Η ηχηρή σιωπή του Αρχιεπισκόπου
Γράφει ο κ. Παναγιώτης Τελεβάντος, Φιλόλογος - ΘεολόγοςΤελευταία παρατηρείται μια έκρηξη ευσέβειας και βαθειάς πνευματικότητας από ορισμένους που δεν τους διέκρινε πάντοτε παραδοσιακή συμπεριφορά.
Ο Μακαριώτατος, πριν και ιδιαίτερα μετά την εκλογή του, εξέπεμψε σε όλους τους τόνους μια αιθέρια μουσική ενός ήπιου και διαλλακτικού ιεράρχη, που ήθελε να ενεργεί συνοδικά, που απέφευγε τα φώτα της δημοσιότητας και την προβολή των ΜΜΕ.
Η σιωπή του, σε αντίθεση με τον ιό της “οξείας μικροφωνίτιδας” του προκατόχου του, έγινε δεκτή από όλους θετικά, επειδή ο κόσμος είχε έρθει σε απόγνωση με τη δημοσιοσχετική μανία του μακαριστού Χριστόδουλου.
Σύντομα, όμως, πολλοί άρχισαν να ανησυχούν επειδή η σιωπή του Αρχιεπισκόπου επεκτεινόταν ακόμη και σε θέματα που όφειλε να καταθέσει τη μαρτυρία της πίστης μας.
Η απογοήτευση πολλαπλασιάστηκε με τη συναίνεση, του Αρχιεπισκόπου, στην επιβολή αντιχριστιανικών νόμων (σύμφωνο “ελεύθερης συμβίωσης”, κτλ.).
ΤΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ
Η υπομονή των πιστών, όμως, ξεχείλισε όταν η σιωπή του Αρχιεπισκόπου άρθρωσε λόγο ΑΠΡΟΚΑΛΥΠΤΗΣ προδοσίας της πίστης μας με το μήνυμα που έστειλε στη μικτή επιτροπή Ορθοδόξων και Παπικών στη Θεσσαλονίκη.
Αντί της απαράδεκτης εύγλωττης σιωπής που έδειξε για τα θέματα που αντιστρατεύονται την πίστη μας, για τους οικουμενιστικούς ακροβατισμούς απεδείχθη λαλίστατος.
Εξέφρασε εξωφρενική θέση που ουδείς προκάτοχός του διανοήθηκε να υιοθετήσει. Υποστήριξε, χωρίς περιστροφές, τον εξουνιτιμσμό των Ορθοδόξων.
Αφού ο Μακαριότατος μας έδειξε τόσο απειλητικά τα δόντια του πρέπει να δούμε με πολύ σκεπτικισμό άλλες ενέργειές του που, υπό διαφορετικές περιστάσεις, θα τις εκλαμβάναμε εντελώς αθώα.
Η ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΖΑΚΥΝΘΟΥ
Και ερχόμαστε στο προκείμενο.
Σαν πολύ “πνευματικός” λ.χ. δέν έγινε τελευταία ο Μητροπολίτης Ζακύνθου;
Δεν είναι παράξενο που ξαφνικά θυμήθηκε ότι τα κόκκαλα του Σεραφείμ θα τρίζουν αν αποκατασταθεί ο Μητροπολίτης Αττικής κ. Νικόδημος;
Αν πράγματι αισθάνεται ότι η μεταχείριση του κ. Νικόδημου ήταν τόσο άδικη γιατί υπέβαλε υποψηφιότητα, με τις πλάτες του Σεραφείμ, για να γίνει μοιχεποιβάτης της Μητρόπολης Αττικής;
Και γιατί έτρεχε νύκτωρ ο τότε Θηβών και νυν Αρχιεπίσκοπος στην πρωθυπουργική κατοικία στην Εκάλη για να σφραγίσει με αντικανονικές και παράνομες ενέργειες την αποκατάσταση του Αγίου Αττικής;
Τώρα έτσι ξαφνικά τους έπιασε ο οίστρος της πνευματικότητας και της κανονικής ακριβείας; Μήπως είναι όλα ενταγμένα στο σχεδιασμό για να διχάσουν τους παραδοσιακούς πιστούς τώρα που ετοιμάζουν νέα Φερράρα - Φλωρεντία;
Μήπως θέλουν να τους αδρανοποιήσουν, για να μην αντιδράσουν δυναμικά στην ουνιτική ένωση που ετοιμάζουν, με αντίδοτο την αποκατάσταση του Σεβασμιότατου κ. Νικόδημου; Εχουμε νέα για τους οικουμενιστές:
Τα “πρωτοτόκια” της Ορθοδοξίας δεν είναι προς πώληση “αντί πινακίου φακής”.
Αν τελικά αποκαταστήσουν το Σεβασμιότατο κ. Νικόδημο (γιατί εδώ που τα λέμε ποιος τους εμπιστεύεται;) δεν θα του κάνουν χάρη.
Στον εαυτό τους ΜΟΝΟ θα κάνουν χάρη επειδή θα αποκαταστήσουν μια αδικία, που οι ίδιοι διέπραξαν και κρατούν σε ισχύ, για πολλές δεκαετίες, παρά πάσαν έννοια ηθικής και δικαίου.
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΣ “ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ”
Προκαλεί, επίσης, σκεπτικισμό και μια άλλη ενέργεια του Μακαριότατου. Προήδρευσε, πρόσφατα, συνάντησης των Μητροπολιτών της Πελοποννήσου για να εξετάσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η περιφέρειά τους. Αυτή η ενέργειά του, ισχυρίζονται, εντάσσεται στα πλαίσια της έφεσης του Μακαριότατου να ενεργεί συνοδικά και όχι αυταρχικά.
Μήπως η συνάντηση στοχεύει κάπου αλλού; Μήπως το Φανάρι “τα έψησε”, κατά τη λαική έκφραση, με τον Μακαριότατο για την πολυπεριφερειακή ανασυγκρότηση της Εκκλησίας της Ελλάδος; Υπάρχει ήδη η Αρχιεπισκοπή Κρήτης. Ο Πατριάρχης έχει ζητήσει επίμονα, από το Υπουργείο Παιδείας, τη σύσταση Αρχιεπισκοπής Δωδεκανήσου.
Μήπως οι συνωμότες του οικουμενισμού στοχεύουν σε πολυπεριφερειακή διοίκηση για να χειραγωγούν ευκολότερα τις αντιδράσεις στα συγκρητιστικά τους σχέδια; Πόσοι ιεράρχες της Κρήτης και της Δωδεκανήσου διαμαρτύρονται για τα οικουμενιστικά παρατράγουδα; Μας παρηγορεί ότι ο εισηγητής στην Ιεραρχία για το θέμα θα είναι ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος.
Πόσο δύσκολο, όμως, είναι οι οικουμενιστές “να πάρουν” τον Ναυπάκτου, κατά τη λαική έκφραση, “στη βρύση και να τον επιστρέψουν άποτο”; Τι τους στοιχίζει να τον ενθαρρύνουν να κάνει μια εμπεριστατωμένη θεολογική εισήγηση και μετά να τη χρησιμοποιήσουν επιλεκτικά και δόλια;!
ΥΠΕΡΑΓΑΝ ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΤΗΣ;
Είμαι υπεράγαν σκεπτικιστής; Αλλά τι κακό θα προκύψει, σε τελευταία ανάλυση, από το σκεπτικισμό μου; Το πολύ - πολύ ένας ασήμαντος και άγνωστος άνθρωπος να αποδειχθεί υπεράγαν σκεπτικιστής! “Και κάτι έγινε”, κατά τη λαική έκφραση! Κυριολεκτικά “κώνωψ επί κέρατος βοός”! Το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να χάσουν τον ύπνο τους οι οικουμενιστές επειδή κάποιος, που γνωρίζουν οι συγγενείς και οι πέντε - έξι φίλοι του, βλέπει με σκεπτικισμό τις ενέργειές τους. Αν, όμως, είναι βάσιμος ο σκεπτικισμός;
Καταλαβαίνετε τι μας περιμένει; Θα κοιμηθούμε τη μια μέρα Ορθόδοξοι και θα ξυπνήσουμε την επόμενη Ουνίτες! Δεν είναι, λοιπόν, χρήσιμος o σκεπτικισμός όταν ο Αρχιεπίσκοπος στέλλει επίσημο μήνυμα που λέγει ότι πρέπει να γίνουμε ουνίτες και όταν ο παρατρεχάμενός του Σεβασμιότατος Ζακύνθου από τα ενδότερα του καταπετάσματος του “Πένθχαουζ”, που κατοικοέδρευε μέχρι πρόσφατα, τώρα μας μιλά “εν φωνή αύρας λεπτής” από την κορυφή του “θείου γνόφου”;
Από τις ΑΚΤΙΝΕΣ
Για τον Μητροπολίτη Ζακύνθου ξέρουν και οι πέτρες πόση πνευματικότητα διαθέτει...ολοι μας τον θυμόμαστε στην πρώτη συνεδρίαση της Ιεράς Συνόδου μετά την εκλογή του Ίερώνυμου ως Αρχιεπισκόπου,μια μόλις εβδομάδα μετά το θάνατο του Μακαριστού Χριστόδουλου να λέει το εξής αμίμητο για Ιεράρχη :Η Εκκλησία ζει την Ανάστασή της...Από εκεί αντιλαμβάνεται κανείς...Οσο για το Χριστόδουλο,όλοι τον ψάχνουμε γιατί όλα,μα όσα έλεγε επιβεβαιώνονται ένα ένα...Αυτός μας προειδοποίησε για τα επερχόμενα,εμείς τι κάνουμε ?
ΑπάντησηΔιαγραφήMεταφέρω από το blog aktines τα παρακάτω:
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Γιατί κ. Τελεβάντο, δεν πρέπει να αποκατασταθή ο Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημος, που κυριολεκτιοκά σφαγιάσθηκε;
Και κανένας μας δεν μιλάει;
Ούτε και εσείς; Ούτε και εσείς βλέπετε την κατευθυντήρια χείρα του Δικαιοκρίτου Θεού στην όλη υπόθεσι;
30 και χρόνια μένει κενός ο θρόνος; Να μην αφήνει ο Θεός λύσι;
Εις πείσμα των φθονόψυχων αρχιερέων, αλλά και στην ενοχη σιωπή όλων ημών των άλλων;
10 Οκτώβριος 2009 7:16 πμ
Blogger Ο/Η Παναγιώτης Τελεβάντος είπε...
===========================================
Εμβρόντητος διάβασα το σχόλιο ανώνυμου που ισχυρίζεται ότι δεν επιθυμώ την αποκατάσταση του Αγίου Αττικής και Μεγαρίδος Νικόδημου.
Ούτε είπα ούτε σκέφτηκα κάτι τέτοιο. Το αντίθετο! Πάλαι τε και επ' εσχάτων δημοσίευσα κείμενα στην Ορθόδοξη Μαρτυρία που υποστήριζα ότι οι 12 ενάρετοι Μητροπολίτες σφαγιάστηκαν παρά πάσαν έννοια ηθικής και δικαίου. Και τώρα ασφαλώς οι απόψεις μου δεν μεταβλήθηκαν κατά το ελάχιστον. Προσεύχομαι θερμά και δημοσιογραφώ υπέρ της αποκατάστασης του Αγίου Αττικής.
Γιατί ανώνυμε αδελφέ μου με συκοφαντείς;
Οχι μόνο έγραψα κείμενα υπέρ των 12 αλλά γνώρισα και προσωπικά τον μακαριστό Λαρίσσης Θεολόγο για τον οποίο έτρεφα και τρέφω απόλυτο σεβασμό.
Ας μου επιτραπεί μάλιστα αφού κατηγορούμαι τόσο άδικα να προσθέσω ότι εξαιτίας της απόλυτης υποστήριξης που έδειξα προς τους 12 Μητροπολίτες με την καθοδήγηση του πνευματικού μου π. Επιφάνιου Θεοδωρόπουλου αρνήθηκα να υπογράψω κείμενο υποστήριξης προς τον Σεραφείμ με αποτέλεσμα να με βρίσει χυδαία ο τότε διευθυντής του θεολογικού οικοτροφείου της Αποστολικής Διακονίας Παντελεήμων Μπεζενίτης, επειδή αντελήφθηκε ότι έγινα η αιτία να μη δεχθεί να υπογράψει κανείς από τους συνοικοτρόφους μου κείμενο εναντίον των 12.
Γιατί αδελφέ μου, μου προσάπτεις τόσο άδικη κατηγορία;
10 Οκτώβριος 2009 9:06 πμ
Ανώνυμος Ο/Η Ανώνυμος είπε...
Είναι προφανές ότι ο ανώνυμος 10 Οκτώβριος 2009 7:16 πμ έχει πέσει θύμα παραπληροφόρησης ανθρώπων που διάκεινται εχθρικά προς εσάς.
Ας σοβαρευτεί λίγο ο ανώνυμος και ας ελέγχει τις πηγές του πριν αρχίσει να γράφει.
Έτσι ανώνυμε; Ζήτα και κανένα συγγνώμη. Δεν βλάπτει.
10 Οκτώβριος 2009 2:07 μμ
Πράγματι, όλοι ψάχνουμε να βρούμε εκείνα που είπε ο Χριστόδουλος και επιβεβαιώνονται ένα-ένα:
ΑπάντησηΔιαγραφήΈτσι διαβάζουμε στο βιβλιο του: " Η Εκκλησία μπροστά στην πρόκληση του ΑIDS", του οποίου είχαμε την τιμή να ήμαστε αποδέκτες, στη σελ. 18 τα εξής, που είναι πρόταση της Π.Ο.Υ. και που όπως λέει οι ίδιος, η πρόταση αυτή είναι "διαφανής":
"Τα πιο αποτελεσματικά μέσα για να απαλλαγή κανείς από τη μετάδοση του AIDS δια της σεξουαλικής επαφής είναι να διατηρεί σχέση με ένα πιστό μη μολυσμένο σύντροφο ή να μην έχει καθόλου σεξουαλική επαφή. Διαφορετικά θα πρέπει να αποφεύγει την σεξουαλική επαφή με πόρνες και με άλλους ανθρώπους που έχουν πολλούς σεξουαλικούς συντρόφους. Οποτεδήποτε έχει κανείς σεξουαλικές σχέσεις με κάποιον ο οποίος πιθανόν να είναι προσβεβλημένος από AIDS θα πρέπει να χρησιμοποιήται προφυλακτικό από την αρχή μέχρι το τέλος της σεξουαλικής πράξης".
Στη δε επόμενη σελίδα 19 αναφέρει: "Με άλλα λόγια η Π.Ο.Υ. συντάσσεται με τη θέση της Εκκλησίας.....".
Δηλαδή η πρόταση για τη χρήση του προφυλακτικού είναι διάφανη και συμφωνεί με τη θέση της Εκκλησίας!
Αυτό το βιβλίο κράταγε και Ζακύνθου στη δίκη του από το εκκλησιαστικό δικαστήριο, για τις δηλώσεις το στο πορνοπεριοδικό, και αυτές τις γραμμές επικαλέστηκε, λέγοντας "τι χειρότερο είπα εγώ"; και είναι ένας από τους λόγους, που αθωώθηκε.
Να φροντίσουμε λοιπόν να θυμώμαστε πάντοτε τα λόγια του, γιατί σε όλα επιβεβαιώνεται!
Αιρετικός.
Σίγουρα αγαπητέ μου αιρετικέ ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγει κανείς τη μετάδοση του aids,αλλά και των άλλων σεξουαλικά μεταδιδόμενων ασθενειών είναι είτε η μονογαμία,είτε η αποφυγή της σεξουαλικής επαφής.Το λένε και οι γιατροί,το είπε και ο Χριστόδουλος.Και καλά έκανε,γιατί στο θέμα σεξουαλική επαφή έχουμε εντελώς ξεφύγει...Κάθε κατάχρηση και κάθε παράβαση των εντολών του Θεού έχει την κύρωσή της...Στην περίπτωσή μας το γεγονός ότι έχουμε ξεφύγει των εντολών του Θεού στο κρίσιμο αυτό ζήτημα έφερε της συνέπειές του.Οπως ορθά εχει πει σε ομιλία του ο Μακαριστός Χριστόδουλος,ο Θεός δεν εξαναγκάζει κανέναν να τον ακολουθήσει.Και το ναί που λέμε και το όχι έχουν συνέπειες...Στην περίπτωση του όχι τις πιο βαρειές.Και αυτό ήθελε να αναδείξει ο καλός μας Χριστόδουλος...Τι ωραία που τάλεγε !
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαί, αγαπητή αδελφή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίδες τι ωραία, που τα έλεγε ο Χριστόδουλος;
Αν δεν μπορείς να είσαι μονογαμικός, αν δεν μπορείς να αποφύγεις τη σεξουαλική επαφή, έ, τότε φόρεσε προφυλακτικό (που δεν το αναφέρεις, αλλά ο Χριστόδουλος το αναφέρει), κάτι στο οποίο είναι σύμφωνη και η Εκκλησία!
Αν είναι έτσι, τότε σε λάθος Εκκλησία είμαστε!
Αλλά δεν είναι έτσι. Η Εκκλησία, δηλ. το Σώμα του Χριστού συνιστά είτε παρθενία (δηλ. αποφυγή σεξουαλικής επαφής), είτε έννομη συζυγία (δηλ. μονογαμία). Πουθενά δεν συνιστά προφυλακτικό, εκτός αν το βρήκες σε πατερικά κείμενα, οπότε οφείλεις να το προσκομίσεις.
Αν ένας Επίσκοπος βγαίνει και εκτός των άλλων συνιστά και προφυλακτικό, τότε δεν θα πρέπει να είναι Επίσκοπος της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Αγγλικανός μπορεί να είναι Λουθηρανός μπορεί να είναι, αλλά Ορθόδοξος δεν μπορεί να είναι! Αλλά ούτε και Παπικός μπορεί να είναι!
Αιρετκός
Πάλι τα λές έξω απο τα δόντια...Πάλι τον επικρίνεις...Τι πρέπει να κάνω για να σε πείσω ότι ήταν καλός και ταλεγε ωραία ?Προσπαθούσε απλώς να είναι σύμφωνος με το πνεύμα της εποχής.Δεν ειναι ευκολο σημερα να πεις σε καποιον η μεινε αγνος η παντρεψου...Και το ενα,και το αλλο ειναι δυσκολα σημερα.Η μεν παρθενια ειναι δυσκολη γιατι οι πειρασμοιε ειναι πολλοί,ο δε γάμος πάλι ειναι δυσκολος γιατι ευκολα βρισκει κανεις συντροφο,δυσκολα ομως κρατα τη συζυγια του ως το τελος.Ζουμε σε μια εποχη παρα πολυ δυσκολη και ειδικα σε ηθικα θεματα.Πιστευω οτι αυτο ακριβως ηθελε να αναδειξει ο Χριστοδουλος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν γνωρίζω τι ήθελε να αναδείξει ο Χριστόδουλος ή αν είναι δύσκολη η παρθενία ή η μονογαμία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕκείνο που ξέρω είναι, ότι ποτέ ένας Επίσκοπος της Ορθόδοξης Εκκλησίας δεν μπορεί να συστήσει τη χρήση προφυλακτικού (οπως ο Χριστόδουλος) ή να δικαιολογήσει τις προγαμιαίες σεξουαλικές σχέσεις (όπως ο Ζακύνθου). Και τα δυο αντιβαίνουν στους Κανόνες της Εκκλησίας, οι οποίοι ισχύουν για κάθε εποχή, ακόμη και την πιο δύσκολη όπως η σημερινή.
Αλλοίμονο, αν ο κάθε Επίσκοπος συμβουλεύει κατά το δοκούν, χωρίς να λαμβάνει υπόψη του τους Πατέρες της Εκκλησίας. Αλλοίμονο, αν δεν υπακούει στα κελεύσματα του Μ. Βασιλείου, ο οποίος διορίζει: "Η πορνεία γάμος ουκ εστιν, αλλ' ουδέ γάμου αρχή. Ώστε, εάν ή δυνατόν τους κατά πορνείαν συναπτομένους χωρίζεσθαι, τούτο κράτιστον. Εάν δε στέργωσιν εκ παντός τρόπου το συνοικέσιον, το μεν της πορνείας επιτίμιον γνωριζέτωσαν, αφιέσθωσαν δε, ίνα μη χείρον τι γένηται" (κς΄ κανόνας).
Έτσι, ακόμη και οι προγαμιαίες σχέσεις μελλόντων να έρθουν σε γάμου κοινωνίαν είναι πορνεία, είτε υπάρχει χρήση προφυλακτικού, είτε όχι.
Αιρετικός