ΠΛΗΡΗΣ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΣΚΗΝΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΕΡΒΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ
Του Παναγιώτη Τελεβάντου
Επιστολή ανοιχτής υποστήριξης προς το Σεβασμιότατο Μητροπολίτη Ράσκας κ. Αρτέμιο απέστειλε ο Μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ με την οποία τον αναγνωρίζει ως τον κανονικό - και επομένως εν ενεργεία - επίσκοπο Ράσκας και Πριζένης.
Αρα - εκ των πραγμάτων - έστω και αν δεν κάνει ονομαστική αναφορά - θεωρεί μοιχεπιβάτη τον υπό της Εκκλησίας της Σερβίας εκλεγέντα επίσκοπο Ράσκας κ. Θεοδόσιο και εξ υπαρχής άκυρη (και όχι απλά ακυρωτέα) την καθαίρεση και εκθρόνισή του Σεβασμιότατου κ. Αρτέμιου. Προχωρά μάλιστα ένα βήμα παραπάνω και παρομοιάζει την περίπτωσή του Αγίου Ράσκας με την περίπτωση του Ιερού Χρυσοστόμου.
Η ενέργεια αυτή του Σεβασμιότατου Πειραιώς θα οδηγήσει σε καταλυτικές εξελίξεις διότι, όπως κατ’ επανάληψη έγραψα, τρεις σύννομοι με το κανομικό δίκαιο τρόποι υπάρχουν για την ανατροπή των αποφάσεων μιας συνόδου.
α.) Νέα απόφαση της ιδίας συνόδου που να αναιρεί την προηγούμενη απόφαση,
β.) Σύγκληση μείζονος Συνόδου με την προσφυγή, εκ μέρους του Σεβασμιότατου κ. Αρτεμίου, με έκκλητο στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, και
γ.) Κατάλυση των αποφάσεων της εκθρόνισης και καθαίρεσης του Σεβασμιότατου κ. Αρτέμιου από άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες ή μεμονωμένους επισκόπους, οι οποίοι θα κατέλυαν στην πράξη τις καταδικαστικές αποφάσεις και θα τις θεωρούσαν εξυπαρχής άκυρες και θα ήσαν πρόθυμοι να έλθουν σε εκκλησιαστική κοινωνία με τον επίσκοπο Αρτέμιο.
Αρα με την επιστολή του Αγίου Πειραιώς η τρίτη προυπόθεση αποκτά εκκλησιαστική ισχύ η οποία αφ' εαυτής ανατρέπει το εκκλησιαστικό σκηνικό που υφίστατο μέχρι τώρα.
Να προσθέσουμε το πιο σημαντικό της επιστολής. Η ρήση του Αγίου Πειραιώς ότι η περίπτωση του Μητροπολίτη Ράσκας βασίζεται στο προηγούμενο του Ιερού Χρυσοστόμου δεν έχει μόνον την έννοια ότι και οι δύο εκθρονίσθησαν αντικανονικώς αλλά ότι και οι δύο έχουν τώρα την αναγνώριση κανονικών επισκόπων. Στην περίπτωση του Αγίου Ράσκας την υποστήριξη του Σεβασμιότατου Πειραιώς.
Ως γνωστόν την καθαίρεση και εκθρόνιση του Ιερού Χρυσοστόμου ουδέποτε δέχτηκε ο Πάπας της Ρώμης - ο οποίος φυσικά τότε ήταν ορθόδοξος επίσκοπος- και εξαιτίας της μη αναγνώρισης της καθαίρεσης του οποίου ο Πάπας έβγαλε από τα δίπτυχα τον μοιχεπιβάτη που διαδέχθηκε τον Ιερό Χρυσόστομο με αποτέλεσμα να προέλθει το λεγόμενο Α΄ Σχίσμα Ανατολής και Δύσεως.
Δύσκολον φυσικά να προβλεφθούν οι εξελίξεις αλλά το βέβαιο είναι ότι αν τον Μητροπολίτη Πειραιώς ακολουθήσουν και άλλοι επίσκοποι ή ίσως και Ορθόδοξες Εκκλησίες όπως λ.χ. η Εκκλησία της Βουλγαρίας - μεταξύ των επισκόπων της οποίας ο Σεβασμιότατος Ράσκας έχει πολλούς υποστηρικτές - τότε οι καταλυτικές εξελίξεις που θα ακολουθήσουν θα είναι ραγδαίες και καθοριστικές.
Αλλά και μόνος να παραμείνει ο Μητροπολίτης Πειραιώς στην εκκλησιαστική αναγνώριση του Αγίου Ράσκας, αφού τον δέχεται σε εκκλησιαστική κοινωνία και είναι έτοιμος να συλλειτουργήσει μαζί του, το υφιστάμενο μέχρι τώρα εκκλησιαστικό σκηνικό ανατρέπεται de facto άρδην.
Η ενέργεια του Σεβασμιότατου Πειραιώς είναι μια γενναία πράξη που ανατρέπει άρδην το εκκλησιαστικό σκηνικό στη Σερβία επειδή ο Σεβασμιότατος Ράσκας κ. Αρτέμιος βρίσκεται σε εκκλησιαστική-ευχαριστιακή κοινωνία με ένα από τους επισκόπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας - δηλαδή τον Αγιο Πειραιώς -και επομένως εμμέσως και με τους υπόλοιπους επισκόπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας, αφού ο Σεβασμιότατος κ. Σεραφείμ είναι κανονικός επίσκοπος της Εκκλησίας της Ελλάδος και βρίσκεται σε κοινωνία με όλους τους Ορθόδοξους επισκόπους και όλες τις Αυτοκέφαλες Ορθόδοξες Εκκλησίες.
ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙ:
Η Αποτειχισι οπου βλεπει το σωστο το υποστηριζει, ακομα σε καποιον απιστο, ακομα και σε καποιον αιρετικο, οπως και εν προκειμενω στον Τελεβαντο.
Δεν συμφωνουμε με την προτασι του για το εκκλητο στον Αρχιαιρεσιαρχη Βαρθολομαιο.
Δεν το χρειαζεται με τιποτα ο μητροπολιτης Ρασκας Αρτεμιος να καταφυγη σε εναν Λυκο για να του αποδωση το δικαιο του.
Αλλοιμονο!!!
Από πότε, ο πρώην Ράσκας έγινε Ράσκας;
ΑπάντησηΔιαγραφήΈπρεπε να κινηθεί ο Πειραιώς, ώστε να λειτουργήσει κάποιο αισθητήριο και να φύγει το "πρώην";
ΙΚ
Δεν κατάλαβες φίλε ότι ο Τελεβάντος είναι κληρικαλιστής, δηλαδη παπαδοκράτης και δεσποτοκράτης, γιά να μην πώ ...δεσποτόγατος;
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρόβλημα του π. Αρτεμίου είναι και κανονικό-
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΩΛΗ ΕΚΘΡΟΝΙΣΗ-και δικανικό, όπως τα λέει ο Πει-
ραιώς!Καλό θα είναι οι διώκτες του να τον ΚΑΛΕ-
ΣΟΥΝ, να του απαγγείλουν τις όποιες κατηγορίες ΜΕ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ, να απολογηθεί και στη συνέχεια να ΑΠΟΦΑΣΙΣΟΥΝ νηφάλια και δίκαια, για να ηρεμή-
σουν τα πνεύματα και να αποκατασταθεί η τάξη!!
Απ' αυτή τη διαδικασία να εξαιρεθούν ΟΛΟΙ, όσοι μέχρι τ΄ρα τον εδίωξαν!!
Για τις αδικίες στην Ελλάδα; Ας ανοίξει ο δρόμος για ομόφωνη υπεράσπιση της Κανονικότητος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυγε στον μητροπολιτη Πειραιως.Να γνωριζει οτι ολοι οι αντιοικουμενιστες τον παρακολουθουμε και περιμενουμε αγωνιωδως το επομενο βημα της αποτειχισεως του!Εννοω τη διακοπη της εκκλησιαστικης επικοινωνιας του με τους προδοτες οικουμενιστες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε αυτό το πλευρό να κοιμάστε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔηλαδή να τα βάλει με τον Σύρου, τον Μεσσηνίας και τον Δημητριάδος, τους οποίους καλεί στα συλλείτουργα;
Ας γελάσουμε.
ΙΚ
Kαι τι μ αυτο;Μπορει στο παρελθον να συλλειτουργησε με τον Δημητριαδος αλλα μετα απο τις κατηγοριες που του εσειρε ο Δ ημητριαδος στη κοπη της βασιλοπιτας στον ιερο ναο του Αγιου Νικολαου του Βολου,να αλλαξε γνωμη!Εμεις παντα ελπιζουμε να δουμε φως απο Ελλαδικο ιεραρχη.ΑΜΗΝ!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγματι, λέτε την εσώψυχη επιθυμία σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜπορεί να άλλαξε!
Μακάρι.
ΙΚ