Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2009






H ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ

ΣΙΩΠΗ


ΤΗΣ

ΔΙΟΙΚΟΥΣΑΣ

ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ


Θα περίμενε κανείς πως αυτή την περίοδο που η χώρα μας δέχεται μια συντονισμένη επίθεση από τα ξένα κέντρα και τους γηγενείς εγκάθετους, προκειμένου να προωθηθούν αποτελεσματικά τα σχέδια της ΝΕΑΣ ΤΑΞΗΣ στην ευρύτερη περιοχή, η πραγματικά υπερκομματική και αδιαμφισβήτητα πανεθνική δύναμη του τόπου - Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ - να μη σιωπά... να μη νίπτει τας χείρας της... να μην ασχολείται με τα «του οίκου της» με την πλέον στενοτέρα των εννοιών... να μην κομπορρημονεί ασχολούμενη με το περιουσιακό της...
Αλλά να ορθώσει το ανάστημα της και να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και της ιστορικής της αποστολής...

Αντί γι αυτό, καθημερινά γινόμαστε θεατές μιας αβανταδόρικης σιωπής, μιας ιδιότυπης πνευματικής ασυλίας, μιας απάθειας, που και αδιαφορία αν τη χαρακτηρίσει κανείς, δε θα κινδυνεύει να θεωρηθεί υπερβολικός αυτός ο χαρακτηρισμός που θα αποδώσει.

Η Ελλαδική εκκλησία σιωπά.

Κι αυτή η σιωπή είναι ένοχη.
Αυτή η σιωπή την καθιστά συνένοχη και κοντολογίς θα την καταστήσει και υπόλογη στη συνείδηση του απλού Έλληνα πολίτη.

Όχι γιατί τυπικά είναι αυτή η οποία αποφασίζει για τα μελλούμενα στην πολιτική και στον τόπο.
Αλλά γιατί είναι εκείνη που έχει την υποχρέωση να παρεμβαίνει σ αυτά, αφυπνίζοντας και εμπνέοντας τον καθημερινό απλό άνθρωπο, που αναζητά σ αυτήν ένα αταλάντευτο αποκούμπι, και να τον μετατρέπει σε μαχητή για τις αξίες του και τα ιδανικά του

Αυτό το ρόλο της όμως η Ελλαδική εκκλησία δείχνει να τον έχει αποποιηθεί.
Κι αυτό αποτελεί αν μη τι άλλο, ένα επικίνδυνο ολίσθημα.
Κι αν είναι μια φορά ανησυχητικό το γεγονός ότι τον έχει αποποιηθεί η εκκλησιαστική ηγεσία, καταντά εφιαλτικό να διαπιστώνει κανείς πως και ο παπάς της γειτονιάς την συναγωνίζεται επάξια αυτή την ηγεσία στον ολέθριο κατήφορο της απάθειας και της ψευδεπίγραφης μη παρέμβασης στις «υποθέσεις της πολιτείας».

Συνιστά υπόθεση της πολιτείας ο εθνικός αποχρωματισμός της εκπαίδευσης και της μπαχαλοποίησης της νέας γενιάς ή αφορά την κοινωνία ολάκερη σεβαστοί δέσποτες όλων των βαθμίδων;;;

Συνιστά υπόθεση της πολιτείας η συστηματική και κατευθυνόμενη προσπάθεια αποχριστιανοποίησης της ελληνικής κοινωνίας ή μήπως αποτελεί έναν από τους δούρειους ίππους που υπονομεύουν δραστικά την ίδια την εθνική μας υπόσταση;;;

Συνιστά υπόθεση της πολιτείας η ιμαμ μπαϊλντιοποίηση του κοινωνικού ιστού, ή μήπως αποτελεί την πεμπτουσία της συστηματικής προσπάθειας για την καθολική εθνική μας αποδιοργάνωση;;;

Συνιστά υπόθεση της πολιτείας η διαφαινόμενη παραίτηση από τα κορυφαία εθνικά μας θέματα ή μήπως αποτελεί μέρος ενός επικίνδυνου σχεδιασμού για την δραστική αναδιάταξη της γεωπολιτικής των Βαλκανίων με θύμα την Ελλάδα των πατέρων μας;;;

Συνιστά υπόθεση της πολιτείας το στήσιμο στον τοίχο οικονομικά και κοινωνικά του Έλληνα πολίτη ή μήπως αποτελεί μέρος της πιο κατάφωρης παραβίασης του όρκου τον οποίο δίνουν οι πολιτικοί παρουσία του κορυφαίου εκκλησιαστικού εκπροσώπου;;;

Ποια είναι η θεματοφυλακή σας για την τήρηση του όρκου στον οποίο παρίστασθε;;;

Νομίζετε ότι αρκεί η περιοδική καταγγελτική παρέμβαση ενός δύο μητροπολιτών για κάποια απ αυτά τα ζητήματα, και όλοι οι υπόλοιποι να επιδίδεστε στην οικοδόμηση ανίερων δημοσίων σχέσεων με τον πολιτικαντισμό, εκχωρώντας ως τίμημα την απάθεια και τη σιωπή σας;;;

Ποια είναι η πνευματική σας παρέμβαση στις εκκλησίες τις Κυριακές;;;

Σε ποια κατεύθυνση πλάθει ο λόγος σας τις συνειδήσεις των ανθρώπων;;;

Πότε επιχειρήσατε να θίξετε αυτά τα ζητήματα μέσα στις εκκλησιές;;;

Τι πρωτοβουλίες πήρατε που να εμπνέουν και να αφυπνίζουν τον Έλληνα πολίτη;;;

Τι κάνατε απ όλα αυτά;;;

Γιατί δεν υψώνετε τη φωνή σας;;;

Γιατί δεν κάνετε τον ελληνικό λαό σύμμαχό σας αλλά και ασυμβίβαστο μαχητή για την υπόθεση της ίδιας του της πατρίδας, έστω και αν χρειαστεί να συγκρουστείτε με τις «οδηγίες» των εκκλησιαστικών προϊσταμένων σας;;;

Που είναι η εθνική αξιοπρέπεια του Έλληνα παπά;;;

Ποιος σας είπε ότι πρωταρχική σας υποχρέωση είναι ο δίσκος, και το παχυλό φιλοδώρημα για να διαβάσετε ακόμη και ένα μνημόσυνο;;;

Ποιός σας είπε ότι η ευθύνη σας τελειώνει με το να στραβοκοιτάτε και να χλευάζετε τους «θαμώνες» του νεκροταφείου αν δεν είναι γενναιόδωρο το φιλοδώρημα στο τρισάγιο που θα διαβάσετε;;;

Ποιος σας είπε ότι παπάς σημαίνει 80, 100 ή και 120 ευρώ για κάθε μνημόσυνο που διαβάζετε την Κυριακή;;;

Ποιος σας είπε ότι παπάς σημαίνει 150 και 200 ευρώ για να διαβάσετε μια κηδεία;;;

Η μήπως δεν είναι αυτός ο κανόνας στις εκκλησίες των πόλεων;;;

ΔΙΑΨΕΥΣΤΕ ΤΟ ! ! !

Παπάς δεσποτάδες μου σημαίνει πριν απ όλα αγάπη για την κοινωνία και την πατρίδα.

Σημαίνει πριν απ όλα ασυμβίβαστος μαχητής όταν τα ιερά και τα όσια του τόπου τίθενται εν αμφιβόλω.

Παπάς πριν απ όλα σημαίνει «τιμώ τα ράσα και μπαίνω μπροστά στις μεγάλες υποθέσεις του τόπου μου και του λαού μου».

Παπάς σημαίνει πριν απ όλα γεμάτη μεγαλείο ψυχή και άδεια τσέπη. Φοβάμαι πως αυτό τον κανόνα τον αντιστρέψατε.

Αυτό σημαίνει πριν απ όλα παπάς.

Κι αυτό το ρόλο κοντολογίς τον έχετε ξεχάσει.

Έχετε όμως χρέος απέναντι σ αυτή την κοινωνία. Και δε δικαιούστε να αποδεικνύεστε καθημερινά απελπιστικά .λίγοι έως ελάχιστοι.

Δε δικαιούστε αυτή τη συνενοχή της σιωπής, ενώ την ίδια στιγμή να τριγυρίζετε με το μπακαλοτέφτερο στο χέρι.

Στο ράσο δεν μπήκατε για να κρυφτείτε και να «νομιμοποιήσετε» τα άνομα.

Μπήκατε για να το τιμάτε καθημερινά με στάση ζωής και ευθύνης.

Ιδού η πρόκληση,

Αποδείξτε με τρόπο εμφανή από την επόμενη κιόλας Κυριακή πως ξέρετε να τιμάτε το ράσο που οφείλουμε να τιμούμε όλοι μας, και μπείτε επικεφαλείς στις μεγάλες μας εθνικές υποθέσεις εμπνέοντας μαχητές του δίκιου και της αλήθειας.

Reporter

5 σχόλια:

  1. Αν καταλάβαμε σωστά, ο ρόλος του Έλληνα παπά είναι να καυτηριάζει τους Σκοπιανούς, για επεκτατικές διαθέσεις στη Μακεδονία, του Σκοπιανού παπά να κηρύσσει τον αλητρωτισμό, του Ρώσου παπά να εποφθαλμιά την Κων/πολη, του Τούρκου παπά, πως να αρπάξει νέες χώρες, του Σέρβου παπά πως θα επεκτείνει τον πανσλαβισμό, τον Ρουμάνο παπά πως θα κατασπαράξει τον Μολδαβό παπά, αντί όλοι αυτοί, αλλά και οι άλλοι εθνικοί παπάδες να φροντίσουν, πως το ποίμνιό τους με το θάνατο θα πατήσει το θάνατο (ψαλμικό του Πάσχα);

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και τουτο δει ποιησαι και αυτο μη αφιεναι, Αιρετικε, αν το γραφω καλα.
    Δηλαδη για τα εθνικα θεματα πρεπει να απεχει ο παπας;
    Τι μας λες;
    Δηλαδη για το μακεδονικο δεν θα μιλαει καθολου;
    Για το ξεζουμισμα των εργοδοτων που πινουν το αιμα του λαου, δεν θα μιλαει καθολου;
    Ετσι τον βλεπεις εσυ τον παπα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο παπάς έχει, όχι μόνο δικαίωμα, αλλά και καθήκον να μιλάει για τα εθνικά και τα οποιαδήποτε άλλα θέματα, πάντα με γνώμονα την αλήθεια και τη δικαιοσύνη.
    Πρέπει να επισημανθεί ότι το άρθρο είναι του Κυριάκου Κυριακόπουλου απ' το bolg: ellhnikonforum

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν τον βλέπω έτσι εγώ τον παπά, αλλά η Εκκλησία, η οποία καταδίκασε τον εθνοφυλετισμό με τη Σύνοδο της Κων/πολης του 1872 και τον χαρακτήρισε ως αίρεση, εξ αιτίας βούλγαρων παπάδων.

    Το "και τούτο ποιείν, κακείνω μη αφιέναι", που αγιογραφικά τεκμηριώνεται με το: "ταύτα δε έδει ποιήσαι κακείνα μη αφιέναι" (Ματθ. 23. 23) δεν αναφέρεται στον εθνοφυλετισμό, αλλά την τήρηση του νόμου. Καλή είναι η τήρηση του νόμου με τις προσφορές και τις δεκάτες, αλλά τα σπουδαιότερα είναι, το δίκαιο, η αγάπη και η πίστη.

    Όλα αυτά βέβαια δεν έχουν να κάνουν με το δίκαιο διεκδικήσεων εδαφών ή ακόμη και με το δίκαιο των αδικουμένων.

    Ο παπάς δεν μιλάει για κανένα μακεδονικό, παρά μόνο πως με το θάνατο των παθών μου θα πατάξω το θάνατο. Αγωνίζεται για την εξάλειψη κάθε αδικίας και μεριμνά για τους πένητες, τις χήρες και τα ορφανά και κυρίως για τη σωτηρία των ψυχών των ενοριτών του. Ο Ορθόδοξος παπάς αγωνίζεται για το έθνος των χριστιανών (το "έθνος άγιον" Πέτρ. Α΄ 2. 9) και όχι για το έθνος των Ελλήνων, Βουλγάρων, Ρώσων κ.λπ.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η θέση ότι η Εκκλησία δεν έχει λόγο για τα μεγάλα προβλήματα του έθνους είναι ανεδαφική και προσκρούσει κατάφωρα στη ζωή και πράξη της Εκκλησίας.

    Αν οι κληρικοί δεν έκαναν το χρέος τους εμείς δεν θα είμαστε ούτε Ελληνες ούτε Ορθόδοξοι.

    Αλλο εθνοφυλετισμός και άλλο αγάπη προς την πατρίδα μας.

    Η Εκκλησία δεν θέλει ούτε και πρέπει να αποξενώνεται από τις αγωνίες του ποιμνίου της. Αλίμονον αν αυτό το θεωρεί κάποιος ως "αίρεση του εθνοφυλετισμού".

    Σε κάθε περίπτωση θα παρακαλέσω το σχολιογράφο που υπογράφει ως αιρετικός να σταματήσει να προκαλεί τους πιστούς με αυτό ψευδώνυμο. Εστω και αν είναι αιρετικός από λίγο φιλότιμο θα μπορούσε να βρει κάποιο άλλο ψευδώνυμο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου