Προσοχή...Προσοχή...
--------------------------
Να προσέξουν
οι μητροπολίτες
μη βρεθούν στο εδώλιο
του κατηγορουμένου.
Νομικοί που παρακολουθούν τα εκκλησιαστικά πράγματα, ακούνε τον τελευταίο καιρό να γίνεται πολύς λόγος για την άρση της καθαίρεσης του μοναχού πλέον Παντελεήμονος Μπεζενίτη.
Ακούγεται η άποψη ότι για να προχωρήσει απρόσκοπτα και χωρίς εκπλήξεις(!) η εκλογή στα δύο κομμάτια της μητροπόλεως Αττικής, που θα θεσμοθετηθούν με νομοσχέδιο, πρέπει να δοθεί ένα δωράκι στον Παντελεήμονα.
Όχι βέβαια πλέον η μητρόπολη Αττικής(ή ένα κομμάτι της) όπως εκείνος επιθυμούσε, αλλά τουλάχιστο να του δοθεί η αρχιεροσύνη του πίσω.
Σ’ αυτό διευκολύνει και η κίνηση του Πατριάρχη(!) να στείλει πίσω το φάκελο του Παντελεήμονα και να ζητάει από την Εκκλησία της Ελλάδος δευτεροβάθμια κρίση γι’ αυτόν.
Να προσέξουν πολύ οι μητροπολίτες γιατί αυτό το δωράκι προς τον Παντελεήμονα μπορεί να τους στοιχίσει πολύ ακριβά.
Να προσέξουν οι μητροπολίτες γιατί, όπως τονίζουν νομικοί κύκλοι, μια τροποποίηση της ποινής της καθαιρέσεως από οποιοδήποτε εκκλησιαστικό σώμα είναι παράβαση καθήκοντος και διώκεται ποινικά.
Αν λοιπόν προσπαθήσουν να κάνουν ένα δώρο προς τον Παντελεήμονα(μάλλον το δώρο απευθύνεται προς τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για να μπορέσει να προχωρήσει σε εκλογές στην Αττική), θα βρεθούν οι ίδιοι στο εδώλιο του κατηγορουμένου διωκόμενοι ποινικά.
Για όσους γνωρίζουν από νομικά μπορούν να δουν το άρθρο 160 του νόμου 5383/1932(Περί των εκκλησιαστικών δικαστηρίων και της προ αυτών διαδικασίας).
Στην περίπτωση κακουργηματικής πράξεως που κατέστη αμετάκλητη από την ποινική δικαιοσύνη το αρμόδιο εκκλησιαστικό δικαστήριο επιβάλλει την ποινή της καθαίρεσης στον καταδικασθέντα «άνευ ετέρας τινός διαδικασίας».
Το εκκλησιαστικό δικαστήριο την ανακοινώνει στον αρμόδιο Εισαγγελέα και η ποινή αυτή καθίσταται πλέον τ ε λ ε σ ί δ ι κ η.
Είναι πολύ αργά για τα εκκλησιαστικά δικαστήρια.
Να τα θυμόταν εδώ και δεκαπέντε χρόνια που αφήναν τα σκάνδαλα να χρονίζουν χωρίς να τιμωρούν τον υπεύθυνο.
Τώρα είναι αργά.
Ο μητροπολίτης που μετέχοντας σε ένα σώμα, θα δικάσει, ή τέλος πάντων θα αλλάξει με κάποιο τρόπο την ποινή της καθαίρεσης προς τον Παντελεήμονα, θα βρεθεί κατηγορούμενος στην ποινική δικαιοσύνη.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δημοφιλείς αναρτήσεις
-
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΚΟΥΚΟΥΛΟΦΟΡΟ “ΒΟΙΩΤΟ”. Αγαπητοί κύριοι της ‘ ’ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ’’ . Όπως γνωρίζετε εσείς και πάρα πολλά άλλα ιστολόγια ότι δεν απαν...
-
ΣΠΟΡΟΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΙΟΔΟΤΕΣ “Αλήθειες & ψέµατα” Τι έλεγαν (δήθεν) ένθεν κακείθεν, οι νέοι όσιοι, Παΐσιος, Ιάκωβος, Πορφύριος… για τους “1...
-
- Παναγιώτης Ασημακόπουλος Σημειώσεις περί ομοφυλοφιλίας και πατερικών τοποθετήσεων με αφορμή τη διανομή φυλλαδίου σε μαθητές 1. Οι κ...
-
Εισαγωγικά Επειδή το κείμενο που ασκεί κριτική ο κ.Σαρρής δημοσιεύτηκε και στο ιστολόγιο ΟΜΟΛΟΓΙΑ δημοσιεύουμε την οφειλόμενη απάντηση : -...
-
ΜΙΑ ΕΞΑΜΒΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ «ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΩΝ “12”» και ο Κος Ανδρεοπουλος, στο καταρρυπωμένο από ψεύδη βιβλίο (ΣΥΝΕΧΕΙΑ, αρ. φ. 321/Μάρτιος 202...
-
Ρωμανίδης: Ἄν φορᾶς τό ἐγκόλπιο γιά νά λιτανεύεις μιά Κολωνακιώτικη ἐκκλησιαστική ἀριστοκρατία ὡς ὑπεροχή, εἶσαι ἕνας μασκαρεμένος ἀπατεων...
-
Η ΣΙΓΟΝΤΑΡΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗ «αρχή» των «Ακτίνων» : Αφήστε το σχόλιό σας και να είστε σίγουρος, πως αν εκφράζει την Παράδοση της Εκκλησίας,...
-
πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου. Συνεχίζονται οι δημοσιεύσεις στον ηλεκτρονικό τύπο που έχουν σχέση με το θέμα της θέσης του Εσταυρω...
-
της Έφης Ευθυμίου Μια σημαντική εξέλιξη αναφορικά με τη σχέση της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και το Πατριαρχείο Μόσχας σημειώ...
-
Νεομάρτυρες. Φωτογραφία: pravoslavie Ο διωγμός της Εκκλησίας κατά τον 20ο αιώνα είναι πρωτοφανής σε κλίμακα και διάρκειά. Κατά την αρχή τη...
Να προσέξουν Οδυσσέα για να μη βρεθούν στο εδώλιο ως παραβάτες του ποινικού δικαίου αλλά να προσέξουν προπαντός επειδή είναι υπόλογοι στο Θεό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Μπεζενίτης να καθαιρεθεί και από το δευτεροβάθμιο δικαστήριο και στη Μητρόπολη να αποκατασταθεί ο κανονικός της Μητροπολίτης που απομακρύνθηκε από το θρόνο του πριν 36 χρόνια.
Να προσέξουν οι μητροπολίτες,θα βρεθούν οι ίδιοι στο εδώλιο του κατηγορουμένου διωκόμενοι ποινικά,
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαν τρομοκράτηση μου ακούγετε όλο αυτό από ποιον να προσέχουν οι ιεράρχες;
Καλά φίλεμου είσαι τόσο αφελής? Ποιός Δεσπότης υπολογίζει νόμους? Ο Καλαβρύτων είπε ότι ο νόμος είναι αυτός.Αλλά και οι υπόλοιποι δεσποτάδες αυτό πιστεύουν. Η εξουσία σ' αυτό το κράτος αλληλοκαλύπτεται. Θα δείς ότι και ο Μπεζενίτης θα πάρει το "αξίωμά" του και πάλι και την Μητρόπολη Αττικής θα χωρίσουν και το ένα της κομμάτι θα το δώσουν στον Νικόδημο και το άλλο στον εκλεκτό τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλοίμονο στο κάθε έγγαμο κληρικό που θα πέσει στα δίχτυα της κακίας των Επισκόπων.
Σε λίγα χρόνια θα ξεμείνουν χωρίς έγγαμο κλήρο, ή τόσο υποβαθμισμένο που οι αιρέσεις θα αλώσουν την Ελλάδα.
Θα γεμίσουν τις εκκλησίες με αγάμους ύποπτης ηθικής και θα τους έχουν να μαζεύουν λεφτά από τις γρηές.
Αυτή είναι η Εκκλησία της Ελλάδος. Δεν μας φταίει ο πάπας κιαι ο Πατριάρχης. Το κακό μας το κεφάλι φταίει.
Οφείλουμε κατά συνείδηση να αγωνιστούμε για την αποκατάσταση του δικαίου στη Μητρόπολη Αττικής.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς ας κάνουμε το χρέος μας και τα υπόλοιπα ας τα αφήσουμε στον Αγιο Θεό.
Είναι αμαρτία να σκέφτονται επαναφορά του Μπεζενίτη στο Θρόνο και να καταπατούν με τόση λύσσα τον κανονικό Μητροπολίτη Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημο.
Δηλαδή,αγαπητοί μου το πατριαρχείο ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ,όταν λέ-
ΑπάντησηΔιαγραφήει να επανακριθεί ο Μπεζενίτης; Το ίδιο δε μπορεί να αποφασίσει σχετικά με τόσα αδιάσειστα στοιχεία ή ΚΑ-
ΤΙ άλλο συμβαίνει;Είναι δυνατόν να αλλάξει τώρα την α
πόφασί του το Συνοδικό δικαστήριο;Κι αν ναι,πού θα στηριχτεί;Δηλαδή για μια ακόμη φορά θα γίνουν ΠΕΡΙΓΕ-
ΛΩΣ του κόσμου;Ας προσέξουν όχι τόσο την ποινική,όσο την πελώρια ΗΘΙΚΗ ευθύνη,που θα επωμισθούν!!
Ακριβώς!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπάντηση στον ΙΚ εδόθη αλλα δεν ενοχλεί να απαντηθεί ξανά το ερώτημα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μεταγλώττιση στη δημοτική ΔΕΝ είναι αίρεση αυτή καθ' εαυτήν.
Αίρεση είναι το πνεύμα της νοησιαρχίας που θέλουν να επιβάλουν οι Νεοβαρλααμίτες στη λατρεία. Η πρσπάθειά τους να μετατρέψουν την πνευματική λατρεία σε νοησιαρχική όπου ο πιστός αντί να αισθάνεται συντριβή και μετάνοια θα οδηγείται σε διανοητικές στοχασμούς.
Η Εκκλησία μπορεί σε κάποια στιγμή να προβεί σε μεταγλώττιση αλλά θα γίνει με υπεύθυνο τρόπο και από τους σωστούς ανθρώπους.
Θα υπάρξει συνοδική απόφαση, θα συσταθεί ειδική επιτροπή μεταγλωττιστών που θα λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους και η δουλειά τους θα αξιολογηθεί συνοδικά.
Αν καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι είναι η κατάλληλη μεταγλώττιση και ότι χρειάζεται να γίνει τότε μπορεί να γίνει χωρίς να παραβιάζει τα δόγματα της Εκκλησίας.
Το γε νυν έχων έχουμε να κάνουμε με αυθαιρεσία έντονα εκπροτεσταντισμένων ανθρώπων οι οποίοι χωρίς έγκριση της Συνόδου και παρόλον ότι οι πιστοί εξέμεσαν στο βόθυνο της αιασχύνης το "πιλοτικό πρόγραμμα" της "λειτουργικής αναγέννησης" αυτοί εξακολουθύν να το επιβάλλουν ετσιθελικά και μπαμπέσικα κάνοντας πλαδαρές, αδόκιμες και κακόγουστες μεταγλωττίσεις που προκαλούν θυμηδία στους πιστούς.
Επιπλέον ορισμένοι προχωρούν σε εξωφρενικούς νεωτερισμούς. Βάζουν παπαδίνες στη θειά Λειτουργία, ο παπα-Κώστας Μπέης ο καθαιρετέος βάζει όργανα και ομηρικές εκφράσεις κοκ.
Αλλά ολοκληρωμένη απάντηση μπορείτε να βρείτε στα πρακτικά του συνεδρίου για τη λειτουργική αναγέννηση και μάλιστα στις συμβολές του π. Θεόδωρου Ζήση και του π. Σαράντη Σαράντου.
Ευχαριστούμε για τη σαφήνεια της απάντησης, δηλ. ότι η μεταγλώτιση στη δημοτική δεν είναι αίρεση, αν αυτή γίνει με την άδεια της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΚ
Δεν συνέλαβες το θέμα όπως το ανάπτυξα κ. ΙΚ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο βασικό πρόβλημα δεν είναι το ότι η μεταγλώττιση γίνεται αυθαίρετα χωρίς την άδεια της Εκκλησίας.
Και αυτό ασφαλώς είναι λάθος και μεγάλο λάθος μάλιστα.
Αλλά αυτό το ατόπημα δεν καθιστά Νεοβαρλααμίτες τους θιασώτες της λειτουργικής αναγέννησης.
Το πρόβλημα έγκειται στο ότι η μεταγλώττιση που κάνουν γίνεται για να αλλοιώσει τον πνευματικό και μυσταγωγικό χαρακτήρα της Ορθοδόξου λατρείας.
Επιδιώκουν να τον αλλοτριώσουν και να τον καταστήσουν από πνευματικό σε νοησιαρχικό.
Και αυτό ακριβώς είναι που καθιστά τους Νεοβαρλααμίτες αιρετικούς.
Τα κείμενα του π. Ζήση, του π. Σαράντη και η εισαγωγή της Δογματικής του Ρωμανίδη αναπτύσσουν διεξοδικά το θέμα.
Μπορεί,αγαπητέ κ. Π.Τ. να μην αποτελεί αίρεση η μετα-
ΑπάντησηΔιαγραφήγλώτιση,αλλά ΒΛΑΠΤΕΙ σοβαρά τη λατρεία! Δεν μπορεί ε-
κείνος,που επι χρόνια άκουγε:"Υπέρ της άνωθεν ειρήνης
του Κυρίου δεηθώμεν" Ξαφνικά να του πουν:Για την από
πάνω ειρήνη ας παρακαλέσουμε τον Κύριο!! Εμένα θα μου
έρθει ταμπλάς και θα ΑΠΟΧΩΡΗΣΩ αμέσως από την εκκλησί
α και δε θα ξαναπατήσω!!Ακόμη και οι απλοϊκοί άνθρω-
ποι ΚΑΤΙ καταλαβαίνουν και σε ορισμένα σημεία σηκώνο-
νται όρθιοι! Ας αφήσουν λοιπόν τους νεωτερισμούς και αν κόπτονται για την κατανόηση, ας εκδώσουν δόκιμες μεταφράσεις, που να τις μοιράζουν κατά την είσοδο και να τις παίρνουν κατά την έξοδο,όπως οι ρωμαιοκαθο
λικοί! Κάτω τα χέρια από τη γλώσσα της λατρείας Μη τα ξεχαρβαλώσουμε ΟΛΑ!!
Οι μεταγλωττίσεις είναι αδόκιμες και αδικούν τη λατρεία της Εκκλησίας μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠροπαντός όμως το πνεύμα και το πλαίσιο που θέλουν να εισάξουν οι "Νεοβαρλααμίτες" είναι που ενοχλεί και πρέπει να μας προβληματίσει σοβαρά.
Υστερα είναι το ποιόν των ανθρώπων που προωθούν το Νεοβαρλααμισμό: Μπέης, Μεσσηνίας, Δημητριάδος, Θερμός, Παπαθανασίου, Πινακούλας, Θεοδόσιος Μαρτζούχος, Δανιήλ Αεράκης, Πουρτσουκλής, κτλ
Υπάρχει κανείς μεταξύ τους που εμπνέει την παραμικρή εμπιστοσύνη;
Σε βουδδιστικούς ναούς μπαίνουν και ανάβουν κεριά. Σε παπικούς ναούς μπαίνουν και κοινωνούν. Σε Αγγλικανικούς το ίδιο. Και ουδέποτε εξέφρασαν μεταμέλεια γι' αυτά. Διορθώνουν τους Αγίους. Περιφορνούν τους ψαλμούς του Δαβίδ. Θέλουν να απολακτίσουν το μοναστηριακό τυπικό. Περιφρονούν τους Αγίους Πατέρες. Θέλουν να αντικαταστήσουν τον άρτο και τον οίνο με άλλα υλικά για την τέλεση της Θείας Λειτουργίας, κτλ. κτλ. κτλ.
Είναι άνθρωποι τώρα αυτοί να επιβάλουν μεταρρυθμίσεις στη λατρεία;
Στο σχετικό ειρηνικό, η μετάφραση της Αποστολικής Διακονίας λέγει:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Για την ειρήνη από το Θεό και για τη σωτηρία των ψυχών μας, ας παρακαλέσουμε τον Κύριο".
ΙΚ
Κι έτσι να είναι αγαπητέ Ι.Κ. δε μου αρέσει να το α-
ΑπάντησηΔιαγραφήκούω!Και ξέρεις γιατί μου θυμίζει ρωμαιοκαθολικισμό,
που παρακολουθούσα από περιέργεια στην εφηβεία μου!!
Αν στη δική σου εφηβεία, αγαπητέ, άκουγες τη λειτουργία των Παπικών στη νεοελληνική, στη δική μου εφηβεία την πρόλαβα στα λατινικά, αλλά επειδή η νεολαία δεν πάταγε, το Βατικανό το άλλαξε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά με την ευκαιρία αυτή ένα ερώτημα:
Γιατί ο π. Ιουστίνος Πόποβιτς πρωτοστάτησε στην αλλαγή της θ. λειτουργίας από την σλαβονική προς την σερβική; Μήπως και εκεί είχαν το ίδιο πρόβλημα;
Και κάτι ακόμη:
Γιατί τα Ευαγγέλια δεν γράφτηκαν στην αττική διάλεκτο, που ήταν η αρχαία γλώσσα της εποχής, αλλά γράφτηκαν στη δημοτική της εποχής (δηλ. τη γλώσσα που μιλιόταν από το λαό);
Άλλο λοιπόν να μου αρέσει, γιατί καταλαβαίνω την αρχαία γλώσσα και άλλο να μην μου αρέσει γιατί δεν καταλαβαίνω την αρχαία γλώσσα.
Αλλά και για εκείνους που υποτίθεται την καταλαβαίνουν, γιατί κάθονται μόλις ο ιερέας πει "στώμεν καλώς", που σημαίνει σταθείτε όρθιοι; Μήπως νομίζουν ότι λέει να μη μιλάμε;
Και γιατί κάποιοι ιερείς, αντί "..... αγιάσας, κλάσας" λένε "..... αγιάσας, κόψας"; Ή στο "..... ούτε γαμούσιν, ούτε εκγαμίζονται" λένε: "..... ούτε νυμφεύονται, ούτε υπανδρεύονται";
ΙΚ