Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2010

ΝΕΟΒΑΡΛΑΑΜΙΣΜΟΣ

και π.ΚΩΣΤΑΣ ΜΠΕΗΣ


του κ. Παν. Τελεβάντου

Στην τελευταία της έκδοση η "Παρακαταθήκη" δίνει εμπεριστατωμένη απάντηση στο Σεβασμιότατο Πρεβέζης κ. Μελέτιο αναφορικά με τον συγκρητιστή παπα-Κώστα Μπέη τον καθαιρετέο.

Παρόμοια απάντηση έλαβε ο Σεβασμιότατος από τον "Ορθόδοξο Τύπο", τον κ. Λαγουρό, καθώς επίσης από τον π. Μωυσή Αγιορείτη, ο οποίος με ευγένεια, έδωσε μια πολύ εύστοχη απάντηση στο φαινόμενο του συγκρητιστή π. Μπέη.

Συγχαίρουμε επίσης το σχολιογράφο του "Ορθοδόξου Τύπου" (29/1/2010) ο οποίος ελέγχει αυστηρά, αλλά δίκαια, για την εμπαθή προσωποληψία του, τον Νεοβαρλααμίτη κληρικό π. Δανιήλ Αεράκη επειδή καλύπτει με επαίσχυντο τρόπο τα συγκρητιστικά ατοπήματα του π. Μπέη και άλλες ασχημίες των Νεοβαρλααμιτών.

Εκείνο που δεν έγινε ακόμη και που επιβάλλεται ανυπερθέτως να γίνει είναι το εξής:

Να ελεγχθεί το φρόνημα των νεωτεριστών με εμπεριστατωμένη μελέτη και να καταγγελθούν στη Σύνοδο επί αιρέσει για να εξαναγκαστούν να ανακαλέσουν τις Νεοβαρλααμικές δοξασίες τους.

Δεν είναι μόνον το θέμα μεταγλώττισης των κειμένων της λατρείας που πρέπει να μας προβληματίζει.

Ούτε μόνον τα ατοπήματα του συγκρητιστή π. Μπέη που δεν έπρεπε ποτέ να έχει χειροτονηθεί και ο οποίος τώρα πρέπει ανυπερθέτως να καθαιρεθεί.

Εχουμε να κάνουμε με Νεοβαρλααμική αίρεση η οποία πρέπει να καταδικαστεί συνοδικά.

Είναι λάθος να περιορίζεται το πρόβλημα στη μεταγλώττιση ή στον ιδιόρρυθμο νεωτεριστή π. Μπέη που απαξιώνει ακόμη και να προσφωνείται ως κληρικός και αρνείται να φέρει το τιμημένο ράσο και ο οποίος ουδέποτε αναίρεσε τα συγκρητιστικά του ολισθήματα.

Δυστυχώς! Εχουμε να κάνουμε με φρικτή αίρεση που πρέπει να τύχει συνοδικής καταδίκης.

Ανυπερθέτως!

6 σχόλια:

  1. Όπως πολύ σωστά επισημαίνει ο κ. Τελεβάντος πρόκειται για μία νέα αίρεση για την οποία πρέπει να πάρει θέση η Σύνοδος. Νεοβαρλααμίτες δεν υπάρχουν μόνο στην Πρέβεζα, αλλά και στη Μητρόπολη Δημητριάδος. Άν προσέξατε στην πρώτη σελίδα του Ορθοδόξου Τύπου γίνεται λόγος για καταγγελία πιστών, συγκεκριμένα κατά την εορτή Θεοφανείων, όπου διαβάστηκε η προφητεία του Ησαϊα στη δημοτική. Το ίδιο έγινε και κατά τον Εσπερινό των Χριστουγέννων. Όλα τα αναγνώσματα διαβάστηκαν στη δημοτική και αναμεταδίδοντο από τον Σταθμό της Ι. Μονής Ταξιαρχών απευθείας απροκάλυπτα και αναίσχυντα. Ακολούθησαν διαμαρτυρίες τηλεφωνικές αλλά το κακό δεν διορθώνεται. Πρέπει να ξέρετε ότι όπου παρίσταται ο Δεσπότης του Βόλου κ. Ιγνάτιος παντού διαβάζονται αναγνώσματα, ευχές,προφητείες κλπ. στη δημοτική από το βιβλίο που κυκλοφόρησε ο Πρεβέζης. Έχει επιβάλει να αγορασθεί από τους ιερείς των ενοριών και να διαβάζουν κατά περίσταση το ανάλογο κείμενο. Ξεκίνησε δειλά-δειλά και τώρα το έχει καθιερώσει. Σε πολλά επίσης μυστήρια γάμους, βαπτίσεις γίνεται το ίδιο. Ας προσέξουμε λίγο την πορεία του οικουμενιστού κ. Ιγνατίου και το τί ακριβώς συμβαίνει στη Μητρόπολη Δημητριάδος (Θεολογική Ακαδημία κλπ). Νομίζω ότι πρέπει να γνωρίζετε και αυτό το εξίσου σημαντικό. Στο ναό της Αγ. Παρασκευής στη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας, μαζί με τα αγοράκια που ντύθηκαν παπαδάκια για να κάνουν είσοδο (μικρή καί μεγάλη) ακολούθησαν και κοριτσάκια ντυμένα παπαδίνες κρατώντας κεράκια (στον τύπο των Μυροφόρων δήθεν) παρουσίᾳ του Δεσπότη και με την ανοχή των πιστών που διαμαρτυρήθηκαν εκ των υστέρων στα κρυφά.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε παρακαλώ, "Στουδίτη", να κάνεις καταγγελία του θέματος από τις στήλες του "Ορθόδοξου Τύπου" για να αντιληφθούν οι πιστοί το μέγεθος των ανόσιων στόχων των νεωτεριστών που διακρίνοται για το Νεοβαρλααμικό τους φρόνημα.

    Το κακό επεκτείνεται σιγά- σιγά και ύπουλα.

    Καταρχήν μάθαμε για τις γελοιωδίες που επεβλήθηκαν στην Πρέβεζα.

    Υστερα αναφάνη ο "αποφατικός" θεολόγος π. Δανιήλ Αεράκης για να παραστήσει το θεωρητικό του Νεοβαλρααμισμού.

    Στη συνέχεια ακούσαμε για τις πολλαχόθεν καταγγελθείσες απρέπειες του αμετανόητου συγκρητιστή παπα-Κώστα Μπέη του καθαιρετέου.

    Τώρα μαθαίνουμε από την καταγγελία του "Στουδίτη" ότι παρόμοια παρατράγουδα συμβαίνουν και στη Μητρόπολη Δημητριάδος όπου ο νεωτεριστής και ορκισμένος οικουμενιστής κ. Ιγνάτιος κάνει από χρόνια πολλή ζημιά με τη Θεολογική ακαδημία και το εν γένει Οικουμενιστικό και νεωτεριστικό και πνεύμα που τον διακρίνει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μελετώντας το ανωτέρω κείμενο, θα μας επιτραπεί να διατυπώσουμε κάποια ερωτήματα και να καταθέσουμε κάποιες διαπιστώσεις. Έτσι:

    Από ότι καταλάβαμε, νεοβααρλαμισμός είναι μια νεοφανής αίρεση, που επικεντρώνεται (και) στην διατύπωση των ευχών του ιερέα και των ευαγγελικών αναγνωσμάτων στην ελληνική δημοτική γλώσσα.
    Απ’ ότι γνωρίζουμε, αίρεση είναι απόκλιση από μια δογματική αλήθεια. Αν είναι έτσι, τότε ποια δογματική αλήθεια παραβιάζεται;
    Επί πλέον, η εμμονή στην χρησιμοποίηση της αρχαίας γλώσσας της λατρείας αφορά μόνον του ελληνόφωνους ή τους Έλληνες ή αφορά και τους ετερόφωνους (αμερικάνους, γερμανούς, γάλλους, ιταλούς κ.λπ.). Σ’ αυτούς, είναι ή όχι αίρεση η χρήση της γλώσσας τους;
    Μήπως εμμέσως πλην σαφώς πάμε να καθιερώσουμε την αρχαία ελληνική, ως ιερή γλώσσα, σύμφωνα με την αιρετική αντίληψη του Παπισμού, περί των ιερών γλωσσών; Φέρνουμε μια διαπίστωση:
    Η πλάνη, η λεγόμενη περί των τριών «ιερών γλωσσών», είναι άλλη μια παπική πλάνη δηλ. ότι για την Εκκλησία τρεις είναι οι ιερές γλώσσες στις οποίες επιτρέπεται να δοξολογείται ο Θεός, οι γλώσσες του Σταυρού: η εβραϊκή, η ελληνική και η λατινική. Σχετικά με αυτό καταγράφεται η επίθεση που δέχτηκε ο φωτιστής των Σλάβων Κύριλλος στη Βενετία:
    Όταν ο Κωνσταντίνος (το αρχικό όνομα του Κυρίλλου) ήταν στην Βενετία, μαζεύτηκαν οι Λατίνοι επίσκοποι, ιερείς και μοναχοί και στράφηκαν εναντίον του, όπως οι κουρούνες ενάντια στο γεράκι και διατύπωσαν την αίρεση των τριών γλωσσών, λέγοντας: «Πώς συμβαίνει να έχεις επινοήσει για τους Σλάβους μια γραφή και να τους διδάσκεις κείμενα γραμμένα σ' αυτή, μια γραφή που δεν την βρήκε ποτέ κανένας ως σήμερα ούτε απόστολος ούτε πάπας ούτε ο Γρηγόριος ο Θεολόγος ούτε κι ο Ιερώνυμος; Εμείς ξέρουμε μόνο τρεις γλώσσες, στις οποίες επιτρέπεται να δοξολογείται γραπτώς ο Θεός: την εβραϊκή, την λατινική και την ελληνική.
    Ο άγιος απάντησε: «Μήπως η βροχή δεν έρχεται από τον Θεό και δεν πέφτει για όλους τους ανθρώπους; μήπως ο ήλιος δεν λάμπει για όλους τους ανθρώπους και μήπως δεν αναπνέουμε όλοι τον ίδιο αέρα; [...] Πολλοί λαοί έχουν την δική τους γραφή και ο κάθε λαός τιμά τον Θεό στην δική του γλώσσα [...]» (Βιος Κωνσταντίνου, γερμ. μετάφραση jo Bujinoch (slavische geschichtschreiber 1) Γρατς-Βιέννη-Κολονία 1958 71-72).
    Μήπως το: «στη δική του γλώσσα», που αναφέρει ο άγιος, στη δική μας περίπτωση, νοείται η αρχαία ελληνική και όχι η δημοτική ή κάνει και αυτός λάθος;

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Είτε η εκκλησιαστική γλώσσα, η καθιερωμένη, είτε η δημοτική χρησιμοποιηθεί, αυτοί πάντως σε Θεό δεν πιστεύουν.Είδα τους συντηρητικούς, είδα και τους νεωτεριστές κληρικούς. Δεν έχουν καμμία σχέση με το πνεύμα των Γραφών,της Παραδόσεως, των Πατέρων των 3 πρώτων αιώνων,των Οικουμενικών Συνόδων που οριοθέτησαν την πίστη.
    Ήχο, φώς και θέαμα κατήντησαν την Εκκλησία του Χριστου. Πουθενά σιωπή, πουθενά κατάνυξη, πουθενά ταπείνωση ,πουθενά αγάπη. Εξουσία ,προβολή, εγωισμός και δήθεν.
    π. Ματθαίος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γράφει ο ανώνυμος: "Από ότι καταλάβαμε, Νεοβααρλαμισμός είναι μια νεοφανής αίρεση, που επικεντρώνεται (και) στην διατύπωση των ευχών του ιερέα και των ευαγγελικών αναγνωσμάτων στην ελληνική δημοτική γλώσσα.
    Απ’ ότι γνωρίζουμε, αίρεση είναι απόκλιση από μια δογματική αλήθεια. Αν είναι έτσι, τότε ποια δογματική αλήθεια παραβιάζεται;"

    ΑΠΑΝΤΩ: Η μεταγλώττιση αυτή καθ' εαυτήν δεν είναι Νεοβαρλααμισμός ή άλλη αίρεση. νεοβαρλααμισμός είναι το νοησιαρχικό πνεύμα που θέλουν να εισαγάγουν στην Εκκλησία οι πρωταγωνιστές της "λειτουργικής αναγέννησης".

    Θαυμάσια ανάλυση του Βαρλααμικού χαρακτήρα των θιασωτών της λειτουργικ΄ςη αναγέννησης έχιε κάνει ο π. Θεόδωρος Ζήσης στο συνέδριο που διοργάνωσε για το θέμα.

    Παρακαλώ τον καλό αδελφό που υπέβαλε την ερώτηση να ανατρέξει σε αυτή την περισπούδαστη εργασία για να διαπιστώσει πώς ακριβώς οι θιασώτες της "λειτουργικής αναγέννησης" διαπνεόνται από αιρετικό φρόνημα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δυστυχώς, απάντηση στο ερώτημά μου δεν έλαβα.
    Το να ανατρέξω σε μια άλλη μελέτη, δεν είναι απάντηση.
    Το ερώτημά μου είναι συγκεκριμένο:
    Αν προσφέρω στο ποίμνιο τη θ. λατρεία στη δημοτική είμαι αιρετικός και επομένως ποιά δογματική αλήθεια διαστρέφω;
    Το αν αυτοί, που κάνουν αυτό είναι φιλοπαπικοί, οικουμενιστές, μονοφυσίτες, νεωτεριστές, συγκρητιστές κ.λπ. πάλι και αυτό δεν απαντά στο ερώτημα. Ένας Ορθόδοξος, που δεν ανήκει στους ανωτέρω, μπορεί να το κάνει ή δεν θα το έκανε ποτέ, διότι αυτό είναι ίδιον των ανωτέρω;

    ΙΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου