Τρίτη 7 Σεπτεμβρίου 2010

Οι "ορθόδοξες" απόψεις του μητροπολίτου Αμβροσίου


16 σχόλια:

  1. Κρατώμεν της ομολογίας, ην παρελάβομεν άδολον παρά τηλικούτων ανδρών, αποστρεφόμενοι πάντα νεωτερισμόν ως υπαγόρευμα του διαβόλου.

    Ο δεχόμενος νεωτερισμόν, κατελέγχει ελλειπή την κεκηρυγμένην ορθόδοξον πίστιν. Αλλ’ αύτη πεπληρωμένη ήδη εσφράγισται, μη επιδεχομένη μήτε μείωσιν, μήτε αύξησιν, μήτε αλλοίωσιν ήντιναούν, και ο τολμών ή πράξαι ή συμβουλεύσαι, ή διανοηθήναι τούτο, ήδη ηρνήθη την πίστιν του Χριστού, ήδη εκουσίως καθυπεβλήθη εις το αιώνιον ανάθεμα δια το βλασφημείν εις το Πνεύμα το άγιον, ως τάχα μη αρτίως λαλήσαν ταις Γραφαίς και Οικουμενικαίς Συνόδοις.

    Άπαντες ουν οι νεωτερίζοντες ή αιρέσει ή σχίσματι, εκουσίως ενεδύθησαν κατάραν ως ιμάτιον, καν τε Πάπαι, καν τε Πατριάρχαι, καν τε κληρικοί, καν τε λαϊκοί καν άγγελος εξ ουρανού, ανάθεμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Το Σύμβολον τῆς Πίστεως

    Πιστεύω εἰς ἕνα Θεόν, Πατέρα, Παντοκράτορα, ποιητὴν οὐρανοῦ καὶ γῆς, ὁρατῶν τε πάντων καὶ ἀοράτων.

    Καὶ εἰς ἕνα Κύριον Ἰησοῦν Χριστόν, τὸν Υἱὸν τοῦ Θεοῦ τὸν μονογενῆ, τὸν ἐκ τοῦ Πατρὸς γεννηθέντα πρὸ πάντων τῶν αἰώνων· Φῶς ἐκ Φωτός, Θεὸν ἀληθινὸν ἐκ Θεοῦ ἀληθινοῦ, γεννηθέντα οὐ ποιηθέντα, ὁμοούσιον τῷ Πατρί, δι' οὗ τὰ πάντα ἐγένετο.

    Τὸν δι' ἡμᾶς τοὺς ἀνθρώπους καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν κατελθόντα ἐκ τῶν οὐρανῶν καὶ σαρκωθέντα ἐκ Πνεύματος Ἁγίου καὶ Μαρίας τῆς Παρθένου καὶ ἐνανθρωπήσαντα. Σταυρωθέντα τε ὑπὲρ ἡμῶν ἐπὶ Ποντίου Πιλάτου, καὶ παθόντα καὶ ταφέντα.

    Καὶ ἀναστάντα τῇ τρίτῃ ἡμέρα κατὰ τὰς Γραφάς. Καὶ ἀνελθόντα εἰς τοὺς οὐρανοὺς καὶ καθεζόμενον ἐκ δεξιῶν τοῦ Πατρός.

    Καὶ πάλιν ἐρχόμενον μετὰ δόξης κρῖναι ζῶντας καὶ νεκρούς, οὗ τῆς βασιλείας οὐκ ἔσται τέλος.

    Καὶ εἰς τὸ Πνεῦμα τὸ Ἅγιον, τὸ κύριον, τὸ ζωοποιόν, τὸ ἐκ τοῦ Πατρὸς ἐκπορευόμενον, τὸ σὺν Πατρὶ καὶ Υἱῷ συμπροσκυνούμενον καὶ συνδοξαζόμενον, τὸ λαλῆσαν διὰ τῶν προφητῶν.

    Εἰς Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικὴν καὶ Ἀποστολικὴν Ἐκκλησίαν.

    Ὁμολογῶ ἓν Βάπτισμα εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν.

    Προσδοκῶ Ἀνάστασιν νεκρῶν, καὶ Ζωὴν τοῦ μέλλοντος αἰῶνος. Ἀμήν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Το ξέρουμε το Σύμβολο δεν είναι ανάγκη να μας το γράψεις σε σχόλιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Aφου το ξέρετε γιατι δεν αποτειχίζεσται απο τους αιρετικούς επισκόπους που το καταπατούν όπως και το Ευαγγέλιο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Και για την ιστορία:

    Δεν τόλμησαν οι Πατέρες της Β΄ Οικουμενικής να διακηρύξουν, ότι το Άγιον Πνεύμα είναι Θεός και ότι είναι ομοούσιον τω Πατρί. Και τούτο, διότι οι συνθήκες δεν το επέτρεπαν.

    Αυτή η διακήρυξη έγινε στο Σύμβολο της ΣΤ΄ Οικουμενικής:

    Μόλις το 681 η ΣΤ΄ Οικ. Σύνοδος αναφέρει στον Όρο της (συνοδική επιστολή Σωφρονίου Ιεροσολύμων):
    "Εις εν Πνεύμα άγιον, το εκ Θεού Πατρός εκπορευόμενον, το φως και Θεόν και αυτώ γνωριζόμενον, και ον αληθώς Πατρί και Υιώ συναϊδιον, ομοούσιόν τε και ομόφυλον, και της αυτής ουσίας και φύσεως, και ωσαύτως δε και θεότητος".

    Εδώ έχουμε σαφή αναφορά της θεότητας του Αγ. Πνεύματος και της ομοουσιότητάς του. Στη Δυτική "εκκλησία" παρέμεινε αυτή η υποβάθμιση του Αγ. Πνεύματος που επισημοποιήθηκε με την προσθήκη του filioque στο σύμβολο της Πίστης.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι Πατέρες της Β΄Οικουμενικής Συνόδου δεν του φταίνε σε τίποτα του ΙΚ.

    Η ανανδρια τον χαρακτηρίζει αυτόν και όχι τους Πατέρες στους οποίους θέλει να δώσει τα πάθη του.

    Και εσύ Οδυσσέα βάλε φρένο στα βλάσφημο σχόλια του για να μην αποκομίσεις τις δυστυχίες που συνεπιφέρουν αυτά.

    ΚΑΝΤΑΚΟΥΖΗΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Κάποιοι λασπολόγοι δεν λένε να συνετισθούν.

    Δεν μας φταίει κανένας Πατέρας της Εκκλησίας, ούτε τους χαρακτηρίσαμε άνανδρους, αλλά και ούτε θέλουμε να μεταβιβάσουμε τα πάθη μας σ' εκείνους.

    Αντίθετα προσδιορίσαμε, ότι στο έντονο κλίμα του Αρειανισμού και των Πνευματομάχων, η ευθεία αναφορά στη Θεότητα και το Ομοούσιο του Αγίου Πνεύματος θα ήτανε άκρως επικίνδυνη. Την ίδια συνετή στάση κράτησε εξ άλλου και ο Μ. Βασίλειος.

    Από την άλλη, η δυστυχία δεν εμφωλεύει σ' αυτούς που μεταφέρουν πολύ γνωστά εκκλησιαστικά γεγονότα, αλλά στους αδαείς και ανεγκέφαλους, που επιμένουν στην απύθμενη άγνοιά τους.

    Και παραφράζοντας τον Απόστολο (Ρωμ. 5. 20), θα λέγαμε:

    "Ου επλεόνασεν η τεκμηρίωσις, υπερεπερίσευσεν η ύβρις".

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πάντοτε οι Πατέρες , αγράμματε ή ημιμαθή ΙΚ, διακήρυσαν την Θεότητα του Αγίου Πνεύματος. Απλά εκείνη την χρονική στιγμή απέφυγαν τον όρο "Ομοούσιος" όμως ΠΑΝΤΟΤΕ και ξεκάθαρα με άλλους τρόπους και λέξεις δεν έπαυσαν αν διακηρύσσουν την Θεότητα του Αγίου Πνεύματος.

    ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. "Αγκαλιά της Παναγίας" ή αλλιώς "Αντώνιε" ( 4:51 μ.μ. ) μην μιλάς με τέτοιο απόλυτο τρόπο θέλοντας να μας παρασταθείς ως ανώτερος όλων. Δεν είσαι ανώτερος ούτε απο τον Νικόλαο Σωτηρόπουλο ούτε απο τον Γεώργιο Ζερβός και άλλους που ενώ ζητούν να γίνει άμεσα οργανωμένη και μαζική αποτείχιση όμως δεν έχουν ακόμα αποτειχιστεί σκεπτόμενοι συνετά και λελογισμένα.
    Σαν πολύ εγωισμό δεν έχεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΠΑΡΜΕΝΙΔΗ μου, που να ήξερες σε ποιόν διεστραμμένο άνθρωπο μιλάς. Έχει βαλθεί να διαβάλλει την Πίστη και τους Αγίους μας με διάφορα ψευτοδιλήμματα και ψευτοπληροφορίες.

    ΚΑΝΤΑΚΟΥΖΗΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Όταν το μίσος και η κακολολογία εμφωλεύει σε άτομα (και όχι βέβαια σε πρόσωπα), τότε η παραγωγή ύβρεων είναι το μόνο θετικό τους επίτευγμα.

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δημήτρη ΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ και για αυτο αποτειχίστηκα

    Ο Μέγας Αθανάσιος Πατριάρχης Αλεξανδρείας, ο Πατέρας Πατέρων 20 χρόνια υπέμεινε εξορία για την Ορθοδοξία και έλεγε:
    1. «Εάν ο επίσκοπος ή ο πρεσβύτερος οι όντες οφθαλμοί της Εκκλησίας, κακώς αναστρέφονται και σκανδαλίζουν τον λαόν είναι συμφερότερο να τους εκβάλουμε απο τους ευκτήριους οίκους παρά να βρεθούμε μετ’ αυτών ως μετα Άννα και Καϊάφα εις την γέενναν του πυρός» (P.G. 35,33-ΒΕΠΕΣ 33, 199) , δεν έλεγε ακόμη ότι
    2. «Όποιος έχει εκπέσει απ’την αλήθεια της πίστεως δεν είναι δυνατόν να καλείται Χριστιανός» P.G 26, 596A. και
    3. «Όστις αν βούληται σωθήναι προ πάντων δει κρατείν την καθολικήν πίστιν ην ειμη είς έκαστος σώαν και αμώμητον τηρήσει άνευ δισταγμού εις τον αιώνα απολείται».(Σύμβολο Μέγα Αθανασίου 321)
    Ο Άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος λέει σχετικά, «Πας ο λέγων παρά τα διατεταγμένα, καν αξιόπιστος η, καν νηστεύη, καν παρθενεύη, καν σημεία ποιή, καν προφητεύη, λύκος σοι φαινέσθω εν προβάτου δορά προβάτων φθοράν κατεργαζόμενος». (ΒΕΠΕΣ,2 Επιστολή προς Ίρωνα ΙΙ, σελ. 330)
    Ο 15ος Κανών της Πρωτοδευτέρας συνόδου λέει ρητά: Απαγορεύεται η «κοινωνία και το μνημόσυνο του ονόματος» οποιουδήποτε Αιρετικού Επισκόπου ή Αρχιεπισκόπου ή Πατριάρχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός λέει:
    «Φεύγετε και υμείς, αδελφοί, την προς τους ακοινώνητους κοινωνία και το μνημόσυνο των αμνημόνευτων. Ιδε, εγώ Μάρκος ο αμαρτωλός, λέγω υμίν οτι ο μνημονευών του πάπα ως Ορθοδόξου Αρχιερέως, ένοχος εστίν πάντα τα των λατίνων εκπληρώσαι, μέχρι και αυτής της κουράς των γενειών και ο λατινόφρων μετά των Λατίνων κριθήσεται και ως Παραβάτης της Πίστεως λογισθήσεται» (Μάρκου Ευγενικού, Επιστολή προς Θεοφάνην P.G. 160, 1097D, 1100A).
    «Ο λατινόφρων μετά των Λατίνων κριθήσεται και ως παραβάτης της Πίστεως λογισθήσεται», (Μάρκου Ευγενικού «Τοίς απανταχού της γής και των νήσων ευρισκόμενοις Χριστιανοίς» παρ. 6 & 7 P.G.160, 172 B & 201 CD)
    «’Όλοι ανεξαιρέτως οι διδάσκαλοι της εκκλησίας, όλες οι θείες γραφές, μας προτρέπουν να φεύγουμε τους ετερόφρονες και να μή έχουμε κοινωνία με αυτούς» (P.G. 160, 1097AB, 105C). Ακόμη πολεμάει με τα γραπτά του ο Άγιος τους σημερινούς λατινόφρονες! Θαυμαστός ο θεός εν τοις Αγιοίς Αυτού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ο Ιωσήφ Βρυέννιος συμπληρώνει « πάς ο δυνάμενος λέγων την αλήθειαν και μη λέγων κατακριθήσεται υπο του θεού. Και ταύτα ένθα πίστις εστί το κινδυνευόμενον και της όλης Εκκλησίας των Ορθοδόξων η κρηπίς. Το γάρ εφησυχάζειν εν τοις τοιούτοις αρνήσεως ίδιον, το δε λέγειν, ομολογίας ειλικρινούς», (Τα Ευρεθέντα Έργα αυτού, τόμος Β’, Θες/νίκη 1990, σ.18).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Δηλαδή οι άλλοι που ανέφερε ο Δημήτρης δεν ακολουθούν τους Πατέρες; Εσύ ο Αντωνάκης είσαι ανώτερος απο αυτούς; Ή καταλαβαίνεις καλύτερα τους Πατέρες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΑΝ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΑΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΠΡΑΤΤΑΜΕ ΟΤΙ ΕΠΡΑΤΤΑΝ ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΡΤΥΡΕΣ ΚΑΙ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΣ ΣΤΙΣ ΑΡΡΕΝΕΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ ΝΕΡΩΝΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΤΟΥ ΕΡΙΧΝΑΝ ΟΥΤΕ ΛΙΓΟ ΛΙΒΑΝΙ-ΘΥΜΙΑΜΑ ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΟΥΣΑΝ ΝΑ ΤΟΥΣ ΦΑΝΕ ΣΤΙΣ ΑΡΕΝΕΣ ΤΑ ΘΗΡΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΔΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΝΑ ΜΗΝ ΧΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΘΑΝΑΤΗ ΨΥΧΗ ΤΟΥΣ...
    ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ ΕΧΟΥΜΕ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΟΜΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΛΛΟΠΙΣΤΟΥΣ;
    ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΔΕΝ ΠΡΟΔΙΔΟΥΜΕ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ;

    "Η ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΠΑΝΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΤΟΥ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΝΑΙΡΕΤΙΚΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ ΤΟΥ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥ http://www.youtube.com/watch?v=vdx11IBJrc8&feature=player_embedded "

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου