Σᾶς παρακαλῶ, μὴν ἐπιτρέψετε οὔτε τὸ δάκτυλο τοῦ μικροῦ του ποδιοῦ νὰ πατήση ὁ πάπας στὴν Πάτμο.
Ἀγαπητὲ
ἐν Χριστῷ ἅγιε Καθηγούμενε καὶ πατριαρχικὲ Ἔξαρχε τῆς παλαιφάτου Μονῆς
τοῦ Εὐαγγελιστοῦ Ἰωάννου, ὁ νοῦς μου παραμένει ἀκόμη στὴν ἀγρυπνία τοῦ
Θεολόγου καὶ τὴν Θεία Λειτουργία στὸ Καθολικό τῆς Μονῆς ἀπαρασάλευτος.
Σοῦ
γράφω αὐτὸ τὸ μικρὸ γράμμα, γιὰ νὰ ἐκφράσω τὴν θλίψη μου καὶ τὸν πόνο
τῆς καρδιᾶς μου ποὺ ἐπιμένει ὁ ἀρχιεπίσκοπός μας νὰ ἔχουν οἱ καθολικοὶ
ἐκκλησία στὴν Πάτμο, χωρὶς νὰ ὑπάρχει πλήρωμα μὲ τὴν παπικὴ ὁμολογία.
Ἀλλοίμονο ἂν ὅπου λούονται οἱ Φράγκοι, ἐπιτρέπουμε νὰ πηγνύουν καὶ ἱερά.
Τὸ δοῦλο Γένος, παρὰ τὶς δυσκολίες ποὺ συνάντησε, δὲν ἐπέτρεπε νὰ κτίζωνται ἱερὰ ἑτεροδόξων.
Καὶ
ὅπου κατάφεραν καὶ ἔστησαν ἱερά, εἶναι σήμερα μία μεγάλη πληγὴ γιὰ τὴν
περιοχὴ ἐκείνη. Ἡ πατούσα τοῦ πάπα εἶναι πολὺ μεγάλη.
Σᾶς παρακαλῶ μὴν ἐπιτρέψετε οὔτε τὸ δάκτυλο τοῦ μικροῦ του ποδιοῦ νὰ πατήση ὁ πάπας στὴν Πάτμο.
Κρατῆστε...τὴν
ὁμολογία τοῦ Θεολόγου, τοῦ ὁσίου Χριστοδούλου καὶ πάντων τῶν ἀπ΄ αἰῶνος
Ἁγίων καὶ κεκοιμημένων πατέρων τῆς ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Θεολόγου. Ὄχι στὴν
Πάτμο τὸ μνημόσυνο τοῦ πάπα σὲ ναό, ὅποιος καὶ νὰ εἶναι αὐτός.
Δῶστε
μία μαρτυρία σὲ ὅλη τὴν Ὀρθοδοξία ὅτι ὁ Χριστὸς εἶναι ὁ σεσαρκωμένος
Λόγος τοῦ Θεοῦ καὶ δὲν δέχεται τὸν αἱρεσιάρχη τῆς Δυτικῆς σπείρας –γιατί
εἶναι δύσκολο νὰ τὴν ποῦμε Ἐκκλησία.
Κι
ἕνα ἄλλο πλήγωσε τὴν καρδιά μου, ποὺ ἀνοίξατε πόρτα ἀπὸ τὸ κάτω μέρος
τοῦ Καθίσματος τοῦ ἱεροῦ Σπηλαίου, γιὰ νὰ διευκολύνεται ὁ κόσμος. Δύο
σπήλαια ἔχουμε στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία: τὸ σπήλαιο τῆς Γεννήσεως τοῦ
Χριστοῦ στὴ Βηθλεὲμ καὶ τὸ σπήλαιο τοῦ Θεολόγου στὴν Πάτμο.
Ὅταν κατεβαίναμε τὶς σκάλες, ὅλοι ζούσαμε μὲ τὸ συναίσθημα ὅτι πᾶμε σὲ Σπήλαιο.
Τώρα, μπαίνοντας ἐκεῖ ἀπὸ τὴν κάτω πόρτα, ὅλοι θὰ αἰσθάνωνται ὅτι μπαίνουν μέσα σὲ μία τρύπα τῆς γῆς.
Δὲν
πειράζει ἂν κάποιοι ἀδυνατοῦν νὰ κατέβουν τὰ ψηλὰ σκαλοπάτια. Κανενὸς ἡ
σωτηρία δὲν διακυβεύεται, ἂν δὲν προσκυνήση τὸ σπήλαιο τοῦ Θεολόγου.
Συμμαζέψτε
τὸν τουρισμὸ ἀπὸ τὰ ἱερὰ καθιδρύματα, γιατί στὸ τέλος δὲν θὰ μείνη
μοναχὸς οὔτε γιὰ νὰ ἀνάβη τὰ καντήλια τοῦ Θεολόγου.
Μὲ
πικρία σοῦ τὸ γράφω καὶ μὴ μὲ παραξηγήσης, διότι ἐγὼ αἰσθάνομαι Πάτμιος
μοναχός, δὲν αἰσθάνομαι Ἁγιορείτης, καὶ ὅ,τι πῆρα ἀπὸ τὸν λατρινὸ
μοναχισμὸ τὸ κρατῶ ἀκόμη καὶ τὸ ἔχω σημαιάκι.
Μετὰ τῆς ἐν Κυρίω ἀγάπης
ὁ Καθηγούμενος Δοχειαρίου
Γρηγοριος
Ο Αρχιεπίσκοπός σου είναι αιρετικός και τον μνημονεύεις.Τα εκκλησάκια των τουριστών σε μάραναν.Ξύπνα μωρέ ανόητε από τον ύπνο τον δαιμονικό και αποτειχίσου από αυτό το κάθαρμα.Σκοτάδι έχει ο νούς σου από την κοινωνία με την αντίχριστη παναίρεση.Λίγοι κληρικοί θα σωθούν λέει ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.Ξύπνα ποιμένα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί Πάτμος τί Λέσβος τί αθήνα... Ήρθε δύο φορές και θα ξανά έρθει. Ο τόπος μετρά η ή παράδοση άνευ όρων με έναν λαό που αδιαφορεί;
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε Οδυσσέα, στο δεξί τμήμα της ιστοσελίδας σας γράφετε:
ΑπάντησηΔιαγραφή“Το βιβλιο του πατρος Ευθυμιου Τρικαμηνα περι του Εθνομαρτυρος Χρυσοστομου Σμυρνης σε εκδοσι βελτιωμενη ξανακυκλοφορησε και διανεμεται ΔΩΡΕΑΝ προς ενημερωσι. Ζητειστε το να σας αποσταλη.”
Κάνω κλίκ στο εικονίδιο αλλά η διεύθυνση που με βγάζει δεν έχει κάποιον φάκελλο για κατέβασμα, μάλλον υπάρχει κάποιο σφάλμα…
Μήπως μπορείτε να με βοηθήσετε;
Μπορεις να το βρεις στο βιβλιοπωλειο Ορθοδοξια της Λαρισας τηλεφωνο 2410284449
ΔιαγραφήΣΑΣ ΑΠΟΣΤΕΛΩ VIDEO, ΟΠΟΥ Ο ΦΡΑΓΚΙΣΚΟΣ ΑΣΠΑΖΕΤΑΙ ΤΗΝ ΔΕΞΙΑΝ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟΥ ΡΟΤΣΙΛΝΤ, ΤΟΥ ΡΟΚΦΕΛΕΡ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΙΣΣΙΝΚΕΡ ..https://www.youtube.com/watch?v=7KfuRW1c5Mk
Ο τίτλος του βίντεο είναι λάθος. Προσφωνούνται όλοι όσοι συνομιλούν με τον πάπα και φιλά τα χέρια των. Δεν υπάρχει κανένα όνομα από όσα λέτε. Ούτε ο Κίσινγκερ υπάρχει κάπου εις το βίντεο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌντως είναι διαφορετική η απόδοσις από τα γεγονότα.
ΔιαγραφήΌπως είναι διαφορετική η συναναστροφή από την συλλειτουργία.
Όπως διαφορετικές είναι οι προσωπικές απόψεις επισκόπων από τις απόψεις της Εκκλησίας.
Και το τελευταίο έχει τη σημασία του, αν θελήσουν, όπως θέλουν, να μας επιβάλουν ως υποχρεωτική την ψευτοσύνοδο. Δυστυχώς δεν ακούσαμε ούτε έναν επίσκοπο να το δηλώνει ευθαρσώς: Είναι άκυρη. Δόξα τω θεώ το ακούμε από πρεσβυτέρους και θεολόγους, είτε διακόψαντες μνημόνευση είτε όχι: Απέθανε και ετάφη.
Στο θέμα της αποτειχίσεως, της μνημονεύσεως, δεν υπάρχουν τόσο μεγάλα ερωτηματικά όσο στο θέμα της εγκυρότητος των μυστηρίων. Και των μεν και των δε. Ακόμα και αποτειχισμένοι και διακόψαντες μνημόνευση κληρικοί έχουν μεταξύ τους διαφωνία στο θέμα της εγκυρότητος των μυστηρίων και της διοικητικής τους τακτιποιήσεως (γάμοι, βαπτίσεις, κηδείες) μέγα θέμα, για τον απληροφόρητο ή υπακούοντα στους πνευματικούς του, λαό του θεού ένθεν κακείθεν. Μετά την ημερίδα ή θα ξεκαθαρίσουν τα πράγματα ή θα ενταθούν οι διαφωνίες. Ας προσευχηθούμε προς τον Κύριον τη λύση να τη δώσει η Ιεραρχία αποτάσσοντας την ψευδοσύνοδο και τα κείμενά της.
Σε συνέχεια των αναφορών στο προηγούμενο άρθρο (για τις συκοφαντίες εναντίον του π.Βασιλείου Βολουδάκη), αναφορών στα σχόλια, περί επισκόπων (και πατριαρχών) και πρεσβυτέρων, παρατίθεται το link για ένα σχετικό κείμενο προβληματισμού, του ηγουμένου της Ι.Μονής Δοχειαρίου (ο οποίος υπενθυμίζω εκφώνησε τον εγκυρότερο επικήδειο λόγο στην εξόδιο ακολουθία του π. Αυγουστίνου Καντιώτη).
ΑπάντησηΔιαγραφήΗγούμενος Ι.Μ.Δοχειαρίου στο ΒΗΜΑ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ: Ο Επίσκοπος κι ο Πρεσβύτερος
http://www.vimaorthodoxias.gr/arthrografia/igoumenos-i-m-dochiariou-sto-vima-orthodoxias-o-episkopos-ki-o-presviteros/
Ένα απόσπασμα από τον προβληματισμό:
«Ένας μπαρμπα-Γιάννης το πρώτο μάθημα που έκανε στην Θεολογική Σχολή των Αθηνών ήτανε στο έρημο το έτος μου. Μεταξύ των άλλων παραδοξοτήτων που ελάλησε αυτός ο μεγάλος εμπειρικός θεολόγος ήτανε ότι ο πρεσβύτερος λειτουργεί εις το όνομα του επισκόπου. Διαμαρτυρήθηκα και βγήκα από την αίθουσα. Είπα: «Αν είναι αυτό αλήθεια, ότι οι πρεσβύτεροι λειτουργούν στο όνομα του επισκόπου, ποτέ και μη σώσω να γίνω παπάς». Σχεδόν το είχα ξεχάσει. Πέρασαν πολλά χρόνια και μου διέφυγε αυτό το θεολογικό πόρισμα. Αυτές τις μέρες μου διάβασαν την προσλαλιά του επισκόπου Ναυπακτίας εις χειροτονίαν πρεσβυτέρου και το πρώτο που του υποδεικνύει είναι ότι θα λειτουργή εξ ονόματος του επισκόπου, όχι στο όνομα της Αγίας Τριάδος, όχι στο όνομα του Χριστού! Και η ψυχή μου αναγούλιασε.
Εμείς εκεί στην ακαδημαϊκή θεολογία ακούσαμε ότι «άμα πρεσβύτερος, άμα επίσκοπος». Τώρα τόσο μεγάλη απόσταση έχει ο πρεσβύτερος από τον επίσκοπο; Και που αναφέρεται αυτό, ότι ο πρεσβύτερος λειτουργεί στο όνομα του επισκόπου; Και αν ο επίσκοπος είναι, είναι, είναι… με ποια ψυχική δύναμη θα μπορέσης να λειτουργήσης στο όνομά του; Μα η θεία Λειτουργία αρχίζει με το «Ευλογημένη η βασιλεία του Πατρός και του Υιού και του αγίου Πνεύματος…» και ουχί με το «Ευλογημένη η δεσποτεία του επισκόπου τάδε». Μνημονεύουμε τον επίσκοπο, για να δείξουμε ότι εγώ ο πρεσβύτερος έχω την ίδια πίστη με τον επίσκοπο αυτόν που μνημονεύω, αλλά όχι να με ενισχύση και να με δυναμώση, για να τελέσω την θεία Λειτουργία. Έλεγε ο επίσκοπος Αβύδου Γεράσιμος: «Αν στήσουμε δύο θυσιαστήρια και στο ένα λειτουργή πρεσβύτερος και στο άλλο επίσκοπος, τι παραπάνω θα πη ο επίσκοπος από τον πρεσβύτερο; Το “Κύριε, Κύριε, επίβλεψον εξ ουρανού” η “και τον τρισάγιον ύμνον αναμέλπομεν”; Άλλη φυλλάδα κρατάει ο επίσκοπος όταν λειτουργή και άλλη ο πρεσβύτερος;»
Καημένα παπαδάκια, μας έχουν για κατώτερους κληρικούς οι αυθέντες της Εκκλησίας. Κι εσείς τι να πήτε σ᾽ αυτές τις καινοφανείς διδασκαλίες; Οι συνεπίσκοποί του δεν τα ακούνε να τον φρενάρουν η τουλάχιστον να του ζητήσουν από που αρύεται αυτές τις διδασκαλίες και τις λαμπαδοφορεί μέσα στην Εκκλησία και μάλιστα εν ώρα χειροτονίας πρεσβυτέρου;
Είπα δεν είμαι θεολόγος, αλλ᾽ όμως σε τέτοιες καινούργιες διδασκαλίες, που ξενίζουν τις ακοές μου, εσωτερικά επαναστατώ. Και θα την κρατήσω αυτήν την επανάσταση για πολύν καιρό σ᾽ αυτές τις μικρές προσλαλιές που βρίσκετε κάθε Κυριακή βράδυ σ᾽ αυτήν την στήλη.
Έλεγε ο μακαριστός Γέροντάς μου όσιος Αμφιλόχιος: «Την λειτουργία της Εκκλησίας την κατέχει ο εφημεριακός κλήρος, στον οποίο πάντοτε πρέπει να εκφράζουμε ευγνωμοσύνη» και «δεήσεις να αναπέμπουμε στον Τριαδικό Θεό για τον εφημέριο κάθε Ενορίας».