Κυριακή 12 Νοεμβρίου 2017

ΔΕΝ ΕΛΕΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΗΣΟΥΜΕ, ΑΛΛΑ ΕΛΕΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΕΗΘΟΥΜΕ.









7 σχόλια:

  1. Αν ελεεις για να ελεηθεις το χασες το παιχνιδη αδερφε.Ελεεις απο την αγαπη που εχει κατελαβει την καρδια σου αλλιως η ελεημοσυνη ειναι εργο νεκρο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εἶναι αὐτονόητο ὅτι ἀπὸ οὐμανιστικὴ ἀγάπη ποὺ ὁδηγεῖ σὲ ἐλεημοσύνη ἐμπνέονται καὶ κάποιοι ἄθεοι καὶ αἱρετικοὶ κλπ. ποὺ ὅμως δὲν σώζονται.

      Ἡ ἐλπίδα ἐλεημοσύνης ἀπὸ τὸν Θεό, εἶναι διδασκαλία τῆς Πίστεως καὶ δὲν σημαίνει ὅτι δὲν ὑπάρχει ἡ ἀγἀπη. Διότι Πίστις, ἐλπίς, ἀγάπη πᾶνε πακέτο, εἶναι πακέτο ἡ ἐλεημοσύνη μὲ τὴν βέβαιη ἐλπίδα τῆς ἐλεημοσύνης τοῦ Θεοῦ. Μᾶς τὸ διδάσκει ὁ Κύριος: "ᾖ σου ἡ ἐλεημοσύνη ἐν τῷ κρυπτῷ, καὶ ὁ πατήρ σου ὁ βλέπων ἐν τῷ κρυπτῷ ἀποδώσει σοι ἐν τῷ φανερῷ" (Ὁ Κύριος, Ματθ.6΄4). "Ἐμεῖς ἐλεοῦμε σὰν ἄνθρωποι, ὁ Θεὸς θὰ μᾶς ἐλεήσῃ σὰν Θεός", ἑρμηνεύει ὁ ἱερὸς Χρυσόστομος, συμπληρώνοντας ὅτι "δανείζει Θεῷ ὁ ἐλεῶν πτωχὸν" καὶ ὅτι "ἡ ἐλεημοσύνη καλύπτει πλῆθος ἁμαρτιῶν" (ὑπομνηματιστὴς τοῦ Χρυσοστόμου ἐξηγεῖ ὅτι ὁ ἱερὸς Πατέρας τῆς Ἐκκλησίας ἀναφέρεται σὲ ἁμαρτίες ἀπὸ τὶς δεκάδες ποὺ δὲν ἐξομολογούμαστε, ἐπειδὴ εἶναι μικρὲς καὶ τὶς θεωροῦμε ἀσἠμαντες κ.ἄ.).

      Νὰ μὴν καταντήσουμε, ἀσφαλῶς οὔτε στὴν ὑποκριτικὴ καὶ συμφεροντολογικὴ ἐλεημοσύνη χωρὶς πίστι καὶ ἀγάπη, (μὲ τὴν ὁποία ἐλεημοσύνη καταδικάστηκαν ὁ Ἀνανίας καὶ ἡ Σαπφείρα) ἀλλὰ οὔτε στὸ ἄλλο στρατόπεδο τῆς οἰήσεως καὶ στὴν παγίδα τῆς ἐγωϊστικῆς αὐταρέσκειας λέγοντας:"ἐλεῶ ΕΓΩ ἀπὸ ἀγἀπη ποὺ ἔχει καταλάβει τὴν καρδιά μου, καὶ δὲν ἐλεῶ γιὰ νὰ ἐλεηθῶ ἀπὸ τὸν Θεό".

      Διαγραφή
    2. Το οτι καποιοι ελεουν απο ουμανιστικη αγαπη δε σημαινει οτι εμεις δεν πρεπει να ελεουμε υπο της αληθινης αγαπης.Το να ελεουμε για να ελεηθουμε περιεχει μεγαλη δοση συμφεροντολογικης πρακτικης,θα ελεγα μαλιστα "φαρισαικης"(κυριε τηρω τα παντα ελεησον δεν ειμαι σαν τον τελωνη)και οχι "τελωνικης".Βεβαια εαν γινεται λογο της εντολης καλως,ομως οι εντολες οι οποιες ειναι ζωσες,οταν τηρουντε απο αγαπη στον θεο ισχωρουν στην καρδια,εαν τηρουντε ως εντολες και μονο μενουν νεκρες ως αναφορα σε αυτο που θελουν να πετυχουν,και αυτο που θελουν να πετυχουν ειναι εκτος απο το να γεμισουν τα στομαχια των φτωχων να εμπνευσουν και την αγαπη.Εαν δε γινει αυτο τοτε ειναι νεκρα εργα χωρις αξια,και τα νεκρα εργα πηγαζουν απο νεκρη πιστη,νεκρη αγαπη.Οσο για την οιηση,ναι στην ταπεινωση,αλλα του προσωπου που εν επιγνωση "συμμαχει"απο αγαπη με το λογο του θεου,και τοτε ταπεινωνεται μπροστα Του, οχι την ταπεινωση του αβουλου οντος(αυτο δεν εχει αξια),αλλα την ταπεινωση με επιγνωση λογο αγαπης,αυτο εχει.

      Διαγραφή
    3. Mην λες βλακειες Βαρβερη.
      Η ελεημοσυνη μας ματατρεπεται σε πνευμα. Αυτο δεν το καταλαβες;
      Γι αυτο και αποκτα αιωνια αξια.
      Και αυτους που ελεησες θαναι την ΗΜΕΡΑ ΕΚΕΙΝΗ οι υπερασπιστες σου.
      Μην υποτιμας την ελεημοσυνη.
      Ειναι η κορωνιδα των αρετων

      Διαγραφή
  2. Κυριε Μυλωνα αν ηταν ετσι μονο οι αγιοι θα ελεουσαν. Ποτε αραγε θα καταλαβουμε οτι η αγαπη ΔΕΝ εχει καταλαβει την καρδια μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο δεύτερο έχετε απόλυτο δίκαιο. Αφού ώρες ώρες σκέφτομαι ότι ο ορισμός του σύγχρονου νεοέλληνα θρησκευόμενου "ορθοδόξου" είναι να μισεί τον αδελφό του και να ψάχνει αφορμές διχασμού και συκοφαντίας. Στο πρώτο, οι πιστοί είμαστε όλοι άγιοι. Αν δεν είμαστε δεν είμαστε πιστοί.

      Διαγραφή
  3. Οντως μεγαλο προβλημα εαν δεν εχουμε αγαπη εστω και χωρις να ημαστε αγιοι,σημαινει για τους χριστιανους οτι δεν φωτιζονται παροτι αγωνιζονται,ή οτι υπαρχει προβλημα γενικης σκληροκαρδιας.Αρα εκτος της ελεημοσυνης που προτρεπει ο κυριος και τηρουμε, πρεπει να τηρησουμε και την εντολη της αγαπης,και να γινεται τοτε αυτη(ελεημοσυνη)στον φτωχο που θα βρουμε με αγαπη και λογο της αγαπης,αλλωστε μαλλον για να βρουμε αυτη την αγαπη δοθηκε η εντολη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου