, και εδώ, σχόλια υβριστικά και συκοφαντικά κατά κληρικών, που δεν τα έγραψαν αυτοί, να φέρουν την υπογραφή τους !!! και τα ονόματά τους να έχουν κατοχυρωθεί (δεν ξέρω τον τρόπο που γίνεται) ώστε οι αναγνώστες σχηματίζουν λάθος εντύπωση για τον σχολιαστή.
2) Άλλοι, όταν εξέφραζαν ενυπογράφως κάποια άποψη, π.χ. ότι στα τσιπ και barcode δεν υπάρχει 666, και να υπήρχε, δεν είναι σφράγισμα του αντιχρίστου αφού αυτός δεν ήρθε, κάποιοι τους χαρακτήριζαν από αιρετικούς μέχρι πληρωμένα όργανα της νέας τάξης, κ.λπ.
3) Κανείς δεν θέλει να χάσει τη δουλειά του, ή να εξοβελιστεί πνευματικά, από γεροντάδες, και οδηγούς ψυχών που έχουν απλώσει τα πλοκάμια τους σε όλους τους εργασιακούς και εκκλησιαστικούς χώρους υποκαθιστώντας την επίσημη εκκλησία καθοδηγώντας τα αφιονισμένα πλήθη.
Συνεπώς, ΝΑΙ, επειδή δεν έχουμε όλοι τα ίδια αποθέματα ψυχής, το θάρρος, την ανδρεία, την αγάπη για την γνήσια Ορθοδοξία, την αντοχή σε πνευματικά και σωματικά μαρτύρια, και δεν θέλουμε εκλεκτοί χριστιανοί και κληρικοί που αγαπάμε, να νομίζουν ότι εμείς τους κακολογούμε, ένας ένας σχολιαστής ή αποσύρεται πικραμένος, ή γράφει τα σχόλιά του ανώνυμα.
καλημέρα κ. Οδυσσέα
ΑπάντησηΔιαγραφήαπλα μικρή υπενθύμιση: Μολις βρειτε λιγο χρονο θα χαρω για μια απάντηση σας στο σχολιο μου
19 Αυγούστου 2011 12:55 μ.μ.
Και παλι ευχαριστω!
Μυρμιδόνας
Αρα ανωνυμε 20 Αυγούστου 2011 8:54 π.μ,
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμφωνεις μαζι μου υπερ της Ανωνυμιας των Σχολιαστων.
Ευχαριστώ
Μυρμιδόνας
Οσον αφορα την ανωνυμια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν την δικαιολογω με τιποτα και σε κανεναν.
Εκτος αν ειναι κληρικος γιατι υπαρχει η Τρομοκρατια Δεσποτοκρατια.
ΟΥΔΕΝ ΔΕΔΟΙΚΑ ΩΣ ΕΠΙΣΚΟΠΟΥΣ...
Και αν κληρικος εχει ιστοσελιδα μπορει να βαλη καποιον λαϊκο.
Ναι ειμαι παντοτε υπερ της επωνυμιας.
Παντοτε.
Ισια και παλληκαρισια, ολα οσα λεμε.
Δεν μου λες Μυρμιδονα(που το βρηκες το ονομα;) αυτα που εγραψες για τις γυναικες θα ταγραφες με το ονομα σου;
Εγω αμφιβαλλω.
Εχουμε περισοοτερο θρασος και λιγωτερο θαρρος, ομολογησε το.
Οσον αφορα το που λειτουργουμαι, δεν διαβασες καλα την ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙ μου Μυρμιδονα.
Απο εκει θα καταλαβης που λειτουργουμαι αυτην την στιγμη.
Παντως δεν θα ειχα προβλημα και διαφορετικα. Εξηγουμαι γιατι πιστευω οτι ο Θεος ΕΥΛΟΓΕΙ με καφαλαια γραμματα εκεινους που αγωνιζονται για την καθαροτητα της Πιστεως.
Και αυτοι ειναι ΠΑΝΤΟΤΕ ΕΝΤΟΣ της Εκκλησιας.
Γιατι, ποια ειναι η Εκκλησια;
Που να τα καταλαβουν αυτα οι πολλοι, το ...μπουγιο.
Ωστε και εσυ επισκεπτεσαι τακτικα τον γεροντα;
Καλα, τι περισσοτερο σε προσφερει, απο οτι ο αγιος Χρυσοστομος, που για καποιον ηλιθιο, δεν ειναι πατερας της Εκκλησιας, ενω ειναι Ο Μεγαλυτερος απο τους Πατερες.
Και σε εσενα πιο πανω φιλε.
Μην φοβασαι τοσο πολυ.
Εγω δεν φοβηθηκα ποτε και τιποτα.
Βεβαια ταλαιπωρηθηκα αφανταστα με ποινικες διωξεις απο θρασυδειλους και αναιδεις ανθρωπους, τους δεσποταδες και το σαπιο κατεστημενο.
Αλλα εδω που εφθασα εχω λευκο ποινικο μητρωο, ΔΟΞΑ ΤΩ ΘΕΩ ΠΑΝΤΩΝ ΕΝΕΚΕΝ.
Και εδω που ζω μπορει ο καθενας να ρθει και να με δολοφονηση.
Ειμαι ετοιμος.
Ισως ο Θεος να θεληση να γινη και σημερα κανενας μαρτυρας.
Μονο να μην δειλιασουμε.
Οσον αφορα τους Ιερους Κανονες, Μυρμιδονα.
Ολους οφειλουμε να τους τηρουμε, ολοι μας.
Αυτος ο ενας και αλλοι τινες μαζι του, μας δινουν το δικαιωμα της Αποτειχισης.
Που ειναι το κακο;
Καλησπερα κ. Οδυσσέα
ΑπάντησηΔιαγραφήγραφεις οτι δεν διαβασα καλα την αποτειχιση σου.
Την διαβασα, αλλα πρεπει και εσυ να παραδεχτεις οτι ειναι ενα 'μακροσκελες' κειμενο - μπορει να μου διέφυγε αυτη η πληροφορια.
ΑΠλα ηθελα να ξερω, αν ο ιερεας που λειτουργησαι ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙ καποιον Δεσπότη!
------------------------------
Τωρα για τα υπολοιπα, για τους Κανόνες και για την ανωνυμια κλπ - 'όπως αγαπας'!
"Μεγαλο παιδι" εισαι κ. Οδυσσέα, εσυ ξέρεις!
Αν εχεις δικαιο στον δρομο που διαλεξες, ο Θεός να σε ενισχύσει!
Αν παλι οχι...ας σου δωσει και σενα μαζι με μας τους υπολοιπους ΜΕΤΑΝΟΙΑ, να αναγνωρισουμε το λαθος μας.
Αυταααααα
Οσο για τον Γέροντα και τον Ιω Χρυ διαβαζω και τον Γέροντα 'επισκεπτομαι' - δεν νομιζω το ενα να αναιρεί το αλλο, ετσι δεν ειναι;
Εν αναμονη λοιπον των αποκαλυψεων του ανώνυμου φίλου για την 'προσωπικη μου ζωή' - όπως ανήγγειλε οτι εντός ολιγου θα κανει!
Επιτέλους να...ΜΑΘΩ.....ΠΟΙΟΣ ΕΙΜΑΙ! :)
Μυρμιδόνας
Aγαπητε μου Μυρμιδονα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ αποτειχισι μου εγινε απο τον οικειο μητροπολιτη μονο.
Οποτε εκκλησιαζομαι σε γειτονικες μητροπολεις.
Ευχομαι να μην χρειαστη να μην προχωρησω και παραπερα, οπως εκαμαν αλλοι ηρωικοτεροι εμου αδελφοι.
Γιατι τα πραγματα ολο και επιδεινωνονται.
Αυτο που υπαρχει δεν ειναι πλεον Εκκλησια αλλα ....παραλια ή σταβλος ογκανιζοντων τετραποδων...