Βιογραφικό νέου Πατριάρχη
Ο νέος Πατριάρχης Δανιήλ, κατά κόσμον Αθανάσιος
Τριανταφύλλου Νικόλωφ γεννήθηκε στις 2 Μαρτίου 1972 στο Σμόλεν (Smolyan) είναι
52 ετών.
Αποφοίτησε από τη Θεολογική Ακαδημία Σόφιας το 2002. Στις 7
Αυγούστου 1999 εκάρη μοναχός στην Ιερά Μονή Αγίου Γεωργίου στην κωμόπολη
Χατζηδίμοβο. Διάκονος χειροτονήθηκε στις 8 Αυγούστου 1999 και Πρεσβύτερος στις
27 Νοεμβρίου 2004 από τον Μητροπολίτη Νευροκοπίου Ναθαναήλ. Την 1 Ιουνίου 2006
έλαβε το οφίκιο του Αρχιμανδρίτη. Στις 20 Ιανουαρίου 2008 χειροτονήθηκε
τιτουλάριος Επίσκοπος Δραγοβιτίας, Βοηθός Επίσκοπος της Μητροπόλεως
Νευροκοπίου. Τη χειροτονία τέλεσε ο Πατριάρχης Βουλγαρίας Μάξιμος, συμπαραστατούμενος
από τους Μητροπολίτες Σηλύμνου Ιωαννίκιο, Βιδινίου Δομητιανό, Βάρνης και
Μεγάλης Πρεσλάβας Κύριλλο, Μεγάλου Τυρνόβου Γρηγόριο, Ρούσε (Τσερβένου)
Νεόφυτο, Νευροκοπίου Ναθαναήλ, Λοβτσού Γαβριήλ και τους Επισκόπους
Αδριανουπόλεως Ευλόγιο, Στοβίου Ναούμ, Ντεβόλσκι Θεοδόσιο, Μαρκιανουπόλεως
Κωνσταντίνο και Ζνεπόλεως Ιωάννη. Διετέλεσε Ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αγίου
Γεωργίου στο Χατζηδίμοβο. Στις 15 Ιουνίου 2010 τοποθετήθηκε Βοηθός Επίσκοπος
της Μητροπόλεως Αμερικής. Στις 4 Φεβρουαρίου 2018 εξελέγη Μητροπολίτης
Βιδινίου.
Μερικά από τα πρώτα σχόλια για την εκλογή του Πατριάρχη
Βουλγαρίας .
Από τη ιστοσελίδα Εξάψαλμος
«Επικράτησε τελικώς η
δυναμική των σκληροπυρηνικών και φιλορώσων εκλεκτόρων οι οποίοι ,όπως
αποδείχθηκε από το αποτέλεσμα ήθελαν τον Βιδινίου Δανιήλ ο οποίος είναι
κομμένος και ραμμένος στα μέτρα τους.Άλλωστε τον ετοίμαζαν για τη θέση αυτή από
καιρό. Ως Βοηθός Επίσκοπος στην Αρχιεπισκοπή Αμερικής ο Δανιήλ, είχε
προκαλέσει αλγεινή εντύπωση με την
φιλορωσική του διάθεση. Ας ελπίσουμε ότι ως Πατριάρχης τώρα θα είναι
περισσότερο αντικειμενικός και δεν θα αναπτύξει περαιτέρω τις εθνικιστικές αντιλήψεις του, οι οποίες
είναι ξένες μπροστά στο γνήσιο ορθόδοξο φρόνημα».
Από το ιστολόγιο ΑΚΤΙΝΕΣ
Ελπίζω ότι ο νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας, θα αποδειχτεί ένας
ΑΛΗΘΙΝΟΣ Δούλος του αληθινού Θεού, για το ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΑΛΟ του λαού του.
Ελπίζω ότι ο νέος Πατριάρχης Βουλγαρίας, ΔΕΝ θα υποδουλωθεί
στα τρία επόμενα αμαρτωλά πάθη, με τα οποία ο Σατανάς "κυβερνά" (όσο
του επιτρέπει ο Θεός) τους περισσότερους ανθρώπους:
1) Στην αγάπη στο ΧΡΗΜΑ.
2) Στην αγάπη στη ΔΟΞΑ που δίνουν οι άλλοι άνθρωποι.
3) Στην αγάπη στις ποικίλες επίγειες ΗΔΟΝΕΣ.
Παλιότερες θέσεις του Πατριάρχη Βουλγαρίας
Του Κωνσταντίνου Μενυκτα
Άκρως ενδιαφέροντα είναι όσα ελέχθησαν από τον Μητροπολίτη
Βιδινίου κ. Δανιήλ για την Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, τρεις ημέρες πριν
από τις εκλογές για την ανάδειξη νέου πατριάρχη Βουλγαρίας, με τον κ. Δανιηλ να
είναι μεταξύ των τριών που απαρτίζουν το τριπρόσωπο.
Συγκεκριμένα, σε συνέντευξη του στο bnr.bg ο
Μητροπολίτης δήλωσε ότι η δημιουργία της «λεγόμενης» Ορθόδοξης Εκκλησίας της
Ουκρανίας από τον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο το 2019 θυμίζει τις διώξεις
κατά της Εκκλησίας που έλαβαν χώρα στην ΕΣΣΔ. Δηλώνει ότι τότε «πολλοί ιερείς
αφανίστηκαν από προσώπου γης, άπειροι ναοί καταστράφηκαν» και ότι μέσα από
σχίσμα προσπάθησαν να αντικαταστήσουν τον θεσμό της Εκκλησίας. Αναφέρει δε ότι
παρά το γεγονός ότι στην Ουκρανία υπάρχει ήδη αναγνωρισμένη κανονική Εκκλησία ,
η Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, της οποία προκαθήμενος είναι ο Μητροπολίτης
Κιέβου κ. Ονούφριος, ιδρύθηκε αντικανονικά η Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας.
«Αυτή η αντικανονική ενέργεια του Πατριάρχη Βαρθολομαίου οδήγησε σε ακόμη
μεγαλύτερο διχασμό εντός της Ουκρανίας», τονισε χαρακτηριστικά.
Επίσης, ο υποψήφιος για τον βουλγαρικό πατριαρχικό θρόνο
συνέχισε να επιτίθεται στον Οικουμενικό Πατριάρχη κανοντας λόγο για ζήτημα
αποστολικής διαδοχής της Αυτοκέφαλης Εκκλησίας της Ουκρανίας. Συγκεκριμένα,
αναφέρθηκε σε εκείνους που είχαν αφοριστεί για λόγους οι οποίοι ήταν, κατά τη
γνώμη του, τόσο κανονικοί όσο και δικαιολογημένοι. Έτσι, επιτέθηκε για ακόμη
μία φορά στον Οικουμενικό Πατριάρχη, ο οποίος, όπως αναφέρει, τους
«νομιμοποίησε μέσω της απόδοσης του Τόμου». Ο ίδιος ο Μητροπολίτης αναφέρει ότι
ο Οικουμενικός Πατριάρχης υπέγραψε τον Τόμο της Αυτοκεφαλίας με σκοπό να
ανακηρύξει «δύο μέχρι τότε μη κανονικές δομές» τις οποίες ένωσε υπό τη σκέπη
της «Ορθόδοξης Εκκλησία της Ουκρανίας», την οποία αναγνώρισε ως «κανονική
Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας».
Στη συνέχεια της συνέντευξής του δεν παραλείπει να αναφερθεί
και σε άλλες Εκκλησίες με απώτερο σκοπό να ενισχύσει τα επιχειρήματά του κατά
του Οικουμενικού Πατριάρχη. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι ακόμα και ελληνόφωνες
εκκλησίες, όπως οι Αλβανική, το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων και της
Αντιοχείας, μολονότι βρίσκονται κοντά στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, δεν την
έχουν αναγνωρίσει.
Θεωρεί δε ότι ο Οικουμενικός Πατριαρχησ «αντί να προωθήσει
και να προασπιστεί την ειρήνη εν τέλει κατέληξε να οξύνει την κατάσταση
δημιουργώντας διχασμό. Αυτοί που αναγνώρισε ως κανονικούς, ξεκίνησαν διώξεις
κατά της κανονικής Ουκρανικής Εκκλησίας. Σφετερίζονται ναούς, ασκούν σωματική
βία σε ιερείς, ακόμη και σκοτώνουν […] Ο διχασμός που έχει επέλθει είναι πλέον
προφανής».
Ο Μητροπολίτης προσθέτει ότι η κατάσταση αυτή δεν έμεινε
μόνο εντός των συνόρων της Ουκρανίας. Αντιθέτως, τονίζει ότι ο διχασμός
επεκτάθηκε και σε άλλες Εκκλησίες, καθώς υπάρχουν ιεράρχες που αναγνώρισαν τη
Ορθόδοξη Εκκλησία της Ουκρανίας, ενώ άλλοι που ακόμα δεν το έχουν κάνει.
«Μέσα από τον Τόμο ορίζεται ως επικεφαλής της Οικουμενικής
Εκκλησίας ο Βαρθολομαίος, ενώ κανονικά μοναδικός επικεφαλής της είναι ο
Ιησούς Χριστός», υπογραμμίζει.
Τέλος, αναφέρει ότι το ποίμνιο της Βουλγαρικής Εκκλησίας θα
πρέπει «να παρακολουθεί με πολλή προσοχή τα όσα συμβαίνουν» και να
«υπερασπίζεται την κανονικότητα και τις δογματικές αλήθειες της πίστης μας».
ΠΗΓΗ. https://www.orthodoxtimes.gr/
--------------------------------------------------
“Θα εργαστώ για την ενότητα της Εκκλησίας”
Στον επιβατήριο λόγο του ο Πατριάρχης Βουλγαρίας κ.κ. Δανιήλ αρχικά αναφέρθηκε στη μεγάλη αποστολή την οποία του αναθέτει η Εκκλησία σε μία ημέρα μάλιστα κατά την οποία η εορτή των Αγίων Αποστόλων υπενθυμίζει τον αγιαστικό λόγο της Εκκλησίας ο οποίος παραδόθηκε από τον ίδιο τον Σωτήρα μας Ιησού Χριστό.
“Πιστεύω ότι ο Κύριος, που βλέπει την καρδιά και γνωρίζει ότι δεν φιλοδοξούσα αυτή τη θέση, επιλέγοντάς με για αυτή τη διακονία, θα είναι και βοηθός μου, γιατί ο Κύριος «βαρύνει, αλλά και σώζει» (Ψαλμ. 67:20) και επειδή ο ίδιος μας είπε ότι χωρίς Αυτόν δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα (Ιω. 15:5), αλλά και ότι είναι μαζί μας «όλες τις ημέρες μέχρι το τέλος του κόσμου»”, είπε σε άλλο σημείο, προσθέτοντας ότι στην εποχή της σύγχυσης στην οποία ζούμε χρειαζόμαστε μια ζωντανή μαρτυρία του Θεού στην καθημερινότητα η οποία θα μας βγάλει από το αδιέξοδο της αμαρτίας.
“Ο διαφωτισμός στην Ορθόδοξη πίστη και ευλάβεια θα είναι κύριο μέλημα στη μητροπολιτική μου διακονία στην ένδοξη Μητρόπολη της Σόφιας, της οποίας η πρωτεύουσα φέρει το όνομα και βρίσκεται υπό την προστασία της Σοφίας του Θεού, και της οποίας ο επισκοπικός θρόνος δοξάζεται από τους αποστολικούς χρόνους, μεταξύ άλλων τον Άγιο Κλήμης Ρώμης και πολλού ακόμη γνωστούς και άγνωστους αγίους ανά τους αιώνες”, υπογράμμισε.
Ο νέος Πατριάρχης δήλωσε ότι θα αγωνιστεί για την ενότητα της Εκκλησίας ακολουθώντας το παράδειγμά των προκατόχων του, Πατριαρχών Νεοφύτου, Μαξίμου και Κυρίλλου. “Με τη βοήθεια του Θεού, θα προσπαθήσω να ακολουθήσω το αποδεδειγμένο παράδειγμα αρχών τους για την υπεράσπιση των εκκλησιαστικών συμφερόντων”.
“Στον σύγχρονο κόσμο στον οποίο ζούμε, γινόμαστε μάρτυρες πώς η εξέγερση πολλών ανθρώπων ενάντια στον Θεό οδηγεί στη νομιμοποίηση και επιβολή της αμαρτίας ως κανόνα στην ανθρώπινη κοινωνία. Δυστυχώς, η σύγχυση των εννοιών του καλού και του κακού, της αλήθειας και του ψεύδους έχει την αναπόφευκτη επίδρασή της στους εκκλησιαστικέςς και στις διαεκκλησιαστικές σχέσεις. Καλούμαστε να είμαστε ειρηνοποιοί στην πράξη, ενσαρκώνοντας στη ζωή μας τα λόγια του Αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου: «Το όνομα Εκκλησία σημαίνει όχι διαίρεση, αλλά ενότητα και συναίνεση»”, είπε και ευχαρίστησε τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ.κ. Βαρθολομαίο και τους εκπροσώπους των Ορθοδόξων Εκκλησιών που βρέθηκαν στη Σόφια σε αυτή τη μεγάλη ημέρα για την Εκκλησία της.
Σημειώστε το κατά κόσμον όνομα: εκβουλγαρισμενος Έλληνας, ότι χειρότερο για τους Ελληνες
ΑπάντησηΔιαγραφή