Τετάρτη 6 Ιανουαρίου 2010



-->
«H THΣ ΤΡΙΑΔΟΣ

EΦΑΝΕΡΩΘΗ
ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΙΣ»
Του Θεολόγου κ. Ν. Ι. Σωτηροπούλου
Την 6η Ιανουαρίου η Εκκλησία εορτάζει μία των μεγίστων εορτών της, τα άγια Θεοφάνεια. Είνε τόσο μεγάλη αυτή η εορτή, ώστε να τίθεται το ερώτημα: Ποία εορτή είνε μεγαλύτερη, τα Χριστούγεννα ή τα Θεοφάνεια; Εμείς λέγουμε: Kαι οι δύο εορτές είνε μέγιστες και λαμπρότατες. Άλλοτε μάλιστα οι δύο αυτές εορτές εωρτάζονταν την αυτή ημέρα, την 6η Ιανουαρίου. Και κατόπιν η εορτή των Χριστουγέννων μετετέθη στην 25η Δεκεμβρίου. Ημερολογιακή μεταβολή, η οποία βεβαίως δεν συνιστά αμαρτία και ασέβεια. Ο ιερός Χρυσόστομος είπε: Δεν έχει σημασία το πότε εορτάζουμε, αλλά το πώς εορτάζουμε.
Τα Χριστούγεννα εορτάζουμε τη γέννησι του Χριστού στη Βηθλεέμ, τα Θεοφάνεια εορτάζουμε τη βάπτισι του Χριστού στον Ιορδάνη. Τελεί δε η Εκκλησία την ημέρα των Θεοφανείων και τον Μεγάλο Αγιασμό, λαμπροτάτη Ακολουθία, αριστούργημα άφθαστο.
Κατά τη βάπτισι του Χριστού στον Ιορδάνη από τον πρόδρομο και βαπτιστή Ιωάννη συνέβη ύψιστο γεγονός δογματικής σημασίας. Όπως λέγει το Απολυτίκιο της εορτής στην αρχή του, «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου, Κύριε, η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις». Αυτός ο λόγος του Απολυτικίου, εάν καλώς προσέξωμε, δημιουργεί απορία. Διότι λέγει, «η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις». Πώς γίνεται λόγος για προσκύνησι, ενώ κατά τη βάπτισι του Χριστού δεν έγινε προσκύνησι της Τριάδος; Εάν το Απολυτίκιο έλεγε, «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου, Κύριε, εφανερώθη η Τριάς», δεν θα δημιουργούσε απορία. Αστόχησε λοιπόν ο ιερός υμνογράφος ομιλώντας για προσκύνησι της Τριάδος κατά τη βάπτισι του Χριστού; Όχι βεβαίως. Oι υμνογράφοι της Εκκλησίας είχαν εξαιρετικό φωτισμό από το Θεό, έγραψαν αριστουργήματα, συγκινούν βαθύτατα τις πιστές και εκλεκτές καρδιές, και απολαύουν μεγάλου θαυμασμού για το χάρισμά τους.
Κατά τη βάπτισι του Ιησού φανερώθηκε το μεγαλύτερο μυστήριο της πίστεως, η παραδοξότερη και ακαταληπτότερη αλήθεια, ότι ο Θεός δεν είνε ένα μόνο πρόσωπο, αλλά τρία πρόσωπα, τρείς ύψιστες προσωπικότητες, ο Πατήρ, ο Υιός και το Άγιον Πνεύμα. Τέτοια έννοια του Θεού δεν ήταν δυνατό να έλθη στη διάνοια ανθρώπου. Τέτοια έννοια του Θεού ήταν αδιανόητη και ανεπινόητη. Ότι ο Θεός είνε Τριαδικός, τούτο φανέρωσε ο ίδιος ο Θεός. Η Παλαιά Διαθήκη υπεμφαίνει την Τριάδα. Η Καινή Διαθήκη εμφαίνει, σαφώς φανερώνει την Τριάδα. Στην Καινή Διαθήκη η αλήθεια της Τριάδος λάμπει ηλίου φαεινότερον. Μία σαφής φανέρωσι του Τριαδικού Θεού έγινε κατά τη βάπτισι του Ιησού. Και κατά τους τρείς συνοπτικούς Ευαγγελιστές, όταν ο Ιησούς βαπτιζόταν, συνέβη αυτή η Θεοφάνεια: Από τον ουρανό ακούσθηκε η φωνή του Πατρός, ο οποίος, υπενθυμίζοντας μεσσιακό χωρίο της Παλαιάς Διαθήκης, το Ησ. μβ΄1 (βλέπε το χωρίο όπως παρατίθεται στο Ματθ. ιβ΄18), παρουσίαζε και συνιστούσε τον Ιησού ως τον Υιόν του τον αγαπητόν, στον οποίον ευδόκησε, τον οποίο δηλαδή εξέλεξε και κατέστησε Μεσσία. Κατέβη δε στον Ιησού με τη μορφή περιστεράς το Άγιον Πνεύμα, για να βεβαιώση, όπως λέγει το Απολυτίκιο της εορτής, «του λόγου το ασφαλές», την αλήθεια δηλαδή του λόγου, που ακούσθηκε από τον ουρανό.
Επανερχόμεθα στην απορία, την οποία δημιουργεί η φράσι, «Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου σου, Κύριε , η της Τριάδος εφανερώθη προσκύνησις». Με τη φράσι αυτή ο ιερός υμνογράφος θέλει να ειπή: Αφού κατά τη βάπτισι του Κυρίου φανερώθηκε η Τριάς, φανερώθηκε και τούτο, ότι πρέπει να προσκυνούμε, να λατρεύωμε δηλαδή, Τριάδα.
Και όντως η Εκκλησία προσκυνεί, λατρεύει, Τριάδα. Κατά την εντολή του Χριστού (Ματθ.κη΄ 19) η Εκκλησία μας βαπτίζει «εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος». Τρία πρόσωπα, αλλ’ ένα «όνομα», τουτέστι μία φύσι, μία ουσία, μία θεότης, ένας Θεός, το μυστήριο των μυστηρίων, το αδιανόητο και ανεπινόητο και φανερωμένο από τον ίδιο το Θεό.
«Εις το όνομα του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος». «Δόξα Πατρί και Υιώ και Αγίω Πνεύματι». «Προσκυνούμεν Πατέρα, Υιόν και Άγιον Πνεύμα». «Η ελπίς μου ο Πατήρ, καταφυγή μου ο Υιός, σκέπη μου το Πνεύμα το Άγιον, Τριάς Αγία, δόξα σοι». Αυτές είνε μερικές από τις εκκλησιαστικές εκφράσεις, που δείχνουν τον τριαδικό χαρακτήρα της εκκλησιαστικής λατρείας. Αναρίθμητοι οι τριαδικοί λόγοι και ύμνοι της Εκκλησίας.
Η Χριστιανική Θρησκεία διαφέρει σε πολλά από τις άλλες Θρησκείες. Διότι οι άλλες Θρησκείες είνε ανθρώπινα κατασκευάσματα, ενώ η Χριστιανική Θρησκεία είνε εξ αποκαλύψεως. Η πρώτη δε και σπουδαιότερη διαφορά του Χριστιανισμού από τις άλλες Θρησκείες είνε ως προς το Θεό. Εκτός του Χριστιανισμού καμμία άλλη Θρησκεία δεν έχει Τριαδικό Θεό. Θα ερωτήση κανείς: Ούτε ο Ιουδαϊσμός έχει τον Τριαδικό Θεό; Ναι, ούτε ο Ιουδαϊσμός. Διότι οι Ιουδαίοι δεν πίστευσαν στον Υιό και στο Άγιο Πνεύμα ως πρόσωπα της Θεότητος. Τον Υιό μάλιστα καταδίκασαν και σταύρωσαν.
Εν τούτοις ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας, η Κορυφή της Ορθοδοξίας, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος ομιλεί για τις ψεύτικες Θρησκείες ευφήμως. Ομιλεί για «σεβαστές» και «σεβάσμιες» Θρησκείες. Δηλώνει, ότι όλες οι Θρησκείες τον ίδιο Θεό έχουν, όλοι οι λαοί τον ίδιο Θεό λατρεύουν με διαφορετικό τρόπο. Προσφάτως, την 28η Οκτωβρίου 2009, εισήλθε στη Συναγωγή των Εβραίων στη Νέα Υόρκη και δήλωσε στους σταυρωτές του Υιού του Θεού, ότι εμείς οι χριστιανοί έχουμε τον ίδιο Θεό με αυτούς…
Παναγιώτατε!
Ο εν τριάδι προσώπων και εν μονάδι ουσίας Θεός είνε ο μόνος αληθινός Θεός. Και η Χριστιανική Θρησκεία είνε η μόνη, η οποία έχει τον αληθινό Θεό. Και η αλήθεια της Χριστιανικής Θρησκείας αποδεικνύεται με υπερβάσεις των φυσικών νόμων, με σημεία, θαύματα, τα οποία γίνονται εν ονόματι του Τριαδικού Θεού. Οι άλλες Θρησκείες είνε μυθικές, ψεύτικες. Και οι Θεοί των άλλων Θρησκειών είνε δαιμόνια κατά το θεόπνευστο κείμενο της Θρησκείας μας, την Αγία Γραφή. Εν τούτοις σεις, Παναγιώτατε, δεν εκφράζεσθε όπως η Αγία Γραφή. Σεις θεωρείτε και τις άλλες Θρησκείες καλές. Και Οικουμενιστές, όπως σεις, ισχυρίζονται, ότι όλες οι Θρησκείες είνε δρόμοι προς τη σωτηρία. Παναγιώτατε! Έχετε κάνει πλήθος δηλώσεις και ενέργειες υπέρ των αιρέσεων και των άλλων Θρησκειών, και εις βάρος της Χριστιανικής Πίστεως. Και έχετε πικράνει και σκανδαλίσει τους συνειδητούς χριστιανούς, το μικρό και εκλεκτό ποίμνιο, λησμονώντας τον προορισμό σας, ότι προπάντων υπάρχετε γι’ αυτό το ποίμνιο, και προπάντων πρέπει να προσέχετε αυτό το ποίμνιο, και να μη κολακεύεσθε και ενθουσιάζεσθε από εκδηλώσεις κοσμικών ανθρώπων, που σας ραίνουν με ροδοπέταλα.
Παναγιώτατε!
Πιστοί άνθρωποι σας επικρίνουν, αλλά δεν σας κατακρίνουν, δεν σας καταδικάζουν, δεν σας αποστέλλουν στην κόλασι. Ο Θεός «πάντας ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις επίγνωσιν αληθείας ελθείν» (Α΄ Τιμ. β΄ 4). Όπως δε ο Θεός, έτσι και οι άνθρωποι του Θεού θέλουν τη σωτηρία όλων. Αλλά προϋπόθεσι για τη σωτηρία είνε να έλθη ο άνθρωπος «εις επίγνωσιν αληθείας». Προϋπόθεσι σωτηρίας είνε επίσης η μετάνοια. Με την προτροπή «Μετανοείτε» άρχισε το κήρυγμά του ο πρόδρομος Ιωάννης. Με την προτροπή «Μετανοείτε» άρχισε το κήρυγμά του και ο Χριστός. Η μετάνοια είνε εκ των ων ουκ άνευ για τη σωτηρία μας. Και δεν είνε η μετάνοια ευτελισμός της ανθρωπίνης προσωπικότητος, αλλά ψυχικός ηρωισμός. Έλθετε λοιπόν, Παναγιώτατε, «εις επίγνωσιν αληθείας». Αλήθεια είνε η Χριστιανική Πίστι και ο Χριστός, όχι οι Αιρέσεις, όχι οι άλλες Θρησκείες και οι Θεοί τους. Μετανοήσετε, Παναγιώτατε. Όλοι έχουμε ανάγκη μετανοίας, αλλά σεις έχετε περισσότερο, διότι σεις ως Πατριάρχης, και μάλιστα Οικουμενικός, έχετε τις μεγαλύτερες ευθύνες. Μετανοήσετε, διότι δεν ωρθοποδήσατε προς την αλήθεια και δεν ωρθοτομήσατε τον λόγον της αληθείας. Μετανοήσετε, διότι δεχθήκατε τιμές από ανθρώπους ασχέτους προς την Εκκλησία, απίστους και αθέους, και διότι και σεις τιμήσατε τέτοιους ανθρώπους. Μετανοήσετε, διότι δικαιώσατε άπιστα και ασεβή πρόσωπα, και διαπράξατε άδικίες σε πιστούς και ευσεβείς ανθρώπους. Μετανοήσετε για όλα τα σφάλματα και τ’ αμαρτήματα, τα οποία έχετε ως άνθρωπος «σάρκα φορών και τον κόσμον οικών». Εάν μετανοήσετε, οι επικριτές σας θα γίνουν επαινέτες σας, ο πιστός λαός θα σας βάλη στην καρδιά του, και ο Θεός θα σας βάλη στον παράδεισο, στην ασάλευτη και απερίγραπτη βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του Αγίου Πνεύματος.

Από το περιοδικό ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΚΑΤΑΘΗΚΗ της 1ης Ιανουαρίου 2010

29 σχόλια:

  1. Ω αδελφέ μας Νικόλαε Σωτηρόπουλε,
    πόσο ανάπαυσες την ψυχή μας με αυτό σου το άρθρο που έγραψες και δοξάζεις την Παναγία Τριαδική Θεότητα!!!
    Είναι δυνατόν εσύ που ομολογείς πίστι στην Παναγία Τριάδα να σε εχει αφορίσει ένας ...δυνάμει ΑΦΟΡΙΣΜΕΝΟΣ Πατριάρχης και να παραμένει ακόμα Πατριάρχης και δεν τον παίρνουν οι Χριστιανοί οπου γης με τις ΠΕΤΡΕΣ;
    Που αυτός ο μή αφορισμένος, ΜΟΛΙΣ ΧΘΕΣ, εμφανίσθηκε ως Πατριάρχης και ομολόγησε εκεί στην Βαβυλώνα την Μεγάλη, ενώπιον Μουσουλμάνων και ενώπιον Χριστιανών και ενώπιον των ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΝ μέσων ενημερώσεως, ΟΧΙ την Τριαδική Θεότητα αλλα το βιβλίο του ψευδοπροφητη ΜΩΑΜΕΘ ως ιερό και ΑΓΙΟ ΚΟΡΑΝΙΟ.
    Και πρό δύο μηνών έστειλε θερμότατο και εγκαρδιώτατο μήνυμα στους Μουσουλμάνους για το Ραμζάνι τους, σαν πραγματικός ΙΜΑΜΗΣ και όχι σαν Ορθόδοξος Πατριάρχης.
    Ποιός Πατέρας της Εκκλησίας, στην ιστορία της Εκκλησίας, τόλμησε έναν τέτοιο μαγαρισμό;
    Ούτε και αυτοί που επίσημα συνομιλούσαν με τους Μουσουλμάνους ΑΓΙΟΙ ΠΑΤΕΡΕΣ, Δαμασκηνός, Γρηγόριος ο Παλαμάς, είπαν τέτοια οπως ο ΜΟΝΙΜΩΣ ΑΣΧΗΜΟΝΩΝ Βαρθολομαίος.
    Και έρχονται κατόπιν μερικοί και τον αποκαλούν Παναγιώτατο...
    Να τον χαίρονται τον αναίσχυντο!!!
    Μάλλον ΠΑΝΑΧΡΕΙΩΤΑΤΟ θα έπρεπε να τον αποκαλούμε.
    ΠΑΝΑΧΡΕΙΩΤΑΤΟΣ λοιπον, και μόνον ΠΑΝΑΧΡΕΙΩΤΑΤΟΣ είναι ο ευφραινόμενος καθ' ημέραν ΛΑΜΠΡΩΣ...ψευτοκλαψιάρης ΨΕΥΤΟΠΑΤΡΙΑΡΧΗΣ του Βοσπόρου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μην τον παίρνεις τόσο τοις μετρητοίς Οδυσσέα τον τίτλο Παναγιότατος. Αν τον κυριολεκτείς φυσικά έχεις δίκαιο αλλά ποιος τίτλος που αποδίδεται σε ανθρώπους εκλαμβάνεται κυριολεκτικά;

    Ο Θεοφιλέστατος; Ο Πανιερώτατος; Ο Μεγαλειότατος; Ο εξοχώτατος; κοκ.

    Οταν τον αποκαλούμε Παναγιότατε και όταν επισημαίνουμε τα λάθη του για τα οποία όπως ξέρεις επισημαίνω όση μοι δύναμις είμαστε πιο πειστικοί παρά όταν τον βρίζουμε. Οχι μόνον δεν πείθουμε αλλά απωθούμε ανθρώπους με την κριτική που ασκούμε.

    Και ίσως το χειρότερο: Δεν φανερώνει η συμπεριφορά μας αγάπη. Στο τέλος χωρίς να το θέλουμε αντί αντιοικουμενιστές θα φανούμε στα μάτια του Θεού και των ανθρώπων Βαρθολομαιομάχοι.

    Αλλά αυτό είναι το ζητούμενο;

    Στο κείμενό σου λέγεις ορισμένες πικρές αληθειες. Οτι ο κ. Σωτηρόπουλος παρά πάσαν έννοια ηθικής και δικαίου αφορίστηκε ενώ ο Παναγιότατος προβαίνει σε εντελώς απαράδεκτες συγκρητιστικές ενέργειες.

    Αν το επεσήμανες αυτό με ηπιότερη γλώσσα θα έλεγες ακριβώς το ίδιο πράγμα αλλά με αγάπη. Και θα ήσουν πιο πειστικός. Δεν είναι αυτό που θέλεις σε τελευταία ανάλυση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τελεβάντο νομίζω πως έχεις πάθει ΝΟΥΣΙΤΙΔΑ (εκ του Νούση) και αρχίζεις να χωλαίνεις στην αγωνιστικότητα.
    Δεν είναι βρισιές αγαπητέ, αληθινά πράγματα είναι εκ πόνου ψυχής βγαλμένα, απο όσους πονούν την Πίστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω ότι μπορεί κάποιος να είναι ευπρεπής στην κριτική του και να ορθοδοξεί κατά πάντα.

    ΟΙ Πόποβιτς, π. Παίσιος, Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, Γέωργιος Μεταλληνός, Θεόδωρος Ζήσης, Γεώργιος Καψάνης, Κονίτσης Ανδρέας Τσελαγγγίδης, κτλ. ΠΟΤΕ δεν βρίζουν. Υπάρχει κάποια αμφιβολία για το ορθόδοξο τους φρόνημα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πάντως, για την ιστορία και τους τίτλους,στις επιστολές του αγίου Ιγνατίου Αντιοχείας, προς τον άγιο Πολύκαρπο Σμύρνης, τον αποκαλεί: "Θεομακαριστώτατε".

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος πάντα θα παραμένει σημείο αναφοράς για τους θεολόγους των ημερών μας κι όχι μόνο!Ό,τι και να μηχανευθεί το άθλιο δεσποτικό κονκλάβιο δεν πρόκειται ουδ επελάχιστον να επισκιασθεί η αξιά του!Ο αφορισμός του αποτελεί τίτλο τιμής για τον ίδιο και τίτλο ατιμίας γι αυτούς που τον επέβαλλαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Συμφωνώ με τον ανώνυμο 06 Ιανουαρίου 2010 6:01 μ.μ..
    Φθάνει να τον μιμούμαστε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Πρέπει να δώσω κάποια απάντηση στον ανώνυμο του 1.28 για το εξαιρετικά πρόστυχο σχόλιο που έγραψε.

    Η ερώτησή μου είναι απλή: Ο ίδιος γιατί δεν χρησιμοποεί αυτή τη γλώσσα στα δικά του ιστολόγια και έρχεται στο ιστολόγιο του Οδυσσέα να ξεράσει τις χυδαιότητές του;

    Μήπως προσβλήθηκε και ο ίδιος από την ίδια νόσο ή μήπως εκμεταλλεύεται τον εκρηκτικό χαρακτήρα του Οδυσσέα για να χτυπά ανέντιμα κρυβόμενος πίσω από την ανωνυμία;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Έχω την αίσθηση κ.Τελεβάντο ότι αν κατορθώσετε και ξεπεράσετε το φάντασμα που σας κυνηγάει και το οποίο βλέπετε παντού, τότε τα πράγματα θα είναι καλύτερα για όλους μας.
    Δεν ντρέπεστε; Εδώ φθάσατε στο σημείο να κατηγορείτε τον επιστήμονα ιατρό τον κ.Χριστοδουλίδη ως το φάντασμα που σας κυνηγάει συνεχώς!
    Εδώ άνθρωπο επιστήμονα και ΕΠΩΝΥΜΟ κατηγορήσατε και δεν θα την "πληρώσουν" ΑΔΙΚΑ οι ανώνυμοι που σας κριτικάρουν;
    Γιατί το κάνετε; Επειδή ο ανώνυμος δεν μπορεί να υπερασπίσει τον εαυτό του;

    Σε καλώ προς μετάνοια και εκζήτηση συγγνώμης απο όλους όσους αδικήσατε. Επώνυμους και ανώνυμους.
    Εύχομαι να το κατορθώσετε.

    Δ.Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χρόνια πολλά και για τη σημερινή ημέρα! Σε ό,τι αφο-
    ρά τον κ. Σωτηρόπουλο είναι ένας ΚΑΤΑΞΙΩΜΕΝΟΣ αγωνι-
    στής και ΠΡΟΜΑΧΟΣ της αληθούς πίστεως! Επειδή τον έ-
    χω ακούσει άμεσα σε ομιλίες, αλλά και τον έχω δει σε εκπομπές, έχω την άποψη ότι μπορεί μεν να είναι λίγο αιχμηρός, αλλά είναι ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΤΗΣ και ΜΕΓΑΣ ΜΑΧΗΤΗΣ για όσα πιστεύει και πρεσβεύει.Είναι δε απόλυτα κατα-
    νοητός, αφού, όπως ο π. Αυγουστίνος,του οποίου είναι πνευματικό τέκνο,διανθίζει τα κείμενα και τις ομιλί-
    ες του με διάφορες παραδειγματικές ιστορίες,παραβο
    λές κ.ά. Όσο για τον ΑΦΟΡΙΣΜΟ δε νομίζω ότι παίζει κανένα ρόλο στη συνείδηση των χριστιανών. Προσωπικά δεν τον ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΩ και υπολογίζω!Αν ο κ. Σωτηρόπου-
    λος είναι αφορισμένος ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ-και είναι πάρα πολλοί-τι θα έπρεπε να είναι;!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Tελεβάντο για ηρέμησε λίγο. Να ξέρεις ότι αυτά που γράφω είναι λίγα, πολύ λίγα και πολύ ήπια. Γράφω πολύ ηπιότερα απο τον Οδυσσέα και ενοχλείσαι. Το σχόλιο του Οδυσσέα είναι πολύ πιο δυνατό αλλά επειδή δεν σε παίρνει εκεί τόσο, βγάζεις το φαρμάκι σου στους ανώνυμους. Εύκολη δουλειά ε;

    Σου απαντώ κύριε ότι αν είναι κάποιο απο τα δύο (το ευγενικό δικό μου ή το επιθετικό και συκοφαντικό δικό σου) εξαιρετικά πρόστυχο, αυτό είναι ΤΟ ΔΙΚΟ ΣΟΥ, διότι προσπαθείς να πετάξεις ΛΑΣΠΗ και ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ σε ό,τι σε πονάει και σε βάζει στην θέση σου.
    Σα δεν ντρέπεσαι που μου έγινες και καρδιογνώστης και έμαθες και τα κίνητρά μου ότι εκμεταλλεύομαι δήθεν την εκρηκτικότητα του Οδυσσέα.
    Πάψε να ξερνάς συκοφαντίες και να δέχεσαι τον έλεγχο όσο και αν σε πονάει. Και αν δεν μπορείς να τον αντικρούσεις μην καταφεύγεις στις ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΔΙΟΤΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΑΝΗΘΙΚΟ.

    Τι κακό σου είπα στο τέλος; Ότι έχεις γίνει τόσο ήπιος που κοντεύεις να ταυτιστείς με τον Νούση. Γιατί σε πειράζει η διαπίστωση αυτή;
    Να σου πώ γιατί;
    Επειδή έχεις την μύγα αγαπητέ μου. Γι' αυτό σε πειράζει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να που την βλέπω την λύσσα που με ρωτάτε Τελεβάντο. Δείγμα αυτής είναι και το σχόλιο σας 06 Ιανουαρίου 6:52 μ.μ.
    Μακάρι αυτή την δυναμικότητα σας να την στρέφατε προς τους οικουμενιστές και όχι προς αδελφούς που κάνουν κάποιες παρατηρήσεις (έστω και λίγο άγαρμπα).

    ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αλλά το σχόλιο δεν το έκανα για τον κ. Χριστοδουλίδη αλλά για τον ανώνυμο.

    Εκτός και αν υποονείς ότι ο Ανώνυμος και ο Χριστοδουλίδης είναι ένα και το αυτό.

    Γνώρισα τον κ. Χριστοδουλίδη πριν 16 χρόνια και είναι όντως υπαρκτό πρόσωπο. Απορία: Είναι μέλος της Εκκλησίας ή προσχώρησε στους σχισματικούς; Τότε που τον γνώρισα ήταν μέλος της Εκκλησίας. Δεν ξέρω τώρα. Το εύχομαι. Ολόψυχα.

    Οσο για τη συγγνώμη ευχαρίστως τη ζητώ από όλους εκτός από το Θανάση. Πόσοι δυσκολία υπάρχει άλλωστε να ζητησει κανείς συγγνώμη από ανύπαρκτους ανώνυμους ή Κυπριανούς Χριστοδουλίδηδες "επώνυμους";

    Οχι όμως και από το Θανάση! Η συγγνώμη του έλειψε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αγαπητέ κύριε Οδυσσέα.

    Ο άνοστος Νούσης απαντάει στον δικό σου Τελεβάντο και ....βλακωδεί ασταμάτητα.
    Το παιδί θέλει φρενοκομείο, αναμφισβήτητα.
    Οι αντιοικουμενιστές του κάθονται στο ακατάστατο στομάχι του.
    Γιά τις ...πατριαρχικές γελοιότητες δεν γράφει τίποτα ο ...φωτασκίας Νούσης.
    Ακούστε τον, λοιπον, παραληρούντα.


    "Μια απάντηση στον αδελφό, φίλο

    και συνάδελφο Παναγιώτη Τελεβάντο" *
    (Δημοσιεύεται στο ιστολόγιο του "Θεολογικού Συνδέσμου Λάρισας": http://religiousnet.blogspot.com/2010/01/blog-post_3652.html)
    Του Κώστα Νούση,
    Φιλολόγου - Θεολόγου ΑΠΘ

    Αγαπητέ Παναγιώτη,

    Ικανόν εστίν άχρι τούδε. Ελέχθησαν ουκ ολίγα και απεκαλύφθησαν εκ πολλών καρδιών διαλογισμοί. Θα σου απαντήσω όμως συνοπτικά χάριν και μόνον της παρρησίας έκφρασης της γνώμης σου επωνύμως, την ίδια ώρα που όλα τα «αντιοικουμενιστικά» παλικάρια καλύπτονται κάτω από ένα πέπλο μυστηρίου.

    1. Οικουμενισμός, το αντίθετό του και άλλα της ίδιας οικογενείας. Πλαστές κατασκευές νοσηρών και αθεολόγητων νόων. Ας μου τα ορίσει κάποιος πιο συγκεκριμένα, ώστε και να τα κατανοήσω και να καταλάβω ποιος ακριβώς εγκαλείται και γιατί.

    2. Η Εκκλησία και η θεολογία μας δεν είναι τσιφλίκι κανενός. Άρα κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αυτοδιορίζεται και αυτοαποκαλείται αγιότερος και ορθοδοξότερος των υπολοίπων διατρήτοις κριτηρίοις μάλιστα.

    3. Η Εκκλησία ως Σώμα Χριστού είναι μία, διότι «εις άγιος, εις Κύριος Ιησούς Χριστός». Τα όρια όμως του εσχατολογικώς αδιαλείπτως γίγνεσθαι του συγκεκριμένου Σώματος είναι χερσί Θεού και ουχί τη φαντασία και τοις αφορισμοίς φανατικών ούτε ταις αυθαιρεσίαις θρησκειοσυγκρητιστών.

    4. Το ιστορικό Σώμα επί γης του Χριστού σήμερα είναι οι απανταχού κανονικώς εν κοινωνία ούσες αλλήλοις ορθόδοξες αυτοκέφαλες εκκλησίες και τα ορθόδοξα πατριαρχεία με πρώτο τη τάξει ως primus inter pares το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κων/πολης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η συνέχεια των Νούσιων ...παραληρημάτων:

    ----------------------------------------
    5. Εφόσον δεν έχει καταδικαστεί επισήμως, τουτέστιν συνοδικώς, μια ορθόδοξη εκκλησία ως σχισματική και αιρετική - και αντιστοίχως συγκεκριμένα πρόσωπα, κληρικοί και λαϊκοί - δεν μολυνόμεθα εκ της μετ’ αυτών κοινωνίας.

    6. Η θεολογία στην Ελλάδα γέμει σχολαστικισμού και συντηρητικών προχωρημένης ηλικιακής ωριμότητος θεολόγων που θεωρούνται γνήσιοι εκφραστές της αληθείας. Πλείστοι εξ αυτών όμως δεν έχουν διαβάσει πέραν των δυο ή τριών θρησκευτικών συγγραμμάτων στη ζωή τους.
    7. Το θεολογικό και το εν γένει κουτσομπολιό εν Ελλάδι καλά κρατεί. Έτσι εν μιά νυκτί μπορεί να βαφτιστείς είτε παραδοσιακός (=άγιος) είτε οικουμενιστής- νεωτεριστής (=διάβολος).

    8. Το να συναντάς σε αίθουσες θρησκευτικών οργανώσεων χουντικούς βασανιστές που θεωρούνται και θωρούνται ως πρότυπα χριστιανού την ίδια ώρα που θεολόγοι φιμώνονται διότι μιλάνε απλώς την ως δίστομον ρομφαίαν γλώσσα της αληθείας μη υποτασσόμενοι στα ευσεβιστικά παραγγέλματα των προκατόχων τους, όλο τούτο μαρτυρεί την προχωρημένη πνευματική σηψαιμία της χώρας μας και της ελλαδικής ορθοδοξίας μας.

    9. Γιατί, ωρέ παλικάρια, ντροπιάζετε τα γένια σας και ξεφτιλίζετε την ορθόδοξη θεολογία δίνοντας το δικαίωμα να ταυτίζουν τινές ανεγκέφαλοι εκκλησία-θεολογία και φασισμό, δυο εκ διαμέτρου αντίθετες φύσει καταστάσεις;

    10. Οι ιερείς που κατέδιδαν «στεγνά» ανθρώπους του δικού τους ποιμνίου ως αριστερούς - ο άγιος Διονύσιος εν Ζακύνθω εξομολόγησε, συγχώρησε και δεν κατέδωσε το φονιά του αδελφού του - και έτσι τους οδηγούσαν στο απόσπασμα «δόξη λατρείαν προσφέρειν τω Θεώ» (Ιω. ιστ’ 2) είναι γεννήματα εχιδνών αλλά και της σαθρής μας έκπαλαι κακέκτυπης θεολογίας. Ήρθε η ώρα λοιπόν να πάψουμε τα αναμασήματα εκπεσουσών νοοτροπιών και να προχωρήσουμε στην άρθρωση γνήσιου θεολογικού λόγου.

    11. Η θεολογία δεν είναι απλή φιλοσοφία και λογοτεχνία, ώστε να προσεγγίζεται ερμηνευομένη εική και ως έτυχε ούτε από τους θεολόγους, πολλώ δε μάλλον από τον οιονδήποτε αδαή.

    12. Το μάθημα της θεολογίας στα σχολεία δεν κινδυνεύει αν μειωθεί κάπως ο ομολογιακός του χαρακτήρας αλλά από τους θεολόγους - αθέους και ημιμαθείς - που το διδάσκουν.

    Είπα εν τη ρύμη του λόγου και μερικά φαινομενικά άσχετα. Δεν ξέρω αν σε κάλυψα αλλά, αν δεν σου απάντησα σε κάτι, αυτό σημαίνει μάλλον ότι τα λόγια δεν μπορούν πάντα να υποκαταστήσουν τη ζωή που διαρκώς προχωράει. Άλλοι μείνανε πίσω και σε αυτή και στην επιστήμη τους, εύχομαι όχι και στην πνευματική τους ηλικία.

    Με βαθιά εκτίμηση

    Λάρισα, 5-1-2010

    Υ.Γ. Αγαπητέ μου φίλε, τώρα πλέον «είμαι» τρεις ομάδες. Ολυμπιακός, Λάρισα και Οικουμενισμός. Καλή χρονιά στους φιλάθλους αντιολυμπιακούς και αντιοικουμενιστές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ας ελπίσουμε ο Τελεβάντος να μην σπεύση και πάλι να ...αγκαλιάση τις ...ανισσοροπίες του εκ Λαρίσης, Νούση.
    Δεν κατανοεί τον αφηνιασμό Νούση;
    Φαίνεται ...το παιντί γιά ...αντιοικουμενιστής;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Να αποφεύγουμε παρακαλώ τους χαρακτηρισμούς.

    Ας αναμένουμε να ολοκληρώσει τον κύκλο των άρθρων του (ακόμη και χθες δημοσίευσε νέο) και αφού ολοκληρώσει μπορούμε να τοποθετηθούμε αργότερα.

    Η αλήθεια είναι ότι δεν τοποθετήθηκε με σαφήνεια σε όλα όσα τον παρακάλεσα να τοποθετηθεί.

    Αναφέρεται επίσης σε θέματα που δεν έχω γνώση όπως λ.χ. την παρουσία βασανιστών της δικτατορίας, κατάδοση αριστερών κτλ..

    Ας ολοκληρώσει και επανερχόμεθα ως εν Χριστώ αδελφοί να συζητήσουμε νηφάλια μαζί του ότι παραμείνει ασαφές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Είπες Τελεβάντο ότι θα ολοκληρώση ο Νούσης;
    Είναι δυνατόν να το πιστεύης;
    Τα κείμενά του χρειάζονται ψυχιατρικού ελέγχου.
    Τι να κρίνετε από αυτά;
    Μπορείτε να τον παρακολουθήσετε;

    Μιλάει γιά δικτατορίες και καταδόσεις.
    Τα έζησε αυτά;
    Εχει στοιχεία;
    Η ο ίδιος δεν είχε γεννηθεί;
    Τα άκουσε, τα είδε, έχει αυτοψία;
    Ποιούς συγκεκριμένους έχει υπόψιν του;
    Τίποτα δεν μας διευκρινίσει και θα το δήτε.
    Ενας καθαρός, παραληρηματικός τύπος....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Επαναλαμβάνω αυτά που είπα:

    Ο κ. Νούσης δεν πήρε σαφή θέση στα ερωτήματα που του έθεσα και ότι αναμένω να ολοκληρώσει τον κύκλο των άρθρων που γράφει για το θέμα για να επανέλθω.

    Επαναλαμβανω επίσης ότι δεν αντιλήφθηκα τι εννοεί με την αναφορά του στους βασανιστές και στους καταδότες των αριστερών.

    Αλλά γιατί δεν τον αφήνουμε να ολοκληρώσει και μετά επανερχόμαστε να συζητήσουμε χωρίς χαρακτηρισμούς με νηφαλιότητα τις θέσεις του;

    Εκτός από την απάντηση δημοσίευσε αμέσως ύστερα ένα κείμενο στο οποίο βασικά αναφέρεται και πάλιν σε θέματα που έθιξα στην επιστολή μου.

    Ας ολοκληρώσει λοιπόν τις απόψεις του και θα θέσουμε τα όποια ερωτήματα και τις κρίσεις μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Οι χαρακτηρισμοί δεν βοηθούν. Αν αφήσει κενά στις απαντήσεις του μπορούμε με αγάπη και ευπέπεια να επανέλθουμε για να συζητήσουμε μαζί του νηφάλια και κόσμια.

    Θέλω να σας υπενθυμίσω κάποια πράγματα που ξεχνάτε.

    Ο κ. Νούσης μέχρι πριν μερικές βδομάδες εξομολογείτο σε καντιωτικό πνευματικό και προήλθε από το Σωτήρα. Πόσο επομένως οικουμενιστής μπορέι να ήταν.

    Προσέξετε τι λέγει και ίσως βρούμε άκρη στη συζήτηση. Αλλά δεν βοηθά να του λέμε με ότι είναι για το φρενοκομείο και είναι παραλήρημα αυτά που λέγει κτλ. Διότι και κάτι σωστό να πούμε μετά θα το απορρίψει επειδή τον πληγώσαμε. Γιατί να το κάνουμε αυτό;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Αμαν με αυτό το φάντασμα που σας κυνηγάει συνέχεια. "θανάσης" και "Θανάσης" και "Θανάσης". Θα ηρεμήσετε επιτέλους κύριε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ποιός του είπε του Τελεβάντου ότι είναι κύκλος που θα ολοκληρωθεί το Νούσιο παραλήρημα και όχι μια ευθεία γραμμη χωρις τέλος; Έχει μήπως ιδιαίτερη επικοινωνία με τον Νούση και του το είπε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αυτό να μου πεις! Βρήκαμε θέμα για συζήτηση! Θα είναι κύκλος ή ευθεία; Δεν γνωρίζω αλλά δεν αποκλείεται να είναι ρόμβος ή παραλληλόγραμμο. Ελεος πια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Παρεμβάλλομαι για μια διευκρίνιση. Αν ο κ. Τελεβάντος με γνωρίζει, εγώ ομολογώ πως όχι, δεν τον γνωρίζω. Αν πρόκειται για στιγμιαία συνάντηση, ούτε και αυτό το θυμάμαι.

    Και κάτι ακόμη. Κουκουλοφόρος του διαδικτύου δεν θα γίνω ποτέ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Να η λύσσα που λέω. Όλοι είναι φίλοι μας και οι οικουμενιστές τύπου Νούση εκτός απο τον "Θανάση"...
    Απο όλους ζητάμε συγγνώμη εκτός απο τον "Θανάση"...

    Και μετά ρωτάτε που την βλέπω την λύσσα...

    ΝΕΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Σέβαστε κ.Χριστοδουλίδη μπορείτε να μας πείτε παρακαλώ τί εννοείτε με την φράση σας
    "Και κάτι ακόμη. Κουκουλοφόρος του διαδικτύου δεν θα γίνω ποτέ" ;
    Διότι κάτι παρόμοιο είπατε και στο blog σας και έγινε παρεξήγηση χωρίς να όφειλε.
    Ξεκαθαρίστε επιτέλους τί εννοείτε με την έννοια "κουκουλοφόρος". Αποτελεί μομφή προς όλους τους ανώνυμους;

    Δ.Δ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Αγαπητέ Δ.Δ,

    Ευχαριστώ για την παρατήρηση και ειλικρινά θα σε παρακαλούσα, να μην είσαι, όχι μόνο εσύ αλλά και πολλοί άλλοι, υπερβολικά ευαίσθητος. Καλοπροαίρετα το γράφω αυτό.

    Η άποψη: "Κουκουλοφόρος του διαδικτύου δεν θα γίνω ποτέ" είναι εντελώς προσωπική και αφορά μόνο σε μένα. Έχω τη γνώμη ότι όποιος γράφει ανώνυμα είναι κάτι σαν τον κουκουλοφόρο. Είναι δική μου η γνώμη αυτή και δεν "πιάνει" κανένα. Αν θέλεις τη δέχεσαι, αν θέλεις δεν τη δέχεσαι. Μπορεί να κάνω λάθος, δεν το αμφισβητώ, αλλά αυτή είναι η γνώμη μου ,με την οποία μπορείς να συμφωνείς, μπορεί όμως και να διαφωνείς. Δεν βλέπω κανένα λόγο να τη θεωρήσει κάποιος ότι απευθύνεται προς αυτόν (δεν αναφέρομαι σε σένα) και κατά συνέπεια, να αρχίσουμε τα "σου είπα", "μου είπες".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Αφού κατα την γνώμη σας αγαπητέ κ.Χριστοδουλίδη "όποιος γράφει ανώνυμα είναι κάτι σαν τον κουκουλοφόρο", τότε εγώ δεν είμαι " υπερβολικά ευαίσθητος" αλλά βλέπω αυτά που ισχύουν, τα προφανή.
    Ποια είναι αυτά;
    Η υποτίμηση και η καχυποψία προς τους ανώνυμους ανεξαιρέτως. Λυπάμαι που συνεχίζεις παρά την καλή συζήτηση που έγινε στο blog σου [ http://kyprianoscy.blogspot.com/2010/01/blog-post_8578.html#comments ] και θριάμβευσε το δίκαιο των ανώνυμων (κατα την ταπεινή μου γνώμη).

    Δ.Δ.

    υ.γ.
    Είχα στείλει και άλλο σχόλιο που δεν το δημοσίευσαν... Θα σου το στείλω στο blog σου κάποια στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μα αγαπητέ μου Δ.Δ,

    Αυτό που γράφω σχετικά με το "κουκουλοφόρος του διαδυκτίου", ισχύει για μένα. Είναι προσωπική μου γνώμη και δεν ζητώ από κανένα να την συμμεριστεί. Δεν υποτιμώ και δεν υποψιάζομαι κανένα και σε παρακαλώ, αγνόησέ την εντελώς. Αυτή είναι, το λέω και πάλι, η δική μου αίσθηση αν θα έγραφα ανωνύμως και δεν "πιάνει" κανένα. Τόσο δύσκολο να γίνει αυτό κατανοητό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου