Τρίτη 9 Απριλίου 2024

Ο μ. Πατριάρχης Βουλγαρίας, ο ανασκευάσας αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης




Του   Β. Χαραλάμπους, θεολόγου

_____________________

Ο μ. Πατριάρχης Βουλγαρίας Νεόφυτος ανασκεύασε με Ορθόδοξη παρρησία αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.  Αυτό αποτελεί μια λαμπρή σελίδα στην ιστορία της Μίας Αγίας Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. 

 

Όσο κι αν απαξιώθηκε η στάση αυτή του μ. Πατριάρχη Βουλγαρίας Νεοφύτου, στη συνείδηση μας θα είναι ο Πατριάρχης εκείνος που μαζί με τον Πατριάρχη Γεωργίας, αντέταξε λόγον Ορθοδοξίας για     αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, οι οποίες αποτελούσαν εκκλησιολογικές στρεβλώσεις.  

 

Η απαξιωτική αναφορά, ότι δήθεν ήταν υποκινούμενος από τον  Πατριάρχη Ρωσίας, ήταν αναληθέστατη.  Αποτελούσε μια θλιβερή και απαξιωτική ‘’διαπίστωση’’.  Οι απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί καταδείκνυαν και την έλλειψη θεολογικών επιχειρημάτων.

 

Χωρίς κανένα θεολογικό επιχείρημα απαξιώθηκε ο μ. Πατριάρχης Βουλγαρίας.   Η ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας επί Πατριαρχείας του μ. Νεοφύτου, θα παραμείνει στην Ιστορία της Εκκλησίας.  Τουναντίον οι έωλοι απαξιωτικοί χαρακτηρισμοί, θα είναι μια μελανή σελίδα στην Ιστορία της Εκκλησίας.

 

Η ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, επί Πατριαρχείας του μ. Νεοφύτου, η οποία αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας www.bg-patriarshia.bg, ημερομηνίας 29 Νοεμβρίου 2016, αναφέρετο  στο  κείμενο της Συνόδου της Κρήτης με τίτλο, ‘’Η σχέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο’’.  

 

Και μόνη η κριτική αναφορά στις λεγόμενες ‘’εκκλησιολογικές προϋποθέσεις’’ της ‘’Δήλωσης του Τορόντο’’, οι οποίες αποτελούν στη συντριπτική τους πλειοψηφία εκκλησιολογικές στρεβλώσεις αρκεί. 

 

Στην εν λόγω ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, τονιζόταν, ότι «Κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο ίδιος ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο οποίος είναι ‘’η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή’’», αναφορά η οποία μας  θύμισε την παρήγορο ομολογία στην  επιστολή του Οσίου Παϊσίου προς τον μ. Γέροντα Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, για δημοσίευση στον Ορθόδοξο Τύπο, αναφορικά με τις οικουμενιστικές και  ‘’φιλενωτικές’’ ενέργειες του τότε Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα, ο οποίος τόνιζε ότι «Η Εκκλησία είναι Εκκλησία του Χριστού και  Αυτός την κυβερνάει».  

 

Στην εν λόγω ανακοίνωση   του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, γινόταν  αναφορά και στην παρουσία των ετεροδόξων ‘’παρατηρητών’’ στη Σύνοδο, με την ορθόδοξη σαφήνεια ως εξής: ‘’…ετεροδόξων θρησκευτικών ομάδων (Ρωμαιοκαθολική, Αγγλικανική κλπ)’’. 

 

Και μόνο το γεγονός ότι ο μ. Πατριάρχης Νεόφυτος,   αποκάλεσε με Ορθόδοξη ακρίβεια τις  αιρετικές κοινότητες   ως ετερόδοξες ‘’θρησκευτικές ομάδες’’, γίνεται επακριβώς  αντιληπτό, ποιος πραγματικά φρονεί και ομολογεί ότι η Μία Αγία Καθολική και Αποστολική Εκκλησία είναι η Ορθόδοξη Εκκλησία.  Η επισήμανση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας ότι, ‘’δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες’’  αρκεί για να αντιληφθούμε την ακρίβεια.

 

Σε αυτή την ανακοίνωση επί Πατριαρχείας Νεοφύτου, δεν αφήνεται καμιά θεολογική ασάφεια. Τουναντίον όσοι επέλεξαν να στηρίξουν αυτά που δεν έπρεπε να στηρίξουν και οι οποίοι αντί θεολογικών επιχειρημάτων επέλεξαν τους απαξιωτικούς και υβριστικούς χαρακτηρισμούς. 

 

Δεν άφησε κανένα θέμα αναπάντητο το Πατριαρχείο Βουλγαρίας επί Πατριαρχείας Νεοφύτου.  Υπήρξε αναφορά και για την ‘’Θεωρία των Κλάδων’’. Αναφέρθηκε και στη  λεγόμενη ‘’βαπτισματική θεολογία’’.   Αναφέρθηκε και στην λεγόμενη ‘’ισότητα των δογμάτων’’.

 

Η ακρίβεια του επιθετικού προσδιορισμού ‘’θρησκευτικές  ομάδες’’, κατεδείκνυε τις εκκλησιολογικές εκτροπές.  Αυτό που επισημαίνετο πριν την ανακοίνωση αυτή στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, ότι «εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και σχίσματα, και το να ονομάζονται ‘’εκκλησίες’’ είναι  θεολογικό, δογματικό και κανονικό λάθος», βρήκε την Ορθόδοξη εκφραστική συνέχειά του στην εν λόγω ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας. 

 

Στην ανακοίνωση  γινόταν αναφορά  στη λεγόμενη ‘’θεωρία των κλάδων’’ και στα συναφή οικουμενιστικά ατοπήματα ως εξής : «Η Ορθόδοξη Εκκλησία δεν μπορεί να δεχτεί τις διαφορετικές έννοιες και δόγματα στα οποία οι ετερόδοξοι έχουν δικαιολογήσει αυτήν την ενότητα, όπως είναι οι θεωρίες για την ύπαρξη μιας φαινομενικής ‘’ενότητας’’ όλων των χριστιανικών δογμάτων, όπως οι διδασκαλίες για την ‘’αόρατη εκκλησία’’, τη ‘’θεωρία των κλάδων’’, τη ‘’βαπτισματική θεολογία’’ ή την ‘’ισότητα των δογμάτων’’». 

 

Ενοχλούνται και θα ενοχλούνται από τη στάση του μ. Πατριάρχη Νεοφύτου, στο θέμα του λεγόμενου Π.Σ.Ε.  Ως γνωστό το Πατριαρχείο Βουλγαρίας έχει αποχωρήσει από αυτό το συγκρητιστικό συνονθύλευμα.  Ποθούν διακαώς την αλλαγή στάσης  του Πατριαρχείου Βουλγαρίας.

 

Ανάλογη ήταν και η επισήμανση κατά   την 21 Απριλίου 2016 της Ιεράς Συνόδου της Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας, η οποία προηγήθηκε της ανακοίνωσης αυτής, στην οποία σημειώνοντο τα εξής : «Δόξα τω Θεώ για το ότι η Ορθόδοξη Εκκλησία της Βουλγαρίας εξήλθε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών, για το οποίο εξέφρασε την  αποδοκιμασία της για τη λειτουργία του, για τον λόγο ότι δεν μπορεί να είναι μέλος μιας οργάνωσης στην οποία θα θεωρείται ‘’ως μια  εκ των πολλών ή ως κλάδος της Μίας Εκκλησίας, που ψάχνει και αγωνίζεται για την πραγμάτωσή της στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Εκκλησιών’’». 

 

Ομίλησαν με θρασύτητα όσοι απαξίωσαν τον Πατριάρχη Βουλγαρίας και γενικότερα το Πατριαρχείο Βουλγαρίας, αποδίδοντας δήθεν εθνοφυλετισμό στα θεολογικά επιχειρήματα που αντιτάχθηκαν, για όσα ως  μη όφειλαν παρεισέφρησαν σε αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης.

 

Στη συνείδηση μας ο μ. Πατριάρχης Νεόφυτος, θα είναι εκείνος ο οποίος, μαζί με τον Πατριάρχη Γεωργίας, αντέταξε λόγον Ορθοδοξίας για αποφάσεις της Συνόδου της Κρήτης, οι οποίες αποτελούσαν εκκλησιολογικές στρεβλώσεις.   

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου