Παρασκευή 26 Ιανουαρίου 2018

Το παρατεινόμενον Σχίσμα της λεγομένης “Μακεδονικής Εκκλησίας’’, καθιστά και τον κίνδυνον της Ουνίας μεγαλύτερονΤου κ. Β. Χαραλάμπους, θεολόγου,


Το παρατεινόμενο Σχίσμα, της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων, που ανεπίτρεπτα και ανιστόρητα αυτοαποκαλείται “Μακεδονική Εκκλησία”, καθιστά και τον κίνδυνο των αιρετικών Ουνιτών των Σκοπίων, ακόμα πιο μεγάλο. Δυστυχώς η παραβίαση της νομοκανονικής δικαιοδοσίας του Πατριαρχείου Σερβίας από την σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων, λειτούργησε και προς όφελος των Ουνιτών των Σκοπίων.
Το πρόβλημα της Ουνίας στο κρατίδιο των Σκοπίων, είναι ένα πολύ μεγάλο πρόβλημα, γεγονός που καθιστά οξύτερο το πρόβλημα της αντικανονικής αυτής αυθαιρεσίας της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων, που ανεπίτρεπτα αυτοαποκαλείται “Μακεδονική Εκκλησία”.
Η παρουσία της ουνιτικής κοινότητας στο κρατίδιο των Σκοπίων, της αυτοαποκαλουμένης “Μακεδονική Βυζαντινή – Καθολική Εκκλησία”, μιας αιρετικής κοινότητας που αριθμεί πέραν των 15,000 ουνιτών, καθιστά ακόμα πιο επείγουσα την επίλυση του προβλήματος του Σχίσματος της λεγόμενης “Μακεδονικής Εκκλησίας”. Με βάση την νομοκανονική διαδικασία της Ορθόδοξης Εκκλησίας θα πρέπει να επιλυθεί το πρόβλημα με τη σχισματική Εκκλησία των Σκοπίων και όχι με αντικανονικές διαδικασίες που θα περιπλέξουν το πρόβλημα ακόμα πιο πολύ.
Μη λησμονούμε ότι και η Ουνία καραδοκεί. Πόσους Ορθοδόξους Χριστιανούς παρέσυραν και παρασύρουν οι αιρετικοί Ουνίτες στα Σκόπια; Είναι γνωστή η προσηλυτιστική δολιότητα της Ουνίας. Δεν είναι λίγοι οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί, οι οποίοι παρασύρονται από την εξωτερική εμφάνιση των αιρετικών ουνιτών “επισκόπων” και “ιερέων”. Δυστυχώς ο ουνιτικός αυτός τρόπος προσηλυτισμού Ορθοδόξων στο κράτος των Σκοπίων, αποτελεί και τη βασική αιτία αποκοπής Ορθοδόξων των Σκοπίων από τη Μία Αγία Εκκλησία.
Επικεφαλής του ουνιτικού μορφώματος της αυτοαποκαλούμενης “Μακεδονικής Βυζαντινής – Καθολικής Εκκλησίας”, είναι ουνίτης “Αποστολικός έξαρχος”. Αν προσμετρήσει κανείς πόσους Ορθοδόξους Χριστιανούς παρέσυραν στην εκτός Εκκλησίας ουνιτική κοινότητα των Σκοπίων, θα αντιληφθεί το μέγεθος του προβλήματος της Ουνίας στο κρατίδιο αυτό. Αντιλαμβάνεται κανείς ότι καραδοκεί ο δόλιος ουνιτικός τρόπος του “άλλου πνεύμονος”, κατά την αντορθόδοξο ορολογία.
Πρώτος παπικός “Αποστολικός έξαρχος” είχε διοριστεί από την ουνιτική κοινότητα στη Βουλγαρία, την καλούμενη “Βουλγαρική Ελληνική Καθολική Εκκλησία” κατά το έτος 1883. Με την ίδρυση της πρώην “Δημοκρατίας” της Γιουγκοσλαβίας, υπήρξε αντίδραση από την παπική κοινότητα Krizevci της Κροατίας. Το Βατικανό διόρισε το έτος 2001 παπικό “Αποστολικό έξαρχο Μακεδονίας” και κατά το έτος 2008 διαχώρισε την καλούμενη “Μακεδονική Ελληνική Καθολική Εκκλησία”, από την ουνιτική κοινότητα του Krizevci.
Είναι πολύ μεγάλο το πρόβλημα της Ουνίας. Δεν πρέπει να υποτιμάται η προσηλυτιστική δολιότητά της. Το Πατριαρχείο Μόσχας παλαιότερα χαρακτήρισε αιμορραγούσα πληγή την Ουνία και όντως έτσι είναι. Οι ουνίτες χρησιμοποιήθηκαν ως μέσο πίεσης, βίας, αλλά και δολιότητος, για να θέσουν αρκετοί Ορθόδοξοι εαυτούς εκτός Εκκλησίας. «Γκραικολατίνους» τους αποκάλεσε ο Άγιος Μάρκος ο Εφέσου. «Δούρειο ίππο» τους αποκάλεσε ο Άγιος Πορφύριος.
Δυστυχώς οι πρόσφατες συζητήσεις για την ονομασία του Κράτους των Σκοπίων, που επιμένουν στην ονομασία “Μακεδονία”, με επικρατούσα τη λανθασμένη και απαράδεκτη την “κρατούσα” ανθελληνική και ανιστόρητη άποψη για σύνθετη ονομασία, που να εμπεριέχει το ελληνικό όνομα “Μακεδονία”, θα επιτείνει ακόμα πιο πολύ το πρόβλημα και της αντικανονικής αυθαιρεσίας της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων, αλλά και τον συνεπαγόμενο ουνιτικό κίνδυνο.
Μία σύνθετη ονομασία του κράτους των Σκοπίων, η οποία θα εμπεριέχει την ελληνική ονομασία “Μακεδονία” για το σλαβικό κράτος των Σκοπίων, θα παρατείνει και τη σχισματική αυθαιρεσία της σχισματικής Εκκλησίας των Σκοπίων, που επιμένει να αυτοαποκαλείται “Μακεδονική Εκκλησία”. Μη λησμονούμε ότι καραδοκεί και η αιρετική ουνιτική κοινότητα στο κράτος των Σκοπίων, που αυτοαποκαλείται “Μακεδονική Βυζαντινή – Καθολική Εκκλησία”, που ούτε Καθολική είναι, ούτε Βυζαντινή είναι, αλλ’ ούτε και Μακεδονική.

4 σχόλια:

  1. Ὁ ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν δὲν εἶναι ἀρχηγὸς τὴς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, οὔτε δύναται νὰ τὴν ἐκφράσει ἄνευ συνοδικῆς ἐξουσιοδοτήσεως σὲ ὁποιοδήποτε ζήτημα προκύπτει (παράδειγμα ἡ συμμετοχὴ τῶν ἐπισκόπων στὰ συλλαλητήρια γιὰ τὴ Μακεδονία). Ὁ ἐπίσκοπος Ἀθηνῶν, προεδρεύει τῶν Συνόδων, ὡς ἐπίσκοπος τῆς ἐκκλησίας τὴς Πρωτεύουσας τοῦ Κράτους καὶ ὁ τίτλος ἀρχιεπίσκοπος αύτὸ τὸ νόημα ἔχει, ὁ προεδρεύων τῶν ἴσων μεταξύ των ἐπισκόπων. Ἄν πρωτεύουσα τῆς Ἑλλάδος ἦταν τὸ Ναύπλιο, ἀρχιεπίσκοπος θὰ ἦταν ὁ μητροπολίτης Ναυπλίου.

    Γιατὶ τὰ ἐπαναλαμβάνω αὐτά; Μά, γιὰ νὰ ἀποδείξω ὅτι ἡ ἐπιστολὴ τοῦ "Οἰκουμενικοῦ" πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως ἐκφράζει μόνο τό πρόσωπό του καὶ τὴν τοπικὴ του Ἐκκλησία, ἄν βέβαια ἡ ἐπιστολὴ ἀπηχεῖ Συνοδικὴ ἀπόφαση. Δὲν ἐκφράζει τὴν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, δὲν ἐκφράζει τἰς τοπικὲς ἐκκλησίες τῶν Νέων Χωρῶν, τῶν νησιῶν, τῆς Κρήτης ποὺ κάποτε πρέπει νὰ ἐνσωματωθοῦν στὴν ἑνιαία Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος.

    http://www.hurriyetdailynews.com/istanbul-greek-orthodox-patriarch-lends-support-to-turkeys-operation-olive-branch-in-syrias-afrin-126375

    ==========
    Σχολιάζει ὁ Π. Καρβουνόπουλος στό:
    https://www.militaire.gr/o-ikoumenikos-patriarchis-prosefchete-gia-tous-tourkous-stratiotes-sti-syria/

    "Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος με επιστολή του προς τον Ερντογάν δηλώνει ότι προσεύχεται για την επιτυχία της επιχείρησης “Κλάδος Ελαίας” στη βόρεια Συρία!!!

    Την επιστολή δημοσιεύει η ΧΟΥΡΙΕΤ. Σ´ αυτή ο Πατριάρχης γράφει ότι η σκέψη όλων ειναι στους ανθρώπους που εκτοπίστηκαν, εύχεται να επανέλθει η Ειρήνη στην περιοχή και… προσεύχεται για την επιτυχία της επιχείρησης των τουρκικών δυνάμεων.

    Ήμαρτον…"
    ==========

    Ἔλεος! Ἀπελευθερώθηκε ἡ Ἑλληνικὴ Μακεδονία ὡς ἔδαφος τὸ 1912 καὶ ἀκόμη ὑπάγεται "ὡς νέα χώρα" στὴν ἐνδοχώρα αὐτοῦ τοῦ ἀνθρώπου; Ἔλεος!!! Πότε θὰ ἀπαλλαγοῦμε, ἰδίως οἱ τῶν νέων χωρῶν ἀπὸ τὴν τυπικὴ πνευματικὴ "κυριαρχία" τοῦ ἐπισκόπου μιᾶς σκλαβωμένης στοὺς Τούρκους πόλης. Πότε ἡ Ἐκκλησία τῆς Κρήτης θὰ ἐπανέλθει στὴν ἀγκαλιὰ τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη στήλη "παραπολιτικά" της διαδικτυακής kontranews.gr σήμερα 18-1-2018 δημοσιεύεται επί επισημάνσεων του καθηγητού κ. Γιάννη Κονιδάρη: "...Σε αυτό το δημοκρατικό, τουλάχιστον ως προς τη λειτουργία της Ιεραρχίας, σύστημα, ο Αρχιεπίσκοπος είναι «πρώτος μεταξύ ίσων», χωρίς πραγματική εξουσία, επί των υπόλοιπων ιεραρχών, πλην της δυνατότητας σύγκλισης των δύο διοικητικών οργάνων της Εκκλησίας, της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου και της Ιεραρχίας, των οποίων και, απλώς, προεδρεύει. Στο πλαίσιο αυτό, ο κάθε Μητροπολίτης, διαθέτει αυτονομία σκέψης και δράσης, με πλήρη δικαιοδοσία στα όρια της Μητρόπολής του...".

      Διαγραφή
  2. Ποιὸ εἶναι τὸ ἔθνος τοῦ κυρίου Βαρθολομαίου; Τὸ Τούρκικο, τὸ Ἑλληνικὸ ἢ τῶν Ὀρθοδόξων; Μᾶλλον τὸ Τούρκικο, ἂν εἶναι ἀληθινὴ ἡ ἐπιστολὴ πρὸς Ἐρντογάν. Καὶ ἂν τὸ Κράτος "μας" εἶναι ἡ Τουρκία, κακῶς ἡ Μακεδονία μας, ἡ Θράκη, ἡ Ἤπειρος, εἶναι ἐνδοχώρα του, ὅπως ὑποστηρίζει ὁ κύριος Βαρθολομαῖος καὶ κακῶς τὸ ἀνεχὀμαστε ἐμεῖς, ποὺ ... κάνουμε καὶ συλλαήτήρια δῆθεν γιὰ Ἐθνικοὺς λόγους, ὑπέρ τῆς Μακεδονίας, καὶ ἀνεχόμαστε τὴν διοικητικὴ ὑποταγή της ἐκκλησιαστικῶς στὴν Τουρκία. Βαπρίζεται ἕνας κάτοικος τῆς Μακεδονίας καὶ θὰ πρέπει νὰ τὸ δηλώσει σὲ ἀρχῆ ποῦ ὑπάγεται, ὡς ένδοχώρα, στὴν Ἁρμοδιότητα τοῦ ἐπισκόπου ποὺ ὁμιλεῖ γιὰ τὸ "Τουρκικὸ ἔθνος μας" καὶ τὸ "Τουρκικό Κράτος μας" καὶ "προσεύχεται γιὰ τὶς Τουρκικὲς ἔνοπλες Δυνάμεις;"

    Διαβάζουμε: http://www.pontos-news.gr/article/174480/ti-eipe-o-vartholomaios-ston-erntogan-gia-tin-epiheirisi-sto-afrin

    Τι είπε ο Βαρθολομαίος στον Ερντογάν για την επιχείρηση στο Αφρίν
    «Είναι παράδοση της εκκλησίας μας να προσευχόμαστε πάντα για το κράτος μας, για την υγεία των ηγετών μας και την ευτυχία του λαού μας. Δεν έχουμε ξεχάσει τους εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που μετανάστευσαν λόγω διαμαχών στην ευρύτερη περιοχή, ειδικά στη Συρία. Η Εκκλησία προσευχόταν στον Θεό για να επιστρέψει η Ειρήνη στη Συρία με την επιχείρηση "Κλάδος Ελαίας"», φέρεται να αναφέρει στην επιστολή ο Οικουμενικός Πατριάρχης, όπως σημειώνεται στην αγγλική έκδοση της ιστοσελίδας της Hurriyet.
    «Είναι ευχή της κοινότητάς μας, το έθνος μας να αναπτυχθεί γρήγορα σε ένα ασφαλές περιβάλλον τερματίζοντας την τρομοκρατία, που έχει επηρεάσει όλους τους πολίτες μας, αλλά κυρίως τους Κούρδους πολίτες μας που ζουν στα νοτιοανατολικά της Τουρκίας. Η αποφασιστικότητα του προέδρου Ερντογάν, ο οποίος απορρίπτει κατηγορηματικά την όποια σύνδεση της θρησκείας με την τρομοκρατία, αποτυπώνεται στην παγκόσμια κοινή γνώμη. Προσευχόμαστε εσείς και οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις να επιτύχετε και η επιχείρηση "Κλάδος Ελαίας" να φέρει ειρήνη στην περιοχή, όπως υπόσχεται και το όνομά της», φέρεται να συμπληρώνεται στην επιστολή, η οποία δεν έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. https://www.youtube.com/watch?v=TOiAyj-tAXk

    Ἕνα βίντεο ἀποκαλυτικό της αυθόρμητης προσέλευσης χιλιάδων λαού στο συλλαλητήριο της Θεσσαλονίκης, μεταξύ αυτών και εκατοντάδων ιερέων, σε πείσμα της προτροπής του Ιερώνυμου για μή συμμετοχή σε συλλαλητήρια. Κατόπιν της συμμετοχής των 800.000 λαού, εκατοντάδων ιερέων και 12 επισκόπων στη Θεσσαλονίκη η Διαρκής Ιερά Σύνοδος έδωσε το δικαίωμα να συμμετέχουν στο συλλαλητήριο των Αθηνών και επίσκοποι και ιερείς. Αρκεί να μην υπάρξει κομματική εκμετάλλευση του συλλαλητηρίου και να αποφευχθούν πάσει θυσία οι προβοκάτσιες, όπως αυτές που επιχειρἠθηκαν στη Θεσσαλονίκη, με το κάψιμο ενός κτιρίου από ανθρώπους που δεν είχαν καμμιά σχέση με το πνεύμα του συλλαλητηρίου και ήξεραν όχι επιχειρούσαν να το δυσφημήσουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου