Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2024

 

Ο Μητροπολίτης Βοστώνης στην τελετή ενθρόνισης του παπικού αρχιεπισκόπου-Υποδέχεται τον λύκο στην ποίμνη του.

Αρθρο της Ελένης Παπασταματάκη

Γιόρτασε ποτέ άγιος της Εκκλησίας μας την ενθρόνιση αιρετικού επισκόπου;

Τί συμβαίνει με τους Ορθοδόξους Επισκόπους όπου γης; Έχασαν παντελώς την συναίσθηση της ιδιότητας και τον τίτλο που φέρουν και την αποστολή τους στην παρούσα ζωή;

Αδύνατο να εξηγήσουμε και οπωσδήποτε να δικαιολογήσουμε συμπεριφορές όπως του μητροπολίτη Βοστώνης Μεθοδίου, ο οποίος πρόσφατα παραβρέθηκε -και συμμετείχε όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα- στην ενθρόνιση του νέου παπικού αρχιεπισκόπου Βοστώνης [1].

Πλήθος παπικών όλων των τάξεων, επίσκοποι, ιερείς, μοναχοί, λαϊκοί παραβρέθηκαν στην τελετή. Και αναμεσά τους, ανάμεσα αιρετικών, ο Ορθόδοξος μητροπολίτης Βοστώνης, συνοδευόμενος από δύο Ορθοδόξους ιερείς, τον πρωτοσύγκελο της Μητρόπολης Βοστώνης, πρωτοπρεσβ. Θεόδωρο Μπάρμπα και τον ιερατικό προϊστάμενο της κοινότητας του Αγίου Βασιλείου του Πιμπόντι Μασαχουσέτης, πρωτοπρεσβ. Χριστόφορο Φουστούκο [2].

Δυστυχώς ο πνευματικός κρημνός είναι τεραστίων διαστάσεων, καθώς ο εν λόγω μητροπολίτης, διατηρώντας άριστες σχέσεις με τον εκάστοτε αιρετικό παπικό προκαθήμενο, ανταλλάσσουν επισκέψεις κατά τις θρονικές εορτές και άκουσον άκουσον κατά την Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση!

Δυστυχώς ο μητροπολίτης Βοστώνης συνηθίζει να μολύνει τις άγιες ημέρες της σπουδαιότερης εορτής της χριστιανοσύνης, της Αναστάσεως του Κυρίου μας, συμπροσευχόμενος μετά αιρετικών παπικών! Τόλμησε μάλιστα -όπως θυμόμαστε-να ανεβάσει τον αιρετικό στον άμβωνα βάζοντας τον να διαβάσει το Ευαγγέλιο, κατά το φετινό Πάσχα!

Ο Μέγας Φώτιος, ο πρώτος που διέγνωσε τον αλλοιωμένο χριστιανισμό της Δύσης, ήταν ο σθεναρός πολέμιος της αρχής του κακού.

«Αναθεματισμός της προσθήκης του filioque στο «Σύμβολο της Πίστεως» – Νοέμβριος 879

Ἡμεῖς τηροῦμεν τὴν θείαν διδασκαλίαν τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τῶν Ἀποστόλων αὐτοῦ, ἔτι δὲ τὰ θεσπίσματα τῶν ἑπτὰ Οἰκουμενικῶν Συνόδων ὁμολογοῦντες μὲν πάνθ’ ὅσα αὗται παρεδέξαντο, ἀποῤῥίπτοντες δὲ τὰ παρ’ αὐτῶν μὴ παραδεχθέντα. Διὸ ἀσπαζόμεθα τὸν ὅρον τῆς πίστεως, ὃν ἐλάβομεν πατροπαραδότως, μηδὲν ἀφαιροῦντες, μηδὲν προστιθέμενοι ἢ ὁπωσδήποτε παραλλάττοντες, ἵνα μὴ τοὺς Πατέρας ἡμῶν ἀρνηθῶμεν, καὶ ὕβριν μὲν ἀδικαιολόγητον αὐτοῖς προσάψωμεν, βλάβην δὲ προξενήσωμεν τοῖς ἀπογόνοις…

Οὕτως ἡμεῖς πιστεύομεν ἐν ᾗ πίστει συνεβαπτίσθημεν· δεχόμεθα δὲ ὡς πατέρας καὶ ἀδελφοὺς πάντας ὅσοι πιστεύουσι τὸν αὐτὸν ὅρον. Ἐάν τις νεωτεριστὴς ἄλλην ὁμολογίαν συντάξῃ παρὰ τὴν ἱερὰν ταύτην καὶ προτείνῃ αὐτὴν τοῖς πιστοῖς ἢ τοῖς κατηχουμένοις βαρβάροις, τοῦτον ἡμεῖς, κληρικὸν μὲν ὄντα καθαιρῶμεν, λαϊκὸν δὲ ἀναθεματίζομεν κατὰ τὰ θεσπίσματα τῆς Συνόδου ταύτης…»

Έχει αλλάξει κάτι από τότε; Μετανόησαν οι αιρετικοί παπικοί;

Δεν αντιδρούμε εμείς απέναντι στις βλασφημίες που διαπράττει ο κ. Μεθόδιος ως μητροπολίτης της Ορθόδοξης Εκκλησίας, δεν ελέγχουμε εμείς την προδοσία που διαπράττει συμπροσευχόμενος με αιρετικούς, αλλά τον ελέγχουν οι μεγάλοι αντιπαπικοί Άγιοι της Ορθοδοξίας μας, ο Μέγας Φώτιος, ο Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς, ο Άγιος Μάρκος Εφέσου ο Ευγενικός, ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός, οι Κολλυβάδες Πατέρες!

Σαν πέλεκυς βαρύς στον τράχηλο του μητροπολίτη Βοστώνης είναι τα λόγια του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, «Ότι δε οι Λατίνοι είναι αιρετικοί, δεν είναι καμμία χρεία επί του παρόντος να κάμωμεν καμμίαν απόδειξιν. Αυτό γαρ τούτο, οπού τόσον μίσος και τόσην αποστροφήν έχομεν ήδη τόσους αιώνας προς αυτούς, είναι μία φανερά απόδειξις, ότι ως αιρετικούς τούς βδελυττόμεθα, ο,τι λογής δηλαδή και τούς Α­ρει­α­νο­ύς, η Σαβελλιανούς, η πνευματομάχους Μακεδονιανούς. Μα ανίσως τινάς αγαπά να καταλάβη και από βιβλία τας αιρέσεις των, αυτάς θέλει τας εύρει όλας μεν, εις τα βιβλία του αγιωτάτου Πατριάρχου Ι­ε­ρο­σο­λύ­μων κυρίου Δοσιθέου του παπομάστιγος, με τας σοφωτάτας αναιρέσεις των. Πλην ικανήν είδησιν ημπορεί να λάβη και από το βιβλιάριον του σοφού Μηνιάτου, το επιγραφόμενον Πετρα σκανδάλου· αρκούσι δε όσα περί αυτών ο άγιος Μαρκος ο Ε­φέ­σου εν τη Φλωρεντία (συνελεύσει κε) παρρησία είπεν ούτως· «ημείς δι οὐ­δέν άλλο απεσχίσθημεν των Λατίνων, αλλ ἤ ότι εισίν, ου μόνον σχισματικοί, αλλά και αιρετικοί». Δι ὅ ουδέ πρέπει όλως ενωθήναι αυτοίς. Και ο μέγας δε Εκ­κλη­σι­άρ­χης Σιλβεστρος (τμημ. θ’. κεφ. ε’) έλεγεν· «Η των Λατίνων διαφορά, αίρεσίς εστι, και ούτως είχον αυτήν οι προ ημών. «Λοιπόν όντας ομολογούμενον, πως οι Λατίνοι είναι παμπάλαιοι αιρετικοί, εν πρώτοις ευθύς από τούτο είναι αβάπτιστοι, κατά τον μέγαν Βασίλειον ανωτέρω, και τούς προ αυτού αγίους Κυπριανόν και Φιρμιλιανόν.[…] Ερμηνεία ΜΖ ­Α­πο­στο­λι­κου Κανόνος, Πηδάλιον, 1970, σελ. 55-56

Πώς μπορεί να έχει φίλους ο μητροπολίτης Βοστώνης αυτούς που πολέμησαν οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, προκειμένου να διαφυλαχθεί το Ορθόδοξο δόγμα;

Ποιον ακούει τελικά ο μητροπολίτης Βοστώνης, αφού κωφεύει στα λόγια του Αποστόλου Παύλου; Μὴ γίνεσθε ἑτεροζυ­γοῦντες ἀπίστοις· τίς γὰρ μετοχὴ δικαιοσύνῃ καὶ ἀνομίᾳ; τίς δὲ κοινωνία φωτὶ πρὸς σκότος; τίς δὲ συμφώνησις Χρι­στῷ πρὸς Βελίαλ; ἢ τίς μερὶς πιστῷ μετὰ ἀπίστου; τίς δὲ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετὰ εἰδώλων; ὑμεῖς γὰρ ναὸς Θεοῦ ἐστε ζῶντος, καθὼς εἶπεν ὁ Θεὸς ὅτι ἐνοικήσω ἐν αὐ­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­τοῖς καὶ ἐμπεριπατήσω, καὶ ἔσομαι αὐτῶν Θεός, καὶ αὐτοὶ ἔσονταί μοι λαός (Β΄Κορ. 6,11-16).

Για μητροπολίτες που διατηρούν φιλίες και σχέσεις με αμετανόητους αιρετικούς, που συμπροσεύχονται μαζί τους, που αφαιρούν συνεπώς την δυνατότητα σωτηρίας από το ποίμνιο τους, υπάρχει ο ζωντανός λόγος της Καινής Διαθήκης, μιλά γι’ αυτούς ο Ίδιος ο Κύριος:

«Ἱδών δέ ὁ Ἰησοῦς τούς ὄχλους ἐσπλαχνίσθη περί αὐτῶν, ὅτι ἦσαν ἐκλελυμένοι καί ἐρριμένοι ὡς πρόβατα μή ἔχοντα ποιμένα» (Ματθ. 9, 36)

«ἐγώ εἰμι ὁ ποιμὴν ὁ καλός. ὁ ποιμὴν ὁ καλὸς τὴν ψυχὴν αὐτοῦ τίθησιν ὑπὲρ τῶν προβάτων· ὁ μισθωτὸς δὲ καὶ οὐκ ὢν ποιμήν, οὗ οὐκ εἰσὶ τὰ πρόβατα ἴδια, θεωρεῖ τὸν λύκον ἐρχόμενον καὶ ἀφίησι τὰ πρόβατα καὶ φεύγει· καὶ ὁ λύκος ἁρπάζει αὐτὰ καὶ σκορπίζει τὰ πρόβατα. ὁ δἑ μισθωτὸς φεύγει, ὅτι μισθωτός ἐστι καὶ οὐ μέλει αὐτῷ περὶ τῶν προβάτων» (Ιω 10,11-13).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου