Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2019

Εις  μνημοσυνο του π. Γεωργιου Μεταλληνου που οταν διωκονταν στην Γερμανια ειμαστε οι μοναδικοι που τον ειχαμε συμπαρασταθη.

«Ἀπὸ τὴν Ἁγιοπατερικὴ Παράδοση στὴν «μεταπατερικὴ» ἀσυνέχεια»
Toῦ π. Γεωργίου Δ. Μεταλληνοῦ, Περιοδικὸ «ΕΡΩ», Τεῦχος Ἰανουάριος – Μάρτιος 2016
Παράδοση στήν γλώσσα τῆς Ὀρθοδοξίας σημαίνει τήν ἀδιάκοπη συνέχεια τοῦ ὀρθοδόξου τρόπου ὑπάρξεως, πού κλείνει μέσα του τήν ἀληθινή πίστη, ὡς φρόνημα καί στάση ζωῆς σέ ὃλες τίς πτυχές της.
1. Ἡ Θεολογία καί Ποιμαντική Πράξη τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέχρι τήν ἃλωση τῆς Κωνσταντινουπόλεως ἀπό τούς Ὀθωμανούς (1453) εἶχε ὡς κύριο στόχο της τήν διαφύλαξη τῆς Ὀρθοδοξίας, ὡς τῆς «ἃπαξ τοῖς ἁγίοις παραδοθείσης πίστεως» (Ἰούδ. 3), γιά τήν συνέχεια τῆς ὁμολογίας καί παραδόσεως τῶν Ἀποστόλων καί τῶν ἁγίων Πατέρων. Αὐτό ὅμως ἀπαιτοῦσε καί τήν λόγῳ καί ἔργῳ ἀπόκρουση τῶν αἱρέσεων γιά τήν προστασία τοῦ Ποιμνίου καί τήν διασφάλιση τῆς δυνατότητας σωτηρίας, δηλαδή θεώσεως.
Ἔτσι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀπό τόν 15ο ὥς τά τέλη τοῦ 19ου αἰῶνα παρέμεινε…
ἀμετακίνητη στή στάση της ἀπέναντι στόν δυτικό χριστιανισμό, τόν Παπισμό καί τόν Προτεσταντισμό (Λουθηρανισμό, Καλβινισμό, κ.λπ.) καί τόν Ἀγγλικανισμό, πού χαρακτηρίζονται σαφῶς ὡς αἱρετικές ἐκπτώσεις ἀπό τή Μία Ἐκκλησία.
Στά ὀρθόδοξα δογματικοσυμβολικά κείμενααὐτῆς τῆς περιόδου ἐκφράζεται θετικά ἡ ὀρθόδοξη ἐκκλησιαστική πίστη καί ἀποκρούονται οἱ πλάνες τῶν δυτικοχριστιανικῶν ὁμάδων, πού ἔχουν στερηθεῖ τόν χαρακτῆρα τῆς Ἐκκλησίας, σέ μία ἀδιατάραχτη συνέχεια καί συμφωνία μέ τήν βυζαντινή ἀντιρρητική παράδοση τῆς Ἐκκλησίας. Παρέμεινε ἔτσι ἀκμαία ἡ ὀρθόδοξη αὐτοσυνειδησία, κατά τήν ὁποία «ἡ Ὀρθόδοξος ἡμῶν Ἀνατολική καί Ἀποστολική Ἐκκλησία οὐ μόνον αἱρετικόν οὐ προσίεται δόγμα, ἀλλά καί τάς ὑποψίας αὐτάς ἀποκρούεται»2.
Ὁμολογεῖται, ἐπίσης, χωρίς περιστροφές, ὃτι «αὐτή μόνη ἡ τῶν Ἀνατολικῶν Ὀρθοδόξων (πάλαι μέν Ἑλλήνων, νῦν δέ Γραικῶν καί Νέων Ρωμαίων διά τήν Νέαν Ρώμην καλουμένων) Χριστιανῶν πίστις ἐστίν ἀληθής μόνη ἀκραιφνεστάτη»3.
Μέ ἀπόλυτη δέ κατάφαση τῆς ὀρθοδόξου ταυτότητος διαπιστώνεται, ὅτι «τά Λουθηροκαλβινικά καί Παπιστικά δόγματα οὐ συνάδει τῇ Ὀρθοδόξῳ ἡμῶν πίστει, ἀνθίστανται δέ μᾶλλον αὐτῇ καί πόρρω τῆς ἀληθείας ἀπεσχοίνισται»(ἒχουν ἀπορριφθεῖ).
Μόνη, συνεπῶς, παραδεκτή βάση τῆς ἐκκλησιαστικῆς ἑνώσεως εἶναι ἡ ἀπόλυτος ἑνότης τῆς πίστεως καί ἡ ὁμοφροσύνη στά δόγματα διά τῆς ἀνεπιφυλάκτου παρά τῶν ἑτεροδόξων ἀποδοχῆς τῶν ὀρθοδόξων δογμάτων. Μέ βάση δέ τήν σχετική δἠλωση τοῦ ἁγίου Μάρκου διακηρύσσεται ἐκ νέου ὅτι «ἐν τοῖς θείοις δόγμασιν οὐδαμοῦ χώραν ἔχει ποτέ ἡ οἰκονομία ἢ συγκατάβασις»5. Καί ὅλα αὐτά λέγονται σέ περίοδο ἐξουθενωτικῆς δουλείας καί ταπεινώσεως τοῦ Γένους τῶν Ὀρθοδόξων.
2. Ἡ ἀταλάντευτη αὐτή στάση τῆς ὀρθόδοξης ἐκκλησιαστικῆς ἡγεσίας ἀπέναντι στήν ἑτερόδοξη Δύση ἄλλαξε ἐπίσημα στίς ἀρχές τοῦ 20οῦ αἰῶνα, ἐπί πατριαρχίας Ἰωακείμ τοῦ Γ΄ (+1912). Αὐτό σημαίνει ὅτι μέ πνεῦμα θετικό ἐγκαινιάζεται στό ἐθναρχικό κέντρο μία νέα στάση ἀπέναντι στήν ἀποκρουόμενη ἕως τότε Δύση, κατά τό πνεῦμα τοῦ φιλοδυτικισμοῦ καί τῶν «οἰκουμενικῶν σχέσεων». Τό κύριο σημεῖο ἀναφορᾶς δέν θά εἶναι πλέον ἡ Ἀνατολή, ἀλλά ἡ Δύση, μέ ὅ,τι αὐτή ἐκφράζει. Ἡ ἀλλαγή αὐτή ὁριοθετεῖται ἀπό τρία σπουδαῖα κείμενα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου, τήν Ἐγκύκλιο τοῦ πατριάρχου Ἰωακείμ Γ΄ τό 1902 6, τό Διάγγελμα τοῦ 1920 7 καί τήν Ἐγκύκλιο τοῦ 1952 8.
Ἡ πρώτη πραγματοποιεῖ τό οἰκουμενιστικό ἄνοιγμα στὴ Δυτική Χριστιανοσύνη, ἐνῷ τά ἄλλα ἔχουν καθαρά προγραμματικό χαρακτῆρα, ἐγκαινιάζοντας καί προωθώντας τήν πορεία πρός τόν Οἰκουμενισμό μέ τήν «Οἰκουμενική Κίνηση». Ἡ συμμετοχή τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου σ’ αὐτήν ὁδήγησε στίς σημερινές ἐλεγχόμενες ἀπό τήν ὀρθόδοξη συνείδηση σχέσεις. Αὐτό ὅμως συνδέεται ἄμεσα μέ τήν προοδευτική ἐξίσωση τῶν δυτικῶν Ὁμολογιῶν μέ τή Μία Ἐκκλησία, τήν Ὀρθοδοξία. Μέ τό Διάγγελμα τοῦ 1920 τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο προσέφερε τόν καταστατικό χάρτη γιά τήν στάση, πού ὄφειλε νά τηρήσει στό μέλλον ἡ ὀρθόδοξη παράταξη μέσα στήν Οἰκουμενική Κίνηση.


Ἡ Ἐγκύκλιος τοῦ 1902 ἄνοιξε τόν δρόμο στή συμμετοχή μας στήν Οἰκουμενική Κίνηση, τό Διάγγελμα τοῦ 1920 προετοίμασε τήν εἴσοδό μας στό ΠΣΕ, ἐνῷ ἡ ἐπί Πατριάρχου Ἀθηναγόρα Ἐγκύκλιος τοῦ 1952 9 λειτούργησε ὡς ὁλοκλήρωση καί ἐπισφράγιση τῆς προγραμματισμένης αὐτῆς πορείας. Γι’ αὐτό μεγάλοι ὀρθόδοξοι Θεολόγοι, ὅπως ὁ Ἰωάννης Καρμίρης καί ὁ π. Γεώργιος Φλωρόφσκυ, παρά τήν ἀφοσίωσή τους στό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο, δέν παρέλειψαν νά ἐκφράσουν τόν δισταγμό τους στά ἀνοίγματα αὐτά καί τίς ἐπιφυλάξεις τους γιά τίς μέσῳ αὐτῶν δρομολογημένες ἐξελίξεις 10.
Ὑπεύθυνη ὅμως καί ἀντικειμενική κριτική στήν Οἰκουμενική Κίνηση ἔχει ἀσκήσει ὁ ὅσιος Ἰουστῖνος (Πόποβιτς), χαρακτηρίζοντας τόν Οἰκουμενισμό μέ τόν ἀκόλουθο τρόπο: «Ὁ Οἰκουμενισμός εἶναι κοινόν ὄνομα διά τούς ψευδοχριστιανούς, διά τάς ψευδοεκκλησίας τῆς Δυτικῆς Εὐρώπης. Μέσα του εὑρίσκεται ἡ καρδιά ὅλων τῶν εὐρωπαϊκῶν Οὑμανισμῶν μέ ἐπικεφαλῆς τόν Παπισμόν. Ὅλοι δέ αὐτοί οἱ ψευδοχριστιανισμοί, ὅλαι αἱ ψευδοεκκλησίαι, δέν εἶναι τίποτε ἄλλο παρά μία αἳρεσις παραπλεύρως εἰς τήν ἄλλην αἳρεσιν. Τό κοινόν εὐαγγελικόν ὄνομά των εἶναι ἡ παναίρεσις».
Καί διερωτᾶται: «Ἦτο ἄραγε ἀπαραίτητον ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία, αὐτό τό πανάχραντον Θεανθρώπινον σῶμα καί ὀργανισμός τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ, νά ταπεινωθῆ τόσον τερατωδῶς, ὥστε οἱ ἀντιπρόσωποί της θεολόγοι, ἀκόμη καί Ἱεράρχαι, νά ἐπιζητοῦν τήν ὀργανικήν μετοχήν καί συμπερίληψιν εἰς τό ΠΣΕ; Ἀλλοίμονον, ἀνήκουστος προδοσία» 11.
Ὁ Οἰκουμενισμός σ’ ὅλες τίς διαστάσεις καί ἐκδοχές του ἔχει ἀποβεῖ ἀληθινή βαβυλώνιος αἰχμαλωσία σχεδόν ὅλων τῶν τοπικῶν ἡγεσιῶν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας. Ἡ καύχηση καί ὁ αὐτοθαυμασμός τῶν Οἰκουμενιστῶν μας «γιά μία δῆθεν νέα ἐποχή, πού ἄνοιξε τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο» μέ τίς πατριαρχικές Ἐγκυκλίους τῶν ἐτῶν 1902 καί 1920, δέν δικαιώνονται, διότι «αὐτό πού κατορθώθηκε εἶναι νά νομιμοποιήσουμε τίς αἱρέσεις καί τά σχίσματα τοῦ Παπισμοῦ καί τοῦ Προτεσταντισμοῦ». Αὐτό εἶναι τό κατασταλαγμένο συμπέρασμα τοῦ π. Θεοδώρου Ζήση 12, τό ὁποῖο ἀδίστακτα προσυπογράφω.
3. Εἶναι, λοιπόν, φανερό ὅτι ὁ Οἰκουμενισμός ἀποδείχθηκε πλέον ὡς ἐκκλησιολογική αἵρεση, ὡς ἕνας «δαιμονικός συγκρητισμός», πού ἐπιδιώκει μία ὁμοσπονδιακή ἑνότητα τῆς Ὀρθοδοξίας μέ τήν δυτική αἱρετική πανσπερμία. Ἔτσι ὅμως, ἡ Ὀρθοδοξία δέν ἐπηρεάζει σωτηριολογικά τόν μή ὀρθόδοξο κόσμο, διότι ἔχει ἐγκλωβιστεῖ αὐτή, στά πρόσωπα τῶν κατά τόπους ἡγεσιῶν της, στίς παγίδες τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, πού κατεργάζονται τήν φθορά καί τήν ἀλλοτρίωσή της.
Ἀντί, λοιπόν, ἡ ἐκκλησιαστική ἡγεσία μας, νά ἀκολουθεῖ τό παράδειγμα τῶν Ἁγίων Πατέρων μας στή διαφύλαξη τῆς Ὀρθοδοξίας, ὡς τῆς μόνης δυνατότητας σωτηρίας ἀνθρώπου καί κοινωνίας, πράττει ἀκριβῶς τό ἀντίθετο. Συμφύροντας τήν Ὀρθοδοξία μέ τήν αἵρεση, στά ὅρια τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, καί οὐσιαστικά καταξιώνοντας τήν αἱρετική πλάνη, ἐπιφέρει τήν ἄμβλυνση τῶν κριτηρίων τοῦ ὀρθοδόξου πληρώματος καί στερεῖ καί αὐτό καί τόν κόσμο ἀπό τήν δυνατότητα σωτηρίας.
Στήν κατεύθυνση δέ αὐτή ἀκριβῶς ἀποδεικνύεται δαιμονική ἡ παρέμβαση τῆς λεγομένης «Μεταπατερικῆς Θεολογίας», ἡ ὁποία προσφέρει θεολογική κάλυψη καί στήριξη στήν οἰκουμενιστική μας ὑστερία καί στήν κατεδάφιση τῶν πατερικῶν καί παραδοσιακῶν μας θεμελίωνΑὐτό δέν γίνεται, βέβαια, μέ τήν κατ’ εὐθεῖαν πολεμική κατά τῆς συνοδικῆς καί πατερικῆς πίστεως –τοὐναντίον αὐτή συχνά ἐπαινεῖται ὑποκριτικά καί ἐξαίρεται– ἀλλά μέ τήν ἀμφισβήτηση τῶν νηπτικῶν προϋποθέσεών της, τήν ἀποφυγή τῆς καταδίκης τῶν αἱρέσεων καί τήν de facto, ἔτσι, ἀναγνώρισή τους ὡς Ἐκκλησίας, σωτηριολογικοῦ δηλαδή μεγέθους, ἰσοτίμου μέ τήν Ὀρθοδοξία.
Μέ αὐτό τόν τρόπο παραμερίζονται τελικά οἱ ἅγιοι Πατέρες καί ἡ διδασκαλία τους μέ τήν ἀνομολόγητη ἀνατροπή τῆς πίστεως καί πράξεως τῆς ἁγιοπατερικῆς Παράδοσης. Ἡ μεταπατερικότητα, δηλαδή, εἶναι, στήν οὐσία της ἀντιπατερικότητα, διότι ἀποδυναμώνει τήν πατερική παράδοση, χωρίς τήν ὁποία ἡ Ὀρθοδοξία παραμένει ἀθωράκιστη στή δίνη τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τήν ἐξυπηρέτηση τῶν σχεδίων τῆς Νέας Ἐποχῆς. Καί γιά νά παραφράσουμε τόν Ντοστογιέφσκυ: «Χωρίς Πατέρες ὅλα ἐπιτρέπονται»! Κατά τόν ἅγιο Γρηγόριο ὅμως τόν Παλαμᾶ, «τοῦτό ἐστιν ἀληθής εὐσέβεια, τό μή πρός τούς θεοφόρους Πατέρας ἀμφισβητεῖν»! Ἡ ἀπόλυτη δηλαδή ὑπακοή στούς Ἁγίους Πατέρες μας.
Σημειώσεις
1. Βλ. Ἰω. Ν. Καρμίρη, Τά Δογματικά καί Συμβολικά Μνημεῖα τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας, τ. 1, Ἀθῆναι 1962 καί τ. ΙΙ, Άθῆναι 1953.
2. «Ἀποκρίσεις… πρός τούς Ἀγγλικανούς Ἀνωμότους, Ἰ. Καρμίρη, σ. 791.
3. Στό ἴδιο, σ. 789.
4. Στό ἴδιο, σ. 793.
5. Στό ἴδιο, σ. 791.
6. Βλασίου Ι. Φειδᾶ, Αἱ Ἐγκύκλιοι τοῦ 1902 καί τοῦ 1904 ὡς πρόδρομοι τῆς Ἐγκυκλίου τοῦ 1920 ἐν τῇ εὐρυτέρᾳ οἰκουμενικῇ προοπτικῇ τῆς Μητρός Ἐκκλησίας, Ὀρθοδοξία 2003, σ.129-139 (ἐδῶ:129).
7. Διάγγελμα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου «Πρός τάς ἁπανταχοῦ Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ», Ἰω. Καρμίρη, σ. 950.
8. Στό ἴδιο, σ. 960.
9. Ἀπευθύνεται «πρός τάς αὐτοκεφάλους Ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας».
10. Ὁ μέν π. Φλωρόφσκυ τό 1961 ἀπομακρύνθηκε ἀπό τό ΠΣΕ, ὁ δέ Ἰωάννης Καρμίρης (τὸ 1953) δηλώνει περίφροντις ἀπό τίς ἐξελίξεις: «Εἶναι προφανές ὅτι ἡ ἀνεπιφύλακτος καί ἄνευ ὅρων συμμετοχή (τῆς Ὀρθοδοξίας) εἰς δογματικά συνέδρια καί ἡ ὀργανική σύνδεσις αὐτῆς μετά πολυαρίθμων ποικιλωνύμων Ἐκκλησιῶν καί Ὁμολογιῶν καί αἱρέσεων ἐπί βάσεως δογματικῆς καί ἐκκλησιολογικῆς ἐν τῷ Παγκοσμίῳ Συμβουλίῳ τῶν Ἐκκλησιῶν θά ἐσήμαινε παρέκκλισιν ἀπό τῆς ὑπό τοῦ Πατριαρχικοῦ Διαγέλματος τοῦ 1920 χαραχθείσης γραμμῆς περί συνεργασίας αὐτῆς μόνον ἐν τοῖς ζητήμασι τοῦ Πρακτικοῦ Χριστιανισμοῦ καί γενικῶς δέν θά ἦτο σύμφωνος πρός τάς θεωρητικάς ἀρχάς τῆς Ὀρθοδοξίας καί τήν μακραίωνα παράδοσιν αὐτῆς, ὡς καί τήν διδασκαλίαν καί πρᾶξιν τῶν ἑπτά Οἰκουμενικῶν Συνόδων καί τῶν μεγάλων Πατέρων αὐτῆς» (ὅπ. π., σ. 953).
11. π. Ἰουστίνου Πόποβιτς, Ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία καί ὁ Οἰκουμενισμός, Θεσσαλονίκη 1974, σ. 224.
12. Βλ. ἄρθρο του στόν «Ὀρθόδοξο Τύπο» τῆς 16.7.2004.

27 σχόλια:

  1. Ο Θεός να αναπαεύει τον ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ π. Γεώργιο Μεταλληνό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αμήν. Ας τον παραλάβει σαν αντιοικουμενιστή.

      Διαγραφή
    2. Οχι να τον παραλάβει σαν αντιοικουμενιστή, ανώνυμε 6:31 μμ ήταν Μεγάλος Αντιοικουμενιστής! Μακάρι και εσύ να τους έμοιαζες στο ελάχιστο στον Αντιοικουμενισμό του!

      Διαγραφή
    3. Λες;;; αντε. Μακαρι.

      Διαγραφή
  2. Μεγάλος αντιοικουμενιστής ο π. Γεώργιος!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Να μας γράψεις περισσότερα για τον διωγμό Οδυσσέα.
    Ποιοί τον δίωξαν;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνώ. Και να το βάλει να φαίνεται στην σελίδα για πολύ καιρό.

      Διαγραφή
  4. Αντικοικουμενιστή τον λέτε;
    ο επισκοποκεντρισμός δεν μου ακουγέται για Ορθόδοξη διδασκαλία;
    Ο Θεός να τον συγχωρέσει και να φωτίσει εμάς.

    https://youtu.be/7IVledLWvMg

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μεγάλος Αντιοικουμενιστής είναι ο π. Γεώργιος Μεταλληνός φανατικέ ανώνυμε. Σε λέω φανατικό διότι ο αντιοικουμενισμός του π. Γεώργιου Μεταλληνού βγάζει μάτι απο χιλιόμετρα!!!
      Πολύ πιο μεγάλος Αντιοικουμενιστής ο π. Γεώργιος Μεταλληνός απο μερικούς επιπόλαιους και εγωιστές που νομίζουν τους εαυτούς τους σαν μεγάλους Αντιοικουμενιστές!!!!

      Διαγραφή
    2. Καλά Χριστούγεννα.
      Ο ίδιος είμαι.
      Απάντησέ μου πρώτα τι είδους θεωρία είναι ο επισκοποκεντρισμός.
      Είναι Ορθοδοξη ή οικουμενιστικη;
      Εγω ειμαι φανατικος;
      Και εγω μπορω να σε πω φανατικο και εγωιστη, αλλα δεν σε ξερω.
      Απλα εγγραψα τι βλεπω να λεει ο ιδιος ο π. Γεωργιος Μεταλληνος σε ομιλια του.
      Υ.Γ. στο 1ο σχολιο, παραπεμπω σε εναν συνδεσμο.
      Μπορειτε να τον κανετε αναζητηση και να ακουσετε την ομιλια.

      Διαγραφή
    3. Είσαι άσχετος με τα θεολογικά ανώνυμε 1:57 μμ
      Ο επισκοκεντρισμός δεν είναι ούτε ορθόδοξος, ούτε οικουμενιστικός.

      Το πρόβλημα είναι τί εννοεί ο καθένας ως επισκοποκεντρισμό. Κάποιοι ελαφρόμυαλοι μπορεί να εννοούν την ορθόδοξη διδασκαλία περι του επισκόπου που διδάσκει ο άγιος Ιγνάτιος ο Θεοφόρος. Αλλοι μπορεί να εννοούν τον κακό επισκοποκεντρισμό.

      Ο π. Γεώργιος Μεταλληνός δεν είχε ποτέ τον κακό επισκοποκεντρισμό. Ηταν Ορθόδοξος με βαθιά γνώση της Ορθοδοξίας!

      Ρωμιός Ελλην

      Υ.Γ.
      Δεν άκουσα τον σύνδεσμο, ούτε καν τον άνοιξα, απο έλλειψη χρόνου. Ομως τον π. Γεώργιο γνωρίζω πολύ καλά και γνωρίζω ότι δεν έχει στο παραμικρό τον κακό επισκοποκεντρισμό.

      Διαγραφή
    4. Οπως επιθυμεις .
      Παντως δεν εγγραψα κατι κακο , απλα εγγραψα αυτο που βλεπω.
      Υπαρχει και καλος επισκοποκεντρισμος; με λες ασχετο, δεν ξερω τι εννοεις.
      Παντως μπορεις να μου γραψεις αυτο του Αγιου Ιγνατιου του Θεοφόρου που λες να μαθω και εγω ο ασχετος.

      Διαγραφή
  5. Ο Θεός να αναπαύσει τον αγαπημένο μας π. Γεώργιο Μεταλληνό.
    Ευχόμαστε να έχει μια καλή θέση μέσα στον παράδεισο .
    Δεν ξέρω άμα διώχθηκε, διότι βκέπω στην εξόδιο ακολουθία παρευρίσκοντε πολύ Ιεράρχες της Εκκλησίας της Ελλάδας. Πάντως πιστεύω πως λείπουν ιερείς σαν αυτόν.
    Ο Θεός μαζί μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είσαι επιπόλαιος ανώνυμε 5:46 μ.μ. γιατί κρίνεις απο το γεγονός ότι πήγαν στην κηδεία του αρκετοί επίσκοποι και βγάζεις απ' αυτό συμπέρασμα ότι ...δεν διώχθηκε πριν πολλά χρόνια!!!! Τί ανοησία είναι αυτή;;;

      Και ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης και ο Νικόλαος Σωτηρόπουλος διώχθηκαν και παρ' όλα αυτά ήρθαν στην κηδεία τους πολλοί επίσκοποι!!

      Βλέπεις πόσο παθιασμένα και άδικα κρίνεις;;;

      Διαγραφή
    2. Μην κάνετε τέτοιες συγκρίσεις αγαπητέ.
      Καταρχάς στον Νικολαο Σωτηροπουλο νομιζω πως δεν φορεσανε αμφια οι ιεραρχες.
      Δεν κρινω παθιασμενα και αδικα.
      Αντιθετως εσυ με το να λες οτι κρινω ετσι, απο μια διατυπωση που αν και δεν την ολοκληρωσα,
      αφησα ετσι το περιθωριο μερικοι να κρινουν οπως αυτοι νομιζουν.

      Θα μπορουσα να πω οτι ειναι αφορισμενος απο τους Ιερους Κανονες επειδη σε καποια ομιλια του μιλησε για επισκοποκεντρισμο (υπερ αυτου)
      αλλα προτιμω να μην το κανω, να μην παιρνω αμεσως την θεση του κριτη.
      Εγγραψα κιολας οτι πιστευω πως λειπουν ιερεις σαν αυτον.

      Ο Θεος μαζι σου .
      Καλα Χριστουγεννα

      Διαγραφή
    3. Είστε με τα καλά σας ανώνυμε 2:03 μμ ;;;
      Συνεχίζεται τον ίδιο παραλογισμό;;;

      Τί ήταν ο αείμνηστου Νικόλαος Σωτηρόπουλος για περιμένεις να του φορέσουν άμφια; Κληρικός;;
      Παραλογίζεσαι και αδικείς στενοκέφαλα τον μεγάλο Αντιοικουμενιστή π. Γεώργιο Μεταλληνό!

      Είστε αγράμματος στα εκκλησιαστικά αγαπητέ!

      Καλά μυαλά!

      Διαγραφή
    4. Ηρεμησε φιλτατε! Ηρεμησε! Χαλαρωσε! Σαν παλαιοημερολογιτης κανεις.
      Δεν διαβαζεις αυτο που γραφει ο αλλος και αμεσως να τον βγαζεις αμυαλο! Για τους ιεραρχες ειπα οτι δεν ειδα να φορεσανε αμφια.
      Εσυ παραλογιζεσαι.

      "Απο τους γραμματιζουμενους θα ερθει το κακο" Αγ. ΚΟΣΜΑΣ ΑΙΤΩΛΟΣ
      Να σε καλα, και το καλα μυαλα για σενα ειναι που κανεις σαν παλαιοημερολογιτης.
      Μαλλον ειναι πακετο φαινεται.
      ΟΠΟΙΟΣ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟ, ΚΑΤΑΛΗΓΕΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΗ.
      ελπιζω πως οχι.

      Διαγραφή
    5. Υ.Γ. : ΨΥΧΩΣΗ ΠΑΛΑΙΟΗΜΕΡΟΛΟΓΙΤΩΝ:

      1 ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΖΟΥΝ .
      2 ΑΦΟΡΙΖΟΥΝ
      3 ΚΑΘΑΙΡΟΥΝ
      4 ΑΣΧΟΛΟΥΝΤΕ ΜΕ Ο,ΤΙ ΘΕΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΧΡΙΣΤΟ.
      5 ΒΓΑΖΟΥΝ ΟΣΟΥΣ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥΣ ΩΣ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ- ΣΧΙΣΜΑΤΙΚΟΥΣ- ΤΡΕΛΛΟΥΣ- ΑΝΟΗΤΟΥΣ - ΑΛΗΤΕΣ- ΠΡΟΣΚΥΝΗΜΕΝΟΥΣ (ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΟΥΣ ΟΛΕΣ) - ΠΑΠΙΚΟΥΣ- ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ- ΖΩΑ: ΜΟΥΛΑΡΙΑ- ΣΚΥΛΟΥΣ- ΑΓΕΛΑΔΕΣ- ΚΟΡΑΚΙΑ- ΦΙΔΙΑ (<---ΣΥΝΗΘΕΣΤΕΡΩΣ)
      ΑΛΗΤΕΣ (ΧΑΧΑΧΑΑΧΑΧ) κ.α. πολλά.
      6 ΕΧΟΥΝ ΦΑΝΑΤΙΣΜΟ .
      7 ΕΠΙΚΑΛΟΥΝΤΕ ΑΓΙΕΣ ΓΡΑΦΕΣ, ΠΑΤΕΡΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΓΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΓΑΖΟΥΝ ΑΠ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ (το ημερολογιο δηλαδη, αλλα και αλλα πολλα)
      7 ΕΧΟΥΝ Π Ρ Ο Σ Ω Π Ο Λ Α Τ Ρ Ε Ι Α . ΝΑΙΙ ΠΡΟΣΩΠΟΛΑΤΡΕΙΑ.

      κ.α.

      Προκληση για ολους εμας τους "αντιοικουμενιστες"
      Κοιταξτε ποσα απο αυτα εχουμε.
      Ο Θεος μαζι μας.

      Διαγραφή
    6. Υ.Γ. 2 .
      Τρεφω βαθυα εκτιμηση για τον π. Γεωργιο

      Διαγραφή
    7. Προς τον "αντιοικουμενιστή" 8:04, 8:13 και 8:16 πμ

      Οι παλαιοημερολογίτες δεν υπερασπίζονται τον π. Γεώργιο Μεταλληνό αλλά σαν και εσένα τον πλανεμένο νομίζουν ότι επειδή δεν έκανε τα δικά τους καμώματα, πώς δεν είναι Αντιοικουμενιστής!!!

      Ηρεμος είμαι. Εσύ κοίταξε να ηρεμήσεις και να μην παθαίνεις ψύχωση πώς είσαι ο μόνος αντιοικουμενιστής και όλοι οι άλλοι οι μεγάλοι Αντιοικουμενιστές δήθεν για σένα δεν είναι αντιοικουμενιστές....

      Διαγραφή
    8. Aναρρωτιεμαι αν ετσι κανεις επειδη (καταλαβες πως) δεν σεβομαι τον μακαριστο πατερα Γεωργιο.
      Πως θα κανεις αμα καποιος αιρετικος λεει τον Χριστο μονοφυσιτη;;
      Θα του παρεις το κεφαλι και λιγα λεω εε;;;
      Με αγαπη στα λεω αυτα αδελφε.
      Και ειμαι ευγνωμων στον πατεες Γεωργιο.
      Αλλα εσυ αντι να με παραπεμψεις σε αναλογα ιστολογια που παρουσιαζουν τον διωγμο του ή
      να με πεις "...ομως διωχτηκε"
      Λιγο ελειψε να με αφορισεις .
      Να εισαι παντα καλα.

      Διαγραφή
    9. Ηρέμησε ανώνυμε 12:27 μμ, μην είσαι τόσο πολύ φοβιτσιάρης.
      Μην φοβάσαι, δεν πρόκειται να σου πάρει κανείς το κεφάλι.
      Μην φοβάσαι!
      Αντίλογος απλά είναι στις ελαφρόμυαλες κατηγορίες σου!

      Τον διωγμό του, τον ξέρει ο Οδυσσέας, απο εκεί το ακούσαμε και δεν έχουμε κανένα λόγο να το αμφισβητήσουμε.

      Διαγραφή
    10. E αντε παρατα με ρε φιλε.
      Τι ειναι αυτο το πραγμα;
      Πως κανεις ετσι;
      Χριστιανος εισαι εσυ;
      Γιατι στο καλο χλευαζεις τον αλλο;
      Πραγματικα θα εκανε κατι τετοιο καποιος Αγιος; τουλαχιστον οχι απο το διαδυκτιο ρε φιλε. Να με ηξερες απο κοντα θα μπορουσα να το δεχτω ισως. Και μην αρχισεις τις φιλοσοφιες "φαινεσαι απο τα λογια σου"....
      Δεν το συνεχιζω.
      Αλλα ο μεγαλυτερος ελαφρομυαλος απ τους δυο μας, (μαλλον)εισαι εσυ. Που οποιον διαφωνει μαζι σου τον βγαζεις τρελλο.
      Εγω οσο και να διαφωνω μαζι σου δεν σε λεω ελαφρομυαλο.

      Ντροπη μου να κανω κατι τετοιο,
      και ο αθεος που θα διαβασει το σχολιο μου να σκανδαλιστει περισσοτερο. Και να χλευαζει και αυτος. Και ετσι φιλε, να καταντησουμε μια κοινωνια που ο ενας ΧΛΕΥΑΖΟΥΜΕ τον αλλον.

      Δεν ειμαι Χριστιανος για να σκανδαλιζω και να κρινω τους αλλους.
      Οπως και δεν εκρινα τον Μακαριστό πατηρ και σου ειπα κιολας του ειμαι ευγνωμων. Αλλα εσυ εκει.
      Εχω εξαντληθει, να συναντω ανθρωπους που αρεσκοντε στο να χλευαζουν τους υπολιπους.
      ..Κυριως αθεοι ειναι αυτοι .

      Διοτι αμα εσυ σαν Χριστιανος παιρνεις το δικαιωμα να λες τον αλλον ελαφρομυαλο, ο αλλος σαν αθεος; ειναι ο τελειος κριτης και θεος του εαυτου του, και ισως και των αλλων...

      Βεβαια αν ο ανθρωπος εχει διαβασει απο ολα, και εχει αφιερωσει ωρες ολοκληρες στο να διαβαζει ειτε σε βιβλια ειτε σε οθονες κατι συγκεκριμενο σαν την Εκκλησια, τον π. Γεωργιο ή τον π. Δημητριο ή τον κάθε πατήρ που του τρεφει ιδιαιτερη εκτιμηση και συμπαθεια .... τοτε αρνειται οτι λανθανει πανω στο οτιδηποτε.
      Για αυτο και παλι θα με χλευασεις σαν να ειμαι ό,τι πιστευεις για μενα. Διοτι με ολα αυτα που εχεις διαβασει απο τον κ. Οδυσσεα (που προφανως ειναι ο Ιστολογος αν καταλαβα;)
      εισαι ενας νέος πάπας ..
      Όπως βεβαιως και πολλοι αλλοι . (Και εγω βεβαια..αλλα τουλαχιστον προσπαθω να ειμαι οσο μπορω αντικειμενικος ή να μην προσβαλλω κανεναν) Ειτε ιερεις ειτε θεολογοι..


      "Απ ολα εχει ο μπαξες" ...

      Αν θες να συνεχισεις συνεχισε.
      Λογικα θα συνεχισεις να με λες ελαφρομυαλο. Δεν σε παρεξηγω.
      Και εγω πολλες φορες πιανω τον εαυτο μου να νομιζει πως ειναι ο μεγαλυτερος σοφος.

      Αλλα μετα βλεπω τους βιους των Αγιων. Που ο Ιδιος ο Θεος τους φανερωθηκε, και ομως δεν χλευαζαν ακομα και τον μεγαλυτερο αμαρτωλο.

      Δεν θα συνεχισω αλλο.
      Ηδη απο τα λεγομενα μας, εχουν σκανδαλιστει αθεοι που διαβαζουν τα σχολια.
      Αλλα αν θες να συνεχισεις και να γραψεις απαντηση, απαντησε μονο σε αυτο:
      Αν εσυ σαν Χριστιανος παιρνεις το δικαιωμα να λες τον αλλο ελαφρομυαλο,
      τι στο καλο μπορεις να περιμενεις απο εναν αθεο;

      Διαγραφή
  6. Ο ανώνυμος που υποστήριξε τον π. Γεώργιο Μεταλληνό δεν είναι καθόλου ελαφρόμυαλος, τουλάχιστον στα σχόλια του. Αντίθετα εσύ ανώνυμε 3:36 μμ είσαι ελαφρόμυαλος πολύ, τουλάχιστον στα σχόλια σου εδώ.

    Μην παραπονιέσαι και απο πάνω!
    Παριστάνεις τον ξερόλα την στιγμή που δεν ξέρεις τίποτα.
    Αμφισβητείς την επώνυμη μαρτυρία του κ. Οδυσσέα για τον διωγμό του π. Γεώργιου Μεταλληνού, απο μεγάλο ξερολισμό, ελαφρομυαλιά αι κουταμάρα!!

    Φοβάσαι τόσο τον αντίλογο στις κουταμάρες σου, ώστε φαντάζεσαι οτι θα σου...κόψουν το κεφάλι!!

    Και τώρα ευφάνταστα φαντάζεσαι ότι σκανδαλίζονται ...οι άθεοι επειδή σε διόρθωσαν στις κουταμάρες σου και σε αποκάλεσαν σωστά ελαφρόμυαλο (όχι τρελλό)!!
    Κουταμάρες στο τετράγωνο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαλιστα.
      Οπως θελεις ρε φιλε.
      Αλλα εγω σου ειπα οτι ο Απ.Παυλος δεν επιτρεπει ουτε μωρο να λεμε τον αδελφο μας.
      Και εδω με λετε ελαφρομυαλο.

      Οπως θες ρε συ. Δεν εχω πλεον προβλημα. Συνιθησα να βλεπω αθεους να με χλευαζουν σε σχολια που υποστηριζω τον Θεο.
      Τωρα πρεπει να καταλαβω- να συνηθισω και να εμπεδωσω οτι αυτο περναει και στους Χριστιανους.
      Ισως καποτε να καταλαβεις πως το εννοω και να παψεις να παριστανεις τον παντογνωστη και εσυ και εγω επειδη εχουμε διαβασει αρθρα και δεν ξερω γω τι αλλο.
      Εγω, σε αυτον που επιμενει να με αποκαλει ελαφρομυαλο σας λεω πως:
      Αμα μεταξυ Χριστιανων, ο ενας τον αλλον τον λεει ελαφρομυαλο....
      Τοτε αθεος-με Χριστιανο θα παιρνουν κεφαλια.

      Ηδη εγγραψα πολλα.
      Αμα ΕΣΥ θες να υποστηριξεις τον εαυτο σου, θα το κανεις.
      Δεν μπορει να σε εμοοδισει τιποτα.
      Ουτε ο λογος Του Θεου, που λεει ουτε ''ρε" να λες τον αλλον.

      Και αφου και εσυ θιχτηκες τοσο πολυ απο μια ερωτηση για τον μακαριστο π. Γεωργιο.....
      Τι να σου πω;
      Προσωπολατρεια,αν δεν ειναι αυτο, τι ειναι;


      Βεβαια τσαμπα τα εγγραψα ολα αυτα.
      Αν ΕΣΥ ΘΕΣ ΝΑ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΕΣΑΙ τον εαυτο σου, θα το κανεις. ΧΩΡΙΣ ΕΛΕΟΣ.
      Ακομα και ελαφρομυαλους θα λες τους αλλους.

      Ηδη εφφραψα αρκετα. Αμα εμεις σαν Χριστιανοι δεν εχουμε ταπαινο φρονημα και βγαζουμε τους προβκηματισμενους (αυτους που προβληματιζοντε με κατι) αδελφους μας ελαφρομυαλους=τρελλους.... τοτε οι αθεοι- εμας δεν ξερω τι θα μας κανουν.

      Διαγραφή
    2. Προς ανωνυμο 10:14 μ.μ.
      δεν βλεπω κατι κακο να γραφει ο ανωνυμος 3:36. Αλλα οπως νομιζει ο καθενας.
      Απλα δεν χρειαζοταν να τον πειτε ελαφρομυαλο.
      Απλα πειτε του οτι δεν ειναι ενημερωμενος πανω στο θεμα.
      Νομιζω θα ηταν πιο ευηχο απο το ελαφρομυαλος και κουταμάρας.


      https://youtu.be/6WHN6xzyww4

      Διαγραφή
  7. Προς ανώνυμο 4:50 μμ
    Μεγάλες είναι οι κουταμάρες που έγραψε ο 3:36. Εσείς δεν βρίσκετε καμία;;

    Ελαφρόμυαλος είναι αυτός που σκέφτεται ελαφρά, πολύ επιπόλαια. Δεν είναι κακό να λέμε την αλήθεια. Δυστυχώς μια ελαφρομυαλιά είναι το σχόλιο του 3:36. Εωλα συμπεράσματα και άλογες προεκτάσεις!!!
    Εδώ αυτός κατηγορεί κουτά τον πασίγνωστο και
    ξακουστό αντιοικουμενιστή π. Γεώργιο Μεταλληνό και ελαφρόμυαλα αμφισβητεί την προσωπική μαρτυρία του κ. Οδυσσέα για τον διωγμό του π. Γεωργίου Μεταλληνού και τώρα θα κολλήσουμε στον δίκαιο χαρακτηρισμό του ελαφρόμυαλου;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου