Παρασκευή 31 Μαΐου 2024

Έχουν οι Οικουμενιστές Αγιαστικά Μυστήρια και Θεία Χάρη;;;(Δεύτε διαλεχθώμεν)

Μας στάλθηκε με ηλεκτρονικό μήνυμα το παρακάτω κείμενο, που σχετίζεται με συζήτηση για την εγκυρότητα των μυστηρίων των Οικουμενιστών μετά την Κολυμπάριο Σύνοδο το 2016.

"Αν δεχθούμε την άποψη της αυτόματης απώλειας της Χάριτος σε κάθε μεγάλη ή σοβαρή εκκλησιαστική παράβαση, χωρίς την εξέταση του θέματος και μεσολάβηση απόφασης Ορθοδόξου Συνόδου, τότε Εκκλησία πιθανόν δεν θα υπήρχε στις ημέρες μας".

Με βάση το κείμενο αυτό θα ξεκινήσουμε μία συζήτηση με βασικό ερώτημα: "Έχουν οι Οικουμενιστές Αγιαστικά Μυστήρια και Θεία Χάρη μετά την Σύνοδο της Κρήτης 2016;;"

Θα παρακαλέσω τους αγαπητούς αναγνώστες, που θα συμμετέχουν στην συζήτηση, τουλάχιστον να αναφέρουν το όνομά τους και να ακολουθούν τους κανόνες του διαλόγου που απαιτεί το Ορθόδοξο Εκκλησιαστικό ήθος.

Υπενθυμίζω ότι οι τυχόν διαφωνίες έχουν σχέση με τις εκφραζόμενες απόψεις και όχι με τα πρόσωπα που τις εκφράζουν.

Οπότε κάθε υβριστικό σχόλιο που αφορά πρόσωπα θα διαγράφεται και ως εκ τούτου ΔΕΝ ΘΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΑΙ.

π.Δ.Α

38 σχόλια:

  1. Ὅπως διδάσκουν σοβαροί θεολόγοι, π.χ. π. Θεοθώρητος Μαῦρος (+2007), Ν. Σωτηρόπουλος (+2014), π. Θεόδωρος Ζήσης κ.ἄ., τά Μυστήρια τῶν Οἰκουμενιστῶν ἰσχύουν, ἐφόσον αὐτοί πού τά τελοῦν δέν ἔχουν ἀκόμη καθαιρεθῆ. Ἡ Θεία Εὐχαριστεία πού τελοῦν δέν εἶναι «ψωμί καί κρασί», ἀλλά Σῶμα καί Αἷμα Χριστοῦ. Ὡστόσον, ὅποιος γνωρίζει τήν Προδοσίαν τῆς Πίστεως καί παρά ταῦτα κοινωνεῖ μετ' αὐτῶν, παρά τίς σαφέστατες προτροπές τῆς Ἁγίας Γραφῆς καί τῶν Πατέρων δι' ἀποτείχισιν ἀπό τήν αἵρεσιν, τότε κοινωνεῖ ἀναξίως καί ἰσχύει τό Παύλειον: «Ὅς ἂν ἐσθίῃ τὸν ἄρτον τοῦτον ἢ πίνῃ τὸ ποτήριον τοῦ Κυρίου ἀναξίως, ἔνοχος ἔσται τοῦ σώματος καὶ αἵματος τοῦ Κυρίου. Δοκιμαζέτω δὲ ἄνθρωπος ἑαυτὸν, καὶ οὕτως ἐκ τοῦ ἄρτου ἐσθιέτω καὶ ἐκ τοῦ ποτηρίου πινέτω· ὁ γὰρ ἐσθίων καὶ πίνων ἀναξίως κρῖμα ἑαυτῷ ἐσθίει καὶ πίνει, μὴ διακρίνων τὸ σῶμα τοῦ Κυρίου. Διὰ τοῦτο ἐν ὑμῖν πολλοὶ ἀσθενεῖς καὶ ἄρρωστοι καὶ κοιμῶνται ἱκανοί. Εἰ γὰρ ἑαυτοὺς διεκρίνομεν, οὐκ ἂν ἐκρινὸμεθα» (Α’ Κορ. 11:27-31). Συνεπῶς, δι' ὅσους γνωρίζουν καλά τί συμβαίνει στήν Ἐκκλησίαν, ἡ ἀποτείχισις εἶναι ὑποχρεωτική, ἄν δέν θέλουν νά διακινδυνεύσουν τήν σωτηρίαν των. Εὐλογίαν λαμβάνουν ἀπό τήν Θ. Εὐχαριστίαν τῶν Οἰκουμενιστῶν μόνον οἱ ἔχοντες ἄγνοιαν τῆς Προδοσίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου, μην μπλέκεις τον παλαιοημερολογίτη και πλανεμένο με παλαιοημερολογίτικες πλάνες και άλλες π.Θ.Μαύρο με τον σοβαρό θεολόγο Νικόλαο Σωτηρόπουλο!
      Όλα και όλα! Απέχουν όσο η νύχτα με την ημέρα!



      Διαγραφή
  2. Οι Οικουμενιστές(ψευδοκληρικοί)δεν έχουν Μυστήρια.Αυτοί που κοινωνούν μαζί τους(από άγνοια ή αφέλεια), έχουν Μυστήρια.Εκκκησία υπάρχει και χωρίς Επισκόπους και Συνόδους.Το φως δεν μπορεί να κοινωνήσει με το σκοτάδι.Ο Χριστός χρησιμοποιεί τον διάβολο για να πραγματοποιήσει το σχέδιό του,δεν συνεργάζεται μαζί του.Η αίρεση σε χωρίζει από τον Χριστό,δεν σε χωρίζουν οι άνθρωποι με τις Συνόδους που κάνουν.
    Απαγορεύεται η κοινωνία με Οικουνενιστές.Αφού απαγορεύεται η κοινωνία με αυτούς,ΤΙ μας ενδιαφέρει αν έχουν Μυστήρια;Και γιατί να πάμε κόντρα στους Ιερούς Κανόνες και στην διδασκαλία των Αγίων για το θέμα αυτό; Υπάρχει Ιερός Κανόνας που μιλάει για την αυτόματη απώλεια της Θείας Χάρης των αιρετικών κληρικών(χωρίς Σύνοδο).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ὁ «Βασιλεύς τοῦ λόγου» ξανακτύπησε! Τόν θυμᾶμαι ἀπό τήν «Ὀρθόδοξη φωνή». Τίποτε τό σωστόν δέν ἔχει πεῖ ποτέ! Διό καί δέν κάμνω διάλογον μαζί του.

      Διαγραφή
    2. Ο Βτλ έχει λάθος στις απόψεις του για υποχρεωτική αποτείχιση, αλλά σωστά για τον πλανεμένο σχισματικό παλαιοημερομερολογιτισμό!

      Διαγραφή
  3. Από τα πρακτικά της Αγίας Ζ' Οικουμενικής Συνόδου :
    Οι Συνοδικές καταδίκες , δεν προκαλούν την έκπτωση των αιρετικών απ' το Σώμα της Εκκλησίας , αλλά κατά πρώτον στηλιτεύουν την αίρεση , για την προστασία των πιστών και κατά δεύτερον επικυρώνουν και τυπικά μια ουσιαστικά προϋπάρχουσα κατάσταση , δηλαδή πιστοποιούν την ήδη υφιστάμενη έκπτωση απ' το Σώμα της Εκκλησίας , διότι η αίρεση χωρίζει οριστικά κάθε άνθρωπο απ' την εκκλησία .
    Dmt

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Επειδή το κείμενο που θέσατε ως προβληματισμό είναι τμήμα ενός δικού μου email σε σχετική συζήτηση με πνευματικό αδελφό μου, είμαι υποχρεωμένος να σας δώσω και εγώ την εξήγηση που ζητάτε. Στην Εκκλησιαστική Ιστορία όλες οι Αιρέσεις ακόμη και οι δυο ψευδοενώσεις με τους Παπικούς της Λυών και της Φερράρας Φλωρεντίας καταδικάστηκαν οι Αιρέσεις και Αναιρέθηκαν οι ψευδοενώσεις από Οικουμενικές ή Μεγάλες Τοπικές Συνόδους . Οι Αιρετικοί Πατριάρχες, όπως για παράδειγμα ο Νεστόριος και όχι μόνο αυτός αλλά και λοιποί Αιρετικοί Επίσκοποι ή Ιερείς όπως ο Άρειος έμπαιναν στην Σύνοδο Πατριαρχες ή Επίσκοποι ή ιερείς κατά περίπτωση και με την καταδίκη των Αιρέσεων τους αποχωρούσαν με καθαίρεση γυμνοί της Αρχιερωσύνης ή ιερωσύνης τους και πολλάκις και με την ποινή του Αναθέματος αυτοί και οι ομοφρονές τους δηλαδή αποβάλλονταν επίσημα από το Σώμα της Ορθοδοξης Εκκλησίας.Δεν θα αναφέρω ουδέν περισσότερο εάν αυτό που έγγραψα δεν σας απαντά στον προβληματισμό σας δεν νομιζω οτι οποιοδήποτε άλλο επιχείρημα θα σας πείσει. Αυτο βέβαια δεν σημαίνει ότι μόνο αυτός ο τρόπος υπάρχει για να συμβεί το γεγονός αυτό. Υπάρχει και η περίπτωση του αυτοαναθέματος όπως στους Παπικούς που καινοτομούσαν απίθανα νέα δόγματα Συνοδικα και στις αποφασεις τους αυτές Αναθεμάτιζαν όσους δεν τις αποδέχονταν δηλαδή ουσιαστικα κυρίως τους Ορθοδόξους. Υπάρχει και μία τρίτη περίπτωση εάν μία πρώην Ορθόδοξη Εκκλησία ενωθεί και στα χαρτιά και σε δημόσιο Συνοδικό Συλλείτουργο με Αιρετική ή Σχισματική πρώην Εκκλησια πού έχει ήδη καταδικαστεί από Οικουμενική ή Οικουμενικού κύρους Σύνοδο. Αυτα για εμας τους ανθρώπους γιατί Κυριος της Εκκλησίας και πάνω και από τις Συνοδικές Αποφάσεις είναι ο Χριστός μας του Οποιου οι Αποφάσεις είναι αληθινά αλάθητες. Εάν ο Χριστος μας αποφασίσει να μην ευλογήσει ένα Μυστήριο κανένας δεν μπορει να φέρει αντίρρηση, αλλά εάν δεν το δείξει ο Ίδιος πρώτα το γεγονός αυτό σε Αγίους αληθινά ανθρώπους ουδείς εξ ημών δικαιούται να λαμβάνει την θέση του Κριτού γενόμενος βασιλικώτερος και Αυτού του Αληθινου Βασιλέως. Χριστος Ανέστη Αληθώς Ανέστη ο Κύριος.(Πολυμενόπουλος Διονύσιος Πάτρα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Εννοείται ότι η Ορθόδοξη άποψη είναι ότι εφ΄ όσον δεν έχουν καθαιρεθεί οι οικουμενιστές που λειτουργούν εξ΄ ονόματος της Ορθοδοξίας, έχουν Μυστήρια! Τις πλανεμένες παλαιοημερολογίτικες και ακραίες αποτειχισμένες απόψεις τις απορρίπτουμε χωρίς καμία συζήτηση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι Άγιοι Πατέρες (εκτός των άλλων) μας διαφωτίζουν για τον χρόνο απωλείας του χαρίσματος της ιερωσύνης των αιρετικών. Ας πάρουμε ως παράδειγμα τον Διόσκορο. Αυτός ήταν υπόδικος στην Δ΄ Οικουμενική Σύνοδο, αλλά, μέχρι την καθαίρεσή του είχε το ιερατικό αξίωμα. Διότι αν δεν το είχε, δεν θα μπορούσε να του αφαιρεθεί, μιας και το «μη υπαρκτόν» δεν δύναται να αφαιρεθεί. Στα Πρακτικά της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου γράφεται ότι ο αιρετικός Διόσκορος που ήταν και Πρόεδρος της Ληστρικής Συνόδου του 449 (αντίστοιχος του Βαρθολομαίου της Κολυμπαρίου Συνόδου της Κρήτης και όσων τον ακολουθούν) αρχικά περιλαμβάνεται στο κατάλογο των Επισκόπων, και μάλιστα μετά τον Ανατόλιο Κων/πόλεως και πριν από τα ονόματα των Πατριαρχών Αντιοχείας και Ιεροσολύμων.
    Η Σύνοδος τον αποδέχεται ως Επίσκοπο και τον δικάζει μεν, αλλ’ ως Επίσκοπο με έγκυρα μυστήρια, καθώς προσφωνείται «ευλαβέστατος και οσιώτατος επίσκοπος». Στη συνέχεια της διαδικασίας, αφού κατεδείχθησαν οι πλάνες του και η ανυπακοή-περιφρόνηση της Συνόδου, του επιβλήθηκε η ποινή της καθαίρεσης. Και καθαίρεση για θέματα πίστεως -αίρεσης σημαίνει ΑΦΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ. Πρέπει βέβαια να επαναληφθεί πως, το ότι δεν είχε καθαιρεθεί, δεν σήμαινε ότι δεν ήταν αιρετικός, ότι δεν μόλυνε τους πιστούς με την διδασκαλία του. Και αιρετικός ήταν και τον μολυσμό της αιρέσεως μετέδιδε «ως πανούκλαν» (κατά τον άγιον Νικόδημο τον Αγιορείτη) και διά τούτο όφειλαν οι πιστοί να απομακρύνονται από τους αιρετικούς ως «από όφεως», όπως οφείλουν και σήμερα, από τους συγχρόνους αιρετικούς να απομακρύνονται, διότι είτε είναι καταδικασμένος ο αιρετικός, είτε δεν είναι καταδικασμένος, η ζημιά που προκαλεί στους πιστούς και στο σώμα της Εκκλησίας γενικότερα, είναι μεγάλη. Αξιοσημείωτο είναι και το ιστορικό γεγονός της χειροτονίας από τον Διόσκορο, του αγίου Ανατολίου, ο οποίος «υπό Διοσκόρου του δυσσεβούς κεχειροτόνητο παρόντος και Ευτυχούς» του αιρεσιάρχου (Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, Μ. 12, 1042). «Εχειροτόνησε δε τον Ανατόλιον ο Διόσκορος, ότε δεν είχε καθαιρεθεί εισέτι, ήτοι μετά την εν Εφέσω ληστρικήν Σύνοδον και προ της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, ήτις καθήρεσε και τον Διόσκορο και τον Ευτυχή» (Θ.Η.Ε. τ. 2, σ. 642). «Και τότε εξεδηλώθη εν Κωνσταντινουπόλει αντίδρασις κατά της χειροτονίας ταύτης» (οπ. παρ. και Μ. 6, 44). «Αλλ’ όμως η Δ΄ Οικουμενική Σύνοδος εδέχθη τον Ανατόλιον ως έξαρχον αυτής» (Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου, Μ. 6, 565). «Η δε Ορθόδοξος Εκκλησία τιμά και τούτον ως Άγιον την 3ην Ιουλίου μηνός».
    Τούτο βλέπουμε να ισχύει και με τη στάση των Πατέρων και σε άλλες Συνόδους· π.χ. στην περίπτωση των τριών Επισκόπων που υπεστήριζαν τον Άρειο· στην περίπτωση των πιστών της Κων/πόλεως που επαινούνται από τον άγιο Κύριλλο για την απομάκρυνσή τους εκ του Νεστορίου (ο Άγιος δεν μιλάει επ’ ουδενί στις επιστολές του στους αποτειχισμένους πιστούς για άκυρα Μυστήρια, αλλά μόνο για απομάκρυνση από την αίρεση). Κι εδώ ο Άγιος θεωρεί τον Νεστόριο ως έχοντα το χάρισμα της ιερωσύνης, το οποίο η Σύνοδος, με το να τον καθαιρέσει, του το αφαίρεσε. Το ίδιο και στην περίπτωση του Καλέκα επί εποχής αγίου Γρηγορίου του Παλαμά κ.α
    Άλλο αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του Ωριγένη και των μαθητών του, π.χ. του Ηρακλά, επισκόπου Αλεξανδρείας, ο οποίος χειροτόνησε 20 επισκόπους και μετέδωσε την διδασκαλία του Ωριγένη. Η Ε΄ Οικουμενική Σύνοδος καταδίκασε την διδασκαλία του Ωριγένη και αναθεμάτισε τον ίδιο, αλλά αυτό συνέβη …αιώνες μετά τον θάνατο του Ωριγένη!!! Η Ε΄ Οικουμενική Σύνοδος, όμως, δεν ασχολήθηκε μέ τα μυστήρια των οπαδών του Ωριγένη, ούτε για να τα ακυρώσει, ούτε για να τα επικυρώσει, αν και οι οπαδοί τους λειτουργούσαν και πραγματοποιούσαν μυστήρια για 300 χρόνια μετά τον θάνατό του. Άρα τα χιλιάδες μυστήρια που τελέστηκαν στις περιοχές που υπήρχαν ωριγενιστές για 300 χρόνια, ήταν άκυρα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Η συμμετοχή στα Μυστήρια εκ μέρους των πιστών ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ, ώστε να μην γίνει ΚΡΙΜΑ και ΚΑΤΑΚΡΙΜΑ. Προσέρχεται ο πιστός εν γνώσει του, συνειδητά, ότι δέχεται την κοινωνία από αιρετικό· από κάποιον που διαστρέφει και πολεμά την Πίστη· από κάποιον που είναι εχθρός του Χριστού. Πως τότε θα πεί: «Οίδας των κακών το πλήθος, οίδας και τα τραύματά μου· και τους μώλωπας οράς μου αλλά και την πίστιν οίδας», αφού συγκοινωνεί μετά αιρετικού που πραγματοποιεί προσβολή-διαστροφή της Πίστεως;
    Η αιρετική πίστη επισκόπου και του συμμετέχοντος στο Μυστήριο με την πίστη του επισκόπου ΜΟΛΥΝΟΥΝ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ με ο.τι αυτό συνεπάγεται.
    Έτσι το πρόβλημα βρίσκεται στον κοινωνούντα με τον αιρετικό· ο αιρετικός είναι ήδη ψευδεπίσκοπος και εστερημένος της Θ. Χάριτος σε προσωπικό επίπεδο (κι αν δεν μετανοήσει θα καταδικαστεί με την αφαίρεση του δικαιώματος να ιερουργεί). Έτσι δεν πρέπει να περιμένουμε να συνέλθει σύνοδος για να μας πεί ότι αυτός διδάσκει κάτι αντι-Ευαγγελικό (αυτό για τον συνειδητό Χριστιανό είναι φανερό, εκτός αν είναι τόσο δυσδιάκριτη η αίρεση και μη καταδικασμένη). Δεν χρειάζεται απαραιτήτως να συνέλθει σύνοδος για να μας πεί ότι αυτός είναι αιρετικός (ψευδεπίσκοπος, όταν είναι φανερή η αίρεση), αλλά χρειάζεται Σύνοδος να καταδικάσει αυτόν τον αιρετίζοντα ψευδεπίσκοπο και να του αφαιρέσει την εξουσία να τελεί μυστήρια (τούτο δεν είναι έργο του κάθε πιστού παρά μόνο της Συνόδου), ακριβώς επειδή είναι ψευδεπίσκοπος και εμφανίζεται στον λαό ως ορθοδοξών· ενώ διδάσκει «άλλο Ευαγγέλιο», παρότι ανήκει ακόμα στην Εκκλησία ως σαπρό μέλος (ο ίδιος βέβαια μπορεί να ισχυρίζεται ότι είναι μέλος και ανήκει στην Εκκλησία, και μάλιστα να νομίζει ότι είναι ορθόδοξος, ότι δεν σφάλλει· η να παραμένει εκ σκοπιμότητος σ’ αυτήν, ενώ είναι ψευδεπίσκοπος).
    Κάθε αιρετικός που διαστρέφει τα ΚΑΘΟΡΙΣΜΕΝΑ ΔΟΓΜΑΤΑ της Εκκλησίας είναι καταδικασμένος, με την έννοια ότι αυτοκαταδικάζεται, έχει χάσει την Θ. Χάρη για τον εαυτό του, όχι όμως και την εξουσία να τελεί μυστήρια χάριν του λαού, έως ότου αυτήν την εξουσία του την πάρει η Σύνοδος, η οποία του την έδωσε, διά των χειρών των Επισκόπων που τον χειροτόνησαν.
    Ο μακαριστός π.Αθανάσιος Μυτηλιναίος έγραψε;
    ««Τα πρόσωπα πολλάκις δεν ανταποκρίνονται στο αξίωμα που κατέχουν, ως πρόσωπα ανάξια. Δεν σημαίνει όμως ότι και τα αξιώματα πρέπει να απορρίπτονται. Ξεπέφτει το πρόσωπο, όχι όμως και το αξίωμα, όχι η θέσις. Έτσι θα λέγαμε, άλλο ιερεύς και άλλο ιερωσύνη. Είναι δυό ξεχωριστά πράγματα. Δεν μπορούμε να υποπτευόμεθα την εγκυρότητα των μυστηρίων της Εκκλησίας, επειδή ο ιερεύς είναι ανάξιος, κι εφ’ όσον έχει ο ιερεύς κανονική ιερωσύνη. Μη ξεχνούμε ότι και ο Ιούδας ως Απόστολος, παρότι ήτο ανάξιον πρόσωπον, όμως αγαπητοί μου, επειδή κλήθηκε στο αποστολικόν αξίωμα, και από τα χέρια του Ιούδα έγιναν θαύματα. Που σημαίνει· και από τον ανάξιο ιερέα μπορείς να κοινωνήσεις. Το μυστήριο είναι έγκυρον. Άλλο τώρα, αυτός ο άνθρωπος, τι λόγο θα δώσει εις τον Θεόν, για τις πράξεις του απέναντι στον Θεό. Πρέπει να καταλάβουμε· άλλο ανάξιος ιερεύς, κι άλλο μυστήρια. Τα μυστήρια είναι έγκυρα, εφ’ όσον φυσικά ο ιερεύς αυτός έχει κανονικήν και ακώλυτη, ανεμπόδιστη –έστω φαινομενικά– ιερωσύνη· δηλαδή η Εκκλησία δεν του αφήρεσε το δικαίωμα να ιερουργεί».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάτερ Δημήτριε, σᾶς συγχαίρω γιά τά δύο αὐτά σχόλιά σας, τά ὁποῖα φωτίζουν πλήρως τό θέμα.

      Διαγραφή
    2. Τι μας ενδιαφέρει τι λέει ο π.Αθανάσιος Μ.; Αυτός δεν είναι που θεωρούσε αυθεντία ταιον π.Επιφάνιο Θ.(με τις πλάνες που είχε στο θέμα της υποχρεωτικής αποτείχισης);Με το παραπάνω σχόλιο,ο π.Δ., λόγο άγνοιας της Πατερικής διδασκαλίας και αφέλειας του ιδίου, γκρεμίζει όλο το οικοδόμημα της Ορθοδοξίας.
      Και ο Άγιος Μάρκος ονόμαζε Αγιότατο τον αιρετικό και βλάσφημο Πάπα.Αυτό σημαίνει πως τον θεωρούσε έτσι,ή το έλεγε αυτό για να τον καλοπιάσει και να τον επαναφέρει στην Ορθοδοξία;

      Α.Ι.Π.

      Διαγραφή
    3. ΠΡΟΣ Α.Ι.Π
      Αυτή την στιγμή δεν εξετάζουμε την άποψη του Ε. Θεοδωρόπουλου για την αποτείχιση, αλλά τα Μυστήρια των Οικουμενιστών και ειδικότερα μετά την Κολυμπάριο Σύνοδο του 2016.Άρα πρώτο συμπέρασμα είναι οτι βρίσκεστε σε σύγχυση.
      Εσείς ως γνώστης της εκκλησιαστικής ιστορίας γιατί συγχέετε την Σύνοδο Φεράρας-Φλωρεντίας με το εξεταζόμενο θέμα;;; Εξέτασε η Σύνοδος Φερράρας-Φλωρεντίας το συγκεκριμένο θέμα;;; Ποιο θεολογικό επιχείρημα διατυπώσατε για το ζήτημα που εξετάζουμε; Η αφοριστική κριτική άλλα δείχνει. Πάντως σας ευχαριστώ για τους χαρακτηρισμούς .Προσέξτε όμως μήπως απο αυτά που γράφετε σας έλθουν οι χαρακτηρισμοί. μπούμεραγκ.


      Διαγραφή
    4. Προς "Α.Ι.Π." 1 Ιουνίου 2024 στις 11:58 μ.μ.
      Ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος δεν είχε καμία πλάνη περι της αποτείχισης. Εσύ βρίσκεσαι μέσα στην πλάνη περι της υποχρεωτικής αποτείχισης. Ο άγιος Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος πίστευε σωστά για προαιρετική αποτείχιση.
      Κοίταξε να μετανοήσεις αντί να κάνεις τον δάσκαλο.

      Διαγραφή
  8. ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΙΟ ΤΟΥ ΟΣΙΟΥ ΜΑΞΙΜΟΥ ΤΟΥ ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ
    Το 629 ο πατριάρχης Κπόλεως Σέργιος συντάσσεται με την αίρεση των Μονοθελητών.
    Ο άγιος Μάξιμος επί 5 χρόνια προσπαθεί να πείσει για την σύσταση συνόδου που θα καταδίκαζε αυτή την επίσημη προσχώρηση στην αίρεση.
    Ποτέ στο κήρυγμα του δεν δηλώνει τη θέση ότι τα Μυστήρια της εκπεσούσης εκκλησίας της Κπολης είναι άκυρα.
    Το 634, ο άγιος Σωφρόνιος συγκαλεί Σύνοδο στα Ιεροσόλυμα στην οποία καταδικάζεται ο Μονοθελητισμός.
    Το 646, ο άγιος καταφέρνει να πείσει τους επισκόπους της Αφρικής και να λαμβάνει χώρα η Σύνοδος της Καρθαγένης στην οποία καταδικάζεται πάλι ο Μονοθελητισμός.
    Το 649, επιτυγχάνει τον ίδιο άθλο στη Ρώμη και η Σύνοδος του Λατερανού αναθεματίζει τα πατριαρχεία Κπόλεως, Αντιοχείας, Ιεροσολύμων και Αλεξανδρείας που είχαν προσχωρήσει στην αίρεση.
    Σε όλη τη διάρκεια αυτής της περιόδου ο άγιος έχοντας τρείς συνοδικές αποφάσεις υπέρ των θέσεων του, δεν κηρύττει ποτέ άκυρα τα μυστήρια των υποχωρησάντων στην αίρεση.
    Εξ αιτίας των επιτυχιών αυτών του αγίου, που έρχονταν σε αντίθεση με τις θέσεις του αυτοκράτορα και της επίσημης εκκλησίας, οδηγείται σε βασανιστήρια και ανακρίσεις.
    Στα ερωτήματα του ανακριτών γιατί δεν κοινωνεί με την εκκλησία (ι τότε όπως και τώρα, αποκαλούν "εκκλησία" τους Πατριάρχες!), ο άγιος δεν κάνει καμία νύξη περί άκυρων μυστηρίων –την ώρα που όλα τα πατριαρχεία προσχώρησαν στην αίρεση– αλλά είναι αρκετό για αυτόν το γεγονός ότι η επίσημη εκκλησία δεν δέχτηκε την ορθή διδασκαλία των παραπάνω Συνόδων.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ο Άγιος Νικόδημος λέγει ξεκάθαρα ότι χρειάζονται τρείς παράγοντες για να είναι κάποιος και ενεργεία αιρετικός, δλδ με άκυρα μυστήρια:
    ο κριτής (με συγκεκριμένη κατηγορία/ες)
    ο κρινόμενος (με δικαίωμα απολογίας)
    η καταδικαστική απόφαση της συνόδου επί του θέματος. Η απόφαση είναι πάντα ονομαστική, πχ ο Άρειος και όσοι πλέον τον ακολουθούν.
    Στην παρούσα περίπτωση δεν έχουμε κανένα από αυτά τα 3 κριτήρια, συνεπώς οι Οικουμενιστές , αν και αιρετικοί, έχουν έγκυρα μυστήρια διότι δεν έχουν ακόμα κριθεί κανονικά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Α, ο κ. Χατζηνικολάου είναι του παλαιού ημερολογίου; Δεν το ήξερα. Γι'αυτό έχει αυτό το περισπούδαστο, επικριτικό και διδακτικό ύφος μεγάλου ιεροεξεταστή; Όλα εξηγούνται τελικά.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν και το συγκεκριμένο σχόλιο, σύμφωνα με τους όρους του διαλόγου που γράψαμε, πρέπει να διαγραφεί το δημοσιεύω για να υπενθυμίσω στους ανώνυμους σχολιαστές τα εξής. Ο κ.Δ.Χ έχει την τόλμη και το θάρρος να εκφράζει επωνύμως τις απόψεις του. Και ούτε ποτέ έκρυψε την εκκλησιολογική του ταυτότητα. Εσείς ανώνυμοι το θάρρος αυτό ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΕΤΕ ΚΑΙ ΚΡΥΒΕΣΤΕ. Και κάτι άλλο που το έχω επαναλάβει πολλές φορές. Το ότι ο κ.Δ.Χ ακολουθεί το παλαιό ημερολόγιο αυτό είναι αναφαίρετο προσωπικό δικαίωμα. Έχει επίσης την τόλμη να συμμετέχει επωνύμως και συζητήσεις σε ιστολόγια , όπως το παρόν, που το χειρίζονται νεοημερολογίτες.Η κριτική επομένως στις απόψεις και όχι στα πρόσωπα.
      π.Δ.Α

      Διαγραφή
    2. Σᾶς εὐχαριστῶ, π. Δημήτριε. Τούς βάλατε στήν θέσιν των, πού φαίνεται νά εἶναι αὐτή τῶν πληρωμένων τρόλλ τῶν €0,60 ἀνά «σχόλιον». Οὐδέποτε ἔχουν πεῖ κάτι τό οὐσιῶδες, μόνον ἀέρα κοπανιστόν! Καί ἐπειδή πληρώνονται γιά νά «ἐξευτελίζουν» τό π.ἑ., θά προσέξατε φαντάζομαι ὅτι ὅταν ἀπευθύνωνται σέ μένα, προτάσσουν συνεχῶς τό «παλαιοημερολογίτη», λέγουν ὅτι ὁ π. Θεοδώρητος ἦτο πλανεμένος, ἐνῷ ὁ π. Ἐπιφάνιος «ἅγιος» καί ἄλλες τέτοιες ἀνοησίες! Ὁ διαχειριστής τῆς «ΟΦ» τούς ἔβαλε καί αὐτός πρό μερικῶν ἐτῶν στήν θέσιν των, λέγοντάς τους, ὅπως ἐσεῖς, τό αὐτονόητον: «Ἄν δέν ἔχετε νά πεῖτε κάτι οὐσιαστικόν, εἶναι προτιμότερον νά μήν λέτε τίποτε! Τό 'παλαιοημερολογίτης' δέν λέει κάτι»! Αὐτοί, ὅμως, συνεχίζουν, γεγονός πού ἀποδεικνύει ὅτι πληρώνονται γιά τόν κοπανιστόν ἀέρα πού σερβίρουν. Ἐννοεῖται ὅτι ἐγώ δέν τούς παίρνω στά σοβαρά, μόνον τούς λυποῦμαι πού χάνουν τήν ψυχήν των γιά μερικά εὐρώ.

      Διαγραφή
    3. Ποιός σου είπε παλαιοημερολογίτη Δ. Χατζηνικολάου ότι πληρώνονται οι σχολιαστές που δεν γράφουν το όνομα τους;
      Νομίζεις ότι με τα ψέματα αυτά του διαβόλου, θα υποτιμήσεις τις αλήθεις που λένε οι καλοί Ορθόδοξοι σχολιαστές που δεν γράφουν το όνομα τους;
      Νομίζεις ότι με τις παρανοϊκές αυτές φαντασίες, θα κρύψεις την αλήθεια για τις πλάνες του παλαιοημερολογίτη π.Θεοδώρητου Μαύρου και την αγιότητα του π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου;

      Οι καλοί Ορθόδοξοι σχολιαστές, σ΄ αυτούς αναφέρομαι και όχι σε όλους δεν εξευτελίζουμε κανένα παλαιό ημερολόγιο, που είναι ουδέτερο πράγμα και δεν έχει κακό, αλλά δείχνουμε το κακό της παλαιοημερολογίτικης πλάνης, της αγιομαχίας, δηλαδή της άρνησης και της αγιότητας των σύγχρονων αγίων και του παλαιοημερολογίτικου Σχίσματος!

      Δεν μας ενδιαφέρει αν νομίζεις πλανεμένα ως κοπανιστό αέρα τις αλήθειες που κατεδαφίζουν τις παλαιοημερολογίτικες και άλλες πλάνες σου!
      Λυπήσου την ψυχή σου που την χάσεις για τις παλαιοημερολογίτικες πλάνες σου και για την απόρριψη των συγχρόνων αγίων, αντί να λυπάσαι για τις φαντασίες που βάζεις στο μυαλό σου περι δήθεν πληρωμένων σχολιαστών! Κοπανιστός αέρας είναι τα πλανεμένα σχόλια τα δικά σου!

      Και να θυμάσαι ότι το ψεύδος είναι του διαβόλου!
      Και είναι σκέτο ψεύδος να γράφεις ότι πληρώνονται οι Ορθόδοξοι σχολιαστές που απορρίπτουν την παλαιοημερολογίτικες και άλλες πλάνες!

      Και να προσθέσω ότι δεν είμαι ο χθεσινός των 6:59 μ.μ., για τον οποίο βρήκε την ευκαιρία ο Δ. Χατζηνικολάου να γράψει το ψευδές σχόλιο του περι πληρωμής και να συμπεριλάβει όλους τους Ορθόδοξους σχολιαστές που έγραψαν σ΄ αυτή την ανάρνηση και γράφουν τις αλήθειες που κατεδαφίζουν την παλαιοημερολογίτικη πλάνη και τις άλλες πλάνες και αγιομαχίες.

      Αντισχισματικός και Αντιαιρετικός Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    4. Σεβαστέ π. Δημήτριε, σας παρακαλώ μην συμπεριλαμβάνετε όλους τους Ορθόδοξους σχολιαστές στο ίδιο τσουβάλι.
      Και μην παρασύρεστε από τις κατηγορίες του Δ.Χατζηνικολάου εναντίον των Ορθόδοξων σχολιαστών που δεν γράφουν το όνομα τους και αντιτάσσονται στην παλαιοημερολογίτικη πλάνη, την αγιομαχία και σε άλλες πλάνες.
      Δεν είναι πάντοτε έλλειψη θάρρους το να μην γράφει κανείς το όνομα του. Είναι και ότι δεν χρειάζεται, είναι και άλλοι λόγοι, όχι απορριπτέοι και κακοί.
      Βλέπετε πόσο γενικόλογα και με πολλή κακή σύγχυση γράφει ο Δ. Χατζηνικολάου και μπλέκει τους σχολιαστές άλλου ιστολογίου και τις απαντήσεις του ιστολόγου με όλους τους σχολιαστές της εδώ ανάρτησης, ενώ κάποιοι έχουν πατήσει στο άλλο ιστολόγιο που αναφέρεται, εδώ και χρόνια!! Βλέπετε σύγχυση και γενικολογία που αξίζει κάθε απόρριψη!!
      Με τέτοια "λογική" και σύγχυση και με φαντασίες, οπωσδήποτε δεν μπορεί να στερεωθεί μήτε η παλαιοημερολογίτικη πλάνη, μήτε η αγιομαχία, μήτε οι άλλες πλάνες!

      Αντισχισματικός και Αντιαιρετικός Ορθόδοξος

      Διαγραφή
  11. Την εκφορά του λόγου και το περιεχόμενο του σχολίασα και όχι το πρόσωπο , σεβαστέ πάτερ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Νομίζω ότι άλλο πράγμα είναι να ακολουθεί κάποιος Έλληνας το παλαιό και άλλο να ανήκει στους ΓΟΧ που κατα την εκκλησία της Ελλάδος και όχι μόνο συνιστούν σχίσμα. Έτσι δεν είναι;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σχολιαστή χθεσινέ των 11,23μμ
      Και ας μην ακολουθεί κανείς τους ΓΟΧ, μπορεί να έχει την ίδια πλάνη και το ίδιο σχισματικό παλαιοημερολόγικο πνεύμα με τους ΓΟΧ και να πιστεύει αιρετικά ότι η αλλαγή του ημερολογίου έχει δογματική διάσταση και αξία, και να συμφωνεί με το σχίσμα που έγινε λόγω του ημερολογίου, οπότε βρίσκεται στο σχίσμα με αυτούς.

      Αντισχισματικός και Αντιαιρετικός Ορθόδοξος

      Διαγραφή
    2. Συμφωνώ απολυτα

      Διαγραφή
  13. Χριστός Ανέστη! Σε ποια ενορία ποιας μητροπολεως διακονειτε π. Δημήτριε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χριστός Ανέστη. Σε ανωνύμους τέτοιες πληροφορίες δεν δίνω.
    Ενημερωτικά σας λέω ότι ΔΕΝ ΥΠΗΡΕΤΩ ΣΕ ΕΝΟΡΙΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Xριστός Ανέστη. Έχουμε ξεφύγει απο το θέμα που συζητάμε. Δεν το διαγράφω όμως το σχόλιο και απαντώ για ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΟΡΑ.. Για να δοθεί ο χαρακτηρισμός ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΣ σε μέλος μιας ορθόδοξης θρησκευτικής κοινότητας θα πρέπει να καθορίσουμε πρώτα ποια είναι η ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟΣ που η κοινότητα δεν ακολουθεί και τους λόγους που δεν τις ακολουθεί. Επειδή πιστεύω ότι υπάρχει πρόβλημα κανονικότητας και στην Νεο-ημερολογίτικη Ιεραρχία καλό θα είναι να αποφεύγονται οι χαρακτηρισμοί. Και επειδή μπορώ να παρεξηγηθώ ξαναδημοσιεύω ΈΓΓΡΑΦΟ του μακαριστού Μητροπολίτη Ελευθερουπόλεως Αμβροσίου προς την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος με ημερομηνία 12 Ἰανουαρίου 1974.Γράφει ο μακαριστός Ιεράρχης.
    «Ἀλλὰ σᾶς ἐρωτῶ, ἅγιοι ἀδελφοί· Εἴμεθα ὄντως καὶ ἀπολύτως κανονικοὶ ἡμεῖς; Ἔχομεν ἄσπιλον κανονικότητα; Ἀπαντῶ στεντορείως: ΟΧΙ! ΟΧΙ! ΟΧΙ!
    »Εἴμεθα καὶ ἡμεῖς ἀντικανονικοί, πρῶτον, διότι ὡς καὶ εἰς πρόσφατα τηλεγραφήματά μου ἐτόνισα, ὅλοι φέρομεν ἐν ἑαυτοῖς προπατορικὸν ἁμάρτημα ἀντικανονικότητος, ἀμέσως ἤ ἐμμέσως, ἐκ τῆς Ἱεραρχίας, τὴν ὁποίαν ἐδημιούργησεν ἡ ἀντικανονικὴ πενταμελὴς ἀριστίνδην σύνοδος τοῦ 1922, ἡ ὁποία ἀνέδειξεν Ἀρχιεπίσκοπον τὸν Χρυσόστομον Παπαδόπουλον, καὶ μάλιστα διὰ τριῶν μόνον ψήφων. Ὑπὸ τῆς Συνόδου αὐτῆς ἐξελέγησαν καὶ οἱ Μητροπολῖται Χαλκίδος Γρηγόριος, Κορινθίας καὶ εἶτα Ἀθηνῶν Δαμασκηνός, Ἀκαρνανίας Κωνσταντῖνος, Ἠλείας Ἀντώνιος, Κυθήρων καὶ εἶτα Λαρίσης καὶ εἶτα Ἀθηνῶν Δωρόθεος, Κερκύρας καὶ εἶτα Ἀμερικῆς καὶ Κων/λεως Ἀθηναγόρας καὶ τέλος Καρυστίας καὶ εἶτα Χίου Παντελεήμων, οἵτινες ἐχειροτόνησαν ἄλλους, ἐκεῖνοι ἄλλους κ.ο.κ. Ὅλοι, λοιπόν, λόγῳ προελεύσεως ἔχομεν ἐν ἑαυτοῖς τὸ προπατορικὸν ἁμάρτημα τῆς ἀντικανονικότητος. “Ὁ ἀναμάρτητος πρῶτος τὸν λίθον βαλέτω” κατὰ τῶν ἄλλων.

    »Εἴμεθα καὶ ἡμεῖς ἀντικανονικοί, δεύτερον, διότι εἰς τὴν παροῦσαν Σύνοδον παρακάθηνται Ἱεράρχαι, ἐκλεγέντες ὑπὸ τῆς Ἀριστίνδην Συνόδου τοῦ Ἀρχιεπισκόπου Δαμασκηνοῦ.

    »Εἴμεθα καὶ ἡμεῖς ἀντικανονικοί, τρίτον, διότι οἱ ἡμίσεις περίπου ἐκ τῶν Συνέδρων τῆς παρούσης Συνόδου εἶναι συναυτουργοὶ τῶν μετὰ τὸ 1967 γενομένων.

    »Εἴμεθα καὶ ἡμεῖς ἀντικανονικοί, τέταρτον, διότι τὸ σύνολον τῶν μελῶν τῆς παρούσης Συνόδου, ἤ τουλάχιστον ἡ συντριπτικὴ πλειονότης, ἔλαβον χειροτονίαν Διακόνου ἤ Πρεσβυτέρου ἤ καὶ ἀμφοτέρας εἰς ἡλικίαν κατωτέραν τῆς ὑπὸ τῶν Ἱερῶν Κανόνων ὁριζομένης, καὶ κινδυνεύουν, ἄν ἐφαρμοσθῇ ἡ ἀπόλυτος κανονικὴ ἀκρίβεια, τὴν ὁποίαν ἐν τούτοις ζητοῦμεν μετὰ λυσσώδους ἐπιμονῆς προκειμένου περὶ τῆς ἐκλογῆς τῶν μετὰ τὸ 1967 Ἱεραρχῶν, κινδυνεύουν, ἄν ἐφαρμοσθῇ ἡ κανονικὴ ἀκρίβεια, ὄχι μόνον νὰ ἀποκλεισθοῦν ἐκ τῆς παρούσης Συνόδου, ὄχι μόνον νὰ χάσουν τὴν ἐπισκοπήν των, ἀλλὰ νὰ καθαιρεθοῦν τελείως ἀπὸ πάσης ἱερατικῆς ἐξουσίας, δεδομένου ὅτι ποινὴν καθαιρέσεως ἐπιβάλλουν οἱ Ἱεροὶ Κανόνες διὰ τὴν τοιαύτην παράβασιν.

    »Ἐπαναλαμβάνω τοὺς λόγους τῶν τηλεγραφημάτων μου: “Ἐν τῇ Ἐκκλησίᾳ τῆς Ἑλλάδος οὐδεὶς Ἱεράρχης εὑρεθήσεται κανονικὸς ἀπὸ ρύπου ἀντικανονικότητος”. Καί:“Ἐὰν ἀντικανονικότητος παρατηρήσεις ἐν ἡμῖν, Κύριε, Κύριε, τίς ὑποστήσεται;”...Προσφυέστατα ἐγράφη προχθὲς εἰς ἡμερησίαν ἐφημερίδα τῶν Ἀθηνῶν, ὅτι ἄν θέλῃ ἡ Πολιτεία νὰ εὕρῃ Ἐπισκόπους ἀνεπιλήπτου κανονικότητος, ἵνα αὐτοὶ καὶ μόνοι ἀναδείξουν τὸν νέον Ἀρχιεπίσκοπον, μίαν λύσιν ἔχει: Νὰ ζητήσῃ παρὰ τοῦ Θεοῦ ὅπως στείλῃ καὶ πάλιν εἰς τὴν γῆν τοὺς 12 Ἀποστόλους!» (Σπ. Καρατζαφέρη, Φάκελλος Ἐκκλησία, σελ. 137, 139).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πάτερ Δημήτριε, θέλετε να μας πείτε με το σχόλιο σας 1,59μ.μ. ότι οι Παλαιοημερολογίτες δεν έχουν κάνει Σχίσμα για την αλλαγή του ημερολογίου, ότι δεν είναι Σχισματικοί;;;
      Θέλετε να αρνηθείτε αυτή την πασιφανή αλήθεια, που και οι ίδιοι παραδέχονται, ότι δηλαδή δεν κοινωνούν με την Εκκλησία της Ελλάδος και ότι αποχωρίστηκαν, αποσχίστηκαν λόγω της αλλαγής ημερολογίου;
      Και αυτό προσπαθώντας να στηριχθείτε σ΄ ένα λόγο ενός καλού ιεράρχη της Εκκλησίας της Ελλάδος που μίλησε για απλά κάποια φορά για αντικανονικότητες της επίσημης Εκκλησίας της Ελλάδας;
      Αν προσπαθείτε αυτό, τότε καθόλου δεν πείθετε.

      Διαγραφή
    2. XΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ.
      Το ΣΧΙΣΜΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΙΚΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ.
      Το ποιος είναι σχισματικός και ποιος όχι το καθορίζει Σύνοδος ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ που θα κρίνει το θέμα της κανονικότητας και μη κανονικότητας των εμπλεκομένων στο ημερολογιακό ζήτημα. Αυτό είναι το βαθύτερο νόημα του σχολίου μου. Επειδή μέχρι τώρα τέτοια Σύνοδος δεν έγινε αφήνουμε τους χαρακτηρισμούς. Προσωπικά θεωρώ τους παλαιοημερολογίτες ότι ανήκουν σε μια ορθόδοξη θρησκευτική κοινότητα που μας συνδέουν περισσότερα απ΄οτι μας χωρίζουν αφού ομολογούμε το ΙΔΙΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ.
      Το ημερολογιακό ζήτημα δεν το χειρίστηκε σωστά η Ελλαδική Ιεραρχία και μάλιστα έγιναν τότε εγκλήματα σε βάρος των παλαιοημερολογιτών (οι οποίοι φυσικά βαρύνονται και αυτοί για λάθη τους).. Μην τα ξεχνάμε αυτά. Οι διώξεις, το ξύλο, οι καθαιρέσεις, η απαγόρευση της θείας λειτουργίας και κάθε είδος ακρότητας που υιοθέτησε η Διοικούσα εκκλησία με την βοήθεια του Κράτους δεν συνάδουν με τον Ευαγγελικό λόγο. ΜΗΝ ΤΑ ΞΕΧΝΑΜΕ ΑΥΤΑ. Έτσι φούντωσε ο φανατισμός και ο ζηλωτισμός. Η εκκλησιαστική κοινωνία είναι μία παράμετρος που θα πρέπει να εξεταστεί αφού συγκληθεί ΣΥΝΟΔΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΕΠΙΣΚΟΠΩΝ για να εξετάσει το Ημερολογιακό ζήτημα. Μην ξεχνάς ότι την πρακτική της διάσπασης και την έλλειψη εκκλησιαστικής κοινωνίας ακολουθούν και οι νεο-αποτειχισμένοι. Επομένως σύμφωνα με τα γραφόμενά σου είναι ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΙ...;;;;;;
      Επίσης αν εξετάσουμε το ημερολογιακό ζήτημα θα δούμε ότι πέρασε απο διάφορες φάσεις που τα έχω αναλύσει σε άλλα άρθρα μου. Ειδικότερα μετά τις χειροτονίες Ακακίου και Αυξεντίου το κίνημα των παλαιοημερολογιτών έγινε και ενιστάμενο κίνημα εναντίον του Οικουμενισμού. Τα αντι-οικουμενιστικά βιβλία που έχουν κυκλοφορήσει απο αυτούς είναι πολύ αξιόλογα. Η έλλειψη όμως σαφών εκκλησιολογικών θέσεων και τα ανθρώπινα πάθη εκ μέρους των είχαν σαν αποτέλεσμα την διάσπασή τους με το οποίο δεν ασχολούμαι και δεν με ενδιαφέρει. Επειδή σίγουρα θα παρεξηγηθώ σας τονίζω ότι ακολουθώ το νέο ημερολόγιο αλλά δεν κηρύττω ιερό πόλεμο εναντίον των ΓΟΧ με τους οποίους σε μερικά συμφωνώ και σε άλλα διαφωνώ.

      Διαγραφή
    3. ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ!
      Συμφωνώ μαζί σας ότι με τους παλαιοημερολογίτες "μας συνδέουν περισσότερα απ΄οτι μας χωρίζουν αφού ομολογούμε το ΙΔΙΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ", αλλά το σχίσμα για την αλλαγή του ημερολογίου που έκαναν είναι σχίσμα και αυτό δεν μπορούμε να το αρνηθούμε.

      Για τους αποτειχισμένους με κακή αποτείχιση και με διακοπή της κοινωνίας με όλη την Εκκλησία, που με ρωτάτε αν είναι σχισματικοί, σας απαντώ πώς πιθανόν να είναι και αυτοί σχισματικοί. Αλλά έχουν την μεγάλη διαφορά με τους παλαιοημερολογίτες ότι αυτοί δεν αποσχίστηκαν για ασήμαντα πράγματα όπως τα ημερολόγια, αλλά για ζητήματα Πίστεως, όσοι τουλάχιστον των αποτειχισμένων δεν έχουν σχισματικές τάσεις και δεν υποκρίνονται ότι αποχωρίζονται για λόγους Πίστεως, αλλά ειλικρινά το κάνουν για ζητήματα Πίστεως.
      Ούτε και εγώ κάνω ιερό πόλεμο με τους ΓΟΧ, αλλά την αλήθεια ότι βρίσκονται σε σχίσμα και έχουν πλάνες, δεν την αρνούμαι, αφού και οι ίδιοι παραδέχονται ότι έχουν αποσχιστεί από την Εκκλησία της Ελλάδας. Η απόσχιση είναι σχίσμα.

      Διαγραφή
    4. «Ἐστὶ κακὴ ὁμόνοια, καὶ καλὴ διαφωνία· ἐστὶ σχισθῆναι καλῶς, καὶ ὁμονοῆσαι κακῶς· οἷς γὰρ ἡ φιλία ἀπωλείας πρόξενος, τούτοις τὸ μῖσος ἀρετῆς ὑπόθεσις γίνεται· καὶ κρείσσων ἐμπαθοῦς ὁμονοίας, ἡ ὑπὲρ ἀπαθείας διάστασις· καλὸν τὸ εἰρηνεύειν πρὸς πάντας, ἀλλ᾿ ὁμονοοῦντας πρὸς τὴν εὐσέβειαν· ἡ γὰρ εἰρήνη μετὰ μὲν τοῦ δικαίου καὶ πρέποντος, κάλλιστόν ἐστι κτῆμα καὶ λυσιτελέστατον, μετὰ δὲ κακίας, ἢ δουλείας ἐπονειδίστου, πάντων αἴσχιστόν τε καὶ βλαβερώτατον. Ἐπεὶ οὐδεὶς δύναται κτήσασθαι τὴν ἀγάπην τῶν πονηρῶν καὶ κακῶν, χωρὶς κακίας καὶ πονηρίας· μεγάλη δὲ ἀρετὴ τοῦ δικαίου, ὅταν ἔχῃ τοὺς τοῦ Θεοῦ ἐχθρούς, ἐχθρούς· καὶ τοὺς αὐτοῦ φίλους, φίλους· ὥσπερ μεγάλη κακία ἁμαρτωλοῦ, ὅταν τοὺς τοῦ Θεοῦ φίλους ἔχῃ ἐχθρούς, καὶ τοὺς ἐχθροὺς αὐτοῦ φίλους» (Ἰωσὴφ Βρυέννιος).

      Διαγραφή
    5. Σωστά τα γράφει ο Ιωσήφ Βρυέννιος, ο οποίος δεν εννοούσε την κακή ερμηνεία αυτών που γράφει, ούτε τα παλαιοημερολογίτικα Σχίσματα λόγω των ασήμαντων ημερολογίων! Τα έγραφε και τα εννοούσε σωστά, για τα μεγάλα ζητήματα.

      Διαγραφή
    6. Κατα την δική μου γνώμη πιστεύω πως απαραίτητα χρειάζεται η εξήγηση στη φράση "με τους παλαιοημερολογίτες μας συνδέουν περισσότερα απ΄οτι μας χωρίζουν αφού ομολογούμε το ΙΔΙΟ ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ", ότι αφορά τους παλαιοημερολογίτες καλής προαίρεσης, τους αφανάτιστους, τους μη αιρετικούς, αυτούς που δεν πιστεύουν στην δογματική αξία των ασήμαντων ημερολογίων, αυτούς τους παλαιοημερολογίτες που δεν αγιομαχούν και δεν βλασφημούν το ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ με την αγιομαχία και την άρνηση των συγχρόνων αγίων που Αυτό δημιούργησε!

      Αντιαιρετικός και Αντισχισματικός Ορθόδοξος

      Διαγραφή
  17. Έχουμε με τους Παλαιοημερολίτες την ΙΔΙΑ ΔΟΓΜΑΤΙΚΗ ΤΡΙΑΔΟΛΟΓΙΑ, ΧΡΙΣΤΟΛΟΓΙΑ,ΠΝΕΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΘΕΟΤΟΚΟΛΟΓΙΑ και την ΙΔΙΑ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Απλά ερμηνεύουν λάθος το θέμα του ημερολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν φθάνουν μόνο αυτά. Αν δογματοποιούν και δίνουν δογματική αξία και σημασία στα ημερολόγια και εορτολόγια τότε βρίσκονται στην αίρεση.
      Και το σχίσμα είναι πελώριο κακό και οδηγεί στην Κόλαση, όχι μόνο η αίρεση. Έτσι γράφουν οι Πατέρες.

      Διαγραφή
  18. Πατήρ Δημήτριος: «Απλά ερμηνεύουν λάθος το θέμα του ημερολογίου.»

    Σχόλιον: Ἐδῶ σφάλλετε, Πάτερ μου: Τό 1924 οἱ «Ὀρθόδοξοι τοῦ π.ἑ.» ἡρμήνευσαν ὀρθότατα τήν καινοτομίαν τῶν μασόνων (Σατανιστῶν) Μεταξάκη κ.ἄ. ὡς τό πρῶτον ΠΡΑΚΤΙΚΟΝ βῆμα διά τήν ἕνωσιν μέ τόν «πάπαν», ὅπως ἀκριβῶς ἔλεγον αἱ Ἐγκύκλιοι τοῦ 1902 καί τοῦ 1920 καί ὅπως ἔλεγον πολλά βιβλία καί ἄρθρα πού ἐδημοσιεύθησαν πρίν τό 1924. Βεβαίως, ὅπως ἔχω ἀποδείξει εἰς πρόσφατα ἄρθρα μου, καί αὐτή καθεαυτή ἡ ἀλλαγή τοῦ ἑορτολογίου ἐδημιούργει δογματικά καί λατρευτικά προβλήματα, ἀναφερόμενος εἰς πολύ συγκεκριμένα θέματα. Συνεπῶς, ὅταν λέτε ὅτι ἐρμηνεύουμε ἐσφαλμένως τό ἡμερολογιακόν ζήτημα, θά πρέπῃ ν' ἀπαντᾶτε στά πολύ συγκεκριμένα αὐτά θέματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου