Τρίτη 29 Δεκεμβρίου 2009

ΚΑΤΑΛΥΘΗΚΕ Η ΣΥΝΟΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ

ΟΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΚΑΙ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΔΙΔΟΥΝ «ΤΗΝ ΔΕΟΥΣΑΝ ΑΠΑΝΤΗΣΙ»
ΣΤΟΝ ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΑ «ΟΡΘΟΔΟΞΟ» ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΑΠΙΚΟΥΣ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΕΡΓΑΜΟΥ ΙΩΑΝΝΗ ΖΗΖΙΟΥΛΑ:

-3(Από την επιστολή που ο επικεφαλής του Θεολογικού Διαλόγου έστειλε σε όλους τους Μητροπολίτες της Ελλαδικής Εκκλησίας. Εφημ. «Oρθόδοξος Tύπος», φ. 1801, 9/10/2009)

«Σεβασμιώτατε,
Επειδή κατ’ αυτάς δημιουργείται, ως μη ώφελε, υπό τίνων κύκλων θόρυβος πολύς περί το θέμα του επισήμου θεολογικού Διαλόγου των Ορθοδόξων μετά των Ρωμαιοκαθολικών, απευθύνομαι εις την αγάπην Σας, δια να διευκρινήσω τα ακόλουθα:
Ο ως άνω θεολογικός Διάλογος δεν αποτελεί υπόθεσιν του Οικουμενικού Πατριαρχείου, πολλώ δε μάλλον ενός συγκεκριμένου προσώπου, αλλά διενεργείται κατόπιν αποφάσεως όλων ανεξαιρέτως των αυτοκεφάλων και αυτονόμων Ορθοδόξων Εκκλησιών. Ειδικώς ως προς την παρούσαν περίοδον του Διαλόγου, κατά την οποίαν ο υποσημειούμενος ασκεί την συμπροεδρίαν από Ορθοδόξου πλευράς, η ομοφωνία όλων των Ορθοδόξων Εκκλησιών δια την συνέχισιν του Διαλόγου είναι καταγεγραμμένη εις Μνημόνια υπογεγραμμένα υπό των σεπτών Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών, τα οποία και επισυνάπτονται ενταύθα εν φωτοτυπία. Οι αντιτιθέμενοι, συνεπώς, εις τον εν λόγω θεολογικόν Διάλογον αμφισβητούν και επικρίνουν πανορθοδόξους αποφάσεις, συνοδικώς ειλημμένας…»

-2ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ κ. ΣΕΡΑΦΕΙΜ:

(Από συνέντευξη του Σεβασμιωτάτου στην εφημερίδα «Ελεύθερη Ώρα της Κυριακής», 14/12/2009)

«Πανορθοδόξως έχει αποφασιστεί ο εν λόγω διάλογος. Σίγουρα, όμως, δεν έχει αποφασισθεί η κατά τη διαδικασία του διαλόγου απομείωση της Ορθοδόξου αυτοσυνειδησίας και απονεύρωση της Ορθοδόξου ταυτότητος».


ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΚΑΙ ΑΓΙΟΥ ΒΛΑΣΙΟΥ κ. ΙΕΡΟΘΕΟΣ:

(Από παρέμβαση του Σεβασμιωτάτου στην Ιεραρχία της Εκκλησίας της Ελλάδος, που κατετέθη στα Πρακτικά της Συνόδου. «Ορθόδοξος Τύπος», φ. 1808, 27/11/2009)

-1«Ο τρόπος με τον οποίο συμμετέχει η Εκκλησία μας στον διάλογο δεν είναι ο κατάλληλος. Γίνεται με άκρα μυστικότητα. Τα κείμενα, που υπογράφονται από τις έως τώρα συναντήσεις (Μόναχο, Μπάρι, Νέο Βάλαμο, Ραβέννα) και από τους εκπροσώπους της Εκκλησίας μας είναι προβληματικός. Ποτέ δεν έγινε συζήτηση στην Ιεραρχία, για το ποια πρέπει να είναι η στάση των εκπροσώπων μας στις συναντήσεις αυτές και ποτέ τα κείμενα δεν συζητήθηκαν στην Ιεραρχία μετά την υπογραφή τους. Οπότε, δεν λειτουργεί το Συνοδικό πολίτευμα στο σημείο αυτό. Οι Ιεράρχες, που είμαστε εκφραστές και θεματοφύλακες της πίστεως παραμένουμε στο περιθώριο, στο “σκοτάδι”».

***********************************

9 σχόλια:

  1. Καταθέτω κι εδώ, το σχόλιο που κατέθεσα και στο ιστολόγιο των ΑΚΤΙΝΩΝ. Δεν με λένε "Θανάση", το όνομα που με βάφτισαν, κάπου εκεί στα μεταπολεμικά χρόνια, είναι Κυπριανός. Ήταν σπάνιο για την εποχή εκείνη, μην πω και μοναδικό, για κοσμικό εννοείται. Έκανα μερικές επεξηγηματικές τροποποιήσεις, δεν είναι ακριβώς το ίδιο.

    Μητροπολίτης Κερυνείας: Ἡ προσπάθεια τῶν µελῶν τῆς Ὀρθοδόξου Ἀντιπροσωπείας νά παρασιωπήσουν ἤ νά προσπεράσουν, ὡς δευτερεῦον ζήτηµα, τή δογµατική διαφοροποίηση µεταξύ Ὀρθοδοξίας
    καί ἑτεροδοξίας, ὑπονοµεύει τήν αὐτοσυνειδησία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας

    Μητροπολίτης Πειραιώς: ... δέν ἔχει ἀποφασισθεῖ ἡ κατά τή διαδικασία τοῦ διαλόγου ἀποµείωση τῆς Ὀρθοδόξου αὐτοσυνειδησίας

    Κυπριανός Χ: Ορθόδοξη αυτοσυνειδησία, όπως αόριστα διατυπώνεται, δεν υπάρχει. Υπάρχει (υπάρχουν) αυτό που είναι Η αυτοσυνειδησία, αυτοί που είναι Η Ορθοδοξία, και δύνανται να εκφέρουν το λόγο αυτό ενυπόσατατα και πάνω απ΄ όλα, έμπρακτα. Άθλημα ελευθερίας είναι η αλήθεια. η έμπρακτη αλήθεια, και όχι "η σχέση", όπως μας λένε οι βλάσφημοι Νεοορθόδοξοι.

    Αναζητείτε ο "τολμήσας εισελθείν προς Πιλάτον".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συμφωνώ με τον κ.Κυπριανόν μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. His master's voice said yes again to our Kyprianos.

    Ath

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Οι επισημάνσεις των μητροπολιτών Ναυπάκτου και Πειραιώς καταδεικνύουν τον τραυματισμό της πανορθόδοξης ενότητας που προκαλεί η από μέρους κυρίως του Φαναρίου επιχείρηση προσέγγισης των ετεροδόξων χωρίς την ομόφωνη γνώμη και επιδοκιμασία του ορθοδόξου πληρώματος.Για το Φανάρι η περιφρόνηση του λαού του Θεού αποτελεί κυρίαρχη πρακτική από δεκαετίες που κορυφώθηκε με την Αθηναγόρειο πολιτική και συνεχίζεται στις ημέρες μας από τον κο Βαρθολομαίο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. His master's voice said : "αφ΄ εαυτού συ τούτο λέγεις ή άλλοι σοι είπον περί εμού;"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Other people said to me OUR Kyprianos.

    Ath

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αυτά δυστυχώς τα κυριολεκτικά ανόητα και παιδαριώδη.

    Ο Οικουμενισμός επελαύνει ακάθεκτος και οι θρησκευτικές στήλες ασχολούνται με την παδαριώδη συμπεριφορά ενός ανθρώπου που θα μπορούσε να προσφέτρει κάτι ουσιαστιακό και όμως προτιμά να επιδίδεται σε ύβρεις, προσωπικές επιθέσεις, χυδαιολογολίες και απρέπειες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητέ κύριε Τελεβάντο,

    Επειδή μέσα στον κύκλο των υπόπτων με έχετε συμπεριλάβει, οφείλω να σας πω ότι ο παλιμπαιδισμός είναι έξω από τις προτιμήσεις μου. Ποτέ δεν συνηθίζω να υβρίζω, και μάλιστα ανώνυμα. Το θεωρώ τούτο, την ανωνυμία, ύβρη κατά του φερωνύμου αγίου, που έχω την τιμή και το χρέος να επωμίζομαι αφ΄ ης εβαπτίσθην. Το θεωρώ, ακόμη, ύβρη κατά εμού του ιδίου. Οι προσωπικές επιθέσεις μου δεν είναι ακριβώς επιθέσεις και μόνο όποιος είναι λανθανόντως απρεπής μπορεί να τις εκλάβει ως επιθέσεις ή ακόμη και σαν χυδαιολογίες. Η καθ΄ υπερβολήν καχυποψία είναι προδήλως χαρακτηριστική εφάμαρτης διάθεσης, πρόθεσης ή και προαίρεσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τι ωραία που θα ήταν αν αυτές τις θεωρίες τις έκανες πράξη ζωής!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου