Τρίτη 21 Ιανουαρίου 2025

Ενημερωτικό σημείωμα προς τους αναγνώστες του ιστολογίου.(Aπάντηση και σε σχόλια)

 

Μετά από το εκτενές αφιέρωμα στον Αντίπαπα Άγιο Μάρκο του Ευγενικό  και τις άλλες δημοσιεύσεις, θα συνεχίσουμε  με  το θέμα του ΜΟΛΥΣΜΟΥ.

Στα άρθρα που θα δημοσιεύσουμε θα χρησιμοποιήσουμε σαν βασική πηγή το βιβλίο«Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΜΟΛΥΣΜΟΥ» του ιερομονάχου Ευγενίου καθώς και άλλα κείμενα. Όσοι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν το συγκεκριμένο βιβλίο να επικοινωνήσουν με την κ.Ευδοξία στο τηλέφωνο 6970312588.

Επίσης υπενθυμίζουμε στους αναγνώστες του ιστολογίου και τα εξής:

Α. Απο τα σχόλια θα δημοσιεύονται μόνο αυτά που είναι σχετικά με την δημοσίευση.Υβριστικά σχόλια ή σχόλια που δεν έχουν θεολογική τεκμηρίωση ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ.

Β. Μας στάλθηκαν σχόλια σε άσχετη δημοσίευση  που θεωρούσαν την έννοια του μολυσμού ΠΛΑΝΗ, χωρίς να τεκμηριώνουν οι σχολιαστές την άποψή τους. Περιμένουμε την θεολογική τεκμηρίωση της άποψης, ώστε να την  δημοσιεύσουμε.

Γ.Η θέση του ιστολογίου για τον μολυσμό είναι αυτή που καταγράφεται από τους Αγίους Πατέρες(αναφέρουμε μερικούς)

Ο άγιος Ιώβ Ιασίτης ο Ομολογητής έλεγε: «Να μην τους συναναστρεφόμαστε λοιπόν [τους Λατινόφρονες] …Θα προσπαθήσουμε με όλες μας τις δυνάμεις να μη μολυνθούμε με την εκκλησιαστική κοινωνία μαζί τους και να μη μετέχουμε στην ψώρα, η την ολέθρια ασθένειά τους. Θα προφυλάξουμε επίσης τους εαυτούς μας με κάθε τρόπο και θα απέχουμε τελείως από την φατρία τους».

Ο Άγιος Μελέτιος Γαλησιώτης: «Αιρετικοί εισιν οι λατίνοι και οι συγκοι-νωνούντες αυτοίς απόλλυνται…».

Ο αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς προσθέτει: «Εφόσον ο Καλέκας είναι με αυτό τον τρόπο και τόσες φορές αποκομμένος από ολόκληρο το πλήρωμα των Ορθοδόξων, είναι κατά συνέπεια αδύνατο να ανήκει στους ευσεβείς, όποιος δεν έχει αποχωρισθεί από αυτόν. Αντιθέτως, όποιος για τους λόγους αυτούς είναι αποχωρισμένος από τον Καλέκα, τότε ανήκει πράγματι στον κατάλογο των Χριστιανών και είναι ενωμένος με τον Θεό κατά την ευσεβή πίστη».Και επιπλέον: «Είναι αδύνατο κάποιος να επικοινωνεί εκκλησιαστικώς με τον Πατριάρχη (Καλέκα) και να είναι Ορθόδοξος…, ενώ αυτός που ήταν αποτειχισμένος είναι ενωμένος με την ευσεβή πίστη».

 Πρέπει πάλι να τονίσουμε -γιατί έχει ύψιστη σημασία-ότι, όταν ο Γρηγόριος τα δίδασκε αυτά, ήταν αποτειχισμένος και ο Καλέκας δεν είχε ακόμη καταδικαστεί Συνοδικώς!

Ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης θυμίζει την προσταγή του Μ. Αθανασίου: «…μηδεμίαν κοινωνίαν έχειν ημάς προς τους αιρετικούς, αλλά μην μηδέ προς τους κοινωνούντας μετά των ασεβών».Ωστε «νόμιμα» καταλήγει στην τελική του θέση: «… μήτε κοινωνείν αυτοίς [τοις αιρετικοίς], μήτε αναφέρειν… επί της θείας λειτουργίας· ότι μέγισται απειλαί κείνται παρά των αγίων εκφωνηθείσαι τοις συγκαταβαίνουσιν αυτοίς μέχρι και εστιάσεως…. Οι Αποστολικοί Κανόνες στηρίζουν απόλυτα αυτή την θέση: «Εάν κάποιος συμπροσευχηθεί με έναν ακοινώνητο έστω και μέσα σε σπίτι, να είναι και αυτός ακοινώνητος».

Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός έγραψε; ««… Να συμβουλεύσεις δε τους Ιερείς του Θεού να αποφεύγουν με κάθε τρόπο την εκκλησιαστική κοινωνία με τον λατινόφρονα μητροπολίτη τους και ούτε να συλλειτουργούν μαζί του, ούτε να τον μνημονεύουν καθόλου, ούτε να τον θεωρούν αρχιερέα, αλλά ως μισθωτό λύκο! …Να αποφεύγετε λοιπόν και εσείς αδελφοί, την εκκλησιαστική κοινωνία με τους ακοινωνήτους και το μνημόσυνο των αμνημονεύτων. Ο Λατινόφρων αυτός θα καταδικαστεί μαζί με τους Λατίνους και θα θεωρηθεί ως παραβάτης της πίστεως»…

Μετά την υπογραφή της ψευδο-ένωσης στη Φερράρα-Φλωρεντία ο αγ. Μάρκος είπε: «Είμαι πεπεισμένος ότι όσον απομακρύνομαι από τούτου [του Πατριάρχη] και από τους τοιούτους [τους Λατινόφρονες] τόσον προσεγγίζω προς τον Θεόν και προς τους Αγίους, και όσον περισσότερον χωρίζομαι από αυτούς τόσον περισσότερον ενούμαι με την αλήθειαν».] Λέει ο Άγιος: «Όσοι προσποιούνται ότι ομολογούν την υγιή πίστη, κοινωνούν [μνημονεύουν] δε με τους ετερόφρονες, αν μετά από την σύστασή σας δεν απομακρυνθούν από αυτούς, όχι μόνο να τους έχετε εκτός Εκκλησίας, αλλά ούτε αδελφούς να τους ονομάζετε».

Θα αναφέρουμε τα λόγια του Πατριάρχου αγίου Γερμανού Πατριάρχου Κ/πόλεως προς τους Κυπρίους λαικούς για την αποτείχιση από τους κληρικούς των, οι οποίοι είχαν υποταχτεί στους Λατίνους κατακτητές τον 12ο και 13ο αιώνα. «…Όσοι της καθολικής Εκκλησίας εστέ τέκνα γνήσια, φεύγειν όλω ποδί από των υποπεσόντων ιερέων τη λατινική υποταγή, και μηδέ εις εκκλησίαν τούτοις συνάγεσθαι, μηδέ ευλο-γίαν εκ των χειρών αυτών λαμβάνειν την τυχούσαν· κρείσσον γαρ εστιν εν τοις οίκοις υμών τω θεώ προσεύχεσθαι κατά μόνας, η επ’ εκκλησίαις συνάγεσθαι μετά των λατινοφρόνων· ει δ’ ούν, την αυτήν αυτοίς υφέξετε κόλασιν».  «Τοις κοινωνούσιν εν γνώσει [τοις αιρετικοίς] ανάθεμα».

 

Δ. Σε δημοσιευμένο άρθρο μας για την διδασκαλία  του Αγίου Μάρκου του Ευγενικού για το καθαρτήριο πύρ,  ανώνυμος σχολιαστής έγραψε ότι ο αρθρογράφος είναι κατά της υποχρεωτικής αποτείχισης, σχόλιο και αυτό ΑΣΧΕΤΟ με το θέμα της δημοσίευσης. Σε αυτόν όμως τον σχολιαστή   απαντάμε τα εξής.

Ο αξιόλογος αρθρογράφος του συγκεκριμένου άρθρου ΔΕΝ ΣΥΓΚΑΤΑΛΕΓΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Προσωπικές και ατεκμηρίωτες απόψεις  ΔΕΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΥΜΕ.

Ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΗΚΕ ΑΠΟ τους ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ και γι΄αυτό διώχτηκε. Συγκεκριμένα όταν η αποστολή  έφθασε στην Κων/πολη διέκοψε κάθε εκκλησιαστική κοινωνία με τους  ΛΑΤΙΝΟΦΡΟΝΕΣ  ΠΑΤΡΙΑΡΧΕΣ  ΚΩΝ/ΠΟΛΕΩΣ ΜΗΤΡΟΦΑΝΗ ΚΑΙ  ΓΡΗΓΟΡΙΟ ΜΑΜΑ. Πιεζόμενος να μνημονεύει τον Πατριάρχη έλεγε: «Εκφεύγειν άπασι τρόποις (να φεύγουμε με κάθε τρόπο)την κοινωνία αυτού (του Πατριάρχη) και ΜΗΤΕ ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΝ ΑΥΤΩ, ΜΗΤΕ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕΙΝ ΟΛΩΣ ΑΥΤΟΥ, ΜΗΤΕ ΑΡΧΙΕΡΕΑΝ ΤΟΥΤΟΝ ΑΛΛΑ ΛΥΚΟΝ ΚΑΙ ΜΙΣΘΩΤΟΝ ΗΓΕΙΣΘΑΙ (να τον θεωρούμε σαν λύκο).Και προσθέτει. »ΦΕΥΓΕΤΕ ΑΥΤΟΥΣ ΑΔΕΛΦΟΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΝ ΚΟΘΝΩΝΙΑΝ.ΟΙ ΓΑΡ ΤΟΙΟΥΤΟΙ ΨΕΥΔΑΠΟΣΤΟΛΟΙ ,ΕΡΓΑΤΑΙ ΔΟΛΙΟΙ,ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΙ ΕΙΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΥ….ΣΤΗΚΕΤΕ ΚΡΑΤΟΥΝΤΕΣ ΤΑΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ,ΑΣ ΠΑΡΕΛΑΒΑΤΕ,ΤΑΣ ΤΕ ΕΓΓΡΑΦΟΥΣ ΚΑΙ ΑΓΡΑΦΟΥΣ, ΙΝΑ ΜΗ ΤΩ ΤΩΝ ΑΘΕΣΜΩΝ ΠΛΑΝΗ ΣΥΝΑΠΕΧΘΕΝΤΕΣ ΕΚΠΕΣΕΤΕ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ ΣΤΗΡΙΓΜΟΥ».(Ι.ΚΑΡΜΙΡΗ ΔΣΜ , σελ.361-362)

Ο μακαριστός π.Γεώργιος Μεταλληνός σε δημοσιευμένη ομιλία είπε τα εξής:

«…η ουνίτικη Σύνοδος της Φλωρεντίας έγινε αποδεκτή στην Κρήτη..»

Ερωτάμε τον συγκεκριμένο σχολιαστή. Εξ αιτίας της Συνόδου της Κρήτη υπάρχει

 ΝΑΙ ή ΟΧΙ ΜΟΛΥΣΜΟΣ ;;;Αν ζούσε σήμερα ο Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός  θα έλεγε ότι  η αποτείχιση είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ;;

(Το γιατί δεν προχώρησε σε αποτείχιση  ο π.Γεώργιος Μεταλληνός, το ξέρει μόνο ο ίδιος και επειδή σήμερα δεν ζει για να μας ενημερώσει , καλύτερα να μην ασχοληθούμε με προσωπικές υποθέσεις).

Ε.Τέλος υπενθυμίζουμε ότι είναι άλλο «δεν μπορώ να κάνω αποτείχιση» και άλλο η «αποτείχιση είναι σήμερα προαιρετική», άποψη και  πρακτική  που βολεύει.. Οι ομολογητές Άγιοι, που έζησαν σε παρόμοιες με την δική μας εποχές έκαναν λάθος που αποτειχίστηκαν;;;

Ο  Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός, απερίφραστα διδάσκει και προτρέπει στην αποτείχιση ακόμη και στο τέλος της ζωής του με την διαθήκη του:

«Όπως σε όλη μου την ζωή ήμουν διαχωρισμένος από αυτούς, έτσι και τον καιρό της εξόδου μου και επίσης μετά την αποδημία μου, αποστρέφομαι την σχέσιν και ένωσιν μαζί τους, και σας εξορκίζω και σας παραγγέλλω κανένας από αυτούς να μην πλησιάσει στην κηδεία μου η στα μνημόσυνά μου η σε οποιαδήποτε άλλη εκδήλωσιν της δικής μας μερίδος, ώστε να επιχειρήσουν να συναχθούν από κοινού η να συλλειτουργήσουν με τους ιδικούς μας. Διότι αυτό θα σήμαινε να αναμειχθούν αυτά που δεν αναμειγνύονται. Και πρέπει εκείνοι εις όλα να είναι χωρισμένοι από εμάς, μέχρις ότου δώσει ο Θεός την καλήν διόρθωσιν και ειρήνην της Εκκλησίας Αυτού. (Patrologia Orientalis, Τόμος 25, σελ. 347, 348, Βέλγιο, 1973).

ΣΤ. Και κάτι ακόμα που πρέπει να έχουν υπόψη όσοι αντιτίθενται στην αποτείχιση.

«Ιδού τι λένε οι Παπικοί. Ιδού το απότοκο των οικουμενιστικών ατοπημάτων στο Φανάρι. Με θρασύτητα προτείνεται από Παπικούς, το πρότυπο της Συνόδου της Φλωρεντίας του έτους 1439.

Στο τελευταίο τεύχος του Ιησουίτικου Περιοδικού «La Cività Cattolica» με θρασύτητα αναφέρεται ότι «ο Πάπας Φραγκίσκος έχει λάβει μια αρχαία φόρμουλα της Ένωσης, η οποία είχε υποστεί ‘’κυρώσεις’’ το έτος 1439, το Συμβούλιο (Σύνοδος) της Φλωρεντίας».

Σε κείμενο του Andrea Tornielli στη Vatican insider, ημερομηνίας 5 Φεβρουαρίου 2015 που τιτλοφορείται «Το Συμβούλιο (Σύνοδος) της Φλωρεντίας, το μοντέλο για ενότητα μεταξύ Καθολικών και Ορθοδόξων» (Il concilio di Firenze, modello per l’ unità tra cattolici e ortodossi), σχολιάζεται ευμενώς η ‘’ανακάλυψη’’ της φόρμουλας για ‘’ένωση’’, από το Ιησουίτικο Περιοδικό «La Cività Cattolica».

Χρησιμοποιήθηκε ο όρος Συμβούλιο (Concilio), αντί του όρου Σύνοδος (Sinodo) γιατί πραγματικά έτσι ήταν. Δεν μπορεί να θεωρηθεί η ούτω καλούμενη Σύνοδος Φερράρας – Φλωρεντίας, ως κανονική Σύνοδος, αλλά απλά συνάντηση Ορθοδόξων με τους αποκοπέντες από τη Μία Αγία Εκκλησία, αιρετικούς Παπικούς.

«Τα λόγια του Πάπα Φραγκίσκου τον περασμένο Νοέμβριο 2014 στην Κωνσταντινούπολη, στην παρουσία του Οικουμενικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως Βαρθολομαίου, αναβίωσαν την προσέγγιση που έγινε στο Συμβούλιο της Φλωρεντίας, ‘’ένα νέο και πρωτότυπο τρόπο για να επιτύχουμε την πλήρη ενότητα μεταξύ των Εκκλησιών’’». Αυτό αναφέρεται μεταξύ άλλων στο τελευταίο τεύχος «La Cività Cattolica» (Ο Καθολικός Πολιτισμός), περιοδικό της ‘’επιρροής’’ των Ιησουιτών. Σε άρθρο του ο Ιησουίτης ‘’πατέρας’’ Giancarlo Pani, που τιτλοφορείται «Για να επιτύχουμε την πλήρη ενότητα» υποδεικνύει με θράσος, την αρχαία όπως την κάλεσε φόρμουλα της Φλωρεντίας για ένωση.

Αναφέρει χαρακτηριστικά ο Andrea Tornielli στη Vatican insider, ότι «το Περιοδικό «La Cività Cattolica», είναι της ‘’επιρροής’’ των Ιησουιτών, των οποίων οι σχεδιασμοί εξετάζονται από τη Γραμματεία του Βατικανού», με ότι αυτό συνεπάγεται.

Προχωρούν μάλιστα και στο ‘’μεγάλο αντάλλαγμα’’ της Παπικής ‘’μεγαλοψυχίας’’, ότι θα δικαιούται η Ορθόδοξη Εκκλησία να έχει το Σύμβολο της Πίστεως, χωρίς την προσθήκη του Filioque. Όμως πρέπει η Ορθόδοξη Εκκλησία, τονίζουν με θράσος οι Παπικοί, να αποδεχθεί τη ‘’Λατινική ορθοδοξία’’, όπως έχει καλέσει την αιρετική προσθήκη του Filioque. Αναφέρεται επίσης ότι «Η διαμάχη στη Φλωρεντία, ήταν αρκετά έντονη και είχε τελειώσει με μια συμβιβαστική λύση, ότι πρέπει να γίνει σεβαστή η ελευθερία των Ελλήνων, οι οποίοι δεν είναι υποχρεωμένοι να δεχθούν το Filioque στο Σύμβολο της Πίστεως, αλλά πρέπει να αναγνωρίσουν τη ‘’Λατινική ορθοδοξία’’ της προσθήκης» το Περιοδικό «La Cività Cattolica».

Και το ατόπημα των Παπικών μακραίνει προτείνοντας αιρετίζοντας τρόπους αποδοχής του Filioque. «Στη Φλωρεντία την αντιπαράθεση για το Filioque είχαν καλύψει οι δύο τύποι : ‘’εκ του Πατρός δι’ Υιού ή εκ του Πατρός και του Υιού’’» αναφέρει το Ιησουίτικο Περιοδικό «La Cività Cattolica». Προς τούτο επισημαίνει ο Ιησουίτης ‘’πατέρας’’ Giancarlo Pani, ότι στη Φλωρεντία το έτος 1439, έχει ‘’καλυφθεί’’ το ζήτημα της εκπορεύσεως του Αγίου Πνεύματος εκ του Πατρός και του Υιού. Οι δύο αυτοί τύποι γράφει το «La Cività Cattolica» αναφέρονται τόσο στους Ανατολικούς όσο και στους Δυτικούς Πατέρες. Υπενθυμίζουμε στους Παπικούς, ότι δεν υπάρχει συμμετοχή του Υιού στην εκπόρευση του Αγίου Πνεύματος. Ο αδιάψευστος λόγος του Χριστού ξεκάθαρα το αναφέρει «Το Πνεύμα το Άγιον ο παρά του Πατρός εκπορεύεται».(απόσπασμα άρθρου του κ.Β.Χαραλάμπους).

π.Δ.Α

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου