Τετάρτη 5 Ιουνίου 2024

Διάλογος με τους εν Χριστώ αντι-οικουμενιστές αδελφούς που ακολουθούν το νέο και το παλαιό ημερολόγιο (Μέρος Β)

 

Εισαγωγικά.

Η δημοσίευση του άρθρου «Μπορεί να γίνει διάλογος με τους Παλαιοημερολογίτες» είχε σαν αποτέλεσμα μέχρι τώρα να δημοσιευτούν  είκοσι τουλάχιστον σχόλια. (ΜΕΡΟΣ Α).

Επειδή φαίνεται ότι η συζήτηση θα συνεχιστεί και Προκειμένου να γίνει πιο εύκολη η παρακολούθηση της συζήτησης, μεταφέρω το θέμα  σε νέα ανάρτηση.(ΜΕΡΟΣ Β)

Τα θέματα που τέθηκαν και στην συγκεκριμένη ανάρτηση και σε προηγούμενες είναι:

Α. Είναι οι παλαιοημερολογίτες Σχισματικοί, επειδή δεν κοινωνούν με άλλες ορθόδοξες εκκλησιαστικές Συνόδους;;

Β. Είναι οι παλαιοημερολογίτες αιρετικοί λόγω πλανεμένων απόψεων για τους σύγχρονους Αγίους των νέο-ημερολογιτών;;


-------------------------------------------------------------

Οι  απόψεις  του γράφοντος.

Α. Το ΣΧΙΣΜΑ αποτελεί θέμα του κανονικού εκκλησιαστικού δικαίου.Το ποιος είναι σχισματικός και ποιος όχι το καθορίζει Σύνοδος ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ που θα κρίνει το θέμα της κανονικότητας και μη κανονικότητας των εμπλεκομένων στο ημερολογιακό ζήτημα. Για να χαρακτηριστεί κάποια ομάδα ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΗ θα πρέπει να καθορίσουμε ποιά είναι η ΟΡΘΟΔΟΞΗ Σύνοδος που δεν έχει πρόβλημα ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑΣ. Αυτή η Σύνοδος θα είναι η ΣΎΝΟΔΟΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ για την κρίση του Σχίσματος. Υπάρχει αυτή;;;

Συμφωνώ και ενστερνίζομαι απόλυτα τις παρακάτω απόψεις  του πρ.Φλωρίνης Χρυσοστόμου ότι: 

«…Αλλ’ οι παλαιοημερολογίται δεν αποτελούμεν ΙΔΙΑΙΤΕΡΑΝ και ανεξάρτητον Ορθόδοξον Εκκλησίαν εν Ελλάδι, διότι ουδεμία Εκκλησία μας ανεγνώρισεν ως τοιαύτην, αλλ’ είμεθα εντός της ανεγνωρισμένης Αυτοκεφάλου Ελληνικής Εκκλησίας, ως μία ΦΡΟΥΡΑ, ήτις φρουρεί τον θεσμόν του Ορθοδόξου Εορτολογίου, ον ηθέτησεν, ως μη’ ώφειλεν, η πλειοψηφία της Ιεραρχίας, και ημείς, ως αποτελούντες την φαεινήν και αλύμαντον ΠΛΕΥΡΑΝ της Αυτοκεφάλου Εκκλησίας της Ελλάδος»:

 Προσωπικά θεωρώ τους παλαιοημερολογίτες ότι ανήκουν σε μια ορθόδοξη θρησκευτική κοινότητα που μας συνδέουν περισσότερα απ΄οτι μας χωρίζουν αφού ομολογούμε το ΙΔΙΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ. Διαφωνώ για την δογματοποίηση εκ μέρους των του ημερολογίου, που ανάγεται από αυτούς σε κριτήριο Ορθοδοξίας.

Επίσης το ημερολογιακό ζήτημα δεν το χειρίστηκε σωστά η Ελλαδική Ιεραρχία και μάλιστα έγιναν τότε εγκλήματα σε βάρος των παλαιοημερολογιτών (οι οποίοι φυσικά βαρύνονται και αυτοί για λάθη τους).. Οι διώξεις, το ξύλο, οι καθαιρέσεις, η απαγόρευση της θείας λειτουργίας και κάθε είδος ακρότητας που υιοθέτησε η Διοικούσα εκκλησία με την βοήθεια του Κράτους δεν συνάδουν με τον Ευαγγελικό λόγο. ΜΗΝ ΤΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΑΥΤΑ.

Επίσης αν εξετάσουμε το ημερολογιακό ζήτημα θα δούμε ότι πέρασε απο διάφορες φάσεις που τα έχω αναλύσει σε άλλα άρθρα μου. Ειδικότερα μετά τις χειροτονίες Ακακίου και Αυξεντίου το κίνημα των παλαιοημερολογιτών έγινε και ενιστάμενο κίνημα εναντίον του Οικουμενισμού. Τα αντι-οικουμενιστικά βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει απο αυτούς είναι πολύ αξιόλογα. Η πολυδιάσπασή τους  όμως  οφείλεται περισσότερο σε ανθρώπινα πάθη φιλοδοξίας και εγωϊσμού και σε συγκεχυμένες εκκλησιαστικές θέσεις.

Επειδή σίγουρα θα παρεξηγηθώ σας τονίζω ότι ακολουθώ το νέο ημερολόγιο αλλά δεν κηρύττω ιερό πόλεμο εναντίον των ΓΟΧ με τους οποίους σε μερικά συμφωνώ και σε άλλα διαφωνώ. Περισσότερα στα δημοσιευμένα  άρθρα μου  στις  παρακάτω διευθύνσεις

1.https://fdathanasiou-parakatathiki.blogspot.com/2023/06/blog-post_7.html

2. https://fdathanasiou-parakatathiki.blogspot.com/2023/05/blog-post_30.html

3. https://fdathanasiou-parakatathiki.blogspot.com/2023/06/blog-post_7.html

4. https://fdathanasiou-parakatathiki.blogspot.com/2023/05/blog-post_25.html

5. https://fdathanasiou-parakatathiki.blogspot.com/2023/05/blog-post_25.html

6. https://fdathanasiou-parakatathiki.blogspot.com/2023/05/1935-31-15.html

 

Β. Όσον αφορά το θέμα των νέο-φανών Αγίων η άποψη του γράφοντος είναι ότι «αποδέχομαι όλους τους Αγίους που η εκκλησιαστική συνείδηση του ορθοδόξου λαού αποδέχεται». Φυσικά υπάρχουν ενστάσεις την πρακτική των αγιοκατατάξεων,αλλά αυτά ας τα λύσει ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ και όχι τα γραφεία αιρέσεων Μητροπόλεων της Ελλαδικής Εκκλησίας. Το πρόβλημα των αγιοκατατάξεων θα εμφανιστεί για τις μελλοντικές αγιοκατατάξεις  προσώπων που έζησαν από τον Ιούνιο του 2016 και μετά επειδή τότε  κατοχυρώθηκε ΣΥΝΟΔΙΚΑ Η ΑΙΡΕΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ.

Περισσότερα στα σχετικά άρθρα μου.

1. https://fdathanasiou-parakatathiki.blogspot.com/2023/05/blog-post_19.html

2. https://fdathanasiou-parakatathiki.blogspot.com/2023/05/blog-post_21.html

3. https://fdathanasiou-parakatathiki.blogspot.com/2023/06/blog-post_27.html

π.Δ.Α

 

 

 

 

16 σχόλια:

  1. Η Ορθόδοξη άποψη πάνω στα ζητήματα είναι:

    α. Οπωσδήποτε και είναι οι παλαιοημερολογίτες Σχισματικοί, επειδή διότι δεν κοινωνούν με άλλες ορθόδοξες εκκλησιαστικές Συνόδους. Αυτό άλλωστε σημαίνει Σχίσμα, η μη κοινωνία με τις Ορθόδοξες εκκλησιαστικές Συνόδους, για ζητήματα ασήμαντα όπως τα ημερολόγια και τα εορτολόγια.

    β. Είναι οι παλαιοημερολογίτες που αγιομαχούν, αγιομάχοι και πλανεμένοι λόγω των πλανεμένων και αγιομαχικών απόψεων τους για τους σύγχρονους Αγίους της Εκκλησίας μας, που ακολουθεί το Νέο Ημερολόγιο. Η άρνηση και η απόρριψη των συγχρόνων αγίων είναι ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ που τους έκανε αγίους.
    Αιρετικοί είναι οι παλαιοημερολογίτες που πιστεύουν στην δογματική αξία των ημερολογίων.

    Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός Ορθόδοξος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άποψη του γράφοντος είναι:
      α.Οι παλαιοημερολογίτες κοινωνούν εκκλησιαστικά με Συνόδους που δεν εχουν σχέση με αιρετικούς Οικουμενιστές εφαρμόζοντας κατά γράμμα την εντολή του Οσίου Θεοδώρου του Στουδίτη. Η εκκλησιαστική κοινωνία ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ το απαραίτητο κριτήριο του Σχίσματος. Εξ άλλου ο χειρισμός του παλιοημερολογιτικού εκ μέρους της Ελλαδικής Εκκλησίας, την διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας επεδίωκε και αυτή.Η διακοπή της εκκλησιαστικής κοινωνίας συνδέθηκε απο αυτούς άμεσα με τον Οικουμενισμό και τις εγκυκλίους 1902 και 1920, ιδιαίτερα μετά τις χειροτονίες Ακακίου και Αυξεντίου.
      Για τους παλαιοημερολογίτες αυτό είναι ΕΙΔΟΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗΣ αφου επικαλούνται τον ΙΕ Κανόνα της ΑΒ Συνόδου και τον 31ο Αποστολικό.
      β. Όσον αφορά τις αγιοκατατάξεις συμφωνώ ότι έχουν λανθασμένες απόψεις. Όμως και η πρακτική των αγιοκατατάξεων των νεοφανών Αγίων ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΦΩΝΕΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Υπάρχει πολύ παρασκήνιο. Αυτό φαίνεται απο το γεγονός ότι δεν αγιοκατάχθηκαν και άλλοι που έπρεπε (π.χ γερ.Φιλόθεος Ζερβάκος).Επίσης μην ξεχνάς ότι έχουμε και κοινούς Αγίους που τους τιμάμε.π.χ Αγια Σοφία της Κλεισούρας κ.α.

      Διαγραφή
    2. Απαντήσεις στις απόψεις του π. Δημητρίου στο σχόλιο 10,03 π.μ.
      α. Οι παλαιοημερολογίτες ΔΕΝ αποσχίστηκαν για τον Οικουμενισμό, αλλά για το ημερολόγιο και αυτό είναι γνωστό σε όλους. Τώρα ή μετά πολλά χρόνια μπορεί να επικαλέστηκαν για διάφορους λόγους και τον λόγο του Οικουμενισμού, αλλά δεν αποσχίστηκαν για τον οικουμενισμό, αποσχίστηκαν για το ημερολόγιο, γι΄ αυτό και εδώ και εξ΄αρχής τους αποκαλούν παλαιοημερολογίτες. Παρ΄όλα αυτά δείξτε μας κείμενα τους αρχικά που να επικαλούνται ως λόγο τον Οικουμενισμό.
      β. Η πρακτική των αγιοκατατάξεων ακόμα και να πάσχει κάπου, όμως αυτό δεν βλάπτει καθόλου την αξία και εγκυρότητα τους, αφού είναι πράγματι άγιοι διαπιστωμένα και ομολογούμενα κοινώς από τον πιστό λαό. Και ταυτόχρονα δεν μειώνει καθόλου σε πελώριο αμάρτημα την βλασφημία του Αγίου Πνεύματος που είναι οι επιθέσεις εναντίον τους, οι κατηγορίες και η άρνηση της αγιότητας τους από παλαιοημερολογίτες και άλλους νομιζόμενους υπερ-Ορθόδοξους!
      Η Αγία Σοφία της Κλεισούρας, δεν είχε παλαιοημερολογίτικο σχισματικό φρόνημα, αλλά είχε καλές σχέσεις και με μητροπολίτες της Εκκλησίας της Ελλάδος. Καμία σχέση με τον παλαιοημερολογιτισμό ως σχίσμα.

      Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός Ορθόδοξος

      Διαγραφή
  2. Ἐπισημάνσεις πρός ἀποφυγήν πλανῶν.

    1. Ἡ εἰσαγωγή τοῦ ν.ἑ. μέ σκοπόν τήν ἀδογμάτιστον ἕνωσιν μέ τόν «πάπαν» καί μέ ἀναμενόμενον κόστος τοὐλάχιστον ἕν λειτουργικόν σχίσμα εἶναι ἀκραιφνῶς δογματικόν θέμα.

    2. Οἱ ἀκολουθοῦντες τό π.ἑ. δέν δύνανται νά ἀνήκουν εἰς τήν αὐτήν κατηγορίαν, ἤτοι τό ἡμερολόγιον ἀπό μόνον του δέν ἐπαρκεῖ ὡς κριτήριον Ὀρθοδοξίας. Χάριν παραδείγματος, οἱ Ἁγιορεῖται ἀκολουθοῦν τό π.ἑ., ἀλλά τοῦτο εἰς οὐδέν θά τούς ὠφελήσῃ, ἐφόσον κοινωνοῦν μέ τόν Οἰκουμενισμόν (=Σατανισμόν). Ἐπίσης, οἱ Ματθαιϊσταί ἀκολουθοῦν μέν τό π.ἑ., ἀλλά ἔχουν δημιουργήσει σχίσμα καί ἔχουν καταστρέψει τό ἁγνόν κίνημα τοῦ 1924 μέ τήν αἱρετικήν ἐκκλησιολογίαν των περί «αὐτομάτου ἀπωλείας τῆς Χάριτος». Ἡ μόνη Ὀρθόδοξος Παράταξις ἦτο ἡ τῶν Χρυσοστομικῶν μέχρις ὅτου εἰσῆλθε καί ἐκεῖ ὁ Σατανᾶς (ἀρχές τῆς δεκαετίας τοῦ 1970). Ἑπομένως, δέν δύναται νά γίνῃ λόγος περί «Παλαιοημερολογιτῶν» μέ κριτήριον τό ἐν χρήσει ἡμερολόγιον, καθότι ἡ κατάταξις αὐτή εἶναι ἀνούσιος καί παραπλανητική. Οὔτε δυνάμεθα νά ὁμιλῶμεν διά «διάσπασιν τοῦ π.ἑ.», ἐφόσον αἱ διάφοροι παρατάξεις ἔχουν καί διαφορετικήν πίστιν. Τελικῶς, τό ἡμερολόγιον σκοπίμως χρησιμοποιεῖται ἀπό μερικούς ὡς κριτήριον κατηγοριοποιήσεως τῶν «χριστιανῶν», προκειμένου νά ὑποβαθμισθῇ τό κίνημα τοῦ 1924. Τό ἡμερολογιακόν εἶναι ἕν ἰάσιμον θέμα πού θά ἐλύνετο μεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων, ἀλλά δέν λύνεται ἀκριβῶς ἐπειδή αἱ διάφοροι παρατάξεις ἔχουν διαφορετικήν πίστιν, ὅπως καί οἱ Οἰκουμενισταί, οἱ ὁποῖοι δέν ἔχουν καμμίαν πίστιν!

    3. Οὐδείς δύναται ν' ἁγιάσῃ ἄν κοινωνῇ ΕΝ ΓΝΩΣΕΙ μέ αἱρέσεις καί σχίσματα. Ἄν αὐτό ἦτο δυνατόν, τότε οὐδείς λόγος θά συνέτρεχε δι' ἀποτείχισιν: «κάνε κι ἐσύ ὅ,τι ἔκανε ὁ γ. Παΐσιος, ὁ γ. Πορφύριος κ.ἄ. σύγχρονοι ψευδο-άγιοι καί θ' ἁγιάσῃς! Τό τήν θέλεις τήν ἀποτείχισιν, τούς καβγᾶδες, τήν ἔλλειψιν τῆς θείας λειτουργίας, τῆς θείας εὐχαριστίας κ.λπ.;» Ἀλλά δέν εἶναι δυνατόν, διότι, ὅπως γράφει ὁ Ἅγιος Μᾶρκος Εὐγενικός, ὅλες οἱ Γραφές, ὅλες οἱ Σύνοδοι καί ὅλοι οἱ Ἅγιοι Πατέρες διδάσκουν τήν ἀποτείχισιν. Συνεπῶς, τό νά δέχεται κάποιος τούς συγχρόνους ψευδο-αγίους ὡς ἀληθινούς Ἁγίους ἰσοδυναμεῖ μέ τό νά ἰσχυρίζεται ὅτι ἀντιφάσκει τό Ἅγιον Πνεῦμα, ἐφόσον εἰς τήν πρᾶξιν δέχεται τά ἀκριβῶς ἀντίθετα ἀπό αὐτά πού διδάσκει! Μή γένοιτο!

    4. Αὐτά πού γράφουν τά τρόλλ εἶναι ὄχι μόνον λόγια τοῦ Σατανᾶ, ἀλλά καί μία ἀκραία παράνοια! Τό νά ἐπικαλοῦνται τούς ψευδο-αγίους (Ἐπιφάνιον Θεοδωρόπουλον, Ἐφραίμ Ἀριζόνας, Ἰωσήφ Ἡσυχαστήν κ.ἄ.), οἱ ὁποῖοι ὑπῆρξαν στήριγμα καί ἑδραίωμα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, γιά νά «τεκμηριώσουν» τήν ἄθεον στάσιν των εἶναι μία ἔκφρασις αὐτῆς τῆς παρανοίας των.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. κ.ΔΧ μια θερμή παράκληση. Μην χρησιμοποιείτε στα σχόλιά σας τον χαρακτηρισμό ψευδο-άγιοι για τους νεοφανείς αγίους για λόγους ευκολονόητους , ώστε η συζήτηση να μην εκτραπεί.

      Διαγραφή
    2. Τί να πρωτοσχολιάσει κανείς πάνω στις παλαιοημερολογίτικες μπουρδολογίες; Είναι σκέτη ΣΠΑΤΑΛΗ ΧΡΟΝΟΥ!
      Το παλαιοημερολογίτικο σχίσμα δεν δικαιολογείται καθόλου.
      Πελώρια απόδειξη για το πνεύμα της πλάνης που οδηγεί όσους στηρίζουν το παλαιοημερολογίτικο σχίσμα είναι η αγιομαχία που είναι ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ.

      Οι πραγματικοί άγιοι της εποχής μας, άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος, άγιος Ἐφραίμ της Ἀριζόνας, άγιος Παΐσιος, άγιος Πορφύριος , άγιος Ιάκωβος Τσαλίκης και άγιος Ἰωσήφ Ἡσυχαστής, με την πράξη και τα λόγια τους έχουν ξεκαθαρίσει το τοπίο και κάνουν φανερό σε όλους ότι τα αγιομαχικά σχόλια είναι λόγια του Σατανά! Όπως λόγια του σατανά είναι και τα ψεύδη και συκοφαντίες για τους Ορθόδοξους σχολιαστές που ισοπεδώνουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη, την αγιομαχία και το παλαιοημερολογίτικο σχίσμα!

      Διαγραφή
    3. Αφήστε τον π. Δ. να εκφραστεί όπως θέλει να δείξει σε όλους το πραγματικό του πρόσωπο, ύφος και ήθος, για να καταλάβουν οι αναγνώστες την απίστευτα μεγάλη πλάνη του!

      Διαγραφή
    4. Θα έπρεπε να του τραβήξετε το αυτί π.Δ., ως ιερέας που είστε και να του πείτε να μην χρησιμοποιεί τον χαρακτηρισμό ψευδο-άγιοι γιατί αυτό αγιομαχία και βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος και όχι για λόγους συζήτησης!!!

      Διαγραφή
    5. Ως απάντηση στο βρωμερό, αγιομαχικό κατά των συγχρόνων αγίων και μπουρδολογικό σχόλιο του Δ. Χατζηνικολάου 4:28 μ.μ., είναι και το σχόλιο που γράφτηκε χθές-προχθές σε συζήτηση με σχετικό θέμα.

      "Βλασφημία κατα του Αγίου Πνεύματος εκτοξεύουν οι αρνούμενοι την αγιότητα των συγχρόνων αγίων.
      Όλες οἱ Άγιες Γραφές, ὅλες οἱ Ι. Σύνοδοι καί όλοι οἱ Άγιοι Πατέρες διδάσκουν να μην βλασφημούμε το Άγιο Πνεύμα, να μην σχίζουμε την Εκκλησία για τα ασήμαντα ημερολογία, να μην είμαστε αγιομάχοι!
      Το Νέο "ευαγγέλιο" (του Σατάνά) λέγει ακριβώς τα αντίθετα, δηλαδή να σχίζουμε την Εκκλησία για τα ασήμαντα ημερολογία, να είμαστε αγιομάχοι και έτσι να βλασφημούμε το Άγιο Πνεύμα!"

      Διαγραφή
    6. Στήριγμα και εδραίωμα του Οικουμενισμού δεν υπήρξαν οι σύγχρονοι άγιοι Παΐσιος, Πορφύριο, Ιάκωβος, Εφραίμ της Αριζόνας και οι λοιποί, αυτοί ήταν πελώριο πλήγμα κατα του Οικουμενισμού!
      Στήριγμα και εδραίωμα του Οικουμενισμού υπήρξαν τα αδικαιολόγητα παλαιοημερολογίτικα σχίσματα που έκαναν πολύ μεγάλο κακό στην Εκκλησία και διέσπασαν την ενότητα της, αφού αποσχίστηκαν από την Εκκλησία τόσοι άνθρωποι!
      Στήριγμα και εδραίωμα του Οικουμενισμού είναι η αγιομαχία κατά των συγχρόνων αγίων και οι αγιομάχοι!
      Στήριγμα και εδραίωμα του Οικουμενισμού είναι όσοι συκοφαντούν ως πληρωμένους τους Ορθόδοξους σχολιαστές που θυσιάζουν τον πολύτιμο χρόνο τους για να ισοπεδώνουν τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες, τα ψεύδη, την αγιομαχία, τα κακά σχίσματα!

      Διαγραφή
  3. Ένα θέμα που δεν βλέπω να εξετάζουμε είναι γιατί έγινε η ημερολογιακη μεταρρύθμιση και πώς έγινε.
    Είναι γνωστό ότι ένας από τους όρους της εγκυκλίου του 1920 για την ένωση των εκκλησιών ήταν η δημιουργία ΚΟΙΝΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ.Ο Μεταξάκης ως λατινόφρων ήθελε την επιβολή του ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ το οποίο έχει καταδικαστεί από Πανορθοδόξους Συνόδους του 16ου αιώνα επειδή ΔΕΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΟΡΟΥΣ ΤΟΥ ΕΟΡΤΑΣΜΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ που καθόρισε η Α ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ.
    Αν λοιπόν αποδεχόμασταν το ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟ τότε πέφταμε σε ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΠΛΑΝΗ-ΑΙΡΕΣΗ.ΤΕΛΙΚΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΑΝΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ ΑΛΛΑ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΥ (ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΟ ΙΟΥΛΙΑΝΟ).
    Επί πλέον ιστορικά στοιχεία:
    Το Πανορθόδοξο δήθεν Συνέδριο του 1923 άρχισε τις εργασίες του την 10η Μαϊο, όμως δεν προσήλθαν αντιπρόσωποι από τα Πατριαρχεία Αλεξανδρείας,Αντιοχείας και Ιεροσολύμων. Βρισκόμενος σε πανικό ο Πατριάρχης Μελέτιος Μεταξάκης αποστέλλει τηλεγράφημα προς τον Αρχιεπίσκοπο Αθηνών στο οποίο περιγράφει την κατάσταση που δημιουργήθηκε.Η Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος,λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω τηλεγράφημα αποφασίζει «ν' ἀναθέση τῷ Ἀθηνῶν Χρυσοστόμῳ ἵνα ἐνεργήσῃ παρά τῇ Κυβερνήσει, ὅπως συντελέσῃ αὕτη, ἵνα καί τά τρία Πατριαρχεῖα μετάσχωσι τῶν ἐργασιῶν τοῦ Συνεδρίου, ἀφοῦ τό ζήτημα τῆς διευθετήσεως τοῦ ἡμερολογίου ἐπείγει καί ἡ ἀποχή αὐτῶν θά ἠδύνατο νά ματαιώσῃ αὐτήν» (Θεοκλήτου Στράγκα «Ἱστορία Ἐκκλησίας ῾Ελλάδος», Τόμος Β', σελ. 1 145, Ἀθῆναι 1970).
    Τελικά την 10η Μαϊου άρχισαν οι εργασίες του Συνεδρίου.
    «Στο Πανορθόδοξο Συνέδριο του 1923 για την ημερολογιακή μεταρρύθμιση ήταν Παρόντες : Ὁ Μητροπολίτης Κυζίκου Καλλίνικος καί ὁ Καθηγητής τῆς Θεολογίας ἐν τῇ Θεολογικῇ Σχολῇ τῆς Χάλκης Βασίλειος Ἀντωνιάδης διά τήν Ἐκκλησίαν Κωνσταντινουπόλεως. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος Κισνοβίου καί Χοτίνης Ἀναστάσιος, μετά τοῦ παρεπιδημοῦντος εἰς Κων/πολιν, Ἀρχιεπισκόπου Ἀλεωτίδων Νήσων καί Βορείου Ἀμερικῆς Ἀλεξάνδρου διά τήν Ἐκκλησίαν τῆς Ρωσίας. Ὁ Μητροπολίτης Μαυροβουνίου καί Παραθαλασσίας Γαβριήλ μετά τοῦ Καθηγητοῦ τῶν Μαθηματικῶν καί τῆς Μηχανικῆς ἐν τῷ Παν/μίῳ Βελιγραδίου Δρός Μιλούτιν Μιλάνκοβιτς, διά τήν Ἐκκλησίαν τῆς Σερβίας. Ὁ Μητροπολίτης Νικαίας Βασίλειος διά τήν Ἐκκλησίαν τῆς Κύπρου. Ὁ Μητροπολίτης Δυρραχίου Ἰάκωβος διά τήν Ἐκκλησίαν τῆς ῾Ελλάδος. Ἀρχιμ. Ἰούλιος Σκριμπάν μετά τοῦ Γερουσιαστοῦ Πέτρου Δραγίτς, ὡς τεχνικοῦ Συμβούλου, διά τήν Ἐκκλησίαν τῆς Ρουμανίας.
    Καθήκοντα Γραμματέως ετέλει ο Αρχιγραμματεύς της Ιεράς Συνόδου Γερμανός.
    Εκ των ανωτέρω 7 Μητροπολιτών, οι 4 ήσαν Μασώνοι! ήτοι ο Μελέτιος Μεταξάκης, ο Αμερικής Αλέξανδρος, ο Νικαίας Βασίλειος και ο Δυρραχίου Ιάκωβος. ῾Επομένως, πρόκειται περί συνεδρίου παρανόμων και δούλων της ῾Εβραιομασωνίας. Αυτό όμως το Συνέδριον αποφάσισε την αλλαγήν του Ημερολογίου διά την «Παγχριστιανικήν ενότητα» (παναιρετικήν ενότητα).
    Γενομένης συζητήσεως και μετά την υποβολή ποικίλων ερωτημάτων αποφασίστηκε στην επόμενη συνεδρία (11 Μαΐου) να σχηματιστούν τρείς υπο- επιτροπές. Μία για την δογματοκανονική φύση του ημερολογιακού, μία για το πρακτικό μέρος και μία για το επιστημονικό. Η δογματοκανονική επιτροπή αποφάσισε ότι δεν υπάρχει κανένα δογματικό ή κανονικό κώλυμα να επανέλθει η ισημερία από της 8 Μαρτίου, ημέρα στην οποία είχε μεταπέσει μετά την πάροδο τόσων αιώνων, στην 21 Μαρτίου όπως ήταν κατά τους χρόνους της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου και να αδιαφορήσει καταρχήν περί της πρώτης πανσε λήνου της εαρινής ισημερίας, εάν αυτό διευκόλυνε την καθιέρωση σταθερού εορτασμού του Πάσχα σε κάποια Κυριακή του Απριλίου.
    ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ
    Η δεύτερη υποεπιτροπή επί του πρακτικού κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η επιλογή νέου ημερολογίου θα καθιστούσε αναπόφευκτη και την προσαρμογή του εορτολογίου προκειμένου να αποφευχθούν συγχύσεις και συνιστούσε η αλλαγή να επέλθει σε εποχή του έτους κατά την οποία απουσιάζουν μεγάλες εορτές. Ως μόνη αξιόλογη παρενέργεια έβλεπε την εκμετάλλευση αυτής της αλλαγής από ετεροδόξους κύκλους για προπαγανδιστικούς σκοπούς γεγονός όμως το οποίο θεωρούσε ασθενούς ισχύος.
    Η τρίτη υποεπιτροπή επί του επιστημονικού εξετάζοντας τις προτάσεις περί νέων ημερολογίων του σέρβου Μιλάνκοβιτς και του ρουμάνου Δραγγίτς συνιστούσε προσωρινώς, είτε την υιοθέτηση του ημερολογίου του Μιλάνκοβιτς, είτε πρώτα του Μιλάνκοβιτς και μετέπειτα οριστικώς του Δραγγίτς, είτε μόνο του Δραγγίτς.
    Η νέα ημερολογιακή πρόταση που έγινε από τον Σέρβο αστρονόμο Μιλούτιν Μιλάνκοβιτς, όριζε ότι από τα έτη που δείχνουν αιώνες (επαιώνια έτη) δίσεκτα θα θεωρούνται μόνον εκείνα των οποίων ο αριθμός των αιώνων διαιρούμενος δια 9, δίνει υπόλοιπο 2 ή 6. Για τα άλλα έτη ισχύει ο ιουλιανός κανόνας. Συνεπώς αντί των δίσεκτων ετών 400, 800, 1200, 1600, 2000 κ.ο.κ. του Γρηγοριανού ημερολογίου, καθιέρωνε ως δίσεκτα τα έτη 200, 600, 1100, 1500, 2000 κ.ο.κ. Εντός κύκλου 900 ετών περιέρχονται 218 δίσεκτα έτη και έτσι η μέση διάρκεια του προτεινόμενου έτους είναι 365,24222222 ημέρες, δηλαδή το σφάλμα του είναι περίπου 2,03 δευτερόλεπτα ετησίως, που σημαίνει ότι αστρονομικά είναι το ακριβέστερο από όλα τα προταθέντα μέχρι σήμερα ημερολογιακά συστήματα.
    Όσον αφορά τον εορτασμό του Πάσχα το Συνέδριο πρότεινε ο καθορισμός της εαρινής πανσελήνου να καθορίζεται αστρονομικά με τη μεγαλύτερη δυνατή ακρίβεια και η ημερομηνία του να καθορίζεται κατά τον «χρόνο» της Ιερουσαλήμ. Υπέδειξε επιπλέων σε όλα τα Ορθόδοξα Αστεροσκοπεία και Πανεπιστήμια να φτιάξουν πίνακες του Πασχαλίου μεγάλης διάρκειας. Ωστόσο για να τακτοποιηθεί το ημερολογιακό ζήτημα πρότεινε τελικά, έπειτα από συμβιβαστική πρόταση της Εκκλησίας της Ελλάδος, αφενός μεν να προστεθούν οι 13 ημέρες στο Ιουλιανό ημερολόγιο δημιουργώντας το Νέο Διορθωμένο Ιουλιανό ημερολόγιο, αφετέρου δε να μην γίνει καμία παρέμβαση στον Πασχάλιο κύκλο. Μ' αυτόν τον τρόπο η προσθήκη των 13 ημερών δεν συνιστά κανένα δογματικό ή κανονικό κώλυμα, εφ' όσον δεν θίγεται διόλου το ζήτημα του υπολογισμού του Πάσχα. Επίσης απεφάσισε η κάθε Εκκλησία να αποφασίσει ελεύθερα εάν προτιμά να ακολουθήσει το Ιουλιανό ημερολόγιο ή το Νέο Διορθωμένο Ιουλιανό. Ούτε η μία ούτε η άλλη απόφαση θα επηρεάσει την ενότητα και την κανονική κοινωνία των Ορθοδόξων Εκκλησιών μεταξύ τους.
    Τελικά το Νέο Διορθωμένο Ιουλιανό ημερολόγιο υιοθετήθηκε από το Οικουμενικό Πατριαρχείο και την Εκκλησία της Ελλάδος τη 10η Μαρτίου του 1924, που θεωρήθηκε 23η Μαρτίου του 1924, γιατί εν τω μεταξύ η διαφορά είχε φθάσει τις 13 ημέρες. Αναφορικά με τα Πατριαρχεία που έλαβαν μέρος στο Συνέδριο, το Ρωσικό αποφάσισε να μην προχωρήσει σε καμία αλλαγή. Το Πατριαρχείο της Σερβίας αρχικά απεδέχθη το Νέο Ιουλιανό ημερολόγιο, αλλά στη συνέχεια υπαναχώρησε.
    Από τα Πατριαρχεία που δεν έλαβαν μέρος στο Πανορθόδοξο Συνέδριο, τα Πατριαρχεία Αλεξανδρείας και Αντιοχείας δεν δέχτηκαν την πρόταση του Συνεδρίου εφ' όσον δεν την επικύρωνε απόφαση Οικουμενικής Συνόδου. Επίσης, την ίδια απόφαση πήρε και το Πατριαρχείο Ιεροσολύμων, επειδή υποστήριζε ότι με την αλλαγή του ημερολογίου θα άλλαζε και το Πασχάλιο, δημιουργώντας σύγχυση στους πιστούς προσκυνητές που συνέρρεαν στην ιερή πόλη. Λίγα χρόνια αργότερα, την 1η Οκτωβρίου του 1928, το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας υιοθέτησε κι αυτό το Νέο Διορθωμένο Ιουλιανό ημερολόγιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ΦΑΝΑΤΙΚΗ ΑΓΙΟΜΑΧΙΑ των παλαιοημερολογιτών κατα των συγχρόνων αγίων, που είναι έργο του διαβόλου και ΒΛΑΣΦΗΜΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ άκρως σοβΑρό εμπόδιο για οποιαδήποτε σκέψη ένωσης μαζί τους! Μιλάμε για την μερίδα των παλαιοημερολογιτών που υβρίζουν τους σύγχρονους αγίους μας ως "ψευδοαγίους" γράφοντας και λέγοντας διάφορες μπουρδολογίες του Σατανά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτοί που πρέπει να μας κατευθύνουν οι Άγιοι.
    Ας ακούσουμε τον Άγιο Γέροντα Εφραίμ για παλαιοημερολογίτες!
    https://www.impantokratoros.gr/7DAC5285.el.aspx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Άγιος Παΐσιος ο Αγιορείτης
    «Το παλιό ημερολόγιο και οι σχισματικοί παλαιοημερολογίτες»

    https://www.youtube.com/watch?v=WeesqekPs7Q

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Άγιος Παΐσιος έδωσε γερό ΧΑΣΤΟΎΚΙ στους ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΊΤΕΣ ζηλωτές

    Ένας παλαιοημερολογίτης, ΜΗ ΦΑΝΑΤΙΚΌΣ χριστιανός ορθόδοξος, είχε απελπιστεί, γιατί ο διαχωρισμός της οικογένειάς του σε παλαιοημερολογίτες κ νεοημερολογίτες έφερε κ το σχίσμα με τους δικούς του ανθρώπους κ ιδίως με τη γυναίκα του. Μια μέρα σκέφτηκε να επισκεφτεί τον Άγιο Παΐσιο για να τον βοηθήσει με το πρόβλημά του. Ακούστε τη συνέχεια της αληθινής αυτής ιστορίας!

    https://www.youtube.com/watch?v=OWQqbb_kKaY

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου