Κυριακή 27 Δεκεμβρίου 2009





ΜΙΑ ΙΕΡΑΡΧΙΑ


ΜΕ ΠΟΛΛΑ


ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ


Συγκλήθηκε στις 18-12-2009 μια έκτακτη Σύνοδος της Ιεραρχίας, μετά από απόφαση της Δ.Ι.Σ. της 11-12-2009. Ίσως για πρώτη φορά συγκαλείται Ιεραρχία μια εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα για μια μόνο ημέρα. Απλά και μόνο ο χρόνος συγκλήσεως δήλωνε τη μεγάλη σοβαρότητα του θέματος το οποίο όπως επίσημα ανακοινώθηκε ήταν:

«Ενημέρωση επί τρεχούσης φύσεως θεμάτων, αφορώντων εις την Εκκλησίαν και συγκρότησις Προπαρασκευαστικών Επιτροπών Διαλόγου μετά της Πολιτείας».


Είχε προηγηθεί σύγκληση της Δ.Ι.Σ. την 1η -12-2009 που αποφάσισε και την Σύνοδο της Ιεραρχίας.

Η παραπάνω Δ.Ι.Σ. στο Δελτίο Τύπου της 1ης -12-2009 είχε μεταξύ άλλων αναφέρει:

…………………………………………………………………………………...


«…Συγκεκριμένα, ως προς το θέμα της υπαγωγής της προσλήψεως των εκκλησιαστικών υπαλλήλων στον έλεγχο του Α.Σ.Ε.Π., η Διαρκής Ιερά Σύνοδος συμφωνεί κατ’ αρχήν με το εν λόγω Νομοσχέδιο, ώστε σε αρμονία με τον Καταστατικό Της Χάρτη (Νόμος 590/1977), οι διαδικασίες επιλογής προσωπικού που θα διενεργούν τα εκκλησιαστικά Ν.Π.Δ.Δ. να υπόκεινται στον έλεγχο νομιμότητος του Α.Σ.Ε.Π., εφ’ όσον η μισθοδοσία τους βαρύνει τον Κρατικό Προϋπολογισμό...»

…………………………………………………………………………………...


«...Ως εκ τούτου η Διαρκής Ιερά Σύνοδος αποφασίζει όπως για το έτος 2009 και μόνο, η Εκκλησία της Ελλάδος, συνεισφέρει με το αναλογούν σε Αυτήν ποσόν για τα ακίνητα που αποφέρουν εισοδήματα σύμφωνα με τα ως άνω εκτεθέντα…».


Σε αυτό το Δελτίο Τύπου, προϊόν της σχετικής Αποφάσεως της Δ.Ι.Σ. αντέδρασαν πολλοί Ιεράρχες γραπτά ή προφορικά, τόσο για το θέμα της φορολόγησης των εκκλησιαστικών ακινήτων, όσο και για το θέμα της θεσπίσεως του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη των εκκλησιαστικών υπαλλήλων.


Μετά από λίγες ημέρες κατά την συνεδρία της Δ.Ι.Σ. της 11ης Δεκεμβρίου 2009 αποφασίσθηκε η σύγκληση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας και δημιουργείται το πρώτο εύλογο ερώτημα:

Αφού ο λόγος της συγκλήσεως ήταν η αντιμετώπιση των παραπάνω ζητημάτων, γιατί αποφασίζεται η σύγκληση την αμέσως επόμενη ημέρα από την αναγγελθείσα ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου στην Βουλή των Ελλήνων;


Παρά ταύτα η Σύνοδος συνεκλήθη.

Και οι Μητροπολίτες παραμονές των Χριστουγέννων βρέθηκαν στην Αθήνα για να αντιμετωπίσουν (όπως πίστευαν) μια οξύτατη κρίση που δημιουργούσε την αδήριτη ανάγκη της έκτακτης σύγκλησης της Ιεραρχίας. Με πολλή προσοχή παρακολούθησαν οι παρόντες την σχετικά σύντομη ενημέρωση του Μακαριωτάτου κατά την οποία βεβαίως η αναφορά τόσο στο μεγάλο θέμα της βαριάς φορολογίας της Εκκλησίας με τον κατ’ εξαίρεση γι’ αυτήν τριπλασιασμό του Ε.Τ.ΑΚ. όσο και στο θέμα της εντάξεως στο Α.Σ.Ε.Π. της διαδικασίας επιλογής εκκλησιαστικών υπαλλήλων, ήταν γενικόλογη και παραπλανητική.


Όλοι οι Αρχιερείς που έλαβαν το λόγο πλην δύο Συνοδικών (συμπτωματικά;!) Μητροπολιτών είχαν σοβαρότατη επιφύλαξη για τα δύο αυτά σημαντικά ζητήματα, άλλοι σε έντονο και άλλοι με ηπιότερο ύφος παρά τις εκκλήσεις του Μακαριωτάτου να τοποθετούνται σε συγκεκριμένα ερωτήματα, όπως εάν πρέπει να γίνει διάλογος με την πολιτεία ή αν πρέπει να συγκροτηθούν οι προταθείσες από εκείνον επιτροπές.


Επίσης εύλογα προκύπτει και το δεύτερο ερώτημα:

Ήταν ποτέ δυνατό να αποτελεί λόγο εκτάκτου συγκλήσεως της Ιεραρχίας και μάλιστα μια εβδομάδα πριν τα Χριστούγεννα ο προβληματισμός για ανάπτυξη διαλόγου με την πολιτεία η συγκρότηση σχετικών επιτροπών για την πραγματοποίηση του διαλόγου αυτού με προοπτική όπως τόνισε κατ’ επανάληψη ο Μακαριώτατος τριών μηνών ή και παραπάνω;


Παρά την προσπάθεια όμως ποδηγετήσεως τους οι Αρχιερείς που έλαβαν το λόγο προσπάθησαν να εκφράσουν την αγωνία τους για τα τεκταινόμενα και όχι γενικόλογες και αβέβαιες προτάσεις.

Ο Αρχιεπίσκοπος από την άλλη μεριά δήλωνε ότι δεν γνώριζε πως ακριβώς είχε ψηφιστεί ο νόμος αλλά ότι είχε προφορικές διαβεβαιώσεις ότι θα εξασφαλιζόταν η Εκκλησία κατά την διαδικασία προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π. Επιστρατεύθηκε μάλιστα και Νομικός - Αρχιμανδρίτης για να ενημερώσει το σώμα επί του ψηφισθέντος νόμου. Το συμπέρασμα ήταν μάλλον απογοητευτικότερο αφού διαπιστώθηκε (παρά την προσπάθεια και την αναντίρρητη κατάρτιση και ευφράδεια του ενημερώσαντος Αρχιμανδρίτη) ότι τα πράγματα εξελίχθηκαν πολύ χειρότερα από τις υποτιθέμενες διαβεβαιώσεις.


Τελευταία ελπίδα αιτιολογήσεως της εκτάκτου και εν μέσω χειμώνος συγκλήσεως της Ιεραρχίας είχε απομείνει η συγκρότηση των περίφημων Επιτροπών που αποτελούσε και ρητή επιταγή της πράξεως συγκλήσεως της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας.


Προς έκπληξη και απορία όμως όλων ο Αρχιεπίσκοπος (υπερμαχών πάντοτε της Συνοδικότητος!) μεθόδευσε την παραπομπή του θέματος στην Δ.Ι.Σ. η οποία το είχε παραπέμψει στην Ιερά Σύνοδον της Ιεραρχίας!!! Επειδή όμως αμφισβητήθηκε από ορισμένους Ιεράρχες, το έθεσε σε ψηφοφορία «ξεθάβοντας» μετά από πολλά χρόνια τον αντικανονικό τρόπο της ονομαστικής και όχι της μυστικής ψηφοφορίας.


Η συντριπτική πλειοψηφία των Μητροπολιτών που βιαζόταν να φύγει και δεν ήθελε περεταίρω καθυστερήσεις απέρριψε την συγκρότηση των Επιτροπών από την Ιερά Σύνοδο της Ιεραρχίας όπως προβλεπόταν από την πράξη συγκλήσεως του Αρχιεπισκόπου και όλοι βιαστικά έφυγαν για την Επαρχία τους.


Τα ερωτηματικά που προκύπτουν πολλά και το συμπέρασμα βγαίνει αβίαστα:


Ο Αρχιεπίσκοπος με την μεθόδευση της εκτάκτου συγκλήσεως της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας είχε πολλαπλή επιτυχία:


α) Παρουσίασε τον εαυτό του ως σταθερό υπέρμαχο της Συνοδικότητας σε σχέση με τον «αυταρχικό» και «αντισυνοδικό» Χριστόδουλο.


β) Φρόντισε να ψηφισθούν πρώτα οι επίμαχοι νόμοι ώστε να μην υπάρξει η δυνατότητα αντιδράσεων για την ανατροπή των ήδη συμφωνηθέντων.


γ) Φόρτωσε στην Ιεραρχία την ευθύνη των αποφάσεων της Δ.Ι.Σ. χωρίς να πραγματοποιηθεί καμιά ψηφοφορία για την έγκριση τους.


δ) Μεθόδευσε την τελική συγκρότηση των πέντε ή έξι επιτροπών που πρότεινε από την Δ.Ι.Σ. εξασφαλίζοντας την εξουσιοδότηση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας μετά από μια ονομαστική (για ευνόητους λόγους) ψηφοφορία.


ε) Εξασφάλισε την στήριξη του «Μακεδονομάχου» (κατά τα άλλα) ομαδάρχη της Βόρειας Ελλάδας με την υπόσχεση της Επισκοποιήσεως για τον Λαγκαδά του πρωτοσυγκέλλου του (και πάλι αμφίβολο αν θα την τηρήσει!).

Αυτό ίσως εντάσσεται στην αποφασιστική δήλωση του Αρχιεπισκόπου στα πλαίσια της εισηγήσεως του στην Ιεραρχία

«Εναι νάγκη λλαγς το τρόπου κλογς τν ρχιερέων καί τς πλήρωσης τν κενν ρχιερατικν δρν.

στορία το θέματος ατο χει δημιουργήσει πολλά δεινά καί περιπέτειες στό χρο μας.

Εναι καιρός πιά νά ντιληφθομε τι εναι λλο πράγμα ξουσία καί λλο Διακονία».


Πάντως κατά την τακτική Ιεραρχία του Οκτωβρίου ήρθαν σε μεγάλη ρήξη εξ αφορμής της εκλογής για την Μητρόπολη Πολυανής.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τα μέλη της ομάδος που ηγείται να καταπιούν τη γλώσσα τους κατά την πρόσφατη Ιεραρχία και να μην πουν λέξη, ενώ λίγες μόνο ημέρες πριν είχαν εξαπολύσει μύδρους κατά του Μακαριωτάτου και της Δ.Ι.Σ. σε τέτοιο βαθμό που να ζητήσει ο Αρχιεπίσκοπος ακόμη και ανακρίσεις.


Όλα λοιπόν τακτοποιήθηκαν θαυμάσια.

«Ούτε γάτα ούτε ζημιά» κατά την λαϊκή ρήση.

Το εξοργιστικότερο πάντων είναι ότι στη συνέχεια και αφού αποχώρησαν οι Αρχιερείς κυκλοφόρησε και Δελτίο Τύπου που αλλοιώνει πλήρως την βούληση της Ιεραρχίας.


Ας είναι καλά ο Συνοδικός επί του τύπου και σημαιοφόρος του Αρχιεπισκόπου.

Θα είχε πάλι κάποια έλλαμψη θείου φωτός στην κατάσταση θεώσεως που έχει φθάσει προ πολλών ετών.

Να που βγήκε και κάτι καλό!

Γιατί πριν ένα χρόνο είχε έλθει στα μαχαίρια με τον Αρχιεπίσκοπο για την επιλογή του Νομικού Συμβούλου της Συνόδου επειδή ήταν συνήγορος των «αντιπάλων» του, δηλαδή των πατέρων Μονής της Επαρχίας του. Πληροφορούμαστε ότι τώρα διαφώνησε ο νεαρός Νομικός Σύμβουλος για τους χειρισμούς του Αρχιεπισκόπου ως προς τα νέα νομοθετήματα.

Διακριτικότατα βεβαίως …


Να λοιπόν που μια Ιεραρχία έκτακτη (λίγες μέρες πριν τα Χριστούγεννα) που κράτησε μόλις τέσσερις ώρες «τακτοποίησε» τόσα θέματα αλλά και δημιούργησε τόσα ερωτηματικά …

ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΣ

(paratiritis1@hotmail.com)

42 σχόλια:

  1. Ο κ. Ιερώνυμος Λιάπης
    δεν θεωρεί ΜΕΙΖΟΝ θέμα τον σφαγιασμό του αδελφού του Αττικής Νικοδήμου που επί 35 χρόνια τον ΚΟΡΟΪΔΕΥΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ και δεν ντρέπονται.
    Μείζον θέμα είναι γι αυτούς τα ...οικονομικά τους και οι ...εκλογές ΑΧΡΗΣΤΩΝ αρχιερέων για να ΑΧΡΗΣΤΕΥΣΟΥΝ και τις μητροπόλεις για τις οποιες τους εκλεγουν.
    Ταλαιπωρη Ελλαδική Εκκλησία!
    Δεν θα δής τελικά μία άσπρη μέρα;
    Δεν θα αλλάξη τίποτα λόγω της φαυλότητας των αρχιερέων σου.
    Δυστυχώς, και ο ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΛΙΑΠΗΣ βαδίζει στα ίδια ίχνη των δύο προηγουμένων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Εχεις δίκαιο Οδυσσέα! Είναι λυπηρή πραγματικά η έκβαση των πραγμάτων.

    Συνήλθε η Ιεραρχία για να συμμετάσχει ως "κωφόν πρόσωπον" στη σκηνοθεσία του Αρχιεπισκόπου και του Ζακύνθου που τα έκαναν πλακάκια με τους κυβερνώντες.

    Οσο για την αποκατάσταση του Αγίου Αττικής ποιος τους εμπιστεύεται; Αν ήθελαν θα έκλειναν αυτή την πληγή σε μια μέρα. Δυστυχώς όμως! Περί άλλα τυρβάζουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητε μου κ. Τελεβαντο

    πιστευω οτι οι αρχιερεις εχουν απυθμενο μισος εναντιον του Αττικης ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ.
    Δεν ακους απο κανενα τους καλο λογο για τον Νικοδημο.
    Τι τους εκανε;

    Κυνηγησε την εκκλησιαστικη φαυλοτητα.
    Αναφερεται συνεχεια και εφαρμοζει τους Ιερους Κανονες.

    Αυτοι δεν θελουν να ακουν ουτε το ενα ουτε το αλλο.
    Λακκους πολλους εχει η φαβα.
    Γιατι δεν τον αποκαθιστουν και δεν τον επαναφερουν;
    Γερασε, διωκομενος και σφαγιασμενος.
    Δεν εχουν μεσα τους ουτε το ελληνικο φιλοτιμο.
    Ειναι εμπαθεστατοι και κακοτατοι.
    Και το φταιξιμο το ριχνουν στους προηγουμενους.
    Οι ιδιοι που δεν αποκαθιστουν τον αδικημενο δεν αισθανονται καμμία ...ενοχη!!!
    Ο αγιος Χρυσοστομος λεγει "οταν τι αδικον γενηται μηδεις εστω νωθεις".
    Και αυτοι αδρανουν επι 35 ολοκληρα χρονια.
    Δεν θυμασαι ακομα και τον διαβοητο Μεσσηνιας που εγραψε προ μηνων στο εγγραφο συμπαραστασης στον Μπεζενιτη, τι έγραψε;
    "Να μην αρουν ακομα το επιτιμιο της ακοινωνησιας".
    Η αθλιοτητα ...εις το ΕΠΑΡΚΟΝ.
    Και ο Ιερωνυμος ο ...ανεγγιχτος και οσιοτατος και συνοδικοτατος, ΤΟΝ ΑΚΟΥΣΕ.
    Και απεφυγε ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ και ΠΟΝΗΡΟΤΑΤΑ να το φερη προς συζητησι.
    Με πιανει ΑΗΔΙΑ, αληθεια σου λεγω, ου ψευδομαι, αδελφε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Α! Δεν γνώριζα ότι το έγραψε και αυτό ο Μεσσηνίας.

    Ωστε; Εκτός από την αίρεση ότι η Εκκλησία είναι διαιρεμένη πολεμά για να διατηρήσει σε ισχύ το επιτίμιο της ακοινωνησίας; Πολύ ωραία!

    Δηλαδή είναι να μη ανοίξει το στόμα του ο Σεβασμιότατος.

    Κρίμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ιδου το αποσπασμα του Μεσσηνιας.
    Ενω ομιλεί σε ολο το εγγραφο περι του τεκμηρίου της ΑΘΩΟΤΗΤΟΣ, παρακαλω, του Μπεζενιτη, θελει να μην συζητηθη και η εισηγησι του Ζακυνθου περι αρσεως του επιτιμιου.
    Και ο ΠΑΜΠΟΝΗΡΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ τον ακουσε.
    ΑΙΣΧΟΣ ΤΟΥ!!!



    9. Δι’ὅλους τούς παραπάνω λόγους θεωρῶ ὅτι δικαίως ἡ ΔΙΣ δέν
    συμπεριέλαβε εἰς τήν ἡμερησίαν διάταξιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς
    Ἱεραρχίας τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τοῦ προσεχοῦς Ὀκτω-βρίου, καί τήν
    πλήρωσιν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Ἀττικῆς ἐνῶ φρονῶ ὅτι θά ἦτο φρόνιμον
    ὅπως ἀναβληθῆ καί ἡ Εἰσήγησις τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Ζακύνθου, ἕως
    ἐπιλύσεως καί τελεσιδικήσεως (ἐκκλησιαστικῶς-κανονικῶς καί
    πολιτειακῶς) ὅλων τῶν σχετικῶν ὑποθέσεων τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως
    Ἀττικῆς.

    Μετά ἀδελφικῶν ἐν Χριστῶ ἀσπασμῶν

    Ο Μεσσηνίας Χρυσόστομος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Το όλο θέατρο της εκλογής των Επισκόπων, στην οποίαν υποτίθεται συμμετέχει και το Πνεύμα το άγιον και η συναλλαγή θα είχε, σε μεγάλο βαθμό, περιοριστεί, αν ακολουθείτο η πρακτική της αρχαίας Εκκλησίας, δηλ. η εκλογή ψήφω κλήρου και λαού. Εξ άλλου το κληρικός προέρχεται από το κλήρος, δηλ. την εκλογή δια κληρώσεως. Κάτι, που γινόταν τουλάχιστον στους εφημέριους στην αρχή του περασμένου αιώνα, όπου οι ενορίτες ψήφιζαν, για την εκλογή του εφημερίου τους.

    Βέβαια, η Εκκλησία με τους κανόνες της (δ΄ της Α΄ Οικουμενικής, ιστ΄, ιθ΄, και κγ΄ κανόνες της Συνόδου της Αντιόχειας, ε΄, ιβ΄ και ιγ΄ κανόνες της Συνόδου της Λαοδίκειας,ιγ΄ κανόνας της Συνόδου της Καρθαγένης, γ΄ κανόνας της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου) άλλαξε τον τύπο της εκλογής Επισκόπων και απέκλησε την ψήφο των λαϊκών και άφησε την ψήφο στους Επισκόπους της Επαρχίας.

    Αλλά και με αυτόν τον τρόπο, οι τρεις πρώτοι σε ψήφους τίθενται σε κληρωτίδα και δια κλήρου εκλέγεται ο Επίσκοπος, όπου σ' αυτό μετέχει και το Πνεύμα το άγιον.

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ενα κοινωνικό κατακαθι, μας εστειλε σχολιο εφαμιλλο του επιπεδου του, δηλαδη αγοραιο.
    Το στομα του αγοραιο, τα αισθηματα του παρομοια.
    Εξεβρασε το μεσα του το οποίο γεμει φθονου και χολης οχι μονον κατα του σφαγιασμενου μητροπολιτιου Αττικης και Μεγαριδος κ. ΝΙΚΟΔΗΜΟΥ, οχι μόνο κατα του κ. Τελεβαντου, αλλα και κτ' εμου.
    Δεν νομιζω οτι θα πιστευε αυτο το κατακαθι οτι θα δημοσιευα τις χυδαιολογιες του.
    Ξερω, το εγραψε για να το δω εγω.
    Μαθημενα τα βουνα στα χιονια ανωνυμε ΑΓΟΡΑΙΕ.
    Θα ηθελα να συστησω στο κατακαθι αυτο, που μου μυριζει Πατρινο - εκει ζουν οι μεγαλοι θρασυδειλοι "μαγκες" - να στελνει αλλη φορα τα αγοραια του, στον ΒΟΘΡΟ της Πατρας.
    Οι αγοραίοι εκεί αλληλογνωριζονται ποικιλλοτροπως και ....κανουν παρεα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συγχαίρω τους λεβέντες κους Τσολογιάννη και Τελεβάντο για τις κρυστάλλινης διαύγειας και γέμουσες αγάπης και πόνου για την πορεία της εν Ελλάδι Εκκλησίας θέσεις τους αναφορικά με την παράταση της εκκρεμότητας στη μητρόπολη Αττικής!Και με την ευκαιρία επιτραπήτω μοι αδελφοί μου να εκφράσω ένα παράπονο!Γιατί τόση σιωπή πάνω σ αυτό το ζήτημα απ τη μεριά των οργανώσεων και του αγιορείτικου μοναχισμού?Θεωρούν ότι το εν λόγω ζήτημα αποτελεί παρωνυχίδα στη ζωή της Εκκλησίας?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μην ενοχλεις την ζαχαρενια τους, αδελφε.
    Καλα περνανε ησυχα και βολεμενα και διαβιουν σαν καλοπερασακηδες.
    Δεν εχουν χρονο για να ασχολουνται με τις αδικιες κατα των αλλων.
    Ηρεμον και ησυχιον βιον διαγουν "ασεβως και ασεμνως".
    Κατ' αυτους, διαγουν εν ευσεβεια και σεμνοτητι.
    Αληθεια, οταν αδιαφορεις στο αδικο των αλλων και δεν φωναζεις και δεν διαμαρτυρεσαι και μενεις απαθης, αυτο ειναι ευσεβεια και σεμνοτητα;
    Απαντησε εσυ αδελφε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Για τον κ. Π.Τ., που τρέφει απύθμενο μίσος κατά του Ζακύνθου, ως καλός χριστιανός βεβαίως, ο εν λόγω ιε-
    ράρχης, όπως και καμια δεκαριά ΑΠΟΥΣΙΑΖΕ από τη συγ-
    κεκριμένη σύνοδο, άρα δε μπορούσε και να μιλήσει ή και να στηρίξει τον αρχιεπίσκοπο!! Μήπως πρέπει να προσέχει καλύτερα ΤΙ γράφει..;! Όσο για τον παπαράτσι
    και "ρεπόρτερ" της ιεραρχίας, που ξεσπάθωσε, είναι αυτός που πρωτοστάτησε στην εκλογή των βοηθών επισκό-
    πων και μάλιστα "απέκτησε" έναν απ' αυτούς!!Αυτά τα ολίγα προς διαφωτισή και πληροφόρηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το μόνο που έχω να πω είναι ότι ο καιροσκοπισμός μερικών έχει εισδύσει στο αίμα τους!Ιδίως οι ομογάλακτοι του Αττικής Νικοδήμου οργανωσιακοί ούτε λέξη δε βρήκαν να γράψουν στα περιοδικά τους για την παράταση της περιπετείας του που αποτελεί φυσικά και περιπέτεια τηε Εκκλησίας της Ελλάδος!Κι αν τους υποδείξεις το άτοπο της γραμμής που ακολουθούν θα σου απαντήσουν ότι κατά παγία αρχή δεν ασχολούνται με διοικητικά θέματα της Εκκλησίας αλλά μόνο με θέματα πίστεως!Λες και δεν σχετίζεται το ένα με τ άλλο!Προφάσεις εν αμαρτίαις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Δεν ξέρω κ. Οδυσσέα ποιον αφορά ο χαρακτηρισμός "κα-
    τακάθι", αλλά αυτή η γλώσσα νομίζω ότι απάδει και για το ιστολόγιό σας, αλλά και για σας, ό,τι κι αν έγραψε ο εν λόγω.Δε νομίζω ότι πρέπει να πέφτετε στο
    επίπεδο των οιωνδήποτε "κυρίων". Το καλύτερο είναι να μην τους απαντάτε καθόλου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Γιατί λυσσάτε σαν τον διάβολο κατα των οργανώσεων κάποιοι σχολιογράφοι; Ξεχνάτε και ο Γέρων Αυγουστίνος ίδρυσε οργάνωση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οδυσσέα

    Ο σχολιαστής του 5.42 έχει δίκαιο. Πρόσεξε μην πέσεις στο επίπεδό του. Είπαμε: Το σωστό να λέγεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Απάντηση στο σχολιογράφο 5.37:

    Ωστε;

    Ακόμη μια φορά βγαίνεις να υποστηρίξεις τον Ζακύνθου την ώρα που δεν φείδεσαι κακεντρεχών σχολίων για το Σεβασμιότατο Αττικής και Μεγαρίδος κ. Νικόδημο;

    Συγχαρητήρια!

    Επί της ουσίας τώρα:

    Ουδέποτε είπα ότι στη σύνοδο ο Ζακύνθου υποστήριξε τον Αρχιεπίσκοπο. Εγραψα ότι σκηνοθέτησε με τον Αρχιεσπίκοπο τη φαρσοκωμωδία της τελευταίας συνόδου της Ιεραρχίας.

    Δεν ξέρεις, Θανάση, ότι οι σκηνοθέτες δεν είναι αναγκαίο να βρίσκονται πάντοτε επί σκηνής. Τους αναπαύει καλύτερα να εργάζονται στα παρασκήνια;

    Αντί να υπερασπίζεται το Ζακύνθου δεν είναι καλύτερα να μας εξηγήσεις το λόγο που δεν ανεκάλεσε ποτέ τις ετεροδιδασκαλίες που εξεστόμισε στο Πένθχαουζ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ο κος Τελεβάντος έχει απόλυτο δίκαιο για τον μητροπολίτη Ζακύνθου!Κι άλλα θα μπορούσε να πει αλλά είναι γενικώς συγκρατημένος κι αυτό αναμφίβολα αποτελεί αρετή,τουτέστιν να ομιλείς για πρόσωπα και πράγματα που προκαλούν αφόρητο σκανδαλισμό με συγκρατημένο τρόπο!Ειδικά για τον Ζακύνθου και οι λίθοι κεκράξονται!Η πορεία του είναι γνωστή από χρόνια κι αν λειτουργούσε η εκκλησιαστική δικαιοσύνη στην Ελλάδα θα είχε καθαιρεθεί προ πολλού!Αυτά επι του παρόντος κι αν χρειαστεί θα επανέλθουμε!Είναι τουλάχιστον θράσος να υπάρχουν χριστιανοί(Ο θεός να τους κάνει) που έχουν θετική γνώμη για έναν απ τους μεγαλύτερους σκανδαλοποιούς στο χώρο της Εκκλησίας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Με συγχωρείτε αδελφοι,δηλαδή η εκλογή των αρχιερέων δεν γίνεται με την παρουσία και με την επιφοίτηση του αγίου πνεύματος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καποιοι επισκεπτες που μας αγαπουν, μου συνιστατε να ειμαι πολυ ευγενης.
    Δεν γνωριζετε τι λαμβανω καθε μερα απο ανωνυμους υβριστας και συκοφαντας.
    Ολοι τους ειναι ανωνυμοι.
    Και ο ανωνυμος μπορει να γινει θρασυς και αναισχυντος.
    Και δεν υβριζουν μονον εμενα αλλα και οσοι γραφουν στο ιστολογιο και οσους υποστηριζουμε.
    Υπαρχουν κακοηθεστατοι ανθρωποι, προκλητικοτατοι και αγροικοι στη γλωσσα τους.
    Δεν ξερεις πως να τους αντιμετωπισης.

    Οσον αφορα τον αλλο επισκεπτη που ρωταει για την εκλογη των αρχιερεων.
    Ου παντας εκλεγει ο Θεος, αλλα παντας χειροτονει.
    Μπορει να εκλεγονται σατανικω τω τροπω και χρησιμοποιουντες μεθοδους αναξιοπτρεπεις και απαραδεκτες χριστιανικα, αλλα ο Θεος κατα συγκαταβασιν τους χειροτονει, ομως δεν τους χαριτωνει, τους αφηνει να ρυπαρευθουν ετι, κατα το "ο ρυπαρος ρυπαρευθητω ετι".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Τους ΑΓΝΟΕΙΣ, ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙΣ και δεν τους ακολουθείς!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Γιατί δεν καταδικάστηκε τότε ο Ζακύνθου;

    1/ Γιατί είχε από ένα φάκελλο, για κάθε ένα από τους δικαστές του, σαν βοηθός του Σεραφείμ.

    2/ Γιατί παρουσίασε το βιβλίο του Χριστόδουλου: "Η Εκκλησία μπροστά στην πρόκληση του AIDS", όπου στη σελ. 18-19 καταγράφεται: "Η πρόταση της Π.Ο.Υ. είναι διαφανής: Τα πιο αποτελεσματικά μέσα για να απαλλαγή κανείς από τη μετάδοση του AIDS δια της σεξουαλικής επαφής είναι να διατηρεί σχέση με ένα πιστό μη μολυσμένο σύντροφο ή να μην έχει καθόλου σεξουαλική επαφή...... Οποτεδήποτε έχει κανείς σεξουαλικές σχέσεις με κάποιον ο οποίος πιθανόν να είναι προσβεβλημένος από AIDS θα πρέπει να χρησιμοποιήται προφυλακτικό από την αρχή μέχρι το τέλος της σεξουαλικής πράξης". Και παρακάτω: "Με άλλα λόγια η Π.Ο.Υ. συντάσσεται με τη θέση της Εκκλησίας".
    Δηλ. η θέση της Εκκλησίας είναι είτε πλήρης αποχή ή σχέση με ένα και μόνο σύντροφο ή προφυλακτικό.

    Τότε ο Ζακύνθου είπε στο δικαστήριο: "Εγώ, τι περισσότερο είπα;".

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Θα μπορούσε (καλύτερα είχε αδήριτο χρεός) να ομολογήσει την πίστη της Εκκλησίας. Οχι του Χριστόδουλου.

    Θα μπορούσε να πει ότι κάθε σεξουαλική επαφή που δεν ευλογείται με το μυστήριο του γάμου είναι αμαρτία που μας χωρίζει από το Θεό. Και αυτό είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί σε ένα άνθρωπο.

    Τι τον εμπόδιζε να πει την αλήθεια του Χριστού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ο ανώνυμος των 12.47 καλόν θα ήταν να μαζέψει λίγο τη γλώσσα του!'Εχει θεοποιήσει φαίνεται τις οργανώσεις!Επιτεθήκαμε μα λύσσα κε κατά των οργανώσεων?Ξέρετε τι θα πει λύσσα ή χρησιμοποιείτε την επίμαχη λέξη όπως κι όπως με σκοπό τη δημιουργία εντυπώσεων?Αλάθητες είναι δηλαδή οι οργανώσεις?Ο υποφαινόμενος μέχρι πρότινος είχα πνευματικό τον προιστάμενο μεγάλης οργάνωσης άνδρα καθ όλα αξιοπρεπή και βρίθοντα πνευματικότητος!Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η ακολουθούμενη πρακτική σε πολλά ζητήματα είναι υπεράνω κριτικής!Απορώ πού την είδατε τη λύσσα!Καλόπιστη κριτική κάναμε και πολύ ήπια!Θα μπορούσε να ναι και πιο δριμεία δεδομένου ότι μας πνίγει το δίκαιο!Επιτέλους μάθετε να μην προσκολλάσθε δουλικά σε πρόσωπα και σχήματα και να διατηρείτε την ελευθερία της κρίσης σας και της σκέψης σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τελεβάντο όσοι ανώνυμοι δεν μας συμφέρουν τους κάνουμε "Θανάση" και όσοι ανώνυμοι μας συμφέρουν γίνονται σχολιαστές; (28 Δεκεμβρίου 2009 1:50 π.μ.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Παρακαλω τους επισκεπτες
    να προσεχουν ναναι ευγενεστεροι και ηπιωτεροι στις απαντησεις προς τους αλλους.
    Ο κ. Τελεβαντος, αγαπητοι μου, ανωνυμοι ειναι επωνυμος και απαιτω να εχετε απεναντι του μεγαλυτερο σεβασμο.
    Δημοσιευω τα σχολια αλλα αν θα δω εκτραχηλισμο θα αρχισω να τα κοβω.
    Ειστε ανωνυμοι και δεν εχετε το δικαιωμα να μιλατε αγενως και αγοραιως.
    Ο επωνυμος εχει περισσοτερα δικαιωματα στο blog μας.
    Καταλαβετε το.
    Να γινετε επωνυμοι για να εχετε ολα τα δικαιώματα της ΕΛΕΥΘΕΡΟΣΤΟΜΙΑΣ.
    Ισως να θεσουμε και καποιους ορους στο μελλον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ο αγαπητός φίλος Αt αποδεικνύει με αμάχητα τεκμήρια ότι το πρόβλημα δεν εστιάζεται μόνο στον(και γιά άλλους λόγους)αξιοθρήνητο και ανεκδιήγητο συνάμα μητροπολίτη Ζακύνθου αλλά και σε πλειάδα συνεπισκόπων του αναξίων ποιμένων!Βέβαια ο Ζακύνθου τυγχάνει άφθαστος στο θράσος που επιδεικνύει προκειμένου να υποστηρίξει τις σαθρές του θέσεις!Πλην όμως το πρόβλημα είναι γενικότερο κι αυτό πρέπει να μας εμβάλλει σε ανησυχία για το μέλλον της Εκκλησίας μας αναφορικά φυσικά με το αμιγώς ανθρώπινο συστατικό της στοιχείο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Τον εμπόδιζε να πει την αλήθεια του Χριστού, το ότι δεν ζει κατά Χριστόν, όπως και οι κρίνοντες αυτόν και σχεδόν όλοι μας.

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. "Ο επωνυμος εχει περισσοτερα δικαιωματα στο blog μας".

    Τότε πρέπει να παραδεχθείς ότι ένας τίμιος ανώνυμος που για τους δικούς του λόγους δεν θέλει να πει το όνομα του, εύκολα και με τις ευλογίες σας, μπορεί να πέσει θύμα του κάθε επώνυμου, που έχει στριμωχθεί με τα επιχειρήματα του ανώνυμου και για να ξεφύγει (ο επώνυμος) αρχίζει τις προσωπικές επιθέσεις και ύβρεις. Και με τις ευλογίες σας κατακρεουργείται ο ανυπεράσπιστος ανώνυμος. Μπράβο δικαιοσύνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Οδυσσέα που βλέπεις το "αγενώς" και "αγοραίως"; Απλές ερωτήσεις έγιναν στον Τελεβάντο; Που είδες ύβρι; Αντίθετα αυτός έχει πολλές στο παθητικό του. Ό,τι δεν του αρέσει το βαφτιζει "Θανάση" και το πετροβολεί μανιωδώς και παραληρηματικώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Λοιπον, ανωνυμε καταλαβε το.
    Και βεβαια ο επωνυμος μπορει να γραφη οπως θελει.
    Και αναλαμβανει τις ευθυνες του.
    Και ο υπευθυνος του blog επισης.
    Εσυ ενας ανωνυμος, τι ευθυνες αναλαμβανεις;
    Εσυ ενας ανωνυμος μπορεις να αμυνθης του εαυτου σου με ευγενεια και οχι υβριστικα.
    Που βλεπεις, λοιπον, ο κ. Τελεβαντος να "πετροβολει μανιωδως και παραληρηματικα"; Βλεπεις που εισαι αυθαιρετος και θρασυς;
    Και εσυ ενας αγνωστος τελειως, μπαινεις εδω μεσα μονον σαν υβριστης;
    Ναι ανωνυμε, αυτη ειναι εδω μεσα η δημοκρατια.
    Οπως την καταλαβαινουμε εμεις και την κατανοουμε εμεις.
    Ευαγγελικα.
    Ευαγγελικη δημοκρατια.
    Και την ψευτοδημοκρατια των αρχαιων ημων προγονων, ή των σημερινων ψευτοδημοκρατων. Αλλα την ευαγγελικη δημοκρατια.
    Την τελεια δημοκρατια.
    Και βεβαιως εφαρμοζουμε την ισοτητα.
    Επαναλαμβανω εδω μεσα στο blog apotixisi οι ΕΠΩΝΥΜΟΙ εχουν και θα εχουν περισσοτερα δικαιωματα.
    Καμμια φορα μπορουν και να υπερβαινουν τα ορια.
    Οπως, εκ χαρακτηρος, καμνω εγω.
    Τι να κανουμε. Και εγω σαν υπευθυνος του blog εχω ακομα περισσοτερα δικαιωματα, αλλα και ευθυνες.
    Ενταξει ανωνυμε;
    Και αφησε τα περισσοτερα λογια.
    Εν τελευταια αναλυσει οι ανωνυμοι μπορουν να τηλεφωνουν στον υπευθυνο και να λενε το ονομα τους και το τηλεφωνο τους και θα μπορουν να γραφουν οπως θελουν.
    Και πάντως, το ΜΗ υβριστικα, φιλε, ισχυει για ολους, επωνυμους και ανωνυμους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Ώστε ο << μακεδονάρχης>> Άνθιμος συνέπλευσε μετά του αρχιεπισκόπου προκειμένου να εκλεγεί ο πρωτοσύγγελός του μητροπολίτης Λαγκαδά!Είδατε το αίσθημα ποιμαντικής ευθύνης που διακρίνει τον κο Άνθιμο?Είδατε τα κριτήρια με τα οποία καθορίζει τη στάση του?Αλλά τι να περιμένει κανείς απ τον άνθρωπο που το 1974 κι ενώ καιγόταν η Κύπρος εκείνος έσπευδε αγαλλομένω ποδί να αρπάξει το θρόνο του Κωνσταντίου Χρόνη προκειμένου να νεμηθεί τη γλυκειά επισκοπική εξουσία?Μια ζωή οπορτουνιστής ήταν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Οδυσσέας "Και αφησε τα περισσοτερα λογια".

    Γιατί δεν σε συμφέρουν οι λογικές αναλύσεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Έχει ΠΕΛΩΡΙΟ ΔΙΚΙΟ ο τελευταίος σχολιαστής, όσον αφο-
    ρά τον Άνθιμο, αλλά και τον μακαριστό Χριστόδουλο. Και οι 2 είναι μοιχεπιβάτες καθώς και οι άλλοι 10, που κατέλαβαν τους θρόνους των αναπολογήτως και αδικά
    στως απομακρύνθέντων απ' αυτούς!! ΔΥΣΤΥΧΩΣ αυτά γίνο-
    νται και θα γίνονται! Τώρα σε ό,τι αφορά τον Π.Τ. α-
    πό άλλη ιστοσελίδα έμαθα ότι είναι Κύπριος! Μπορεί λοιπόν να μας πει "εν ποία εξουσία ΤΑΥΤΑ ΠΟΙΕΙ;"!Δη-
    λαδή ΠΟΙΟΣ του δίνει το δικαίωμα να ομιλεί για τα εκκλησιαστικά και πολιτικά πράγματα της Ελλάδας; Δεν
    πάει καλύτερα να κοιτάξει τα Κυπριακά και για εκείνα
    να μιλάει! Επίσης σαν πολύ δραστήριος που είναι αντί
    να περιφέρεται σε όλες τις ιστοσελίδες να φτιάξει μια δική του, ώστε να απευθύνεται από κει και να ει-
    σπράττει ό,τι του ΠΡΕΠΕΙ!!
    Σε ό,τι αφορά την επωνυμία, αν δηλώσω ένα ψευδώνυμο ή
    παραποίηση του ονόματός μου θα δικαιούμαι περισσότερα
    από τους ανώνυμους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Δηλαδη αν εγω ημουνα Αραβας δεν θα ειχα το δικαιωμα να εχω θεολογικον λογον για τα Ελλαδικα εκκλησιαστικα πραγματα;
    Η Εκκλησια ειναι παντου η Μια Εκκλησια.
    Οταν πασχει ενα μελος συμπασχουν παντα τα μελη.
    Δεν νομιζω λοιπον οτι εχεις δικηο.
    Ο κ. Παναγιωτης Τελεβαντος ειναι πιστος Θεολογος και οχι απιστος.
    Και η γραφιδα του "τσακίζει κοκκαλα".

    Οσον αφορα τα αλλα, δικαιουσαι τα παντα σε αυτο το μπλογκ εκτος απο υβρεις και συκοφαντιες.
    Πως να το κανουμε ομως φιλε, ο επωνυμος ειναι απαιτητικοτερος διοτι ειναι τολμηρος και οχι δειλος.
    Και απεναντι στο Θεο αυτος θα εχη περισσοτερη παρρησια, ενω ο δειλος θα καταδικασθη.
    Δεν το βλεπεις που το λεει η Αποκαλυψι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Γιατί δεν δημοσίευσες το σχόλιο μου; Μπορείς να βρείς έστω και μια ύβρη σ' αυτό; Απολογήσου Οδυσσέα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Η ίδια παιδαριώδης τακτική από ένα άνθρωπο που θα μπορούσε να προσφέρει κάτι θέτικό και αντί αυτού προτίμηση να γεμίζει την "Αποτείχιση" με ανοησίες και χυδαιότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Eδω μεσα δεν ειμαστε ολοι το ιδιο.
    Ενας Θεολογος, οπως ο κ. Τελεβαντος, δικαιουται και να λεει και να εχει εγκυρον θεολογικον λογον.
    Ενας απλος πιστος αστοιχειωτος θεολογικα ή δεν εχει λογον ή εχει απλα λογον.
    Τουλαχιστον ας μην κανη τον εξυπνο.
    και να μαθη να ακουη τους ειδημονας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Και εγώ νόμιζα ότι ο πιό πάνω σχολιαστής εννοούσε τον "αγιο" Βερροίας που προωθεί τον ....παμπόνηρο πρωτοσύγκελλό του γιά μητροπολίτη Λαγκαδά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Επομένως έγκυρο θεολογικό λόγο έχει και ο Ανδριόπουλος, ο Γιανναράς, ο Ζηζιούλας κ.ά;

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Ασφαλως, ναι, με την προϋποθεσι να θεολογουν στηριζομενοι στην Αγια Γραφη και στους Ορθοδοξους Πατερες.
    Οσοι θεολογουν τοιουτοτροπως, ελεγχονται.
    Και αναλογα, ειτε αναγνωριζονται, ειτε αποδοκιμαζονται και στιγματιζονται.
    Δυστυχως τετοια θλιβερα φαινομενα εχουμε σημερα πολλα.
    Γι αυτο και χρειαζεται πολυ προσοχη απο ολους μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Ενώ άλλοι θεολόγοι, όπως ο αξιότιμος κ. Τελεβάντος, ex officio, δεν ελέγχονται.

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Οχι φιλε Αι.
    Και ο κ. Τελεβαντος θα ελεγχθη άν καπου δεν βαζιζει σωστα.
    Νομιζω δικαιουται σαν Θεολογος να εχη τον πρωτο και τον τελευταιο λογο στα θεολογικα ζητηματα.
    Ενας που ειναι χημικος, ας πουμε, δεν εχει το βετο στα χημικα;
    Μπορουμε εμεις να κανουμε τους εξυπνους και να υπερακοντιζουμε τον επιστημονα χημικο;
    Γιατι στα θεολογικα ολοι θελουμε να κανουμε τους δασκαλους;
    Οταν ο Θεολογος, ειναι ορθοδοξος Θεολογος με τις προϋποθεσεις που περιγραψαμε, γιατι να μην τον αποδεχθουμε ως σωστο;
    Ειλικρινα δεν καταλαβαινω τη λογικη καποιων.

    Τελος δηλωσα οτι τα σχολια των ανωνυμων που αναφερονται στον "Θαναση" δεν θα δημοσιευονται.
    Θα απορριπτονται.
    Ασχοληθειτε με τα θεματολογια και αφηστε τους αλλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Κάνεις κάποιο λάθος.

    Άλλο Θεολογία και άλλο Χημεία.

    Στη Θεολογία έχουμε Αποκάλυψη.

    Στη Χημεία έχουμε Ανακάλυψη

    Αι

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου