Κυριακή 10 Φεβρουαρίου 2019

ΟΙ 12 ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΥΝΙΚΗΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΛΟΓΗ ΩΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΤΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Μετά τήν παραίτηση τοῦ Ἱερωνύμου ἀπό τόν Ἀρχιεπισκοπικό θρόνο ὁ Ἰωαννίνων Σεραφείμ, ἔχοντας τήν ἀπόλυτη ὑποστήριξη τοῦ δικτάτορα Ἰωαννίδη, ἐπέλεξε τή φόρμουλα νά ὁνομάσει “κανονική” Ἱεραρχία τήν λεγομένη “πρεσβυτέρα” Ἱεραρχία τῶν πρό Ἱερωνύμου Ἱεραρχῶν (32 τόν ἀριθμόν, ἄραγε οἱ ὑπόλοιποι 34 δέν ἀνῆκαν πλέον στήν κανονική Ἱεραρχία;). “Κυνικαί συναλλαγαί, φατριαστικαί δοσοληψίαι καί ταπεινά συμφέροντα τόν ἀνεβίβασαν διά τῆς «πανσθενοῦς δεξιᾶς» τοῦ φίλου του Ἰωαννίδου στόν «ἡγετικόν θῶκον»” (ὅπως τό διατύπωσε ὁ Ἐλευθερουπόλεως Ἀμβρόσιος). Μέσα στήν πληθώρα τῶν ὑποσχέσεων συμπεριλαμβάνονταν καί κομμάτια ξένων μητροπόλεων (Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος-2 κομμάτια καί Θεσσαλονίκης- ἄλλα 2), πού ἔπρεπε μετά νά δημιουργηθοῦν, ἀλλά καί μητροπόλεις πού ἦταν πλήρεις καί γιαυτό οἱ μητροπολίτες τους ἔπρεπε νά διωχθοῦν. Παράλληλα, λοιπόν, μέ τήν ἐκλογή τοῦ Σεραφείμ μεθοδεύτηκε καί ἡ βίαιη ἐκδίωξη τῶν δώδεκα μητροπολιτῶν.

Οἱ μητροπολίτες λοιπόν ἐξέλεξαν Ἀρχιεπίσκοπο τόν Ἰωαννίνων Σεραφείμ καί περίμεναν στή συνέχεια τό ἀντάλλαγμα τῆς ψήφου τους, δηλαδή τή μετάθεσή τους σέ μιά κεντρική πλούσια μητρόπολη. Στούς ἑπτά πρώτους μῆνες τῆς Ἀρχιεπισκοπείας του ὁ Σεραφείμ μεθόδευσε:

α) τήν δημιουργία 8 νέων μητροπόλεων Οἱ 4 ἀποσπάσθηκαν ἀπό τήν περιφέρεια τῆς Ἀρχιεπισκοπῆς. Οἱ 2 νέες μητροπόλεις ἀποκόπηκαν ἀπό τή μητρόπολη Ἀττικῆς καί Μεγαρίδος χωρίς τήν συγκατάθεση τοῦ οἰκείου ἱεράρχη (κίνηση ἀντίθετη στούς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας καί τούς Νόμους τοῦ Κράτους) καί ἄλλες 2 ἀποκόπηκαν ἀπό τήν μητρόπολη Θεσσαλονίκης (ἐπίσης ἀντικανονικά καί παράνομα). 8 λοιπόν συνολικά ἐξαγορασμένες ψήφοι γιά τήν ἐκλογή τοῦ Σεραφείμ ἔπαιρναν τό ἀντάλλαγμά τους. Περίμεναν ἀντάλλαγμα ἄλλοι 12 (εἴκοσι μητροπολίτες ἐξέλεξαν Ἀρχιεπίσκοπο τόν Σεραφείμ). Μεθόδευσε λοιπόν:
β) ἐκτόπιση ἀπό τίς μητροπόλεις 12 μητροπολιτῶν, χωρίς ἀπαγγελία κατηγορίας, χωρίς τήν παραμικρή δικαστική διαδικασία, χωρίς ἔστω τήν ἀπολογία τῶν ἐκτοπιζομένων μητροπολιτῶν μέ μόνη τήν χρήση τῶν 3 καί 7 Συντακτικῶν Πράξεων τοῦ δικτατορικοῦ καθεστῶτος Ἰωαννίδη.

2 σχόλια:

  1. -Πηγαίνεις στην εκκλησία παιδί μου;
    -Πηγαίνω δέσποτα!
    -Κάθε πότε;
    -Κάθε Πάσχα δέσποτα, στην Ανάσταση.
    -Ανάβεις και λαμπαδούρα;
    -Ανάβω δέσποτα!
    -Νά, που λένε ότι η νεολαία απομακρύνεται από την εκκλησία. Εσὺ παιδί μου είσαι χριστιανός. Δε χρειάζεται παραπάνω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τη λογική αυτή την υπερασπίζονται και σήμερα αρκετοί μητροπολίτες. Αρκεί, κηρύττουν, να βαφτίζεται ο Έλληνας, να ανάβει τη λαμπαδούρα μια φορά το χρόνο στην Ανάσταση και να κηδεύεται κι ας ζη όπως (αμετανόητα και αντιχριστιανικά) ζη και ας πιστεύει όπως (δεν) πιστεύει. Ὠ Πίστις, ώ Ορθοδοξία, ω Εκκλησία πού κατάντησες. Χάθηκε η ευκαιρία της αναγεννήσεως της Εκκλησίας, που ξεκίνησε με τον μακαριστό Ιερώνυμο.

      Διαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου