Κυριακή 28 Φεβρουαρίου 2010


Αρτέμιος Ραντοσάβλιεβιτς:

Οχι
στο σχίσμα

Στην πρώτη δήλωση του που εκανε μετα την απομάκρυνση του από την θέση του ο Μητροπολίτης Ρασκοπριζρένης Αρτέμιος εκανε εκκληση για ειρήνη, ενότητα και σεβασμό στις αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας:

«….Ειμαι ετοιμος να αποδεχθώ τις αποφάσεις της Συνόδου, όπως και τις αποδέχθηκα παρ’ ότι δεν συμφωνώ με αυτές και δεν οφείλω πάντα να συμφωνώ, αλλά τις αποδέχομαι.

Το σημαντικώτερο είναι να διαφυλάξουμε την ενότητα της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, αυτό είπα και στην Σύνοδο, ότι δηλαδή ποτέ δεν μπορώ να αποδεχθώ μα ουτε και κανείς μπορεί να με εξαναγκάσει να σχίσω τον χιτώνα της Αγιοσαββικής Εκκλησίας, να δημιουργήσω σχίσμα.

Θεωρώ ότι αυτό το μήνυμα θα πρέπει να γίνει οδοδείκτης σε ολους εκείνους οι οποίοι χρησιμοποιούν το ονομα μου και την θέση μου και δημιουργούν την εντύπωση ότι ο Δεσπότης ο Αρτέμιος με μερικούς οπαδούς του δημιουργεί σχίσμα στην Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία.

Αυτό δεν είναι αλήθεια και ουδέποτε θα εδινα την συγκατάθεση μου για κάτι τέτοιο, ουτε και θα δώσω.

Επομένως εάν εγω κάνω υπακοή στην Σερβική Ορθόδοξη Εκκλησία τότε και ολοι εκείνοι οι οποίοι με σέβονται και με αγαπούν, και γνωρίζω ότι δεν είναι λίγοι, και αυτοί πρέπει να συμμορφωθούν και ετσι να δείξουν την αλληλεγγύη και την αγάπη τους εναντι ημών και πρωτίστως εναντι της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Νομίζω ότι το πρόβλημα αυτό θα λυθεί δια της νομίμου οδού στην Σύνοδο της Ιεραρχίας.

Μέχρι τότε ηρεμα , χωρίς φασαρίες, ας διερευνηθούν τα πράγματα, τα οργανα του κράτους ας εξετάσουν όλα τα στοιχεία, και τότε η Σύνοδος βάσει των στοιχείων της και των Ιερών Κανόνων και του Καταστατικού Χάρτη της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας θα αποφασίσει και θα δώσει την καταλληλότερη λύση»

δήλωσε ο Επίσκοπος Αρτέμιος στο Ραδιο Κ και Μ.

Aπό trelogiannis

14 σχόλια:

  1. Φταίμε εμείς που θεωρούμε τον "κοντορεβιθούλη" στο δέμας αλλά γίγαντα στην ψυχή (όπως ευστοχότατα τον αποκαλεί ο Οδυσσέας), πατερική μορφή της Εκκλησίας;

    Δικό μας είναι το λάθος ότι τοις του Ιουστίνου Πόποβιτς τοις ρήμασιν πειθόμενος αρνείται να σχίσει τον χιτώνα της Σερβικής Εκκησίας επειδή έχει ακμαίο εκκλησιαστικό φρόνημα;


    Αυτά να τα δουν και να τα ακούσουν όλοι οι σχισματικοί αλλά και οι λεγόμενοι "αποτειχιστές" (δηλαδή όσοι έχουν λυσσάξει να φύγουν από την Εκκλησία διά της "μη συντεταγμένης" "αποτειχίσεως").

    Δόξα σοι ο Θεός που υπάρχουν ακόμη εν ζωή πατερικά αναστήματα όπως τον Ράσκας και Πριζένης Αρτέμιο.

    Δυστυχώς τώρα που μετέστησαν εν χώρα ζώντων οι Πόποβιτς και Επιφάνιος, τώρα που σίγησε η φωνή του π. Αυγουστίνου, τώρα που δεν είναι μεταξύ μας το λιοντάρι της Ορθοδοξίας ο Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος σηκώθηκε ο καθε κατεργαρέος από τον πάγκο του και λέγει τα δικά του.

    Ρωτώ όλους: Θα υπήρχε το Νεοβαρλααμικό κίνημα αν βρισκόταν εν ζωή ο π. Επιφάνιος; Θα τολμούσαν κάποιοι να μεθοδεύουν την έξοδό τους από την Εκκλησία αν ο π. Αυγουστίνος διατηρούσε την πνευματική του διαύγεια και αν ο Πόποβιτς ήταν εν ζωή;

    Και οι λίθοι κεκράξονται πώς όχι.

    Τώρα λείπει η γάτα και τα ποντίκια βγήκαν για σεργιάνι.

    Ο Θεός όμως δεν μας άφησε ορφανούς.

    Εχουμε τους ηγέτες του αντιοικουμενιστικού αγώνα (επισκόπους, κληρικούς, λαικούς και μοναχούς και πανορθοδόξου ακτινοβολίας ακαδημαικούς) που μας καθοδηγούν.

    Ευχαριστούμε Χριστέ μου και για τη νέα ορθόδοξη ομολογία του ευλαβούς σου δούλου Ράσκας και Πριζένης Αρτέμιου και για τους άλλους "κοντορεβιθούληδες" σαν τον π. Αυγουστίνο που μας χάρισες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ο Γεννάδιος Σχολάριος υπήρξε μαθητής του αγίου Μάρκου Ευγενικού και πρώτος Πατριάρχης μετά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως. Σχετικά με το «μνημόσυνο» του επισκόπου από τους πιστούς γράφει ο Γεννάδιος:

    «Η πνευματική κοινωνία των ομοδόξων, και η τελεία υποταγή προς τους γνησίους ποιμένας εκφράζεται με το μνημόσυνο. Οι Σύνοδοι και οι άλλοι Πατέρες ορίζουν, ότι αυτών που αποστρεφόμεθα το φρόνημα, (αυτών) πρέπει να αποφεύγουμε και την κοινωνία» ( βλ. Γενναδίου Σχολαρίου, Γράμμα προς τους εκκλησιαστικούς... περιοδικό Ο όσιος Γρηγόριος Αγίου Όρους, αριθμ.21, σελ.23 )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σωστά.

    Μόνον που ο Αγιος Γεννάδιος Σχολάριος μιλούσε για διακοπή μνημοσύνου "συντεταγμενη".

    Οχι άτακτα μπουλούκια.

    Δηλαδή όπως αυτή που έκανε ο π. Αυγουστίνος, ο Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος, ο Παραμυθίας Παύλος και το Αγιον Ορος.

    Οχι σκορποχώρι που εισηγούναι μερικοί που θα μας καταστήσει περίγελο των πονηρών δαιμόνων και σύμμαχους και υποχείριο των οικουμενιστών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δυστυχώς κ.Τελεβάντο ούτε στην συντεταγμένη αποτείχιση πιστεύετε. Εξαναγκάζεστε απο τα πράγματα και την υποστηρίζετε. Όμως τα κείμενα σας λένε όχι στην αποτείχιση τώρα διότι δήθεν δεν εξαντλήθηκαν όλα τα μέσα;
    Αλλά ποτέ δεν κάνατε τον κόπο να μας πείτε ποια άλλα μέσα έχουν απομείνει. Φλυαρείτε και μπουρδολογείτε αοριστολογώντας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ὅταν οἱ ῞Αγιοι Πατέρες συναντοῦσαν κληρικό πού δέν ὀρθοτομοῦσε τόν λόγο τῆς ἀληθείας, ἦταν
    δηλαδή αἱρετικός, δέν συμπροσεύχονταν καί δέν συλλειτουργοῦσαν μαζί του, ἔπαυαν δέ νά ἀναφέρουν τό
    ὄνομά του στίς ἱερές ἀκολουθίες (διακοπή μνημοσύνου) ἄν ἦταν ποιμένας τους.Ο Μέγας Αθανάσιος
    « ων το φρόνημα αποστρεφόμεθα, τούτους από της κοινωνίας προσήκει
    φεύγειν» ( βλ. Μ. Αθανασίου, Τοις τον μονήρη βίον ασκούσι P.G. 26, 1188ΒC)
    "Εξορκίζω όλους τους λαϊκούς, όσοι είστε γνήσια τέκνα της Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας, να φεύγετε ολοταχώς από τους ιερείς που υπέπεσαν στην υποταγή στους Λατίνους, και μήτε σε εκκλησία να συγκεντρώνεστε μαζί τους, μήτε να παίρνετε οποιαδήποτε ευλογία από τα χέρια τους. Είναι καλύτερα να προσεύχεσθε στο Θεό στα σπίτια σας μόνοι, παρά να συγκεντρώνεσθε στην εκκλησία μαζί με τους Λατινόφρονες. Ει’ δ’ άλλως, θα υποστήτε την ίδια κόλασι μ’ αυτούς". Αγιος Γερμανός Β΄ Κωνσταντινουπόλεως (1222-1240)

    Που έχετε διαβάσει εσείς αυτα που λέτε για συντεταγμένες;Σε ποια Πατερικά κείμενα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Αρτέμιος κατηγορείτε για διοικητικής φύσεως ατασθαλίες. Δεν κατηγορήθηκε για αντικανονικά, αντιεκκλησιαστικά και αντορθόδοξα πταίσματα. Τα διοικητικά δεν μπορούν να αποτελέσουν αιτία σχίσματος.

    Η ημερολογιακή μεταβολή δεν ήταν διοικητικής φύσεως ζήτημα, όπως δεν είναι διοικητικό, όλα όσα πράττει και λέει ο οικουμενικός Βαρθολομαίος μετά της συγχωρδίας αυτού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συντεταγμένη αποτείχιση ζητά επίμονα ο κ. Τελεβάντος. Από ποιούς και για ποιους, είναι το ερώτημα. Ποιος έχρισε τους "συντεταγμένους" εκλέκτορες ικανούς και άξιους για να εκλέξουν αυτούς που θέλουμε τώρα να μας συντάξουν; Τους ανέδειξε ο λαός και τους έχρισε ο κλήρος και ο λαός; Όχι. Το παρασκήνιο τους ανέδειξε ερήμην του λαού. Θύελλες έσπειραν, καιρός να θερίσουν τους ανέμους που "μας πήραν και μας σήκωσαν".

    Την αποστολική διαδοχή όριζαν πάντα κριτήριο Ορθοδοξίας, όπως μας είπε ο αγωνιστής Ιερομόναχος π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Ποτέ δεν μας είπαν ότι προηγείται, ως κριτήριο, η Ορθόδοξη πίστη. Την οποία κανείς δεν είχε και δεν έχει, από όλους αυτούς τους ανακατωμένους.

    Συνιστώ σε όλους να ακούσουν ολόκληρη την ομιλία του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για την υπόθεση του Μητροπολίτη Αρτέμιου δεν έχω να προσθέσω τίποτε περισσότερο από όσα γράφονται, γιατί δεν ξέρω ούτε τί ακριβώς συμβαίνει στην Σερβία, ούτε πώς σκέπτεται ο ίδιος, να αντιδράση δηλαδή ή όχι και πότε.Έχω όμως να προσθέσω μία άποψή μου για εκείνους που λένε, ότι θα αντιδράσουν, όταν γίνει το ΚΟΙΝΟ ΠΟΤΗΡΙΟ, αλλά όχι πριν.Για εμάς τους Ορθοδόξους δεν υπάρχει η έννοια της ΕΝΩΣΙΣ,ολοκληρωμένη τουλάχιστον,χωρίς κοινό ποτήριο, διότι έχουμε σαν βάση της Εκκλησίας μας Αυτόν Τον Ίδιο Τον Χριστό.Έτσι λοιπόν η ΕΝΩΣΙΣ εκφράζεται με την κοινή Πίστη και Λειτουργικά με το Κοινό Ποτήριο.Οι Οικουμενιστές όμως έχοντας μία Πανθρησκειακή ΕΝΟΤΗΤΑ και όχι μόνο Χριστιανική, σαν βάση της ιδεολογίας τους έχουν μία αόριστη περί Θεού Πίστη,ώστε να χωρούν όλοι,ενώ ενδοχριστιανικά μόνο, θέτουν βάση Τον Χριστό.Ο Χριστός όμως των Οικουμενιστών εμφανίζει διάφορα χαρακτηριστικά ,ώστε πάλι να χωρούν όλοι στην νέα κοινή ιδεολογία και κίνηση.Στους Ορθοδόξους το Κοινό Ποτήριο και η κοινή Πίστη είναι το ενωτικό σημείο αναφοράς, στους Οικουμενιστές αντίστοιχα η κοινή αόριστη περί Θεού αντίληψη και ιδεολογία.Στους Ορθόδοξους η Ένωσις εκφράζεται ως κοινή Πίστη και λειτουργική Συνκοινωνία,ενώ στους Οικουμενιστές εκφράζεται ως κοινή Οικουμενιστική Πίστη αντίληψη και ΕΝΟΤΗΤΑ,λειτουργικά δε ως ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ, άλλωτε στον Χριστό, που εκείνοι πιστεύουν, όπου χωρούν όλοι και άλλωτε στην Πανθρησκεία, στο Θεό πάλι,που εκείνοι πιστεύουν και πάλι χωρούν όλοι.Ως εκ τούτου η ΕΝΩΣΙΣ όπως την αντιλαμβάνονται οι Οικουμενιστές,ήδη υφίσταται για αυτούς και εκφράζεται με την κοινή Πίστη τους και τις Κοινές Συμπροσευχές, καθώς και άλλες κοινές δράσεις.Οι Ορθόδοξοι φοβούνται, μήπως κάποια στιγμή γίνει το κοινό Ποτήριο και λένε, ότι εκεί έβαλαν την κόκκινη γραμμή,αλλά οι Οικουμενιστές δεν έχουν κανένα τέτοιο Άγχος ,ήδη η ΕΝΩΣΙΣ τους έχει για αυτούς γίνει.Θέλουν βέβαια να γίνει μεγαλύτερη και βαθύτερη ακόμη και με κοινό Ποτήριο κάποτε,αλλά δεν αγχόνονται, ήδη η Ένωσίς τους έχει γίνει απλώς αργὀτερα θα γἰνει βαθύτερη.Κάτω απο αυτά τα δεδομένα καταλαβαίνουμε όλοι, ότι οι Συμπροσευχές, ιδιαίτερα των κληρικών, δεν είναι απλά Κανονικές παραβάσεις ,αλλά άμεση για όσους από αυτούς πιστεύουν στον Οικουμενισμό και έμμεση για όσους συνεργάζονται σε αυτά τα έργα ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΠΤΩΣΗ ,επειδή εν τοις έργοις, αποδέχονται την Πίστη και ΕΝΟΤΗΤΑ-ΕΝΩΣΗ των Οικουμενιστών. ΕΝΑΣ ΑΠΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συμφωνώ με τον απλό Ορθόδοξο Χριστιανό και θέλω να συμπληρώσω ότι η ένωση για τους Οικουμενιστές υφίσταται ήδη αλλά και εξελίσσεται! Βάζουν ένα στόχο και μετά συμπεριφέρονται σαν να έχει ήδη επιτευχθεί αυτός ο στόχος και στη συνέχεια αρχίζουν Διαλόγους περί αυτού. Πχ θέλουν να ενσωματώσουν την Ορθοδοξία στον Παπισμό και όπως γίνει αποδεκτό το Πρωτείο του Πάπα να γίνει κάτι ανάλογο, μικρότερο από του Πάπα αλλά πάλι Πρωτείο, για τον κάθε Επίσκοπο (γιατί η εξουσία τους ενδιαφέρει- απόδειξη τούτου, αν βλασφημήσετε τον Χριστό δεν έγινε και τίποτα! Ήδη αυτοί το κάνουν! Αλλά αν αμφισβητήσετε την εξουσία τους, δηλαδή με διακοπή του μνημοσύνου, τότε φυλαχτείτε!) Αυτουπνώνονται λέγοντας ότι ισχύει το Πρωτείο του Πάπα και συζητούν αυτό που νομίζουν ότι είχε τη πρώτη χιλιετία έτσι ώστε σιγά - σιγά ο κόσμος να υιοθετήσει τη πλάνη ότι "υπήρχε Πρωτείο όταν οι χριστιανοί ήταν ενωμένοι"! Όμως ουδέποτε υπήρξε Πρωτείο στην Ορθοδοξία αλλά μόνο Πρεσβεία Τιμής και μάλιστα στον Ορθόδοξο Πάπα και όχι στον Αιρετικό!
    Πραγματικά για τους Οικουμενενιστές η συμπροσευχή είναι η απόδειξη της "ενότητας" τους! Ο Αθηναγόρας έλεγε για το Κοινό Ποτήριο ότι "θα υπήρχαν δύο ποτήρια πάνω στην Αγία Τράπεζα, ένα για τους Ορθοδόξους και ένα για τους Παπικούς και ο καθένας θα κοινωνούσε από την δική του σούπα".(έκφραση του Οικουμενικού Πατριάρχη κ Αθηναγόρα!)
    Όμως το χειρότερο είναι ότι δεν χρειάζεται να γίνει το Κοινό Ποτήριο Ορθοδόξων - Παπικών όπως πολλοί Ορθόδοξοι περιμένουν για να αντιδράσουν τότε! Και δεν χρειάζεται διότι με την βλάσφημη θεολογία του κ Ζηζιούλα με τη Θεία Κοινωνία δεν ενωνόμαστε προσωπικά με τον Θεό αλλά με την κτίση, δηλαδή με τις πέτρες, τα δέντρα, τα ζώα, φυσικά τους ανθρώπους - και άρα και με τους αιρετικούς! Δηλαδή ένωση με βάση Μυστήριο και όχι την Πίστη! Θεοσοφία με Χριστιανική Ορολογία από τον Καθηγητή Δογματικής, Βραβευμένο από την Ακαδημία Αθηνών και Επίσκοπο Περγάμου κ Ιωάννη Ζηζιούλα! (Ποιός "ζηλωτής" θα τολμήσει να τον αμφισβητήσει;)Να το προχωρήσουμε λίγο ακόμη; Πολλοί Μουσουλμάνοι σοφοί παρομοιάζουν το Μυστήριο της Θείας Ευχαριστίας με την απαγγελία ψαλμών από το Κοράνιο! (Περιοδικό Focus Νο 38- Απρίλιος 2003. σελ. 36)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν είναι μόνον η υποταγή στους Λατίνους,αλλά και άλλα που κάνουν ποι Επίσκοποι.Πρώτα απ'όλα η κακία που δείχνουν προς τους Πρεσβυτέρους, η περιφρόνηση προς το Πνεύμα του Ευαγγελίου, των Ιερών Κανόνων, του ποιμνίου το οποίο δεν θέλουν να ακούσουν και να κατανοήσουν την Ορθόδοξη συνείδησή του. Η κακία τους φτάνει στην καθαίρεση ενός αγίου ανθρώπου, του π. Τρικαμηνά. Ξέρετε τι λένε? Ότι η Εκκλησία είναι Επισκοποκεντρική!!!!Άν αυτό δεν είναι αίρεση τότε ποια είναι η αίρεση? Έπαψε γι'αυτούς η Εκκλησία να είναι Χριστοκεντρική. Λυπάμαι γιά την κατάντια τους και μάλιστα μερικοί παριστάνουν και τους ευσεβείς. Μην γελιέσται όλοι ίδιοι είναι. Τα ίδια λένε με άλλα λόγια.
    Ο θεσμός του Επισκόπου απέτυχε παταγωδώς, όχι τώρα, αλλά από την εποχή των μεγάλων Πατέρων, Γρηγορίου, Χρυσοστόμουκ.λ.π.

    π. Ματθαίος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο θεσμός του επισκόπου απέτυχε;!!!

    Καλά διάβασα;

    Και εσύ τι προτείνεις πάτερ; Το θεσμό των παστόρων;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. κ.Τελεβαντε γιατι συνεχίζετε να γράφετε τις ιδιες ανοησίες περι συντεταγμένης αποτειχίσης;...
    Ανέφερα και σε άλλο σχόλιο οτι ένας εκ των 3 ιερωμένων που ηγούνται στον δήθεν αγώνα σας, ειπε προσωπικά σε πολύ δικό μου ανθρωπο (κληρικό κιόλας) ότι θα παραμείνει μεσα στην "εκκλησία", θα φωνάζει και ας τον διώξουν!...δεν προκειται να αποτειχιστεί...δεν καταλαβαίνετε τι σας λέω;...γιατι δεν απαντατε σε αυτο;...

    Ανατολιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. κ. Χριστοδουλίδη, η ημερολογιακή μεταβολή μπορεί να μην ήταν διοικητικής φύσεως ζήτημα όμως ούτε δογματικό ζήτημα ήταν , ούτε το Πασχάλιο μεταβλήθηκε, ούτε παραβιάστηκε κάποιος κανόνας Τοπικής ή Οικουμενικής Συνόδου παρά μόνο σημειώθηκε κάποια αταξία, θεραπεύσιμη, στο τυπικό κάποιων γιορτών. Επομένως η απόσχιση των ομοφρόνων σας το '24 υπήρξε άκαιρη, παράνομη, άστοχη, και αντιπατερική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Κύριε Γρηγόρη,

    Αυτά να τα πείτε στον π.Μεταλληνό, μπορεί να υπάρχουν και άλλοι, ο οποίος δεν νομίζω να συμφωνεί, ειδικά με αυτό: "...σημειώθηκε κάποια αταξία θεραπεύσιμη". Τα αφορώντα στον Θεό δεν μπορούν άλλοτε να πηγαίνουν μπροστά και άλλοτε πίσω (σημ. κάναμε και Θεό δυο ταχυτήτων)

    Αυτό είναι ένα θέμα που πρέπει να μας προβληματίσει.

    Λέτε και εν Συνόδω; Μπορεί. Αφού έχουμε Θεό δυο ταχυτήτων γιατί να μην έχουμε και ένα Θεό πολυμηχάνημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου