Δευτέρα 2 Απριλίου 2018

ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ, ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ, ΟΥΑΙ ΥΜΙΝ. Ω ΤΗΣ ΙΟΥΔΑ ΑΘΛΙΟΤΗΤΟΣ!!!, του Μεγαλου Πατρος και Διδασκαλου των ημερων μας του Νεοχρυσοστομου ΑΥΓΟΥΣΤΙΝΟΥ.


πατηστε τον συνδεσμο για να ακουσετε την ομιλια.
http://www.pantokrator.info/gr/logos/augoustinos/159_a_oue_imin.mp3http://www.pantokrator.info/gr/logos/augoustinos/160_a_filargiria.mp3

2 σχόλια:

  1. Ἂκουσα τὰ οὐαὶ ἡμὶν, σὲ συνέχεια τῶν προηγούμενων ὁμιλιῶν τοῦ ἁγίου ἐπισκόπου, στὴν ὁμιλία ποὺ μᾶς προτείνατε. Ἐν τἐλει, δὲν εἶναι "σατανικὰ" τὸ διαδίκτυο, ἡ παγκοσμιοποίησι, ἡ τεχνολογία. Ἄν δὲν ὴταν οἱ ξένοι νὰ κατασκευάσουν τὰ μαφνητόφωνα, τὸ διαδίκτυο, τοὺς ὑπολογιστές, πῶς σὲ
    κάθε γωνιὰ τοῦ Πλανήτη θὰ ἀκούγαμε τὶς ὁμιλίες αὐτές, καὶ πῶς θὰ κατεγράφοντο; Μὲ τὸ γιδοτύρι καὶ τὰ ζαρζαβατικὰ τῆς Ἑλλάδας; Μεἰναμε πίσω, λόγῳ τῆς Τουρκοκρατίας, ἀδελφοί καὶ καιρὸς εἶναι νὰ πᾶμε μπροστά, βοηθούμενοι ἀπὸ τὴν εἰσαγόμενη τεχνογνωσία καὶ ἐπιστήμη. Ἀρκεῖ ὅπως οἱ μέλισσες, νὰ ρουφᾶμε τὸ νέκταρ καὶ ὄχι τὰ ἀπόβλητα. Ὄντως ἀληθὴς καὶ ἐπιτυχὴς ὁ χαρακτηρισμὸς "νεοχρυσόστομος". Εἶχα διαβάσει ὅτι ὁ πατὴρ Αὐγουστῖνος ἦταν ὁ πρωτοπὀρος τοῦ ἀπ' ἄμβωνος ἱεροῦ κηρύγματος στὴν καθομιλουμένη δημοτικὴ γλῶσσα, ὅταν ὅλοι ἀκόμη καὶ στὸ κὴρυγμα χρησιμοποιοῦσαν τὴν ἐνίοτε ἀκατανόητη καθαρεύουσα ἢ καὶ τὴν ἀρχαΐζουσα. Καὶ ὁ π. Αὐγουστῖνος ἀσφαλῶς χρησιμοποιεῖ κάποιες καθαρευουσιάνικες ἐκφράσεις, ὡς μαθητὴς καὶ φοιτητὴς ποὺ ἐκπαιδεύτηκε στὴ γλῶσσα αὐτή, καὶ μελετητὴς τῶν Γραφῶν καὶ τῶν Πατέρων, ὅπως τότε ποὺ εἶχε πυρετὸ καὶ ἴωσι καὶ παρ'ὅλα αὐτὰ κήρυξε τὸν λόγο τοῦ Θεοῦ ἀρχίζοντας "καίτοι πυρέσσων" ἀδελφοί μου, σᾶς ὁμιλῶ κλπ. Δὲν κατάλαβε ἱερεύς τις καὶ τὴν ἑπόμενη φορά ποὺ ὁμίλησε ἐκεῖνος, ἄρχισε: "κἐτι πιρέσσον" καὶ τὸ γρἀφω ἔτσι διότι δὲν τὸ εἶχε κατανοήσει, ἀφοῦ δὲν εἶχε πυρετό ὁ εὐλογημένος. Καὶ κυκλοφόρησε ὡς χαριτωμένο ἀνέκδοτο, ὅπως ἔγινε χαριτωμένο "ἀνέκδοτο" ἐκεῖνος ὁ καταληκτικὸς ἐπίλογος κάποιας ἐγκυκλίου τοῦ Μητροπολίτου Φλωρίνης Αύγουστίνου (Καντιώτη) ποὺ διαβάστηκε σὲ ὅλους τοὺς Ναούς καὶ ἀφοῦ περιέγραφε γλαφυρῶς κάποια κακῶς κείμενα, κατέληγε μὲ τὴν ἐρώτηση: Τίς πταίει;
    Καὶ φυσικά κάτω κάτω -στὸ ἐγγραφο τῆς ἐγκυκλίου-, ὑπῆρχε ἡ ὑπογραφὴ καὶ τὸ ὄνομα τοῦ ἐπισκόπου ποὺ τὴν ἐξέδωσε:
    Ὁ Φλωρίνης Αὐγουστῖνος.
    Ἀλλὰ ὅταν ἡ ἐγκύκλιος διαβάστηκε στοὺς Ναούς, εἰσπράχθηκε ἀπὸ μέρος τοὺ ἐκκλησιάσματος, τουλάχιστον ἀκουσττκά, ὅτι ...φταίει ὁ Φλωρίνης Αὐγουστῖνος:
    "Τίς πταίει; Ὁ Φλωρίνης Αὐγουστῖνος"!
    Ποὺ τὸ θυμήθηκα; Μά, ἀπὸ τὰ "οὐαὶ ἡμῖν" ἀντὶ ὑμῖν τῆς λαμπρῆς ὁμιλίας ποὺ μᾶς προσφέρατε! Εὐχαριστοῦμε κύριε Ὀδυσσέα! Εὐχαριστοῦμε καὶ τὴν ἱστοσελίδα "παντοκράτωρ" ποὺ συνέλεξε καὶ ἀναμεταδἰδει δωρεἀν τὶς ὁμιλίες τοῦ π. Αύγουστίνου καὶ ἄλλων ἱεροκηρύκων. Μιὰ ἄλλη φορά, ἀφοῦ οἱ ψάλτες ὁλοκλήρωσαν τὸ τροπάριο τῆς Κασσιανῆς, ἀνέβηκε στὸν ἄμβωνα ὁ ἅγιος ἐπίσκοπος. Ἀνέγνωσε τὸ τροπάριο καὶ ρώτησε: Πόση ὥρα ἔκανα νὰ σᾶς τὸ διαβάσω; οὔτε ἕνα λεπτό! Καὶ καταλάβατε καὶ τὶ λέει. Ἐνῷ οἱ ψἀλτες τὸ ἔψαλλαν "ἐπὶ μισὴ ὥρα" (ποὺ λέει ὁ λόγος) καὶ δὲν καταλάβατε τίποτε!!! Καὶ ὁμίλησε ἐπικαίρως... καὶ ἔμεινε καὶ αὐτὸ τὸ περιστατικό, εὐσεβές ἀνἐκδοτο, ὅπως τὸ ἄλλο ποὺ ἐνῶ κήρυττε ¨ο π. Αύγουστῖνος ὡς ἀρχιμανδρίτης κάπου στὴν Ἀθήνα, ἀκουγόταν τὰ κέρματα τόσο στὸ δίσκο ὅσο καὶ στὸ παγκάρι καὶ ὁμιλίες τῶν ἱερὀπαιδων στὸ ἱερό. Ὁ π. Αὐγουστῖνος ἀπαίτησε νὰ σταματήσἡ ἡ περιφορὰ τοὺ δίσκου (τὸν ὀποῖο κατήργησε στὴν ἐπισκοπή του), νὰ σταματήσῆ ἡ καταμέτρησι στὸ παγκάρι καὶ νὰ δείξουν σεβασμὸ τὰ "παπαδάκια". Κάπου θὰ ὑπάρχουν καὶ ἐκεῖνες οἱ ὁμιλίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ὁ Κύριος παρατείνει τὴν ἐπίγειο ζωή μας, δίδοντάς μας καιρὸ γιὰ αὐτοσυνειδησία καὶ μετάνοια. 'Αξιωθήκαμε ἔτσι, νὰ ἀκούσουμε καὶ τὴν ὁμιλία τοῦ ἁγίου ἐπισκόπου Φλωρίνης γιὰ τὸν προδότη Ἰούδα, τὸν τε φιλάργυρο καὶ δόλιο. Πόσα νοήματα, πόσες ἂλήθειες, πόσα μηνύματα χρήσιμα γιὰ τὴ σωτηρία μας, πόσες παραπομπές σὲ σύγχρονα, σημερινά περιστατικά, ἀκόμα καὶ γιὰ τὸ ...δημόσιο χρέος, γιὰ τοὺς πολυεκατομμυριούχους καὶ γιὰ τοὺς ἐμπόρους ναρκωτικῶν ποὺ τοὺς χαρακτηρίζει Ἰοῦδες ἀφοῦ γιὰ τριάκοντα ἀργύρια προδίδουν τοὺς συνανθρώπους τους, συμπεριελήφθησαν σὲ ἕνα καὶ μόνο ἱερὸ κήρυγμα ...

    Ἀνάλατα, καλολογικά, ἐνίοτε κακὀδοξα, βαρετά, φληναφήματα, πομφόλυγες ἄνευ ούσίας, πολλὰ ἀπὸ τὰ κηρύγματα τῶν συγχρόνων ποιμένων, ποὺ δὲν ὅσο κι' ἂν ἐνἰοτε ἐντυπωσιάζουν, στὴν οὐσία δὲν ἀγγἰζουν τὴν ψυχή μας.

    Χρυσοστομικά, ἁγιογραφικά, πάντοτε ἐπίκαιρα, χαριτωμένα καὶ πνευματικά, χρἠσιμα γιὰ τὴν πνευματική μας ζωή, τὰ περισσότερα ἀπὸ τὰ κηρύγματα τοῦ π. Αὐγουστίνου. Ποῦ ἒγκειται ἡ διαφορὰ μὲ τοὺς περισσότερους ἐκ τῶν ἀλλων ἱεροκηρύκων καὶ ποῦ ἒγκειται ἡ ὁμοιότητα μὲ τὸν ἱερὸ Χρυσόστομο; "Ἐπίστευσε, μελέτησε, ἐφάρμοσε (ὅπως π.χ. τὴν ἀπόλυτη ἀφιλοχρηματία) δι' ὅ ἐλάλησε".

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου