Παρερμηνεία-διαστροφή της "Αποκαλύψεως" γιά να ευοδωθεί η
κακόδοξη θεωρία της "ΑΝΑΛΑΜΠΗΣ της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ"!
Δυστυχῶς ὁ ἐκ Πρεβέζης
μοναχὸς Μωϋσῆς, γιὰ νὰ προαγάγει τὶς κακόδοξες θέσεις του περὶ «ἀναλαμπῆς τῆς
Ὀρθοδοξίας», δὲν διστάζει νὰ διαστρέψει καὶ
τὴν Ἁγία Γραφή, γιὰ νὰ δώσει κύρος στὴν ἑρμηνεία τῆς κακόδοξης θεωρίας ποὺ
ὑποστηρίζει. Καὶ μόνο αὐτὸ ἀποδεικνύει τὸ κακόδοξο τῆς θεωρίας
του. Ὡς πρὸς δὲ τὶς γνῶμες τῶν Ἁγίων ποὺ χρησιμοποιεῖ, ὑπάρχουν καὶ
κάποιες ἀντίθετες τοποθετήσεις, πάλι ἁγίων ἀνδρῶν καὶ βέβαια ἡ πιθανότητα
παρερμηνείας τους.
Ἐδῶ, λοιπόν,
παρουσιάζουμε:
α) τὸ κείμενο τοῦ μοναχοῦ
Μωϋσῆ, διὰ τοῦ ὁποίου παρερμηνεύει καὶ διαστρέφει τὸ σχετικὸ χωρίο τῆς
Ἀποκαλύψεως,
β) τοὺς στίχους 11-19 τοῦ
19ου κεφαλαίου τῆς Ἀποκαλύψεως ποὺ ἐπικαλεῖται ὁ π. Μωϋσῆς καὶ στὸ ὁποῖο εἶναι
φανερὸ ὅτι ἡ Ἀποκάλυψις ὁμιλεῖ γιὰ τὸν Κύριο, ὡς «βασιλέα βασιλέων καὶ
κύριο κυρίων» κι ὄχι γιὰ τὸν βασιλιᾶ Ἰωάννη Βατάτζη!
γ) δύο κείμενα ἀρχαίων
ἑρμηνευτῶν ποὺ τὸ «βασιλεὺς βασιλέων καὶ κύριος κυρίων» τὸ ἀποδίδουν στὸν Λόγο
τοῦ Θεοῦ, Κύριον Ἰησοῦ Χριστό, κι ὄχι στὸν βασιλιᾶ Ἰωάννη Βατάτζη,
ὅπως ἄστοχα κάνει ὁ μοναχὸς Μωϋσῆς! Τὴν ἑρμηνεία, βέβαια, ὅτι ὁ «βασιλεὺς βασιλέων καὶ
κύριος κυρίων» εἶναι ὁ Ἰησοῦς Χριστός, ἔχουν καὶ σύγχρονοι ἑρμηνευτές, ὅπως ὁ Π.
Τρεμπέλας κι ὁ Ν. Σωτηρόπουλος κ.ἄ.
α)
Μοναχὸς Μωϋσῆς: «Στην Αποκάλυψη στο κεφ. 19, 11-19 προφητεύεται από τον Ευαγγελιστή
Ιωάννη ο βασιλιάς Ιωάννης ως «κύριος των κυρίων και βασιλιάς των
βασιλέων». Τα αρχαιότερα κείμενα της Κ. Διαθήκης, έχουν το πρώτο αρχικό «κ» μικρό
και το πρώτο «β» των αντίστοιχων λέξεων κύριος και βασιλιάς που σημαίνει ότι
δεν αναφέρετε το συγκεκριμένο χωρίο στον “Χριστό”».
β)
Ἀποκάλυψη Ἰωάννου, κεφ. 9: 11 Καὶ εἶδον τὸν οὐρανὸν ἀνεῳγμένον,
καὶ ἰδοὺ ἵππος λευκός, καὶ ὁ καθήμενος ἐπ᾿ αὐτόν, καλούμενος πιστὸς καὶ
ἀληθινός, καὶ ἐν δικαιοσύνῃ κρίνει καὶ πολεμεῖ· 12 οἱ δὲ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ ὡς φλὸξ
πυρός, καὶ ἐπὶ τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ διαδήματα πολλά, ἔχων ὀνόματα γεγραμμένα, καὶ
ὄνομα γεγραμμένον ὃ οὐδεὶς οἶδεν εἰ μὴ αὐτός, 13 καὶ περιβεβλημένος ἱμάτιον
βεβαμμένον ἐν αἵματι, καὶ κέκληται τὸ ὄνομα αὐτοῦ, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ. 14 καὶ τὰ
στρατεύματα τὰ ἐν τῷ οὐρανῷ ἠκολούθει αὐτῷ ἐπὶ ἵπποις λευκοῖς, ἐνδεδυμένοι
βύσσινον λευκὸν καθαρόν. 15 καὶ ἐκ τοῦ στόματος αὐτοῦ ἐκπορεύεται ρομφαία ὀξεῖα
δίστομος, ἵνα ἐν αὐτῇ πατάσσῃ τὰ ἔθνη· καὶ αὐτὸς ποιμανεῖ αὐτοὺς ἐν ράβδῳ
σιδηρᾷ· καὶ αὐτὸς πατεῖ τὴν ληνὸν τοῦ οἴνου τοῦ θυμοῦ τῆς ὀργῆς τοῦ Θεοῦ τοῦ
παντοκράτορος. 16 καὶ ἔχει ἐπὶ τὸ ἱμάτιον καὶ ἐπὶ τὸν μηρὸν αὐτοῦ ὄνομα
γεγραμμένον, βασιλεὺς βασιλέων καὶ κύριος κυρίων. 17 Καὶ εἶδον
ἕνα ἄγγελον ἑστῶτα ἐν τῷ ἡλίῳ, καὶ ἔκραξεν ἐν φωνῇ μεγάλῃ λέγων πᾶσι τοῖς
ὀρνέοις τοῖς πετομένοις ἐν μεσουρανήματι· δεῦτε συνάχθητε εἰς τὸ δεῖπνον τὸ
μέγα τοῦ Θεοῦ, 18 ἵνα φάγητε σάρκας βασιλέων καὶ σάρκας χιλιάρχων καὶ σάρκας
ἰσχυρῶν καὶ σάρκας ἵππων καὶ τῶν καθημένων ἐπ᾿ αὐτῶν, καὶ σάρκας πάντων
ἐλευθέρων τε καὶ δούλων, καὶ μικρῶν τε καὶ μεγάλων. 19 Καὶ εἶδον τὸ θηρίον καὶ
τοὺς βασιλεῖς τῆς γῆς καὶ τὰ στρατεύματα αὐτῶν συνηγμένα ποιῆσαι τὸν πόλεμον
μετὰ τοῦ καθημένου ἐπὶ τοῦ ἵππου καὶ μετὰ τοῦ στρατεύματος αὐτοῦ.
γ)
Κείμενα τῶν Ὠριγένους καὶ Οἰκουμένιου:
«Ὁ αὐτὸς Ἰωάννης ἐν τῇ
Ἀποκαλύψει καὶ μετὰ τῆς προσθήκης αὐτὸν ὀνομάζει τῆς “θεοῦ” λέγων· “Καὶ εἶδον
οὐρανὸν <τὸν> ἀνεῳγμένον· καὶ ἰδοὺ ἵππος λευκός, καὶ ὁ καθήμενος
ἐπ᾿ αὐτόν, καλούμενος πιστὸς καὶ ἀληθινός, καὶ ἐν δικαιοσύνῃ κρίνει καὶ
πολεμεῖ· οἱ δὲ ὀφθαλμοὶ αὐτοῦ ὡς φλὸξ πυρός, καὶ ἐπὶ τὴν κεφαλὴν αὐτοῦ
διαδήματα πολλά· ἔχων ὄνομα γεγραμμένον, ὃ οὐδεὶς οἶδεν εἰ μὴ αὐτός, καὶ
περιβεβλημένος ἱμάτιον ῥεραντισμένον αἵματι, καὶ ἐκέκλητο τὸ ὄνομα αὐτοῦ, ὁ
<λόγος τοῦ Θεοῦ>. Kαὶ τὰ στρατεύματα αὐτοῦ ἐν τῷ
οὐρανῷ ἠκολούθει αὐτῷ ἐπὶ ἵπποις λευκοῖς, ἐνδεδυμένοι βύσσινον καθαρόν. Καὶ ἐκ
τοῦ στόματος αὐτοῦ ἐκπορεύεται ῥομφαία ὀξεῖα, ἵνα ἐν αὐτῇ πατάξῃ τὰ ἔθνη, καὶ
αὐτὸς ποιμανεῖ αὐτοὺς ἐν ῥάβδῳ σιδηρᾷ· καὶ αὐτὸς πατεῖ τὴν ληνὸν τοῦ οἴνου τοῦ
θυμοῦ τῆς ὀργῆς τοῦ Θεοῦ τοῦ παντοκράτορος. Καὶ ἔχει ἐπὶ τὸ ἱμάτιον καὶ ἐπὶ τὸν
μηρὸν αὐτοῦ ὄνομα γεγραμμένον· Ὁ βασιλεὺς βασιλέων καὶ κύριος κυρίων.
Ἀναγκαίως δὲ καὶ ἀπολύτως εἴρηται καὶ “λόγος” καὶ μετὰ προσθήκης “λόγος θεοῦ”·
ὧν εἰ τὸ ἕτερον σεσιώπητο, ἀφορμὰς ἂν εἴχομεν τοῦ παρεκδέξασθαι καὶ ἀποπεσεῖν
περὶ τοῦ λόγου ἀληθείας. Εἰ γὰρ “λόγος” μὲν ἀναγέγραπτο “λόγος δὲ θεοῦ” μὴ
εἴρητο, οὐ σαφῶς ἐμανθάνομεν, ὅτι οὗτος ὁ λόγος “λόγος τοῦ θεοῦ ἐστι”».
(Origenes Theol.: Commentarii in evangelium Joannis (lib. 1, 2,
4, 5, 6, 10, 13): Book 2, chapter 5, section 42, line 1).
«Ὁ Κύριος ἐν Εὐαγγελίοις ἔφη περὶ τοῦ οἰκείου πατρὸς ὁ πατὴρκρίνει οὐδένα· τὴν κρίσιν πᾶσαν δέδωκε τω υἱω· ὀρθότατα οὖνεἴρηται τῇ ἀποκαλύψει ὅτι αὐτὸς πατεῖ τὴν ληνὸν τοῦ θυμοῦ τῆςὀργῆς τοῦ Θεοῦ· αὐτὸς γὰρ διὰ τῆς κρίσεως καὶ ἀνταποδόσεως τῶνπονηρῶν τὸ πατρικὸν ἐκπληροῖ θέλημα καὶ τῆς δικαίας ὀργῆς τοῦΠατρὸς γίνεται πληρωτής· καὶ ἔχει ἐπὶ τὸ ἱμάτιον αὐτοῦ καὶ ἐπὶ τὸνμηρὸν αὐτοῦ γεγραμμένον· Βασιλεὺς βασιλέων καὶ Κύριοςκυρίων».
(Oecumenius Phil.
et Rhet. : Commentarius in Apocalypsin: Page 210, line 7).
Δεῖτε καὶ σχόλια ἀπὸ τὸ ἱστολόγιο "Ο ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ":
Ανώνυμος είπε...
Στην Αποκάλυψη στο 1ο Κεφ. υπάρχει η περιγραφή του Κυρίου ημών Ι.Χ. που
είναι ΑΚΡΙΒΩΣ ΙΔΙΑ με την περιγραφή του 19ου κεφαλαίου. Άρα το 19ο Κεφ. μιλά
για τον Ίδιο.
Είναι βλασφημία να αποδίδετε ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟ αυτά που ανήκουν ΣΤΟΝ ΕΝΑ ΚΑΙ
ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΥΡΙΟ ΚΑΙ ΘΕΟ ΜΑΣ.
maria p. είπε...
Τα αποσπάσματα είναι από εδώ:
http://www.newlife4you.gr/readbible.asp?ver=0&b=66&c=19&l=0&s=12&v=
Δεν είμαι λοιπόν πλαστογράφος εφόσον αντέγραψα ΑΚΡΙΒΩΣ το κείμενο για να δείτε
τις ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ (όχι για να επικεντρωθούμε στα γράμματα). Πρόκειται για τον
Κύριο και στις δύο περιπτώσεις.
Είδα το πρωτότυπο, και πράγματι έχει μικρά σε αυτές τις λέξεις.
Αλλά δεν έχει καμία σημασία το κ (μικρό) και το β(μικρό).
Υπάρχει και σε άλλα σημεία της Καινής Διαθήκης όπως στο Κεφ. 15 και στ.3
όπου γράφει: Kύριε ο Θεός ο παντοκράτωρ, ο βασιλεύς των εθνών..
Η λέξη βασιλεύς είναι με β (μικρό).
Ένα άλλο σημείο που δεν αφήνει καμία αμφιβολία γι΄αυτά που σας λέω, είναι στο
Κεφ.17 της Αποκαλύψεως, στον στ.14
.. ούτοι μετά του αρνίου πολεμήσουσι, και το αρνίον νικήσει αυτούς, ότι
κύριος κυρίων εστί και βασιλεύς βασιλέων, και οι μετ΄αυτού κλητοί και εκλεκτοί
και πιστοί..
Με μικρό κ και μικρό β !Τι έχετε να πείτε;!
Σημασία λοιπόν έχει η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ. Τα μικρά γράμματα υπάρχουν σε πολλά σημεία.
Προσέξτε γιατί γίνεστε βλάσφημοι!
maria p. είπε...
Δεν είμαι λοιπόν πλαστογράφος εφόσον αντέγραψα ΑΚΡΙΒΩΣ το κείμενο για να δείτε τις ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ (όχι για να επικεντρωθούμε στα γράμματα). Πρόκειται για τον Κύριο και στις δύο περιπτώσεις.
Είδα το πρωτότυπο, και πράγματι έχει μικρά σε αυτές τις λέξεις.
Ένα άλλο σημείο που δεν αφήνει καμία αμφιβολία γι΄αυτά που σας λέω, είναι στο Κεφ.17 της Αποκαλύψεως, στον στ.14
Με μικρό κ και μικρό β !Τι έχετε να πείτε;!
Σημασία λοιπόν έχει η ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ. Τα μικρά γράμματα υπάρχουν σε πολλά σημεία. Προσέξτε γιατί γίνεστε βλάσφημοι!
Ανεξάρτητα από το εάν θα υπάρξει ή όχι Αναλαμπή της Ορθοδοξίας εμείς ως Ορθόδοξοι Χριστιανοί έχουμε καθήκον να αγωνιζόμαστε για την Αναλαμπή της Ορθοδοξίας και την Νίκη της Εκκλησίας μας ενάντια στην Παναίρεση. Οι Αληθινοί Ορθόδοξοι όλων των Αιώνων με αυτό το πνεύμα πολεμούσαν τις Αιρέσεις και με Την Χάρι Του Θεού νίκησαν. Το εάν ή όχι και εμείς θα νικήσουμε εξαρτάται από το Θέλημα Του Κυρίου μας, εάν όμως αποδεχθούμε προκαταβολικά ότι θα επικρατήσουν οι Αιρετικοί μέχρι την Δευτέρα Παρουσία, τότε αποδυναμώνουμε την ίδια την προσπάθειά μας και τον Αγώνα Της Εκκλησίας. 'Αραγε διερωτόμαι ποιός είναι τόσο βέβαιος για να διδάσκει τί θα γίνει στο μέλλον ή τί θα πράξει ο Θεός με την Εκκλησία Του; Διαθέτει αληθινά το προφητικό χάρισμα ή ομιλεί στηριζόμενος στην λογική του; Και έχει το δικαίωμα για μία τέτοια πράξη; Ας αφήσουμε τα θέματα αυτά στο σχέδιο Του Κυρίου και εμείς ας κάνουμε το καθήκον μας φεύγοντας μακριά από τους φιλαιρετικούς και αγωνιζόμενοι με κάθε μέσον για την Ενότητα των Αληθινών Ορθοδόξων. Τουλάχιστον αν πράξουμε αυτό ότι και αν γίνει φεύγοντας από αυτό τον Κόσμο θα μπορούμε Απολογούμενοι Στον Κριτή μας να πούμε, ότι αγωνισθήκαμε και φύγαμε πάνω στο καθήκον που μας επιβάλει η Αγάπη μας για Εκείνον.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜα κ.Πολυμενόπουλε,ο μ.Μωϋσής διαστρέφει την Αγία Γραφή!Βλασφημάει τον Κύριο.Το ίδιο και ο ιστολόγος του παιδαγωγού.Είναι ψευδοπροφήτες!
ΔιαγραφήΑπορω ανωνυμε πως απευθυνεσαι στον κ. Πολυμενοπουλο, ενω το κειμενο εχει αγνωστο συγγραφεα.
ΔιαγραφήΕξυπναδες πουλας;
Τα ζητηματα αυτα ειναι λελυμενα για εμας τους ορθοδοξους.
Τα εχουν λυσει ολα οι Αγιοι Πατερες.
Δεν υπαρχει στην Πατερικη Γραμματεια τετοια θεωρια που να εγινε ποτε αποδεκτη.
Ολα τα περι των εσχατων εγραφησαν στην Ιερα Αποκαλυψι στην οποια πουθενα δεν αναφερεται καποια ...αναλαμπη.
Πολλοι απο τους σημερινους ...σκοτισμενους χριστιανους ελυσαν την υποθεσι του σφραγισματος με την καρτα του Πολιτη και αλλα πολλα ....εσχατολογικα ζητηματα με την προβολη του Κλεομενους.
Τα της αναλαμπης ....που τα βλεπουν;
Αυτα τα αναπαραγουν καποιοι σαν τον εκ Πρεβεζης αββα που κατηλθεν εκ του Ουρανου για να μας κηρυξη τα ....εσχατα.
Ποιος θα τον συμμαζεψη;
Έχω σύστημα,κ.Τσολογιάννη,που μου βγάζει τα ονοματεπώνυμα.Εξυπνάδα δεν είναι,είναι τεχνολογία!Αν δεν είναι ο Διονύσιος Πολυμενόπουλος,εγώ θα κάνω παρέα σε 10 ημέρες τον μ.Μάξιμον Βαρβαρή(στην σπηλιά του).
ΔιαγραφήΔεν καταλαβα.
ΔιαγραφήΤα νυχια σου ξυνεις;Δεν ξερεις οτι οσοι ειναι οχι μονον υβριστικοι εδω μεσα, αλλα και εριστικοι αποβαλονται;
Ειτε ειναι του Πολυμενοπουλου, ειτε δεν ειναι δεν καταλαβα, εσυ γιατι πειραζεσαι;
Οι παραξενιες και τα βιτσια του καθενος ειναι πολλα και ανεξηγητα.
Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι τὰ πρῶτα χειρόγραφα τῶν βιβλίων τῆς Καινῆς Διαθήκης γράφτηκαν ἀπὸ τοὺς συγγραφεῖς τους καὶ ἀντιγρἀφονταν κατὰ τοὺς πρὠτους αἰῶνες μὲ ὅλα τὰ γράμματα κεφαλαῖα (δὲν εἶχαν ἐφευρεθῇ τὰ μικρά), μὲ ἑνωμένες ὅλες τὶς λέξεις καὶ χωρὶς τὀνους καὶ πνεύματα, τὰ ὁποῖα καὶ αὐτὰ εἶναι νεώτερη ἐφεύρεσις. Ἐπίσης πολὺ νεώτερος εἶναι ὁ χωρισμὸς τῶν ἱερῶν βιβλίων σὲ κεφάλαια ὅπως καὶ ἡ ἀρίθμησι τὀσο τῶν κεφαλαίων ὅσο καὶ τῶν χωρίων, ἡ ἐν πολλοῖς λανθασμένη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμπέρασμα: Ὅποιος διαδίδει τὶς αὐθαίρετες ἑρμηνεῖες του, ὓποστηρίζοντας ὅτι ... "Τα αρχαιότερα κείμενα της Κ. Διαθήκης, έχουν το πρώτο αρχικό «κ» μικρό και το πρώτο «β» καλὸ θὰ ἦταν προτοῦ νὰ διδάξῃ νὰ μαθητεύσῃ καὶ νὰ μελετήσῃ, διότι ἂν ἀγνοεῖ στοιχειώδεις γνώσεις ποὺ διδάσκονται σὲ πρωτοετεῖς φοιτητὲς θεολογικῆς καὶ φιλολογίας, δὲν κάνει γιὰ διδάσκαλος καὶ μάλιστα ἑρμηνευτὴς τῶν Γραφῶν. Πλανᾶται καὶ πλανᾶ.
Πέστα Χρυαόστομε!
ΔιαγραφήΤο οτι θα ερθει η αναλαμπη και λαμψη της ορθοδοξιας ειναι το πιο βεβαιο πραγμα το οποιο μπορει κανεις αφοβα να το ισχυριστει διοτι το διδασκει σαφως η γραφη.Ευνοητο ειναι οτι το αναφερουν σαφως και οι αγιοι Παισιος και Πορφυριος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν μπορω να καταλαβω γιατι γνεται επικληση κειμενου του Οικουμενιου καθως οπως διδασκουν οι ειδικοι ηταν μονοφυσιτης αλλα και ο Ωριγενης καταδικασμενος απο συνοδο.
Δεν καταλαβα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοια Αγια Γραφη μιλαει για την κακοδοξη ....αναλαμπη;
Της Εκκλησιας ή των αποκρυφων;
Η αγια γραφη της εκκλησιας
ΑπάντησηΔιαγραφή