Τρίτη 21 Νοεμβρίου 2023

 Η ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ 

(ΣΧΟΛΙΑ-ΑΠΟΨΕΙΣ)

Δεύτε διαλεχθώμεν

Μέρος -Α-

Επιμέλεια κειμένου: πρωτοπρεσβύτερος Δημήτριος Αθανασίου

Εισαγωγικά.

Στο ιστολόγιο-ΟΜΟΛΟΓΙΑ ξεκίνησε  πριν μερικές μέρες  ένας διάλογος  συζήτησης και προβληματισμού για σύγχρονα εκκλησιολογικά θέματα με αφορμή την δημοσίευση του κειμένου του γράφοντος

«ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ  ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΦΡΟΝΗΜΑΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ (σχέδιο προβληματισμού και διαλόγου)».

Όπως ήταν αναμενόμενο το τέταρτο κεφάλαιο με τίτλο

-«ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ» (δημοσιεύεται στην ετικέτα «Αθανασίου»  δημιούργησε αντιρρήσεις και δημοσιεύτηκαν ορισμένα σχόλια.

Προκειμένου να γίνει σωστότερη  η ενημέρωση των αναγνωστών για την συζήτηση, παραθέτουμε τα μέχρι τώρα σχόλια των αναγνωστών και τις απαντήσεις του γράφοντος.

Ευχαριστούμε προκαταβολικά τους αναγνώστες-σχολιαστές για τον κόπο και τον χρόνο που διέθεσαν για να συμμετέχουν στην ανοικτή αυτή συζήτηση.

                                     ------------------------------

ΣΧΟΛΙΟ ΠΡΩΤΟ

Πάτερ Δημήτριε ευλογείτε. ….. θα ήθελα να εξηγήσετε κάτι.

Στο παρόν άρθρο καταλήγετε στο συμπέρασμα ότι έχουν έγκυρα Μυστήρια οι παρατάξεις των Γ.Ο.Χ που «έλκουν τις χειροτονίες τους απο την ΡΟΕΔ».

Συγχρόνως, θεωρείτε «επαίσχυντα κείμενα» των Παλαιοημερολογιτών σύμφωνα με τα οποία τα Μυστήρια της Εκκλησίας της Ελλάδος στερούνται της αγιαστικής χάριτος. Σύμφωνα με το σκεπτικό σς και οι προαναφερόμενοι Γ.Ο.Χ. και η Νεοημερολογίτικη Ελλαδική εκκλησία έχουν αγιαστικά Μυστήρια. Οι δύο αυτές εκκλησίες όμως δεν αναγνωρίζουν η μία την άλλη και δεν έχουν καμία κοινωνία μεταξύ τους. Με το σκεπτικό σας έχουμε δύο εκκλησίες με μία κεφαλή , τον Χριστό! Στο Σύμβολο της Πίστεως όμως ομολογούμε ότι η Εκκλησία είναι «ΜΙΑ». Πως συμβιβάζονται αυτά;

 ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Αγαπητέ ……. σε ευχαριστώ για το σχόλιό σου, το οποίο έχει αρκετές παραμέτρους για απάντηση. Ό,τι γράφετε για την ύπαρξη δύο Εκκλησιών είναι μια οδυνηρή πραγματικότητα, που έτσι έχει παγιωθεί. Αυτό οφείλεται κατά την άποψή μου στους εξής λόγους:

1. Στη δογματοποίηση του ημερολογίου εκ μέρους των ΓΟΧ.

2. Στη δημιουργία παράλληλης Συνόδου ΓΟΧ από τους τρεις Αρχιερείς το 1935, για λόγους μη δογματικούς.

3. Στις χειροτονίες επισκόπων ΓΟΧ το 1935 με όποιες συνέπειες είχε.

4. Στο φανατισμό μεταξύ νεο-ημερολογιτών και ΓΟΧ, που καλλιεργήθηκε και από τις δύο πλευρές.

Άποψη του γράφοντος για τα ερωτήματά σου είναι η εξής:

Τα όρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας καθορίζονται αποκλειστικά από την ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ και την ΙΕΡΑ ΟΡΘΟΔΟΣΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Μεταξύ των ΓΟΧ και ημών των νεο-ημερολογιτών υπάρχει η ίδια πίστη. (ίδια Τριαδολογία – Χριστολογία – Πνευματολογία - Θεοτοκολογία) και αποδεχόμαστε την ίδια Ορθόδοξη Παράδοση.(Εννοείται, ότι, ό,τι γράφετε περί πίστεως, ισχύει για το χρονικό διάστημα πριν τον Ιούνιο 2016 με την Κολυμπάρια Σύνοδο). Επομένως βρισκόμαστε μέσα στα όρια της Ορθόδοξης Εκκλησίας.

Επίσης, γνωρίζετε ότι ικανή και αναγκαία συνθήκη εγκυρότητας και κανονικότητας ενός Μυστηρίου είναι η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ και η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΔΙΑΔΟΧΗ.

Επομένως όσες ομάδες ΓΟΧ έλκουν την Αποστολική διαδοχή από τη ΡΟΕΔ έχουν έγκυρα και υποστατά μυστήρια. Τα ΟΡΘΟΔΟΞΑ μυστήρια είναι έκφραση της πίστης και η συμμετοχή μας σε αυτά είναι ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ. Γι΄αυτό στη Θεία Λειτουργία, πριν την Αγία Αναφορά, τον καθαγιασμό των Τιμίων δώρων και τη Μετάληψη, προηγείται η απαγγελία του Συμβόλου της πίστεως. Με τους ΓΟΧ έχουμε τα ίδια Μυστήρια και το ίδιο τυπικό των Μυστηρίων.

Με βάση τα παραπάνω έχουμε τις κοινές προϋποθέσεις να ανήκουμε στη ΜΙΑ, ΑΓΙΑ, ΚΑΘΟΛΙΚΗ και ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.( ενότητα πίστεως - ενότητα παραδόσεως - ενότητα λατρείας - ενότητα της ορθοδόξου συνειδήσεως). Επίσης, ούτε οι ΓΟΧ, ούτε η Κρατική Εκκλησία καταδικάστηκαν από Πανορθόδοξο Σύνοδο.

Ο πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος θεωρούσε την Εκκλησία του νέου ημερολογίου ως την νόμιμη και «ανεγνωρισμένην Αυτοκέφαλον Ελληνικήν Εκκλησίαν», τους δε Γ.Ο.Χ. ως «μίαν φρουράν, ήτις φρουρεί τον θεσμόν του ορθοδόξου Εορτολογίου, ον ηθέτησεν ως μη ώφειλεν η πλειοψηφία της Ιεραρχίας»

Όμως τα πράγματα αρχίζουν να ανατρέπονται με διάφορα γεγονότα:

Οι ΓΟΧ αρνούνται την πνευματική υπόσταση της Κρατικής Εκκλησίας (την αποκαλούν ΑΜΟΙΡΟ ΧΑΡΙΤΟΣ με τις εγκυκλίους 1959 και 1987), προχωρούν στην καθιέρωση νέων Αγίων και αγιομαχίας, ανακήρυξη νέων Αγίων, δημιουργία νέων Συνόδων, καλλιέργεια παραταξιακής νοοτροπίας, ορισμένες δε Σύνοδοι γίνονται Θρησκευτικά Νομικά Πρόσωπα κ.α

Από την άλλη μεριά η Κρατική Εκκλησία αποδέχεται πρακτικά τις αιρετικές εγκυκλίους 1902 και 1920, γίνεται μέλος του ΠΣΕ αποδέχεται την άρση των αναθεμάτων και συμμετέχει και αποδέχεται ό,τι οδήγησε στην Κολυμπάριο Σύνοδο το 2016. Έτσι φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση που πράγματι «μεμέρισται ο Χριστός».

Αυτό προσωπικά δεν το αποδέχομαι. Αυτό είναι το νόημα των γραφομένων εκ μέρους μου.

 ΣΧΟΛΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ.

Ποιο νόημα πάτερ μου;

Στην ουσία διδάσκεις την αίρεση του Οικουμενισμού. Παντού υπάρχει ο Χριστός και στους σχισματικούς και στους αιρετικούς.

Οι Παλαιοημερολογίτες δεν έχουν την ίδια Παράδοση με εμάς(θεωρούν Αποστολική Παράδοση το Παλαιό Ημερολόγιο), αλλά δεν έχουν και την ίδια πίστη (διαστρέφουν την Αγία Γραφή και τους Πατέρες της Εκκλησίας,αλλά και τους Ιερούς Κανόνες-π.χ. ο μοναχός Καβουρίδης).

Θεωρούν δόγμα ένα εργαλείο του χρόνου! Πως έχουν την ίδια πίστη μαζί μας; Δημιούργησαν νέους Ψευδεπισκόπους και Ψευδοαρχιεπισκόπους και ανήκουν στην Εκκλησία με έγκυρα Μυστήρια; Στο σχίσμα δεν υπάρχουν Μυστήρια, αλλά ούτε και στην αίρεση. Στην αρχή έκαναν σχίσμα και στην συνέχεια έπεσαν σε πλήθος αιρέσεων.

Με άριστο τρόπο τους αντιμετωπίζει μόνο ένας άνθρωπος στον πλανήτη,ο Πατήρ Ευθύμιος εκ Μυκόνου. Την ίδια τύχη που είχαν οι Πρωτοπασχίτες, έχουν και ΟΛΟΙ οι Γνήσιοι Κακόδοξοι. Δεν τους λυπήθηκαν οι Πατέρες της Σ' Οικουμενικής Συνόδου και τους πέταξαν έξω από την Εκκλησία του Χριστού.

Επειδή δεν υπάρχουν Ορθόδοξοι Επίσκοποι και Ορθόδοξες Τοπικές Εκκλησίες,είναι υποχρεωμένος ο Κύριος να έχει κοντά του όλους αυτούς τους αιρετικούς;Αν είναι δυνατόν!!!

 ΑΠΑΝΤΗΣΗ.

Χαίρετε. Μάλλον δεν έχετε καταλάβει την αίρεση του Οικουμενισμού. Καλό θα είναι να διαβάσετε λίγο περισσότερο για τις αρχές του Οικουμενισμού πριν βγάλετε συμπεράσματα.

Ο Οικουμενισμός ως ΣΥΓΚΡΗΤΙΣΤΙΚΗ ΑΙΡΕΣΗ δεν υπάρχει εκεί που υπάρχει το ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ ΤΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ ΣΥΝΟΔΩΝ.

Βλέπετε ότι αποφεύγω να βάζω ταμπέλες σχισματικού ή αιρετικού γιατί δεν έχω τέτοια αρμοδιότητα.

Έγραψα ότι μεταξύ των ΓΟΧ και των ΝΟΧ (Νεο-ημερολογιτών ορθοδόξων Χριστιανών) υπάρχει ΚΟΙΝΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ. Αυτό το αμφισβητείτε;;;;

Η εισαγωγή του ημερολογίου, ως δόγμα πίστεως, έγραψα ότι είναι ΛΑΘΟΣ. Αυτό δεν σημαίνει ότι ΑΥΤΟΜΑΤΑ γίνονται ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ. Αυτό θα το αποφασίσει ΠΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗ ΣΥΝΟΔΟ, αν θα γίνει ποτέ.

Επίσης έγραψα ότι ο τρόπος της ημερολογιακής μεταρρύθμισης ήταν ΛΑΘΟΣ. Αυτό το δέχεστε ή οχι;; Προσέξτε δεν μιλάω για την αναγκαιότητα της ημερολογιακής μεταρρύθμισης, αλλά για τον τρόπο. Που σημαίνει ότι και οι ΝΟΧ δεν είναι άμοιροι ευθυνών για ο,τι συνέβη.

Για τα μυστήριά τους (ΓΟΧ) έγραψα τα εξής.

Όσοι ΓΟΧ έλκουν την χειροτονία απο ΡΟΕΔ έχουν  έγκυρη Αποστολική διαδοχή και ως εκ τούτου ΕΓΚΥΡΑ και ΥΠΟΣΤΑΤΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ. Προσέξτε άλλο έγκυρη Αποστολική διαδοχή και άλλο κανονική.

Αν τα μυστήριά τους δεν είναι έγκυρα και αυτό θα το αποφασίσει πάλι Πανορθόδοξη Σύνοδο. Μην ξεχνάτε ότι έχουμε με τους ΓΟΧ ΚΟΙΝΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ (π.χ.Οσία Σοφία-Μυρτιδιώτισσα της Κλεισούρας και άλλους).

Αν ακολουθήσουμε την δική σας λογική θα πρέπει και η Κρατική Εκκλησία απο το 1833 μέχρι το 1850 (σχισμα αυτοκέφαλου) να μην έχει ΜΥΣΤΗΡΙΑ δηλαδή να είχε χαθεί τότε η ΙΕΡΩΣΥΝΗ.

Επίσης θα πρέπει και η Κρατική Εκκλησία να μην έχει ΕΓΚΥΡΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ γιατί προσχώρησε στην αίρεση (απο ΠΣΕ μέχρι Σύνοδο Κρήτης).

(Περισσότερα αργότερα στο Κεφάλαιο περί Μυστηρίων).

Και κάτι ακόμα. Εγώ ΔΕΝ ΔΙΔΑΣΚΩ με τα άρθρα  αλλά απλά εκφράζω τις απόψεις μου για προβληματισμό και συζήτηση. Αυτά για να μην παρεξηγούμαστε.

 ΣΧΟΛΙΟ ΤΡΙΤΟ

Εντάξει, καταλάβαμε πάτερ. Η Σύνοδος είναι ανώτερη από τον Χριστό.

Την ταμπέλα του σχισματικού και του αιρετικού, ο καθένας μας έχει το δικαίωμα και το χρέος να την τοποθετεί εκεί που πρέπει(πόσο μάλλον εσείς οι κληρικοί).Δυστυχώς, τα ίδια που πιστεύουν κάποιοι Ενιστάμενοι(οι λεγόμενοι Οικουμενιστές Παλαιοημερολογίτες),τα ίδια διαβάζω και εδώ από εσάς.

Οι ίδιοι οι Παλαιοημερολογίτες που έφυγαν από τις Συνόδους των ΓΟΧ, κατηγορούν την Σύνοδο Καλλινίκου ως αιρετική.Δεν ακυρώνει το Μυστήριο η Σύνοδος,το ακυρώνει η αίρεση που ακολουθεί ο ψευδοκληρικός.Τα γράφει ο Άγιος Νικόδημος, αλλά ποιός τον διαβάζει;Ο αντίχριστος Βαρθολομαίος έχει Μυστήρια μέχρι να πεθάνει ή μέχρι να τον καταδικάσει μια Πανορθόδοξη Σύνοδος!Και ο Αντίχριστος όταν θα έρθει,Μυστήρια θα έχει και αυτός, αφού καμία Σύνοδος δεν θα τολμήσει να τον καταδικάσει.Με αυτό το σκεπτικό,κανείς δεν θα δώσει σημασία στα λεγόμενά σας.Η Θεολογία και η Εκκλησιολογία δεν εκφράζετε με απόψεις.Οι Άγιοι τα έχουν εξηγήσει όλα.Διαβάστε τα κείμενα του Πατρός Ευθυμίου και θα καταλάβετε αν έχουν την ίδια πίστη μαζί μας οι Γνήσιοι.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ;

Παρατηρώ δυστυχώς ότι δεν συζητάτε αλλά λέτε το μάθημά σας.

Υπάρχουν δύο ερωτήσεις μέχρι τώρα που δεν απαντήσατε.

Α. Αμφισβητείτε ότι μεταξύ ΓΟΧ και ΝΟΧ υπάρχει ΚΟΙΝΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΗ ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ;;

Β. Δέχεστε ότι ο τρόπος της ημερολογιακής μεταρρύθμισης το 1924 ήταν εκκλησιαστικά σωστός;;;;

Επί πλέον σας ρωτάω.

Γ. Πως καθορίζονται τα ΟΡΙΑ της Ορθόδοξης Εκκλησίας;;;;

Με κατηγορείτε ότι συμπορεύομαι με απόψεις ΓΟΧ. Εσείς όμως δέχεστε την ΑΥΤΟΜΑΤΗ ΑΠΩΛΕΙΑ ΤΗΣ ΧΑΡΙΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΕΡΩΣΥΝΗΣ από τα μυστήρια, άποψη που καλλιεργήθηκε στους ΓΟΧ με κριτήριο το ημερολόγιο. Οπότε ποιος συμπορεύεται και με ποιόν;;

Γράψατε ότι θεωρώ την Σύνοδο (εννοείται Ορθοδόξων επισκόπων) ότι είναι πάνω από το Χριστό. Ποτέ δεν έκανα ούτε θα κάνω τέτοιες συγκρίσεις .Ο ίδιος ο Χριστός είπε «Όπου εισί συνηγμενοι δύο ή τρείς εις το εμόν  όνομά  εκεί ειμί εν μέσω αυτών».

Μπορείτε να μας πείτε ένα παράδειγμα από την εκκλησιαστική ιστορία στο οποίο να αποδεικνύεται ότι για θέματα πίστεως η Εκκλησία δεν αποφάσιζε εν Συνόδω. Πότε η Εκκλησία αποφάσισε ότι μπορεί ο καθένας  να βάζε ταμπέλες αιρετικού ή σχισματικού;;; Αυτό κάνουν οι Προτεστάντες. Εσείς το δέχεστε;;;; 

Επίσης να γράψετε τι απάντησε ο Άγιος Μάξιμος ο ομολογητής τι απάντησε στις ερωτήσεις των διωκτών του. «Σε ποια Εκκλησία ανήκεις;;;; Εσύ μόνο θα σωθείς;;;;

Ο Άγιος Νικόδημος για την ακύρωση μυστηρίων των αιρετικών γράφει μια διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί. Σας υπενθυμίζω την άποψη του Αγίου Ταρασίου, που ήταν ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ Ζ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ.

"δεχομεθα τους απο αιρετικων χειροτονηθεντας" μεχρι Συνοδικης κρισεως της αιρεσεως τουτων. "Εαν δε Συνοδικη εκφωνησις (αποφασις) γενηται και ομονοια των Εκκλησιων επι Ορθοδοξια" και κατα της αιρεσεως, τοτε "ο τολμων απο βεβηλων αιρετικων χειροτονεισθαι, τη καθαιρεσει υποπεσειται. Η Αγια Συνοδος ειπεν αυτη δικαια κρισις"

Επίσης Ο Άγιος Ιερομάρτυς Κύριλλος του Καζάν (+1937) είπε τα εξής  για τα Μυστήρια των Σεργιανιστών

“Το αν υπάρχη ή όχι η Χάρις του Θεού σ’ αυτήν την προσπάθεια του Σεργίου εμείς δεν θα τολμήσουμε να το κρίνουμε μέχρις ότου μία νόμιμη Σύνοδος με την απόφασίν της εκφράσει την κρίσιν του Αγίου Πνεύματος γι’ αυτόν….»

Σύμφωνα με τον  Μ. Φώτιο: «Πριν της καθαιρέσεως του, κανείς δεν έχει καθαιρεθεί». Λαμβάνοντας υπ’ όψιν  αυτόν τον ισχυρισμό του Αγίου Φωτίου, εξετάζουμε  εν συνεχεία την υποσημείωση του Αγίου Νικοδήμου του Αγιορείτου, στον Γ΄ Αποστολικό Κανόνα, όπως κανείς τη βρίσκει στο Πηδάλιο: «Πρέπει να ηξεύρομεν, ότι τα επιτίμια όπου διορίζουν οι Κανόνες, ηγούν το καθαιρείσθω, και αφοριζέσθω, και το ανάθεμα έστω, αυτά κατά την γραμματική τέχνην είναι γ΄προσώπου προστακτικού, μη παρόντος. Εις το οποίον δια να μεταδοθεί η προσταγή αυτή, εξ ανάγκης χρειάζεται να είναι β πρόσωπον παρόν. Το εξηγώ καλλιώτερα. Οι κανόνες προστάζουσι την σύνοδον των ζώντων επισκόπων να καθαιρούν τους ιερείς, ή να αφορίζουν, ή να αναθεματίζουν τους λαϊκούς, όπου παραβαίνουν τους κανόνας.

Όμως, αν η σύνοδος δεν ενεργήση εμπράκτως την καθαίρεσην των ιερέων, ή τον αφορισμόν, ή αναθεματισμόν των λαϊκών, οι ιερείς αυτοί και οι λαϊκή, ούτε καθηρημένοι είναι ενεργεία, ούτε αφορισμένοι, ούτε αναθεματισμένοι. Υπδικοι όμως, εδώ μεν εις την καθαρεσιν και αφορισμν ή αναθεματισμν, εκεί δε εις την θείαν δκην…..

Όθεν σφάλλουσι μεγάλως εκείνοι οι ανόητοι, όπου λέγουσιν, ότι εις τους παρόντας καιρούς όλοι οι παρά τους κανόνας χειροτονηθέντες ιερωμένοι είναι ενεργεία καθηρημένοι…..η προσταγ των Καννων, χωρς την έμπρακτον ενργειαν του β΄ προσώπου, ήτοι  της Συνδου είναι ατλεστος, αμσως και προ κρσεως μη ενεργούσα καθ᾿ εαυτήν.

Συμπεραίνεται ότι και οι ιεροπραξίες των αιρετικών ή σχισματικών ποιμένων, από τη στιγμή που δεν τους έχουν επιβληθεί οι απαραίτητες ποινές, είναι έγκυρες και υπαρκτές. Το πρόβλημα δημιουργείται με τον τρόπο συμμετοχής των χριστιανών  στα ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΑΥΤΑ, δηλ.αν υπάρχουν οι απαραίτητες προυποθέσεις.

Δεν ασχολήθηκα στα γραπτά μου με καμία Σύνοδο ΓΟΧ ούτε με εκφράζουν παραταξιακες εκκλησιαστικές πρακτικές. Όσον αφορά τις αποτειχίσεις από Συνόδους ΓΟΧ οφείλονται στην μετατροπή  Συνόδων σε ΘΝΠ δηλ.σε ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΓΙΤΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ δηλ.αναβιώνουν την αίρεση του ΣΕΡΓΙΑΝΙΣΜΟΥ.

Ποτέ δεν έγραψα τι πιστεύον οι ΓΟΧ για μας. Αυτά που έγραψα είναι τι πιστεύω εγώ για τις συνέπειες της ημερολογιακής μεταρρύθμισης.

Τα σχετικά με τα γραφόμενά σας για τα της εποχής του Αντιχρίστου σας λέω να ξαναδιαβάσετε την Αποκάλυψη. Τότε θα εμφανιστούν ΔΥΟ ΠΡΟΦΗΤΕΣ που θα μας δείξουν τον ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΟ οπότε τα γραφόμενα περί συγκλήσεως Συνόδου τα θεωρώ ανάξια σχολιασμού.

Επίσης σας παρακαλώ να μου διευκρινίσετε ποιόν π.Ευθύμιο εννοείτε;;;

------------------------------------------

ΣΧΟΛΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ

Πάτερ Δημήτριε,

αποδέχεστε την ύπαρξη δύο εκκλησιών με Θεία Χάρη στην Ελλάδα, των ΓΟΧ και του Ν.Η. Όμως θα έπρεπε να προσθέσετε και τους Ματθαιικούς, γιατί το 1971 κι αυτοί έλαβαν απο την ΡΟΕΔ νομιμοποίηση των χειροτονιών τους, άρα έχουμε τρείς εκκλησίες στην Ελλάδα που παρέχουν σωτηρία!!!

Αν σκεφτούμε ότι κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και στις άλλες Ορθόδοξες δικαιοδοσίες καταλήγουμε να αποδεχόμαστε πολλές εκκλησίες., ίσως δεκάδες. Η ανατροπή που κάνετε στο Σύμβολο της Πίστεως έχει σοβαρές παρενέργειες που θα έπρεπε να σας ανησυχούν περισσότερο .

ΑΠΑΝΤΗΣΗ:

Αγαπητέ …….. Πουθενά δεν έγραψα ότι αποδέχομαι δύο Εκκλησίες .Αντίθετα έγραψα ότι η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ Η ΙΕΡΑ ΠΑΡΑΔΟΣΗ οριοθετούν την ΜΙΑ ΑΓΙΑ ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ. Και αφού με τους ΓΟΧ έχουμε την ίδια πίστη και την ίδια ιερά Παράδοση των Οικουμενικών Συνόδων άρα βρισκόμαστε ΕΝΤΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ. Και εφόσον έλκουν την ιερωσύνη απο ΡΟΕΔ έχουν ΚΑΝΟΝΙΚΗ ΙΕΡΩΣΥΝΗ και έγκυρα μυστήρια. Αν κατάλαβα καλά εσείς ταυτίζετε την ΕΚΚΛΗΣΙΑ με την κάθε ΣΥΝΟΔΟ ΓΟΧ ή με κάθε ΣΥΝΟΔΟ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΔΙΚΑΙΟΔΟΣΙΑΣ. Σε αυτό εννοείται ότι διαφωνώ.

Συνοπτικά έγραψα τα εξής:

Α. Όσοι έχουν την ίδια ορθόδοξη πίστη και αποδέχονται την Ορθόδοξη Ιερά Παράδοση ανήκουν στην ΜΙΑ, ΑΓΙΑ,ΚΑΘΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ.

Β.Η Αλλαγή του ημερολογίου δεν αλλοίωσε κανένα δόγμα Πίστεως, ούτε το ΣΥΜΒΟΛΟ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ. Το ημερολόγιο δεν δημιουργεί ΙΚΑΝΗ και ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΣΥΝΘΗΚΗ για την παραμονή μας στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Γ. Η έγκυρη Αποστολική διαδοχή δημιουργεί έγκυρα και υποστατά Μυστήρια. Η σωτηριολογική διάσταση των Μυστηρίων θα αναπτυχθεί σε άλλη ενότητα.

Δ.Η Εκκλησία δεν ταυτίζεται με Συνόδους. Η εκκλησιαστική κοινωνία μεταξύ των διαφόρων Συνόδων, που έχουν την ίδια πίστη, δημιουργούν μόνο ΜΗ ΚΑΝΟΝΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ και όχι άλλες Εκκλησίες.

Ε. Οι σχισματικές πράξεις απ΄όπου και αν προέρχονται θα κριθούν από Πανορθόδοξη Σύνοδο.

2 σχόλια:

  1. Πατερ Δημητριε υπαρχουν σημερα επισκοποι απο τους Ρωσσους της Διασπορας; Απο οτι ξερω προσχωρησαν στην Ρωσσικη Εκλησια και αφομιωθηκαν. Εμειναν καποιοι εκτος και βρισκονται Αμερικη, Γαλλια κ.α.;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. fdathanasiou σχολίασε την ανάρτηση "(Χωρίς τίτλο)"
    24 λεπτά πριν
    Όσοι Κληρικοί και Λαϊκοί της ΡΟΕΔ δεν αποδέχθηκαν την ένωση με το Πατριαρχείο Μόσχας και είχαν παραμείνει στην ΡΟΕΔ συσπειρώθηκαν γύρω από τον Οδησσού Αγαθάγγελο, ο οποίος το ίδιο έτος χειροτόνησε με την βοήθεια Αρχιερέων της Ι. Συνόδου των Ενισταμένων δύο Επισκόπους για την ανασύσταση Συνόδου της ΡΟΕΔ.
    Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΟΔΗΣΟΥ ΑΓΑΘΑΓΓΕΛΟΣ Βρίσκεται σε εκκλησιαστική κοινωνία με Σύνοδο ΓΟΧ Καλλινίκου και έχει τον τίτλο «Μητροπολίτης Νέας Υόρκης και Αν. Αμερικής».
    Η Σύνοδός του περιλαμβάνει τους εξής Αρχιερείς:
    Ο Αρχιεπίσκοπος Κισινέβ και Μολδόβας κ. Γεώργιος.
    Ο Αρχιεπίσκοπος Μπουϊνσκ και Βόλζσκ κ. Ιωάννης.
    Ο Επίσκοπος Βολογντά και Βελίκι Οστιούγκ κ. Αθανάσιος.
    Ο Επίσκοπος Σάο Πάολο και Ν. Αμερικής κ. Γρηγόριος
    Ο Επίσκοπος Βορονέζ και Ν. Ρωσίας κ. Κύριλλος
    Ο Επίσκοπος Βλαντιβοστὸκ κ. Ἀναστάσιος
    Ο Επίσκοπος Ισίμ και Σιβηρίας κ. Νίκων
    Ο Επίσκοπος Τσιμισλίας κ. Ἄνθιμος
    Ο Επίσκοπος Πότι κ. Νικόλαος
    Ο Επίσκοπος Χάϊφας κ. Ρωμανὸς
    Άλλοι επίσκοποι που ισχυρίζονται ότι προέρχονται από ΡΟΕΔ είναι οι επίσκοποι:
    2. Αντώνιος ORLOV
    3.Βλαδίμηρος Tselishchev

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου