«Και εκάλυψεν η νεφέλη
την σκηνήν του μαρτυρίου» (Εξ. μ 15-32)
(Προς «Ανώνυμο» - 14 Μαρτίου 2020 – 1.29 π.μ.)
Είναι
αλήθεια, αγαπητέ «Ανώνυμε», ότι οι αισθήσεις και η λογική του ανθρώπου
αποτελούν βασικά εφόδια για την επιβίωση του ανθρώπου. Αν η σωματική (λογική)
όραση κατέχει μια κυρίαρχη θέση, με την πνευματική όραση, την αληθινή πίστη
στον Χριστό, ο άνθρωπος πηγαίνει πέρα από την σωματική όραση, πέρα από την
κοσμική λογική. Οι Άγιοι έχουν εποπτεύσει τον πνευματικό κόσμο, έχοντας
προηγουμένως αξιοποιήσει την δύναμη της ανθρώπινης λογικής, ως αφετηρία για
ένωση με τον Θεό.
Στη
ζωή της Εκκλησίας πλεονάζει η Πνευματική Λογική, η ζωντανή πίστη, που
δημιουργεί βαθύτερες προσεγγίσεις στο Μυστήριο της Εκκλησίας.
Το
σχόλιό σου είναι κατάδυση στην «λογική», μια ανάγλυφη ανάπλαση απλής, ισχνής
και ημιτελούς «ορθόδοξης» φοβικής προβληματικής. Δεν φαίνεσαι ικανοποιημένος από
την θεωρητική και εμπειρική διδασκαλία της Εκκλησίας, που την παρουσίασε ορθά ο
πρ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιος.
Η
εκκλησιαστική ορθόδοξη εμπειρία εμμένει σταθερά στα απόλυτες θέσεις της, που
είναι στην Αγία Γραφή, στο βίο των Αγίων και στη διδασκαλία τους. Το κλείσιμο
των Εκκλησιών – Ναών μόνο ως πνευματικό επιτίμιο είναι παραδεκτό. Διάβασε
προσεκτικά – προσευχητικά την προσευχή του Αζαρίου στο βιβλίο «ΔΑΝΙΗΛ» της Π.
Διαθήκης: «Ότι, δέσποτα, εσμικρύνθημεν παρά πάντα τα έθνη και εσμέν ταπεινοί εν
πάση τη γη σήμερον δια τας αμαρτίας ημών, και ουκ εστιν εκ των καιρώ τούτω
άρχων και προφήτης και ηγούμενος, ουδέ ολοκαύτωσς ουδέ θυσία ουδέ προσφορά ουδέ
θυμίαμα, ου τόπος του καρπώσαι ενώπιόν σου και ευρείν έλεος». Τα έλεγε
προσευχόμενος ο Αζαρίος εν μέσω πυρός, διότι γνώριζε ότι ο Θεός έχει απόλυτη
εξουσία επί της πληγής (Αποκ. Κεφ. 16,9). Σύμφωνα με τον δικό σου (απαξιωτικό)
χαρακτηρισμό, ο Αζαρίας ανήκει στην κατηγορία των
«απόλυτα θρησκευομένων»!
Διάβασε
(επίσης) ένα σπουδαίο εδάφιο (Εξοδ. Μ, 15-32) το οποίο εξουδετερώνει κάθε
δειλία, δισταγμό ή φοβία μικροβιακής για το εσωτερικό των Ι. Ναών: «Και
συντέλεσε Μωϋσής πάντα τε έργα. Και εκάλυψεν η νεφέλη την σκηνήν του μαρτυρίου.
Και δόξης Κυρίου επλήσθη η σκηνή».
Αυτή
η δόξα Κυρίου καλύπτει τα θυσιαστήρια, τους Ι. Ναούς και τους καθιστά πηγή
υγείας και σωτηρίας.
Το
σχόλιό σου φαίνεται «λογικά» θετικό, μα εκφράζει αρνητική στάση έναντι της
Ορθοδόξου διδασκαλίας και πρακτικής.
Με αγάπη Χριστού
ΝΙΚΟΣ Ε. ΣΑΚΑΛΑΚΗΣ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ
Απο τα ελάχιστα άρθρα του μαθηματικού Ν.Σακαλάκη που θα συμφωνήσω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν ξέρω ποιος είναι ο "ανώνυμος" μια που ο καθηγηταράς δεν κάνει τον κόπο να αναδημοσιεύσει το σχόλιο στο οποίο απαντάει. Δεδομένου ότι ο άλλος, ο παληκαράς της Ορθοδοξίας (πρέπει να σε βάλει στη θέση σου κάποιος που σε αγαπάει κύριε Οδυσσέα) έπαυσε να δημοσιεύει πλέον τα Ορθόδοξα σχόλια, αρκούμενος σε άρθρα και σχόλια φαρισαίων μη σωζομένων, πάσα πνοή αινεσάτω τον Κύριον. Αμήν. Όταν θα πάτε στον ¨Αγιο Πέτρο" και θα του παραπονεθείτε "-Γιατί δεν μας έσωσε με το νέφος Του ο Κύριος, θα σας ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ευγενικότατα: Μα, σας έστειλε το νέφος του, έναν αδελφό που σας επεσήμανε την αλήθεια... Καιρός να ξεχωρήσουν τα ζιζάνια από το σιτάρι. Καιρός να καταλάβουμε κι εμείς οι επί τόσες δεκαετίες ΗΛΙΘΙΟΙ ποιοι είναι η αληθινοί, οι κατηχημένοι, οι Πιστοί Ορθόδοξοι Χριστιανοί. Και δεν είναι οι δολοφόνοι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦαρισαίος μη σωζόμενος είσαι εσύ ανώνυμε 3:10 πμ!
ΔιαγραφήΤα άρθρα και τα σχόλια που δημοσιεύει ο Οδυσσέας δεν είναι φαρισαίων αλλά Πιστών Ορθοδόξων Χριστιανών!!!
Φαρισαίος είσαι εσύ!!!
Να μαζέψεις τη γλώσσα σου αμετροεπέστατε που θα βγάλεις δολοφόνους όσους δεν συμμερίζονται το προβληματικό σκεπτικό σου.
ΔιαγραφήΔιάβασε πρώτα τι λέει το σύνταγμα
της χώρας για τη θρησκευτική ελευθερία όταν κινδυνεύει η δημόσια υγεία και μετά πιάσε το πληκτρολόγιο.
Και μάθε ότι πάνω απ το σαρκίο βρίσκεται η ψυχή.
Μάθε επιτέλους να ιεραρχείς τα μεγέθη από πλευράς αξίας.
Όλα για το τομάρι...
Σωστότατο το σχόλιο 7:16 μμ και το σχόλιο 4:45 μμ σωστό.
ΔιαγραφήΞεπέρασε κάθε μέτρο ο ανώνυμος 3:10 πμ!!!