Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024

 

St.Michaels 1

Στη δημοσιευμένη έκθεση του Γραφείου της Ύπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, «Μεταχείριση αιχμαλώτων πολέμου και ενημέρωση για την κατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην Ουκρανία. 1 Ιουνίου 2024 – 30 Αυγούστου 2024" παρέχονται τεκμηριωμένα γεγονότα παραβιάσεων των δικαιωμάτων των πιστών και των κοινοτήτων της Ουκρανικής Εκκλησίας σε εδάφη που ελέγχονται από την Ουκρανία.

Η έκθεση αναφέρει γεγονότα όπου Δήμοι και φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης απαγόρευσαν αδικαιολόγητα τις δραστηριότητες της Ουκρανικής Εκκλησίας στην επικράτειά τους, ενώ τα ουκρανικά δικαστήρια αναγνώρισαν τις απαγορεύσεις αυτές ως νόμιμες.

«Το δικαστήριο έκρινε ότι η τοπική θρησκευτική κοινότητα της Ουκρανικής Εκκλησίας δεν είχε αποδείξει παραβίαση των δικαιωμάτων της, χωρίς ωστόσο να εξηγήσει επαρκώς πώς η απαγόρευση κρίθηκε αναγκαία και αναλογική για την προστασία της δημόσιας ασφάλειας ή τάξης, όπως απαιτείται από το άρθρο 18 του Διεθνούς Συμφώνου για τα Ατομικά και Πολιτικά Δικαιώματα (ICCPR)» - αναφέρει μεταξύ άλλων η έκθεση.

Τονίζεται επίσης περιπτώσεις πιέσεων σε συλληφθέντες Επισκόπους της Ουκρανικής Εκκλησίας (ένας από αυτούς καταδικάστηκε σε πέντε χρόνια φυλάκιση) προκειμένου να αναγκαστούν να συμφωνήσουν στην έκδοσή τους στη Ρωσία στο πλαίσιο ανταλλαγής αιχμαλώτων πολέμου.

Ακόμη, αναφέρεται ο νόμος «για την προστασία της συνταγματικής τάξης στη σφαίρα των δραστηριοτήτων των θρησκευτικών οργανώσεων» (Νόμος αρ. 3894-IX), που εγκρίθηκε από το Κοινοβούλιο της Ουκρανίας στις 20 Αυγούστου.

Ο εν λόγω νόμος απαγορεύει τις δραστηριότητες της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας και «άλλων θρησκευτικών οργανώσεων που συνδέονται με αυτήν» στην Ουκρανία, γεγονός που θα οδηγήσει στην πραγματικότητα σε νομοθετική απαγόρευση των δραστηριοτήτων της Ουκρανικής Εκκλησίας.

Οι συντάκτες της έκθεσης αναφέρουν ότι «ο νόμος εγείρει ανησυχίες για τη συμμόρφωσή του με τα διεθνή πρότυπα ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

Ειδικότερα, αναφέρεται στην εθνική ασφάλεια ως βάση για τον περιορισμό της ελευθερίας της θρησκείας ή των πεποιθήσεων και της ελευθερίας του θρησκευτικού συνεταιρίζεσθε. Ωστόσο, ούτε το ICCPR ούτε η Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα περιλαμβάνουν την εθνική ασφάλεια μεταξύ των επιτρεπόμενων λόγων για έναν τέτοιο περιορισμό.

Σε προηγούμενες εκθέσεις του, το Γραφείο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα επεσήμανε επίσης επανειλημμένα τα γεγονότα καταπίεσης των κοινοτήτων της Ουκρανικής Εκκλησίας στην Ουκρανία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου