Δευτέρα 31 Αυγούστου 2009





ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ

ΠΕΡΙ ΠΛΟΥΤΟΥ

ΚΑΙ ΠΛΟΥΤΟΥΝΤΩΝ



Ευκοπώτερόν εστι κάμηλον διά τρυπήματος ραφίδος διελθείν
ή πλούσιον εις την βασιλείαν του Θεού εισελθείν (Ματθ. ιθ΄24).



Πέθανε πρίν από λίγα χρόνια. Ηταν ψυχίατρος. Σε κάθε επίσκεψι πλούσιων και πτωχών έπαιρνε σε κάθε επίσκεψι 80-100 ευρώ. Το πληροφορήθηκα από δικό μου πάμπτωχο άνθρωπο που τον επισκέφθηκε. Δεν ξεχώριζε τους έχοντας και τους μη έχοντας. Πέθανε. Και άφησε ένα τεράστιο ίδρυμα στην περιοχή Πανοράματος Θεσσαλονίκης, χάρισμα στο οικουμενικό πατριαρχείο.
Θάθελα να μάθω εάν ο άνθρωπος αυτός έπραξε καλά. Και εάν με αυτό που έπραξε, ευαρέστησε τον Θεό. Αντί να δέχεται τις επισκέψεις των ασθενών ΔΩΡΕΑΝ, μάζευε χρήματα για να κτίση ...ντουβαρια! και να τα δώση σε χέρια, σήμερα αναξιόπιστα.
Αυτό βέβαια το έπραττε με την δική του λογική. Για να μείνη το όνομά του, όπως λένε οι κοσμικοί. Πιστεύω ότι άν ζούσε στην εποχή του Χριστού θα του έλεγε να προσέχη τους πτωχούς ανθρώπους και οχι τα ...μεταθανάτια ντουβάρια!
Η προσφορά στον πτωχό, αναμφισβήτητα μετατρέπει την ύλη σε πνεύμα.


Λένε οι Αγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας γενικά περί της εκμετάλλευσης, του άδικου πλούτου και της αισχροκέρδιας :

Ποιο είναι το όφελος αν δημιουργείς πολλούς φτωχούς με την εκμετάλλευση και ανακουφίζεις έναν με την ελεημοσύνη;
Αν δεν υπήρχε το πλήθος των εκμεταλλευτών, δε θα υπήρχε ούτε το πλήθος των εξαθλιωμένων»
(Γρηγόριος Νύσσης 4ος μ.Χ. αιώνας).



«Η αποστέρηση του εργατικού μισθού είναι στην πραγματικότητα βαρύτερη από φόνο»
(Χρυσόστομος, Εις την προς τους Εβραίους κε΄, γ, Patrologia Graeca).



«Είναι απίθανο να συσσωρευτεί τεράστιος πλούτος δίχως αμαρτία, δίχως την εξαθλίωση και τον πόνο των άλλων»
(Αστέριος επίσκοπος Αμασείας τέλη 4ου μ.Χ. αιώνα).



«Ο επιδιδόμενος σε αρπαγές και πλουτισμό είναι λύκος κι όχι άνθρωπος» (Χρυσόστομος).


«Όσα αποκτήθηκαν άδικα, από κλεψιά, αρπαγή, πλεονεξία, δεν τα συγχωρεί αυτομάτως η μετάνοια (ακόμη κι αν ο φταίχτης μετανιωμένος γίνει μοναχός) αλλά απαιτείται η επιστροφή στους αδικηθέντες»
(Νικόδημος Αγιορείτης).



«Δεν μπορεί ο Θεός να γίνει συνένοχος ληστών και αρπακτικών»
(Μέγας Βασίλειος).


«Ο κληρικός που θα δεχτεί προσφορές, δωρεές, με των φτωχών τα χρήματα μολύνεται κι αυτός»
(Αναστάσιος Σιναΐτης 7ος μ.Χ. αιώνας).

2 σχόλια:

  1. Τι είπε ο Χριστός στον πλούσιο στην χθεσινή περικοπή του Ευαγγελίου;
    "Εάν θέλεις να είσαι τέλειος, πήγαινε και πούλησε όσα έχεις και μοίρασέ τα στους πτωχούς και θα έχεις θησαυρό στους Ουρανούς".
    Σε ζώντα τα είπε αυτά και όχι σε νεκρό και δεν είπε: "κάνε διαθήκη, ώστε όταν θα πεθάνεις αυτά να μοιρασθούν στους πτωχούς"
    Επομένως, αυτός που άφησε κληροδότημα μετά θάνατο, το άφησε για να μπει ταμπέλα στο ίδρυμα, χωρίς να ζοριστεί καθόλου στη ζωή του.
    Το θέμα είναι να βγάλεις από την τσέπη και να δώσεις, ώστε να ζοριστείς και όχι εκ του ασφαλούς.
    Τέτοιος μισθό εν Ουρανοίς δεν πρόκειται να έχεις και ας σε μνημονεύουν όλοι οι Πατριάρχες εις τον αιώνα τον άπαντα.

    Αιρετικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αιρετικε κοντευεις να γινεις αιρετικος

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου