Πρωτοσέλιδο Σόδομα και Γόμορα του Στέφανου Χίου για τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο ή Γιάννη Λιάππη. Ο Στέφανος Χίος σε ένα μοναδικό πρελούδιο:
Οι ζαρτιέρες της τραβεστί και τα καυτά φιλιά του μπάτσου. Η σπιτωμένη ξελογιάστρα «θεία», η Νικόλ- ο δάσκαλος, που κάνει πιάτσα στη Συγγρού και ο ξάδερφος αστυνομικός που τον πάσαραν στον Ιερώνυμο για να του κάνει παρεούλα.
Γιάννη Λιάπη, είσαι Αρχιεπίσκοπος εσύ ή μαριονέτα; Ιδού ο ρασοφόρος που ξεπουλάει την Μακεδονία στους σλαβοσκοπιανούς τουρκόγυφτους.
Είναι απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής (Τμήμα Αρχαιολογίας) και της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Μετέβη για μεταπτυχιακές σπουδές στο Gratz Αυστρίας και στο Regensburg και το Μόναχο της Γερμανίας.
Εργάσθηκε ως πανεπιστημιακός βοηθός στην Αρχαιολογική Εταιρεία στην Αθήνα και ως φιλόλογος στη Λεόντειο Σχολή της Νέας Σμύρνης, στο 9ο Νυκτερινό Γυμνάσιο Αθηνών, καθώς και στο Γυμνάσιο της Αυλώνος. Εγκατέλειψε την πανεπιστημιακή του καριέρα μετά την ένταξή του στον ιερό κλήρο.
Το 1981 εξελέγη μητροπολίτης Θηβών και Λεβαδείας, ενώ το 1998 διεκδίκησε τον αρχιεπισκοπικό θρόνο χωρίς να καταφέρει να εκλεγεί.
Οποιος θέλει να είναι πρώτος, πρέπει να μάθει να είναι διάκονος των άλλων ανθρώπων».
Οποιος θέλει να είναι πρώτος, πρέπει να μάθει να είναι διάκονος των άλλων ανθρώπων».
Με τη φράση αυτή, λίγο μετά την εκλογή του, στις 7 Φεβρουαρίου του 2008, ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος έδινε το στίγμα του ως προκαθήμενος πια της Ελλαδικής Εκκλησίας.
Και όσοι έσπευσαν να ρωτήσουν για τον προκάτοχό του Χριστόδουλο περιορίστηκε σε πέντε λέξεις: «Θα τον κρίνει η ιστορία».Και από τότε επαναλαμβάνει συχνά την ίδια θέση αποφεύγοντας να κρίνει τον βίο και την πολιτεία του μακαριστού αρχιεπισκόπου που έφερε με ορμή την Εκκλησία στο προσκήνιο προκαλώντας αντιδράσεις εντός και εκτός Ιεράς Συνόδου.
Σε αντίθεση με τον Χριστόδουλο, επέλεξε να μείνει στο διαμέρισμα που είναι πάνω από το γραφείο του στην Αρχιεπισκοπή, αφήνοντας στην ουσία κλειστή την αρχιεπισκοπική έπαυλη στο Ψυχικό που είχε αναπαλαιωθεί, στέλνοντας ένα μήνυμα σεμνότητας προς όλους.
Ο Ιερώνυμος από την πρώτη στιγμή της εκλογής του εγκατέλειψε το δόγμα της «εθναρχούσης Εκκλησίας»Τα αγκάθια για τον κ. Ιερώνυμο ήταν πολλά:
Οι σχέσεις με το Φανάρι ήταν στο χειρότερο σημείο με αφορμή τον ρόλο του Οικουμενικού Πατριάρχη στις λεγόμενες Νέες Χώρες. (Πρόκειται για περιοχές που ελευθερώθηκαν μετά το 1912).
Το κλίμα στο εσωτερικό της Ιεραρχίας ήταν επίσης τεταμένο. Οι μητροπολίτες είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες, τους «Χριστοδουλικούς» και μη προκαλώντας εντάσεις στους κόλπους της Συνόδου.
Σε πολύ κακό σημείο βρίσκονταν και οι σχέσεις με την Πολιτεία, αφού ο Χριστόδουλος συνήθιζε να μιλάει για τα πάντα κατηγορώντας ανοικτά τους πολιτικούς, τους Ευρωπαίους, τους Αμερικανούς, τους ανθρώπους του πνεύματος.
Ο Ιερώνυμος επέλεξε να ακολουθήσει άλλο δρόμο. Από την πρώτη στιγμή της εκλογής του εγκατέλειψε το δόγμα της «εθναρχούσης Εκκλησίας» προβάλλοντας την αρχή της συνοδικότητας και την ενίσχυση της ενότητας της ιεραρχίας.
Το κλίμα στο εσωτερικό της Ιεραρχίας ήταν επίσης τεταμένο. Οι μητροπολίτες είχαν χωριστεί σε δύο ομάδες, τους «Χριστοδουλικούς» και μη προκαλώντας εντάσεις στους κόλπους της Συνόδου.
Σε πολύ κακό σημείο βρίσκονταν και οι σχέσεις με την Πολιτεία, αφού ο Χριστόδουλος συνήθιζε να μιλάει για τα πάντα κατηγορώντας ανοικτά τους πολιτικούς, τους Ευρωπαίους, τους Αμερικανούς, τους ανθρώπους του πνεύματος.
Ο Ιερώνυμος επέλεξε να ακολουθήσει άλλο δρόμο. Από την πρώτη στιγμή της εκλογής του εγκατέλειψε το δόγμα της «εθναρχούσης Εκκλησίας» προβάλλοντας την αρχή της συνοδικότητας και την ενίσχυση της ενότητας της ιεραρχίας.
Σε αυτές τις θέσεις είχε αυτή τη φορά υποστηρικτές μητροπολίτες με ειδικό βάρος οι οποίοι είχαν πρωτοστατήσει στην εκλογή του, όπως οι: Ιωαννίνων Θεόκλητος, Καβάλας Προκόπιος και Περιστερίου Χρυσόστομος.
Το περίεργο είναι ότι οι δύο πρώτοι από τη θέση των υπευθύνων για τα οικονομικά είχαν καταλογίσει στον Ιερώνυμο κακοδιαχείριση και μάλιστα τότε, μετά το θάνατο του Σεραφείμ, είχαν υποστηρίξει τον Χριστόδουλο για τον θρόνο του Αρχιεπισκόπου.
Για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα οι σχέσεις τους με τον Ιερώνυμο ήταν καλές. Στη συνέχεια τράβηξαν διαφορετικούς δρόμους, χωρίς ποτέ να φτάσουν στα άκρα.
Στον Ιερώνυμο συμπαραστάθηκαν στην προσπάθειά του να εξομαλυνθούν οι σχέσεις της Εκκλησίας της Ελλάδος με το Οικουμενικό Πατριαρχείο ακόμη και μητροπολίτες οι οποίοι δεν τον είχαν ψηφίσει. Επισκέφθηκε το Φανάρι όπου έγινε δεκτός με ενθουσιασμό και όλα λύθηκαν μέσα σε λίγες ώρες.
Ο κ. Βαρθολομαίος αν και είχε χαρακτηρίσει την Εκκλησία της Ελλάδος «λαίμαργο άμπελο» και «μητροκτόνο» βρήκε στο πρόσωπο του Ιερώνυμου τον άνθρωπο που θα ακολουθούσε την οδό του «κατευνασμού, της αγάπης και του σεβασμού προς τη μητέρα Εκκλησία».
Ετσι έκλεισε μία πληγή που ταλαιπώρησε τουλάχιστον για τρία χρόνια τις δύο Εκκλησίας, και τα υπουργεία Εξωτερικών και Παιδείας.
Το άλλο μεγάλο θέμα ήταν οι κακές σχέσεις που είχε η Αρχιεπισκοπή με την Πολιτεία λόγω των δυναμικών παρεμβάσεων Χριστόδουλου ακόμη και για τα εθνικά θέμα.
Ο Ιερώνυμος διακήρυξε τους διακριτούς ρόλους και διαβεβαίωσε ότι δεν διεκδικεί να γίνει εθνάρχης!. Είχε επαφές με όλους τους πολιτικούς, συνέφαγε μαζί τους και απέφυγε να κάνει «αιχμηρές δηλώσεις» ακόμη και για το μνημόνιο.
Ιδια τακτική ακολούθησε και στην Ιεραρχία. Δεν ήρθε σε κόντρα με κανέναν και βεβαίως ούτε με τον Σπάρτης Ευστάθιο που ήταν ο βασικός του αντίπαλος στις εκλογές για τον αρχιεπισκοπικό θρόνο.
Δεν αναμείχτηκε -τουλάχιστον φανερά- στις εκλογές νέων μητροπολιτών, ενώ κράτησε αποστάσεις από εσωτερικές διαμάχες.
Παρά την πραότητά του όμως από την πρώτη στιγμή φρόντισε να αποσυνδέσει την αρχιεπισκοπή από δομές που είχε στήσει ο Χριστόδουλος. Αντικατέστησε την «Αλληλεγγύη» τον φορέα που είχε αναλάβει το κοινωνικό έργο της Εκκλησίας με την «Αποστολή» τοποθετώντας δικούς του ανθρώπους.
Ενίσχυσε και αναδιοργάνωσε τη Ναοδομία για την οποία είχαν ακουστεί πολλά, τοποθετώντας άφθαρτους κληρικούς. Διατήρησε τους ξενώνες για συγγενείς ασθενών και κακοποιημένες γυναίκες που είχε δημιουργήσει ο Χριστόδουλος και αύξησε τα συσσίτια για τους απόρους.
Ηταν δε αρκετές οι νύχτες που έπαιρνε τον οδηγό του τον κ. Βλάση και περιφέρονταν χωρίς κάμερες και φωτογράφους στο κέντρο της Αθήνας συνομιλώντας με χρήστες και άστεγους.
Σε αντίθεση με τον Χριστόδουλο, ο κ. Ιερώνυμος απέφευγε τις κάμερες και τη δημοσιότητα για να μην προκαλεί.
Κρατώντας χαμηλούς τόνους -σε αντίθεση με τον προκάτοχο του- κατάφερε να ενεργοποιήσει όλα τα σχέδια για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας ιδρύοντας την «Εταιρεία Αξιοποίησης Ακίνητης Εκκλησιαστικής Περιουσίας Α.Ε.»
Στην προσωπική του ζωή ο Ιερώνυμος παρέμεινε σταθερός στις αξίες που είχε ασπαστεί από νεαρός μοναχός.
Αποφεύγει τα πολυτελή εστιατόρια και τις διακοπές. Εξακολουθεί να τρώει «προβατίνα στα κάρβουνα» και βεβαίως να καλεί σε δείπνο φίλους στο διαμέρισμα του στην Αρχιεπισκοπή, όπου δεν υπάρχει σεφ,αλλά μαγειρεύει για τον ίδιο και τους καλεσμένους του η σύζυγος του οδηγού του.
Τώρα δεν κατάλαβα ΤΙ γίνεται;;Το μεν"Μακελειό"ενός τρελού κατηγορεί τον Ιερώνυμο με αήθειες,ενώ το άρθρο μιλάει πραγματικά γιαυτόν και τη δεκαετή πορεία του!!Ποιο ισχύει από τα δυο;;Γίνεται να διευκρινιστεί,για να ξέρουμε κι εμείς ποιος είναι ποιος;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΘΕΕ ΜΟΥ ΝΕΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΧΟΜΕ ΕΠΟΧΗ ΙΑΚΩΒΟΥ ΜΟΙ ΓΕΝΟΙΤΟΩ
ΟΦΕΙΛΕ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙ ΔΙΟΤΙ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
οσοι ασχολουμαστε ενθυμουμεθα οτι ο σχολιογραφοσ ΑΤΤΙΚΟΣ του ορθ,τυπου
ΑπάντησηΔιαγραφήτα ετη 1994 και 1995 ειχε ασχοληθει με τον ιερωνυμο και την οδο κωνσταντινοπολεως με οχι κολακευτικα σχολια δια τον ιερωνυμο
μπορούμε να κρίνουμε μόνον για την πίστη !ας μείνουμε στην συμμετοχή του στην αίρεση κι ας μην παίρνουμε αμαρτίες πάνω μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήαφησε τις υποκρισιες σχολιαστη και η αποκλιση απο την πιστη και η εν στενη εννοια ηθικη του ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΤΙΓΜΑΤΙΖΕΤΑΙ ΕΑΝ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήαναμενομε δια ψευση απο τον ΙΔΙΟΝ