Τετάρτη 26 Ιουνίου 2024

Οφειλόμενες απαντήσεις για το θέμα των αγιοκατατάξεων.

 



Πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου

Επειδή κάποιοι από τους σχολιαστές, στις δημοσιεύσεις για τις σύγχρονες αγιοκατατάξεις, απευθύνθηκαν και στο πρόσωπό μου, δίνω στην δημοσίευση αυτή συνολικές απαντήσεις.

Α. Όπως τόνισα στην πρώτη δημοσίευση και επαναλαμβάνω αποδέχομαι ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥ ΠΟΥ ΑΠΟΔΕΧΕΤΑΙ Η ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ είτε έχουν επίσημα αγιοκαταταχθεί  με την προβλεπόμενη πρακτική, είτε όχι.

Β. Άγιοι υπάρχουν και στο νέο ημερολόγιο και στο παλιό. Επισημαίνω όμως ότι οι Άγιοι αυτοί δεν υιοθέτησαν ακραίες ζηλωτικές συμπεριφορές. Υπενθυμίζω ότι ο Άγιος Εφραίμ ο Κατουνακιώτης χειροτονήθηκε από τον παλαιοημερολογίτη επίσκοπο ΓΕΡΜΑΝΟ ΒΑΡΥΚΟΠΟΥΛΟ και η χειροτονία του έγινε δεκτή από το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Επίσης ο Όσιος Ιωσήφ ο ησυχαστής στο μεγαλύτερο μέρος της ζωής του ανήκει σε ομάδα ζηλωτών. Απομακρύνθηκε όμως από αυτούς λόγω των ακραίων ζηλωτικών συμπεριφορών και μέχρι το τέλος της ζωής του ΔΕΝ ΜΝΗΜΟΝΕΥΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ.

Γ. Κύριε Δ.Χ. δεν μπορούμε να λέμε από την μια μεριά  ότι ΣΥΝΟΔΟ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ θα κρίνει αν τα μυστήρια των Οικουμενιστών είναι ΕΓΚΥΡΑ ή ΑΚΥΡΑ, αλλά συγχρόνως να διαγράφουμε την ύπαρξη Αγίων ΜΕΤΑ το 1924.

Αν υπάρχουν λανθασμένες αγιοκατατάξεις ΜΟΝΟ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ ΘΑ ΤΟ ΚΡΙΝΕΙ.

Δ. Οι Άγιοι ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΛΑΝΘΑΣΤΟΙ. Επομένως έχουν κάνει και λάθη. Στο άρθρο που δημοσιεύσαμε με τον τίτλο «Γιατί δεν αποτειχίστηκαν οι σύγχρονοι Γέροντες « φαίνονται αρκετά από αυτά.

Ε. Στις σύγχρονες αγιοκατατάξεις υπάρχουν πολλά παράδοξα και πολλές σκοπιμότητες.

Αγιοκατατάσσονται πρόσωπα και αγνοούνται οι πνευματικοί τους πατέρες.π.χ.Αγιοκατάχθηκε ο Γέροντος Πορφύριος αλλά ο γέροντας του Δημάς, που τον εξυμνεί ο Γέροντας, δεν αγιοκατατάσσεται.

Υπενθυμίζω τι έγραφε ο μακαριστός Μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός προς την Ιερά Σύνοδο.

«Στις ημέρες μας όμως βλέπω μιαν άλλου είδους προσπάθεια τινών. Δηλαδή σήμερα επιδιώκεται από τινας όχι η αναγνώρισις επισήμως της ήδη υπαρχούσης εκκλησιαστικής πεποιθήσεως, η οποία αντικειμενικά και εκκλησιολογικά έχει σχηματισθή και βιώνεται επί μακρόν από τα μέλη της Εκκλησίας, αλλά πρώτα να γίνη η αναγνώρισις της αγιότητος κάποιων προσώπων από τα όργανα της Εκκλησίας και έπειτα η αποδοχή αυτών από τα μέλη της. Κατά ένα τρόπον δηλαδή γίνεται προσπάθεια επιβολής από την εκκλησιαστικήν Διοίκησιν των υπ’ αυτής θεωρουμένων αγίων προσώπων στο Πλήρωμα της Εκκλησίας, ώστε να μη ωφελήται το Πλήρωμα της Εκκλησίας εκ της αγιοποιήσεως τούτων και να αποβαίνη άσκοπος η επίσημος αναγνώρισίς των, κάποτε δε και επιζήμιος, αφού ακούονται και γράφονται δυσμενή σχόλια και δια τα αγιοποιημένα πρόσωπα (Χρυσόστομος Σμύρνης) και δια την σπουδήν της Διοικούσης Εκκλησίας μας, ως εις την περίπτωσιν του ιατρού Λεκκα, ώστε τινές να ομιλούν περί “βιομηχανίας αγίων”. Διότι πράγματι τα τελευταία 30 χρόνια έχουν αγιοποιηθή τόσα πρόσωπα, όσα δεν αγιοποιήθηκαν αιώνες!»

ΣΤ. Τα κείμενα που  αφορούσαν την αγιοκατάταξη του Γέροντα Σωφρονίου  δημοσιεύτηκαν για δύο λόγους. Πρώτα για να καταγραφούν οι αντιρρήσεις σχετικά με την αγιοκατάταξή του  και οι σχετικές απαντήσεις (προσωπικά δεν με έπεισαν όλες). Και δεύτερο για να δούμε ποια είναι η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ μετά την αγιοκατάταξη. Και αυτή είναι  Η ΣΙΩΠΗ.

Ο π.Ι.ΔΙΩΤΗΣ δημοσίευσε το βιβλίο του για τις αντιρρήσεις της αγικοατατάξεως του γέροντα Σωφρονίου το 2015.Η Αγιοκατάταξη του γέροντα εγινε το 2019.(ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ). Από τότε ο π.Ι.Διώτης ΣΙΩΠΗΣΕ. Επομένως ο σεβαστός Γέροντας ΔΕΝ ΑΓΙΟΜΑΧΕΙ.

Ζ. Για τις αντιρρήσεις του π.Ι.ΔΙΩΤΗ και την αγιοκατάταξη του Γέροντα Σωφρονίου  το Γραφείο Αιρέσεων της Μητρόπολης Πειραιώς «εποίησεν την νήσσαν» και ΔΕΝ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕ ΚΑΘΟΛΟΥ. Μπορείτε εύκολα να καταλάβετε  τους λόγους.

Για την Γερόντισσα Γαβριηλία όμως  ΕΙΝΑΙ ΛΑΛΙΣΤΑΤΟ και μετά την ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗ. Ας λάβουμε υπόψη επίσης  ότι ο Όσιος Σωφρόνιος είχε πνευματική κοινωνία με την  Γερόντισσα (όπως και ο Όσιος Πορφύριος, ο όσιος Αμφιλόχιος Μακρής κ.α). και μάλιστα τις είχε προτείνει να αναλάβει την ηγουμενία της γυναικείας Μονής του Έσσεξ. 

Σχετικά:https://www.oodegr.com/oode/oikoymen/Gavriilia1.htm

Όσον αφορά Την μικτή Μονή του Έσσεξ  υπάρχει θέμα που θα πρέπει να λυθεί. Θα θέλαμε την τεκμηριωμένη άποψη του Γραφείου Αιρέσεων της Μητρόπολης Πειραιώς για το θέμα.

Η. Mε την γερόντισσα Γαβριηλία έχω ασχοληθεί εκτενώς σε άλλα άρθρα και δεν θα επανέλθω. Αυτό που μπορώ να υποστηρίξω είναι ότι είναι η ΠΙΟ ΑΓΑΠΗΤΗ και ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ ΑΓΙΑ ΤΟΥ σύγχρονου ορθοδόξου λαού ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ. Οι εκδηλώσεις που γίνονται γι΄αυτή έχουν μεγάλη συμμετοχή και τα βιβλία που εκδίδονται σε πολλές γλώσσες γίνονται ανάρπαστα.

Επομένως ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΝΕΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑ να σκανδαλίζουμε με αθεολόγητα επιχειρήματα τους πιστούς πιστεύοντας ότι κάνουμε ΑΝΤΙ-ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ.ΟΧΙ ΠΕΝΤΕ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΕΚΑ ΣΤΑΘΜΑ στις κριτικές μας.

Θ. Σημειώνω  ότι οι Γέροντες Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και Εφραίμ Αριζόνας ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΑΓΙΟΙ.

Ι. Για την επίσημη αγιοκατάταξη προσώπων υπεύθυνη θεσμικά είναι η τοπική Εκκλησία στην οποία ανήκει το πρόσωπο που πρέπει να αγιοκαταχθεί. Αυτή δημιουργεί τον απαραίτητα φάκελο με τα απαιτούμενα στοιχεία και τα υποβάλλει δια της προισταμένης της εκκλησιαστικής αρχής στο Οικουμενικό Πατριαρχείο. Δεν παραξένεψε τους αναγνώστες το γεγονός ότι ΓΙΑ  αγιοκαταταχθέντες  Αγιορείτες Γέροντες ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ αλλά Μητρόπολη της Ελλαδικής Εκκλησίας;;;;

ΙΑ. Τέλος κανένας από τους σχολιαστές δεν προβληματίστηκε γιατί η ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ ΜΟΝΟ ΜΟΝΑΧΩΝ, ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΩΝ και ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ και αποκλείονται παντελώς οι ΕΓΓΑΜΟΙ ΚΛΗΡΙΚΟΙ ΚΑΙ ΛΑΪΚΟΙ;;Εδώ δεν υπάρχει  ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ;;;

Αυτά προς το παρόν.

 

 

9 σχόλια:

  1. Αντισχισματικός και Αντιαιρετικός26 Ιουνίου 2024 στις 12:13 μ.μ.

    Κάποιοι σχολιασμοί πάνω στην ανάρτηση.

    Α.
    "Ο π.Ι.ΔΙΩΤΗΣ δημοσίευσε το βιβλίο του για τις αντιρρήσεις της αγικοατατάξεως του γέροντα Σωφρονίου το 2015.Η Αγιοκατάταξη του γέροντα εγινε το 2019.(ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ). Από τότε ο π.Ι.Διώτης ΣΙΩΠΗΣΕ. Επομένως ο σεβαστός Γέροντας ΔΕΝ ΑΓΙΟΜΑΧΕΙ."

    Τί μας λέτε ότι ο π. Ιωάννης Διώτης, αρνείται τώρα την κατάκριση και την απόρριψη του Γέροντα Σωφρονίου και απέσυρε ό,τι αρνητικό έχει γράψει; Δέχεται τώρα ο π. Ιωάννης Διώτης την αγιότητα του Γέροντα Σωφρονίου;
    Αν ναι, τότε ναι έχετε δίκαιο και δεν αγιομαχεί.

    Β.
    "Σημειώνω ότι οι Γέροντες Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και Εφραίμ Αριζόνες ΔΕΝ ΕΊΝΑΙ ΕΠΙΣΗΜΑ ΑΓΙΟΙ."
    Οι Γέροντες Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος και Εφραίμ της Αριζόνας, μπορεί να μην είναι επίσημα άγιοι, αλλά είναι άγιοι. Και οι Γέροντες Πορφύριος, Ιάκωβος και Παΐσιος δεν ήταν επίσημα άγιοι μέχρι να ανακηρυχθούν και όμως μετά από λίγα χρόνια έγιναν και επίσημα. Το αν είναι επίσημα ή όχι, δεν έχει σημασία. Σημασία έχει αν είναι κανείς πράγματι άγιος. Και οι δύο Γέροντες, Επιφάνιος και Εφραίμ είναι πράγματι άγιοι.

    Γ.
    Οι απόψεις του Μητροπολίτη Ηλείας Γερμανού είναι εντελώς λάθος και δεν είναι πρότυπο Ορθοδοξίας ο ίδιος. Θυμίζω ότι ο Μητροπολίτης Ηλείας υπέγραψε τις οικουμενιστικές και αντιφατικές αποφάσεις της Συνόδου του Κολυμπαρίου. Θα κατηγορήσουμε τον Θεό που μας έδωσε στην εποχή μας τόσους αγίους; Αντί να τον ευχαριστήσουμε θα τον κατηγορήσουμε και θα απορρίψουμε τους σύγχρονους αγίους επειδή βγήκαν "πολλοί"; Αυτά είναι "επιχειρήματα" για κλάμματα , δεν στέκονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πρέπει να ξεκαθαρίσετε. Άλλο το ΔΕΧΟΜΑΙ Η ΟΧΙ ΤΗΝ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΩΠΟΥ και ΑΛΛΟ ΣΙΩΠΩ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗ.
      Η Σιωπή δεν σημαίνει και αποδοχή για όσους έχουν αντιρρήσεις.
      ΣΙΩΠΗ =ΑΠΟΦΥΓΗ ΣΚΑΝΔΑΛΙΣΜΟΥ
      Το ότι ο Ηλείας Γερμανός υπέγραψε τις αποφάσεις του Κολυμπαρίου δεν σημαίνει ότι όλα όσα γράφει είναι λάθος.
      Οι υπογράψαντες στο Κολυμπάρι έκαναν και τις αγιοκατατάξεις. Αυτό σημαίνει ότι οι αγιοκατατάξεις είναι λάθος;;;;

      Διαγραφή
    2. Αντισχισματικός και Αντιαιρετικός26 Ιουνίου 2024 στις 12:59 μ.μ.

      Για τις λαθεμένες και αβάσιμες απόψεις του Ηλείας Γερμανού που βάζετε στην παρούσα ανάρτηση έγραψα στο σχόλιο και είπα και τον λόγο που δεν στέκουν. Επιπλέον όμως υπογράμμισα και το γεγονός ότι ο μητροπολίτης Ηλείας Γερμανός υπέγραψε τις ντροπιαστικές αποφάσεις του Κολυμπαρίου.

      Αν ο π. Ιωάννης Διώτης σκόπιμα σιώπησε όπως λέτε για την αποφυγή σκανδαλισμού, για τον π. Σωφρόνιο μετά την αγιοκατάταξη του, τότε εσείς για ποιόν λόγο προβήκατε στην αναδημοσίευση των απορριπτικών απόψεων του για την αγιότητα του π. Σωφρονίου, πριν 2-3 ημέρες; Δεν σκανδαλίσατε εσείς; Αν ο ίδιος ο π. Ιωάννης σιώπησε σκόπιμα, για να αναπαραγάγετε πράγματα που δεν έχουν βάση και σκανδαλίζουν και αδικούν τον Γέροντα Σωφρόνιο;

      Όλες οι αγιοκατατάξεις από τους υπογράψαντες στο Κολυμπάρι φυσικά και δεν είναι λάθος, γιατί πρόκειται περι πραγματικών αγίων (τουλάχιστον το 99%) και το εξήγησα αυτό σε σχόλιο πριν από λίγο:
      "Οι πρόσφατες Αγιοκατατάξεις συγχρόνων αγίων, δεν είναι αγιοποιήσεις με το έτσι θέλω, όπως στρεβλά, πολύ στρεβλά το κατανόησες. Είναι αναγκαστικές Αγιοκατατάξεις συγχρόνων αγίων, που έγιναν μάλλον αναγκαστικά αποδεκτές από την επίσημη ιεραρχία της Εκκλησίας, μετά από πολλά θαύματα και πολλές μαρτυρίες πιστών ανθρώπων και μετά την αποδοχή της αγιότητας τους από τον πιστό λαό."
      https://apotixisi.blogspot.com/2024/06/a.html#comment-form

      Διαγραφή
  2. Τις απόψεις του π.Ι.ΔΙΩΤΗ τις δημοσίευσα για να σας αποδείξω το ότι ειναι ΑΛΛΟ ΝΑ ΔΙΑΦΩΝΩ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΣΙΩΠΩ ΜΕΤΑ. Αν κάποιοι σκανδαλίστηκαν σημαίνει ότι δεν έχουν ξεκαθαρίσουν πολλά θέματα σχετικά με τις αγιοκατατάξεις και να το ψάξουν. Τα θέματα που θίγει ο π.Ι.Δ πάντως .δεν εχουν επαρκώς απαντηθεί. Ειδικότερα το θέμα της μικτής Μονής του Έσσεξ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχετε αντιφάσεις και λάθη π. Δημήτριε, πάνω σε αυτά που γράψατε.

      *Αν ο π. Σωφρόνιος είναι άγιος, τότε αμαρτήσατε που αναδημοσιεύσατε άρθρο του π. Ι.Διώτη όπου τον κατακρίνει.

      *Αν φταίνε αυτοί που σκανδαλίζονται, όχι αυτοί που δημοσιεύουν και αναπαράγουν άρθρα εναντίον των αγίων, τότε γιατί ονομάσατε αγιομάχους, όσους προέβαλλαν ενστάσεις απέναντι στην κατα την γνώμη σας αγιότητα της Γερόντισσας Γαβριηλίας;

      *Αν φταίνε αυτοί που σκανδαλίζονται, όχι αυτοί που δημοσιεύουν και αναπαράγουν άρθρα εναντίον των αγίων, τότε γιατί είναι κακό να συνεχίσει ο π. Ι. Διώτης να γράφει εναντίον του π. Σωφρονίου μετά την αγιοκατάταξη;
      Όση αμάρτημα έχει ο π. Σωφρόνιος αν συνεχίσει μετά την αγιοκατάταξη του Γέροντα Σωφρονίου να γράφει εναντίον του, τόσο αμάρτημα έχετε και εσείς που τώρα μετά την αγιοκατάταξη του, αναδημοσιεύσατε και αναπαράγατε τις κατακρίσεις του π. Ι. Διώτη εναντιόν του.

      *Πιστεύω πώς είναι λάθος να πιστεύετε ότι η αγιοκατάταξη κάποιου, πρέπει να κάνει όσους έχουν αντιρρήσεις να σταματήσουν να μιλούν. Το ζήτημα δεν είναι η πράξη της αγιοκατάταξης που μπορεί να είναι λάθος ή σωστή, αλλά αν είναι πράγματι άγιος ή όχι.
      Αν αυτός που αγιοκατατάχθηκε δεν είναι άγιος, τότε πρέπει να μιλάμε εναντίον της αγιοκατάταξης του και μετά την αγιοκατάταξη του.
      Αν αυτός που αγιοκατατάχθηκε είναι άγιος, τότε δεν πρέπει να μιλάμε εναντίον του, ούτε πριν, ούτε μετά την αγιοκατάταξή του.

      *Γράφετε ότι δεν έχουν απαντηθεί τα θέματα που θίγει ο π. Ιωάννης Διώτης για τον Γέροντα Σωφρόνιο. Δεν έχει δίκαιο ο π. Ι. Διώτης στις κατακρίσεις έναντι του Γέροντα Σωφρονίου, είτε έχουν απαντηθεί, είτε όχι. Είναι τόσο εξώφθαλμη η λάθος κριτική του π. Ι. Διώτη και γι΄ αυτό δεν βρέθηκαν άνθρωποι να μπουν στον κόπο να πολυασχοληθούν μαζί της.

      *Κατα την γνώμη σας πιστεύετε ότι δεν έχει απαντηθεί επαρκώ το θέμα της μικτής Μονής του Έσσεξ. Εγώ πιστεύω δεν χρειάζονται πολλές εξηγήσεις, είναι εξαίρεση για την χώρα και τις εκεί συνθήκες, και όχι κατάργηση της απαγόρευσης των Μικτών Μονών. Και αυτό το έκανε ένας κατα κοινή ομολογία φωτισμένος Γέροντας, χωρίς να δώσει ευλογία για καμία άλλη Μονή να συμβεί αυτό.
      Αλλά ρωτώ: Μήπως τα ζητήματα που θίγουν οι πιστοί και θεολόγοι για την Γερόντισσα Γαβριηλία έχουν απαντηθεί επαρκώς;
      Μην έχουμε δύο μέτρα και δύο σταθμά.

      Αντιοικουμενιστής

      Διαγραφή
    2. Δεν έχετε κατανοήσει βασικά εκκλησιολογικά θέματα
      Α.Η κάθε ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗ είναι ΣΥΝΟΔΙΚΗ ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΗ ΠΡΑΞΗ και αρμόδιος για να την κρίνει είναι ΣΥΝΟΔΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ και όχι εγώ η εσείς.΄Γι΄ΑΥΤΌ ΕΠΙΒΆΛΛΕΤΑΙ ΣΙΩΠΗ. Δικαίωμα του καθενός είναι να δέχεται ή να μη δέχεται την αγιότητα κάποιου αλλά η σιωπή ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΞΗ σε προστατεύει από σοβαρά πνευματικά ατοπήματα. Αν μια στο εκατομμύριο είναι ΆΓΙΟΣ αυτόν τον οποίο κάποιος αμφισβητεί τι θα πει εν ημέρα Κρίσεως;;;
      Β. Αν δείτε την σειρά της δημοσίευσης ΠΡΩΤΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΑ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΤΟΥ κ.Ευσταθίου για να παραθέσω τα αντιρρητικά θέματα και τις απαντήσεις του και μετά την άποψη του π.Ι.Διώτη. Τις αντιρρήσεις του ο π.Ι.Δ.τις έστειλε στην Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και σύρθηκε στα δικαστήρια από τον Μητροπολίτη Ναυπάκτου. Αντίθετα οι αντιρρήσεις για την Γερόντισα Γαβριηλία στάλθηκαν από τους διαφωνούντες μόνο σε ιστολόγια.
      Γ. Απο βιβλίο Αγιολογίας σας μεταφέρω τα εξής:
      «'Η Κοινή Συνείδησις του ευσεβούς Λαού, εις τοπικόν κατ' αρχήν επίπεδον (Μονής, 'Ενορίας, χωρίου, πόλεως, επαρχίας, Τοπικής 'Εκκλησίας), αμέσως, αυθορμήτως και ομοφώνως απέδιδε τιμάς διά Εικόνων, Ακολουθιών και Πανηγύρεων εις εκείνον τον κοιμηθέντα Χριστιανόν, του οποίου εγνώριζε την αγίαν βιοτήν, το χάρισμα της παρρησίας αυτού προς τον Θεόν, ως και τα θαύματα η τας θεοσημίας μέσω των πρεσβειών αυτού, διά των οποίων ανεδεικνύετο προστάτης, ευεργέτης και παραμυθία των πιστών.
      Βάσει της νεωτέρας πράξεως, η βαρύτης διά την τιμήν ενός Αγίου πίπτει περισσότερον η και αποκλειστικώς εις τα πορίσματα των ερευνών μιάς 'Επιτροπής, το δε αποφασιστικόν κριτήριον αποτελεί ο εξονυχιστικός «έλεγχος» του βίου του 'Αγίου και όχι η Κοινή Συνείδησις του ευσεβούς Λαού, ο οποίος έχει την αποκλειστικήν δυνατότητα της αμέσου 'Αναγνωρίσεως του Αγίου, ως και της διατηρήσεως διά μέσου των αιώνων ζώσης της τιμής Αυτού.»
      Δηλ. ΌΤΑΝ Η ΚΟΙΝΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΤΟΥ ΕΥΣΕΒΟΥΣ ΛΑΟΥ ΔΙΑΚΗΡΥΤΤΕΙ ΤΗΝ ΑΓΙΟΤΗΤΑ ΕΝΟΣ ΠΡΟΣΩΠΟΥ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΙΝΑΙ ΤΥΠΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ.Η διακήρυξη και η εγγραφή στο εορτολόγιο γίνεται για την ενημέρωση του πληρώματος ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Επομένως τον πρώτο λόγο για την ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΗ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ ΤΟΝ ΕΧΕΙ Η ΜΟΝΗ ΤΟΥ ΕΣΣΕΞ ΚΑΙ ΤΗΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑΣ ΓΑΒΡΙΗΛΙΑΣ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΚΑΛΥΜΝΟΥ ΚΑΙ ΛΕΡΟΥ. Όλα τα άλλα γραφόμενα ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ.
      Δ. Όσον αφορά την μικτή μονή του Έσσεξ οι κανόνες είναι ΞΕΚΑΘΑΡΟΙ και Η ΠΟΙΜΑΝΤΙΚΗ ΟΙΝΟΜΙΑ ΕΧΕΙ ΟΡΙΑ .Δεν είναι ΜΟΝΙΜΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.

      Διαγραφή
    3. Απαντώ με αρκετή καθυστέρηση στις απαντήσεις σας.

      Πιστεύω πώς έχω κατανοήσει καλύτερα απο εσάς τα εκκλησιολογικά θέματα που αναφέρεστε.

      Α. Την κάθε Αγιοκατάταξη την κρίνει η κοινή συνείδηση του Ευσεβούς Ορθόδοξου λαού, όπως και την κάθε Συνοδική πατριαρχική πράξη, όπως κάθε απόφαση Συνόδου Ορθοδόξων Επισκόπων.
      Μήπως η περίφημη -με αρνητική έννοια- Σύνοδος του Κολυμπαρίου του 2016, δεν ήταν Σύνοδος (τουλάχιστον επίσημα) Ορθοδόξων Επισκόπων; Σημαίνει από αυτό, ότι ο πιστός λαός δεν δικαιούται να κρίνει την Σύνοδο του Κολυμπαρίου και τις αποφάσεις της;

      Β. Αν ο Γέροντας Σωφρόνιος αδικείται από τον π. Ι. Διώτη, τότε δεν έπρεπε να αναπαράγεται τα γραφόμενα του εναντίον του Γέροντα Σωφρόνιου.

      Γ. Τον πρώτο λόγο και τον έσχατο λόγο για τις αγιοκατατάξεις όλων των προσώπων, και του Γέροντα Σωφρονίου και της Γερόντισσας Γαβριηλίας, έχουν οι σύγχρονοι άγιοι και ο πιστός Ορθόδοξος λαός ολόκληρος και όχι οι τοπικές μόνον Ορθόδοξες Εκκλησίες που ανήκαν τα πρόσωπα αυτά.

      Δ. Η ποιμαντική οικονομία έχει όρια, αλλά τα όρια αυτά δεν καθορίζονται από μερικά πρόσωπα, π.χ. εσάς ή εμένα. Αλλά από φωτισμένους ανθρώπους, χαρισματικούς που φωτίζονται από το Άγιο Πνεύμα και έχουν την αποδοχή του συνειδητά Ορθόδοξου λαού.

      Αντιοικουμενιστής

      Διαγραφή
  3. Μας στάλθηκε απο αναγνώστη το παρακάτω απόσπασμα απο άρθρο του κ.Κων/νου Γεωργίτση που δημοσιεύτηκε παλιότερα στο διαδίκτυο.
    Το κείμενο δημοσιεύεται για να μην κατηγορηθούμε ότι λογοκρίνουμε απόψεις.
    "
    Αναφέρει λοιπόν μεταξύ άλλων ο (φερόμενος ως) συντάκτης της «αντιπαπικής», όπως χαρακτηρίζεται, επιστολής, γέροντας Παΐσιος:

    «Εις τους καιρούς μας βλέπομεν ότι πολλά πιστά τέκνα της Εκκλησίας μας, μοναχοί και λαϊκοί, έχουν, δυστυχώς, αποσχισθή από αυτήν, εξαιτίας των φιλενωτικών. Έχω την γνώμην ότι δεν είναι καθόλου καλόν να αποχωριζόμεθα από την Εκκλησίαν κάθε φορά που θα πταίη ο Πατριάρχης. (Σημ. Συντ: η ενσυνείδητη εκτροπή του Πατριάρχη στην αίρεση του Οικουμενισμού, χαρακτηρίζεται από τον γέροντα Παΐσιο ως απλό πταίσμα). Αλλά από μέσα, κοντά στην Μητέρα εκκλησία έχει καθήκον και υποχρέωση ο καθένας ν’ αγωνίζεται με τον τρόπο του. Το να διακόψη το μνημόσυνον του Πατριάρχου, να αποσχισθή και να δημιουργήση ιδικήν του Εκκλησίαν και να εξακολουθή να ομιλή υβρίζοντας τον Πατριάρχην, αυτό, νομίζω, είναι παράλογον.
    Εάν δια την α’ ή την β΄ λοξοδρόμησι των κατά καιρούς Πατριαρχών χωριζώμεθα και κάνωμε δικές μας Εκκλησίες -Θεός φυλάξει- θα ξεπεράσουμε και τους Προτεστάντες ακόμη. Εύκολα χωρίζει κανείς και δύσκολα επιστρέφει. Δυστυχώς έχουμε πολλές «εκκλησίες» στην εποχή μας. Δημιουργήθηκαν είτε από μεγάλες ομάδες ή και από ένα άτομο ακόμη... Εάν οι φιλενωτικοί δίνουν το πρώτο πλήγμα στην Εκκλησία, αυτοί, οι ανωτέρω, δίνουν το δεύτερο...».

    Όπως μας βεβαιώνουν οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας, κάθε λόγος του Κυρίου που περιλαμβάνεται στην Αγία Γραφή, (Παλαιά και Καινή), αποτελεί σαφή και κατηγορηματική εντολή Του, που ενδεχόμενη παράβαση ή κατάλυση ή και –το χειρότερο– παρότρυνση και άλλων προς αθέτηση αυτής, συνιστά θανάσιμη αμαρτία και θέτει σε κίνδυνο την σωτηρία αυτού που θα τα διαπράξει.

    Περί αυτού, πρώτος ο ίδιος ο Κύριος εφιστά την προσοχή μας προειδοποιώντας: «Ος εάν ουν λύση μίαν των εντολών τούτων των ελαχίστων και διδάξη ούτω τους ανθρώπους, ελάχιστος κληθήσεται εν τη βασιλεία των ουρανών». (Ματθ. ε’ 19).

    Επεξηγών δε σαφέστερα αυτήν την προειδοποίηση του Κυρίου, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος διδάσκει πως:
    «Ο πίπτων (ενν. σε οποιαδήποτε αμαρτία) ουχί του ιδίου πτώματος δίδωσι μόνον δίκην, αλλ’ ότι και άλλους υποσκελίζων κολάζεται». (Ε.Π.Ε. 34, σελ. 124).
    Δηλαδή, ο αμαρτάνων δεν τιμωρείται μόνον για την πτώση του, αλλά και για το ότι ανατρέπει (παρασύρει) και άλλους. Και είναι «ηλίου φαεινότερον» πως ο (φερόμενος ως) συντάκτης αυτής της επιστολής, γέροντας Παΐσιος, προτρέποντας τους Χριστιανούς να μην «αποχωρίζονται από την Εκκλησία, (σ.σ. εννοώντας προφανώς ως Εκκλησία τον εκτραπέντα στην αίρεση Πατριάρχη και τους περί αυτόν κληρικούς), κάθε φορά που θα πταίει ο Πατριάρχης...» (σ.σ. δηλαδή θα εκτρέπεται σε αίρεση):


    Α’) Καταλύει και ακυρώνει την εντολή του Κυρίου, (η οποία προσιδιάζει στην παρούσα κατάσταση της Εκκλησίας), που λέγει:
    «Διό εξέλθετε εκ μέσου αυτών και αφορίσθητε ΛΕΓΕΙ ΚΥΡΙΟΣ, και ακαθάρτου μη άπτεσθε, καγώ εισδέξομαι υμάς, και έσομαι υμίν εις πατέρα, και υμείς έσεσθε μοι εις υιούς και θυγατέρας, ΛΕΓΕΙ ΚΥΡΙΟΣ ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ». (Β’ Κορ. στ’ 17-18).

    Β’) Αθετεί την εντολή των Αγίων Αποστόλων, για αποτείχιση από τους διαφθορείς – αιρετικούς ποιμένες, που λέγει:
    «...Ώσπερ δε τω καλώ ποιμένι το μη ακολουθούν πρόβατον λύκοις έκκειται εις διαφθοράν, ούτω τω πονηρώ ποιμένι το ακολουθούν πρόδηλον έχει τον θάνατον, ότι κατατρώξεται αυτό. ΔΙΟ ΦΕΥΚΤΕΟΝ ΑΠΟ ΤΩΝ ΦΘΟΡΕΩΝ ΠΟΙΜΕΝΩΝ». (Διατ. Αγ. Αποστ. βιβ. Β’, §19, σελ. 88)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ
    Γ’) Μέμφεται την Εκκλησία πως Αυτή παραλογίζεται και ταυτόχρονα επικροτεί την «δημιουργία άλλων εκκλησιών», ξένων προς Αυτήν, όταν μας διδάσκει, (υβριστικά προς τον Πατριάρχη, κατά τους ισχυρισμούς του γέροντα Παϊσίου!!!), δια στόματος, π.χ.
    α) του Αγίου Αθανασίου Αλεξανδρείας:
    «Εάν ο επίσκοπος η ο πρεσβύτερος οι όντες οφθαλμοί της Εκκλησίας, κακώς αναστρέφωνται και σκανδαλίζωσι τον λαόν, χρη αυτούς εκβάλλεσθαι. Συμφέρον γαρ άνευ αυτών συναθροίζεσθαι εις ευκτήριον οίκον, ή μετ’ αυτούς εμβληθήναι, ως μετά Άννα και Καϊάφα, εις την γέεναν του πυρός». (ΒΕΠΕΣ 33, 199). ή

    β) Δια στόματος του Αγίου Μάρκου Εφέσου του Ευγενικού:
    «... Φευκτέον αυτούς, (σ.σ. τους λατινόφρονες επισκόπους), ως φεύγει τις από όφεως, ως αυτούς (σ.σ. τους όφεις) εκείνους (σ.σ. τους λατινόφρονες) ... τους χριστοκαπήλους και χριστεμπόρους...».
    Και αλλού: «...Φεύγετε ουν αυτούς αδελφοί, και την προς αυτούς κοινωνίαν. οι γαρ τοιούτοι, (σ.σ. οι φιλενωτικοί λατινόφρονες), ψευδαπόστολοι, εργάται δόλιοι, μετασχηματιζόμενοι εις αποστόλους Χριστού...». (Patrologia Orientalis,Tome XV, Au Concile de Florence, σελ.318-320).
    Προκύπτει δε, παράλληλα με αυτά, πως η Εκκλησία, με βάση τις ανωτέρω διδασκαλίες Της, υποδεικνύει στους πιστούς τον μοναδικό τρόπο αγώνος σε περιόδους αιρέσεων, και πως δεν νομιμοποιείται «... ο καθένας ν’ αγωνίζεται με τον τρόπο του...», παραμένοντας ταυτόχρονα σε πλήρη εκκλησιαστική κοινωνία με την αίρεση και τους φορείς αυτής, προφασιζόμενος «προφάσεις εν αμαρτίαις», μία εκ των οποίων είναι πως πρέπει να αγωνίζεται ο πιστός κατά της αιρέσεως, παραμένοντας «μέσα στην Μητέρα Εκκλησία».(!!!) Και,


    Δ’) Εκφράζοντας την αμέτοχη ορθοδόξου θεμελιώσεως προσωπική του άποψη, πως οι αποτειχισθέντες από τους φιλενωτικούς επισκόπους, «...έχουν δυστυχώς αποσχισθή...» από την Εκκλησία, με αποτέλεσμα να «...έχουμε πολλές "εκκλησίες" στην εποχή μας...», υποβαθμίζει την αξία και το κύρος της γνώμης των Αγίων Πατέρων που, με υπερέχοντα τον Αγιώτατο Φώτιο, συγκρότησαν την Πρωτοδευτέρα Αγία Σύνοδο, και οι οποίοι με τον ΙΕ’ (15ον) Ιερό Κανόνα τους, αποφαίνονται πως οι αποτειχισθέντες, «...ου σχίσματι την ένωσιν της Εκκλησίας κατέτεμον, αλλά σχισμάτων και μερισμών την Εκκλησίαν εσπούδασαν ρύσασθαι. (=έσπευσαν να προστατεύσουν)».

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου