Δεύτε διαλεχθώμεν..(Μερος-Γ)
πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος
Αθανασίου(χημικός)
Επειδή κάποιοι αναγνώστες σκανδαλίστηκαν από την άποψη του
γράφοντος ότι η Σύνοδος ΓΟΧ Ακακίου κ.λ.π, που έλκει την χειροτονία της από την
ΡΟΕΔ, είναι ΕΓΚΥΡΗ (έχει Αποστολική διαδοχή) και ως εκ τούτου έγκυρα Μυστήρια,
αλλά έχει αντι-κανονικότητα, παρουσιάζω το παρακάτω κείμενο του
Μητροπολίτη Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιο ο οποίος παρουσιάζει την ΑΝΤΙΚΑΝΟΝΙΚΤΗΤΑ στην
Ελλαδική Εκκλησία.
Ο μακαριστός Επίσκοπος Ελευθερουπόλεως Αμβρόσιος σε έγγραφό του
προς την Ιεραρχία της Ελλάδος στις 12 Ιανουαρίου 1974 σημειώνει τα παρακάτω:
«Αλλά σας ερωτώ, άγιοι αδελφοί· Είμεθα όντως και απολύτως
κανονικοί ημείς; Έχομεν άσπιλον κανονικότητα; Απαντώ στεντορείως: ΟΧΙ! ΟΧΙ!
ΟΧΙ!
»Είμεθα και ημείς αντικανονικοί, πρώτον, διότι ως και εις
πρόσφατα τηλεγραφήματά μου ετόνισα, όλοι φέρομεν εν εαυτοίς προπατορικόν
αμάρτημα αντικανονικότητος, αμέσως ή εμμέσως, εκ της Ιεραρχίας, την οποίαν
εδημιούργησεν η αντικανονική πενταμελής αριστίνδην σύνοδος του 1922, η οποία
ανέδειξεν Αρχιεπίσκοπον τον Χρυσόστομον Παπαδόπουλον, και μάλιστα διά τριών μόνον
ψήφων. Υπό της Συνόδου αυτής εξελέγησαν και οι Μητροπολίται Χαλκίδος Γρηγόριος,
Κορινθίας και είτα Αθηνών Δαμασκηνός, Ακαρνανίας Κωνσταντίνος, Ηλείας Αντώνιος,
Κυθήρων και είτα Λαρίσης και είτα Αθηνών Δωρόθεος, Κερκύρας και είτα Αμερικής
και Κων/λεως Αθηναγόρας και τέλος Καρυστίας και είτα Χίου Παντελεήμων, οίτινες
εχειροτόνησαν άλλους, εκείνοι άλλους κ.ο.κ. Όλοι, λοιπόν, λόγω προελεύσεως
έχομεν εν εαυτοίς το προπατορικόν αμάρτημα της αντικανονικότητος. “Ο
αναμάρτητος πρώτος τον λίθον βαλέτω” κατά των άλλων.
»Είμεθα και ημείς αντικανονικοί, δεύτερον, διότι εις την παρούσαν Σύνοδον παρακάθηνται Ιεράρχαι, εκλεγέντες υπό της Αριστίνδην Συνόδου του Αρχιεπισκόπου Δαμασκηνού.
»Είμεθα και ημείς αντικανονικοί, τρίτον, διότι οι ημίσεις
περίπου εκ των Συνέδρων της παρούσης Συνόδου είναι συναυτουργοί των μετά το
1967 γενομένων.
»Είμεθα και ημείς αντικανονικοί, τέταρτον, διότι το σύνολον των
μελών της παρούσης Συνόδου, ή τουλάχιστον η συντριπτική πλειονότης, έλαβον
χειροτονίαν Διακόνου ή Πρεσβυτέρου ή και αμφοτέρας εις ηλικίαν κατωτέραν της
υπό των Ιερών Κανόνων οριζομένης, και κινδυνεύουν, αν εφαρμοσθή η απόλυτος
κανονική ακρίβεια, την οποίαν εν τούτοις ζητούμεν μετά λυσσώδους επιμονής
προκειμένου περί της εκλογής των μετά το 1967 Ιεραρχών, κινδυνεύουν, αν εφαρμοσθή
η κανονική ακρίβεια, όχι μόνον να αποκλεισθούν εκ της παρούσης Συνόδου, όχι
μόνον να χάσουν την επισκοπήν των, αλλά να καθαιρεθούν τελείως από πάσης
ιερατικής εξουσίας, δεδομένου ότι ποινήν καθαιρέσεως επιβάλλουν οι Ιεροί
Κανόνες διά την τοιαύτην παράβασιν.
»Επαναλαμβάνω τους λόγους των τηλεγραφημάτων μου: “Εν τη
Εκκλησία της Ελλάδος ουδείς Ιεράρχης ευρεθήσεται κανονικός από ρύπου
αντικανονικότητος”. Και:“Εάν αντικανονικότητος παρατηρήσεις εν ημίν, Κύριε,
Κύριε, τις υποστήσεται;”...Προσφυέστατα εγράφη προχθές εις ημερησίαν εφημερίδα
των Αθηνών, ότι αν θέλη η Πολιτεία να εύρη Επισκόπους ανεπιλήπτου
κανονικότητος, ίνα αυτοί και μόνοι αναδείξουν τον νέον Αρχιεπίσκοπον, μίαν
λύσιν έχει: Να ζητήση παρά του Θεού όπως στείλη και πάλιν εις την γην τους 12
Αποστόλους!» (Σπ. Καρατζαφέρη, Φάκελλος Εκκλησία, σελ. 137, 139)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου