Τετάρτη 12 Αυγούστου 2009















ΔΑΙΜΟΝΙΣΤΗΚΑΝ

ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ


Στις φωτογραφίες διακρίνονται, Ορθόδοξοι, Αγγλικανοί , Παπικοί, Βουδιστές, Σίχ, Ταοϊστές, Ισλαμιστές, Μπαχαϊστές, Ανιμιστές κ.α., να ανάβουν ένα κερί συγκεκριμένου χρώματος.

Βλέπετε και τον κ. Γουϊλιαμς αρχιεπίσκοπο Αγγλικανό που μόλις προχθές συμπροσευχήθηκε με τον κ. Βαρθολομαίο στο Φαναρι; Ειναι αυτός που παντρεύει ομοφυλόφιλους και λεσβίες, ακόμα και "επισκόπους και παπάδες του".(Σημ. apotixisi).


Όλες αυτές τις τελετές διοργανώνει η οργάνωση Peace Mala που όπως αναφέρει θέλει να συμβάλει στην εκπαίδευση για την παγκόσμια ιθαγένεια, καλώντας όλους τους πολίτες να αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλο με σεβασμό, ανεξάρτητα από τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, το φύλο, τη σεξουαλικότητα, το μέγεθος, την ηλικία , ή την ικανότητα.


Την Ελληνική Ορθόδοξη Κοινότητα του Αγίου Zαχαρία και της Αγίας Ελισάβετ του Ηνωμένου Βασιλείου, εκπροσώπησε ο πατέρας Luke Holden .

Όσοι συμμετέχουν σε τέτοια νεοεποχίτικα πανηγύρια ξεχνούν τα λόγια του Αποστόλου Παύλου

«Μή γίνεσθε ἑτεροζυγοῦντες ἀπίστοις· ...
τίς δέ κοινωνία φωτί πρός σκότος;
τίς δέ συμφώνησις Χριστοῦ πρός Βελίαλ;
ἤ τίς μερίς πιστῷ μετά ἀπίστου;
τίς δέ συγκατάθεσις
ναῷ Θεοῦ μετά εἰδώλων;»
(Β´ Κορ. 6,14-16)


Η ειρήνη και η συνεργασία δεν έρχονται με νεοεποχίτικα πανθρησκειακά πανηγύρια.

Εμείς οι του blog apotixisi τι να πούμε; ΑΙΣΧΟΣ!!!

Απο τις ΑΚΤΙΝΕΣ

24 σχόλια:

  1. δες στο αμεν Οδυσσέα κάτι λέει για την περιουσία του Παπόδουλου Χριστόδουλου.Τι ξέρεις εσύ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα μας ξαναφέρουν τον Πάπα και τα παπακια του,καλα αυτοί οι κύναιδοι εδώ γιατί δεν μιλάνε;Ta έχουν κάνει πλακάκια;OΡΘΟΔΟΞΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ,λίγοι αποτειχήστηκαν ακόμα και στο Άγιον Όρος.Πατέρες ντροπή σας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σας δουλεύει ο Βαρθολομαίος όπως και Ο χριστόδουλος και εσείς απο πίσω,τα βρήκανε και τα κάνουνε ξυπνάτε γιατί χανόμαστε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάλι αδικείτε το Μακαριστό Χριστόδουλο ?Τι θα γίνει επιτέλους ?Δεν έχετε καταλάβει ότι δεν είναι σωστό να τον επικρίνουμε μετά θάνατον ?Ηταν και ο καλυτερος που είχαμε,και εμείς να τον επικρινουμε ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στο αμέν δίαβασε άντε με την μαιμού πιά ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΕ ΠΑΠΟΔΟΥΛΕ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μόλις το είδα...Τι καλος που ήτανε...Τι γλυκός που ήτανε και κρίμα που δεν τον έχουμε...Μακάρι να τον είχα γνωρίσει και προσωπικά,ήταν ο καλύτερος που είχαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λές τον μιχεπιβάτην;Αυτόν που τα έδωσε στον Πάπα όλα;θες να γνωρίσεις και άλλον έ;Λές τον αιρεσιάρχην;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Για το Μακαριστό Χριστόδουλο σου μιλάω,δεν καταλαβαίνεις ?Ηταν πάρα πολύ καλός,και προσωπικά με ενέπνευσε...Και πολλούς άλλους το ίδιο.Εκανε ίσως κάποια λάθη,του τα συγχωρήσαμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Σε ενέπνευσε σε συμπροσευχές και εσένα;Να τον χαίρεσαι....Είσαι το γνωστό γραφείο τύπου της Χρησοπηγής που έχεις πάρει αμπάριζα όλες τις ιστοσελίδες και κλαίς τον χαμό του ΠΑΠΟΔΟΥΛΟΥ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Γραφείο τύπου της Χρυσοπηγής ?Πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο...Ομως είναι γνωστό σε αρκετούς στο ίντερνετ πόσο πολύ τον πήγαινα...Πάντως η Χρυσοπηγή δεν θα είχε εκπροσωπο γυναίκα σε καμια περίπτωση...εν πάση περιπτώσει ας τον τιμάμε τον Χριστοδουλο όσο μπορούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Για ποιόν λές για αυτόν που προσκύναγε τον Πάπα και τον είπε Παναγιώτατο;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Γιατί θα με κάνει ντά ο Πάπας που του τον πείραξα;'Οπως έκανε στους σέρβους και αλλους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν εχει να κάνει με τον Πάπα,εχει να κάνει με το γεγονός ότι ο Χριστόδουλος δε ζει πιά για να σου απαντήσει στις αιτιάσεις που προβάλλεις...Οι πεθαμένοι έχουν όριο στην κριτική τους...την ώρα θανάτου τους...Απο εκει και έπειτα ο Χριστός έχει το λόγο...Φυσικά εμείς όσοι τον αγαπούσαμε τον δικαιώνουμε και τώρα ακόμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αυτός δεν μας τον έφερε εδώ και τον φύλλαγε και τον έλεγε παναγώτατο;Εσύ τι εισαι αντιπροσωπός του;Δεν καταλαβαίνεις τι σου λέω;ΗΤΑΝ ΑΙΡΕΣΙΑΡΧΗΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟΙ ΣΗΜΕΡΑ καταλαβέ να πάς και παρακάτω πιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Τον εφερε εδω στα πλαισια της Εκκλησιαστικης διπλωματιας που τοσο ωραια ασκουσε...ηταν φωτισμενος Ιεραρχης και παρα πολυ καλος σε ολα του...Οπως και αρκετοι δυναμικοι Ιεραρχες σημερα...ευτυχως που διαθετουμε και αυτους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. θέλουμε ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ και ΟΧΙ ΔΙΠΛΩΜΑΤΕΣ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟΥΣ ΣΑΝ ΤΟΝ ΠΑΠΟΔΟΥΛΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αγαπητη Ντινα, σε χαιρετω.
    Βλεπω ....αρπαχτηκες παλι με ανωνυμο για τον μακαριτη Χριστοδουλο.
    Αυτος τωρα βρισκεται στα χερια του Θεου. Εκεινος ας τον κρινη πλεον.
    Αφησε βεβαια πισω του καποια προβληματα.
    Εγω ημουνα σκληρος μαζι του και δεν τον χαριζα.
    Αλλα κυριως οταν ηταν εν ζωη και παντοδυναμος.
    Μαζι του εχω ιστορια απο τοτε που ημουνα φοιτητης στην Αθηνα.
    Οταν τοτε εγραψα κατι εναντιον του, μεσα στη Συνοδο της Ιεραρχιας απευθυνομενος στον π. Αυγουστινο του ειπε:
    Γεροντα απο σενα δεχομαι οποιονδηποτε ελεγχο, οχι ομως απο κατι μειρακια, (εννοουσε εμενα) που τον ηλεγξα σφοδρα.
    Υπαρχει και δημοσιευμα της "Ελευθεροτυπιας".
    Τωρα βρισκεται στα χερια του Θεου.
    Πρεπει ναμαστε μαζι του λιγο επιεικέστεροι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Αγαπητέ Οδυσσέα δεν αρπάχτηκα,απλως προσπαθώ να υπερασπιστώ έναν άνθρωπο που δεν έχει δυνατότητα να μιλησει μόνος του...και σωστά,πρέπει να είμαστε επιεικείς με όσους δε ζουν,γιατι ο θάνατος είναι κοινή μοιρα όλων μας και όλοι επιζητουμε την καλή υστεροφημία μετά από αυτόν.Ας την αποδίδουμε σε όλους και πολύ περισσότερο σε κεκοιμημένους Ιεράρχες !Χαίρομαι που με διαβάζεις,προσπαθώ να συμμετέχω και εδώ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΔΑΙΜΟΝΙΣΤΗΚΑΝ

    ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ τα είπες όλα.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Tι λένε οι Άγιοι Πατέρες μας για την αποτείχιση

    Άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης λέει: «'Εχθρούς γάρ του Θεού ο Χρυσόστομος, ου μόνον τούς αιρετικούς, αλλά και τούς τοις τοιούτοις κοινωνουντας μεγάλη και πολλή τη φωνή απεφήνατο».
    «Οι μέν τέλεον περί την πίστιν εναυάγησαν, οι δέ, ει και τοις λογισμοις ου κατεποντίσθησαν, όμως τη κοινωνία της αιρέσεως συνόλλυνται».
    ---------------------------------
    Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός λέει: «Άπαντες οι της Εκκλησίας διδάσκαλοι, πασαι αι Σύνοδοι και πασαι αι θειαι Γραφαί φεύγειν τούς ετερόφρονας παραινουσι και της αυτών κοινωνίας διΐστασθαι».
    «Φεύγετε και υμείς, αδελφοί, την προς τους ακοινωνήτους κοινωνία και το μνημόσυνο των αμνημονεύτων. Ιδού εγώ Μάρκος ο αμαρτωλός λέγω υμιν, ότι, ο μνημονεύων του Πάπα ως ορθοδόξου αρχιερέως, ένοχός εστι πάντα τα των Λατίνων εκπληρωσαι μέχρι και αυτής της κουράς των γενείων και ο λατινοφρονων μετά των Λατίνων κριθήσεται και ως παραβάτης της πίστεως λογισθήσεται
    ---------------------------------
    Ο Μέγας Φώτιος λέει: "Αιρετικος εστιν ο ποιμην; λυκος εστιν˙ φυγειν εξ αυτου και αποπηδαν δεησει, μηδ'απατηθηναι προσελθειν καν ημερον περισαινειν δοκει˙φυγε την κοινωνια αυτου και την προς αυτον κοινωνιαν ως ιον οφεως
    ----------------------------------
    Μέγας Βασίλειος λέει: «Οίτινες τήν υγια ορθόδοξον πίστιν προσποιούμενοι ομολογειν, κοινωνουσι δέ τοις ετερόφροσι, τούς τοιούτους, ει μετά παραγγελίαν μή αποστωσιν, μή μόνον ακοινωνήτους έχειν, αλλά μηδέ αδελφούς ονομάζειν».
    ---------------------------------
    Ο Μέγας Αθανάσιος αναφερόμενος σε όποιον εκπίπτει από την Ορθόδοξη
    αλήθεια δεν είναι δυνατό να καλείται καν χριστιανός. «…ούτ’ αν είη, ούτ’ αν λέγοιτο χριστιανός» ( P.G. 26, 596A.)
    ---------------------------------
    Κατά τη Σύνοδο της Κωνσταντινουπόλεως του 1724:
    «Εκείνοι οπού αποσκιρτήσουσιν από την ευσέβειαν και αφήσουσι μεν τα
    πάτρια και ορθά της πίστεως ημών δόγματα και τας κοινάς παραδόσεις της Εκκλησίας, περιπέσωσι δε και εξολισθήσωσιν εις νεωτερισμούς και αλλοκότους υπολήψεις και έθη ετερόδοξα και παραχαράξωσι και νοθεύσωσι την της ευσεβείας αλήθειαν, οι τοιούτοι ούτε πλέον είναι, ούτε ονομάζονται τη αληθεία Χριστιανοί, αλλ’ ως ετερόδοξοι και νεωτεριστάς εκκόπτοντας και χωρίζοντας της εκκλησιαστικής και χριστιανικής ολομελείας και της ιεράς μάνδρας εκβάλλοντας ως πρόβατα ψωριώντα και μέλη σεσηπότα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο Μέγας Αθανάσιος
    « ων το φρόνημα αποστρεφόμεθα, τούτους από της κοινωνίας προσήκει
    φεύγειν» ( βλ. Μ. Αθανασίου, Τοις τον μονήρη βίον ασκούσι P.G. 26, 1188ΒC)
    Ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής
    «Ο Θεός εκλεξάμενος, εξήγειρεν Αποστόλους, και Προφήτας, και Διδασκάλους, προς τον καταρτισμόν των αγίων. Ο δε διάβολος, ψευδαποστόλους και ψευδοπροφήτας, και ψευδοδιδασκάλους κατά της ευσεβείας εκλεξάμενος εξήγειρεν, ώστε τον παλαιόν πολεμηθήναι νόμον και τον ευαγγελικόν. Ψευδαποστόλους δε, και ψευδοπροφήτας και ψευδοδιδασκάλους μόνους νοώ τους αιρετικούς. ων οι λόγοι και οι λογισμοί διεστραμμένοι εισίν. Ώσπερ ουν ο τους αληθείς Αποστόλους και Προφήτας, και Διδασκάλους δεχόμενος, Θεόν δέχεται. ούτως και ο τους ψευδαποστόλους, και ψευδοπροφήτας, και ψευδοδιδασκάλους δεχόμενος, τον διάβολον δέχεται» (βλ. Μαξίμου Ομολογητού, Περί των πραχθέντων εν τη πρώτη αυτού εξορία, ήτοι εν Βιζύη, παρ.Ι΄, P.G. 90, 144D – 145A.)
    Ο άγιος Υπάτιος
    Ο άγιος Υπάτιος (+17.6.446) Ηγούμενος της Μονής των Ρουφιανών στην Χαλκηδόνα, διέγραψε αμέσως το όνομα του Νεστορίου από τα δίπτυχα της Εκκλησίας, για να μη μνημονεύεται. ΄Όταν ο επίσκοπος Ευλάλιος τον παρετήρησε για την πράξιν του αυτήν, ο ζηλωτής Όσιος απάντησε, ότι δεν θεωρεί πλέον τον Νεστόριο ως επίσκοπο:
    Εγώ από τότε που έμαθα, ότι μιλά άσχημα για τον Κύριό μου, παύω την επικοινωνία μαζί του και ούτε αναφέρω το όνομά του, δεν είναι πια επίσκοπος.
    Και όταν πάλιν ο επίσκοπος Ευλάλιος τον απείλησε, ο άγιος Υπάτιος του αποκρίθηκε με σταθερότητα και διάθεση μαρτυρίου:
    ΄Ο,τι θέλεις κάνε, διότι εγώ αποφάσισα τα πάντα να πάθω. Και μ’ αυτή την απόφαση το έκαμα αυτό» ( βλ. Καλλινίκου, Βίος Αγίου Υπατίου, σ. 93-94. Σειρά Άνθη της ερήμου τ. 6. μτφρ. Άννας Αρβανίτη, Αθήναι 1973. βλ. επίσης Αντωνίου Παπαδοπούλου, Ο μοναχισμός έναντι της αιρέσεως εις την αρχαίαν Εκκλησίαν, σελ. 92-93, Θεσ/κη 1980, Θεοδωρήτου μοναχού, Αγιορείτου, Μοναχισμός και αίρεσις, σ. 39-42 Αθήναι 1977)
    Η Παράδοση της Εκκλησίας
    Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος
    Το 379 ο άγιος Γρηγόριος με απόφαση της συνόδου της Αντιόχειας πήγε στη Κωνσταντινούπολη να στηρίξει τους Ορθοδόξους που κινδύνευσαν από την αίρεση του αρειανισμού. Πατριάρχης τότε ήταν ο Δημόφιλος, ο οποίος ήταν οπαδός του αρειανισμού. Δεν είχε όμως ο ίδιος καταδικασθεί μέχρι τότε από καμιά σύνοδο, όπως τώρα ο Αθηναγόρας, ο Δημήτριος κ’ ο Βαρθολομαίος.
    Ο άγιος Γρηγόριος στη Κωνσταντινούπολη δεν είχε καμιά σχέση και «κοινωνία» με τον Πατριάρχη Δημόφιλο. Δεν «μνημόνευε» το όνομά του όταν λειτουργούσε στο ταπεινό και περιφρονημένο εκκλησάκι της αγίας Αναστασίας, γιατί όλους τους άλλους ναούς της Πόλης τους κατείχαν οι αρειανοί. Τότε μάλιστα είπε ο άγιος Γρηγόριος την ιστορική φράση: « Αυτοί έχουν τους οίκους, εμείς τον ΄Ενοικον»!
    Μετά από δύο χρόνια, το (381) συνήλθε η Β΄ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία όχι μόνο δεν τιμώρησε ως σχισματικό τον άγιο Γρηγόριο, αλλά τον εξέλεξε και Πρόεδρο της.
    Ο άγιος Κύριλλος
    Το 428 Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ήταν ο Νεστόριος, ο οποίος δεν έπαυσε την «κοινωνία» με τον Ευτυχή, όταν κήρυξε από τον άμβωνα της αγίας Σοφίας ότι η Παναγία πρέπει να ονομάζεται «Χριστοτόκος» και όχι Θεοτόκος»!
    Την αντικανονική αυτή στάση του Νεστορίου οι πιστοί θεώρησαν ως συμφωνία του με τις κακοδοξίες του Ευτυχή, όπως και πράγματι ήταν. Οι πιστοί αμέσως έφυγαν απ’ το ναό και δεν εκκλησιάζονταν σε καμιά εκκλησία, επειδή μνημονεύονταν ο Νεστόριος. Ακόμα δεν είχε συνέλθει καμιά Σύνοδος να καταδικάσει τον Ευτυχή και το Νεστόριο, με τους οπαδούς τους, που κοινωνούσαν μαζί τους.
    Ο άγιος Κύριλλος, Πατριάρχης Αλεξανδρείας, με επιστολές του, προς τον κλήρο και το λαό της Πόλης, τους παρότρυνε προς τούτο. Ύστερα από τρία χρόνια, το έτος 431 μ.Χ. συνήλθε η Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία δικαίωσε τον άγιο Κύριλλο, όσους είχαν πάψει το «μνημόσυνο» του Νεστόριου και καταδίκασε το Νεστόριο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Ο άγιος Μάξιμος
    Τον έβδομο αιώνα ταλάνιζε την Εκκλησία η αίρεση του Μονοθελητισμού. ΄Όλοι, οι τότε Πατριάρχες είχαν υποκύψει στην αίρεση αυτή. Ο μόνος, που έμεινε ακλόνητος στην Ορθοδοξία ήταν ο μοναχός άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, με τους δύο μοναχούς μαθητές του. Οι τρεις αυτοί μοναχοί έπαψαν την «κοινωνία» με όλους τους Πατριάρχες. Διώχτηκαν φοβερά. ΄Έκοψαν το χέρι του αγίου Μαξίμου, για να μη γράφει, και τη γλώσσα, για να μη ομιλεί. Τον αναθεμάτισαν και τον εξόρισαν στον Καύκασο, σε ηλικία 80 ετών.
    ΄Όλα αυτά συνέβησαν είκοσι χρόνια προτού συνέλθει το 680 μ.Χ. η Στ΄ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία καταδίκασε την αίρεση, αναθεμάτισε όλους τους τότε Πατριάρχες Ανατολής και Δύσεως, και δικαίωσε τον άγιο Μάξιμο με τους δύο μαθητές του μοναχούς!

    Ο άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός
    Την εποχή της εικονομαχίας (754 – 842 ) άγιος Ιωάννης Δαμασκηνός πολεμά την αίρεση αυτή. Δεν έχει καμία «κοινωνία» με εικονομάχους επισκόπους. Συνέρχεται το 754 Οικουμενική Σύνοδος στην Ιέρεια η οποία τον αναθεμάτισε. Μετά τριάντα τρία χρόνια, συνήλθε ή Ορθόδοξη Ζ΄ Οικουμενική Σύνοδος, η οποία αποκήρυξε την Σύνοδο της Ιέρειας, ως αιρετική, καταδίκασε τους εικονομάχους και δικαίωσε τον μοναχό Ιωάννη Δαμασκηνό!
    Ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης
    Την ίδια εποχή της Εικονομαχίας ο μοναχός άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης διέκοψε το «μνημόσυνο» του Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως. Κακοποιήθηκε, καθαιρέθηκε και αναθεματίστηκε. Και όλα αυτά μετά από δύο εικονομαχικές Συνόδους των ετών 754 και 815 μ.Χ. Η αναστήλωση των αγίων εικόνων τον δικαίωσε και μέχρι σήμερα μακαρίζεται στους ναούς της Ορθοδοξίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Ο άγιος Γερμανός
    Την εποχή της Φραγκοκρατίας στην Κύπρο, οι Λατίνοι επίσκοποι είχαν διώξει τους Ορθόδοξους επισκόπους και επέβαλαν με τη βία το «μνημόσυνό» τους στις Ορθόδοξες Εκκλησίες και τα μοναστήρια.. Οι Ορθόδοξοι δεν εκκλησιάζονταν στους ναούς τους, επειδή μνημονεύονταν οι Λατίνοι επίσκοποι. Τότε μάλιστα μαρτύρησαν με φρικτά βασανιστήρια από τους Λατίνους οι δεκατρείς οσιομάρτυρες μοναχοί της Καντάρας.
    Ο άγιος Γερμανός, που τότε ήταν Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, σε γράμμα του στους Ορθοδόξους της Κύπρου, απαγορεύει κάθε «οικονομία» στο θέμα του «μνημοσύνου», έναντι οιουδήποτε τιμήματος. «Όσοι της καθολικής (= της Ορθόδοξης) εκκλησίας εστέ τέκνα γνήσια, φεύγειν όλω ποδί τη Λατινική υποταγή, και μηδέ ευλογίαν εκ των χειρών αυτών λαμβάνειν την τυχούσαν. Κρείσσον γαρ εστί εν τοις οίκοις υμών προσεύξασθαι κατά μόνας, ή επ’ εκκλησίαις συνάγεσθε μετά Λατινοφρόνων» (βλ. Κ. Σάθα, Μεσαιωνική βιβλιοθήκη, Αθήνα 1972, σ. 1Cool.
    Οι αγιορείτες οσιομάρτυρες επί Βέκκου
    Μετά τη ψευδοσύνοδο της Λυώνος (1274), την οποία υπέγραψε ο αυτοκράτορας Μιχαήλ Η΄ Παλαιολόγος και δέχθηκε ο Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννης Βέκκος, οι αγιορείτες έπαυσαν το «μνημόσυνό» του. Το 1280 πήγαν στο άγιο Όρος ο αυτοκράτορας με τον Πατριάρχη Ιωάννη Βέκκο, αποφασισμένοι να επιβάλλουν το «μνημόσυνο» του Λατινόφρονα Πατριάρχη. Οι μοναχοί αντέδρασαν. Πολλοί μαρτύρησαν. Άλλοι καρατομήθηκαν. Άλλοι απαγχονίστηκαν. Άλλοι πυρπολήθηκαν, Άλλοι καταποντίστηκαν στη θάλασσα.
    Ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς
    Το 14ο αιώνα ο τότε μοναχός ( και μετέπειτα μητροπολίτης Θεσσαλονίκης) άγιος Γρηγόριος Παλαμάς έπαυσε το μνημόσυνο του Λατινόφρονα Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Ιωάννη Καλέκα, επειδή συμφωνούσε με τις κακοδοξίες του Βαρλαάμ του Καλαβρού. Ο άγιος Γρηγόριος αναθεματίστηκε από σύνοδο και φυλακίστηκε τέσσερα χρόνια . Η Θ΄ Οικουμενική Σύνοδος των ετών 1341-1351, τον δικαίωσε
    Ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός
    Την ψευδοσύνοδο της Φλωρεντίας (1439) δεν υπόγραψε ο άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, ο οποίος δεν δέχτηκε να μνημονεύει το νέο Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Μητροφάνη, που ήταν Λατινόφρονας. Δεν δέχτηκε «κοινωνία» ούτε με κανένα άλλο επίσκοπο, που είχε «κοινωνία» με το Μητροφάνη. Η σύνοδος της Φλωρεντίας συγκλήθηκε ως Οικουμενική» Σύνοδος και οι αποφάσεις της ήταν νόμος του κράτους. Τις αποφάσεις της ακύρωσε και καταδίκασε η Πανορθόδοξη Σύνοδος Κωνσταντινουπόλεως του έτους 1484 μ.Χ.
    Η τελευταία του υποθήκη, προτού πεθάνει ήταν: « Εκφεύγειν άπασι τρόποις την κοινωνίαν αυτού (του πατριάρχου) και μήτε συλλειτουργείν αυτού, μήτε αρχιερέα τούτον, αλλά λύκον και μισθωτόν ηγείσθε» ( βl. 160, 1097)
    Ο Γεννάδίος Σχολάριος
    Ο Γεννάδιος Σχολάριος υπήρξε μαθητής του αγίου Μάρκου Ευγενικού και πρώτος Πατριάρχης μετά την άλωση της Κωνσταντινουπόλεως. Σχετικά με το «μνημόσυνο» του επισκόπου από τους πιστούς γράφει ο Γεννάδιος:

    «Η πνευματική κοινωνία των ομοδόξων, και η τελεία υποταγή προς τους γνησίους ποιμένας εκφράζεται με το μνημόσυνο. Οι Σύνοδοι και οι άλλοι Πατέρες ορίζουν, ότι αυτών που αποστρεφόμεθα το φρόνημα, (αυτών) πρέπει να αποφεύγουμε και την κοινωνία» ( βλ. Γενναδίου Σχολαρίου, Γράμμα προς τους εκκλησιαστικούς... περιοδικό Ο όσιος Γρηγόριος Αγίου Όρους, αριθμ.21, σελ.23 )

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου