ΥΠΑΚΟΗ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΚΟΠΟ ΟΤΑΝ ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΣΤΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
(Χαρά, π. Σάββα, αλλά και ...οδύνη!)

Του Αγιορείτη Αρχιμανδρίτη π. Σάββα
Άλλη μία καίρια αναφορά στο θέμα της υπακοής στους επισκόπους. Πότε οφείλουμε να υπακούμε και πότε όχι;
Από τον μακαριστό μητροπολίτη (και μέγα αγωνιστή της σύγχρονης Ορθόδοξης Εκκλησίας) Αυγουστίνο Καντιώτη. Τον άνθρωπο που τόσο βαθιά εκτιμούσαν σύγχρονοι Άγιοι, όπως ο Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης και ο Άγιος Παΐσιος (που μεταξύ άλλων εγκωμιαστικών τον αποκαλούσε μάλιστα και "Νέο Χρυσόστομο της Εκκλησίας").
Τι λέει λοιπόν και τι ξεκαθαρίζει ρητά περί υπακοής ο μεγάλος αυτός σύγχρονος ιεράρχης μας;

(Χαρά, π. Σάββα, αλλά και ...οδύνη!)

Του Αγιορείτη Αρχιμανδρίτη π. Σάββα
Άλλη μία καίρια αναφορά στο θέμα της υπακοής στους επισκόπους. Πότε οφείλουμε να υπακούμε και πότε όχι;
Από τον μακαριστό μητροπολίτη (και μέγα αγωνιστή της σύγχρονης Ορθόδοξης Εκκλησίας) Αυγουστίνο Καντιώτη. Τον άνθρωπο που τόσο βαθιά εκτιμούσαν σύγχρονοι Άγιοι, όπως ο Άγιος Γεώργιος Καρσλίδης και ο Άγιος Παΐσιος (που μεταξύ άλλων εγκωμιαστικών τον αποκαλούσε μάλιστα και "Νέο Χρυσόστομο της Εκκλησίας").
Τι λέει λοιπόν και τι ξεκαθαρίζει ρητά περί υπακοής ο μεγάλος αυτός σύγχρονος ιεράρχης μας;

«Ο Επίσκοπος πρέπει να υπακούη στο Ευαγγέλιο. Δι' αυτό, όταν χειροτονείται ο Επίσκοπος, χειροτονείται κάτω από το Ευαγγέλιο και αυτό σημαίνει, όπως λέγουν οι Πατέρες, ότι ο λαός θα υπακούη εις τον Επίσκοπον υπό ένα όρο, ότι και ο Επίσκοπος θα υπακούη στο Ευαγγέλιο. Όταν όμως ο Επίσκοπος δεν υπακούει στο Ευαγγέλιο και δεν πράττει σύμφωνα με τους Ιερούς Κανόνας, τότε οι κληρικοί και ο λαός δεν είναι υποχρεωμένοι να υπακούουν στον Επίσκοπο.
Στην περίπτωση αντιφάσεως μεταξύ Ευαγγελίου και διδασκαλίας του Επισκόπου, οπότε δημιουργείται δίλημμα, είναι προτιμότερον να εφαρμόζεται το «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις» (Πράξ. ε' 29). Και τότε ηρωϊκοί κληρικοί και μοναχοί, ακόμη και απλοί λαϊκοί -εις περιπτώσεις που σιγούν οι Επίσκοποι, σιγούν οι άμβωνες- τότε κάθε κληρικός και λαϊκός έχει το δικαίωμα και είναι υποχρεωμένος να είπη εκείνα τα όποια δεν τολμάει να είπη ο Επίσκοπος είτε εκ δειλίας είτε υπό κοσμικού πνεύματος διαπνεόμενος ή και εκ κακής αντιλήψεως. Και οσάκις εσίγησαν οι επίσημοι άμβωνες, τότε προέβαλαν την Ορθοδοξία απλοί και ταπεινοί μοναχοί και λαός, γυναίκες και άνδρες.
Ας μη λησμονούμε δε, ότι ή Ρουμανία απηλλάγη από τον Τσαουσέσκου με την συνδρομή ενός αφανούς κληρικού ο όποιος άναψε την θρυαλλίδα της ελευθερίας και εσάρωσε το δικτατορικό και τυραννικό καθεστώς του Τσαουσέσκου. Συνεπώς, ο κάθε κληρικός δεν είναι δούλος τού προϊσταμένου του Μητροπολίτου, αλλ' οφείλει να υπακούη εις τον Επίσκοπον υπό τον όρον ότι ο Επίσκοπος θα είναι πρωτοπόρος στους ιερούς αγώνας».
Προς κάθε λογής μιζεριασμένους αγαπούληδες και ψοφοδεείς τυφλο-υπακοούληδες. Πιο σαφές ΔΕΝ γίνεται!
[σ.σ.: Άλλη μια φορά εκφράζουμε την χαρά μας για μια ακόμα ξεκάθαρα ορθόδοξη τοποθέτηση του π. Σάββα για τις προϋποθέσεις υπακοής στον Επίσκοπο εν σχέσει με τα προβλήματα που προέκυψαν λόγω του κορονοϊού. Αλλά εκφράζουμε και την θλίψη και την οδύνη μας, γιατί πολλοί πνευματικοί (όπως ο π. Σάββας) άφησαν τα πράγματα να οδηγηθούν εδώ, διστάζοντες να κάνουν ανυπακοή στους Οικουμενιστές Πατριάρχες και Επισκόπους, όταν εδώ και 15 χρόνια (για να αφήσουμε τα προηγούμενα), καταπατούν Ιερούς Κανόνες, παίρνουν κοινές αποφάσεις με τους αιρετικούς και τελικά τους αναγνωρίζουν εκκλησιαστικότητα στην Κολυμπάρια Σύνοδο. Ο Καντιώτης που επικαλείται εδώ ο πάτερ, για μικρότερης σημασίας απόφαση του Αθηναγόρα, προχώρησε σε διακοπή μνημοσύνου, κι εδώ ο π. Σάββας και οι άλλοι πνευματικοί, για ασυγκρίτως μεγαλύτερες αποφάσεις και μάλιστα Συνοδικές, συνεχίζουν να κοινωνούν με όλους και όλα! Μήπως οι αποφάσεις της Κολυμπαρίου Συνόδου συμφωνούν με το Ευαγγέλιο; Μήπως η κοινωνία με τους αιρετικούς Οικουμενιστές, ΟΛΟΥΣ τους Επισκόπους και τους ιερείς που αποδέχτηκαν στην ΠΡΑΞΗ τις αποφάσεις της "Αγίας και Μεγάλης Συνόδου" (μηδέ σου εξαιρουμένου πάτερ), συμφωνούν με το Ευαγγέλιο;
Επαναλαμβάνουμε ότι, αν δεν είχαμε αφήσει να επεκταθεί/επικρατήσει ο Οικουμενισμός και ο εξ αυτού φόβος, οι Οικουμενιστές ούτε την Κολυμπάριο Σύνοδο θα είχαν κάνει, ούτε το Ουκρανικό σχίσμα, ούτε θα είχε αλωθεί σε τέτοιο βαθμό το σώμα της Εκκλησίας, ώστε να μην βρίσκονται ελάχιστοι άφοβοι, ζωντανοί πιστοί (κληρικοί και λαϊκοί) που θα περιφρονούσαν τις διαταγές των εκτελούντων τις διαταγές της Ν. Τάξης κυβερνητικών και εκκλησιαστικών ψευδο-ηγετών.
Χαρά, λοιπόν, π. Σάββα, γιατί επικαλείσαι τον Καντιώτη, και θλίψη, γιατί τον επικαλείσαι εκεί που θέλεις, και ξεχνάς το σημαντικότερο του Καντιώτη, σχετικά με την ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ της εποχής μας. Π. Σ.].
Στην περίπτωση αντιφάσεως μεταξύ Ευαγγελίου και διδασκαλίας του Επισκόπου, οπότε δημιουργείται δίλημμα, είναι προτιμότερον να εφαρμόζεται το «πειθαρχείν δει Θεώ μάλλον ή ανθρώποις» (Πράξ. ε' 29). Και τότε ηρωϊκοί κληρικοί και μοναχοί, ακόμη και απλοί λαϊκοί -εις περιπτώσεις που σιγούν οι Επίσκοποι, σιγούν οι άμβωνες- τότε κάθε κληρικός και λαϊκός έχει το δικαίωμα και είναι υποχρεωμένος να είπη εκείνα τα όποια δεν τολμάει να είπη ο Επίσκοπος είτε εκ δειλίας είτε υπό κοσμικού πνεύματος διαπνεόμενος ή και εκ κακής αντιλήψεως. Και οσάκις εσίγησαν οι επίσημοι άμβωνες, τότε προέβαλαν την Ορθοδοξία απλοί και ταπεινοί μοναχοί και λαός, γυναίκες και άνδρες.
Ας μη λησμονούμε δε, ότι ή Ρουμανία απηλλάγη από τον Τσαουσέσκου με την συνδρομή ενός αφανούς κληρικού ο όποιος άναψε την θρυαλλίδα της ελευθερίας και εσάρωσε το δικτατορικό και τυραννικό καθεστώς του Τσαουσέσκου. Συνεπώς, ο κάθε κληρικός δεν είναι δούλος τού προϊσταμένου του Μητροπολίτου, αλλ' οφείλει να υπακούη εις τον Επίσκοπον υπό τον όρον ότι ο Επίσκοπος θα είναι πρωτοπόρος στους ιερούς αγώνας».
Προς κάθε λογής μιζεριασμένους αγαπούληδες και ψοφοδεείς τυφλο-υπακοούληδες. Πιο σαφές ΔΕΝ γίνεται!
[σ.σ.: Άλλη μια φορά εκφράζουμε την χαρά μας για μια ακόμα ξεκάθαρα ορθόδοξη τοποθέτηση του π. Σάββα για τις προϋποθέσεις υπακοής στον Επίσκοπο εν σχέσει με τα προβλήματα που προέκυψαν λόγω του κορονοϊού. Αλλά εκφράζουμε και την θλίψη και την οδύνη μας, γιατί πολλοί πνευματικοί (όπως ο π. Σάββας) άφησαν τα πράγματα να οδηγηθούν εδώ, διστάζοντες να κάνουν ανυπακοή στους Οικουμενιστές Πατριάρχες και Επισκόπους, όταν εδώ και 15 χρόνια (για να αφήσουμε τα προηγούμενα), καταπατούν Ιερούς Κανόνες, παίρνουν κοινές αποφάσεις με τους αιρετικούς και τελικά τους αναγνωρίζουν εκκλησιαστικότητα στην Κολυμπάρια Σύνοδο. Ο Καντιώτης που επικαλείται εδώ ο πάτερ, για μικρότερης σημασίας απόφαση του Αθηναγόρα, προχώρησε σε διακοπή μνημοσύνου, κι εδώ ο π. Σάββας και οι άλλοι πνευματικοί, για ασυγκρίτως μεγαλύτερες αποφάσεις και μάλιστα Συνοδικές, συνεχίζουν να κοινωνούν με όλους και όλα! Μήπως οι αποφάσεις της Κολυμπαρίου Συνόδου συμφωνούν με το Ευαγγέλιο; Μήπως η κοινωνία με τους αιρετικούς Οικουμενιστές, ΟΛΟΥΣ τους Επισκόπους και τους ιερείς που αποδέχτηκαν στην ΠΡΑΞΗ τις αποφάσεις της "Αγίας και Μεγάλης Συνόδου" (μηδέ σου εξαιρουμένου πάτερ), συμφωνούν με το Ευαγγέλιο;
Επαναλαμβάνουμε ότι, αν δεν είχαμε αφήσει να επεκταθεί/επικρατήσει ο Οικουμενισμός και ο εξ αυτού φόβος, οι Οικουμενιστές ούτε την Κολυμπάριο Σύνοδο θα είχαν κάνει, ούτε το Ουκρανικό σχίσμα, ούτε θα είχε αλωθεί σε τέτοιο βαθμό το σώμα της Εκκλησίας, ώστε να μην βρίσκονται ελάχιστοι άφοβοι, ζωντανοί πιστοί (κληρικοί και λαϊκοί) που θα περιφρονούσαν τις διαταγές των εκτελούντων τις διαταγές της Ν. Τάξης κυβερνητικών και εκκλησιαστικών ψευδο-ηγετών.
Χαρά, λοιπόν, π. Σάββα, γιατί επικαλείσαι τον Καντιώτη, και θλίψη, γιατί τον επικαλείσαι εκεί που θέλεις, και ξεχνάς το σημαντικότερο του Καντιώτη, σχετικά με την ΠΑΝΑΙΡΕΣΗ της εποχής μας. Π. Σ.].
Ατυχέστατα τα σχόλια στο πολύ καλό κομμάτι του π. Σάββα του Αγιορείτη!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑτυχέστατα!!!
Χρησιμοποιείται το όνομα ενός αγίου δεσπότη προς δολομα για να θολώνουν και να περνούν ανθρώπους με το μέρος τους έστω και τους λίγους που αντιστέκονται έτσι νομίζουν ότι νομιμοποίουντε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜάλλον εσύ το χρησιμοποιείς για δόλωμα Σπυρίδωνα Μ.5:10 μμ.
ΔιαγραφήΟ π. Σάββας κάπου έχει λάθος αλλά γενικά σωστά πηγαίνει.
καλησπερα , καλη παναγια , οδυσσεα μπραβο συγχαρητηρια πρεπει ο κοσμος να μαθει την αληθεια για αυτους τους δηθεν αγωνιστες οπως ο π. σαββας σας εστειλα εναν συνδεσμο μικρο βιντεακι που ο εν λογο ιερωμενος αποκαλει την αποτειχιση σχισμα , και εξοδο απο την εκκλησια πολυς κοσμος τον θεωρει αντιοικουμενιστη και πολλοι για αυτο δεν αποτειχιζοντε , ειπε ο γεροντας σαββας να μην βγουμε απο την εκκλησια , αυτα !
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ υποχρεωτική αποτείχιση δεν δικαιολογείται 5:24!
ΔιαγραφήΟλα σωστά τα είπε ο π. Σάββας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟλα σωστά και Εύγε του!!
Οι Αγιοι Πατερες αποτειχισθηκαν ολοι τους εν καιρω αιρεσεως και ο λαος τους ακολουθουσε.
ΔιαγραφήΕσεις που ισχυριζεσθε οτι δεν ειναι ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ η Αποτειχισι που στηριζετε τον ισχυρισμο σας;
πεστα τους χρυσοστομε πεστα οδυσσεα μπραβο
Διαγραφήπεστα τους χρυσοστομε πεστα οδυσσεα μπραβο ... ακους κυριε 3 αυγουστου 12:04 π.μ ??
ΔιαγραφήΠού το ξέρεις Οδυσσέα ότι αποτειχίστηκαν όλοι οι Αγιοι Πατέρες;
ΔιαγραφήΚαι πότε είπαν ότι είναι υποχρεωτική η αποτείχιση;
Τον ιε' Κανόνα δεν τον διάβασες;
Δεν είδες ότι είναι ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΟΣ Κανόνας;
Διάβασε τον με καθαρό μυαλό και ηρεμία και θα το καταλάβεις και εσύ απο μόνος σου.
Εχουμε γραψει πληθος αρθρων για το ζητημα αυτο και εμεις και ο πατηρ Ευθυμιος και ο κ. Σηματης.
ΔιαγραφήΔεν ειναι δυνατον να επανερχομαστε συνεχεια στα ιδια πραγματα.
Ειστε απλα κουτσομποληδες και μαλλον δεν ενδιαφερεσθθε για τα σοβαρα ζητηματα.
Τραλλαλλαδες ειστε και τιποτα περισσοτερο.
Οχι Οδυσσέα δεν είναι τραλαλάδες οι Ορθόδοξοι που δεν συμφωνούν με την πλάνη της υποχρεωτικής αποτείχισης!
ΔιαγραφήΑυτά που γραφεις εσύ για τους Ορθόδοξους που δεν δέχονται την πλάνη της υποχρεωτικής αποτείχισης είναι τραλαλάδικα...
Εισαι ενας ξεροκεφαλος φιλε που δεν διορθωνεσαι με τιποτα.
ΔιαγραφήΕχεις ευχων χρεια.
Φίλε Οδυσσέα δεν έχεις δίκαιο. Σωστά τα γράφουν οι Ορθόδοξοι που δεν δέχονται την πλάνη της υποχρεωτικής αποτείχισης.
ΔιαγραφήΕυχών χρεία έχεις εσύ φίλε.
Εφοσον τολμας και κανεις τον εξυπνο δωσε μας τα ιστορικα σου στοιχεια για να μας πεισης.
ΔιαγραφήΕμεις καταχωρησαμε δεκαδες Πατερικα προτυπα που αποτειχιστηκαν.
Εσυ μπορεις να μας φερης εστω και ενα;
Μονο με μπαρουφολογα δεν πειθεις.
Εχεις αναγκη ευχων
και μαλιστα για την στοιχειωδη σας νοημοσυνη.
Kαποιοι απο σας να παψετε ναστε ειδωλολατρες και ανθρωπολατρες και να γινετε Θεολατρες, αλλα να λετε και την ΑΛΗΘΕΙΑ ολοκληρη και οχι τα ψεμματα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ μας Παναγιώτη, ἐνῶ κάνεις σπουδαίο έργο "χτυπάς" τους αγωνιστάς και τούς υποτιμάς και πάνω στον ζήλο σου ἄθελά σου πικραίνεις αδελφούς που τον αγώνα τους τον πληρώνουν με υψηλό τίμημα .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνώ εμείς ἀπό μακρόθεν κάνουμε κριτική Εχει γίνει ζημιά...
Δεν είναι αντίπαλοι μας ο π. Θεώδωρος , ο π.Σάββας, ο Μάξιμος και άλλοι.
Δεν σε εμπόδισε κανένας να ἡγηθείς στήν Αποτείχιση
Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας εμπρός στο κοινό εχθρό τον Οκουμενισμό.
Εχουν στενοχωρηθεί και σκανδαλισθοί πολοί αδελφοί απο τέτοιες διχοστασιακές ενέργειες όπως και απο εγωκεντρικές, εμονικές στάσεις τινῶν αγιών κληρικών λίαν αγαπητών εις ημάς.
Με πολύ αγάπη και σεβασμό σ' όλους τους ομολογητάς αδελφούς Αποτειχισμένους και μή.
Υ.Γ. Το παρόν σχολιό μου, δεν εστιάζεται μόνο εις το παρόν άρθρο αλλά και σ΄αλλά επικριτικά σχόλια σε δημοσιεύματα
Ενας αποτειχισμένος 40 χρόνια
Ο ΔΥΟ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 10-38 ΜΜ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΛΑ ΜΑ ΚΡΥΒΕΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ .ΟΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΕΟΝ ΝΑ ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΕΚ ΤΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΟΝΤΩΝ ΠΡΟΤΙΣΤΩΣ ΙΝΑ ΜΗ ΓΙΝΩΝΤΑΙ ΩΣ ΕΙΣ ΑΠΕΙΡΟΝ ΓΗΤΕΥΤΗΝ ΟΦΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟΝ ΝΙΚΟΔΗΜΟΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ 2 Αυγούστου 10:38 ΜΜ είναι ο Οδυσσέας, ανώνυμε 1:10 μμ.
ΔιαγραφήΔεν έχετε καταλάβει αδελφοί ενώ λέτε να αντιμετωπίσουμε τον οικουμενισμό δεν φέρνετε κανένα αποτέλεσμα και πλήγμα εναντίον του? γιατί ενώ είσαστε και ζητεί και εργάζεστε μέσα στης δομές του είναι σαν να πριονιζετε το κλαδί το οποίο κάθεστε δεν υπάρχει αποτέλεσμα έτσι.φευγετε μακριά να ακολουθήσουν και άλλοι αλλά θέλει κοτσια.
ΑπάντησηΔιαγραφή