Σάββατο 17 Αυγούστου 2024

Πρέπει νά κοινωνοῦμε τά μυστήρια ἀπό τόν οἱονδήποτε, ἔστω καί αἱρετικό, ἐφ’ ὅσον δέν ἔχει καθαιρεθῆ, διότι χωρίς Θ. Κοινωνία δέν σωζόμεθα;;;(Α)

 Διερευνώντας το θέμα του ΜΟΛΥΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ

Επιλογές κειμένων. πρωτ.Δημ.Αθανασίου



Απάντηση π.Ε.Τρικαμηνά -(Απόσπασμα άρθρου)-ΜΕΡΟΣ Α

Θά ἐπικαλεσθοῦμε πάλι τήν διδασκαλία τῶν Ἁγίων, οἱ ὁποῖοι μᾶς διδάσκουν ὅτι  τά μυστήρια μολύνονται μέ τήν μνημόνευσι αἱρετικοῦ Ἐπισκόπου, μᾶς ἐπισημαίνουν ποιά εἶναι αὐτή ἡ μόλυνσι καί πῶς μεταδίδεται στούς μετέχοντας εἰς αὐτά.

Kατ’ ἀρχάς πρέπει νά ἀναφέρωμε ὅτι τά χωρία Ἰωάν. 6,53-58 καί τά παρόμοια, τά ὁποῖα ὁμιλοῦν γιά τό ὅτι, ἄν δέν κοινωνήσωμε τό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Χριστοῦ, δέν ἔχομε ζωή καί δέν σωζόμεθα, ἰσχύουν μόνον ἐφ’ ὅσον δυνάμεθα νά μετέχωμε εἰς τά μυστήρια καί ἀπό Ὀρθόδοξες πηγές. Καθ’ ὅσον τά μυστήρια δέν λειτουργοῦν μαγικά εἰς τρόπον ὥστε, ὅποιος κοινωνεῖ, αὐτομάτως ἁγιάζεται ἤ θεοποιεῖται, ἀλλά χρειάζεται καί ἡ σωστή προσέλευσις, διότι σύμφωνα μέ τόν Ἀπ. Παῦλο (Α΄ Κορ. 11, 27-30) λειτουργοῦν ἐν ἐναντίᾳ περιπτώσει καί ἀρνητικά καί ἐπιφέρουν  κατάκρισι, κόλασι καί πολλές φορές ἀκόμη καί σωματικό θάνατο. Ἐδῶ λοιπόν ἰσχύει ὁ νόμος τῆς προαιρέσεως, δηλαδή μέ ὅ,τι προαίρεσι προσέλθης, τόση χάρι θά πάρης, ἄν δέ εἶναι κακή ἡ προαίρεσις ἤ ἀδιάφορη ἤ τυπολατρική κλπ., τότε προσερχόμενοι στή Θ. Κοινωνία παίρνομε κατάκρισι.

Στό ἅγ. Ὄρος μᾶς ἐδίδαξαν οἱ παλαιοί γέροντες ὅτι μέ ὅ,τι σκεῦος προσέλθης στόν Χριστό, τόση χάρι θά πάρης. Ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ εἶναι πέλαγος ἄπειρον, ἐμεῖς ὅμως, ἐάν προσέλθωμε π.χ. μέ ἕνα δοχεῖο, ἤ μέ ἕνα ποτήρι, ἤ μέ ἕνα κουταλάκι, ἤ μέ τίποτα, ἀναλόγως, ἀπό τό πέλαγος τῆς χάριτος παίρνομε τόση χάρι, ὅση χωρεῖ τό σκεῦος μας, τό ὁποῖο εἶναι ἡ προαίρεσίς μας. Περιττό νά ἀναφέρωμε ὅτι καί στίς εὐχές τῆς Θ. Λειτουργίας παρακαλεῖ ὁ ἱερεύς τόν Θεό νά μήν γίνη ἡ Θ. Κοινωνία εἰς κατάκρισιν τῶν κοινωνούντων.

Στήν περίπτωσι πάλι κατά τήν ὁποία δέν δυνάμεθα νά μετέχωμε εἰς τά μυστήρια, ὄχι ἀπό ἀδιαφορία ἤ ἀμέλεια κ.λπ., ἀλλά διά σοβαρούς λόγους, πάλι τότε ἰσχύει ὁ νόμος τῆς προαιρέσεως καί ἀναλόγως μέ τήν προαίρεσί μας, καί τούς λόγους γιά τούς ὁποίους δέν μετέχομε εἰς τά μυστήρια, ἔχομε καί τήν εὐλογία τοῦ Θεοῦ, ὡσάν νά μετείχαμε καί παίρνομε τήν χάρι ἀπό τό ἄπειρο πέλαγος μέ τρόπο μυστικό καί ἀκατανόητο. Αὐτὸ μᾶς τὸ διευκρινίζουν τὰ Συναξάρια. Ἐκεῖ βλέπομε πολλούς ἀσκητές, οἱ ὁποῖοι ἐζοῦσαν τελείως μόνοι καί δέν μετεῖχαν στά μυστήρια, ἐνῶ ἀγωνίζοντο σκληρά ἐναντίον τῶν παθῶν των·  αὐτοί, ὄχι μόνο μετεῖχαν καθημερινῶς τῆς Θ. χάριτος, ἀλλά ἦσαν θεοφόροι καί σημειοφόροι. Κλασσικό παράδειγμα ἡ ὁσία Μαρία ἡ Αἰγυπτία, ἡ ὁποία μετά ἀπό σαράντα χρόνια χωρίς Θ. Κοινωνία πέρασε τόν Ἰορδάνη ἀβρόχοις ποσί.

Ἐπίσης καθημερινῶς διαβάζουμε στά Συναξάρια γιά τούς αὐτόκλητους μάρτυρες, ὁ ὁποῖοι, ἐνῶ ἦσαν δήμιοι τῶν Ἁγίων ἤ εἰδωλολάτρες θεατές, ὄχι μόνον χωρίς Θ. Κοινωνία, ἀλλά ἀκόμη και χωρίς βάπτισμα, λόγῳ τῆς ἀγαθῆς προαιρέσεώς των, ἐπῆραν τήν χάρι ἀπό τό ἄπειρο πέλαγος καί ἔφθασαν ἀμέσως στήν ἀκροτάτη ἀρετή, δηλαδή τό μαρτύριο καί ἔγιναν μέσα σέ ἐλάχιστο χρόνο Ἅγιοι ἑορταζόμενοι τῆς Ἐκκλησίας.

Μέ αὐτά τά ὁποῖα ἀναφέρομε, δέν ἀναιροῦμε τήν ἀναγκαιότητα τοῦ μυστηρίου τῆς Θ. Κοινωνίας γιά τήν σωτηρία μας, ἀλλά τονίζομε ὅτι ὑπάρχουν καί περιπτώσεις πού μετέχομε ἀναξίως καί κολαζόμεθα, ἐνῶ ἐκ τοῦ ἀντιθέτου, στὴν περίπτωση ποὺ ἐξ ἀνάγκης καὶ σοβαρότατου λόγου δέν μετέχομε  ἁγιαζόμεθα σάν νά μετείχαμε μέ τήν καλύτερη προαίρεσι.

Θά ἀναφέρομε καί κάποια παραδείγματα, πρός πίστωσιν τῶν λεγομένων.

Ἐπί Πατριάρχου Κων/πόλεως Τιμοθέου τοῦ Α΄ (511–518) ὁ λαός τῆς Κων/πόλεως ἔμεινε ἀκοινώνητος τῶν Θ. μυστηρίων γιά πολλά χρόνια, διότι αὐτός δέν ἤθελε νά ἀποδεχθῆ τήν Δ΄ ἐν Χαλκηδόνι Οἰκουμενική Σύνοδο. Ὅταν ἀνῆλθε στόν θρόνο ὁ διάδοχός του ἅγ. Ἰωάννης ὁ Καππαδόκης (518–520), ὁ λαός μέσα στήν Ἐκκλησία ἀπαίτησε κατά τήν ὥρα τῆς Θ. Λατρείας νά ἀναγνωσθῆ στά δίπτυχα ἡ Δ’ Οἰκουμενική καί κατόπιν νά μεταλάβη ἀπό τά χέρια τοῦ νέου Πατριάρχου. Τό περιστατικό ἀναφέρεται στά Πρακτικά τῶν Συνόδων ὡς ἑξῆς:

«Εἰσόδου γενομένης κατὰ τὸ σύνηθες ἐν τἁγιωτάτἡμῶν μεγάλἐκκλησίᾳ ἐν ἡμέρᾳ κυριακῇ τῇ πεντεκαιδεκάτῃ τοἐνεστῶτος Ἰουλίου μηνὸς τῆς ἑνδεκάτης ἐπινεμήσεως παρὰ τοῦ δεσπότου ἡμῶν τοἁγιωτάτου ἀρχιεπισκόπου καὶ οἰκουμενικοῦ πατριάρχου Ἰωάννου, ὡς οὐκ ἀγνοεῖ καὑμετέρα θεοφίλεια, ἐν τῷ γενέσθαι αὐτὸν σὺν τῷ εὐαγεῖ κλήρῳ περὶ τὸν ἄμβωνα φωναὶ γεγόνασιν ἀπὸ τοῦ λαοῦ λέγουσαι· Πολλὰ τἔτη τοῦ πατριάρχου, πολλὰ τἔτη τοῦ βασιλέως, πολλὰ τἔτη τῆς αὐγούστας, πολλὰ τἔτη τοῦ πατριάρχου· ἀκοινώνητοι διὰ τί μένομεν ἐπὶ τοσαῦτα ἔτη; διὰ τί οὐ κοινωνοῦμεν; ἐκ τῶν χειρῶν σου κοινωνῆσαι θέλομεν. ἐὲς ἄνελθε εἰς τὸν ἄμβωνα, ἐὲς πεῖσον τὸν λαόν σου. διὰ πολλῶν ἐτῶν κοινωνῆσαι θέλομεν. ὀρθόδοξος εἶ, τίνα φοβῆσαι; ἄξιε τῆς τριάδος· ἁγία Μαρία θεοτόκος ἐστίν. ἄξιε τοῦ θρόνου· ἁγία Μαρία θεοτόκος ἐστίν. πολλὰ τἔτη τοῦ βασιλέως, πολλὰ τἔτη τῆς αὐγούστας· Σεβῆρον τὸν Μανιχαῖον ἔξω βάλε· ὁ μὴ λαλῶν Μανιχαῖός ἐστιν» (Πρακτ. Συν. τόμος Β΄, σελ. 333).

Tελικῶς μετά ἐντόνου διαμαρτυρίας καί στάσεως τοῦ λαοῦ, τήν ὥρα τῆς μνημονεύσεως κατά τή Θ. Λειτουργία ἀνεγνώσθησαν τά δίπτυχα μέ τήν Δ΄ Οἰκουμενική καί σταμάτησε ἡ ἀκοινωνησία τῶν Θ. μυστηρίων ἀποκατασταθείσης τῆς Ὀρθοδόξου πίστεως: «καὶ μετὰ τὴν ἀνάγνωσιν τοἁγίου εὐαγγελίου ἐξ ἔθους τῆς θείας λειτουργίας ἐπιτελουμένης καὶ τῶν θυρῶν κλεισθεισῶν καὶ τοἁγίου μαθήματος κατὰ τὸ σύνηθες λεχθέντος τῷ καιρῷ τῶν διπτύχων μετὰ πολλῆς ἡσυχίας συνέδραμον ἅπαν τὸ πλῆθος κύκλῳ τοῦ θυσιαστηρίου καἠκροῶντο καὶ μόνον ἐλέχθησαν αἱ προσηγορίαι τῶν εἰρημένων ἁγίων τεσσάρων συνόδων παρὰ τοῦ διακόνου καὶ τῶν ἐν ὁσίᾳ τῇ μνήμἀρχιεπισκόπων Εὐφημίου καὶ Μακεδονίου καὶ Λέοντος, φωνῇ μεγάλἔκραξαν ἅπαντες· δόξα σοι κύριε. καὶ μετὰ τοῦτο μετὰ πάσης εὐταξίας ἐπληρώθη σὺν θεἡ θεία λειτουργία» (ὅπ. ἀν. 335 ).

Θά ἀναφέρομε κι ἕνα σχετικά σύγχρονο παράδειγμα, πολύ εὔγλωττο. Τήν Ἀλάσκα τήν εἶχαν ἐκχριστιανίσει τόν ΙΗ΄ αἰῶνα Ρῶσοι ἱεραπόστολοι. Μετά ὅμως τήν ἐπικράτησι τοῦ Κομμουνισμοῦ στήν Ρωσία δέν ἐπήγαιναν πλέον ἐκεῖ γιά πολλά χρόνια ἱερεῖς καί οἱ ἄνθρωποι ἔμειναν ἀκοινώνητοι. Στήν Θ. Ε. διαβάζομε τό ἑξῆς περιστατικό:

«ἔλλειψις ἱερέων ὡς ἦτο ἑπόμενον, εἶχε δυσαρέστους συνεπείας διά τάς διεσκορπισμένας εἰς τήν ἀπέραντον ἀρκτικήν χώραν ὀρθοδόξους κοινότητας.  Οἱ πιστοί ἔμειναν ἀκαλλιέργητοι, ἀρκετοί διέρρευσαν εἰς προτεσταντικάς ἤ ρωμαιοκαθολικάς κοινότητας. Ἡ μεγάλη ὅμως μᾶζα ἔμεινε μέ ἐκπληκτικήν ἀντοχήν προσηλωμένη εἰς τήν Ὀρθοδοξίαν. Χαρακτηριστικόν εἶναι τό παράδειγμα τῶν Ὀρθοδόξων τοῦ χωρίου Νικόλσκι τῶν Ἀλεούτων. Παρ’ ὅτι ἐπί 35 ὁλόκληρα ἔτη δέν τούς εἶχεν ἐπισκεφθἱερεύς, συνεκεντροῦντο ἀνελλιπῶς εἰς τήν ἐκκλησίαν των, διά νά ψάλλουν μόνοι των ὅσας Ἀκολουθίας ἠδύναντο. Πρό ὀλίγων ἐτῶν μία μικρά ὁμάς Προτεσταντῶν Ἱεραποστόλων ἔφθασεν εἰς τό χωρίον των. Οἱ κάτοικοι, οὁποῖοι ἦσαν συγκεντρωμένοι εἰς τήν ἀποβάθραν, ὅταν ἔμαθαν τόν σκοπόν τῶν ξένων, τούς ἐπληροφόρησαν ὅτι ὁ Χριστός εἶχεν  ἔλθη ἤδη εἰς τήν νῆσον των πρό 150 περίπου ἐτῶν, ὅτι ἦσαν καί θά ἔμεναν Ὀρθόδοξοι καί τούς ἀπηγόρευσαν  νά ἀποβιβαστοῦν» (Θ.Ε. τόμ Β΄, σελ. 17).

Αὐτοί λοιπόν πού ἐπί τριάντα πέντε χρόνια ἦσαν ἀκοινώνητοι ἀντιμετώπισαν ὁμολογιακά τούς αἱρετικούς, ἐνῶ αὐτοί, πού σήμερα κοινωνοῦν συνεχῶς, προδίδουν συγχρόνως τήν πίστι διά τῆς συμπορεύσεως μέ τήν αἵρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ.

Τί γίνεται, τώρα, ὅταν ὑπάρχει ἡ αἵρεσις, ἡ ὁποία καλλιεργεῖται καί διαδίδεται ἐντός τῆς Ἐκκλησίας;

Τά μυστήρια, διδάσκουν οἱ Ἅγιοι, πρέπει νά τά παίρνωμε ἀπό Ὀρθόδοξες πηγές. Ὑπάρχει ἐπί τοῦ θέματος τούτου μία θαυμασία ἐπιστολή τοῦ Ὁσ. Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου πρός κάποια Σπαθαρία πού ὠνομάζετο Μαχαρᾶ. Αὐτή ἐπί ἔτη μετελάμβανε σπάνια καί ὁ ὅσιος τήν συμβουλεύει ἐπί τοῦ θέματος ὡς ἑξῆς: «Τίνι λόγἐπιζητείη σου ἡ τιμιότης φάναι με περί τῆς θείας κοινωνίας, καί τίνος χάριν τοσαῦτα ἔτη σπανίως μετέχεις· τοῦτο γάρ λόγον ὀφείλει τινά ἔχειν. Οὐ γάρ τό σπανίως, ἤ τό καθεκάστην ἁπλῶς, ἀλλά τό μετά καθαρᾶς συνειδήσεως μεταλαμβάνειν δέον· Ὁ γάρ ἀναξίως, φησίν, ἐσθίων καί πίνων, κρῖμα ἑαυτἐσθίει καί πίνει, μή διακρίνων τό σῶμα τοῦ Κυρίου. Εἰ οὖν τοιούτῳ τρόπῳ σκοποῦσα τά ἑαυτῆς καί εὐλαβουμένη ἀναμένεις τόν καιρόν, εἄν ἔχοι, εἴτε συντομώτερον, εἴτε χρονικώτερον· καί ὅρος ἐν τούτἄλλος οὐκ ἔστιν, ἐν καθαρᾷ καρδίᾳ καθόσον δυνατόν τἀνθρώπῳ προσέλευσις· ἄν δέ διάπταισμά τις ἔχῃ τό ἀκοινώνητον, δηλονότι τότε ἐκεῖνος κοινωνήσῃ, ὁπότ’ ἄν πληρωθῇ αὐτῷ τό ἐπιτίμιον. Εἰ δέ διακρίνηται αὖ πάλιν δι’ αἵρεσιν, τοῦτο ἀναγκαῖον. Τό γάρ κοινωνεῖν παρά αἱρετικοἤ προφανοῦς διαβεβλημένου κατά τόν βίον, ἀλλοτριοῖ Θεοῦ, καί προσοικειοῖ τῷ διαβόλ.

Σκέψαι οὖν, ὦ μακαρία, ᾧτινι τρόπῳ τῶν εἰρημένων εἴη σου ὁ σκοπός, καί κατ’ αὐτό πρόσιθι τοῖς μυστηρίοις» (P.G. 1668, Φατ. 553, 846, 16).

Ἐδῶ, μέ ὑπέροχο τρόπο ὁ ὅσιος, διδάσκει τόν χρόνο καί τόν τρόπο μέ τόν ὁποῖο πρέπει νά προσερχώμεθα στή Θ. Κοινωνία. Ὁ τρόπος λοιπόν συνοψίζεται εἰς τό «μετά καθαρᾶς συνειδήσεως μεταλαμβάνειν». Ὁ χρόνος ἔγκειται εἰς τήν προαίρεσι τοῦ καθενός «εἴ τι συντομώτερον, εἴτε χρονιώτερον καί ὅρος ἄλλος ἐν τούτῳ οὐκ ἔστι ἐν καθαρᾷ καρδίᾳ καθ’ ὅσον δυνατόν τἀνθρώπῳ προσέλευσις». Ἄν ὑπάρχη κανόνας τοῦ πνευματικοῦ, πρέπει νά ἐκπληρωθῆ, καί μετά νά προσέλθωμε στή Θ. Κοινωνία. Ἄν, τονίζει ἐπίσης ὁ ὅσιος, ὑπάρχη αἵρεσις, τότε, εἶναι ἀναγκαῖο νά μείνωμε ἀκοινώνητοι. Διότι αὐτή ἡ μετάληψις μᾶς ἀποξενώνσει ἀπό τόν Θεό καί μᾶς κάνει ὁμοίους μέ τόν διάβολο: «Τό γάρ κοινωνεῖν παρά αἱρετικοἤ προφανοῦς διαβεβλημένου κατά τόν βίον, ἀλλοτριοῖ Θεοῦ, καί προσοικειοῖ τῷ διαβόλ». Σ’ αὐτήν τήν κατηγορία ἀνήκουν καί οἱ δημοσίως διαβεβλημένοι, γιά τούς ὁποίους ὁ ἀπ. Παῦλος διδάσκει ὅτι δέν πρέπει οὔτε νά συντρώγωμε (Α΄ Κοριν. 5,11).

 Στήν προκειμένη περίπτωσι ὁ ὅσιος ἀναφέρεται εἰς τούς αἱρετικούς οἱ ὁποῖοι ἐκινοῦντο μέσα στήν Ἐκκλησία, εἶχαν αἱρετικά φρονήματα καί δέν εἶχαν καταδικασθεῖ ἀπό Σύνοδο οὔτε αὐτοί οὔτε ἡ αἵρεσίς των, ἡ δέ ἐπιστολή αὐτή ἔχει ἀναφορά στή μοιχειανική αἵρεσι.

Εἰς τό σημεῖο αὐτό ἐμπλέκεται καί τό θέμα τῆς μνημονεύσεως. Δηλαδή δέν ἀπαγορεύουν οἱ Πατέρες μόνο νά κοινωνοῦμε ἀπό αἱρετικούς, ἀλλά ἀπαγορεύουν νά κοινωνοῦμε καί στή Θ. λειτουργία πού μνημονεύεται αἱρετικός Ἐπίσκοπος, ἔστω καί ἄν ὁ ἱερεύς, ὁ ὁποῖος τελεῖ τήν Θ. λειτουργία, εἶναι Ὀρθόδοξος. Αὐτό τό ἀναφέρει ὁ ὅσιος ἐν συνεχείᾳ στήν ἴδια ἐπιστολή: «Γνωστόν δέ πᾶσιν ὅτι νῦν αἵρεσις ἐν τῇ καθ’ ἡμᾶς Ἐκκλησίᾳ κατακρατοῦσα τῶν Μοιχιανῶν ἐστι. Φεῖσαι τοίνυν τῆς τιμίας σου ψυχῆς μετά τῶν ἀδελφῶν καί τῆς κεφαλῆς. Ἔφης δέ μοι, ὅτι δέδοικας εἰπεῖν τῷ πρεσβυτέρῳ σου, μή ἀναφέρειν τόν αἱρεσιάρχην. Καί τί περί τοῦτου εἰπεῖν σοι τό παρόν, οὐ καθορῶ. Πλήν ὅτι μολυσμόν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοἀναφέρειν, κἄν ὀρθόδοξος εἴη ἀναφέρων» (P.G. 99, 1668 C, Φατ. 553, 847, 31).

Ἐδῶ ὁ ὅσιος ξεκαθαρίζει τό θέμα τῆς μνημονεύσεως καί ἀναφέρει ὅτι μέ τήν μνημόνευσι τοῦ αἱρετικοῦ Ἐπισκόπου μολύνεται ἡ Κοινωνία ἔστω κι ἄν εἶναι Ὀρθόδοξος ὁ προσφέρων τήν θυσία ἱερεύς: «μολυσμόν ἔχει ἡ κοινωνία ἐκ μόνου τοἀναφέρειν, κἄν ὀρθόδοξος εἴη ἀναφέρων». Ὁ ὅσιος δηλώνει ξεκάθαρα ὅτι ὁ μολυσμός γίνεται μέ τήν ἀναφορά (μνημόνευσι) τοῦ αἱρετικοῦ Ἐπισκόπου· εἶναι δηλαδή σά νά βάζωμε μέσα στό ἅγιο ποτήριο μέ τήν μερίδα τοῦ Ἐπισκόπου μία βρωμιά ἤ ἀκαθαρσία.

Ὁ Χριστός βεβαίως εἶναι ἀπαθής καί δέν μολύνεται, οὔτε ὅταν τόν βλασφημοῦμε, οὔτε ὅταν τόν κοινωνοῦμε ἀναξίως, οὔτε ὅταν μνημονεύομε στή Θ. Λειτουργία αἱρετικό Ἐπίσκοπο.

Ἡ μόλυνσις λοιπόν αὐτή ἔχει δύο ἔννοιες. Πρῶτον ὅτι διά τῆς μνημονεύσεως τοῦ αἱρετικοῦ Ἐπισκόπου ἀσεβοῦμε εἰς τό μυστήριο διότι, ὅπως ἀναφέραμε βάζομε μέσα στό ἅγ. Δισκοπότηρο μία ἀκαθαρσία ὡς πρός τήν πίστι, καί δεύτερον μολυνόμεθα ἐμεῖς πού μετέχουμε (ἐν γνώσει μας) διότι ταυτιζόμεθα μέ τήν πίστι τῆς ὁρατῆς κεφαλῆς, δηλαδή τοῦ Ἐπισκόπου.

Ἐδῶ ἐπιπροσθέτως ἀναφέρομε ὅτι, ἀνέκαθεν ἐδιδαχθήκαμε, πώς στή Θ. Λειτουργία δέν μνημονεύομε αἱρετικούς, διότι τό ἅγιο δισκάριο εἶναι ὁ τύπος τῆς Ἐκκλησίας καί οἱ αἱρετικοί εἶναι ἐκτός Ἐκκλησίας. Ἄν λοιπόν δέν ἐπιτρέπεται νά μνημονεύωμε τόν οἱονδήποτε αἱρετικό, πολύ περισσότερο δέν μνημονεύομε τόν αἱρετικό Ἐπίσκοπο, μέ τήν μνημόνευσι τοῦ ὁποίου, ἐπαναλαμβάνω, δείχνουμε ὅτι ταυτιζόμεθα εἰς τήν πίστι

Αὐτή ἡ μικρή ἐπιστολή τοῦ ὁσ. Θεοδώρου τοῦ Στουδίτου τήν ὁποία καταγράψαμε ἐδῶ σέ δύο τμήματα, νομίζω ὅτι ἀποτελεῖ τόν καταστατικό χάρτη εἰς τό θέμα τῶν μυστηρίων, γιά τήν ἐν καιρῷ αἱρέσεως καί διωγμοῦ τῆς πίστεως περίοδο τῆς Ἐκκλησίας. Δι’ αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγο τήν ἐπικαλοῦνται καί τήν καταγράφουν αὐτολεξί οἱ ἐπί Βέκκου Ἁγιορεῖτες Πατέρες στήν ὁμολογιακή των ἐπιστολή πρός τόν λατινόφρονα αὐτοκράτορα Μιχαήλ τόν Η΄ τόν Παλαιολόγο, γιά τήν ἐπί Βέκκου ἐν καιρῷ αἱρέσεως περίοδο τῆς Ἐκκλησίας.

Ἀπό αὐτήν τήν ὁμολογιακή ἐπιστολή εἰς τό θέμα τῆς μνημονεύσεως αἱρετικοῦ Ἐπισκόπου καί τῆς μολύνσεως πού προέρχεται ἀπό αὐτήν, ἀναφέρουν ἀρκετά σημαντικά καί θεολογικά ἐπιχειρήματα, τά ὁποῖα ἄν καί τά ἔχουμε ἐπικαλεσθῆ πολλές φορές, ὅμως θεωρεῖται πάντοτε ἀναγκαῖο νά τά τονίζωμε διά νά τοποθετοῦνται πνευματικά οἱ ἔχοντες ἀγαθή προαίρεσι Ὀρθόδοξοι σήμερα. Γιά τούς ἄλλους, εἴπαμε ὅτι ἰσχύει ἡ λαϊκή σοφία: «ὅποιος δέν θέλει νά ζυμώση δέκα μέρες κοσκινίζει».

...................................................

27 σχόλια:

  1. Ἕν ἀκόμη μαργαριτάρι! Συγχαρητήρια στόν π. Εὐθύμιον πού τό ἔγραψε καί στό ἱστολόγιον πού τό ἀνήρτησε. Τά τρόλλ τῶν Οἰκουμενιστῶν ποῦ κρύφτηκαν; Δέν θέλουν ἄλλο μεροκάματο γιά σήμερα; Τί ἔχουν νά ποῦν γιά τό ὑποχρεωτικόν τῆς ἀποτειχίσεως; Τώρα δέν τό λέει ὁ «παλαιοημερολογίτης» Δ. Χατζηνικολάου, ἀλλά ὁ «νεοημερολογίτης» π. Εὐθύμιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τρολλ των Οικουμενιστών δεν υπάρχουν πουθενά εδώ, τουλάχιστον τον τελευταίο καιρό.
      Στον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά αξίζουν συγχαρητήρια για όσα έγραψε σε απάντηση στον παλαιοημερολογίτη εκτός εισαγωγικών Δ. Χατζηνικολάου όπου ισοπέδωσε τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες αλλά και σε άλλα άρθρα του προς παλαιοημερολογίτες.
      Οι Ορθόδοξοι Αντιοικουμενιστές και Αντιαιρετικοί σωστά κάνουν και ισοπεδώνουν και αυτοί την αγιομαχία που είναι βλασφημία του Αγίου Πνεύματος, τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες, και την ημερολογιολατεία.

      Τώρα αν θέλεις να μιλήσουμε για αξιολύπητα τρολλ των αγιομάχων και των σχισματικών, θα το δούμε αυτό σε άλλη στιγμή...

      Διαγραφή
    2. Τρόλλ εἶναι οἱ ἀνώνυμοι/«κουκουλοφόροι» πού συστηματικῶς ἀντιλέγουν σέ κάποιον ἀρθρογράφον/σχολιαστήν, ἀλλ' οὐδέποτε ἀντιτάσσουν κάποιο ἐπιχείρημα γιά νά τεκμηριώσουν τά λεγόμενά των, ἁπλῶς χρησιμοποιοῦν κατά κόρον στερεότυπα πού ἔχουν ἐφεύρει οἱ πάτρωνές των, τά ὁποῖα βεβαίως δέν ἀποδεικνύουν τίποτε, ὑβρίζουν, ἤ λέγουν ὅτι σωστά τά γράφει αὐτός πού ὁ ἀρθρογράφος/σχολιαστής ἐπικρίνει. Αὐτό ἀκριβῶς κάνετε ἐσεῖς οἱ «Ἀντισχισματικοί» καί «Ἀντιαιρετικοί» ἐδῶ καί χρόνια, ὁπότε ἐμπίπτετε στόν ὁρισμόν τοῦ «τρόλλ». Σᾶς συνήντησα στήν «ΟΦ» καί τώρα ἐδῶ. Σοβαροί διαχειρισταί ἱστολογίων ἔχουν γράψει ὅτι γιά τίς ἀνοησίες πού γράφετε παίρνετε €0,60 ἀνά «σχόλιον». Εἶσθε, δηλαδή, πληρωμένοι Ψεῦται καί προπαγανδισταί!

      Διαγραφή
    3. Απάντηση στο μπουρδολογικό σχόλιο του παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου 7:00 μ.μ..

      Είναι ΨΕΥΔΟΣ ότι οι Ορθόδοξοι Σχολιαστές δεν γράφουν σοβαρά επιχειρήματα.
      Οι Ορθόδοξοι Σχολιαστές, οι Αντιαιρετικοί και Αντισχισματικοί, πολλές φορές έχουν αντιτάξει σοβαρά επιχειρήματα και μέσα από λόγους αγίων και σοφών ανδρών της εποχής μας και άλλων όπως του αγίου Εφραίμ της Αριζόνας, του αγίου Ιωάννου Χρυσοστόμου, του αγίου Παϊσίου του Αγιορείτου, του αγίου Επιφανίου του Θεοδωροπούλου, του Αγίου Νεκταρίου Επισκόπου Πενταπόλεως και άλλων.
      Αλλά η ουσία είναι ότι αντιτάσσονται Ορθόδοξα στις αγιομαχίες, στα ψεύδη και στις συκοφαντίες, στις βλασφημίες του Αγίου Πνεύματος, στις παλαιοημερολογίτικες πλάνες και αιρέσεις.
      Μπορεί φυσικά αυτά να κακοφαίνονται στους πλανεμένους σχισματικούς και αγιομάχους και συκοφάντες που βρίσκουν εύκολα θύματα όσους δεν γράφουν το όνομα τους για να γράψουν εναντίον τόνους συμπυκνωμένου ψεύδους και συκοφαντίας.
      Ποιός "σοβαρός διαχειριστής ιστολογίων" είπε το ψεύδος του διαβόλου, ότι οι συγκεκριμένοι (και όχι αόριστα) Ορθόδοξους σχολιαστές πληρώνονται; Να τον κατονομάσεις.
      Όποιος όμως και αν το είπε , για τους συγκεκριμένους Ορθόδοξους σχολιαστές, είπε ΨΕΥΔΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ! Και ποιές είναι αποδείξεις αυτής της βρωμερής κατηγορίας και συκοφαντίας εκτός απο τις φαντασίες του;
      Με ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ δεν μπορούν να σταθούν όμως ούτε οι παλαιοημερολογίτικες πλάνες, ούτε οι αγιομαχίες, ούτε οι βλασφημίες του Αγίου Πνεύματος, ούτε οι ημερολογιολατρείες, ούτε οι αιρετικές δογματοποιήσεις ημερολογίων και εορτολογίων!
      ΤΑ ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ισοπεδώνονται και βρίσκονται υπόλογοι απέναντι του Θεού όλοι όσοι τα λένε, τα φιλοξενούν και να τα αναπαράγουν!

      Διαγραφή
    4. Είναι άξιο επαίνου, όποιος αντιμάχεται από Ορθόδοξη ευαισθησία, στις πλάνες, τις αιρέσεις, τις αγιομαχίες και τα ψεύδη του διαβόλου, είτε επώνυμα είτε ανώνυμα.
      Και δεν πρέπει να συκοφαντούνται γι΄ αυτό αλλά να επαινούνται!
      Είναι κακοήθεια να επινοεί κανείς συκοφαντίες βρωμερές για να πλήξει τους συνομιλητές του και να συντηρήσει την ψευδεντύπωση ότι έχει δίκαιο και ό, τι μπορούν να σταθούν οι ψευδείς θεωρίες του!

      Διαγραφή
    5. Περιμένουμε από τον Δ. Χατζηνικολάου να κατονομάσει και να δείξει ποιοί σοβαροί διαχειριστές ιστολογίων γράφουν τις συκοφαντίες για τους συγκεκριμένους Ορθόδοξους Σχολιαστές και πού ακριβώς το έγραψαν αυτό...
      Και οι ποιές οι αποδείξεις τους, για να τολμούν τέτοιες μεγάλες κατηγορίες χωρίς να πλήττουν σοβαρά την σοβαρότητα τους.

      Διαγραφή
    6. Στερεότυπα κατα κόρον αναπαράγουν αυτοί που αναπαράγουν τις ίδιες πλάνες με διάφορα επιστημονικοφανή και βαρύγδουπα λόγια ενώ δεν τίποτα άλλο παρά κουραφέξαλα!
      Οι Ορθόδοξοι Σχολιαστές θυσιάζουν από τον χρόνο τους αφιλοκερδώς, δεν βρίζουν, λέγουν τα πράγματα με το όνομα τους, υπερασπίζονται τους αγίους και την Εκκλησία και λένε αλήθειες και δέχονται παρανοϊκές συκοφαντίες και ύβρεις!

      Διαγραφή
    7. Αξία δεν έχει ένα σχόλιο που γράφεται με σοβαροφάνεια, αλλά έχει πλάνες μέσα, βλασφημίες, αιρέσεις και ψεύδη και συκοφαντίες.
      Αξία έχει περισσότερο ένα σχόλιο που μπορεί να έχει μεν επαναληφθεί στο παρελθόν, αλλά είναι καθαρά Ορθόδοξο και αληθινό. Αν αυτό λέγεται απο μερικούς με την περίεργη ονομασία τρόλλ, λάθος λέγεται. Και δεν πρέπει να παρασύρονται σε αυτό όλοι όσοι αγαπούν την αλήθεια και την Ορθοδοξία.

      Διαγραφή
    8. Οι Ορθόδοξοι Σχολιαστές που συνεχώς αντιλέγουν σε κάποιον αρθρογράφο ή σχολιαστή που λέγει συνεχώς πλάνες, αιρέσεις, ψεύδη, αγιομαχίες ή πράγματα απαράδεκτα ή λόγια του διαβόλου, καλά κάνουν και συνεχώς αντιλέγουν και κάνουν έργο Θεού.
      Όπως και όταν φανερώνουν οι Ορθόδοξοι Σχολιαστές πράγματα αληθινά που δεν θέλει να φανερωθούν ο συγκεκριμένος αρθρογράφος ή σχολιαστής επειδή κατακαίονται οι πλάνες, πάλι καλά κάνουν και πάλι έργο Θεού κάνουν και πρέπει να επαινούνται απο τους νουνεχείς και φιλαλήθεις!!
      Σκοτεινό και βρωμερό έργο κάνουν αυτοί που τους συκοφαντούν χωρίς καμία αιδώ με ψεύδη και συκοφαντίες!

      Διαγραφή
    9. Όποιοι νεοφανείς αρθρογράφοι και σχολιαστές βρίσκουν στενόχωρο τις αλήθειες των Ορθόδοξων Σχολιαστών απέναντι στις παλαιοημερολογίτικες πλάνες του διαβόλου,, τις αιρέσεις, τις αγιομαχίες και μπουρδολογίες, μπορούν να μεταβούν στα φανατικά παλαιοημερολογίτικα και φανατικά φιλοπαλαιοημερολογίτικα μπλογκς και εκεί να καλλιεργήσουν την ψεύτικη εντύπωση ό,τι έχουν δίκαιο....
      Μέχρι στιγμής αρκετή ελευθερία επικρατεί στο παρόν ιστοχώρο.

      Διαγραφή
    10. Δεν θέλει πολύ δυσκολία να καταλάβει ο καθένας, ότι ΔΕΝ είναι τρόλλ, οι Αντιαιρετικοί και Αντισχισματικοί σχολιαστές που γράφουν με κόπο και με θυσία χρόνου και αφιλοκερδώς τις Ορθόδοξες αλήθειες, περισσότερες από μια φορά. Τις γράφουν προφανώς για να τις δούν και άλλοι αναγνώστες που δεν έτυχε να δουν την ισοπέδωση των πλανών και αιρέσεων και βλασφημιών και μπουρδολογιών σε προηγούμενους διαλόγους, για να μην πλανηθούν αυτές!

      Διαγραφή
    11. Ακόμα από πού το είδε ο κατήγορος των Ορθόδοξων Σχολιαστών Αντισχισματικών και Αντιαιρετικών ότι δήθεν οι Ορθόδοξοι Σχολιαστές λέγουν στερεότυπα που έχουν εφεύρει κάποιοι πάτρωνες. Ό,τι λέγουν το λέγουν αφ΄ εαυτών και απο ΠΟΥΘΕΝΑ δεν φαίνεται κάνενα πάτρωνα!
      Οι φαντασίες του μυαλού δεν πρέπει μήτε να πιστεύουνται, μήτε να λέγονται δημόσια!

      Διαγραφή
    12. Πόσο "αξιόπιστα" είναι αυτά που γράφει ο Δ. Χατζηνικολάου για τους Ορθόδοξους και τους Αντιαιρετικούς και Αντισχισματικούς Σχολιαστές φαίνεται και από σχόλιο του "Αντισχισματικού και Αντιαιρετικού Ορθόδοξου" (φέτος στις 3 Ιουνίου) προς τον π. Δημήτριο όπου αποκαλύπτει ότι έμπλεξε διαφορετικούς σχολιαστές άλλου ιστολογίου με τους σχολιαστές του παρόντος ιστολογίου.

      Γράφει στον π. Δημήτριο:
      " Βλέπετε πόσο γενικόλογα και με πολλή κακή σύγχυση γράφει ο Δ. Χατζηνικολάου και μπλέκει τους σχολιαστές άλλου ιστολογίου και τις απαντήσεις του ιστολόγου με όλους τους σχολιαστές της εδώ ανάρτησης, ενώ κάποιοι έχουν πατήσει στο άλλο ιστολόγιο που αναφέρεται, εδώ και χρόνια!! Βλέπετε σύγχυση και γενικολογία που αξίζει κάθε απόρριψη!!
      Με τέτοια "λογική" και σύγχυση και με φαντασίες, οπωσδήποτε δεν μπορεί να στερεωθεί μήτε η παλαιοημερολογίτικη πλάνη, μήτε η αγιομαχία, μήτε οι άλλες πλάνες!"

      Διαγραφή
  2. Οταν ο Ααρών λάτρευε το χρυσό μοσχάρι δεν ήταν αρχιερέας ? Τον είχαν καθαιρέσει ? Οταν ο Ααρών λάτρευε το χρυσό μοσχάρι μολισμό είχαν τα τελούμενα σε απώλεια όσων συμμετείχαν όχι γιατί ο Ααρών δεν ήταν αρχιερέας, γ κτλ αλλά γιατί δεν λάτρευαν τον αληθινό θεό αλλά τον Σατανά.
    Σε τι διαφέρει ο οικουμενισμός απο το σατανικό Πάνθεον της Ρώμης ?
    «Πάντες οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν δαιμόνια» (Ψαλμ. 95, 5) και τότε και τώρα !
    Ποιός είναι ο κοινός Θεός των εθνών ? Ποιός είναι ο κοινός Θεός της πανθρησκείας του οικουμενισμού που συμπεριλαμβάνει κάθε θρησκεία απο τους παγανιστές μέχρι τους ομοφυλόφιλους επίσκοπους και τις λεσβίες επισκοπίνες ? Δεν είναι ο ΣΑΤΑΝΑΣ ?

    Της απώλειας είναι τα μυστήρια των αιρετικών όποιοι και αν τα τελούν γιατί ο Θεός που λατρεύουν σε αυτά είναι ο ΣΑΤΑΝΑΣ ,

    Αμα δεν έχεις φαγητό και πεινάς θα πεθάνεις απο πείνα ... Σε αυτή την τρώς θανατηφόρο δηλητήριο ? Αν δεν έχεις μυστήρια του Θεού να σωθείς θα πας να πάρεις μυστήρια του σατανά να απολεσθείς ?

    Στο ερώτημα λοιπόν " Πρέπει νά κοινωνοῦμε τά μυστήρια ἀπό τόν οἱονδήποτε, ἔστω καί αἱρετικό, ἐφ’ ὅσον δέν ἔχει καθαιρεθῆ, διότι χωρίς Θ. Κοινωνία δέν σωζόμεθα;; " η απάντηση μου είναι οτι αν δεν έχω την Θεία Κοινωνία δεν θα αναζητήσω την κοινωνία του σατανα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. 1.Η Ααρωνική ιερωσύνη της Παλαιάς Διαθήκης διαφέρει απο την Ιερωσύνη του Χριστού. Οι ιερείς της Παλαιάς Διαθήκης ήταν αυτοί που πλησίαζαν τον Θεό, οι
      διαμεσολαβητές μεταξύ Θεού και ανθρώπου, οι οποίοι προσεύχονταν, προσέφεραν, θυσίαζαν και εξάγνιζαν όλο τον λαό. Επίσης, όφειλαν να προσεύχονται για την συγχώρηση των αμαρτιών των ανθρώπων, να διδάσκουν στα παιδιά του Ισραήλ τις εντολές που έδωσε ο Θεός στον Μωυσή (Λευιτ. 10,11-12) και να ενδιαφέρονται για την υγεία του λαού (Λευιτ. 13).
      Η ιερωσύνη του Χριστού έχει τρία αξιώματα: ιερατικό, βασιλικό, προφητικό. Ο Ιησούς έχει το ιερατικό αξίωμα και ως ιερέας τέλεσε άπαξ την υπέρτατη θυσία, η οποία είναι σαφώς ανώτερη από αυτές της Παλαιάς Διαθήκης. Είναι «ο προσφέρων και προσφερόμενος», Έχει, επιπλέον το προφητικό αξίωμα, καθώς διδάσκει και νομοθετεί, εξαγγέλλει την αλήθεια του Θεού, φωτίζει το νου των ανθρώπων και αυτό το πράττει σε συνδυασμό με το βασιλικό αξίωμα, αφού πλέον μεύψιστη εξουσία και κύρος λέει χαρακτηριστικά «ἐγὼ λέγω ὑμῖν» (Ματθ. 5, 22 κ.α.).
      Αυτή την ιερωσύνη έλαβαν οι απόστολοι του Χριστού από τον Ίδιο μετά την ανάστασή Του κατά την περίοδο της τεσσαρακονθήμερης επιγείου παρουσίας Του. Τότε ο Χριστός, εκτός από το ότι δίδασκε τους μαθητές «τὰ περὶ τῆς βασιλείας τοῦΘεοῦ» (Πρ. 1, 3), τους μετέδωσε το Άγιο Πνεύμα και ταυτόχρονα την εξουσία συγχώρησης ή μη των αμαρτιών (Ιω. 20, 22-23). Τους. μετέδωσε επίσης και τα αξιώματα που συνοδεύουν την ιερωσύνη Του, το ιερατικό, την τέλεση, δηλαδή, των μυστηρίων, το βασιλικό, την εξουσία να ποιμαίνουν την Εκκλησία και το προφητικό, την εξουσία να κηρύττουν το Ευαγγέλιο.
      2.Στην Παλαιά Διαθήκη δεν υπήρχαν ΜΥΣΤΗΡΙΑ. Οι Αρχιερατικές πράξεις του Ααρών δεν γινόταν με την επίκληση του Αγίου Πνεύματος, το οποίο τελεί τα ΜΥΣΤΗΡΙΑ στην Καινή Διαθήκη. Επομένως δεν μπορούμε να μιλάμε για μολυσμό Μυστηρίων.
      3.Η αυτόματη ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΙΟΣ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ που υπονοείτε για τους οικουμενιστές δεν συμβαίνει γιατί τα ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΑ ΤΕΛΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΔΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ και όχι οι ιερείς, που απλά γίνονται όργανα της Χάριτος. Το αν τα μυστήρια είναι ΕΓΚΥΡΑ και ΚΑΝΟΝΙΚΑ μόνο Σύνοδος Ορθοδόξων επισκόπων θα το αποφασίσει.
      4. Το πρόβλημα που προκύπτει είναι οι ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΕΚΤΑΣΕΙΣ στην συμμετοχή των Μυστηρίων από τους πιστούς. Σε μια ευχή της Θείας Λειτουργίας διαβάζουμε :
      «Καταξίωσον ἡμᾶς μεταλαβεῖν τῶν ἐπουρανίων σου καὶ φρικτῶν Μυστηρίων ταύτης τῆς ἱερᾶς καὶ πνευματικῆς Τραπέζης μετὰ καθαροῦ συνειδότος, εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν, εἰς συγχώρησιν πλημμελημάτων, εἰς Πνεύματος Ἁγίου κοινωνίαν, εἰς βασιλείας οὐρανῶν κληρονομίαν, εἰς παρρησίαν τὴν πρὸς σέ, μὴ εἰς κρῖμα ἢ εἰς κατάκριμα»
      Για να συμβούν τα παραπάνω πρέπει να υπάρχουν οι προϋποθέσεις συμμετοχής που είναι ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ και ΟΡΘΟΠΡΑΞΊΑ. Αν ο πιστός έχει διαστρεμμένη πίστη ή μολύνεται πνευματικά με την εκκλησιαστική κοινωνία με αιρετικούς ή αιρετίζοντες τότε μετατρέπεται η συμμετοχή του σε ΚΡΙΜΑ και ΚΑΤΑΚΡΙΜΑ. Επομένως δεν θα πρέπει να συμμετέχει σε τέτοια μυστήρια.

      Διαγραφή
  3. Η επιβράβευση του π. Ευθυμίου Τρικαμηνά από σχισματικούς και αγιομάχους, πρέπει να μας προβληματίσει. Δεν είναι και τόσο σωστοί οι συγκεκριμένοι συλλογισμοί του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς τα έχει αποδείξει με άρθρα του ότι τα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα δεν μπορούν εκ των υστέρων να βαπτιστούν "αποτειχίσεις".
    Τα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα είναι εκ του Πονηρού!!! Τέλος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Δεν θα σας απαντήσω για την Ιεροσύνη και την αρχιεροσύνη και το πως αποκτάτε και αν και πώς εκπίπτουν και για την όποια χάρη των μυστηρίων σε συνάρτηση με το ποιός τα τελεί . Γιατί το κυρίαρχο δεν είναι αυτό . Τό κυρίαρχο είναι ΣΕ ΠΟΙΟ ΘΕΟ είναι η λατρεία . Αν είναι η λατρεία είναι για τον Θεό ή είναι για τον σατανά . Εάν ένας κανονικά χειροτονημένος και μη καθηρημένος αρχιερέας συμμετέχει σε σατανολατρεία το αν είναι κανονικά χειροτονημένος και μη καθηρημένος κάνει την διαφορά ?
    Ο Θεός που ομολογεί ο οικουμενισμός είναι ο θεός του Πάπα , των Ραβίνων , των ιμάμηδων , των παγανιστών κτλ και δεν χάνουν ευκαιρία με κοινές τελετές και συνοδικές αποφάσεις να το λένε . Και αυτός είναι ο Αντίχριστος .
    Ο Άγιος Κωσμάς ο Αιτωλός κατονόμασε τον Αντίχριστο . Ξέρεις κανένα Αγιο που να είπε οτι οι παπικοί και μουσουλμάνοι δεν είναι αντίχριστοι ?
    Λοιπόν πατριάρχες που μετέχουν σε μουσουλμανικές τελετές και ευλογούν κοράνια , σε εβραίικές συναγωγές .. που συλειτουργούν με λεσβίες επισκοπίνες δεν εξετάζω αν ειναι κατακριτέοι ή όχι , και αν μεχρι να δικαστούν και να καταδικαστούν τι είναι και τι δεν είναι .
    Τι λέω ? Οτι ο Θεός τους , όπως αυτοί τον ομολογουν , και όπως αυτοι τον λατρευουν μαζί με εβραίους μουσουλμάνους , αιρετικούς κτλ΄ δεν είναι ο Θεός μου . Δεν είναι ο Χριστός μου. Δεν είναι ο Χριστός των Αγίων μου . Αλλα ο σατανάς . Αυτή ειναι η ουσία και τα άλλα είναι απλά για να πηγαίνει η συζήτηση στα μή ουσιώδη .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οποιος είναι χριστιανός λέει τα τα σύκα σύκα και την σκάφη σκάφη και τα παιδιά του σατανά παιδιά του σατανά καθαρά και ξάστερα . Και δεν ψάχνει το "πολιτικά ορθό " , να μην στεναχωρήσει λέγοντας την ΑΛΗΘΕΙΑ .
      Λέω την ΣΩΖΟΥΣΑ ΑΛΗΘΕΙΑ οτι δηλαδή ο Βαρθολομαίος και οι συν αυτώ ομολογούν δημόσια τον ΙΔΙΟ "ΘΕΟ" που στην ουσία είναι ο σατανάς με τους παπικούς , τους αιρετικούς του Εβραίους και τους μουσουλμάνους , προσέρχονται δημόσια από κοινού σε αυτόν και με τα μυστήρια τους ενώνονται με. αυτόν .
      Καί γοῦν φησιν ὁ ἱερός Ἀπόστολος· «Τό ποτήριον τῆς εὐλογίας, ὅ εὐλογοῦμεν, οὐχί κοινωνία τοῦ αἵματος τοῦ Χριστοῦ ἐστιν; τόν ἄρτον ὅν κλῶμεν, οὐχί κοινωνία τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ ἐστιν; ὅτι εἷς ἄρτος, ἕν σῶμα οἱ πολλοί ἐσμεν· οἱ γάρ πάντες ἐκ τοῦ ἑνός ἄρτου μετέχομεν». Οὐκοῦν κατά τό ἀνάλογον καί ἡ κοινωνία τοῦ αἱρετικοῦ ἄρτου καί τοῦ ποτηρίου τῆς ἀντικειμένης μερίδος ἐστίν· καί τό ἕν σῶμα ἠλλοτριωμένον Χριστοῦ τούς ἐπικοινωνοῦντας ἀπεργάζεται· ἐπεί μηδεμία «κοινωνία φωτί πρός σκότος, οὐδέ μετοχή. οὐδέ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετά εἰδώλων», Λοιπόν με ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ σε καμία περίπτωση η κοινωνία του σατανά δεν μπορεί να ενώσει με τον Θεό και με ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ σε καμία περίπτωση η κοινωνία του σατανά δεν μπορεί ΝΑ ΜΗΝ ΕΝΩΣΕΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΑΤΑΝΑ .

      Διαγραφή
  6. Θέτετε θέμα : «Σε ποιο Θεό είναι η λατρεία των οικουμενιστών και σατανιστών Αρχιερέων και Πατριαρχών», ενώ το θέμα μας είναι πως μολύνεται ο πιστός από την εκκλησιαστική κοινωνία με τους αιρετικούς. Συγχρόνως αφήνετε να εννοηθεί ότι επειδή η λατρεία των Οικουμενιστών δεν αναφέρεται στον Τριαδικό Θεό ΧΑΘΗΚΕ Η ΙΕΡΩΣΥΝΗ και η ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗ οπότε λατρεύουμε τον Αντίχριστο.
    Θα απαντήσω ως κληρικός. Δεν συμμετείχα ποτέ σε καμμια οικουμενιστική τελετή, ανήκα και ανήκω στον αντι-οικουμενιστικό χώρο ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ.
    ΕΡΩΤΗΜΑ ΠΡΩΤΟ. ΕΧΩ ή ΔΕΝ ΕΧΩ ΙΕΡΩΣΥΝΗ;;
    ΕΡΩΤΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ.ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΩ (σύμφωνα με πιθανή άποψή σας) τότε σταματάμε την συζήτηση.
    Επειδή όμως έχω (πιθανόν να διαφωνείτε ) σας ερωτώ. Εγώ ο απλός κληρικός που μνημόνευα για αρκετά χρόνια (πριν τον Ιούνιο του 2016) κρυφούς φιλοοικουμενιστές τελούσα ΑΚΥΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ή λάτρευα τον ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η τοποθέτηση σας και η ερώτηση σας βάζει πολλά ζητήματα .
    1)Απάντηση στο "ΧΑΘΗΚΕ Η ΙΕΡΩΣΥΝΗ και η ΑΡΧΙΕΡΩΣΥΝΗ οπότε λατρεύουμε τον Αντίχριστο.........? " Απάντηση : Και η λατρεία του χρυσού μοσχαριού δεν ήταν στον Θεό αλλά στον σατανά .... .
    Και ο Ααρών πρόδωσε και μετανόησε . Δεν είναι αρχιερέας ?
    Αλλα οταν λατρευε το βόδι ήταν ιερέας Θεου ή δαιμονίων ?
    Σας λέει κάτι το " Και ο πατήρ είπε προς τους δούλους αυτού• Φέρετε έξω την στολήν την πρώτην και ενδύσατε αυτόν και δότε δακτυλίδιον εις την χείρα αυτού και υποδήματα εις τους πόδας, και φέροντες τον μόσχον τον σιτευτόν σφάξατε, και φαγόντες ας ευφρανθώμεν " Και ο Εωσφόρος αν μετανοήσει τι λές να γίνει με αυτόν ? Η μόνη ασυγχώρητη αμαρτία είναι η αμετανοησία .
    Αν δεν μετανοήσει ? Ο αμετανόητος βαπτισμένος χριστιανός δια αμαρτία κρίνεται αυστηρότερα απο τον μη βαπτισμένο , δια αιρεση κρίνεται σαν προδότης αρνητής θεού ιδικά αν είναι εκ ιερέων ... κρίνεται αυστηρότερα ....
    Το οτι και στην κρίση ώς ιερέας κρίνεται,,, δεν σημαίνει οτι οταν λατρεύει άλλο θεό είναι ιερέας Θεού και οχι δαίμονα .

    Ο Αγ Δοσίθεος Ιεροσολύμων γράφει:
    «Ο δε αιρετικός γενόμενος, ούτε Πατριάρχης εστίν, ούτε επίσκοπος, ούτε καν μέλος της Εκκλησίας»Ο άγιος Γρηγόριος Παλαμάς επίσης είναι ξεκάθαρος στο ζήτημα αυτό. Οι αιρετικοί, κατ’ αυτόν, από τη στιγμή που θα εγκολπωθούν μιά κακοδοξία, παύουν να ανήκουν στην Εκκλησία. Λέει:
    «Ουδέ της του Χριστού Εκκλησίας εισί, ως μη της αληθείας όντες»
    Από τη στιγμή που ένας πιστός, λαϊκός, μοναχός ή κληρικός, δεχθεί κάποια αίρεση, ακόμα κι’ αν δεν την έχει διακηρύξει σε κανέναν, αλλά την κρατάει κρυφή για τον εαυτό του, γίνεται εχθρός του Θεού, κατά τον άγιο Ιωάννη Χρυσόστομο P.G. 99, 1164Α Αυτό εξηγείται από το γεγονός, ότι ένας πιστός με την αποδοχή κακοδοξιών χάνει την Ορθή Πίστη, που είναι η Αποστολική Παράδοση. Σημαίνει ότι διακόπτεται γι’ αυτόν η Αποστολική Διαδοχή. Σημαίνει ότι ο αιρετικός αυτός παύει πλέον ν’ αποτελεί μέλος της Εκκλησίας του Χριστού!
    Ο ίδιος τότε μόνος του εξέρχεται από το σώμα της Εκκλησίας. Αυτοαποκόπτεται μόνος του από την Εκκλησία, έστω κι’ αν τυπικά λέει ότι παραμένει! Αυτοκαταδικάζεται, δηλ. ο ίδιος μόνος του καταδικάζει τον εαυτό του! Το λέει αυτό και ο Απόστολος Παύλος, όταν γράφει για κάθε αιρετικό ότι:Τιτ.3, 10-11 «αμαρτάνει ων αυτοκατάκριτος» δηλαδή είναι πλέον αυτοκαταδικασμένος!

    Στο ερώτημα ΕΧΩ ή ΔΕΝ ΕΧΩ ΙΕΡΩΣΥΝΗ ... για πές μας Ο Θεός σου ποιός είναι ? Αποτάσσεσαι τον σατανά και όλη την συνοδεία του ? Γιατί αν συνεχίζεις να μου λες για θεό σου τον σατανά που λατρεύει σαν Θεό ο Πάπας , ο Βαρθολομαίος , κάθε ραβίνος και ιμάμης και κάθε αιρετικός να με συνπαθάς ούτε χριστιανό σε λέω .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Βρωμερά ψεύδη του διαβόλου και συκοφαντίες, δεν αξίζουν καμίας απάντησης. Αντίθετα καταδεικνύουν στον καθένα ποιό πνεύμα καθοδηγεί τους ψεύτες και συκοφάντες!

    Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Το Πονηρό πνεύμα που πολέμησε όσο ζούσαν εδώ μαζί μας και πολεμάει τους σύγχρονους αγίους μας, δεν είναι δυνατό να ευχαριστείται από τα Ορθόδοξα και ευλαβή σχόλια των Ορθόδοξων που τους προβάλλουν και τους αναδεικνύουν σε φωτεινά παραδείγματα.
    Είναι όμως τιμή να σε πολεμάει το Πονηρό Πνεύμα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΠΡΟΣ ΚΟΡΙΝΘΙΟΥΣ Α’ 10 14 Διόπερ, ἀγαπητοί μου, φεύγετε ἀπὸ τῆς εἰδωλολατρείας.
    15 ὡς φρονίμοις λέγω· κρίνατε ὑμεῖς ὅ φημι.
    16 τὸ ποτήριον τῆς εὐλογίας ὃ εὐλογοῦμεν, οὐχὶ κοινωνία τοῦ αἵματος τοῦ Χριστοῦ ἐστι; τὸν ἄρτον ὃν κλῶμεν, οὐχὶ κοινωνία τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ ἐστιν;
    17 ὅτι εἷς ἄρτος, ἓν σῶμα οἱ πολλοί ἐσμεν· οἱ γὰρ πάντες ἐκ τοῦ ἑνὸς ἄρτου μετέχομεν.
    18 βλέπετε τὸν ᾿Ισραὴλ κατὰ σάρκα· οὐχὶ οἱ ἐσθίοντες τὰς θυσίας κοινωνοὶ τοῦ θυσιαστηρίου εἰσί;
    19 τί οὖν φημί; ὅτι εἴδωλόν τί ἐστιν; ἢ ὅτι εἰδωλόθυτόν τί ἐστιν;
    20 ἀλλ᾿ ὅτι ἃ θύει τὰ ἔθνη, δαιμονίοις θύει καὶ οὐ Θεῷ· οὐ θέλω δὲ ὑμᾶς κοινωνοὺς τῶν δαιμονίων γίνεσθαι.
    21 οὐ δύνασθε ποτήριον Κυρίου πίνειν καὶ ποτήριον δαιμονίων· οὐ δύνασθε τραπέζης Κυρίου μετέχειν καὶ τραπέζης δαιμονίων.
    22 ἢ παραζηλοῦμεν τὸν Κύριον; μὴ ἰσχυρότεροι αὐτοῦ ἐσμεν?

    Μία είναι η ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΚΑΙ ΙΚΑΝΗ ΑΛΗΘΕΙΑ που αν την καταλάβουν θα αποτειχιστούν όσοι αν και θέλουν να είναι Χριστιανοί μνημονεύουν Βαρθολομαίο : ὅπως οἱ Ὀρθόδοξοι, ὅταν μεταλαμβάνουν Ιησού , ἐνσωματώνονται μέ τόν Χριστό, ἔτσι καί οἱ μεταλαμβάνοντες τόν αἱρετικό ἄρτο σατανα μεταλαμβάνουν και ἐνσωματώνονται μέ τόν διάβολο και το ανάθεμα τους συνοδεύει και σε αυτή τη ζωή και στην αιώνια

    Σέ ἐπιστολή του ὁ ἅγιος Θεόδωρος πρός τόν μοναχό Ἰγνάτιο, …. ἀφοῦ ἀναφέρει ἕνα χωρίο ἀπό τή Σοφία Σειράχ διά τόν μολυσμό τόν ὁποῖο ὑφίσταται κάποιος ἀπό τήν ἐπικοινωνία, συνεχίζει λέγοντας ὅτι ἐκατηγορήθη ἀπό κάποιους ἐπειδή ἀπηγόρευσε τήν μνημόνευσι καί τό μνημόσυνο σέ κάποιον ὁ ὁποῖος ὑποκρίνετο τόν Ὀρθόδοξο, ἐνῶ στήν πραγματικότητα ἐπικοινωνοῦσε μέχρι τέλους τῆς ζωῆς του μέ τήν αἵρεσι. «Διότι», συνεχίζει, «ἐάν ἐπρόφθανε ἔστω λίγο πρίν ἀπό τόν θάνατο, μετά ἀπό ἐξομολόγησι νά κοινωνήση ἀπό τά ὀρθόδοξα μυστήρια, θά ἐπετρέπετο νά ἀναφερθῆ τό ὄνομά του ἀπό τόν ὀρθόδοξο ἱερέα στίς Λειτουργίες καί τά μνημόσυνα.
    Ἐφ’ ὅσον ὅμως ἀπεβίωσε ἔχοντας ἐπικοινωνία μέ τήν αἵρεσι, πῶς εἶναι δυνατόν αὐτός νά ἐνταχθῆ σ’ αὐτούς πού ἔχουν ἐπικοινωνία μέ τήν Ὀρθοδοξία;»:«Εἴπερ ἀληθής ὁ λόγος· “Ὁ ἁπτόμενος πίσσης μολυνθήσεται καί ὁ κοινωνῶν ὑπερηφάνῳ ὁμοιωθήσεται αὐτῷ”». Ἐφ' ᾧ καί τανῦν ἐγκαλούμεθα, διότι τινά τῶν ὑποκρινομένων ὀρθοδοξεῖν, κοινωνοῦντα δέ τῇ αἱρέσει μέχρι παντός ἀπηγορεύσαμεν ὑπό ὀρθοδόξου ἐν ἱεροῖς μνημοσύνοις ἀναφέρεσθαι κατά τήν θείαν μυσταγωγίαν. Εἰ μέν γάρ προέφθασε, κἄν ἐν τῷ θανάτῳ, δι' ἐξομολογήσεως τυχεῖν τῶν ἁγιασμάτων, ἦν ἄν ὑπέρ αὐτοῦ ἀναφοράν ποιεῖσθαι τόν ὀρθόδοξον. Ἐπεί δέ κοινωνῶν τῇ αἱρέσει ἀπεβίῳ, πῶς δυνατόν ἐντετάχθαι τόν τοιοῦτον ἐν ὀρθοδόξῳ κοινωνίᾳ; (Μικρά Κατήχησις 129)» (σελ. 149-150).
    Αυτή είναι η αλήθεια .
    Και δεν αλλάζει με συνοδικές αποφάσεις ....
    Και ο Ιωάννης ΙΑ΄ Βέκκος , Ο Μητροφάνης Β, Ο Γρηγόριος Γ΄, ο επονομαζόμενος Μαμμής ή Μάμμας Μελισσηνός είχαν την συμφωνη γνώμη και συνόδου και πολιτείας ? Ε και ? Και όλων των ανθρώπων της γής να έχει τη γνώμη και ομόφωνη συνκατάθεση Χριστός με Αντίχριστο δεν ενώνεται !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ισχύουν αυτά. Είναι πλάνες.

      Διαγραφή
    2. Το θέμα μας είναι πως μολύνεται ο πιστός από την εκκλησιαστική κοινωνία με τους αιρετικούς. Και η απάντηση μου είναι οτι οι αιρετικοί είναι του σατανά. Αρα ο εχων εκκλησιαστική κοινωνία με τους αιρετικούς με τον αντίχριστο έχει κοινωνία
      Τι λέω? ψαλμοι - κεφαλαιο 95 (ϟε)
      5 ὅτι πάντες οἱ θεοὶ τῶν ἐθνῶν δαιμόνια, ὁ δὲ Κύριος τοὺς οὐρανοὺς ἐποίησεν Λέω οτι Θεός των αιρετικών και ετεροθρήσκων δεν είναι ο κανένας , δεν ειναι ΑΝΥΠΑΡΚΤΟΣ αλλά είναι ο σατανάς . Και όποιος κοινωνεί με αιρετικούς με τον σατανά κοινωνεί . Τώρα εσύ μου λές αυτό είναι πλάνη .
      Τι θέλεις δηλαδή να πείς ? οτι ο Παπισμός και ο μουσουλμανισμός και οι άλλες αιρέσεις δεν είναι αντίχριστοι ?Τι είναι για σένα χριστιανοί ?

      Διαγραφή
    3. Ο Παπισμός, ο μουσουλμανισμός και οι άλλες αιρέσεις είναι αντίχριστοι.
      Αλλά δεν έχει κοινωνία με τον αντίχριστο , ένας που δεν αποτειχίζεται απο τους τους αιρετίζοντες ποιμένες.
      Αλλά δεν φαίνεται να μπορείς να το καταλάβεις αυτό 10,19μμ!

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου