Πέμπτη 30 Νοεμβρίου 2023

Τα μεγάλα ερωτηματικά μετά την ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης.εικόνα άρθρου: Τα μεγάλα ερωτηματικά μετά την ενθρόνιση του νέου Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης

Κάθε άλλο παρά ενθαρρυντικό το δείγμα γραφής τις τρεις πρώτες μέρες της θητείας του

Είναι αλήθεια πως εκτός από το κύμα κακοκαιρίας το περασμένο Σαββατοκύριακο, κυριάρχησε στις ειδήσεις της Θεσσαλονίκης η προγραμματισμένη ενθρόνιση του Νέου Μητροπολίτη Θεσσαλονίκης.
Σχετικά με το σπουδαίο αυτό γεγονός, ακούστηκαν και γράφτηκαν πολλά και διάφορα.

Ακούστηκαν υπερβολές για τις “χιλιάδες λαού” που κατέκλυσαν (;;;) την πλατεία και τον αύλειο χώρο της Αγίας Σοφίας. Είναι γεγονός πως ούτε ο καιρός βοήθησε, αλλά ούτε και η κινητοποίηση των ενοριών της Θεσσαλονίκης ήταν ανάλογη με εκείνη των ηρωικών προσκυνητών από την Χαλκίδα, που δικαιολογημένα ήρθαν να τιμήσουν τον Ευβοέα Ιεράρχη.

Δεν βοήθησε και η ταλαιπωρία λόγω κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στην πόλη, που βιώνει πρωτοφανείς συνθήκες αδυναμίας μετακίνησης, ελέω κατασκευής του Flyover, της πόλης.

Ερωτηματικό 1ο

Ακούσαμε πολλές φορές την λέξη “Άξιος” στην διατεταγμένη θέση κατά την τελετή ενθρονίσεως αλλά και μετά από κάθε προσφώνηση των εκλεκτών επίσημων προσκεκλημένων.

Ακούστηκε το “Άξιος” σε μια τελετή όπου παρέστησαν συμπροσευχόμενοι και αιρετικοί!…
Η εικόνα των παπικών και μονοφυσιτών στην τελετή σκανδάλισε τον πιστό λαό, αλλά η εκτροπή αυτή πέρασε στα ψιλά. Συνιστά μέγα ατόπημα η συμπροσευχή με αιρετικούς και απαγορεύεται αυστηρά από πλείστους Ιερούς Κανόνες.

Ο Νέος Μητροπολίτης και οι παρευρισκόμενοι Ιεράρχες εσιώπησαν. Κανένας από τους παρευρισκομένους κληρικούς ή μοναχούς/ μοναχές δεν αντέδρασε. Σιωπή και από τους επισήμους και άρχοντες, κανείς δεν εξέφρασε την αντίθεσή του. Ούτε κάποιου λαϊκού η αντίδραση, αν υπήρξε, δημοσιοποιήθηκε..

Τόση μεγάλη επίδραση άσκησε στο ποίμνιο το αδιάκοπο νανούρισμα της ιεραρχίας…;

Ερωτηματικό 2ο

Η πρώτη επίσημη επίσκεψη του ήταν στη Θεολογική Σχολή του ΑΠΘ. Εκεί τίμησε τους οικουμενιστές Ακαδημαϊκούς, οι οποίοι, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, έχουν κυριαρχήσει στη Σχολή.

Τίμησε με την επίσκεψη τους αποδομητές της Ορθόδοξης διδασκαλίας, εμπνευστές του Τμήματος Ισλαμικών Σπουδών, εμψυχωτές μιαρών Συμπροσευχών με αιρετικούς και εραστές της Οικουμενικής Κίνησης και του Π.Σ.Ε.

Οι θεολογικές σχολές βιώνουν τον μαρασμό από έμψυχο δυναμικό. Αυτό αντί να εκληφθεί ως ισχυρό ηλεκτροσόκ από τον ουρανό, για την απώλεια Ορθόδοξου βιώματος και διολίσθηση προς μια μεταπατερική θεολογία των ακαδημαϊκών δασκάλων, όχι μόνον αποσιωπάται, αλλά, όπως φαίνεται, τιμάται από τους ποιμένες της Εκκλησίας.

Ερωτηματικό 3ο

Ο Νέος Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης στη σύντομη ομιλία του, μεταξύ άλλων, είπε τα ακόλουθα:

Πόση σημασία έχει η θεολογία να έχει σχέση με τη ζωή. Θυμάμαι τη φράση του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά, του μεγάλου αυτού Αγίου της Θεσσαλονίκης του Συμπολιούχου της πόλης μας την οποία νομίζω πως ο καθηγητής ο Νϊκος ο Ματσούκας στο βιβλίο του την έχει εκεί στην Αρχή στις πρώτες σελίδες: “Περι δογμάτων και πραγμάτων τον αγώνα ποιούμαι”. Τα δόγματα έχουν να κάνουν με τα πράγματα, η πίστη μας έχει να κάνει με τη ζωή μας. Δεν θα μπορούσε η πίστη της Εκκλησίας και η πίστη του Επισκόπου, του κάθε Επισκόπου να είναι διαφορετική από τη ζωή των ανθρώπων. Αυτή την ζωή την οποία βιώνει η Εκκλησιαστική κοινότητα σε όλους τους αιώνες αυτήν την ζωή την οποία καλούμαστε να μοιραστούμε ως μέλη του αυτού σώματος, της Εκκλησίας του Χριστού”.

Το απόσπασμα αυτό είναι ασαφές. Το βίωμα της Εκκλησίας είναι το των Αγίων, όχι ημών των αμαρτωλών. Και δεν διαφέρει η πίστη από τα δόγματα, αλλά η θεολογική πίστη ταυτίζεται με τα δόγματα. Η δε πίστη ως εμπιστοσύνη στον Θεό κατευθύνεται από αυτά. Μόνον διά των Αγίων είναι η διαχρονική Πίστη της Εκκλησίας συμπαγής και άρρηκτη. Το πλήθος των Χριστιανών σπιλώνεται από πάθη και πλανάται.

Τέλος, ας θυμηθούμε έναν ακόμη μεταπατερικό ιεράρχη, τον Αλεξανδρουπόλεως Άνθιμο, ο οποίος με εντελώς ανορθόδοξο τρόπο τη σχέση αυτή δόγματος και πίστης την πήγε στη χειρότερη της εκδοχή. Είχε ανερυθρίαστα πει ότι πρέπει να αλλάξουμε τα δόγματα, το Ευαγγέλιο, βάσει της … δημοκρατικής πλειοψηφίας:

Ἐγὼ θὰ πῶ αὐτὸ ποὺ λέει ἡ Ἐκκλησία, δηλ. τὸ πλήρωμα τῶν πιστῶν. Θὰ ἀφουγκραστῶ τοὺς χριστιανοὺς τί λένε, ποιὸ θεωροῦν σωστό. Ἀκόμα καὶ ἂν αὐτὸ ποὺ οἱ χριστιανοὶ μας θεωροῦν σωστό, ἀκόμα καὶ ἂν εἶναι ἀντίθετο μὲ τὸ Εὐαγγέλιο, ἐγὼ θὰ ὑπερασπιστῶ αὐτὸ ποὺ λένε οἱ χριστιανοί μας, γιατί οἱ Χριστιανοὶ μας ἔφτιαξαν τὸ Εὐαγγέλιο, δὲν ἔφτιαξε τὸ Εὐαγγέλιο τὴν Ἐκκλησία [1]”.

Τέτοιες χαριτωμένες πρωτοβουλίες ευχόμαστε να μην είναι το εφαλτήριο της επισκοπικής σταδιοδρομίας του νέου Μητροπολίτου Θεσσαλονίκης κ. Φιλοθέου.

Ευχόμαστε εκ βάθους καρδίας, οι σπουδαίοι Άγιοι της πόλης μας, όπως ο αγ. Δημήτριος, ο αγ. Γρηγόριος ο Παλαμάς, ο αγ. Συμεών ο νέος Θεολόγος και ο αγ.Φιλόθεος ο Κόκκινος να τον εμπνεύσουν, να τον φωτίσουν και να τον καθοδηγήσουν, ώστε να βαδίσει στα αγιασμένα χνάρια τους, μακριά από τις πανεπιστημιακές τρικλοποδιές της παγκοσμιοποίησης και του οικουμενισμού.

Η πόλη της Θεσσαλονίκης εκτός από μια πολυπολιτισμική πρωτεύουσα δεν θα πάψει ποτέ να είναι και η πόλη των μεγάλων Αγίων που αντιστάθηκαν σε κάθε εχθρό της Ορθοδοξίας, εσωτερικό και εξωτερικό…

Αγίων όπως τον Άγιο Δημήτριο που ομολόγησε την πίστη του μπροστά στον ίδιο τον αυτοκράτορα και τον Άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά που δεν δίστασε να ξεντροπιάσει τον πατριάρχη Καλέκα και τις κακοδοξίες του, όταν το κινδυνευόμενον ήταν η Πίστη.

Τέτοιους ποιμένες περιμέναμε και περιμένουμε να δούμε σε αυτήν την Αγιοτόκο πόλη!…

Ποιμένες που να μπορούν να σταθούν, δι’ ευχών των Αγίων, στο ύψος των εκκλησιαστικών περιστάσεων, χωρίς να παρασύρονται από τις τιμές και τις δόξες που επισύρει το αξίωμα τους.

Ποιμένες που να έχουν οξύ, γαλήνιο και προσευχητικό νου, προσηλωμένο ΜΌΝΟΝ στη φωνή του Τριαδικού Θεού και του πιστού ποιμνίου.

Είθε να βρεθεί άξιος των ταπεινών προσδοκιών μας ο νέος επίσκοπος της πόλης μας!

  • [1] Eἰς τὸ κανάλι τῆς Βουλῆς προβάλλεται ἡ ἀξιόλογος ἐκπομπὴ τοῦ κ. Μυλωνᾶ «Ἀπὸ τόπο σὲ τόπο». Ὅταν ὁ κ. Μυλωνᾶς ἐπεσκέφθη τὴν Ἀλεξανδρούπολιν, ἔλαβε συν­έντευξιν καὶ ἀπὸ τὸν τοπικὸν Ποιμενάρχην.Παραθέτομεν τὴν ἀπομαγνητοφώνησιν τῶν λόγων του τῆς 20ῆς Ἰανουαρίου 2019ὴν.

4 σχόλια:

  1. Γιατί περιμέναμε κάτι άλλο; ΚΡΙΜΑ , οι συμπροσευχες δίνουν και παίρνουν !!! Μα να μην υπάρξει ούτε μία αντίδραση !?!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Από την αγιοτόκο πόλη της Θεσσαλονίκης, από την πόλη που θα πρέπει να καυχιέται,, αφού άξιοι κληρικοί της είχαν την τόλμη και την εκκλησιαστική ευαισθησία να αντιδράσουν στα αντικανονικά και αιρετικά της συνόδου της Κρήτης και να αποτειχιστούν από τις αιρέσεις, μένοντας στην Ορθόδοξη Εκκλησία του Χριστού, θα περίμενε κανείς κάποια δυναμική αντίδραση με αφορμή την ενθρόνιση του νέου επισκόπου.
    Θα περίμενε κανείς, λοιπόν, ιδιαίτερα από τους αποτειχισμένους Θεσσαλονικείς αδελφούς, να εκμεταλευτούν αυτή την ευκαιρία και να κάνουν διδασκαλία σχετική με την αξία της μνημόνευσης του επισκόπου, ο οποίος, όποιος και αν είναι, ό,τι και αν φρονεί, από τη στιγμή που μνημονεύει τη σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδος και στη συνέχεια τον Πατριάρχη, που αποδέχθηκαν τις αποφάσεις του Κολυμπαρίου, Κολυμπαρίζει και ο ίδιος ο επίσκοπος. Είναι η αρχή των συγκοινωνούντων δοχείων, που πολλές φορές έχει χρησιμοποιήσει στους λόγους του ο πατήρ Θεόδωρος Ζήσης.
    Οι διπλωματικές ευχές τους για να μείνει μακριά από τις πανεπιστημιακές τρικλοποδιές της παγκοσμιοποίησης και του οικουμενισμού, θα έπρεπε να είναι πρόσκληση σε αγώνα ενάντια στην παναίρεση του οικουμενισμού μπαίνοντας ο ίδιος μπροστάρης, για να μοιάσει στον άγιο Γρηγόριο τον Παλαμά.
    Δεν είναι καιρός πια, για να χαϊδεύουμε τα αυτιά και να αρκούμαστε μόνο σε διαπιστώσεις των ατοπημάτων. Είναι καιρός για αγώνα. Είναι καιρός για να μπει το μαχαίρι στο κόκκαλο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. EMEIΣ ΓΡΑΨΑΜΕ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟΝ ΝΕΟ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΚΑΙ ΕΚΘΕΣΑΜΕ ΟΣΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΕΓΞΑΜΕ ΓΙΑ ΠΟΛΛΑ ΠΕΠΡΑΓΜΕΝΑ ΤΟΥ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ. ΑΠΑΝΤΗΣΙ ΔΕΝ ΠΗΡΑΜΕ ΚΑΙ Ο ΚΑΤΑΧΘΟΝΙΟΣ ΙΕΡΩΝΥΜΟΣ ΕΒΑΛΕ ΤΟΝ ΑΠΕΙΡΟ ΔΙΑΚΟ ΤΟΥ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ. ΛΙΓΗ ΥΠΟΜΟΝΗ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου