Σάββατο 28 Αυγούστου 2010


Γιά μία καί μόνο φορά κατά την ώρα της χειροτονίας του τον φόρεσαν την αυτοκρατορική σαβούρα και ουδέποτε ο ίδιος την ξαναφόρεσε. Εδώ τον προσφωνεί ο αείμνηστος βετεράνος αρχιμανδρίτης Χριστοφόρος Καλύβας, πλάϊ του ο αρχιμ. Θεόκλητος Στράγκας, πίσω του οι αρχιμ. Φιλόθεος Ζερβάκος και Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος.


















Ο Θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος

για τον π. Αυγουστίνο


Σε ηλικία 104 ετών αναχώρησε για την αιωνιότητα ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης, πρώην Μητροπολίτης Φλωρίνης.


Πρόσωπο καταπλημμυρισμένο από τη χάρι τού Θεού.


Αναφέρουμε μερικά μόνο από τα πολλά και μεγάλα προσόντα του.


Συναρπαστικός ιεροκήρυξ, ο συναρπαστικώτερος όλων τών ιεροκηρύκων τών ημερών μας.


Μιλούσε από την καρδιά του, που περιέκλειε Χριστό και Ελλάδα, και συγκινούσε και συγκλόνιζε τις καρδιές τών ακροατών του και τών αναγνωστών του.


Είχε ζήλο για το Θεό και την Εκκλησία τού Θεού, ζήλο που υπενθύμιζε τον ζήλο Ηλιού τού προφήτου.


Ζηλών εζήλωκε Κυρίω Παντοκράτορι.


Είχε πάρα πολύ δυνατή θέλησι.


Κοπιούσε και μοχθούσε υπερανθρώπως, θα λέγαμε.


Ήταν αγωνιστής πρώτης τάξεως.


Ελεγκτής τών ισχυρών τού κόσμου.


Ασυμβίβαστος σε θέματα αρχών.


Ούτε μία φορά δεν συμβιβάστηκε με τον κόσμο και με τους ισχυρούς τού κόσμου.


Ούτε μία ημέρα δεν έζησε με σκοπιμότητα, αλλά πάντοτε με ανώτερο σκοπό.


Ατρόμητος απέναντι Ιταλών, Γερμανών, ανταρτών, Επισκόπων, Αρχιεπισκόπων, Πατριαρχών, Συνόδων, βασιλέων, δικτατόρων, κακοποιών στοιχείων.


Πολλές φορές έπαιξε τη ζωή του, κατά το κοινώς λεγόμενο, κορώνα-γράμμα.


Και επειδή ήταν αγνός αγωνιστής, ο Θεός πάντοτε τον προστάτευε και του χάρισε μακρότητα ημερών.


Ως Επίσκοπος δημιούργησε υποδειγματική Μητρόπολι,και κατέστησε την μικρή ακριτική πόλι Φλώρινα γνωστή πανορθοδόξως.


Ανεδείχθη ο καλύτερος Επίσκοπος τών ημερών μας.


Τώρα που απήλθε απ’ αυτό τον κόσμο και δεν θα προσκρούσωμε πλέον στη μετριοφροσύνη του, λέγουμε με μία λέξι, ότι ο Αυγουστίνος υπήρξε άγιος.


Ο αείμνηστος Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, όταν ήταν Μητροπολίτης Δημητριάδος, είπε στον υποφαινόμενο:


«Εμείς οι άλλοι Επίσκοποι, όταν πεθάνωμε, θα σβήσωμε.

Αλλ’ ο γέροντάς σου Αυγουστίνος θ’ ανακηρυχθή άγιος».


Βεβαίως, λέγουμε εμείς, και άλλοι Επίσκοποι είνε ενάρετοι και άγιοι.


Αλλ’ ο Επίσκοπος Αυγουστίνος υπέρκειται όλων, είνε ο μεγαλύτερος Επίσκοπος τών ημερών μας, πρώτος στη συνείδησι τών πιστών στην οικουμένη, σύγχρονος Πατήρ τής Εκκλησίας.

13 σχόλια:

  1. Ο π.Αυγουστίνος Καντιώτης υπήρξε ομολογουμένως μία εντυπωσιακή φυσιογνωμία που σφράγισε την εποχή του.Για την αγιότητά του ή όχι είναι επισφαλές να αποφανθεί ο οιοσδήποτε.Καλό θα είναι να μην πρυτανεύουν οι συναισθηματισμοί.Ο π.Αυγουστίνος υπήρξε ασκητικός,ανιδιοτελής,αφιλοχρήματος.Το αν υπήρξε άγιος ή όχι είναι άλλο θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έφυγε ο λεοντόκαρδος επίσκοπος π. Αυγουστίνος Καντιώτης και στο θρόνο του έμειναν οι ...νάνοι!

    Βασίλης Κερμενιώτης - Πτολεμαϊδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. O Bόθρος των Πατρών ούτε κάν ανακοίνωσε την κοίμησι του Λεοντόκαρδου Αυγουστίνου.
    Τόση μικρότητα!!!
    Ο Βόθρος διαφημίζει μόνο τους νάνους Βαρθολομαίους και την καμαρίλα τους ακόμα και την ώρα που πάνε στην τουαλέττα.
    Ετσι είναι, οι νάνοι με τους νάνους και οι Γίγαντες με τους Γίγαντες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιώργος από Πολύγυρο29 Αυγούστου 2010 στις 4:37 π.μ.

    Τι ασχολείσθε με τον Γίγαντα Αυγουστίνο;
    Εδώ ένας άλλος "γίγαντας" πήγε στην Χρυσούπολι Καβάλας, τον έραναν οι αχρίστιανοι κοσμικοχριστιανοί με άνθη, τον έδωσαν το χρυσό κλειδί της πόλεως και ο ίδιος μας είπε το καινούργιο του και επαναλαμβανόμενο και πάλιν και πολλάκις περί της κρίσεως.
    Ακούστε τον σοφότατο και χαριέστατο Ιερώνυμο:

    «Υπάρχει κρίση αλλά όσοι παρακολούθησαν την ιστορία ξέρουν ότι αυτός ο τόπος έχει περάσει πάρα πολλές κρίσεις. Το δύσκολο είναι ότι αυτή η κρίσης δεν οφείλεται σε άλλους λόγους αλλά είναι πνευματική κρίσης. Στέρησης της πνευματικότητας. Αν δεν το καταλάβουμε αυτό θα είναι πολύ δύσκολο να την αντιμετωπίσουμε. Η πνευματική κρίση που υπάρχει στον τόπο μας αυτή είναι που οδήγησε και οδηγεί στις άλλες κρίσεις. Υπάρχουν πολλά που προτείνονται και λέγονται για αντιμετωπιστεί η κρίσης. Και ο γιατρός όμως ξέρει ότι αν δεν γίνει η σωστή διάγνωσης και δεν βρεθεί το κατάλληλο φάρμακο η αρρώστια μένει. Έτσι λοιπόν αυτό που πρέπει να προσέξουμε είναι τα αίτια της κρίσεως και πως μπορούν να αντιμετωπιστούν. Η Εκκλησία πολλές φορές έχει ξεπεράσει τις δικές της κρίσεις».

    Ελληνες, εσείς είστε οι υπαίτιοι της κρίσεως, όχι εμείς οι αχρίστιανοι και ΑΘΕΟΙ δεσποτάδες που καταπατούμε τα πάντα χωρίς να υπολογίζουμε Θεό, ζώντες μέρα και νύχτα σαν ΑΘΕΟΙ και σαν αδίστακτοι άνθρωποι.
    Εσείς είστε οι υπαίτιοι της κρίσεως και όχι εγώ που δεν σέβομαι όυτε τίς αποφάσεις των Δικαστηρίων , συντρώγω με τον Γιωργάκη και συνεργάζομαι με την Αννουλίτσα και καλά περνώ αφού τσαλαπάτησα το δίκαιο του ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ.
    Μη πάει το μυαλό σας λοιπόν σε μένα γιά την κρίσι.
    Κοιτάξτε να βοηθήσετε την Κυβέρνησι του ΠΑΣΟΚ να βγή από την οικονομική κρίσι.
    Θυσιάστε ακόμα και τις συντάξεις σας αξίζει τον κόπο, ο Γιωργάκης είναι ο καλύτερος πρωθυπουργός, να επήνεσε και το ....θεόρατο έργο μου!!!
    Την ευλογία μου νάχετε παιδιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. O αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος,που σήμερα θα τελέσει τρισάγιο στη μνήμη του αποθανόντος ιεράρχη,είχε σφοδρά αντιπαρατεθεί με τον αείμνηστο εξ αιτίας της αίρεσης των νεοορθοδόξων-νεονικολαιτών.Συγκεκριμένα εν έτει 1988 σε συνεδρία της τότε ΔΙΣ ετέθη απ τους αειμνήστους Σιδηροκάστρου Ιωάννη,Δρυινουπόλεως Σεβαστιανό και τον π.Αυγουστίνο το θέμα των νεονικολαιτών προς συζήτηση.Και δίκην συμπιεσμένου ελατηρίου πετάχτηκε ο τότε Θηβών Ιερώνυμος και είπε ότι θα πρέπει να συν-εξετασθεί με το προκείμενο θέμα Γιανναρά και το θέμα των θρησκευτικών οργανώσεων.Βλέπετε ο αρχιεπίσκοπός μας θεωρείται ως ιδεολογικά συμπλέων με το γιανναρισμό.Είναι θετικό πάντως το γεγονός ότι απόψε θα μεταβεί στη Φλώρινα προκειμένου να τελέσει τρισάγιο στη μνήμη του κοιμηθέντος ιδεολογικού του αντιπάλου πράγμα που οπωσδήποτε τον τιμά.Επίσης και ο μοιχεπιβάτης και μετατεθείς μητροπολίτης θεσσαλονίκης Άνθιμος,ο αρπάξας το θρόνο του αειμνήστου λευκού επισκόπου Κωνσταντίου Χρόνη,θα μεταβεί στη Φλώρινα για τη νεκρώσιμη ακολουθία του γέροντος Αυγουστίνου.Ευχόμαστε στον κο Άνθιμο μετάνοια για τα στυγερά ιεροκανονικά του εγκλήματα τα οποία τόσο στηλίτευσε ο αείμνηστος πλέον π.Αυγουστίνος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Bravo, poli sosta ta eipe o Soteropoulos. Erxomaste apo Australia gia tin kideia tou Gerontos Augoustinou. Mas exei sigklonisei. Eimaste tora sto Dubai. Kali antamosi stin Florina.
    Eimaste duo pneumatika tou tekna tou Gerontos.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Eίναι πολύ συγκινητική η πρώτη φωτογραφία από την χειροτονία του π.Αυγουστίνου.
    Ο γέρων Φιλόθεος, ο γέρων Επιφάνιος και ο γέρων επίσκοπος π.Αυγουστίνος- τρεις πανθομολογουμένως άγιοι άνθρωποι- είχαν αγωνιστεί πολύ, δίπλα δίπλα, για την λύση του ημερολογιακού ζητήματος και όχι μόνο.
    Ευχαριστούμε Οδυσσέα που μάς θυμισες παλιές αξέχαστες εποχές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Eυχαριστουμε αγαπητε μου Μισα.

    Τι εχουν καποιοι ή καποιος μαζι σου αδελφε;
    Δεν εννοω τον περιβοητο πρωην πεντηκοστιανο που παραμενει πεντηκοστιανος, (με τον οποίο εγω ΔΕΝ τελειωσα επεται συνεχεια) αλλα καποιον ή καποιους αλλους.
    Εχει ή εχουν λυσσαξει.
    Τους βγαζω συνεχεια.
    Τους τοπα οταν γραφουν για σενα θα τους βγαζω.

    Εφυγε ο Γιγαντας Αυγουστινος και φτωχυναμε σφοδρα.
    Τι απεμεινε χωρις αυτον;
    Κατι αποκαϊδια.
    Κατι θεατρινοι και κατι ντενεκεδες ξεγανωτοι.
    Κατι μικροι και λιλιπουτειοι.
    Που υπαρχουν απλα για να υπαρχουν.
    Διελυσαν την Εκκλησια.
    Βλεπεις εσυ ΜΙΣΑ μου πουθενα παρουσια Εκκλησιας;
    Εγω δεν βλεπω τιποτα.
    Μονο φιγουρατζηδες ντενεκεδες βλεπω.
    Δεν ειμαι χθεσινος, γνωριζω τι λεω.
    Δεν υπαρχει ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ εργο.

    Εγραψες προ ημερων για τον Ιωηλ ότι βοηθησε την υποθεσι Νικοδημου.
    Εχεις κατι να μου πης συγκεκριμενο;
    Γιατι δεν εχω τιποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Aγαπητέ Οδυσσέα, να είναι καλά όλοι οι άνθρωποι.
    Όσοι μας «τη λενε» , μάς κάνουν καλό διττώς:
    Αν μεν πταίομεν μας βοηθούν να δουμε τα λάθη μας.
    Αν δεν φταίξαμε σε κάτι, τότε ή κάποιο παλιό τεφτέρι σβήνει ή κάποιο «σοκολατάκι» από το Αφεντικό θα επακολουθήσει.
    Προσωπικά, έχω πολλά ανεξόφλητα τεφτέρια , γι αυτό και οι φίλοι φροντίζουν να με «λούζουν» , ευκαίρως ακαίρως.Ας τους έχει καλά ο Θεός με τα σπιτικά τους.


    Τώρα , για τα εκκλησιαστικά, με έχουν πικράνει κι εμένα πολλαπλώς, διάφοροι μεγαλόσχημοι.Αλλά υπάρχουν πολλοί καλοί άνθρωποι.Όχι ίσως του βεληνεκούς εν΄ςο π.Αυγουστίνου αλλά και ο Σιατίστης π.Αντώνιος άφησε εποχή , και ο π.Ιερόθεος Βλάχος είναι ζηλωτής της ησυχαστικής θεολογίας και ο Πειραιώς μιλά με παρρησία, δίχως να μασά τα λόγια του.

    Επειδή τα δύσκολα είναι μπροστά μας, οφείλουμε να παραβλέψουμε τις διάφορες προσωπικές πικρίες και αντιθέσεις και να λειτουργήσουμε αλληλεγγύως προς εαυτούς και αλλήλους, κατά το υπόδειγμα του π.Αυγουστίνου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αγαπητε μου ΜΙΣΑ

    νομιζω οτι ο Σιατιστης Αντωνιος ήταν συνενοχος στον σφαγιασμο των 12.
    Εγω οταν συναντηθηκα μαζι του στην μονη Ξηροποταμου τον ειπα οτι ο Θεος θα τον κρινη και μονο για μια πραξι του τον σφαγιασμο των 12 και αυτη η πραξι θα τον οδηγηση στην Κολασι.
    Τι ηθελα και το ειπα.
    Σηκωθηκε με την γκλιτσα του και μονο που δεν ....επεσα απο το μπαλκονι.
    Ειναι μαρτυρες του γεγονοτος και κατι ιερεις του που ηταν μαζι του.

    Ο ιδιος επισης σε βιβλιο του χαρακτηριζει τον αγιο Μαρκο φανατικο.
    Λοιπον τα φαινομενα απατουν.
    Μην βιαζομαστε.
    Επειδη πηγαινε με γαϊδουρακι ή με το λεωφορειο δεν σημαινει οτι ηταν και αγιος.

    Οσον αφορα τον Ιεροθεο Βλαχο.
    Εκ του ασφαλους κανει αγωνα.
    Πολεμαει μονο τους Παπικους.
    Οχι ομως και τον ερωτοτροπουντα με τον Παπισμο λατρευτο του Βαρθολομαιο.
    Δυστυχως.
    Τι να τους κανουμε τετοιους;

    Δεν μου απαντησες για τον Ιωηλ.
    Ειναι ....μουσιτσα ο Ιωηλ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Αγαπητέ Οδυσσέα

    Με τον π.Ιωήλ πέραν του συνδέσμου μέσω του π.Επιφανίου, μάς συνδέουν και άλλοι δεσμοί, ανθρώπινοι και επίγειοι.Οπότε δε μπορώ να έχω αντικειμενική κρίση.Κι εγώ θα ήθελα από τα πνευματικοπαίδια του π.Επιφανίου να είναι μπροστάρηδες αλλά πολλές φορές παίζει ρόλο και η ιδιοσυγκρασία ενός εκάστου.

    Όσον αφορά για τον Σιατίστης,ουδείς άσφαλτος (που έλεγε κι η αοιδός).Κι ο αγ.Επιφάνιος δίωξε τον αγ.Ιωάννη τον Χρυσόστομο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα!Η από κοντά φωτογραφία του ιερού λειψά
    νου του τον δείχνει να χαμογελά!Αν αυτό ΔΕΝ εί-
    ναι ΑΓΙΟΤΗΣ τότε τί είναι;Οδυσσέα δεν πιστεύω να μην πας στη Φλώρινα;Περιμένουμε ΠΛΗΡΕΣ ρεπορ-
    τάζ από όλη την εξόδιο ακολουθία!Βεβαίως νοερά θα συμπροσευχόμαστε κι εμείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δυστυχως δεν θα παω.
    Υπαρχουν σοβαροι λογοι.
    Ελπιζω ναχουμε ανταποκρισι.
    Να παρακολουθειτε το 4ε εχει ολη την ημερα απ' ευθειας μεταδοσι.

    Παντως ο αχυρενιος πηγε και του εψαλε τρισαγιο.
    Ειχε το θρασος να το κανη.
    Και επάνω στο λειψανο του τον χαρακτηρισε υπερβολικο και ακραίο.
    Ναι, ειχε τετοιο θρασος.
    Και μετα ακουσαμε απο καποιους ανοητους να του ψαλουν την φημη του ΑΧΥΡΕΝΙΟΥ.
    Ενω βλεπαμε το λειψανο του αγιου, ακουγαμε την φημη του αχυρενιου.
    Ειχα ή δεν ειχα δικηο, αυτα τα υπολοιματα που μας εμειναν μετα τον ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟ;
    Ποιοι ηλίθιοι ηταν αυτοι;
    Διοτι μονον ηλιθιοι πρεπει να ηταν.

    Αλλα ευτυχως προ ολιγου αποκατεστησε τα πραγματα ο Σπαρτης που ειπε ότι οσοι τον χαρακτηριζαν ακραιο δεν τον γννωρισαν.
    Ολα αυτα που λεν καποιοι ως ακραια, ειναι το ιδιο το Ευαγγελιο και η διδασκαλια της Εκκλησίας.

    Μπραβο στον μητροπολιτη Σπαρτης.
    Απαντησε στον ΑΧΥΡΕΝΙΟ θαυμασια.
    Χωρις να γνωριζει οτι προ ολιγου τα ειπε αυτα ο ΑΧΥΡΕΝΙΟΣ.

    Παντως ειλικρινα το λέγω,
    ετσι το αισθανομαι,
    και το ξανακανα.

    Αν ημουνα στη Φλωρινα και μετα το τρισαγιο, την ωρα που εφευγε απο το λειψανο του ΓΙΓΑΝΤΑ ο ΑΧΥΡΕΝΙΟΣ, θα φωναζα ΣΤΕΝΤΟΡΕΙΑ τη φωνη

    Και στα δικα σου.
    Το ταχυτερο δυνατον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου