Διερευνώντας το θέμα του ΜΟΛΥΣΜΟΥ ΤΩΝ ΜΥΣΤΗΡΙΩΝ
Επιλογές κειμένων. πρωτ.Δημ.Αθανασίου
ΜΕΡΟΣ Β
Ἀναφέρουν
λοιπόν οἱ Ἁγιορεῖτες Πατέρες τά ἑξῆς στήν ὁμολογιακή αὐτή
ἐπιστολή γιά τό θέμα τῆς μνημονεύσεως: «Ὁ μέγας του Κυρίου ἀπόστολος καὶ εὐαγγελιστὴς
Ἰωάννης λέγει· “εἴ τις ἔρχεται πρὸς ὑμᾶς
καὶ ταύτην τὴν διδαχὴν οὐ φέρει μεθ᾿ ἑαυτοῦ,
χαίρειν αὐτῷ μὴ λέγετε, καὶ
εἰς οἰκίαν μὴ λαμβάνετε· ὁ γὰρ λέγων αὐτῷ χαίρειν, κοινωνεῖ τοῖς ἔργοις αὐτοῦ τοῖς πονηροῖς”. Εἰ δὲ ἁπλῶς ἐν ὁδῷ χαίρειν αὐτῷ κωλυόμεθα λέγειν, εἰ τὸ
εἰσάγειν εἰς οἰκίαν κοινὴν εἰργόμεθα, πῶς οὐκ ἐν οἰκίᾳ, ἀλλ᾿ ἐν ναῷ Θεοῦ ἀλλ᾿ ἐν αὐτοῖς τοῖς ἀδύτοις ἐπὶ τῆς μυστικῆς καὶ φρικτῆς τραπέζης τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ ἀθύτως σφαγιαζομένου».
Ἐδῶ, σάν σέ καθρέπτη, οἱ Ἁγιορεῖτες ἐπί Βέκκου Πατέρες μᾶς δείχνουν τήν πνευματική φτώχεια μας. Δηλαδή μᾶς ἀναφέρουν ὅτι δέν θά ἔπρεπε κἄν νά προβληματισθοῦμε σήμερα γιά τήν διακοπή τῆς μνημονεύσεως τῶν αἱρετικῶν Οἰκουμενιστῶν Ἐπισκόπων, ἐφ’ ὅσον ἡ Ἁγία Γραφή διακελεύει ὅτι ἀπαγορεύεται ὁ Ὀρθόδοξος νά χαιρετήση ἁπλῶς στόν δρόμο αὐτόν τόν Οἰκουμενιστή αἱρετικό καί νά τόν βάλη στό σπίτι του, ἐννοεῖται ὄχι γιά κάποια ἐργασία, ἀλλά γιά λόγους ἐκκλησιαστικούς. Μέ τήν μνημόνευσι λοιπόν εἰσάγουμε τόν αἱρετικό, ὄχι ἁπλῶς στήν Ἐκκλησία, ἀλλά στά ἄδυτα τῶν ἀδύτων, δηλαδή τόν ἐνσωματώνομε διά τοῦ μυστηρίου τῆς Θ. Λειτουργίας μέ τόν ἴδιο τόν Χριστό.
Ἐν
συνεχείᾳ οἱ Πατέρες ἀναφέρουν τά ἑξῆς: «Ποῖος ᾅδης ἐξερεύξεται τὸ μνημόσυνον τοῦ παρὰ τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ἐκκοπέντος ἀξίως,
ὡς κατὰ Θεοῦ καὶ τῶν θείων τραχηλιάσαντος, καὶ διὰ τοῦτο ἐχθρὸς τοῦ Θεοῦ γενήσεται». Ἐδῶ
δηλώνουν οἱ Πατέρες ὅτι οἱ αἱρετικοί
ἐκκόπτονται ἀπό τήν Ἐκκλησία διά τοῦ
Ἁγ. Πνεύματος καί ὄχι διά τῆς Συνόδου, ἡ
ὁποία Σύνοδος συμβαίνει
πολλάκις νά τούς ἀθωώνη, νά
τούς καλύπτη ὡς ὁμόφρονες ἤ καί νά καταδικάζη καί νά ἀποκόπτη τούς Ὀρθοδόξους.
Εἶναι, ἐπίσης, οἱ αἱρετικοί
ἐχθροί τοῦ Θεοῦ, διότι διά τῆς
αἱρέσεως αὐθαδίασαν ἐναντίον τοῦ
ἰδίου τοῦ Θεοῦ. Τήν μνημόνευσι τοῦ
αἱρετικοῦ, ὡς
πρᾶξι, θά τήν οἰκειοποιηθῆ ὁ
Ἅδης. Ἐμεῖς
σήμερα ἔχομε πάρει τόσο ἐπιπόλαια τό θέμα τῆς μνημονεύσεως, ὥστε νά θεωροῦμε ὅτι ἁπλῶς εὐχόμεθα ὑπέρ
ὑγείας καί μακροημερεύσεως
τοῦ Ἐπισκόπου.
Κατωτέρω οἱ
Πατέρες ἀναφέρουν τά ἑξῆς:
«Εἰ γὰρ τὸ ἁπλῶς
χαίρειν εἰπεῖν, κοινωνίαν δίδωσι τοῖς ἔργοις τοῖς
πονηροῖς, πόσον
ἡ διάτορος αὐτοῦ μνημοσύνη καὶ ταῦτα αὐτῶν τῶν θείων μυστηρίων φρικτῶς προκειμένων». Ἐδῶ
διδάσκουν οἱ Πατέρες, ἑδρασμένοι στερεῶς ἐπί
τῆς Ἁγίας Γραφῆς,
ὅτι διά τῆς μνημονεύσεως ἔχουμε κοινωνία μέ τήν αἵρεσι καί εἶναι σά νά τήν ἀποδεχώμεθα κι ἐμεῖς
πού μνημονεύουμε τόν αἱρετικό
Ἐπίσκοπο. Αὐτό συμβαίνει, διότι ἡ Θ. Λειτουργία εἶναι μυστήριο ἑνότητος μέ τόν Χριστό ἀοράτως καί μέ τήν ὁρατή κεφαλή πού εἶναι ὁ Ἐπίσκοπος.
Μέ τόν Χριστό ἑνωνόμεθα
κατά τήν προαίρεσι καί τόν προσωπικό μας ἀγῶνα, ὅπως ἀνωτέρω
ἀναφέραμε, ἐνῶ
μέ τήν ὁρατή κεφαλή ἑνωνόμεθα καί ἐνσωματούμεθα ἀναγκαίως, διότι ἡ μνημόνευσις τοῦ Ἐπισκόπου
σημαίνει ὅτι τόν ἀποδεχόμεθα ὡς ὁρατή
κεφαλή καί ὡς ὁμόπιστο μέ ἐμᾶς.
Δι’ αὐτό οἱ Πατέρες μᾶς δίδουν νά κατανοήσωμε τό θέμα
τοῦ μολυσμοῦ τοῦ μυστηρίου καί τῆς
συμμετοχῆς μας εἰς αὐτόν τόν μολυσμό. Διότι μέσα στό ἅγ. Ποτήριο εἶναι σάν νά βάζωμε μία ἀκαθαρσία (ἡ αἵρεσις
εἶναι χειρότερη ἀπό ἀκαθαρσία), τήν ὁποία
μάλιστα ψευδόμενοι ὄχι σέ ἀνθρώπους ἀλλά στόν ἴδιο
τόν Χριστό τήν παρουσιάζομε σάν διαμάντι Ὀρθοδόξου
πίστεως.
Ἐμεῖς πάλι μολυνόμεθα κατά δύο
τρόπους, ἀφ’ ἑνός μέν διότι ὁμολογοῦμε στήν ἱερώτερη
στιγμή τῶν φρικτῶν μυστηρίων, ὅτι ἔχομε ἐνσωματωθῆ σάν ὀργανικό μέλος μιᾶς
αἱρετικῆς κεφαλῆς καί ἀφ’
ἑτέρου, κοινωνώντας ἀπό τό μυστήριο, τό ὁποῖο
τό ἐβεβηλώσαμε ἐν γνώσει καί τό κατεβάσαμε στόν Ἅδη. Ἐδῶ
ὑπάρχουν (γιά τούς ἐν γνώσει μνημονεύοντας τούς αἱρετικούς Οἰκουμενιστές καί κοινωνοῦντες ἀπό αὐτά
τά μυστήρια) καί ἄλλες
βαρύτατες ἁμαρτίες, ὅπως ἡ δειλία καί ὁ
συμβιβασμός, ἡ συμμετοχή
μας στόν εὐτελισμό τοῦ μυστηρίου, τό βόλεμα καί ἡ ἀσφάλεια
πού νοιώθουμε, ὅταν
συμπορευόμεθα μέ τούς πολλούς καί ἐξουσιαστές,
ἡ διαιώνισις τῆς αἱρέσεως κλπ.
Ἐν
συνεχείᾳ οἱ Ἁγιορεῖτες Πατέρες, προκειμένου νά μᾶς δώσουν νά καταλάβωμε τό τί
γίνεται στή Θ. Λειτουργία πού μνημονεύεται ὁ
αἱρετικός Ἐπίσκοπος, ἀναφέρουν τά ἑξῆς:
«Εἰ δὲ ὁ προκείμενος αὐτός
ἐστιν ἡ αὐτοαλήθεια, πῶς
ἂν τὸ μέγα τοῦτο ψεῦδος δέχηται εἰκάζειν εἰκός, τὸ συντάττειν αὐτὸν ὡς
ὀρθόδοξον πατριάρχην
μεταξὺ τῶν λοιπῶν ὀρθοδόξων Πατριαρχῶν, ἐν
καιρῷ φρικτῶν μυστηρίων, σκηνικῶς παίξομεν;».
Ἐδῶ οἱ
Πατέρες μᾶς δίδουν νά
κατανοήσωμε καί μέ ἄλλο
τρόπο τόν μολυσμό τοῦ
μυστηρίου, διότι μέσα στή Θ. Λειτουργία ἀνακατεύουμε
τήν Αὐτοαλήθεια (ὁ Χριστός) μέ τό ψεῦδος στήν χειρότερη δογματική του
μορφή (ἡ αἵρεσις). Διά τῆς μνημονεύσεως ἐπίσης, συντάσσομε τόν Οἰκουμενιστή Ἐπίσκοπο μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων
Ἐπισκόπων καί, τελικῶς, ἀναφέρουν οἱ
Πατέρες, ὅτι τήν Θ.
Λειτουργία τήν καταντοῦμε
σάν θέατρο «σκηνικῶς
παίξομεν» ἤ,
καλύτερα, θά ἐλέγαμε, ὅτι τήν Θ. Λειτουργία τήν
κατακρημνίζομε στό ἐπίπεδο
τοῦ θεάτρου σκιῶν (κοινῶς Καραγκιόζη).
Ἀλοίμονο
ὅμως στό κατάντημα τῶν Ὀρθοδόξων
τῶν ἐσχάτων καιρῶν,
πού ὄχι μόνο δέν κατανοοῦμε τό τί κάνουμε ἐν καιρῷ τῶν
φρικτῶν μυστηρίων, ἀλλά προβληματιζόμεθα γιά τήν ἀποτείχισι, γιά τό ἄν ὑπάρχη
μολυσμός, γιά τό ὅτι πρέπει
νά κοινωνοῦμε, εἰδάλλως δέν σωζόμεθα, λές καί
παίρνομε τά μυστήρια ἀπό ὁπουδήποτε, ἀπό τόν μανάβη κλπ.
Κατωτέρω οἱ
Πατέρες στήν ἐπιστολή των μᾶς ὁδηγοῦν στόν Ὀρθόδοξο δρόμο ἐν
καιρῷ αἱρέσεως πού εἶναι ἡ ἀποτείχισις:
«καὶ πῶς ταῦτα ἀνέξεται ὀρθοδόξου ψυχή, καὶ οὐκ ἀποστήσεται
τῆς κοινωνίας τῶν μνημονευσάντων αὐτίκα, καὶ ὡς καπηλεύοντας τὰ θεῖα,
τούτοις ἡγήσεται».
Ἡ
διακοπή λοιπόν τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας, ὅπως ἀναφέρουν οἱ
Πατέρες, δέν εἶναι τίποτε ἄλλο ἀπό μία ἐσωτερική
ἀγανάκτησι γιά τήν βεβήλωσι
τῆς πίστεως καί τῶν μυστηρίων, ἡ ὁποία
ὁδηγεῖ στήν διακοπή «τῆς ἐκκλησιαστικῆς
κοινωνίας τῶν
μνημονευσάντων». Οἱ αἱρετικοί, καί αὐτοί πού τούς μνημονεύουν, εἶναι κάπηλοι, δηλαδή ἔμποροι πού ἐμπορεύονται, καί μάλιστα μέ τόν
πιό αἰσχρό τρόπο τῆς νοθείας (αὐτό σημαίνει κάπηλος) τά Θεῖα μυστήρια. Τό παράδοξο εἶναι ὅτι πολλοί ἀντιοικουμενιστές
χαρακτηρίζουν τόν Οἰκουμενισμό
σάν τήν χειρότερη τῶν αἱρέσεων (διότι προφανῶς ἀμνηστεύει
ὅλες τίς αἱρέσεις καί συνυπάρχει μέ αὐτές) καί ἐκ τοῦ
ἀντιθέτου ἀποδέχονται τόν μολυσμό καί τό
θέατρο ἐν ὥρᾳ
Θ. Λειτουργίας, ἀνακατεύοντας
τήν Αὐτοαλήθεια μέ τό
δογματικό ψεῦδος καί τήν
πλάνη.
Ἐν
συνεχείᾳ οἱ Ἁγιορεῖτες Πατέρες καταγράφουν τήν Ὀρθόδοξο Παράδοσι στό θέμα τῆς μνημονεύσεως καί τίς ἐκκλησιαστικές διαστάσεις της. «Ἄνωθεν γὰρ ἡ τοῦ
Θεοῦ ὀρθόδοξος Ἐκκλησία τὴν ἐπὶ τῶν ἀδύτων ἀναφορὰν τοῦ ὀνόματος τοῦ ἀρχιερέως, συγκοινωνίαν τελείαν ἐδέξατο τοῦτο. Γέγραπται γὰρ ἐν τῇ ἐξηγήσει τῆς θείας λειτουργίας, ὅτι ἀναφέρει ὁ ἱερουργῶν τὸ τοῦ ἀρχιερέως ὄνομα, δεικνύων καὶ τὴν πρὸς τὸ ὑπερέχον ὑποταγήν, καὶ ὅτι κοινωνός ἐστιν αὐτοῦ, καὶ πίστεως καὶ τῶν θείων μυστηρίων διάδοχος».
Ἀναφέρουν
λοιπόν ὅτι ἡ μνημόνευσις κατά τή Θ.
Λειτουργία σημαίνει κατά τόν πλέον ἐπίσημο
καί ἱερό τρόπο τήν «τελείαν
συγκοινωνία» (ταυτοποίησι, ἀφομοίωσι)
τοῦ μνημονευομένου καί τοῦ μνημονεύοντος καί προσέτι τῶν ἀποδεχομένων
αὐτῶν κληρικῶν
καί λαϊκῶν. Κατά τήν
μνημόνευσι δέ, λέγουν ἐν
τέλει ὅτι δηλώνει ὁ ἱερεύς
τήν «πρός τό ὑπερέχον
ὑποταγήν», ὅτι ἐπίσης ταυτίζεται μέ τήν πίστι του καί ὅτι εἶναι ἐντεταλμένος
του νά τελῆ τά μυστήρια. Ἡ ταύτησις στήν πίστι σημαίνει ὅτι καί ὁ ἱερεύς
γίνεται αὐτομάτως Οἰκουμενιστής, ὡς ἐνσωματωμένος
μέ τήν αἱρετική Οἰκουμενιστική κεφαλή.
Ἐν
συνεχείᾳ οἱ Πατέρες ἀναφέρουν, σάν ἀπόδειξι
καί στήριξι τῶν λεγομένων,
τήν ἐπιστολή πού
προαναφέραμε τοῦ ὁσίου Θεοδώρου Στουδίτου. Δηλαδή
αὐτά πού ἀνέφεραν εἶναι σύμφωνα καί μέ τήν Ἁγ. Γραφή καί τούς τούς Ἁγίους τῆς
Ἐκκλησίας καί ἄρα αὐτή εἶναι
ἡ Ὀρθόδοξος διδασκαλία ἐπί
τοῦ θέματος τῆς μνημονεύσεως.
Ἄν τώρα
κάποιος ἀπό τούς συγχρόνους
Ὀρθοδόξους ἔχει ἀντίρρησι ἐπί
τοῦ θέματος, ἄς ψάξη τήν Ἁγ. Γραφή καί τούς Ἁγίους καί ἄς καταθέσει τήν ἐπί τοῦ θέματος διδασκαλία, ὥστε
νά ἀποδείξη ὅτι οἱ Πατέρες αὐτοί
ψεύδονται καί ἄρα μᾶς ὁδηγοῦν σέ λάθος δρόμο.
Περιττό νά ἀναφέρωμε
ὅτι τήν ἄμεσο ἐκκλησιαστική ἀπομάκρυνσι
ἀπό τούς αἱρετικούς ποιμένες τήν διδάσκουν ὁ Μ. Ἀθανάσιος ὁ
ἅγ. Ἰωάννης ὁ
Χρυσόστομος, ὁ Μ. Φώτιος, ὁ ἅγ.
Μάξιμος ὁ ὁμολογητής, ὁ ὅσιος
Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, ὁ ἅγ.
Μᾶρκος ὁ Εὐγενικός
καί ὅλη ἡ Ὀρθόδοξος
Παράδοσις, χωρίς νά γνωρίζουν τήν νεοποχίτικη θεωρία κατά τήν ὁποία παραμένομε στό στόμα τοῦ λύκου μέχρις ἀποφάσεως τῆς Συνόδου (δυνητική ἑρμηνεία τοῦ Κανόνος τῆς Πρωτοδευτέρας Συνόδου κλπ).
Εἶναι ἀνάγκη ἐδῶ
νά προσθέσωμε ὅτι κοινωνία
πίστεως δέν ἔχομε μόνο μέ
τούς αἱρετικούς κατά τήν
μνημόνευσι στή Θ. Λειτουργία, ἀλλά
καί κατά τό μυστήριο τοῦ
βαπτίσματος. Αὐτό τό ἀναφέρουν οἱ Ἅγιοι
Ἀπόστολοι στίς Ἀποστολικές διαταγές ὡς ἑξῆς: «Ὡς γάρ εἷς
ὁ Θεός καί εἷς ὁ Χριστός καί εἷς
ὁ Παράκλητος, εἷς δέ καί ὁ τοῦ Κυρίου ἐν σώματι θάνατος, οὗτος ἕν ἔσθω καί τό εἰς
αὐτόν διδόμενον
βάπτισμα∙ οἱ
δέ παρά ἀσεβῶν δεχόμενοι μόλυσμα κοινωνοί τῆς γνώμης αὐτῶν γενήσονται» (Ἀποστολικοί Πατέρες ΕΠΕ 1, 298,
28).
Ἐδῶ πάλι οἱ Ἅγιοι
Ἀπόστολοι τό βάπτισμα τό
θεωροῦν μολυσμένο μυστήριο,
διότι τελεῖται ἀπό αἱρετικούς (δέν ὑπῆρχαν τότε οἱ καταδικασμένοι ὑπό Συνόδου καί οἱ μή καταδικασθέντες, ἀλλά οἱ ἔχοντες
αἱρετικά φρονήματα) καί ἐπίσης τονίζουν ὅτι, οἱ βαπτισθέντες ὑπ’
αὐτῶν, μολύνονται καί ὡς
πρός τήν πίστι διότι «κοινωνοί τῆς
γνώμης αὐτῶν γενήσονται».
Τόν ἴδιο
μολυσμό δέχεται καί κάποιος, ὁ
ὁποῖος χειροτονεῖται
ἀπό αἱρετικό Ἐπίσκοπο. Αὐτό
τό ἀναφέρει ὁ ὅσιος
Θεόδωρος ὁ Στουδίτης, ὁμιλώντας μάλιστα γιά Ἐπίσκοπο, ὁ ὁποῖος εἶχε ὑποπέσει
στήν μοιχειανική αἵρεσι,
καί ἔκανε χειροτονίες σέ
κάποιο μοναστήρι. Ἡ
θεραπεία αὐτῆς τῆς καταστάσεως συντελεῖται
μέ τήν ἀποτείχισι τοῦ Ἐπισκόπου
ἀπό τήν μοιχειανική αἵρεσι, ὁπότε, διδάσκει ὁ
ὅσιος, γίνονται ἀμέσως ἀποδεκτές καί οἱ
χειροτονίες του.
«Τῷ
πρεσβυτέρῳ καί ἡγουμένῳ καλῶς ἀπεκρίθης, εἰρχθῆναι τῆς λειτουργίας τούς νυνί
χειροτονηθέντας ὑπό
τοῦ εὑρεθέντος ἀρτίως ἀρχιερέως ἐν ἐκκλησίᾳ,
λέγοντος δέ ὅμως ὅτι κακῶς ἐγένετο ἡ
σύνοδος, καί, ἀπολώλαμεν.
διατί γάρ ὁμολογῶν οὐ φεύγει τήν ἀπώλειαν, διαστέλλων ἑαυτόν τῆς αἱρέσεως, ἵνα μένῃ παρά θεῷ ἐπίσκοπος; καί εἰσίν αὐτοῦ δεκταί αἱ χειροτονίαι αὐτίκα. ἤ διατί προκειμένης τῆς αἱρέσεως εἰς χειροτονίαν ὁ ἡγούμενος προήγαγε τούς ἀδελφούς αἱρετικήν; ἄν οὖν ὁ χειροτονήσας ὤρθωσεν, ἦν αὐτοῖς εὐθύς ἱερουργεῖν, ὄντος δέ ἐν τῇ αἱρέσει διά τοῦ ἀναφέρειν αὐτόν αἱρετικόν, κἄν τό φρόνημα λέγοι ἔχειν ὑγιές,οὐχ οἷόν τε οὕς χειροτονεῖ τῇ ἀληθείᾳ εἶναι λειτουργούς θεοῦ. εἰ δέ πνεῦμα ζήλου θεοῦ ἀνῆψεν
ἐν τῷ καθηγουμένῳ καί προθυμεῖται ὁμολογίας στέφανον ἀναδήσασθαι, μηδέ
λειτουργείτω ἐν
τῇ ὑπ’ αὐτοῦ ἐνθρονιασθείσῃ ἐκκλησίᾳ μήτε ἀναφερέτω αὐτόν ὡς ἐπίσκοπον. καί
μακάριος οὗτος, πολλῶν καί ἄλλων παράδειγμα σωτηρίας
γινόμενος. τεθέντος δέ θυσιαστηρίου ἐν
τῇ ἐκκλησίᾳ οὐδέν τό κωλύον λειτουργεῖν ἐκεῖσε»
(ΡG 99,1056, Φατ.
40, 119,129).
Ἐδῶ ὁ
ὅσιος συμβουλεύει αὐτόν τόν ἡγούμενο νά μήν λειτουργῆ στό ναό ὁ
ὁποῖος ἐγκαινιάστηκε
ἀπό αὐτόν τόν μοιχειανό Ἐπίσκοπο καί θά εἶναι μακάριος διά τῆς ὁμολογίας,
ἐμπράκτως, τῆς πίστεως. Ἐδῶ
ὁ μολυσμός, σύμφωνα μέ τόν ὅσιο, ἔγκειται στήν ἐγκυρότητα
καί στή νοθεία τοῦ
μυστηρίου τῆς χειροτονίας «οὐχ οἷόν τε οὕς χειροτονεῖ τῇ ἀληθείᾳ εἶναι λειτουργούς θεοῦ».
Εἶναι ἀνάγκη νά ἀναφέρωμε καί κάποιες σκέψεις γιά τήν σημερινή
κατάστασι στήν Ἐκκλησία ἐν σχέσει μέ τή Θ. Κοινωνία. Ὅταν δηλαδή κοινωνοῦμε ἀπό τούς Οἰκουμενιστές
καί ἀπό αὐτούς πού τούς μνημονεύουν, μέ ὅλα τά ἐπακόλουθα πού ἀναφέραμε
ἀνωτέρω, τί γίνεται, ἁγιαζόμεθα, βοηθούμεθα πνευματικά
καί, κυρίως, συντελοῦμε
στήν καταστολή τῆς αἱρέσεως; Ἐπί τοῦ
θέματος τούτου ἔχομε
νά ἀναφέρωμε τά ἑξῆς:
Κατ’ ἀρχάς
οἱ Οἰκουμενιστές Ἐπίσκοποι,
Μητροπολίτες καί Πατριάρχες, ἐπιθυμοῦν διακαῶς καί ἐπιδιώκουν
δυναστικῶς νά ἔχουν στήν ἐξουσία των πρόβατα ἄβουλα, πειθαρχικά καί ἀμέριμνα καί ἀδιάφορα διά τά θέματα τῆς πίστεως, τά ὁποῖα
θά τούς ἀναγνωρίζουν τήν ἐξουσία, τήν αὐθεντία, τόν δεσποτισμό, τήν εἰς τύπον καί τόπον Χριστοῦ θέσι των καί κοντολογίς θά τούς
ἀποδέχονται ὡς μοναδικούς φορεῖς τῆς Θ. Χάριτος. Αὐτοί
εἶναι οἱ βολεμένοι Ὀρθόδοξοι κληρικοί καί λαϊκοί, οἱ ὁποῖοι ἀσχολοῦνται
μέ τά βιοτικά καί χρησιμοποιοῦν
τήν Ἐκκλησία ὅταν χρειάζονται κάτι (π.χ. Θ.
Κοινωνία, βάπτισι, γάμο, κηδεία κλπ), ὅπως
ἀκριβῶς πηγαίνουν σέ κάποιο κατάστημα
γιά νά πάρουν αὐτό πού
χρειάζονται. Αὐτοί νομίζω εἶναι ἀκατάλληλοι νά προσφέρουν τήν παραμικρή βοήθεια στήν
ἐν καιρῷ αἱρέσεως
περίοδο, δηλαδή νά συνεισφέρουν, ὥστε
νά κατασβεσθῆ ἡ αἱρετική
πυρκαϊά. Αὐτοί βεβαίως εἶναι καί οἱ περισσότεροι.
Ὑπάρχουν
καί οἱ λιγότεροι, οἱ ὁποῖοι ἐνδιαφέρονται γιά τήν πνευματική ζωή, συμμετέχουν
στά μυστήρια καί ἐπιδεικνύουν
ἕνα ἐνδιαφέρον γιά τά προβλήματα τῆς Ἐκκλησίας,
ἀκόμη καί γιά τά θέματα τῆς πίστεως. Δυστυχῶς ὅμως,
οἱ πλεῖστοι ἀπό αὐτούς
τούς ὀλίγους, κατευθύνονται
λανθασμένα ἀπό τούς
πνευματικούς, εἰς τό νά
στρέψουν τήν προσπάθειά των καί τόν ἀγῶνα των μόνον στήν προσωπική των
πνευματική ζωή, διδάσκονται καί γαλουχοῦνται
ἀπό τούς πνευματικούς ὅτι θά βοηθήσουν στά θέματα τῆς πίστεως μόνο διά τῆς προσευχῆς, ὅτι
ὁ Θεός θά δώση τή λύσι, ὅτι δέν εἶναι σωστό οἱ
λαϊκοί νά τά βάζουν μέ τούς Ἐπισκόπους
καί νά τούς ἐλέγχουν, νά
τούς κρίνουν κλπ. Εἶναι
δηλαδή ὅπως τό πειθαρχημένο
πλήρωμα καί οἱ ἐπιβάτες τοῦ πλοίου, οἱ ὁποῖοι κάνουν ἄψογα ὅλα των τά πνευματικά καθήκοντα, πλήν ὅμως τό πλοῖο κατευθύνεται ἐν γνώσει των ὁλοταχῶς πρός Δυσμάς, ἤ
ἀκόμη ὅπως τό σπίτι των πού καίγεται
καί αὐτοί διδάσκονται ἀπό τούς πνευματικούς νά κάνουν
προσευχή καί ὁ Θεός θά δώση
τή λύσι. Πάντως καί αὐτοί οἱ ὀλίγοι
ἀχρηστεύονται ὡς πρός τήν προσφορά των εἰς τήν ἐν καιρῷ
αἱρέσεως πορεία τῆς Ἐκκλησίας.
Ποία ὅμως
εἶναι ἡ ὠφέλεια
ἀπό τόν προσωπικό των ἀγῶνα
καί εἰδικά ἀπό τήν συμμετοχή των στή Θ.
Κοινωνία; Ὅταν κάποιος
κοινωνεῖ τό σῶμα καί τό αἷμα τοῦ Χριστοῦ
πρέπει κανονικά νά ἀλλοιώνεται,
νά μεταβάλλεται σέ σημεῖο
πού νά θέλη νά θυσιασθῆ γιά
τήν ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ. Πρέπει δηλαδή ὁ
Χριστός νά κυριαρχῆ μέσα
του, ὁ Ὁποῖος,
πέραν τῶν ἄλλων θά τόν φωτίση καί γιά τά
θέματα τῆς πίστεως καί τῆς αἱρέσεως, τά ὁποῖα κατατρώγουν τήν Ἐκκλησία καί ἀλλοιώνουν τόν χαρακτῆρα της. Ἐφ’ ὅσον
λοιπόν κοινωνοῦμε καί ἡ διάθεσίς μας δέν μεταβάλλεται,
οὔτε φωτιζόμεθα γιά τό δέον
γενέσθαι στά θέματα τῆς
πίστεως, νομίζω ὅτι, πέραν
τοῦ μολυσμοῦ γιά τόν ὁποῖο
ὡμίλησαν οἱ Ἅγιοι,
ἔχουμε καί κατάκρισι, διότι
χρησιμοποιοῦμε τή Θ.
Κοινωνία ὡς μέσον γιά νά
καθησυχάσουμε τήν συνείδησί μας καί νά πείσωμε τόν ἑαυτόν μας ὅτι
εἴμεθα καλοί κι εὐσεβεῖς Χριστιανοί.
Οἱ Ἅγιοι καί οἱ Ὀρθόδοξοι
ἐν καιρῷ αἱρέσεως
ἤθελαν τήν Θ. Κοινωνία γιά
νά ἐνισχυθοῦν στόν ἀγῶνα,
νά φθάσουν στό μαρτύριο καί νά μήν προδώσουν, οὔτε
νά ὀλιγωρίσουν στό ἐλάχιστο. Δι’ αὐτό καί ὅταν δέν ἠδύναντο
νά συμμετέχουν στό μυστήριο γιά οἱονδήποτε
λόγο, εἶχαν τή Χάρι τοῦ Θεοῦ λόγῳ
τῆς ἀγαθῆς
(μαρτυρικῆς ἐν προκειμένῳ) προαιρέσεως καί ἐπιτελοῦσαν τό χρέος των, τό ὁποῖο ἐν
καιρῷ αἱρέσεως εἶναι πρωτίστως νά μήν ὑποστείλωμε
τή σημαία τῆς ὁμολογίας τῆς πίστεως. Οἱ Ὀρθόδοξοι
σήμερα κοινωνοῦν καί ἀρκοῦνται σ’ αὐτό,
λές καί ἡ Θ. Μετάληψις (ἐν καιρῷ αἱρέσεως
πάντοτε) εἶναι ὁ δείκτης τῆς νομιμότητος καί τό ὅριο εἰς τό ὁποῖο, ὅταν φθάσουν ἐξετέλεσαν
ὅλα τά καθήκοντά των.
Δι’ αὐτόν
ἀκριβῶς τόν λόγο καί οἱ νεόκοπες καί νεοεποχίτικες
θεωρίες τοῦ Περγάμου Ἰωάννου Ζηζιούλα θέλουν τόν Ἐπίσκοπο κατ’ ἐξοχήν λειτουργό, μέ μόνο καί
κύριο σκοπό καί στόχο τήν λειτουργική σύναξι καί τούς Χριστιανούς νά λειτουργοῦνται καί νά μεταλαμβάνουν τά
μυστήρια. Ὅλα δηλαδή ἀρχίζουν καί τελειώνουν ἐκεῖ,
διότι προφανῶς αὐτό δέν τούς ἐνοχλεῖ στήν προαγωγή καί ἐπικράτησι
τῆς αἱρέσεως, οὔτε βεβαίως καί τούς αἱρετικούς
μέ τούς ὁποίους ἐρωτοτροποῦν οἱ
Ἐπίσκοποι τούς ἐνοχλεῖ, ἄν
ἐμεῖς ἀσχολούμεθα
μέ τά λειτουργικά μας καθήκοντα, ἀλλά
ἀπεναντίας τούς βολεύει.
Δι’ αὐτό μέ τήν παρουσία
των (οἱ Παπικοί, οἱ Προτεστάντες καί οἱ Παπαδίνες) βεβηλώνουν καί
μολύνουν κατ’ ἄλλον τρόπο
τά μυστήρια τῶν Ὀρθοδόξων, εἰς πεῖσμα τῶν
Πατέρων, οἱ ὁποῖοι
μέ τήν διακέλευσι «τάς θύρας τάς θύρας, ἐν
σοφίᾳ πρόσχωμεν» ἀπαιτοῦν τήν ἀπομάκρυνσι
κάθε αἱρετικοῦ τήν ὥρα τῆς
Θ. Λειτουργίας.
Ἴσως ἄν εἴμαστε τουλάχιστον εἰλικρινεῖς μέ τούς ἑαυτούς μας, νά ἦταν προτιμώτερο, οὕτως ἐχόντων τῶν
πραγμάτων, νά μή συμμετείχαμε εἰδικά
στό μυστήριο τῆς Θ.
Κοινωνίας, ὡς δεῖγμα τῆς ἀναξιότητός
μας νά σταθοῦμε στό ὕψος τῶν περιστάσεων, ἔχοντας
μέσα μας διά τῆς Θ. Κ. τόν
Χριστό. Διότι ὅταν κοινωνοῦμε καί συγχρόνως προδίδομε ἤ συμβιβαζόμεθα καί ὁπωσδήποτε βολευόμεθα εἰς τά θέματα τῆς πίστεως, θεωρῶ ὅτι
ἐμπαίζομε καί ἀτιμάζομε τόν Χριστό πού
κοινωνήσαμε. Ὅπως δηλαδή ἐκοινώνησε στόν Μυστικό Δεῖπνο ὁ Ἰούδας
καί ἐν συνεχείᾳ ἀπεχώρησε
γιά νά προδώση, ἔτσι κατά
κάποιον τρόπο καί ἐμεῖς κοινωνοῦμε καί ἐν
συνεχείᾳ συμμετέχουμε στό
παιχνίδι τῶν Οἰκουμενιστῶν καί, μέ τόν τρόπο μας, βοηθοῦμε στήν προαγωγή τῆς αἱρέσεως. Μάλιστα ὁ
Ἰούδας εἶχε καί τύψεις συνειδήσεως, ἐνῶ
ἐμεῖς κοινωνώντας ἔχουμε
ἀναπαυμένη τή συνείδησί
μας, ὅτι ἐκτελοῦμε στήν ἐντέλεια
τά καθήκοντά μας. Τά καθήκοντά μας ὅμως
ἐν καιρῷ αἱρέσεως
εἶναι πρωτίστως νά θυσιαστοῦμε διά τήν πίστι, νά βάλωμε ὅλες τίς ἄλλες ἀσχολίες
στήν ἄκρη καί σέ δεύτερη
μοίρα, καί νά χρησιμοποιήσωμε τά μυστήρια πρός ἐνίσχυσί
μας διά νά ἐπιτελέσωμε αὐτόν τόν σκοπό.
Εἶναι, ἐν κατακλεῖδι, φοβερή ἡ
εὐθύνη μας νά κοινωνοῦμε τό σῶμα καί τό αἷμα
τοῦ Χριστοῦ καί συγχρόνως ἡ αἵρεσις
νά προάγεται, οἱ αἱρετικοί Οἰκουμενιστές νά βασίζωνται στούς ὑποτακτικούς των κληρικούς καί
λαϊκούς καί στούς ἀκολουθοῦντες ἐνσωματωμένους ἀντιδρῶντες, οἱ δέ ἀντιοικουμενιστές
νά περιγράφουν τήν κατάστασι, τήν ἐξέλιξι
τῆς αἱρέσεως, τό ποῦ ἀκριβῶς αὐτή τή στιγμή εὑρισκόμεθα
καί τόν τελικό σκοπό της (ἴσως
μόνο σ’ αὐτό φωτίζονται ἀπό τήν Θ. Κοινωνία).
Ἄν ἐπί τῶν θεμάτων πού ἐθίγησαν
ὑπάρχουν ἀντιρρήσεις ἀπό ἀδελφούς εἶναι
σωστό νά κατατεθοῦν, ὥστε νά ἰδοῦμε
μήπως κάπου σφάλλομε, παραποιοῦντες
τὴν διδασκαλία τῶν Ἁγίων
Πατέρων. Ἄν ὅμως κατατεθοῦν γνῶμες ἔωλες
ἀπό ἁγιογραφικῆς
καί πατερικῆς πλευρᾶς ἤ
στηριζόμενες στόν ὀρθολογισμό
ἤ σέ σύγχρονες θεωρίες καί
θεολογίες τῆς ἐποχῆς μας, δέν θά ἀσχοληθῶ μέ τό νά εἰσέλθω στό πέλαγος αὐτό τῶν συζητήσεων, οἱ
ὁποῖες, ἐπειδή
εἶναι ἀστήρικτες ἁγιογραφικῶς ἤ
ἁγιοπατερικῶς, μόνο σύγχυσι δημιουργοῦν καί τίποτε ἄλλο. Τέτοιες εἶναι δυστυχῶς καί οἱ θέσεις καί ἀπόψεις
τοῦ κ. Νούση, ὁ ὁποῖος κινεῖται γράφοντας μεταξύ ὀρθολογισμοῦ καί φαντασίας καθώς καί μεταξύ
τοῦ ἑαυτοῦ
του καί τοῦ Περγάμου
Ζηζιούλα.
Ὅλα τά κείμενα τοῦ π. Εὐθυμίου εἶναι ἐξαιρετικά, μέ ἐξαίρεσιν ἐκεῖνα κατά τοῦ π.ἑ., τά ὁποῖα εἶναι ἐσφαλμένα, διότι βλέπουν τό ἡμερολογιακόν ζήτημα ὡς ἀποκομμένον ἀπό τόν Οἰκουμενισμόν, ἐνῷ κατ' ἀλήθειαν εἶναι ἀρρήκτως συνδεδμένον μέ αὐτόν. Τό παρόν κείμενον νομίζω ὅτι εἶναι τό καλύτερον πού ἔχω διαβάσει, πνευματικός χρυσός 24 καρατίων! Βλέπετε πῶς «σφάζει μέ τό βαμβάκι» τά αἱρετικά φληναφήματα τοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου; Ποῦ εἶναι οἱ Ἀεριτζῆδες καί Ψευταρᾶδες «Ἀντισχισματικοί» καί «Ἀντιαιρετικοί» νά τό «σχολιάσουν» - διάβαζε ν' ἀσελγήσουν ἐπ' αὐτοῦ γιά €0,60 ἀνά «σχόλιον», ὅπως ἀσελγοῦν ἐπί τῶν δικῶν μου κειμένων, τά ὁποῖα λέγουν ἀκριβῶς τά ἴδια πράγματα καί παραπέμπουν στίς ἴδιες πηγές διά τό ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟΝ τῆς ἀποτειχίσεως; Ἐφόσον οἱ Δυνητισταί δέν δύνανται ν' ἀντείπουν εἰς τήν θεόπνευστον διδαχήν τῶν Γραφῶν καί τῶν Πατέρων, ἡ ὁποία συνοψίζεται ἄριστα εἰς τό παρόν ἄρθρον, ἄς χωθοῦν στό καβοῦκι τους μιά γιά πάντα καί ἄς μή ἐπανεμφανισθοῦν γιά νά γράφουν τίς πνευματικές ἀκαθαρσίες πού τούς ὑπαγορεύει ὁ Διάβολος! Ὑπάρχει, βεβαίως, καί ἡ ὁδός τῆς μετανοίας καί τῆς μεταστροφῆς των εἰς τόν Χριστόν, ἀλλά τό βλέπω δύσκολον νά μετανοήσουν μετά ἀπό τόσον μακράν φιλίαν μέ τόν Διάβολον! Εὖγε, π. Εὐθύμιε! Εὖγε καί σέ σᾶς, π. Δημήτριε, πού ἀνακαλύψατε καί ἐκάματε τόν κόπον ν' ἀναρτήσετε τό παρόν κείμενον! Πολύς θά εἶναι ὁ μισθός σας παρά Θεοῦ! Καί κάτι ἄλλο: Ἄραγε, ἄν δέν συνέβαιναν οἱ γνωστές «συμπτώσεις» στήν ὑγείαν τοῦ ἀδερφοῦ Ὀδυσσέως, θά εἴχαμε τίς δύο αὐτές ἀναρτήσεις τοῦ π. Εὐθυμίου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΝΑΙ ΣΚΕΤΟ ΨΕΥΔΟΣ και ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ ότι οι Ορθόδοξοι Αντιαιρετικοί και Αντισχισματικοί Σχολιαστές πληρώνονται!
ΔιαγραφήΜε βρωμερά Ψεύδη του Διαβόλου δεν στέκονται μήτε οι αγιομαχίες κατα των συγχρόνων αγίων, μήτε οι πλάνες, μήτε τα σχίσματα, μήτε οι σοβαροφανείς μπουρδολογίες!
Τα βρωμερά Ψεύδη του Διαβόλου βυθίζουν αυτούς που τα λένε στην αγκαλιά του Σατανά!
Οι διαχειριστές να μην γίνονται συνυπεύθυνοι στις βρωμερές συκοφαντίες, αλλά να απορρίπτουν όλα αυτά τα βρωμερά σχόλια με τις βρωμερές συκοφαντίες!
Τελικῶς, ἔχετε (ἐσεῖς τά τρόλλ) ἀποφασίσει ἄν εἶσθε ἀπατεῶνες ἤ ἠλίθιοι; Ὅπως σᾶς ἀπέδειξα πρό ἡμερῶν, δέν ὑπάρχει τρίτη ἐπιλογή. Τό ἐρώτημά σου αὐτό μοῦ δίνει τήν δυνατότητα νά σέ κατατάξω ἐγώ στήν μία ἀπό τίς ὡς ἄνω δύο κατηγορίες. Μαντεύεις ποῦ;
ΔιαγραφήΗ ΑΛΗΘΕΙΑ είναι ότι ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος τα είπε πολύ σωστά και τίποτα αιρετικό δεν είπε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑντίθετα αποκάλυψε τις βλασφημίες από τον παλαιοημερολογίτικο χώρο και τον οικουμενισμό!
Εύγε στο παρόν ιστολόγιο πρέπει και στον π. Δημήτριο διότι καταδίκασε την ΑΓΙΟΜΑΧΙΑ κατα των συγχρόνων αγίων μας!
Η Αγιομαχία είναι όμως βλασφημία του Αγίου Πνεύματος!
Φιλία με τον Διάβολο δεν έχουν οι Ορθόδοξοι που καλά κάνουν και ισοπεδώνουν, τα ψέματα του Διαβόλου και τις βρωμερές συκοφαντίες, τις μπουρδολογίες, τον οικουμενισμό, τις αγιομαχίες, τα σχίσματα και τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες! Φιλία με τον Διάβολο δεν έχουν οι αγιομάχοι, οι συκοφάντες, οι σχίζοντες την Εκκλησία για ασήμαντα πράγματα και τα δογματοποιούν, οι βλάσφημοι του Αγίου Πνεύματος!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕύγε στον π. Ευθύμιο Τρικαμηνά που ισοπέδωσε τις ημερολογιολατρείες και τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες και αιρέσεις με μακροσκελή άρθρα του! Εύγε και πάλι εύγε!
Λάθος το σχόλιο 7,06
ΔιαγραφήΜάλλον ήθελε να γράψει:
Φιλία με τον Διάβολο έχουν οι αγιομάχοι, οι συκοφάντες, οι σχίζοντες την Εκκλησία για ασήμαντα πράγματα και τα δογματοποιούν, οι βλάσφημοι του Αγίου Πνεύματος!
Ασελγούν στην αλήθεια εκείνου που βρίζουν τους Ορθόδοξους Σχολιαστές με βρωμερές και παρανοϊκές συκοφαντίες!
ΔιαγραφήΟι Ορθόδοξοι Σχολιαστές γράφουν ολόσωστα ΟΡΘΟΔΟΞΑ σχόλια που καίνε τα έργα του Σατανά που είναι η αγιομαχία, τα σχίσματα, οι αιρέσεις και τα ψεύδη του διαβόλου!
Δεν βλέπω το σχόλιο μου , ενώ μπήκαν μεταγενέστερα σχόλια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ξαναστέλνω.
Ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς δεν είναι Αγιομάχος για να βλασφημά το Άγιο Πνεύμα και δεν είναι αιρετικός να δογματοποιεί ημερολόγια και εορτολόγια, δεν είναι ψευταράς και συκοφάντης! Αντίθετα ο π. Ευθύμιος ισοπέδωσε τις αιρετικές ακαθαρσίες περι δογματοποίησης των ημερολογίων και εορτολογίων και έδειξε σε άρθρα του και την προτεσταντική εκκλησιολογία, παλαιοημερολογιτών !!!
Στο ζήτημα της υποχρεωτικής αποτείχισης έχει λάθος ο π. Ευθύμιος, αλλά μπορεί να γίνει διάλογο επειδή δεν βλασφημά το Άγιο Πνεύμα, δεν είναι συκοφάντης των Ορθόδοξων Σχολιαστών που λένε μόνο αλήθειες και ισοπεδώνουν τις αγιομαχίες, τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες, τις ημερολογιολατρείες, τα ψέματα και τις βρωμερές συκοφαντίες που ειναι ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ.
Στο καβούκι τους ας χωθούν οι Αγιομάχοι, οι Βλάσφημοι του Αγίου Πνεύματος, οι αιρετικοί που δογματοποιούν τα ημερολόγια και τα εορτολόγια και όλοι οι αεριτζήδες που με βρωμερές συκοφαντίες συκοφαντούν τους Ορθόδοξους Σχολιαστές που ισοπεδώνουν τις αγιομαχίες που είναι επαναλαμβάνω βλασφημία του Αγίου Πνεύματος!
Η περιπέτεια της υγείας του Οδυσσέα πρέπει να τον κάνει να διαγράψει κάθε άρθρο και σχόλιο αγιομαχικό και όχι να παρασυρθεί από τις μπουρδολογίες αγιομάχων, σχισματικών και από τις συκοφαντίες εναντίον Ορθόδοξων Αντιαιρετικών και Αντισχισματικών Σχολιαστών! Δεν του δόθηκε παράταση για να παρασύρεται απο αγιομάχους, σχισματικούς και όσους με βρωμερές συκοφαντίες νομίζουν ότι θα σταθούν οι πλάνες τους, τα σχίσματα και οι αγιομαχίες. Δεν του δόθηκε παράταση για να μετέχει και αυτός της πνευματικής ευθύνης έναντι του Θεού, για όλες τις αγιομαχίες και τις συκοφαντίες τους! Καλείται ο Οδυσσέας να σβήσει όλα τα αγιομαχικά άρθρα και σχόλια και όλα τα σχόλια που συκοφαντούν αναιδώς με παρανοϊκές συκοφαντίες τους Ορθόδοξους Σχολιαστές που θυσιάζουν από τον χρόνο τους και ισοπεδώνουν τις βλασφημίες του Αγίου Πνεύματος, σχισματικές πλάνες και άλλες πνευματικές ακαθαρσίες!
Πιστεύω πώς και οι σύγχρονοι άγιοι βοήθησαν τον Οδυσσέα να πάει καλά η υγεία του, αφού μερικούς σύγχρονους αγίους όπως τον άγιο Παΐσιο, τον άγιο Πορφύριο , θυμάμαι έχει αφιερώσει αρκετές αναρτήσεις.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν επιτρέπεται να παρασύρεται λοιπόν από κανένα σχισματικό, πλανεμένο και αγιομάχο κατά των συγχρόνων αγίων μας που τιμά όλη η Ορθοδοξία.
Τον Οδυσσέα δεν τον έσωσε ούτε το παλαιο ημερολόγιο-εορτολόγιο που δεν ακολουθεί, ούτε η ημερολογιολατρεία που δεν δέχτηκε ποτέ, ούτε οι αιρετικές δογματοποιήσεις των ημερολογίων και εορτολογίων που πάλι ποτέ δεν δέχτηκε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Οδυσσέας σώθηκε από τους αγίους, παλαιούς και συγχρόνους και σ΄ αυτούς οφείλει ευγνωμοσύνη μετά τον Θεό.
1. Ἐάν ὁ π. Εὐθύμιος δέχεται τούς «νεοφανεῖς ἁγίους», τότε ἀκυρώνει τά σπουδαῖα αὐτά ἄρθρα του, τά ὁποῖα ἀποδεικνύουν ὅτι οἱ ἐν γνώσει κοινωνοῦντες μέ αἱρετικούς δέν σώζονται, πολλῷ δέ μᾶλλον δέν ἁγιάζουν! Οἱ Ἅγιοι Πατέρες (οἱ ἀληθινοί ἐννοεῖται) καί ἡ Ζ' Οἰκ. Σύνοδος ἀναθεματίζουν τούς ἐν γνώσει κοινωνοῦντας μέ αἱρέσεις: «Τοῖς κοινωνοῦσιν ἐν γνώσει τοῖς ὑβρίζουσι καί ἀτιμάζουσι τάς σεπτάς Εἰκόνας, ἀνάθεμα» (Ζ’ Οἰκ. Σύνοδος, Πράξεις Α' και Ε', βλ. Πρακτικά τῶν Ἁγίων καί Οἰκ. Συνόδων, τ. Γ', σελ. 230 καί 325, Ἔκδοσις Καλύβης Τιμίου Προδρόμου, Ἱερᾶς Σκήτης Ἁγίας Ἄννης, Ἅγιον Ὄρος, Αὔγουστος 1986, καί Συνοδικόν τῆς Ὀρθοδοξίας, Τριώδιον, Ἐκδόσεις Φῶς, σελ. 161).
ΑπάντησηΔιαγραφή2. Ἡ φράσις τοῦ π. Εὐθυμίου «δογματοποίησις τοῦ ἡμερολογίου», ἡ ὁποία βεβαίως εἶναι γέννημα τοῦ αἱρετικοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου, εἶναι παντελῶς ἐσφαλμένη. Ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. ἀσφαλῶς εἶναι δογματικόν θέμα, διότι, πρῶτον, ὅπως γράφουν οἱ ἴδιοι οἱ Οἰκουμενισταί στά ἐπίσημα ἔγγραφά των (βλ. π.χ. Διάγγελμα τοῦ 1920), ἔγινε χάριν τῆς ἑνώσεως μέ τούς αἱρετικούς. Δεύτερον, ὅπως εἶχε προβλέψει τό Οἰκ. Πατρ/χεῖον ἀπό τό 1895 (βλ. περιοδικόν «Ἐκκλησιαστική Ἀλήθεια», δημοσιογραφικόν ὄργανον τοῦ Οἰκ. Πατρ/χείου), ἀνεμένετο νά δημιουργήσῃ σχίσμα, ἤτοι βλάβην τοῦ δόγματος τῆς Μιᾶς Ἐκκλησίας, καθότι ὑπῆρχαν ἀποφάσεις Πανορθοδόξων Συνόδων ἐναντίον αὐτῆς τῆς εἰσαγωγῆς. Ἰδού, λοιπόν, ὄχι ἕνας ἀλλά δύο λόγοι διά τούς ὁποίους ἡ ἐν λόγῳ εἰσαγωγή ἔχει δογματικόν χαρακτῆρα. Ὑπάρχουν τοὐλάχιστον δύο ἀκόμη δογματικοί λόγοι, τούς ὁποίους ἔχω ἀναφέρει στόν διάλογόν μου μέ τόν κ. Τρακάδαν. Συνεπῶς, τό θέμα εἶναι προφανέστατα δογματικόν, ἄρα ὁ ὅρος «δογματοποίησις τοῦ ἡμερολογίου» εἶναι προφανέστατα ψευδής καί παραπλανητικός. Τώρα εἶμαι σίγουρος ὅτι τά τρόλλ θά διαρρήξουν καί πάλι τά ἱμάτιά των, ἀποδεικνύοντας γιά πολλοστήν φοράν ὅτι εἶναι πληρωμένοι Ψεῦτες.
Σημείωσις 1: Τά σχόλιά μου ἀπευθύνονται σέ Ὀρθοδόξους καί σέ καλοπροαιρέτους ἑτεροδόξους, ὄχι σέ φανατικούς Ψεύστας καί διαστρεβλωτάς τῆς Ἀληθείας, ὅπως εἶναι τά ὡς ἄνω τρόλλ.
Σημείωσις 2: Τό γεγονός ὅτι τά ὡς ἄνω τρόλλ εἶναι πληρωμένοι Ψεῦτες δέν ἀποδεικνύεται μόνον ἀπό τά δημοσιεύματα σοβαρῶν ἱστολόγων, ἀλλά καί ἀπό αὐτό πού κάμνουν. Π.χ., μόλις τούς ἀπέδειξα ὅτι τό ἡμερολογιακόν εἶναι δογματικόν θέμα. Τό νά διαρρηγνύῃς τά ἱμάτιά σου περί τοῦ ἀντιθέτου σέ 10 «σχόλια» σήμερα, 10 αὔριο κ.λπ. χωρίς καμμίαν ἀπολύτως ἀπόδειξιν ἤ βάσιμον ἐπιχείρημα, τί ἄλλο δείχνει ἀπό τό ὅτι δέν κάμνεις διάλογον, ἀλλά στοχεύεις νά εἰσπράξῃς €6 (=10*0,6) σήμερα, €6 αύριο κ.ο.κ.; Δέν εἶναι δυνατόν νά φωνάζῃς (ἀνωνύμως ἐννοεῖται) συνεχῶς στό διαδίκτυον «εἶμαι Ψεύτης ρέεε!» χωρίς ἀντάλλαγμα!
Δεν χρειάζεται κανείς να σπαταλά τον πολύτιμο χρόνο τους για κουραφέξαλα αγιομαχικά και παλαιοημερολογίτικα ανακατεμμένα με βρωμερές συκοφαντίες!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟι βλάσφημες αγιομαχίες, η στήριξη στα αδικαιολόγητα παλαιοημερολογίτικα Σχίσματα, οι αιρετικές όπως και οι βρωμερές παρανοϊκές συκοφαντίες εναντίον Ορθόδοξων Αντιαιρετικών και Αντισχισματικών Σχολιαστών αποδεικνύει σε όλους τους έχοντες νουν, ότι προέρχονται από τον πατέρα του Ψεύδους, των Σχισμάτων, της Αγιομαχίας, της αίρεσης και της πλάνης, τον διάβολο!
Γι΄ αυτό και δεν αξίζουν καμίας σημασίας από Ορθόδοξο Χριστιανό αλλά και από κάθε έχοντα ανοικτά τα μάτια της ψυχής του!
Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός
Ως γνωστόν ο π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς σωστά πράττει και δέχεται τους σύγχρονους αγίους και απορρίπτει τα αγιομαχικά και σχισματικά κουραφέξαλα του Σατανά, γι΄ αυτό υπάρχει η δυνατότητα να καταλάβει σιγά-σιγά τα λάθη του στο ζήτημα της υποχρεωτικής αποτείχισης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτοί όμως που βλασφημούν το Άγιο Πνεύμα, αγιομαχούν, μπουρδολογούν, βρωμερά βρίζουν και συκοφαντούν τους συγχρόνους αγίους και τους Ορθόδοξους Αντιαιρετικούς και Αντισχισματικούς Σχολιαστές που δεν γράφουν τίποτα παραπάνω από όσα λένε, η Εκκλησία, οι σύγχρονοι άγιοι και οι Ορθόδοξοι, δεν έχουν καμία δυνατότητα, εκτός και αν μετανοήσουν ολοσχερώς και ξεφύγουν την τελευταία στιγμή από τα νύχια του Σατανά!!!
Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός
Για τους Ορθόδοξους και καλοπροαίρετους αναγνώστες, νεοημερολογίτες και παλαιοημερολογίτες, γράφονται όλα τα Ορθόδοξα Αντιαιρετικά και Αντισχισματικά σχόλια, δεν γράφονται για τους Φανατικούς Αγιομάχους, Σχισματικούς, Ψεύτες και Συκοφάντες, Αιρετικούς και Στρεβλωτάς της Αλήθειας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΛίγο Ορθόδοξη θέρμη να έχει κάποιος Ορθόδοξος και λίγες γνώσεις, δεν μπορεί παρά να επισημαίνει και να ισοπεδώνει τις Πλάνες του Διαβόλου, τις Αγιομαχίες, τις Βλασφημίες του Αγίου Πνεύματος, τις Αιρέσεις, τα Σχίσματα, τα Βρωμερά Ψεύδη και τις Συκοφαντίες και την Υποκρισία, όχι μόνο με 5, 10 και 20 σχόλια κάθε μέρα, αλλά και παραπάνω αν έχει χρόνο. Γιατί κέρδος όπως γνωρίζουν οι Ορθόδοξοι δεν είναι το υλικό κέρδος των χρημάτων, αλλά κέρδος αληθινό είναι η υπεράσπιση των αγίων μας, της Ορθοδοξίας, η αποφυγή των σχισμάτων, η ισοπέδωση των πλανών και των βρωμερών βλασφημιών, αιρέσεων και συκοφαντιών!
Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός
Περιττό να πούμε ότι ο π. Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος όχι μόνο δεν είναι αιρετικός αλλά και Άγιος της Εκκλησίας, με μεγάλη αντιοικουμενιστική και αντισχισματική δράση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΒέβαια άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος ισοπέδωσε, οικουμενισμούς αλλά και βλασφημίες και αιρέσεις παλαιοημερολογίτικες και απέδειξε τα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα ως αδικαιολόγητα, αλλά γι΄ αυτό αξίζει περισσότερη τιμής και όχι μπουρδολογικών κατηγοριών!
Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός
Ο Ορθόδοξος θεολόγος κ. Π. Τρακαδάς είχε το δίκαιο για την αποτείχιση και υποστήριξε με επιχειρήματα ότι είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Με ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΒΟΛΟΥ δεν μπορούν να σταθούν όμως ούτε οι παλαιοημερολογίτικες πλάνες, ούτε οι αγιομαχίες, ούτε οι βλασφημίες του Αγίου Πνεύματος, ούτε οι ημερολογιολατρείες, ούτε οι αιρετικές δογματοποιήσεις ημερολογίων και εορτολογίων!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΑ ΨΕΥΔΗ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΕΣ ισοπεδώνονται και βρίσκονται υπόλογοι απέναντι του Θεού όλοι όσοι τα λένε, τα φιλοξενούν και να τα αναπαράγουν!"
Διαφωνεί κανείς; Δεν νομίζω.
Καμία πλάνη δεν στέκεται με ψεύδη και συκοφαντίες του Εξαποδώ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠόσο "αξιόπιστα" είναι αυτά που γράφει ο Δ. Χατζηνικολάου για τους Ορθόδοξους και τους Αντιαιρετικούς και Αντισχισματικούς Σχολιαστές φαίνεται και από σχόλιο του "Αντισχισματικού και Αντιαιρετικού Ορθόδοξου" (φέτος στις 3 Ιουνίου) προς τον π. Δημήτριο όπου αποκαλύπτει ότι έμπλεξε διαφορετικούς σχολιαστές άλλου ιστολογίου με τους σχολιαστές του παρόντος ιστολογίου.
Γράφει στον π. Δημήτριο:
" Βλέπετε πόσο γενικόλογα και με πολλή κακή σύγχυση γράφει ο Δ. Χατζηνικολάου και μπλέκει τους σχολιαστές άλλου ιστολογίου και τις απαντήσεις του ιστολόγου με όλους τους σχολιαστές της εδώ ανάρτησης, ενώ κάποιοι έχουν πατήσει στο άλλο ιστολόγιο που αναφέρεται, εδώ και χρόνια!! Βλέπετε σύγχυση και γενικολογία που αξίζει κάθε απόρριψη!!
Με τέτοια "λογική" και σύγχυση και με φαντασίες, οπωσδήποτε δεν μπορεί να στερεωθεί μήτε η παλαιοημερολογίτικη πλάνη, μήτε η αγιομαχία, μήτε οι άλλες πλάνες!"
Ο Σατανάς απο την αρχή μάχεται την Εκκλησία . Οι Παπικοί έχουν αιώνες τώρα ειδική ομάδα υπονόμευσης "εκ των έσω " της Ορθοδοξίας . Και μέσα στα πλαίσια της διαστρέβλωσης είναι η "παλαίωση " των γραφών και των Αγίων δια της προβολής νεοφανών οικουμενιστών "αγίων" που ευλογούν κοράνια και φωνάζουν μαζί με μωαθενόπουλα "ζήτω ο Αλλάχ " σε στυλ παπίσιου . Πρέπει βλέπετε να "παλαιωθεί " πχ ο Ισαπόστολος Κασμάς ο Αιτωλός γιατί αν δεν παλαιωθεί το οτι παπισμός - μουσουλμανισμός είναι ο Αντίχριστος πως θα κάτσει ο ψεύτικος Θεός στην θέση του Αληθινού Θεού ? Γιατί αυτό συμβαίνει στην αποστασία της Εκκλησίας . Ο Θεός που λατρεύεται στους "χριστιανικούς " ναούς είναι ο Αντίχριστος . Σε αυτούς τους ναούς η Θεία Χάρις έχει αποχωρήσει και αντικατασταθεί απο το σατανικό σκοτάδι .Και η Θεία Ευχαριστία έχει αντικατασταθεί απο το σατανικό μόλυσμα . Και το τι είναι αυτό το μόλυσμα το μαρτυρά Ο αποτειχισμένος Άγιος Ερμινίγγελδος ο γιος του βασιλιά των Βησιγότθων Λιουβιγγέλδου. Γιατί ο Θεός άνοιξε τα μάτια του και είδε τι του πρόσφερε ο Αρειανός ιερέας των ανακτόρων . Και σιχάθηκε και αποστράφηκε το μόλυσμα . Και αυτή η μαρτυρία τού αίματος του Μάρτυρα σφραγίστηκε με μαρτυρία Θεού διότι Άγγελοι των κήδευσαν και αναφέρεται στο συναξάρι του Αγ Νικοδήμου . Πρέπει το λοιπόν να παλαιωθεί με μαρτυρίες νεοφανών "αγίων" που στηρίζουν την σατανική Θεολογία του Οικουμενισμού . Για το ποιός Θεός λατρεύεται σε αυτές τις εκκλησίες , μας προηδοποίησαν ο Αγιος Ιωάννης της Κροστάνδης , Ο Αγιος Ανατόλιος της Οπτινα και άλλοι . ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΑΡΞΕΙ ΕΛΕΟΣ για όποιον είναι σε αυτήν την εκκλησία . Απο τότε που Ελέω Θεού μετά το προδοτικό συλλείτουργο της Ραβένας ( όπου μνημόνευση του Πάπα την κοινωνία καρδιναλίων κτλ. ) αναθεμάτισα τον ΣΑΤΑΝΑ που είναι ο κοινός Θεός του Πάπα και όσων τον μνημονεύουν , των Ιμάμηδων και των Ραβίνων κάθε αιρετικού και ετεροθρήσκων . Κάθε πικρής ρίζας . Αναθεμάτισα και τους υπηρέτες του από την Παπική κεφαλή μέχρι τον τελευταίο διάκονο . Απο τότε πολλοί με έχουν πεί θεομάχο , Αγειομάχο , οτι βλαστημώ το Πανάγιο Πνεύμα που και καλά δρά και με τους "μη συνοδικά καθηρημένους " αιρετικούς . Και η αποτείχιση μου και καλά είναι "ανίερη" και ποιά αποτείχιση είναι ιερή ? Του παπαρολόγου του Ζήση που δεν ξέρει τι Θεό λατρεύει !! Οποιος δεν πάει φούντο απο το πετραχήλι του Βαρθολομαίου θα πάει φούντο απο το πετραχήλι όσων ΑΝ ΚΑΙ ΟΦΕΙΛΑΝ εκ της Ιερατικής των θέσεως να φυλάγουν τους Χριστιανούς απο τον αντίχριστο δεν το κάνουν και ασχολούνται με το δέκατο από το δυόσμο, το άνηθο και το κύμινο .
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα έχεις κάνει αχταρμά sotirio!!!
Διαγραφή