Παρασκευή 29 Νοεμβρίου 2019


Σχετική εικόνα
Τά πρεσβεῖα τοῦ 28ου Ἱεροῦ Κανόνος τῆς Δ’ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἐν Χαλκηδόνι πού ἐπικαλεῖται ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος, ἄνευ ὅμως τῆς ἑρμηνείας τοῦ Ἱεροῦ Κανόνος!
Καταπατεῖται καί ὁ 12ος Κανών τῆς ἰδίας Συνόδου;
Παρακολουθῆστε πρῶτα στό παρακάτω βίντεο αὐτά πού εἶπε ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαῖος σχετικά μέ τίς ἀποφάσεις πού πῆρε καί ἐφήρμοσε ἕναν χρόνο μετά ὅσον ἀφορᾶ τό οὐκρανικό ζήτημα, σέ ὁμιλία του πρός τήν ὁμογένεια τῆς Πόλης, στίς 21 Ὀκτωβρίου 2018 καί κατόπιν θά γίνει ἀντιπαραβολή δύο Ἱερῶν Κανόνων, ἀλλά μέ τήν ἑρμηνεία τους, καί βγάλτε μόνοι σας τά συμπεράσματά σας γιά τήν κανονικότητα τῶν ἐνεργειῶν πού ἔλαβαν χώρα!
Κατ’ ἀρχήν, νά δηλώσω δημόσια πώς δέν ἔχω καλοπληρωθεῖ ἀπό Ρώσους προπαγανδιστές γιά νά ὑποσκελίζω Πρόσωπα καί Θεσμούς. Μπορεῖ νά ὑπάρχουν, κακῶς, καί τέτοιοι ἀνταγωνισμοί ἀνάμεσα σέ Ἐκκλησίες καί Κρατοῦντες εἰς βάρος τῆς κατά Θεόν ἑνότητος-διότι ἡ ἀνθρώπινη δόξα πολλούς ἐγέλασε-ἀλλά δέν ἀφοροῦν ἐμένα προσωπικά. Σέβομαι τήν Ἐκκλησία τοῦ ΧΡΙΣΤΟΥ χωρίς ἐμπάθεια σέ πρόσωπα καί σεβαστές εἰκόνες Θεοῦ καί γι’ αὐτό ἐπιμένω στό Εὐαγγέλιο, στούς Ἱερούς Κανόνες καί σέ αὐτά πού μᾶς παρέδωσαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες.
Ὁ Κύριος νά δοξάζεται καί ἡ Ἁλήθειά Του νά λέγεται. Αὐτό πρέπει νά εἴναι τό μέλημα ὄλων μας.
Εἰσέρχομαι στό κυρίως θέμα γιατί αὐτό εἶναι τό οὐσιαστικό.
Ὁ Πατριάρχης στό βίντεο ἐπικαλέστηκε Ἱερό Κανόνα γιά τά προνόμιά του (τόν 28ο ) τῆς Δ΄ ἐν Χαλκηδόνι Οἰκουμενικῆς Συνόδου, προφανῶς αὐτόν:
Ἀμέσως παρακάτω σᾶς ἀντιγράφω ἀπό τό Ἱερόν Πηδάλιον τήν ἑρμηνεία αὐτοῦ τοῦ Κανόνος ὑπό τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου. Θά ἤθελα νά προσέξετε δύο πράγματα.

Ὅτι τά πρεσβεῖα-προνόμια τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως εἶναι κατ’ οὐσίαν τίτλος τιμῆς καί ἑποπτείας ὥστε νά μήν ὑπάρχουν αὐθαιρεσίες ἀπό τίς Ἐκκλησίες πού ὑπάγονται στό Φανάρι, προκειμένου νά διαφυλάττεται ἡ ἐκκλησιαστική τάξη. Δέν ἔχουν νοηματοδότηση καί νομιμότητα ἀπολυταρχικῶν παρεμβάσεων καί ἀποφάσεων τύπου ἀλαθήτου Πάπα Ρώμης.
Δῶστε προσοχή στά ἔντονα κόκκινα γράμματα τοῦ Κανόνος πού σᾶς ἐπισημαίνω. Ἐκεῖ φαίνεται ἀκόμη πιό ξεκάθαρα ὅτι ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης δέν μπορεῖ νά χειροτονεῖ «καθώς αὐτός βούλεται καί ψηφίζῃ», πόσο μᾶλλον νά ἀποφασίζει, νά διατάζει καί νά ἐφαρμόζει κατ’ ἰδίαν.
Ἑρμηνεία τοῦ ΚΗ’ Ἱεροῦ Κανόνος ἀπό τόν Ἅγιο Νικόδημο τόν Ἁγιορείτη:
«Ἐπειδή εἰς τήν δ΄ ταύτην Σύνοδον ἀνεγνώσθη ὁ γ΄ Κανών τῆς β΄ Συνόδου, ὅστις διορίζει νά ἔχη ὁ Κωνσταντινουπόλεως τά πρεσβεῖα τῆς τιμῆς μετά τόν Ρώμης, ὡσάν ὁποῦ αὐτή εἶναι νέα Ρώμη; διά τοῦτο καί οἱ Πατέρες τῆς Συνόδου ταύτης, διά τοῦ παρόντος Κανόνος αὐτῶν ἀνανεοῦσι καί ἐπιβεβαιοῦσι τόν ρηθέντα Κανόνα, καί τά αὐτά ὁρίζουσι καί ψηφίζονται διά τά πρεσβεῖα τῆς αὐτῆς Κωνσταντινουπόλεως νέας Ρώμης,. Δι’ ὅτι, λέγουσι, καθώς εἰς τόν θρόνον τῆς πρεσβυτέρας Ρώμης, διά τό νά εὑρίσκετο βασιλεία εἰς τήν πόλιν ἐκείνην, μέ δίκαιον τρόπον ἔδωκαν οἱ Πατέρες προνόμια, τό νά λέγεται δηλαδή πρῶτος τῇ τάξει, τῶν λοιπῶν Πατριαρχῶν· τοιουτοτρόπως μέ τόν αὐτόν καί ἀπαράλλακτον κινούμενοι σκοπόν οἱ ρν’ Θεοφιλέστατοι Ἐπίσκοποι τῆς β΄ Συνόδου, ἔδωκαν τά ἴσα, καί ἀπαράλλακτα προνόμια κρίναντες εὔλογον, ὅτι ἡ πόλις αὕτη, ἐπειδή καί ἐτιμήθη μέ Βασιλείαν καί Σύγκλητον, παρομοίως, ὡς καί ἡ Ρώμη, πρέπει νά ἀπολαμβάνῃ παρομοίως μέ τήν Ρώμη καί τά ἴσα προνόμια, καί νά μεγαλύνεται καί αὐτή ὥσπερ ἐκείνη, εἰς τά ἐκκλησιαστικά πράγματα· μέ τούτην μόνην τήν διαφορά, ὅτι ἡ μέν πρεσβυτέρα Ρώμη νά ἦναι πρώτῃ τῇ τάξει, ἡ δέ νέα Ρώμη, νά ἦναι δευτέρα τῇ τάξει. Πρός τούτοις ὁρίζομεν καί ψηφιζόμεθα, ὥστε νά χειροτονοῦνται ἀπό τόν προρρηθέντα ἁγιώτατον θρόνον τοῦ Κωνσταντινουπόλεως, ἤ μόνοι οἱ Μητροπολίται (ἀλλ’ οὐχί δηλ. καί οἱ Ἐπίσκοποι, οἱ ὑποκείμενοι τοῖς Μητροπολίταις, Ἕκαστος γάρ τούτων χειροτονεῖται ἀπό τόν εἰδικόν του Μητροπολίτην μετά τῶν Ἐπισκόπων τῆς ἐπαρχίας, καθώς οἱ θεῖοι Κανόνες διαγορεύουσι, καί μάλιστα ὁ ς’ τῆς α’), οὐ μόνον δέ νά χειροτονοῦνται οἱ τῶν εἰρημένων Διοικήσεων Μητροπολῖται, ἀλλά δή καί οἱ Ἐπίσκοποι οἱ εἰς τούς βαρβαρικούς τόπους εὑρισκόμενοι τούς γειτονεύοντας εἰς τάς ρηθείσας αὐτάς Διοικήσεις, καθώς οἱ μέν Ἀλανοί λεγόμενοι, παράκεινται καί συνορεύουσι μέ τήν τοῦ Πόντου Διοίκησιν, οἱ δε Ρῶσσοι, μέ τῆς Θράκης. Πλήν οἱ ρηθέντες Μητροπολῖται νά μή χειροτονοῦνται ἀπό τόν Κωνσταντινουπόλεως, καθώς αὐτός βούλεται καί ψηφίζει, ἀλλά τάς ψήφους μέν νά κάμνῃ ἡ ὑπ’ αὐτῶν Σύνοδος, καί νά τάς ἀναφέρῃ, κατά τό σύνηθες εἰς τόν Κωνσταντινουπόλεως, αὐτός δέ νά χειροτονῇ ἀπό ἐκείνους, εἰς τούς ὁποίους ἤθελαν συμφωνήσουν οἱ ψηφίσαντες, ἤ ὅλοι, ἤ οἱ περισσότεροι».
Μετά ἀπό τήν ἑρμηνεία τοῦ ΚΗ’ Ἱεροῦ Κανόνος τῆς Δ΄ ἐν Χαλκηδόνι Οἰκουμενικῆς Συνόδου, καταλαβαίνει κανείς πώς ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης ἑποπτεύει ὥστε νά τηρεῖται ἡ ἐκκλησιολογική τάξη στήν ἔγκυρη χειροτονία Μητροπολιτῶν καί Ἐπισκόπων, καί μάλιστα πάντοτε σεβόμενος τήν Σύνοδο τῆς Τοπικῆς Ἐκκλησίας στήν ὁποία ὑπάγονται.
Κάνετε τώρα τίς ἀναγωγές σας στούς καταδικασμένους «ἱερωμένους» τῆς Οὐκρανίας ὑπό τῆς Ρωσικῆς Συνόδου τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας, ἡ ὁποία ἀνέφερε στόν Οἰκουμενικό Πατριάρχη τίς κατά τῶν Κανόνων αὐθαιρεσίες τους, καί ἀντ’ αὐτοῦ, ὁ ἴδιος καί ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἑλλάδος καθ’ ὐπόδειξίν του καί κατ’ ἰδίαν τοῦ Ὀρθοδόξου κόσμου, χάρισαν ἀναγνώριση καί Αὐτοκεφαλία!
Πᾶμε τώρα νά δοῦμε καί ποιός ἄλλος Ἱερός Κανών ἐκ τῆς ἰδίας Οἰκουμενικῆς Συνόδου καταπατήθηκε. Διότι ψάχνοντας τόν Ἱερό Κανόνα πού ἀφορᾶ τά προνόμια τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, δυστυχῶς βρῆκα κι ἄλλον Ἱερό Κανόνα νά καταπατεῖται, τόν 12ο (ΙΒ΄) τῆς ἰδίας Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἐν Χαλκηδόνι!
Τόν παραθέτω:
Ἀμέσως παρακάτω σᾶς ἀντιγράφω ἀπό τό Ἱερόν Πηδάλιον τήν ἑρμηνεία καί αὐτοῦ τοῦ Κανόνος ὑπό τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου. Δῶστε προσοχή στά ἔντονα κόκκινα γράμματα πού ἐπισημαίνω.
Ἑρμηνεία τοῦ ΙΒ’ Ἱεροῦ Κανόνος ἀπό τόν Ἅγιο Νικόδημο τόν Ἁγιορείτη:
«Ἐπειδή μερικοί φίλαρχοι Ἐπίσκοποι, προσερχόμενοι εἰς τούς Βασιλεῖς, διά προσταγμάτων βασιλικῶν (ταῦτα γάρ εἶναι τά πραγματικά ὁποῦ λέγει ἐδῶ ὁ Κανών), ἐζήτουν νά τιμῶνται μέ Μητροπόλεως ὄνομα αἱ Ἐπισκοπαί των, καί τήν μίαν ἐπαρχίαν καί Μητρόπολιν, εἰς δύο ἐμοίραζον, ὥστε ἐκ τούτου ἠκολούθει νά ἦναι εἰς μίαν καί τήν αὐτήν Μητρόπολιν δύο Μητροπολῖται (τό ὁποῖον εἶναι έξω ἀπό τούς Συνοδικούς Κανόνας, καί μάλιστα τόν η΄ τῆς α΄), καί νά διαφέρωνται ἐντεῦθεν ἀναμεταξύ τους οἱ ἑξῆς νά μή τολμήση νά κάμῃ τοῦτο κανένας Ἐπίσκοπος. Ὅποιος δέ, ἄν μόνον ἐπιχειρισθῆ τοιοῦτο τι, κἄν καί δέν τό κατορθώση, νά καθαίρεται. Ὅσαι δέ πόλεις καί Ἐπισκοπαῖ ἕως τώρα ἔφθασαν νά τιμηθοῦν διά βασιλικῶν γραμμάτων μέ ὄνομα Μητροπόλεως, ἄς ἔχωσι μόνον τήν ἐκ τοῦ ὀνόματος  τούτου τιμήν καί αὐταί, καί ὁ ταύτας ἔχων Ἐπίσκοπος. Τά δίκαια ὅμως, καί ἡ ἐξουσία τῶν τῆς Μητροπόλεως πραγμάτων νά σώζωνται εἰς τήν ἀληθῶς καί ἄνωθεν καί ἐξ ἀρχῆς λεγομένην, καί οὗσαν Μητρόπολιν, χωρίς νά δύναται ὁ νέος καί κατά τήν τιμήν μόνην λεγόμενος Μητροπολίτης, νά σφετερίζη τι ἀπ’ αὐτά. Δίκαιον δέ κυρίως τῆς ἀληθοῦς Μητροπόλεως, τό νά χειροτονῆ ὁ Μητροπολίτης αὐτῆς τόν τῆς τιμηθείσης Μητροπόλεως Ἐπίσκοπον, κατά τόν ς’ τῆς α΄ λέγοντα, ὅτι, δέν εἶναι Ἐπίσκοπος ὁ μή κατά γνώμην τοῦ Μητροπολίτου γεγονώς. Ἀνάγνωθι καί τόν λδ’ Ἀποστολικόν».
Μετά ἀπό τήν ἑρμηνεία καί τοῦ ΙΒ’ Ἱεροῦ Κανόνος τῆς Δ΄ ἐν Χαλκηδόνι Οἰκουμενικῆς Συνόδου, καταλαβαίνει κανείς πώς δέν μπορεῖ μία Μητρόπολη νά διχασθεῖ σέ δύο. Ἡ δεύτερη, ἀκόμη κι ἄν φέρει βασιλικές περγμαμηνές δέν ἔχει καμία δικαιοδοσία. Μάλιστα δέ πρέπει νά καθαιρεῖται ὅποιος ἐπιχειρήσει κάτι τέτοιο, ἀκόμη κι ἄν δέν τό κατορθώσει. Δηλαλή μόνο πού τό εἰσηγεῖται!
Κάνετε τώρα τίς ἀναγωγές σας στήν δεύτερη «Αὐτοκέφαλη  Ἐκκλησία» τοῦ σχισματικοῦ Ἐπιφανίου καί τελοῦντα ὑπό συνοδική καταδίκη ὁμοίως καί οἱ σύν αὐτῷ, ἔναντι τοῦ νομίμου καί κανονικοῦ Ὀνουφρίου, τούς ὁποίους ἀνεγνώρισε ὁ Οἰκουμενικός Πατριάρχης καί ἡ Ἱερά Σύνοδος τῆς Ἑλλάδος ὡς «Αὐτοκέφαλη Ἐκκλησία»!
Ἄν κάπου ὑπάρχει λάθος σέ αὐτά πού παρέθεσα ἤ κάποιος ἔχει νά συμπληρώσει περισσότερα, πιό σημαντικά καί διαφωτιστικά ἤ καί συνεπικουρικά, θά χαρῶ νά ἀρθρογραφήσει μέ παραπομπές κι ὄχι ἀνυπόστατα λόγια, γιατί κι ἐγώ ψάχνω τήν ἀλήθεια καί ἐπιθυμῶ νά τήν μαθαίνω.
«Γνώσεσθε τὴν ἀλήθειαν, καὶ ἡ ἀλήθεια ἐλευθερώσει ὑμᾶς» (Ἰωάν. 8, 32).
Ὑπενθυμίζω Ἱερούς Κανόνες πού ἤδη ἔχουν καταπατηθεῖ ἀναφορικά μέ τό Οὐκρανικό ζήτημα:
Β´ Κανών τῆς Β´ Οἰκουμενικῆς Συνόδου ἐν Κωνσταντινουπόλει:
«Τοὺς ὑπὲρ διοίκησιν ἐπισκόπους ταῖς ὑπερορίοις ἐκκλησίαις μὴ ἐπιέναι, μηδὲ συγχέειν τὰς ἐκκλησίας».
Κανών ΞΕ' τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων:
"Εἴ τις Κληρικός, ἤ Λαϊκός εἰσέλθοι εἰς συναγωγήν Ἰουδαίων, ἤ αἱρετικῶν προσεύξασθαι, καί καθαιρείσθω, καί ἀφοριζέσθω".
Κανών ΙΑ΄τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων:
"Εἴ τις καθῃρημένῳ, κληρικός ὤν, κληρικῷ συνεύξηται, καθαιρείσθω καί αὐτός".
Κανών ΜΕ' τῶν Ἁγ. Ἀποστόλων:
"Ἐπίσκοπος, ἤ Πρεσβύτερος, ἥ Διάκονος αἱρετικοῖς συνευξάμενος, μόνον, ἀφοριζέσθω, εἰ δέ ἐπέτρεψεν αὐτοῖς, ὡς Κληρικοῖς, ἐνεργῆσαί τι, καθαιρείσθω".
Κανών Βʹ τῆς ἐν Ἀντιοχείᾳ:
«Ὁ κοινωνῶν ἀκοινωνήτῳ ἀκοινώνητος ἔστω».
Ἱκετεύω γονυπετῶς τόν Οἰκουμενικό Πατράρχη κ. Βαρθολομαῖο καί ὅλους τούς Σεβασμιωτάτους (Ἀρχιεπίσκοπο καί Ἐπισκόπους), νά μᾶς δώσουν τίς πραγματικές ἀπαντήσεις πού νά συμφωνοῦν μέ τήν Ἱερά μας Παράδοση.
Καλή μετάνοια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου