Τρίτη, 14 Μαρτίου 2017

Η ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ 

ΕΝ ΚΑΙΡΩ ΑΙΡΕΣΕΩΣ

Μοναχος Μακαριος Κουτλουμουσιανος
Καθισμα Αγίου Νικολάου
Ο Απόστολος Παύλος γράφει: "Υμείς έστε ναός Θεού ζώντος ". "Ουκ είδατε ότι ναός Θεού έστε και το Πνεύμα του Θεού οικεί εν υμίν; Ει τις τον ναό του Θεού φθείρει, φθείρει τούτον ο Θεός. Ο γαρ ναός του Θεού άγιος εστίν, οίτινες έστε υμείς ". Υμείς έστε σώμα Χριστού και μέλη εκ μέρους".
"Αυτόν (τον Χριστό) έδωκεν κεφαλήν υπέρ πάντα τη Εκκλησία ήτις έστι το σώμα αυτού, το πλήρωμα του τα πάντα εν πάσι πληρουμένου ".
Ερμηνεία :
Δεν ξέρετε πως είστε ναός του Θεού και ότι το Πνεύμα Του κατοικεί μέσα σας; Αν κάποιος, λοιπόν, καταστρέφει το ναό του Θεού, αυτόν θα έχω.
Η Αγία Έβδομη Οικουμενική Σύνοδος ορίζει: "Εκκλησίες δεν είναι οι οικοδομές απλώς των ναών και οι λαμπρότητες, αλλά το πλήρωμα των ευσεβών που βρίσκονται μέσα σε αυτές που υμνεί και δοξολογεί τον Θεό υπηρετώντας Αυτόν.
Ο Απόστολος προτρέπει σε αυτό, παραγγέλλοντας σε καινούργια ζωή να βαδίζουμε και όποιος είναι στην καινή κτίση εν Χριστώ ανακαινίζεται ".
α) Επί Αιρέσεως Αρειανισμού:
Μέγα Βασιλείου Επιστολή.
"Προς Νικοπολίτες Πρεσβυτέρους "
"Έλειψε ένας από αυτούς που σας συμπλήρωναν, αποχώρησε μαζί του  και άλλος ένας δηλαδή (αιρετικοί) δεύτερος, είναι αξιοθρήνητοι όπως το πτώμα αυτοί.
Το δικό σας όμως σώμα ανήκει ολόκληρο στην Χάρη του Θεού
Διότι και το άχρηστο (οι αιρετικοί) αποκόπηκε και αυτό που έμεινε (το Σωμα Του Χριστού) είναι ολόκληρο και ακέραιο.
Αν δε, σας στεναχωρεί ότι εκδιωχτήκατε από τους τοίχους (τους ναούς), σκεφτείτε ότι κάτω από την σκέπη του Θεού, τον ουρανό θα έχετε κατάλυμα και θα είναι μαζί σας και ο Άγγελος, ο Φύλακας της Εκκλησίας.
Διότι αυτοί (οι αιρετικοί) σε άδειους οίκους (ναούς) συναθροίζονται κάθε μέρα και εξαιτίας του διασκορπισμού του λαού βαριά καταδίκη προετοιμάζουν για τον εαυτό τους ".
Άγιος Γρηγόριος Θεολόγος
"Εχουνε αυτοί (οι αιρετικοί) τους οίκους εμείς τον Θεό.
Αυτοί δήμους, εμείς Αγγέλους, αυτοί θράσος, Πίστη εμείς, αυτοί το να απειλούν, εμείς το να προσευχόμεθα, αυτοί το το να διώκουν, εμείς το να υποφέρουμε, αυτοί χρυσό και αργυρό, εμείς λόγο κεκαθαρμένο ".

β) Επί Αιρέσεως Μονοθελητισμού:
Αγίου Μαξίμου Ομολογητού Επιστολή.
"Προς Μοναχό Αναστάσιο: "Εχθές στις 18 του μηνός που ήταν η ημέρα της Πεντηκοστής ο Πατριάρχης μου δήλωσε λέγοντας :
- Εσύ ποιας Εκκλησίας είσαι; Του Βυζαντίου; Της Ρώμης; Της Αντιοχείας; Της Αλεξάνδρειας; Των Ιεροσολύμων; Ορίστε όλες μαζί με τις επαρχίες που ανήκουν σε αυτές ενώθηκαν. Αν επομένως είσαι της Καθολικής Εκκλησίας ενώσου, μήπως κάνοντας οδό ξένη ζωή νεωτερισμού, πάθεις άλλο από αυτό που προσδοκείς.
- Είπα προς αυτόν: "Καθολική Εκκλησία είναι η Ορθή και Σωτήρια Ομολογία της Πίστεως μας προς τον Θεό ".


γ) Επί Εικονομαχικής και Μοιχειανικής Αιρέσεως:
Αγίου Πατριάρχου Νικηφόρου του Ομολογητού.
Ερώτηση :
"Για τις Εκκλησίες που συμμετέχουν υπό την καθοδήγηση ιερέων που συγκοινωνούν με την Αίρεση και κατέχονται από αυτούς, αν πρέπει να μπει σε αυτές κάποιος χάριν προσευχής και ψαλμωδίας
Απάντηση:
"Δεν πρέπει καθόλου να μπαίνει κανείς σε τέτοιες εκκλησίες, σύμφωνα με τους λόγους που έχουν ειπωθεί.
Επειδή έχει γραφτεί ότι ο οίκος σας θα μείνει έρημος.
Διότι, μόλις εισήλθε η Αίρεσις αναχώρησε από εκεί ο Φύλακας Άγγελος του ναού, σύμφωνα με τα λόγια του Μεγάλου Βασιλείου, και έτσι ένας τέτοιος ναός γίνεται κοινός οίκος.
Και σύμφωνα με την Γραφή, "δεν θα μπω σε εκκλησία πονηρευομένων ", και ο Απόστολος αναφέρει, "ποια συμφωνία υπάρχει μεταξύ του ναού του Θεού και των ειδώλων; ".
Αγίου Θεοδώρου Στουδίτου του Ομολογητού.
Επιστολή, "Προς Ιωάννη Λογοθέτη", αρχιγραμματεύς της αυτοκρατορίας
(Για την δολοφονία του Λέων του Ε' του Αρμένιου). "Μολονότι όμως δολοφονήθηκε στον ναό, εν τούτοις δεν πέθανε σε τόπο άγιο, έστω και αν είναι φοβερό το λεγόμενο. Διότι δεν είναι ναός άγιος αυτός ο οποίος έχει βεβηλωθεί από Αιρετικούς, αλλά είναι κοινός οίκος, όπως αναφέρει ο Μέγας Βασίλειος, διότι ο Φύλακας Άγγελος ο οποίος υπάρχει σε κάθε ναό αναχώρησε λόγω της Αιρετικής ασέβειας. Γι' αυτόν το λόγο ούτε η λειτουργία η οποία γίνεται είναι ευπρόσδεκτος στον Θεό.
Και άκουσε τον Προφήτη να λέει,
"Ο ασεβης που μου προσφέρει θυσια ένα μοσχάρι, είναι ίδιος σαν αυτόν ο οποίος μου προσφέρει θυσια ένα σκύλο ".
Αγίου Θεοδώρου Στουδίτου.
Επιστολή,
" Προς Μοναχο Ναυκράτιο "
"Ερώτηση : Τι πρέπει να κάνει ένα ιερεύς, ο οποίος προσκαλείται σε αγρυπνία, πρέπει να λειτουργήσει και με ποιους.
Απάντηση: Μπορεί να πάει ο ιερεύς στην αγρυπνία να συμψάλλει, εφόσον είναι Ορθόδοξοι, ο προσκαλών και οι ψάλτες και εφόσον φυλάττονται από κάθε επικοινωνία με τους Αιρετικούς. Ακόμη δε, επιτρέπεται ο ιερεύς αυτός να λειτουργησει στον ναο, εάν ο έχων τον ναό ομολογεί ότι ουδόλως αυτός θα λειτουργηθει από Αιρετικούς. 
Επειδή έχει προλεχθεί ότι είναι ανάγκη να ερωτά δια όλα αυτά, εξαιτίας της επικρατούσης λυσσαλέας Αιρέσεως
Ερώτηση :
Αν λάβει κάποιος Ορθόδοξος από κάποιον ένα ναό και υπάρχει σε αυτόν η συνήθεια μια φορά τον χρόνο ή δύο, να συγκεντρώνεται σε αυτόν τον ναό ο λαός και να μνημονεύεται ο Αιρετικός Επίσκοπος
Απάντηση :
Σε αυτόν τον ναό ο Ορθόδοξος ιερεύς μπορεί κατά οικονομία να ψάλλει, όχι όμως να λειτουργήσει.
Αν όμως διακοπεί η συνήθεια αυτή της μνημόνευσης του Αιρετικού Επισκόπου, τότε επιτρέπεται και να λειτουργήσει
Ερώτηση :
Εάν υπάρχει μια Εκκλησία στην οποία ο μεν λειτουργών ιερεύς μνημονεύει τον Αιρετικό Επίσκοπο, ο δε Ορθόδοξος ιερεύς έχει δικό του καθηγιασμένο αντιμήνσιο, είναι σωστό να το τοποθετήσει μέσα σε αυτήν την Εκκλησία και εφόσον δεν είναι παρόν ο ιερέας που μνημονεύει τον Αιρετικό Επίσκοπο, να λειτουργήσει ο Ορθόδοξος
Απάντηση :
Αυτό δεν είναι σωστό, αλλά, εφόσον υπάρχει ανάγκη να γίνει Θεία Λειτουργία, μπορεί να γίνει σε κάποια οικία στην οποία θα επιλεχθεί ο καθαρότατος τόπος ".

δ) Επί Αιρεσεως Παπισμου:
Άγιος Γρηγόριος Παλαμάς
"Αναίρεση γράμματος Πατριαρχου Αντιοχείας Ιγνατιου ". "Διότι αυτοί που είναι της Εκκλησίας του Χριστού είναι της Αληθείας και αυτοί που δεν είναι της Αληθείας δεν είναι ούτε της Εκκλησίας του Χριστού και αυτό ακόμα περισσότερο όσο και αν μιλούν ψευδώς μεταξύ τους, ποιμένες και αρχιποιμένες καλώντας τους εαυτούς τους και από άλλους καλούμενοι. Διότι το χαρακτηριστικό γνώρισμα του Χριστιανισμού δεν είναι τα πρόσωπα, αλλά η Αληθινή και ακριβής  Πίστη ".
Μοναχού Ιωσήφ του Καλοθέτου, (Συναγωνιστή του Αγίου Γρηγορίου του Παλαμά).
"Ενώ η Εκκλησία μας, άνωθεν, αγνή, καθαρή, ειρηνική, απέχει από οτιδήποτε ανήθικο και κακό, είναι ελεύθερη από κάθε κακία και δεν έχει σχέση με καμία βρωμιά και κανένα ηθικό ελάττωμα, πρεσβεύει τα υγιή, τα καθαρά και έντιμα δόγματα των Θεοφόρων ανδρών. Κεφαλή μάλιστα της Εκκλησίας είναι ο Κύριος μας και μέλη και μέρη αυτής της Εκκλησίας είναι η ομήγυρις και η κοινότητα των ευσεβών, που συμπεριφέρονται ανάλογα προς την Κεφαλήν τους στοχεύοντας στην κάθαρση και όχι σαν κάποιον που δεν έχει αγνότητα και ζει μέσα στο μίασμα".
"Και τι είναι ανάγκη να λέγει κάνεις πολλά ".
Διακηρύττει και επισφραγίζει ο Άγιος Μάρκος ο Ομολογητής, στύλος της Ορθοδοξίας, "Όλοι οι διδάσκαλοι της Εκκλησίας, όλες οι Σύνοδοι και όλες οι Θείες Γραφές προτρέπουν την αποφυγή των ετερέφρονων και την αποφυγή της κοινωνίας με αυτούς ".

ε) Επί Αιρέσεως Οικουμενισμού και Παπολατρείας:
Κανόνας Οικουμενιστών-Παπολατρών, Φιλοοικουμενιστών-Φιλοπαπολατρών και των εν μέρει Αποτειχισμένων που κρατάνε σφιχτά την γνώμη τους και δεν βγαίνουν από τον λογισμό τους :
"Ασχέτως τι λέγουν όλοι οι διδάσκαλοι της Εκκλησίας, όλες οι Σύνοδοι, όλες οι Θείες Γραφές, εμείς προτρέπουμε τους Χριστιανούς να έχουν εκκλησιαστική επικοινωνία με τους ετερόφρονες να πηγαίνουν στους ναούς που δεν είναι πλέον Εκκλησίες αλλά απλές οικοδομές, διότι έχει φύγει ο Φύλακας Άγγελος της Εκκλησίας, εκεί που δεν είναι Άγιος ο ναός αλλά ερημώθηκε και έγινε κοινός οίκος ο οποίος δεν κάνει ούτε για προσευχή και ψαλμωδία, λέγουμαι επίσης τους Πιστούς να πηγαίνουν στους ναούς που δεν έχουν τον Θεό, στους οίκους που δεν έχουν τον Ένοικο, εκεί που δεν υπάρχει η Ορθή και Σωτήρια Ομολογία της Πίστεως μας προς τον Θεό, εκεί που η Γραφή λέγει, "δεν θα μπω σε εκκλησία πονηρευομένων", και ο Απόστολος συμμαρτηρεί, "ποια συμφωνία υπάρχει μεταξύ Θεού και των ειδώλων ", εκεί όπου δεν είναι η Αλήθεια δεν είναι η εκκλησία, εκεί που δεν πρεσβεύουν τα υγιή, καθαρά και έντιμα δόγματα των Θεοφόρων ανδρών, εκεί που δεν γίνεται ευπρόσδεκτος λόγω της Αιρετικής ασέβειας η λειτουργία στον Θεό, εκεί που δεν επιτρέπεται τέλος πάντων ο ιερέας να λειτουργήσει, έστω και αν μνημονεύετε μόνο μια ή δυο φορές τον χρόνο ο Αιρετικός κατά όνομα Επίσκοπος! Επίσης, πάρα ταύτα, εμείς πιστεύουμε ότι δεν θα μολύνονται εκεί στους κοινούς και ερήμους οίκους που δεν είναι Εκκλησίες οι Χριστιανοί αλλά θα καθαρίζονται, δεν θα φαρμακώνονται αλλά θα χαριτώνονται δεν θα αμβλύνονται τα πιστεύω τους, αλλά θα  στερεώνονται! ΔΙΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ-ΠΑΠΟΛΑΤΡΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΦΙΛΟΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΕΣ-ΦΙΛΟΠΑΠΟΛΑΤΡΕΣ, ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΜΕΝ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΤΗΚΑΜΕ, ΚΡΑΤΑΜΕ ΔΕ ΣΦΙΧΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΒΓΑΙΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΟΓΙΣΜΟ ΜΑΣ, ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΙΟ ΑΓΙΟΙ ΑΠΟ ΤΟΙΣ ΑΓΙΟΥΣ, ΠΟΙΟ ΣΟΦΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΟΦΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΙΟ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΟΥΣ !!! "

Εύχεστε και για εμένα
Μοναχος Μακαριος Κουτλουμουσιανος
Καθισμα Αγίου Νικολάου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου