Περί λέπρας
Προς τον Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης Άνθιμο
Διάβασα σήμερα την ανάρτηση της «Αποτείχισης» και μετά περιπλανώμενος στα ιστολόγια, λεπρός ανάμεσα σε λεπρούς, έπεσα πάνω στο "Αμήν" και τα όσα προβληματικά είπε σήμερα ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος. Σημειώνω τους συνειρμούς που μου δημιουργήθηκαν:
Η «Αποτείχιση» μιλά για Αρχιερείς και Πατριάρχες, οι οποίοι κρινόμενοι κατά τα έργα τους είναι λεπροί (σύμφωνα με τους χαρακτηρισμούς θεόπνευστων πατέρων), μολυσμένοι και μολυσματικοί από την αίρεση του Οικουμενισμού, την οποία μεταδίδουν στα «πνευματικά» τους τέκνα.
Και ο Μητροπολίτης Άνθιμος, ο οποίος, ως «εξωγήϊνος», ουδέποτε αντελήφθη την πανδημία της αιρέσεως του Οικουμενισμού, που έχει προσβάλει τα ανώτερα κλιμάκια της Ιεραρχίας, και ουδέποτε ομίλησε ή κατήγγειλε την αίρεση αυτή και τους ηγέτες και προαγωγούς της, ως «είς ων εξ αυτών», εξέφρασε τα παράπονά του. Αυτός, που έχει την αυτοσυνειδησία Εθνάρχη Μακεδονομάχου, και όχι Ιεράρχη φύλακα της Πίστεως, των Παραδόσεων, των Ιερών Κανόνων και των Δογμάτων που του εμπιστεύθηκε ο Θεός.
Στην σημερινή, λοιπόν, ομιλία του (κατά το “Αμήν”) «είπε ότι εκτός από την ασθένεια της σωματικής λέπρας, υπάρχει και η “πνευματική” λέπρα» της απιστίας (ως αχαριστία στο Θεό). «Δεν θέλουμε Χριστό, δεν θέλουμε πίστη, δεν θέλουμε Εκκλησία, δεν θέλουμε Παπάδες, λένε κάποιοι που πολεμούν την πίστη». Kαι διερωτήθη, ο Παναγιώτατος, όλος απορία και παράπονο: «Τι σας κάναμε εμείς; Τι σας πήραμε;».
Την πίστη μας πήρατε, Παναγιώτατε. Την μαγαρίσατε στην κοινωνία σας και τις συμπροσευχές σας με τους αιρετικούς· στην αφασία σας να την καταγγείλετε για να προφυλάξετε τους πιστούς από τη λέπρα της αιρέσεως· στην απροθυμία ή δειλιά σας να ορθώσετε το ανάστημά σας (όποιο έχετε) απέναντι στους φαναριώτες αρχηγούς της αιρέσεως.
Με το σκανδαλισμό των συνειδήσεών μας, όταν εσείς, ορκιζόσαστε πίστη στην νύμφη σας (τη Μητρόπολη Αλεξανδρουπόλεως, που και σ’ αυτή παρανόμως πήγατε) και ταυτόχρονα κάνατε το πάν για να εγκαταλείψετε τη φτωχή νύμφη και το ακριτικό ποίμνιο της Αλεξανδρουπόλεως, και να μεταβείτε σε μια άλλη πλούσια νύμφη, αυτή της Θεσσαλονίκης. Και μετά, πώς να μιλήσετε για τους αιρετικούς οικουμενιστικούς κύκλους που σας ανέδειξαν Παναγιώτατο!
«Τι μας πήρατε», Παναγιώτατε; Την εμπιστοσύνη μας, και την κάνατε φτερά στον άνεμο. Μας επιδείξατε ένα αλλοπρόσαλλο ποιμενάρχη που πολιτεύεται ιδιότυπα. Ο οποίος διαμηνύει, ως άλλος παντογνώστης και παντοδύναμος «μικροθεός» προς τον υποψήφιο Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, ότι όσο είμαι εγώ, δεν θα γίνεις Δήμαρχος· και όταν αποτυγχάνουν οι προβλέψεις του και γελοιοποιείται, συμβιβάζεται με τον Δήμαρχο και συνεργάζεται μαζί του, χωρίς να αισθανθεί την ανάγκη να ζητήσει συγγνώμη από τους πιστούς για την αστοχία του. Και ασφαλώς θα καυχιέται και θα εξηγεί την έσχατη αυτή κατάντια, ως μεγαλείο ταπεινώσεως!
Θέλετε να γράψουμε και άλλα, για να σας αποδείξουμε γιατί οι άνθρωποι σήμερα «δεν θέλουνε πίστη, δεν θέλουνε Εκκλησία, δεν θέλουνε Παπάδες» και επισκόπους;
Αφήστε για λίγο τη λέπρα των άλλων και δέστε τη δική σας λέπρα της πίστεως. Αν γινόταν αυτό, να είστε σίγουρος, πως και οι πιστοί κι εμείς όλοι που φτάσαμε στο σημείο να καταφερόμαστε εναντίον σας, θα είμαστε οι πρώτοι που θα σας προσεγγίζαμε και θα σας εμπιστευθούμε στα χέρια σας τις δυνάμεις μας, τις ψυχές μας και τις αμαρτίες μας.
Διαφορετικά, ας μας λείπετε. Δεν θέλουμε στην προσωπική μας λέπρα να προσθέσουμε και την δική σας ανίατη λέπρα της αιρέσεως.
Ένας πιστός
AΠΟΤΕΙΧΙΣΙ: Το κείμενο λάβαμε από επισκέπτη μας και το δημοσιεύουμε χωρίς σχόλια. Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙ είναι μία ανοιχτή ιστοσελίδα που δημοσιεύει όλες τις απόψεις που μπορεί να είναι ελεγκτικές αλλά όχι υβριστικές. Πρέπει και οι επίσκοποί μας να καταλάβουν ότι κάποτε οφείλουν να αναλάβουν τις ευθύνες τους. Τα πατριαρχεία και οι εκκλησίες έχουν μαγαριστεί από την Αιρεσι του Οικουμενισμού και του Φιλοπαπισμού. Η κατάστασι άλλο δεν υποφέρεται. Η υπομονή του πιστού λαού εξαντλήθηκε.
ΓΙΑ ΤΟΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΑΝΘΙΜΟ, Ο ΟΠΟΙΟΣ ΜΕ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΕΡΩΤΗΣΕ ΑΠ' ΑΜΒΩΝΟΣ ΣΗΜΕΡΑ: "ΤΙ ΣΑΣ ΠΗΡΑΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΑΣ ΘΕΛΕΤΕ ΕΜΑΣ ΤΟΥΣ ΠΑΠΑΔΕΣ", ΑΠΑΝΤΑ ΠΑΛΙ ΜΕ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΚΑΙ ΑΠΟΡΙΑ ΕΝΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΛΕΓΕΙ: "ΔΕΝ ΞΕΡΕΤΕ ΤΙ ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ ΣΕΒΑΣΙΩΤΑΤΕ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΑ ΑΝΘΙΜΕ; ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ Ο,ΤΙ ΠΟΛΥΡΙΜΩΤΕΡΟ ΕΙΧΑΜΕ ΚΛΗΡΟΝΟΜΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΜΑΣ. ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ. ΜΑΣ ΠΗΡΑΤΕ "ΤΑ ΑΓΙΑ" ΚΑΙ ΤΑ ΕΔΩΚΑΤΕ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΚΥΝΑΣ (ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ). ΤΑ ΕΠΕΤΑΞΑΤΕ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΧΟΙΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΑΤΕΠΑΤΗΣΑΝ. ΠΗΡΑΤΕ ΤΟ ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΕΔΩΚΑΤΕ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΙ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΟΥΝ. ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΑΦΕΡΩΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΣΕ ΣΑΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΟΥΣ ΣΑΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΚΟΛΥΜΒΑΤΕ ΑΠΟ ΤΟ 1920 ΕΙΣ ΤΑ ΥΔΑΤΑ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ. ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΚΕΨΕΙΣ ΜΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΘΗΚΑΝ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΝΑΡΤΗΣΙΝ ΑΝΑΡΤΗΣΙΝ ΚΑΙ ΜΙΑΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΙΝ ΤΗΣ "ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΩΣ", ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΜΕ ΑΔΕΙΑΝ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ ΤΗΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΘΕΤΩ ΚΑΙ ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΠΑΡΑΤΕΘΗ:
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΙΣ
ΕΠΙ ΘΕΜΑΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ – ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑΣ - ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟΥ
ΑΓΩΝΟΣ ΤΗΣ ΑΚΑΙΝΟΤΟΜΗΤΟΥ ΓΝΗΣΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Εκδότης: Μητροπολίτης Μεσογαίας Κήρυκος
Ἐκδίδεται ἀπό τό Ἐπισκοπεῖον Ἁγίας Αἰκατερίνης Κορωπίου Αττικῆς εἰς τά πλαίσια τῶν ἐνημερωτικῶν ἀπογευματινῶν συνάξεων - ὁμιλιῶν κάθε Δευτέρα εἰς τόν ἱερόν Ναόν Ἁγίου Σπυρίδωνος Καρέα, κάθε Τετάρτη και Κυριακή εις το Παρεκκλήσιον Παναγίας Παραμυθίας.
ΤΕΥΧΟΣ 417 ΜΑΡΤΙΟΣ 2010
ΕΚ ΤΩΝ ΚΑΝΟΝΙΚΩΝ ΔΙΑΤΑΞΕΩΝ
ΠΕΡΙ ΤΟΥ «ΜΗ ΛΑΜΒΑΝΕΙΝ ΑΙΡΕΤΙΚΩΝ
ΜΕΤΑΛΗΨΙΝ, ΜΗΤΕ ΔΙΔΟΝΑΙ»
«Περί του ότι δεν επιτρέπεται η μετάδοσις της υπό ορθοδόξου λειτουργού ευλογηθείσης Θείας Ευχαριστίας εις ετεροδόξους, ετεροθρήσκους, ή και μή βεβαπτισμένα μέλη της Ορθοδόξου Εκκλησίας, εμμέσως πλήν σαφώς ορίζουν οι Ιεροί Κανόνες ΜΕ' και ΞΔ' των Αγίων Αποστόλων, Θ' και ΛΓ' της εν Λαοδικεία και Β' της εν Αντιοχεία Συνόδου, ο Θ' Κανών του αγίου Τιμοθέου Αλεξανδρείας. Αρνητική ωσαύτως είναι και η υπό των κειμένων των πατέρων της Εκκλησίας και των εκκλησιαστικών συγγραφέων διδομένη εν προκειμένω απαντήσεις, ως το υπό του αγίου Ιωάννου του Δαμασκηνού διατασσόμενον "μή λαμβάνειν αιρετικών μετάληψιν μήτε διδόναι" (Έκδοσις Ακριβής της Ορθοδόξου Πίστεως Δ', 13, Pά 94, 1153).
Εκ των Κανονικών Διατάξεων των σχετικών προς την προς ετεροδόξους μετάδοσιν των καθηγιασμένων Αχράντων Μυστηρίων, αι οποίαι εξεδόθησαν κατά τούς νεωτέρους χρόνους, θα πρέπη να μνημονευθή πρώτον το Πατριαρχικόν Γράμμα του έτους 1701, του Κωνσταντινουπόλεως Καλλινίκου προς τον Λαρίσης Παρθένιον ερωτήσαντα "περί τινων ενδεχομένων συμβήναι' ήγουν αν ίσως και ζητηθή από τούς εις τα αυτόθι διατρίβοντας Λατίνους, τόσον Παπιστάς, ωσάν και Λουτεροκαλβίνους, κανένα εκκλησιαστικόν μυστήριον, να τούς δοθή ή όχι" απαντά, ότι τούτο επιτρέπεται μόνον, εφ’ όσον ούτοι θα αρνηθούν "την πλάνην των και προσέλθουν εις την Ορθόδοξον Εκκλησίαν". Άλλως απαγορεύεται η μετάδοσις της Θείας Ευχαριστίας εις αυτούς, ακόμη "και επιθανατίως ασθενούντας και ζητούντας τούτο, εφ’ όσον δεν απηρνήθησαν ρητώς την πλάνην των" (Μ. Γεδεών, Κανονικαί Διατάξεις, Α', σ-80 εξ).
Ωσαύτως μνημονευτέα τυγχάνει και η Απόφασις της Ιεράς Συνόδου του Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, η οποία κατά την Συνεδρίαν Αυτής της 27ης Μαρτίου του 1874, απαντώσα εις σχετικήν αίτησιν Μητροπολίτου τινός, έγραφεν, ότι "την Θείαν Κοινωνίαν ουκ έξεστι μεταδιδόναι τοίς Αρμενίοις εν οποιαδήποτε περιστάσει" (Μιχαήλ Θεοτοκά ΝΟΠ, σελ. 365). Επομένως η μετάδοσις των ορθοδόξως καθαγιασθέντων Τιμίων Δώρων προς ετεροδόξους, χωρίς προηγουμένην ένωσιν αυτών μετά της Ορθοδόξου Εκκλησίας, δεν επιτρέπεται. Η προτεραιότης της δογματικής συμφωνίας είναι απαραίτητος προϋπόθεσις έναντι της ευχαριστιακής κοινωνίας (αnιήίήήmmίniή)».
Καί βεβαίως «απαγορεύεται απολύτως» και η συμμετοχή των ορθοδόξων στην «Ευχαριστίαν» των ετεροδόξων.
Παρακαλω και παλι ολους να γραφετε με μικρα γραμματα και οχι με κεφαλαια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟσα ειναι με κεφαλαια θα παυσω να τα δημοσιευω.
Αλήθεια Οδυσσέα πως εξηγείται οι Ιεράρχες μας να εξηγούν το Ευαγγέλιο, να μιλάνε και να θίγουν όλα τα σοβαρά θέματα, όπως πχ το θέμα των εκτρώσεων στο οποίο αναφέρθηκε ο Μητροπολίτης
ΑπάντησηΔιαγραφήκ Άνθιμος αλλά κανείς να μην αναφέρει καν τον Οικουμενισμό; Να πει στον λαό ότι ξέρετε ο Πατριάρχης είναι αιρετικός και για αυτό παύω να τον μνημονεύω ή να πει σύμφωνα με τους Αγίους θα έπρεπε να παύσω το μνημόσυνο του αλλά δεν μπορώ γιατί φοβάμαι το κόστος, ήμαρτον χριστιανοί!
Όχι ότι αυτό θα έφτιαχνε τα πράγματα αλλά τουλάχιστον θα ειδοποιούσε το εκκλησίασμα ότι υπάρχει πρόβλημα και πρέπει ο καθένας να δει τη στάση του απέναντι στην αίρεση. Να αντιληφθεί ότι δεν πάει καλά. Αντί για αυτό, λένε υπακοή στον Επίσκοπο, τακτική Θεία Μετάληψη κλπ!
Μα πως να ευλογηθείς όταν κοινωνείς με αίρεση;
Δηλαδή αυτό όσα αναφέρεις δεν συνιστούν αίρεση; Και ποιός είσαι εσύ που κρίνεις ότι αυτά ανήκουν στην αίρεση του Οικουμενισμού; Την αίρεση την επικυρώνει το σώμα της Εκκλησίας. Όχι βέβαια της πλανεμένης ομάδας των παλαιοημερολογιτών που ασφαλώς δεν συνιστούν εκκλησία αφού έχουν διαιρεθεί σε τόσες ομάδες και που ότι κληρικό αποβάλλει η Εκκλησία΄τον δέχονται άκριτα ακόμα κι αν έχει καθαιρεθεί για σοβαρά ηθικά παραπτώματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτυχε να είμαι παρών στον Άγ.Δημήτριο και να ακούσω τον π. Άνθιμο και δεν θέλω να διαφωνήσω με τους προλαλήσαντες, μόνο να συνεισφέρω στο σκεπτικό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆααα θα μου πουν μερικοί, εκκλησιάζεσαι με αιρετικούς νεοημερολογίτες, είσαι κι' εσύ αιρετικός, άκυρα τα μυστήρια. Άααα θα μου πουν άλλοι, εκκλησιάζεσαι με αιρετικούς οικουμενιστές, είσαι αιρετικός. Στους πρώτους θα απαντήσω, ότι θα ήταν ευχής έργο παγκοσμίως η Εκκλησία να έχει ενιαίο εορτολόγιο. Στους δεύτερους, θα πω τις εντυπώσεις που είχα όταν άκουγα το κήρυγμα.
Αναφέρθηκε ο Άνθιμος στην ολιγοτεκνία και την αποφυγή τεκνογονίας, επαινώντας αντίθετα τους ήρωες πολύτεκνους γονείς, ενώ επέκρινε σκληρά τις εκτρώσεις, τους 300-400 χιλιάδες φόνους εμβρύων που ετησίως κάνουμε ως Χριστιανοί στην Ελλάδα. Δηλ. σε 10 έτη 3 εκατομμύρια ... Σαν να έλεγε ο Άνθιμος :"Χριστιανοί είσαστε; ή δολοφόνοι; γιατί υποκρίνεσθε τους Χριστιανούς; γιατί υποκρίνεστε ότι είστε Ορθόδοξοι, αφού Ορθοπραξία δεν έχετε;"
Εξαπέλυσε ο Άνθιμος μύδρους και κατά των υποκριτών "Ορθοδόξων" "Χριστιανών" λέγοντας ότι ο πλούτος, τα πολυτελή αυτοκίνητα και τα πολλά σπίτια, εξοχικά και διαμερίσματα, τα κότερα και οι βίλλες δεν γίνονται με χριστιανική ζωή αλλά πλην εξαιρέσεων με κλοπές, φοροδιαφυγή, αδικία στον αδελφό. Πράγματι χθες, τα δελτία ειδήσεων έλεγαν ότι τους φόρους το Κράτος τους εισπράττει μόνο από τους μισθωτούς, (που αν μπορούσαν, θα φοροδιέφευγαν και αυτοί αλλά δεν μπορούν) διότι από το σύνολο των "Ορθοδόξων Χριστιανών" ελευθ. επαγγελματιών της Ελλάδας, γιατρών, δικηγόρων, πολ. μηχανικών, τραγουδιστών, βιοτεχνών, βιομηχάνων κ.λπ. ένα 10%δηλώνει παθητικό ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΦΟΡΟΥΣ και περίπου 80% αν θυμάμαι δηλώνουν εισοδήματα από 1 έως 12.000 ευρώ, ΚΑΙ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΦΟΡΟΥΣ (εισόδημα κάτω από το αφορολόγητο όριο), δηλ ουδείς σχεδόν πληρώνει φόρο. ΦΟΡΟΦΥΓΑΔΕΣ οι "ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ" "ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ"! και τα κότερα τα δήλωναν σαν επαγγελματικά. Σαν να έλεγε ο Άνθιμος :"Γιατί υποκρίνεσθε τους Χριστιανούς; Γιατί μιλάτε για Ορθοδοξία, αφού ορθοπραξία δεν έχετε;".
Επίσης είπε: Υπάρχουν και αρκετοί πλούσιοι που έχουν εκατομμύρια και δισεκατομμύρια. Βλέπουν το φτωχό συνταξιούχο, που το Κράτος του κόβει 100 και 200 ευρώ από τη σύνταξι και πεινάει. Γιατί οι πλούσιοι δεν συγκινούνται, να δώσουν ο καθένας από 1 δις ή μερικά εκατομμύρια να πληρώσουμε το χρέος, ώστε να μην περικόποτονται οι συντάξεις των φτωχών;
Ο Άνθιμος, ως τοπική εκκλησία, κάθε μέρα προσφέρει αν δεν κάνω λάθος 14000 γεύματα σε άπορους.
Εγώ όταν τον άκουσα του είπα μπράβο.
Κατ΄εξοχήν Ορθόδοξα εκήρυξε. Δεν είπε κάτι αιρετικό.
Πρώτα να συμμαζέψουμε τα του οίκου μας διότι εφόσον με τις πράξεις μας, αυτές και άλλες εξεφτελίζουμε την Ορθοδοξία, με τι "μούτρα" θα βγούμε να πούμε στους άλους ο,τιδήποτε; Ασφαλώς θα μας απαντήσουν: Ταλαίπωροι,αν έτσι είναι η ¨Ορθοδοξία", να μας λείπει.
Αναγνώστης
Ανώνυμε 17 Ιανουαρίου 2011 12:32 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήάσε τους ψευτοευσεβισμούς περί κρίσεως και επικυρώσεως της αιρέσεως! Η αίρεση καταδικάζεται Συνοδικά από Σύνοδο αλλά είναι αυτονόητο ότι υπάρχει πριν τη καταδίκη της.
Δες τις δηλώσεις του Βαρθολομαίου περί πλανεμένων αγίων, περί Κορανίου, περί του ότι οι μονοθειστικές θρησκείες πιστεύουν στον ίδιο Θεό, ψάξε να βρεις τις αμέτρητες συμπροσευχές με τους αιρετικούς που συνιστούν παραβίαση Ιερών Κανόνων και άσε τις ερωτήσεις ποιος είμαι εγώ!
Και μόνο η υπογραφή αναγνώρισης των αιρετικών "Μυστηρίων" συνιστά ακύρωση της Ορθοδοξίας, της Εκκλησίας και του έργου της Θείας Οικονομίας. Απορρίπτει τους Μάρτυρες και του Θεοφόρους Πατέρες! Και τα κάνει όλα αυτά γιατί θεωρεί ότι το Άγιο Πνεύμα βρίσκεται και εκτός Ορθοδόξου Εκκλησίας.
Τα λάθη του Πατριάρχη είναι ασφαλώς πολλά. Αλλά ποιός σου είπε ότι ο Πατριάρχης είναι από μόνος του η Ορθόδοξη του Χριστού Εκκλησία; Πατριάρχες, Αρχιεπίσκοποι, Επίσκοποι και κληρικοί παντός βαθμού στην πορεία των είκοσι αιώνων της Εκκλησίας υπήρξαν ων ουκ έστι αριθμός που στάθηκαν κατώτεροι των περιστάσεων. Το κακό με σένα είναι πως θεωρείς μ αυτά που γράφεις ότι το Άγιο Πνεύμα βρίσκεται εκτός Ορθοδόξου Εκκλησίας. Γι αυτό αυτά που αναφέρεις συνιστούν αίρεση. Όσο για τους ψευτοευσεβισμούς που επικαλείσαι το πιο εύκολο είναι να χρησιμοποιείς αφορισμούς. Να απαντήσεις με βάση το Ευαγγέλιο είναι δύσκολο. Αλλίμονο πάντως αν για κάθε έναν από τους παραπάνω πηδούσαμε έξω από το καράβι της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφή