«Τι είναι ο Πατριάρχης και τι είναι ο Πάπας; Ο Χριστός είναι ο Λυτρωτής» Άγιος Ανδρέας ο Πρωτόκλητος (ΚΕΙΜΕΝΟ & mp3-201)
Η αποστολική διαδοχή δεν είναι μόνον χρονική διαδοχή στους θρόνους αλλά και στους τρόπους και στη διδασκαλία «και τρόπων μέτοχος και θρόνων διάδοχος»…
Στις 30 Νοεμβρίου η Εκκλησία μας εορτάζει τη μνήμη του Αγίου ενδόξου Αποστόλου Ανδρέου του Πρωτοκλήτου. Ακολουθώντας το πρόγραμμα των εφετινών κηρυγμάτων ο π. Θεόδωρος αναφέρεται στον Άγιο Απόστολο Ανδρέα, και παράλληλα κάνει μερικές εκσυγχρονιστικές παρατηρήσεις.
Μετά τη σύντομη αναφορά σε στοιχεία από τον βίου του Αγίου, τονίζει μερικά και σε σχέση με την επικαιρότητα ιδιαίτερα σε σχέση με την υποδοχή του πάπα στο Φανάρι.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος δίνει ένα πολύ καλό παράδειγμα σε όλους τους δασκάλους και σε όλους τους ηγέτες ανά τους αιώνας. Παρά το ότι τον ακολουθούσε πλήθος κόσμου, δεν περηφανεύτηκε ότι έχει τόσους μαθητές αλλά έδειξε τον Χριστό. Είπε εγώ δεν είμαι τίποτε. Έρχεται πίσω μου άλλος του οποίου δεν είμαι άξιος ούτε τα υποδήματά του να λύσω. «Ίδε ο Αμνός του Θεού» είπε στους μαθητές του, ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο Απόστολος Ανδρέας.
Να διδαχθούμε από αυτό το στοιχείο όλοι μας και οι εκκλησιαστικοί ηγέτες ιδιαίτερα σήμερα στα πλαίσια αυτής της μεγάλης παναιρέσεως του Οικουμενισμού, ότι ήδη ο Άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος δείχνει ποιος είναι ο Μεσσίας, ποιος είναι ο Λυτρωτής. Ο Χριστός είναι ο Μεσσίας, ο Λυτρωτής. Τι είναι ο Βαρθολομαίος και τι είναι ο πάπας και τι είναι όλοι αυτοί οι οποίοι αλλάζουν το Ευαγγέλιο. Τι είμαστε εμείς όλοι;
Επίσης από αυτή τη φοβερή μαρτυρία κι αυτό το φοβερό που είπε ο Άγιος Ανδρέας, ο οποίος ακολούθησε τον Χριστό αμέσως μετά την υπόδειξη του Ιωάννου του Βαπτιστού και μόλις έμεινε λίγο κοντά του, πηγαίνει στον αδελφό του τον Απόστολο Πέτρο και λέει «ευρήκαμεν τον Μεσσίαν!»
Οι σημερινοί πατριάρχες και αρχιεπίσκοποι δεν θεωρούν πως ο Χριστός είναι ο μοναδικός λυτρωτής και Μεσσίας. Σωτήρες και λυτρωταί υπάρχουν και στις άλλες θρησκείες, ότι και στις άλλες θρησκείες μπορούν να σωθούν οι άνθρωποι.
Εκφράζει τη λύπη του και την ιερή αγανάκτησή του για όσα συνέβησαν στο Φανάρι. Μιλά για τον εξευτελισμό που υπέστη ο πάπας και δεν ήταν η πρώτη φορά, όπως και ο πάπας Βενέδικτος υπέστη τον ίδιο εξευτελισμό το 2006, όταν μαζί με τον μουφτή προσευχήθηκαν στο τζαμί. Μας αναφέρει τις αποφάσεις της Β΄ Βατικάνειας Συνόδου στις οποίες οφείλονται αυτές οι συμπεριφορές.
Δυστυχώς όμως αυτά τα παπικά τα έχουν πάρει και οι δικοί μας και οι πατριάρχες μας μοιράζουν το κοράνιο το οποίο αποκαλούν και «άγιο» και συμπροσεύχονται και πηγαίνουν και σε μουσουλμανικές εορτές.
Αναφέρεται ο π. Θεόδωρος σε ένα απόσπασμα από αυτά που έγραψε τότε το 2006 στην συμπροσευχή του πατριάρχη μας και του πάπα: “Φαντάζεται κανείς τον Μέγα Αθανάσιο να έχει στον απέναντι θρόνο τον Άρειο, να συμπροσεύχονται, να αλληλοασπάζονται στο αγαπήσωμεν αλλήλους και ο χορός των ψαλτών να εύχεται υπέρ της μακροημερεύσεως του Αρείου και να συνεχίζει το αιρετικό καταστροφικό του έργο; Έχει καμμία σχέση αυτή η εικόνα που παρουσιάζει τον Άγιο Νικόλαο να ραπίζει, να χαστουκίζει τον Άρειο με την εικόνα του πατριάρχη να ασπάζεται τον αιρετικό πάπα και να θεωρεί ευλογία την παρουσία του;”
Η αποστολική διαδοχή δεν είναι μόνον χρονική διαδοχή στους θρόνους αλλά και στους τρόπους και στη διδασκαλία «και τρόπων μέτοχος και θρόνων διάδοχος».
Διακόπτεται όταν διακοπεί η συνέχεια της αληθείας της Ορθοδόξου Πίστεως. Το μόνο αληθές στις προσφωνήσεις και ομιλίες του πατριάρχου είναι ότι ακολουθεί τα βήματα του προκατόχου του Αθηναγόρα και Δημητρίου. Η ιστορία όμως της Εκκλησίας δεν αρχίζει από τον Αθηναγόρα. Τα βήματα του Αθηναγόρα και Δημητρίου δεν είναι βήματα των Αγίων Αποστόλων και Πατέρων. Οι συναντήσεις αυτές είναι εναντίον των Αγίων Πατέρων και εναντίον των Αγίων αποστόλων.
Κλείνοντας μας υπενθυμίζει ότι αυτά που έλαβαν χώρα στο Φανάρι αυτή την αποφράδα ημέρα δεν εκφράζουν την Εκκλησία. Είναι σε άλλο δρόμο, στον δρόμο της πλάνης. Από αυτό τον δρόμο ας παρακαλούμε να μας προφυλάξει ο Θεός.
Πρωτ. Θεόδωρος Ζήσης, Ομότιμος Καθηγητής ΑΠΘ – Ιερός Ναός Αγίου Αντωνίου Θεσσαλονίκης (Εκφ. 30/11/2014)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου