Πέμπτη 29 Απριλίου 2021

Η Ιεραρχία τῆς Εκκλησίας τῆς Ελλάδος ανατρέπει τα λόγια τοῦ Κυρίου «Απόδοτε τα τοῦ Καίσαρος τῶ Καίσαρι και τα τοῦ Θεοῦ τῶ Θεῶ» και απορρίπτει στην πράξη την Τριήμερον Ανάσταση κατά τας Γραφάς

Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος



Παραθέτομεν απομαγνητοφωνημένα αποσπάσματα διαφόρων ομιλιῶν/απαντήσεων επισκόπων και κληρικῶν σχετικά με την υποταγή τῶν ιεραρχῶν στην πολιτεία και επίσης για την ενδεδειγμένη στάση απέναντι στην φετινή αλλαγή τῆς ημέρας τοῦ εορτασμοῦ τοῦ Πάσχα.
Στην επιλογή τῶν αποσπασμάτων αποφύγαμε την επανάληψη.


Από ομιλία τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση, απάντηση σε ερώτηση ενός πιστοῦ

«Ερ.: Μπορείτε να μας πείτε γιατί η Εκκλησία μας δεν βγαίνει μπροστά να μας εκπροσωπήσει και αφήνει το Κράτος να μπερδεύεται; Άλλο η πολιτική και άλλο η Εκκλησία μας.

Απ.: Τα έχουμε πει αυτά τον καιρό αυτό επανειλημμένως και τα έχουμε γράψει. Δυστυχώς η Εκκλησιαστική Διοίκηση, η Εκκλησιαστική Ιεραρχία, έχει παραδοθεί στον καίσαρα. Χωρίς να λαμβάνει υπ’ όψιν την διδασκαλία του Ευαγγελίου και την στάση των Αγίων Πατέρων. Τώρα οι λόγοι για τους οποίους το κάνει αυτό η Ιεραρχία νομίζω πως είναι αυτονόητοι και ολοφάνεροι.

Ένας λόγος είναι η δειλία, ότι φοβούνται να αντιπαραταχθούν προς τους ισχυρούς της ημέρας, διότι οι ισχυροί της ημέρας ενδεχομένως μπορούν να προξενήσουν δεινά και να προκαλέσουν δυσκολίες σ’ αυτούς οι οποίοι αντιδρούν. Αλλά ο επίσκοπος πρέπει να δώσει και την ψυχή του υπέρ των προβάτων. «Και την ψυχή αυτού δούναι», να θυσιαστεί για τα πρόβατα και με τίποτα δεν δικαιολογείται η δειλία κάποιων επισκόπων.


Πολλοί από τους επισκόπους βέβαια είναι μέσα στο κατεστημένο. Δηλαδή έχει δημιουργηθεί ένα παγκόσμια κατεστημένο, μια παγκόσμια ελίτ, αλίτ όπως λένε μερικοί ελίτ. Ελίτ αλίτ, η οποία φιλοδοξεί να κυβερνήσει τον κόσμο αντίχριστα. Είναι σχεδόν κοινός τόπος, των γερόντων αυτός, ότι έχουμε μια καινούργια κατάσταση στην ανθρωπότητα, ότι ετοιμάζεται μια παγκόσμια κυβέρνηση την οποία προωθεί ένα κατεστημένο πολιτικών και εκκλησιαστικών αρχόντων. Πολλοί λοιπόν, ή αρκετοί από τους ιεράρχες μας είναι ενταγμένοι σε αυτή την ελίτ αλίτ.Όπως επίσης ένας άλλος λόγος είναι ότι πολλοί θέλουν να έχουν οικονομικά ωφελήματα από την στάση τους αυτή, διότι υποτασσόμενοι στον καίσαρα και στους δυνατούς απομυζούν, αποκομίσουν επιχορηγήσεις, δάνεια. Ας το πω τώρα αυτό το οποίο ενόχλησε και δικαιολογημένα. Δεν είδατε ότι για να κατευνάσει η κυβέρνηση τις αντιδράσεις, τους έδωσαν τώρα τους Ναούς των κοιμητηρίων; Οι Ναοί των κοιμητηρίων οι οποίοι ανήκαν στους Δήμους, και όλα τα έσοδα πήγαιναν στους Δήμους, από τις κηδείες και τα λοιπά, τώρα η Κυβέρνηση περιέργως έδωσε τους Ναούς στους επισκόπους. Και δεν είναι μόνο αυτό. Είναι όλα τα άλλα ωφελήματα τα όποια.

Λοιπόν νομίζω είναι αυτονόητα και εύλογα πράγματα τα οποία γνωρίζουμε όλοι μας, αλλά καλά κάνει και μας υποβάλλει την ερώτηση αυτή ο αγαπητός αδελφός εδώ, να τα ακούσουμε και γι’ αυτούς οι οποίοι ανύποπτη, ανύποπτη θεωρούν ότι οι επίσκοποί μας είναι εις τόπον και τύπον Χριστού. Ελάχιστοι, ελάχιστοι, ελάχιστοι είναι εις τόπον και τύπον Χριστού. Η πλειονότητα είναι εις τόπον και τύπον άλλων δυνάμεων.»

(«π.Θεόδωρος Ζήσης, Άγιος Νεκτάριος: Η διδασκαλική πορεία και οι παιδαγωγικές αρχές του» https://www.youtube.com/watch?v=NanPINpO14w από το 1:57:45)


Από κήρυγμα τοῦ Μητροπολίτου Μόρφου κ. Νεοφύτου 24-4-2021

Παρ’ όλο που οι άρχοντες του κόσμου τούτου δυσκολεύουν με τα μέτρα που έχουν επιβάλλει τον λαό μας στο να αισθανθεί έτι και έτι εκτυπώτερον την Ανάσταση του Κυρίου μας ως να μην θέλουν να ζήσει ο λαός μας εκτυπώτερον – δηνατά δηλαδή – την Ανάσταση, γιατί ένας που ζεί την Ανάσταση μπορεί να κάμει και Επανάσταση. Και το φοβούνται αυτό οι άνθρωποι της Νέας Τάξης Πραγμάτων. Και επειδή απ’ ότι φαίνεται, μερικοί των σκοτεινών δυνάμεων θέλουν να εορτάσουν οι ορθόδοξοι τον Πάσχα τους, όχι την ημέρα που πρέπει, την Τρίτη Ημέρα, δηλ. ημέρα Κυριακή, γι’ αυτό και ονομάστηκε Μια των Σαββάτων όπως λέγει το Ευαγγέλιο η Κυριακή. Γιατί είναι η ημέρα που αναστήθηκε ο Κύριος. Άρα η ημέρα που αναστήθηκε ο Κύριος πρέπει να γίνει και η εορτή της Αναστάσεως Του. ………. Υπάρχουν όμως άνθρωποι σκοτεινοί, άλλων θρησκειών, άλλων δοξασιών, μασονικών στοών, εωσφοριστές, σατανιστές, φανατικοί σιωνιστές – όχι όλοι οι Εβραίοι – μερικοί, που θέλουν να επιφέρουν σύγχυση στις εορτές ιδιαιτέρως των Ορθοδόξων. Και επειδή φέτος ιδιαιτέρως έπεσε το Πάσχα των Εβραίων, το λεγόμενο Φάσκα, όχι Πάσχα, Φάσκα λέγεται, να είναι ημέρα πρωτομαγιά και το δικό μας Πάσχα όρισαν οι Πατέρες οι 318 θεοφόροι πατέρες της Πρώτης Οικουμενικής Συνόδου να εορτάζεται πάντοτε μετά το Νομικόν Φάσκα των Εβραίων το ημέτερον Πάσχα των Ορθοδόξων, κάνουν ό, τι μπορούν σε διάφορες χώρες να μην γίνει ο εορτασμός του Πάσχα την ημέρα ή και την ώρα που πρέπει. Δυστυχώς στην Ελλάδα ακόμη και οι Αρχιερείς και ο Αρχιεπίσκοπός της συμφώνησαν το Πάσχα να γίνει – και η Λειτουργία του Πάσχα όταν λέμε Πάσχα – να γίνει η ώρα 9 ……… άρα θα εορτάζουν το Πάσχα την Δεύτερη Ημέρα όταν ο Χριστός ακόμα ευρίσκεται εν τω Άδη. Θέλουν να ανατρέψουν τον εορταστικό νόμο της Ορθοδόξου Εκκλησίας μας. Και υπάρχει σχέδιο σιγά-σιγά να έχομεν ένα Πάσχα πρώτα με τους Καθολικούς και ύστερα με τους Εβραίους για να οδηγήσουν έτσι τον λαό σε μία πανθρησκεία πριν την παγκόσμιο δικτατορία.

Αυτά όταν τα λέγαμε, μας έλεγαν συνομωσιολόγους. Τώρα σιγά-σιγά τα σχέδιά τους αποκαλύπτονται. Δεν μπορούν να μην αποκαλυφτούν οι στόχοι τους ποιοι είναι.

https://www.romfea.gr/ekklisia-kyprou/43152-mitropolitis-morfou-gia-emas-to-pistopoiitiko-einai-oi-vaftismenoi-vinteo

https://www.youtube.com/watch?v=sHjBbrRbYZQ&feature=emb_title


Από κήρυγμα τοῦ Μητροπολίτου Κυθήρων κ. Σεραφείμ 25-4-2021

Το να γίνει η Αναστάσιμη Λειτουργία 9 η ώρα το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου είναι μεγάλο ολίσθημα και δεν οικονομείται αυτό αγαπητοί μου αδελφοί. Και σ’ αυτό να το ξέρουν οι πολιτικοί άρχοντες ότι δεν πρέπει να καταπιέζουν την Εκκλησία και να επιβάλλουν τέτοια μέτρα. Ο Θεός ου μυκτηρίζεται. Να ξέρουν ότι ο Κύριος, αυτούς τους ανθρώπους οι οποίοι παρεμβαίνουν σε αυτά τα θέματα, και Εκείνος θα λάβει σκληρή στάση έναντι αυτών. Διότι είναι φοβερό το εμπεσεῖν εις χείρας Θεού ζώντος. Δεν μπορεί αυτό το ιερό Καθίδρυμα που λέγεται Εκκλησία του Χριστού να άγεται και να φέρεται από κοσμικούς ανθρώπους οι οποίοι μπορεί να έχουν καλή θέληση, αλλά δεν μπορεί να αλλάζουν, δεν μπορεί να επεμβαίνουν σε αυτά τα θέματα. Γιατί η αναστάσιμη Θεία Λειτουργία είναι μετά την 12ην του Μεγάλου Σαββάτου προς την Κυριακή του Πάσχα. Και αυτό βεβαίως λέγει και η παράδοσή μας. Τις μεταμεσονύκτιες ώρες έγινε η Ανάσταση του Κυρίου και γι’ αυτό λέγεται Τριήμερος η Ανάστασις. Και να ξέρουν οι άνθρωποι αυτοί ότι προσβάλλουν και το δόγμα γιατί λέγει εκεί «και αναστάντα την Τρίτη Ημέρα κατά τας Γραφάς». Οι Άγιες Γραφές αυτό ορίζουν. Και το δόγμα της Εκκλησίας μας το Σύμβολο της Πίστεως αυτό λέγει. Τριήμερος είναι η Ανάσταση του Κυρίου. Μεγάλη Παρασκευή, το υπόλοιπο μετά την σταύρωση του Χριστού, όλη η ημέρα του Μεγάλου Σαββάτου που τελειώνει η ημέρα στις 12 τα μεσάνυχτα και οι μεταμεσονύκτιες ώρες είναι η Τρίτη ημέρα. Δεν είναι ολόκληρη αλλά έτσι υπολογίζεται αυτό το Τριήμερο. Και επειδή εμείς οι κληρικοί έχουμε ευθύνη για αυτό, ο επίσκοπος και οι κληρικοί λάβαμε μία απόφαση διότι θα ήταν δική μας η αμαρτία αν γινόταν στις 9 η ώρα το βράδυ η Ανάστασις με το Χριστός Ανέστη· και ξέρουμε ότι πολλοί συνάνθρωποί μας δεν παραμένουν στην Λειτουργία και θα πήγαιναν για τα εδέσματα τα οποία όμως δεν πρέπει να είναι πασχαλινά. Τα πασχαλινά εδέσματα είναι μετά από την 12ην νυχτερινή. Δεν είναι αυτό λεπτομέρεια, δεν είναι κάτι…, είναι πολύ σημαντικό, γιατί το Μέγα Σάββατο είναι το μόνο Σάββατο στο χρόνο που δεν τρώμε ούτε λάδι. Είναι πολύ αυστηρή η νηστεία. Αυτό μας παρέδωσαν οι Άγιοι Πατέρες. Αυτή είναι η παράδοσις της Εκκλησίας μας. Δεν είναι παρωνυχίδα αυτό που λένε μερικοί έξυπνοι και λένε, κολλάνε λέγει στις ώρες, κολλάνε στο γράμμα του νόμου, δεν είναι αυτό έτσι. Είναι ουσία. Είναι ουσιαστικό. Η Λειτουργία θα γίνει μετά τα μεσάνυχτα κανονικά. Και εφ’ όσον παρεμβαίνουν αυτοί οι άνθρωποι και θα θέλανε 10 η ώρα να τελειώσουν όλα, 10 η ώρα βραδινή, καταλαβαίνετε, χωρίς τον Όρθρο, χωρίς τα Αναστάσιμα να πούμε, καταλαβαίνετε ότι δεν θα μπορούσαμε εμείς, και πήραμε την απόφαση ομόφωνα, ομόφωνα, όλοι οι Πατέρες εδώ του νησιού και είπαμε θα κάνουμε την Ανάσταση τις πρωινές ώρες της Κυριακής από τις 5 η ώρα μέχρι 8-9 η ώρα. Έτσι δεν θα αλλοιώσουμε το τυπικό από την Παράδοση, ούτε θα χαλάσουμε την νηστεία και με τον τρόπο αυτό θα κάνουμε αυτό το καθήκον μας. Εάν όμως εν τω μεταξύ οι άνθρωποι πληροφορηθούν και γίνει μια συνεργασία με την Ιερά Σύνοδο και επανέλθει όπως ήταν πριν η παράδοσις αυτή, θα το κάνουμε την νύχτα.

https://www.youtube.com/watch?time_continue=7205&v=JlDz43I_3mM&feature=emb_title από το 1:53:05


Ομιλία τοῦ π. Παïσίου Παπαδοπούλου 25-4-2021

Επειδή το φίδι το φαρμακερό, το φίδι της αιρέσεως, σήκωσε κεφάλι την τελευταία στιγμή πριν την Αγία και μεγάλη Εβδομάδα, να κεντρίσει τους Ορθοδόξους, είμαι υποχρεωμένος να βγω και να πω πέντε λόγια. …… Έχω την δυνατότητα χάριν ωφελείας για να μην σας πλανήσουν οι αιρετικοί να πω πέντε βασικά πράγματα.

Επικαλούνται και ισχυρίζονται ότι λειτουργικά η ημέρα ξεκινά αφ’ εσπέρας. Δηλαδή λειτουργικά η ημέρα αλλάζει από τον εσπερινό σύμφωνα με το Ιουδαϊκό, σύμφωνα με αυτό που ο Μωυσής εξιστορεί την Γένεση λέγοντας «εγένετο εσπέρα εγένετο πρωΐ ημέρα μία»». Προσέξτε να δείτε. Έχουμε δύο τύπους χρονολόγησης το εικοσιτετράωρο, έχουμε το νυχθήμερο το Ιουδαϊκό και το ημερονύκτιο το ελληνορωμαϊκό. Η Εκκλησία κράτησε το αγιογραφικό ως προς την καταμέτρηση της ημέρας εορτολογικά μόνο. Προσέξτε. Δηλαδή το Σάββατο το απόγευμα για παράδειγμα κάνουμε τον Εσπερινό και ο Εσπερινός αυτός είναι ο Εσπερινός για την Κυριακή. Λειτουργικά η ημέρα ξεκινάει με τον Εσπερινό. Το ότι ξεκινάει λειτουργικά η ημέρα με τον Εσπερινό δεν σημαίνει ότι έχουμε Κυριακή. Και προσέξτε κάτι πολύ βασικό να το καταλάβετε αυτό. Γιατί δεν έχουμε Κυριακή; Και μάλιστα στο Μέγα Σάββατο, θα εστιάζω σ’ αυτό. Ξέρετε, κανένα Σάββατο δεν επιτρέπεται να νηστεύουμε από το λάδι πάρα μονάχα ένα. Ένα και μοναδικό Σάββατο σε όλο το εκκλησιαστικό έτος έχουμε δικαίωμα να νηστεύουμε από το λάδι και επιβάλλεται να νηστεύουμε, αυτό είναι το Μέγα Σάββατο. ……….. Πως θα τελέσει Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία (προσέξτε, γιατί μιλάμε για Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία), μέσα σε μία ημέρα η οποία δεν καταλύει ούτε το λάδι; Επιτρέπεται αυτό να το κάνει; Έχει το δικαίωμα από την εκκλησιαστική παράδοση να κάνει Θεία Λειτουργία Αναστάσιμη το Μέγα Σάββατο; Μα το Μέγα Σάββατο την Θεόσωμη Ταφή τιμάει η Εκκλησία μας και την εις Άδου κάθοδο και όχι την Ανάσταση του Ιησού Χριστού. Πως λοιπόν αυτοί ισχυρίζονται ότι μπορούν να εορτάσουν την Ανάσταση του Χριστού; Αυτό το σημείο, αγαπητοί αδελφοί, είναι μια πολύ μεγάλη πλάνη….. Δεν θα είναι Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία όπως σας έχω πει. Θα είναι προδοσία και θα είναι εβραϊκό Πάσχα και όχι ορθόδοξο Πάσχα και γι’ αυτό δεν πρέπει να συμμετέχετε. Θα πάει, μετά την Αναστάσιμη Θεία Λειτουργία θα πάει να φάει. Δηλαδή θα στρωθούν σε μία ημέρα που δεν επιτρέπεται ούτε το λάδι, θα στρωθούνε στο τραπέζι να φάνε πριν τις 12 την μαγειρίτσα τους. Αγαπητοί αδελφοί δεν μου επιτρέπει η συνείδηση να συνεργήσω σε αυτό και αυτό λέω σε εσάς, απομακρυνθείτε από αυτούς. ………

Ξέρετε μέχρι τώρα, θα θυμάστε εσείς, δεν μπορεί να μην θυμάστε, πως κοιτούσαν τα ρολόγια, και ο παπάς ακόμη κοιτούσε το ρολόι του, τόσα ακρίβεια ήθελαν για να χτυπήσουν τις καμπάνες αναστάσιμα και να πουν το Χριστός Ανέστη τουλάχιστον στις 12, μετά τις 12 και ένα δευτερόλεπτο. Τώρα ξαφνικά δεν τους πειράζει το πριν τις 12. Το πιο σωστό ξέρετε ποιο είναι; Και το δώδεκα δεν είναι σωστό τελείως και θα σας πω γιατί. Αλλάζει η ημέρα την Κυριακή αλλά ο Χριστός δεν αναστήθηκε τέτοια ώρα. Ο Χριστός αναστήθηκε οψέ δε Σαββάτου τη επί φωσκούση εις μίαν Σαββάτων. Όρθρο βαθέως. Όπως λέγει ο Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς, τρεις ώρες πριν πρώτο χάραμα, πριν αρχίζει το πρώτο φως. Να φέγγει τρείς ώρες. Και έτσι έχουμε και μια αντιστοιχία. Ενάτης απογευματινής ώρας και Ενάτης νυκτερινής ώρας και έχουμε μια φυσιολογική και μια ιεραρχημένη κατάσταση εορτολογική και έχουμε ισορροπία μέσα στην Εκκλησία μας και τελειώνει το πρωΐ η Θεία Λειτουργία στον Όρθρο και είναι πολύ φυσιολογικό και πολύ χαρμόσυνο να καθίσει κανείς στο τραπέζι και να απολαύσει με αναστάσιμη χαρά πλέον και τα αρτύσιμα γεύματα και να εορτάσει και σωματικά και όχι μόνο πνευματικά την Ανάσταση του Χριστού.

Λοιπόν αγαπητοί αδελφοί, αυτό που συμβαίνει είναι μια δοκιμασία, μια δοκιμασία για να κοσκινιστούμε, για να μείνετε στην ορθόδοξη Πίστη, μια δοκιμασία για να καταλάβετε αυτό που τόσο καιρό δεν θελήσατε να καταλάβετε, ότι από το 2016 υπάρχει αίρεση μέσα στην Εκκλησία.

https://www.youtube.com/watch?v=mPf7h_eI1YM


Τοῦ π. Σάββα τοῦ Αγιορείτου, απάντηση σε ερώτηση μιάς πιστῆς

Ερ.: Tο άλλο Σάββατο οπού θα τελεστεί η Ανάσταση στις 9 εμείς τι πρέπει να κάνουμε π. Σάββα, πρέπει να υπακούσουμε και να πάμε; Τι πρέπει να κάνουμε;

Απ.: Εμείς πρέπει να κάνουμε υπακοή σε αυτά που λένε οι Άγιοι Πατέρες, έτσι, αυτό που λέγει η Εκκλησία μας. Δεν πρέπει να κάνουμε καινοτομίες στην Εκκλησία μας. Νομίζω αυτό όλο είναι μια υποταγή στον καίσαρα, που δεν επιτρέπεται. Αυτό το φαινόμενο λέγεται καισαροπαπισμός, δηλ. να παρεμβαίνει ο καίσαρας – η πολιτεία – εις τα της Εκκλησίας. Η Εκκλησία έχει τους κανόνες της, έχει τους Ιερούς Κανόνες των Οικουμενικών και των Τοπικών Συνόδων που ρυθμίζουν τα της λειτουργίας της Εκκλησίας. Υπάρχει ένας κανόνας της Εβδόμης Οικουμενικής Συνόδου (που σημαίνει αλάθητος, γιατί οι αποφάσεις των Οικουμενικών Συνόδων είναι αλάθητες, και δεν αλλάζουν ποτέ), που λέγει ότι δεν επιτρέπεται καμία καινοτομία. Το «και» με αι, καινοτομία θα πει κάτι το καινούργιο μέσα στην Λατρεία μέσα στην Εκκλησία. Έτσι αυτό είναι μια καινοτομία που δεν επιτρέπεται. Έχουμε επίσης αυστηρά καθορισμένα πότε θα εορταστεί η ημέρα του Πάσχα, έτσι, είναι αυστηρά καθορισμένα αυτό από τους Αγίους Πατέρες. Οπότε νομίζω ότι την απάντηση την έχουμε. Εμείς πρέπει να είμαστε σταθεροί σε αυτά που έχουμε παραλάβει 2000 χρόνια τώρα από τους Αγίους Πατέρες. ………..

Πρέπει να καταλάβουμε ότι ζούμε σε μια περίοδο διωγμού και όταν ζούμε σε περίοδο διωγμού κάνουμε αυτό που κάνανε οι Άγιοι Πατέρες όταν είχαν διωγμό. Οργανωνόντουσαν και με ευλαβείς με πιστούς, με αγίους ανθρώπους, κάνανε αυτά που ορίζει η Πίστη χωρίς να παρεκκλίνουν. Μπορεί ο καίσαρας να μας πει αύριο δεν ξέρω τι άλλο θα μας πει. Δεν πρέπει να είμαστε έτοιμοι να υποταχθούμε στο οποιοδήποτε μέτρο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου