27.12.1993
Ιερα Μονη αγιου Σπυριδωνος Προμυριου
Σεβασμιωτατον μητροπολιτην Δημητριαδος κ. Χριστοδουλον.
.....................................................................................................
Γιατι στα θεματα της Πιστεως η θεσι σας Σεβασμιωτατε,
δεν ειναι ξεκαθαρη και δεν ομολογειτε την Αληθεια αποδοκιμαζοντας το ψεμμα οταν
αυτο προερχεται απο στελεχη της Εκκλησιας;
Διατι δεν ειπατε τιποτα δημοσια και με παρρησια δια την προδοτικη συμφωνια με τους Μονοφυσιτες, δια τα αιρετικα φρονηματα του αρχιεπισκοπου Αυστραλιας Στυλιανου, του Περγαμου Ιωαννου; Δια τα προδοτικα φιληματα των Ημετερων με τους Παπικους, τις συμπροσευχες και τις χοροστασιες με τους Αιρετικους; Τον Οικουμενισμο που μας εχει αποξενωσει απο την παραδοσι μας, τους διαλογους της αγαπης κ.λ.π;
Τελευταια διαβασα μια μελετη σας στο περιοδικο «ΠειραΪκη
Εκκλησια» του μηνος Οκτωβριου δια το συνεδριο
των Ημετερων με τους Παπικους στο Μπαλαμαντ του Λιβανου την 17.6.93 και
πικραθηκα βλεποντας οτι ολη η προσοχη σας και το βαρος επεσε στο θεμα της
Ουνιας και οχι στην προδοσια των Ημετερων, που ουτε λιγο ουτε πολυ, αναγνωρισαν
τους Παπικους, ως αδελφη Εκκλησια, τα μυστηρια τους ως εγκυρα, απαγορευουν τους
αναβαπτισμους, δεχονται οτι η σωζουσα αληθεια της Πιστεως δεν ειναι
αποκλειστικως και μοναδικως κατατεθειμενη στην Ορθοδοξια, αλλα ειναι απο κοινου
και στον Παπισμο.
Αναφερω τα χαρακτηριστικα αυτα σημεια του κειμενου
της συμφωνιας χαριν της αληθειας, τα οποια καθε φορα που διαβαζω ή σκεπτομαι
πιστεψτε με σεβασμιωτατε μου ερχεται το αιμα στο κεφαλι και η διαθεσι να φτυσω
οχι τους Παπικους αλλα τους Ημετερους που εκαναν τη συμφωνια.
Εκατερωθεν αναγνωριζεται οτι οσα ενεπιστευθη ο
Χριστος εις την Εκκλησια Του - ομολογια της Αποστολικης Πιστεως μετοχη εις τα
αυτα μυστηρια, κυριως εις την μιαν ιερωσυνην την τελουσαν την μιαν θυσιαν του
Χριστου, αποστολικη διαδοχη των επισκοπων - δεν δυνανται να θεωρηθουν ως
αποκλειστικη ιδιοκτησια μιας των ημετερων εκκλησιων. Ειναι σαφες οτι εντος του
πλαισιου τουτου αποκλειεται πας αναβαπτισμος. Δια τουτον ακριβως τον λογον η
Καθολικη Εκκλησια και η Ορθοδοξος Εκκλησια αναγνωριζουν εαυτας αμοιβαιως ως
αδελφας Εκκλησιας απο κοινου υπευθυνους δια την τηρησιν της Εκκλησιας του Θεου.
Διατι σεβασμιωτατε δεν εφτυσατε τους Ημετερους απο της
θεσεως σας, ωστε να μας δωσετε την χαρα οτι εχομε οντως Ορθοδοξο Ποιμεναρχη
ορθοτομουντα τον λογον της αληθειας;
Δεν γνωριζετε οτι η αιρεσις κηρυσσεται και δια της
σιωπης;
Μηπως η πολιτικη μεσα στην Εκκλησια αποτελει οδο
σωτηριας ή εξασφαλίσι της θεσεως μας; Ή
το να τα παμε καλα με ολους και ειδικα με τους Μεγαλους; Οι Πατερες και η
Παραδοσι μας εντελως αντιθετα μας διδαξαν.
Θα ηθελα να γνωριζετε οτι στον κοσμο που επισκεπτεται
την μονην μας, λεμε την αληθεια οταν ρωτουν δια τα πραγματα της Εκκλησιας και
αν μεν καλως πραττετε τους το λεμε, αν δε κακως, δεν τους το κρυπτομε. Το ιδιο
κανουμε και τωρα και σας λεμε τις θεσεις μας και τις αποψεις μας χωρις να
ζητουμε ανθρωπινες ευνοιες ή επιπλαστες φιλιες.
Θα ηθελα να υπενθυμισω οτι τις θεσεις αυτες και τις
αποψεις των Ημετερων στο Μπαλαμαντ
ειχαμε προ καιρου μαζι με τον αγιο Πειραιως, ο οποιος εις το μοναχικο
συνεδριο που εγινε στη μονη της Ξενιας υπεστηριξε τα ιδια πραγματα οτι δηλαδη
τα μυστηρια των Παπικων ειναι εγκυρα, οτι εχουν χαρι Θεου, οτι εχουν αγιους
μετα το σχισμα που κανουν περισσοτερα θαυματα απο τους δικους μας και αλλα
τετοια φαιδρα. Τα ιδια υποστηριξε τοτε (
αλλα και τωρα παροτι ακουω τα ιδια λεει) και ο πατηρ Δανιηλ
Πουρτσουκλης υπευθυνος επι του
ανταιρετικου αγωνος. Φαινεται σεβασμιωτατε οτι ηλθε η ωρα μεταξυ των αλλων στα
οποια μας ωδηγησε ο Οικουμενισμος να μας κανει να αλλαξουμε και το Συμβολο της Πιστεως
και να ομολογησουμε οτι πιστευομε σε δυο Αγιες Καθολικες και Αποστολικες
Εκκλησιες μια και στην πραξη το ομολογουμε. Ετσι τουλαχιστον θα ειμεθα πιο
ειλικρινεις με τους εαυτους μας.
Αν το Αγιον Πνευμα υπαρχει και στην Ορθοδοξια και
στον Παπισμο τοτε αποτελουμε μαζι τους οπωσδηποτε μια Εκκλησια, διοτι ο Χριστος
μια Εκκλησια ιδρυσε, οι Αποστολοι μια Εκκλησια εθεμελιωσαν και οι Πατερες μια
Εκκλησια ομολογησαν, της οποιας Εκκλησιας η ζωη και η χαρις παρεχεται απο το εν
αυτη Αγιον Πνευμα. Αν παλι αποτελουμε με τους Παπικους μια Εκκλησια, τοτε κατ
αναγκη θα πρεπει να εχομε με αυτους μια Πιστι διοτι εις Κυριος, μια Πιστις, εν
βαπτισμα κατα τον αποστολο Παυλο. Αλλα αν
συμβαινουν ολα αυτα τοτε κατ αναγκη θα ειμεθα και εμεις αιρετικοι και ως
εκ τουτου νεκρη Εκκλησια διοτι κατα τους Πατερες, τους Κανονες και την Παραδοσι,
οι Παπικοι ειναι Αιρετικοι και νεκροι και εφ οσον ειμεθα με αυτους ενα θα εχομε
κατ αναγκη τα ιδια γνωρισματα. Θα πρεπει λοιπον να αναζητησουμε την σωζουσα
Ορθοδοξη Εκκλησια στους παλαιοημερολογιτες οι οποιοι οντως εις τα θεματα της
Πιστεως ειναι ακεραιοι και δεν επροδωσαν οπως εμεις αυτα που μας παρεδωσαν οι
Πατερες.
Αληθεια σεβασμιωτατε, διατι η Εκκλησια κανει τοσους
κοπους να ενωθει με τους αιρετικους και δεν κοιταει να τα βρει με τους
Παλαιοημερολογιτες με τους οποιους το μονο που μας χωριζει ειναι τα δικα μας
γλιστρηματα απο την Παραδοσι και ο Οικουμενισμος που μας εχει κυριευσει;
Δεν νομιζετε οτι εμεις ενισχυουμε με πιστους τους Παλαιοημερολογιτες ενεκα των αθλιοτητων μας στα θεματα της
Πιστεως;
Ολα αυτα, σεβασμιωτατε, αποτελουν σοβαροτατους προβληματισμους μου, επι των οποιων θελω
γραπτως την γνωμη σας και την θεσι της μητροπολεως δια να καθορισουμε και εμεις
την δικη μας και να μην αεροβατουμε και καθε τοσο ερχομεθα σε διαφωνιες, δια
τις οποιες τα αιτια ειναι βαθυτερα.
Σας δηλωνω δε εκ των προτερων οτι εγω προσωπικως θα αγωνιστω με ολες μου τις
δυναμεις εναντιον του Οικουμενισμου, των Γραικολατινων του 20ου
αιωνα, των Σκοτεινων Δυναμεων, των Αιρεσεων και εναντιον καθε αδικιας.
Νομιζω σεβασμιωτατε, οτι θα πρεπει να ξεκαθαρισετε
την θεσι σας διοτι εις την συνειδησι του λαου του Θεου θα χαρακτηρισθειτε ως
σφαλλων εις τα θεματα της Ευσεβειας και της Δικαιοσυνης.
Ασπαζομαι την δεξια σας ζητωντας τις ευχες σας.
Ιερομοναχος Ευθυμιος Τρικαμηνας
«Γιὰ τὸν τὸν ἀντιοικουμενιστικὸ ἀγῶνα τοῦ π. Εὐθυμίου, εἶχε πεῖ ὁ π. Θεόδωρος Ζήσης σὲ ὁμιλία του στὸ Βόλο τὸ 2007, παρουσία ἱερέων, μοναχῶν καὶ ἑκατοντάδων πιστῶν:
ΑπάντησηΔιαγραφή«Ἐν πρώτοις νὰ φροντίσουμε νὰ μὴ μιανθοῦμε κι ἐμεῖς ἀπὸ τὶς αἱρέσεις τοῦ Παπισμοῦ καὶ τοῦ Οἰκουμενισμοῦ. Νὰ μὴν ἔχουμε καμία ἐπικοινωνία μαζί τους, ὅπως συνιστοῦν ἡ Ἁγία Γραφὴ καὶ οἱ Πατέρες… Ἡ ἀποψινή μας παρουσία ἐδῶ …εἶναι καὶ μία συμπαράσταση πρὸς τὸν ταλαιπωρούμενο ἀδελφὸ καὶ πατέρα, πρὸς τὸν ἀδίκως τιμωρηθέντα π. Εὐθύμιο Τρικαμηνᾶ, ὁ ὁποῖος ἐτόλμησε καὶ ἐσήκωσε μόνος ἐπὶ ἔτη τὸ «βάρος τῆς ἡμέρας», τὸ βάρος τῆς ἀντιπαραθέσεως μὲ τὸν Οἰκουμενισμὸ καὶ τοὺς Οἰκουμενιστὰς Ἐπισκόπους».
https://www.triklopodia.gr/%CF%80%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%B9%CF%8E%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%83%CE%B7%CE%BC%CE%AC%CF%84%CE%B7%CF%82/