ΣΗΜΕΡΑ, Ο π. ΕΠΙΦΑΝΙΟΣ, ΠΟΣΟ ΣΚΛΗΡΑ ΘΑ ΕΓΡΑΦΕ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΕΙΡΩΝΑ ΤΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑ, ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟ;
ΘΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΟΚΙΜΑΖΕ APRIORI ΚΑΙ ΘΑ ΖΗΤΟΥΣΕ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΙ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ, ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΕΞΩΜΟΤΗ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΕΙ ΟΥΤΕ ΣΤΗΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΩΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΣΩΤΗΡΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ.
Επιστολή Γέροντος Επιφανίου Θεοδωροπούλου προς τον Οικουμενικό Πατριάρχη Αθηναγόρα (αποσπάσματα)
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΑΙ, φύλλον Δεκεμβρίου 1965
Έκδοσις Ιερού Ησυχαστηρίου Κεχαριτωμένης Θεοτόκου Τροιζήνος_
Παναγιώτατε,
Αλληλογραφείτε μετά του Πάπα εν πάση εκκλησιαστική τάξει, ως εάν έζωμεν εις τον Ε’ μ.Χ. αιώνα.
Ανταλλάσετε μετ’ αυτού τρυφεράς περιπτύξεις και αδελφικούς ασπασμούς.
Καλείτε αυτόν «Πρώτον Επίσκοπον της Χριστιανοσύνης» και υμάς Αυτόν δεύτερον.
Διακηρύσσετε ότι «ουδεμία διαφορά χωρίζει τας δύο Εκκλησίας».
Συμπροσεύχεσθε μετ’ αντιπροσώπων αυτού και φέρεσθε προς αυτούς σχεδόν όπως και προς τους Ορθοδόξους Επισκόπους.
Αίρετε εκ μέσου αιωνοβίους αφορισμούς. (άρση αναθεμάτων)
Παναγιώτατε, τί εκ των δύο συνέβη; Ο Πάπας προσεχώρησε εις την Ορθοδοξίαν ή Υμείς εις τον Παπισμόν;
Πώς είναι δυνατόν ο αιρετικός Πάπας να είναι ο Πρώτος Επίσκοπος της Χριστιανοσύνης και Υμείς ο δεύτερος;
Πότε η Εκκλησία ημών συνηρίθμησεν ομού μετά των Ορθοδόξων Επισκόπων τους Επισκόπους των αιρετικών;
Δογματικής και κανονικής ακριβείας γλώσσαν ομιλείτε ή ευελίκτου διπλωματικής υποκρισίας; Επίσκοπος είσθε ή διπλωμάτης;
Πώς δ’ ακόμη είναι δυνατόν να αίρωνται αι κανονικαί της Εκκλησίας ποιναί, όταν το αντικείμενον αυτών (η αίρεσις) ου μόνον εξακολουθή να υπάρχει, αλλά και αισίως αύξεται και μεγενθύνεται και γαυριά;
Παναγιώτατε, «Ου χωρεί συγκατάβασις εις τα της Πίστεως».
Ο Οικουμενικός Θρόνος έχει αξίαν και χρησιμότητα μόνον και μόνον όταν εκπέμπη παντού απανταχού της γης το γλυκύ και ανέσπερον της Ορθοδοξίας Φως.
Οι φάροι είναι χρήσιμοι εάν και εφόσον φωτίζωσι τους ναυτιλλομένους, ίνα αποφεύγωσι τους σκοπέλους. Όταν το φως αυτών σβεσθή, τότε δεν είναι μόνον άχρηστοι αλλά και επιβλαβείς, διότι μεταβάλλονται και αυτοί εις σκοπέλους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου