Οι επαναστάτες με τα ράσα από τα Σφακιά που τα έβαλαν με ΗΠΑ και Τουρκία
Η εκδημία εις
Κύριον πριν από λίγους μήνες του παπα-Γιώργη Χιωτάκη σε ηλικία 88 ετών
(είχε προηγηθεί και η εκδημία του παπα-Μιχάλη Δαμανάκη) επανέφερε στο
προσκήνιο τη θρυλική ομάδα των Κρητικών ιερέων που επί δεκαετίες είχε
επιτελέσει πλούσιο θεολογικό και κοινωνικό έργο.
Ο
παπα-Γιώργης με τους π. Μιχάλη Δαμανάκη, π. Κωνσταντίνο Χομπίτη (84
χρόνων σήμερα), π. Νικόλα Παπαδόσηφο (76 χρόνων) και π. Νικόλαο
Γιαννουλάκη (83 χρόνων) είχε ιδρύσει την περίοδο της Μεταπολίτευσης την
Ενωση Σφακιανών Παπάδων. Ολοι τους κατάγονταν από το χωριό Ασφένδου των
Σφακίων, την πιο αραιοκατοικημένη περιοχή της χώρας.
Το Ασφένδου είναι ένας πανάρχαιος και απομονωμένος οικισμός, μακριά από το οδικό δίκτυο της εποχής εκείνης.
Το χωριό έχει
αναδείξει και μια άλλη μαχητική μορφή ιερέα, τον εκδημήσαντα π. Γιώργη
Πυρουνάκη. Από κοινού οι πέντε ιερείς διεξήγαγαν έναν αγώνα για ζητήματα
της ορθόδοξης πίστης και παράδοσης, στάθηκαν κοντά στα προβλήματα των
συνανθρώπων τους, ενώ αρθρογράφησαν στον Τύπο για θέματα κοινωνικής
δικαιοσύνης, συνεταιριστικού κινήματος, περιβάλλοντος κ.ά.
Πήραν την απόφαση να ασχοληθούν «όχι μόνο με την ψυχή μα και με το σώμα του ανθρώπου, με ολόκληρο τον άνθρωπο».
Οσοι είχαν
την τύχη να τους γνωρίσουν από κοντά εξαίρουν την αφοσίωσή τους στο
ποιμαντικό έργο και την προσφορά στον συνάνθρωπο, θυμίζοντας πώς ήταν
στην πράξη οι πρωτοχριστιανοί κατά τους πρώτους αιώνες.
Αρχισαν να
γίνονται γνωστοί με αφορμή την παραβίαση των χωρικών υδάτων μας από το
τουρκικό πλοίο «Χόρα» το 1976, γεγονός που είχε πυροδοτήσει την
ελληνοτουρκική κρίση.
Με ανακοίνωση
που εξέδωσε η ομάδα των ιερέων κατήγγειλε ευθαρσώς την τουρκική
προκλητικότητα, πράγμα που είχε προκαλέσει την αμηχανία πολλών πολιτικών
παραγόντων.
Δεν ήταν
λίγοι εκείνοι που υποστήριζαν ότι αυτοί οι παπάδες είναι ικανοί να
ανάψουν φωτιές. Ακόμη, συμμετείχαν ενεργά στον αγώνα για την εκδίωξη των
αμερικανικών βάσεων από τη Σούδα, ενώ δεν έκρυβαν τα συναισθήματά τους
για τις ΗΠΑ.
Ο
παπα-Μιχάλης δήλωνε χαρακτηριστικά: «Τους Αμερικανούς τους βλέπουμε εδώ
σαν καταχτητές. Οπως βλέπαμε τους Γερμανούς - και χειρότερα! Οι βάσεις
είναι δούρειος ίππος μέσα στην Ελλάδα» (συνέντευξη στο περιοδικό «Αντί»,
1977).
ΟΛΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ
Στην κορυφή της ομάδας αυτής έστεκαν και ξεχώριζαν ο π. Χιωτάκης και ο π. Μιχάλης Δαμανάκης, ο πιο μορφωμένος, που είχε αναλάβει να γράφει τα κείμενα.
Δεν υπήρξαν
ιερείς με την κλασική και στερεότυπη έννοια που όλοι γνωρίζουμε.
Δούλευαν σκληρά σε χωράφια και οικοδομές, για να φροντίσουν τις
οικογένειές τους.
Οταν δε το
1976 ο δημοσιογράφος των «Χανιώτικων Νέων» Γ. Γαρεδάκης είχε πάει να
συναντήσει τον παπα-Γιώργη Χιωτάκη, τον βρήκε σε ένα γιαπί, να σβήνει
ασβέστη!
Παρέμενε σε όλη τη ζωή του απλός, άνθρωπος της σκληρής βιοπάλης, που με τα λόγια του έκανε όλους να δακρύζουν.
Αεικίνητος
παπάς, λειτουργούσε σε παραλίες, κάμπους και βουνοκορφές. Πολύτεκνοι και
οι πέντε -ο παπα-Χιωτάκης είχε 11 παιδιά-, γνώριζαν τα προβλήματα και
αγωνίστηκαν για την προάσπιση των δικαιωμάτων των πολύτεκνων
οικογενειών.
ΟΧΙ ΣΤΑ «ΤΥΧΕΡΑ»
Ως προς την άσκηση των ιερατικών καθηκόντων, δεν δέχθηκαν ποτέ να πάρουν χρήματα για την τέλεση των μυστηρίων, αφού, όπως έλεγε ο παπα-Μιχάλης, «η δωρεάν θρησκεία στην επαρχία μας είναι πραγματικότητα.
Και αυτό
συμβαίνει όχι επειδή δεν έχουμε οικονομικάς ανάγκας, αλλά επειδή
πιστεύουμε ότι τα “τυχερά” είναι ένα καρκίνωμα στον οργανισμό της
Εκκλησίας» («Αντί», 1977).
Συνέβαλαν με
τις δικές τους θέσεις και τη μαχητικότητα στην ευόδωση των αγροτικών
κινητοποιήσεων, ενώ συνέπραξαν και για την οργάνωση του Αγροτικού
Συνεταιρισμού Χανίων.
Πριν από τις
εκλογές για ανάδειξη νέας διοίκησης στον Αγροτικό Σύλλογο Χανίων (1977)
έστειλαν επιστολή με την οποία μεταξύ άλλων τους καλούσαν να μην πέσουν
θύματα ανθρώπων «που σκοπός των θα είναι να πλουτίσουν από τον μόχθο τον
δικό σας.
Σκεφθείτε
και ενεργήστε πάνω από κόμματα. Ψηφίστε ανθρώπους με φόβο Θεού». Ολη η
Κρήτη μιλούσε -και συνεχίζει να μιλά- με σεβασμό και αγάπη για το έργο
τους.
Αυτοί οι
παπάδες είναι μέσα στην καρδιά μας, έλεγαν οι Κρητικοί και το εννοούσαν.
«Δεν είχαμε με τι άλλο να γεμώσουμε τα χέρια μας. Και σκεφθήκαμε να τα
γεμώσουμε με πράξεις» απαντούσαν σε όσους με δέος τούς προσέγγιζαν και
συζητούσαν μαζί τους.
Η ΔΡΑΣΗ ΤΟΥΣ ΕΝΟΧΛΗΣΕ ΤΙΣ ΗΠΑ!
Μάλιστα, η δράση τους είχε ενοχλήσει ακόμη και την αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα, παράγοντες της οποίας είχαν διαμηνύσει στο Οικουμενικό Πατριαρχείο ότι θα έπρεπε το γρηγορότερο να τους συμμαζέψει.
Ο τότε
Πατριάρχης Δημήτριος, απευθυνόμενος στον Μητροπολίτη Λάμπης και Σφακίων
κυρό Θεόδωρο, του είχε πει: «Τι θα γίνει με τους Σφακιανούς; Οι
Αμερικανοί διαμαρτύρονται».
Αναγκάστηκε,
λοιπόν, ο Μητροπολίτης να τους καλέσει και να τους μιλήσει σε αυστηρό
ύφος: «Τι είναι αυτά τα πράγματα; Ενωση Παπάδων; Πού ξανακούστηκε αυτό;
Οι Αμερικανοί φωνάζουν, ο Πατριάρχης φωνάζει, να τη διαλύσετε...»
Οι Σφακιανοί,
όση ώρα μιλούσε ο Μητροπολίτης, δεν τον διέκοψαν. Οταν τελείωσε, γύρισε
ήρεμος ο παπα-Γιώργης Χιωτάκης και του είπε: «Αυτό που λες αποκλείεται
να γίνει. Δεσπότη μου, θέλεις μήπως να σε κάνουμε πρόεδρο της ένωσης;»
Υστερα από αυτό είδε και απόειδε ο μακαριστός Θεόδωρος και τους είπε μόνο: «Πηγαίνετε και ό,τι σας φωτίσει ο Θεός!»
Αποδεχόμενος το σχόλιό μου και αναβιβάζοντάς το σε φράση του κυρίως άρθρου, μου δίνετε το δικαίωμα, ως έλκοντος κι εγώ εκ Κρήτης την καταγωγή, να υποθέσω πως υπερβάλλετε κύριε Οδυσσέα, γράφοντας πως οι δυο Σφακιανοί παπάδες, είναι οι μόνοι άγιοι, όταν αρκετοί γνώριμοί σας Χριστιανοί εκλεκτοί είναι Κρήτες ή Κρητικής καταγωγής, όπως ο π. Αυγουστίνος Καντιώτης που ο ίδιος έλεγε (και υπάρχει σε μαγνητοφωνημένη ομιλία) "μέσα μου ρέει αίμα Κρητικό", ο π. Δανιήλ Αεράκης, ο π. Βασίλειος Βολουδάκης, και άλλοι πολλοί ανά τους αιώνας, και να μην ξεχάσουμε τον τακτικό σχολιαστή του ιστολογίου Σωτήριο (Sotirio) κ.α. Βέβαια και επιπλέον το "Κρήτες αεί ψεύσται" το διατυπώνει ο Απόστολος Παύλος αναφερόμενος κυρίως στους εξ Ιουδαίων Χριστιανούς της Κρήτης όπως φαίνεται στη συνάφεια: Τίτ.1,10: "προπάντων αυτοί που προέρχονται από τον Ιουδαϊσμό"..."αυτούς πρέπει κανείς να τους αποστομώνει"..."διότι είπε ένας συμπατριώτης τους, δικός τους προφήτης"..."να μην προσέχουν σε ιουδαϊκούς μύθους"... κ.λ.π (Ττ. 1,10-15). Τί το ιδιαίτερο, όμως, έχει η Κρήτη, που ως άγριο τοπίο κάνει και τους Έλληνες (και τους Ιουδαίους της εποχής του Απ. Παύλου) "θηρία" ώστε μόνο σε εκείνη την περιοχή της Ελλάδος ακόμα και σήμερα οι κηδείες ηγούμενων να γίνονται (17-1-2017) έτσι; https://www.youtube.com/watch?v=dIEz5StwImA Είναι ο άγριος τόπος, η παράδοση, η ατελής και περίεργη κατήχηση του λαού αφού ακόμα και Κρήτες επίσκοποι θαυμάζουν τον συμπατριώτη τους Καζαντζάκη; Ασφαλώς όμως, από την εποχή που ο Τίτος επέλεγε αξίους και εκλεκτούς πρεσβυτέρους και επισκόπους, άνδρες μιας γυναικός με παιδιά υπάκοα και όχι άσωτα όπως επιβάλλει η Καινή Διαθήκη, την οποία εμείς περιφρονούμε επιβάλλοντας υποχρεωτική αγαμία του ανώτερου κλήρου (αυτό κι αν είναι αίρεση) υπάρχουν άγιοι Κρητικοί, όπως ο Πορφύριος ο Καυσοκαλυβίτης, με τη Σφακιανή καταγωγή, όπως μαρτυρεί ο μακαριστός υπερπολύτεκνος πατέρας 12 τέκνων παπα Γιώργης Χιωτάκης.
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=POYXq_ou3dE
Όσο για τον Κρητικής καταγωγής π. Αυγουστίνο Καντιώτη, το Καντιώτης σημαίνει ακριβώς ο καταγόμενος από την Κάντια, παλιά ονομασία του Ηρακλείου της Κρήτης απ' όπου ξεκίνησε η πατρική του οικογένεια για τις Λεύκες Πάρου, με πολλούς ἀλλους κυνηγημένους από τους Τούρκους κατακτητές Κρητικούς επαναστάτες, τους οποίους άκουγε ο μικρός Ανδρέας να διηγούνται τις ιστορίες των αγώνων στην Κρήτη.
Φιλε μου εχεις δικηο αισθανομαι απο την εξελιξι των πραγματων αποστομωμενος και αποσβολωμενος απο το γενομενα. Ετσι πιστευα γιατι δεν κουνιοταν τιποτα στην Κρητη και νομιζα πεθαναν εκει τα παντα απο Εκκλησια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπεσα εξω τι να κανουμε ανακαλω τα παντα δεν εχω να πω τιποτα.
Εσυ τι εισαι Κρης;
Μαλλον εισαι Κρης, το βλεπω το γραφεις, απο που εισαι και πες μου κατι για τον περιγυρο σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε γνωρίζετε ως επισκέπτη και σχολιαστή του ιστολογίου σας (Ιωάννης Μ.), αγαπητέ κύριε Οδυσσέα. Η πλήρης ανωνυμία που επιδιώκω σε αρκετά σχόλια οφείλεται στην κατανοητή εχθρότητα έναντί μου, αρκετών αποτειχισμένων φίλων επισκεπτών και συνεργατών του ιστολογίου που δεν θέλω να τους ερεθίζω ("αιρετικός" γαρ κατ΄ εκείνους και "βαμμένος" αντιτριεξάρης). Καταγόμενος λοιπόν εκ Κρήτης, Μακεδών γέννημα θρέμμα, -με ανέχεστε στο ιστολόγιο ως σχολιαστή- κύριε Οδυσσέα, γνωρίζω αρκετά την νοοτροπία των Κρητών τόσο από συγγενείς, συμφοιτητές, συλλόγους εθνικοτοπικούς, μουσικός και δάσκαλος παραδοσιακής Κρητικής, όσο και διότι εργάστηκα κι έζησα κάποιες περιόδους πάρα πολύ παλαιότερα στην Κρήτη. Τώρα πλέον, οι επαφές μου είναι ελάχιστες, η Κρήτη ιδίως οι τουριστικές περιοχές έχει αλλάξει, κρατάω μικρό καλάθι τόσο για τον εαυτό μου όσο κι από τους ζηλωτές γνωρίζοντας την νοοτροπία των συγχρόνων νέων Κρητών, εκτός αν κάποιοι διατηρούν την παραδοσιακή νοοτροπία της παλαιάς γενιάς, της τιμής και της μπέσας και το μόνο που μπορώ να επιβεβαιώσω είναι πως "όπου επλεόνασε η αμαρτία υπερεπερίσσευσε η Χάρις".
Διαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=SibomS8sKuM
ΑπάντησηΔιαγραφήhttps://www.youtube.com/watch?v=3xFsRQrV9mA
Άλλαξε η Κρήτη. Τραγούδια σαν αυτό έμπνευσης προ δεκαετιών όταν ο δημιουργός του είχε μαύρα μαλιά, δεν δημιουργούνται πλέον. Άλλαξε η θεματολογία.
Στο μετερίζι στ΄ Ανθρωπιάς και στης Τιμής το Χρέος
εκειά θα στέκω να πατώ κι ας είμαι Ο ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΣ.
Χέρια που δεν αρπάξανε ξένο ψωμί να φάνε
αυτά κρατούνε την Τιμή όσο βαρειά και νά'ναι.
Λέτε οι Σφακιανοί παπάδες να κάνουν το θαύμα;
Ετσι!
ΔιαγραφήΔιάβαζα το λοιπόν http://amalgama-paramythias.blogspot.gr/.../blog-post_5.html Η πτώση της Κρήτης
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ Κρήτη δεν επιλέχθηκε τυχαία ως τόπος της Οικουμενιστικής Συνόδου. Δυστυχώς το ορθόδοξο φρόνημα στη Μεγαλόνησο είναι υπό εξαφάνιση. Μετά από την επισημοποίηση της αιρέσεως του Οικουμενισμού, μόνο τρεις κληρικοί, από τους χίλιους περίπου, της Αρχιεπισκοπής Κρήτης, είχαν την παλικαριά να αντιδράσουν [1]. Πρόκειται για τους εξής κληρικούς, των οποίων τα ονόματα (μαζί με όσων τα ονόματα ήδη έχουν διακόψει, από το 1924 και μετά, αλλά και όσων πρόκειται να διακόψουν την κοινωνία με τους Οικουμενιστές) θα γραφτούν με χρυσά γράμματα, αν βεβαίως αντέξουν έως τέλους διαχωρίζοντας τις ευθύνες τους: Πρωτοπρεσβύτερος Γαβριήλ Μαζανάκης Πρεσβύτερος Σπυρίδων Δαμανάκης Πρεσβύτερος Παῦλος Μαζανάκης Τρεις στους χίλιους! Αυτή η αναλογία όμως ίσως δείχνει ότι δεν πρόκειται για προδοσία, αλλά για αποστασία. Ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τί σήμαινε κάποτε "Κρήτη" για την Ορθοδοξία. Αξίζει να γίνει μια σύντομη αναφορά σε μια παρόμοια ιστορική περίοδο, για να γίνει κατανοητό το εύρος της σημερινής αποστασίας. "Απαράδεκτη εικόνα στο site της Αρχιεπισκοπής Κρήτης":
Μετά την Ψευδοσύνοδο Φερράρας-Φλωρεντίας (1439), ο ενωτικός Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Μητροφάνης ο Β΄ έστειλε Εγκύκλιο προς τους Κρήτες διά της οποίας τους ενημέρωνε για "τὴν ἁγίαν τῶν Ἐκκλησιῶν τοῦ Θεοῦ ἕνωσιν" και πως "μεταξὺ ἡμῶν καὶ τῶν Λατίνων οὐδὲν ἔτι σκάνδαλον ἀπελείφθη, ἀλλ' ἤδη ἐσμὲν ἐν ἀλλήλοις φίλοι καὶ ἀδελφοί" και ότι "ἐκοινωνήσαμεν καὶ ἡνώθημεν αὐτοῖς", συνιστώντας παράλληλα τα εξής: "ὀφείλετε πάντες περιπτύξασθαι καὶ ἀσπάσασθαι τὴν ἁγίαν ἕνωσιν ταύτην καὶ τῷ Θεῷ χάριτας ἀναπέμπειν ἐπὶ τῇ τῶν χριστιανῶν εἰρήνῃ καὶ όμονοίᾳ καὶ μνημονεύειν, κατὰ τὸ ἔθος, τοῦ μακαριωτάτου πάπα ὥσπερ καὶ ἡμεῖς ποιοῦμεν" [2]. Στην Κρήτη (η οποία από το 1211 ήταν υπό ενετική κατοχή και στην οποία είχαν εκδιωχθεί οι Ορθόδοξοι Επίσκοποι από τους, πολιτικούς και εκκλησιαστικούς, υπηρέτες του Πάπα), υπήρχαν τότε δύο χιλιάδες οκτακόσιοι ιερείς [3]. Ξέρετε πόσοι αποδέχθηκαν την ένωση και την παραπάνω ενωτική πατριαρχική Εγκύκλιο; ΜΟΝΟ ΔΩΔΕΚΑ! Και αυτών τα ονόματα κατέγραψε, με μελανά γράμματα, η αδέκαστος Ιστορία [4]: Ησαΐας ιερομόναχος Ιωάννης Πλουσιαδηνός Ιωάννης Ρώσσος Γεώργιος Αλεξάνδρου Νικόλαος Καναδάτος Νικόλαος Πλουσιαδηνός Νικόλαος Μαυρομμάτης Γεώργιος Χρυσολωράς Μάρκος Επιφάνιος Μανουήλ Συναδινός Γεώργιος Βισούλας Γεώργιος Βρανάς Οι υπόλοιποι υπερδισχίλιοι ακολούθησαν την φωνή της Ορθοδοξίας η οποία στεντορείως ήχησε από το στόμα του Άτλαντα Μάρκου του Ευγενικού, του Αγίου Επισκόπου της Εφέσου! Πόση διαφορά με σήμερα! Η νήσος των Ορθοδόξων, η νήσος του Ανθίμου του Ομολογητού, του Ιωσήφ Φιλάγρη, του Μαξίμου Μαργουνίου, του Σιλβέστρου Αλεξανδρείας, του Μελετίου Πηγά, του Κυρίλλου Λουκάρεως, του Γερασίμου Σπαρταλιώτου, του Μελετίου Συρίγου, του Νεκταρίου Ιεροσολύμων, του Αγαπίου Λάνδου και τόσων ακόμη αγωνιστών να έχει καταντήσει το άντρο των Οικουμενιστών, το νησί του Συνεδρίου της Αποστασίας, ο τόπος στον οποίο μετά βίας υπάρχουν τρεις Ορθόδοξοι κληρικοί να αντιδράσουν... Ας ελπίσουμε ότι θα υπάρξουν και άλλες ψυχές που θα τους χαρίσει ο Κύριος το σθένος της Ομολογίας και ότι δεν θα πέσει αμαχητί και αυτό το πάλαι ποτέ φρούριο της Πίστεώς μας.
Νικόλαος Μάννης ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ [1] Επιστολή Κληρικών προς τους Αρχιερείς της Εκκλησίας της Κρήτης ( http://aktines.blogspot.gr/2016/12/blog-post_66.html ).[2] Codex Harleianus 5624 f. 207r. [3] Αγαθαγγέλου Ξηρουχάκη, Αι σύνοδοι του Γερόλαμο Λάντο, 1933, σελ. 102. [4] Νικολάου Τωμαδάκη, Οι ορθόδοξοι παπάδες επί Ενετοκρατίας, ΚΡΗΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΙΓ΄ (1959), σελ. 48. Πηγή Σχόλιο: Δεν είναι τυχαίο που χρόνια τώρα προσπαθούν να "αυτονομίσουν" (=ανεξαρτητοποιήσουν) την Κρήτη. Όπως έκαναν και στην Κύπρο... http://opaidagogos.blogspot.gr/ "
Διάβαζα διάβαζα .... και τι έλεγα ? ΟΠΟΥ ΕΠΛΕΟΝΑΣΕ Η ΑΜΑΡΤΙΑ ΥΠΕΡΕΠΕΡΙΣΣΕΥΣΕ Η ΧΑΡΙΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι ! "όπου επλεόνασε η αμαρτία υπερεπερίσσευσε η Χάρις".Και ακόμα ποιό παλιά :Έγραφα κάποτε στο http://xairete.blogspot.gr/2008/11/sotirio.htmlΗμερομηνία: Fri, 13 Jun 2008 10:12:56
Από: "sotirio"
Προς: panag_michal@yahoo.gr
Θέμα: Το θωρηκτό του τούρκου αξιωματικού ..
Διαβάζω το "...Το θωρηκτό του τούρκου αξιωματικού"
http://natapoume.pblogs.gr/2008/06/277883.html
Επιτρέψτε μου ένα σχόλιο :
Από την μια πλευρά δίκαιο έχει, ο οικουμενισμός βράζει στην Κρήτη
Διαβάζω :
Απόσπασμα από ομιλία του π. Γ. Δ. Μεταλληνού, κοσμήτορα της Θεολ. σχολής του Πανεπ. Αθηνών, στην Εκκλησία του Αγ. Αντύπα, στο Γουδί, στις 09-02-06
« ... Με πήρε ένας ευσεβέστατος κληρικός από την Κρήτη (Κρητικός με τα όλα του αλλά ορθόδοξος, γιατί πολλοί Κρητικοί δεν είναι ορθόδοξοι) και μου λέει «Παπα-Γιώργη, έχω ένα πνευματικό παιδί, που καμιά φορά έρχεται και στον Άγιο Αντύπα (δεν το γνωρίζω το παιδί). Στο οικοτροφείο της Αποστολικής Διακονίας τους είπε ο διευθυντής ότι όλοι μαζί θα πάνε εκδρομή στη Ρώμη και στο Βατικανό. Και τους δίδασκε, πώς θα γονατίσουν για να φιλήσουν το χέρι του Πάπα, για να τον αναγνωρίσουν, δηλαδή, ως Επίσκοπο της εκκλησίας του Χριστού». Και τούτο το παιδί, λοιπόν, σηκώθηκε και λέει «Δεν είναι δυνατό να πάμε. Ο Πάπας είναι αιρετικός». Λένε αυτοί «Μην ακούτε τι σας λένε κάποιοι θεολόγοι,» (εμένα εννοούσε και τον Ζήση και δεν είμαστε μόνο εμείς, ευτυχώς) «διότι ο Πάπας είναι σχίσμα». Τους παλαιοημερολογίτες τους απορρίπτουμε ως αιρετικούς και τον Πάπα ως σχισματικό. Κι επομένως είναι αδερφός μας, είναι «δίπλα μας»! Και του λένε τα παιδιά «Όχι, εμείς δεν θέλουμε να πάμε». Έγινε ολόκληρη φασαρία. Το απέφυγαν αυτό. Αλλά θα γίνει αργότερα.
Από κάθε μητρόπολη, από την Αθήνα και τις άλλες μητροπόλεις κάθε χρόνο, κατά διαστήματα, τους παίρνουνε με τη βία, κατά κάποιο τρόπο, γιατί ο άλλος σκέφτεται το μισθό του. Και διαλέγουν και παίρνουν κάποια άτομα, παπάδες και πάνε στο Βατικανό και φιλούν τα πόδια και τα χέρια του Πάπα. Δημιουργείται, δηλαδή, κίνηση Ουνίας όπως έγινε μετά το 1439. Τότε αρχίζει στη πράξη η Ουνία. Αυτό κάνουν και σήμερα από Θεσσαλονίκη, Αθήνα και άλλες μητροπόλεις. Και σε λίγο, σε λίγα χρόνια, δεν θα υπάρχει κληρικός που δεν θα' χει πάει να προσκυνήσει τον Πάπα και να αναγνωρίσει τον Πάπα όχι μόνον ως Επίσκοπο της εκκλησίας αλλά και ως κεφαλή της Εκκλησίας του Χριστού ...»
Από την άλλη έτσι έλεγε και υπερηφανευόταν ο τσάρος για το Θωρηκτό Ποτέμκιν μέχρι που τα κανόνια του θωρηκτού σηματοδότησαν το τέλος του Τσαρισμού
Συχωρείστε με αδελφοί και ο Θεός ας σας συχωρέσει ... Χριστός Ανέστη Σωτήριος Ν Ζουρίδης ( Sotirio )"
Αυτά έγραφα τότε . Και σήμερα θα προσθέσω :
Ναι "όπου επλεόνασε η αμαρτία υπερεπερίσσευσε η Χάρις".
και το τὰ ἀσθενῆ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς ἵνα καταισχύνῃ τὰ ἰσχυρά ... τὸ ἀσθενὲς τοῦ Θεοῦ ἰσχυρότερον τῶν ἀνθρώπων ἐστί. ..
27 ἀλλὰ τὰ μωρὰ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς ἵνα τοὺς σοφοὺς καταισχύνῃ, καὶ τὰ ἀσθενῆ τοῦ κόσμου ἐξελέξατο ὁ Θεὸς ἵνα καταισχύνῃ τὰ ἰσχυρά, 28 καὶ τὰ ἀγενῆ τοῦ κόσμου καὶ τὰ ἐξουθενημένα ἐξελέξατο ὁ Θεός, καὶ τὰ μὴ ὄντα, ἵνα τὰ ὄντα καταργήσῃ, 29 ὅπως μὴ καυχήσηται πᾶσα σὰρξ ἐνώπιον τοῦ Θεοῦ.
Αμήν αδελφέ.
ΔιαγραφήΑμ το άλλο με τα αμφιβόλου γνησιότητος λείψανα που μας φέρνουν και ΘΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ να μας φέρνουν στα πλαίσια της συνεργασίας των αδελφών εκκλησιών;
Διαγραφήhttp://www.amen.gr/article/45-xronia-apo-tin-epistrofi-tis-timias-karas-tou-agiou-titou-prwtou-episkopou-kritis
Οποία χαρά και δι’ ημάς, οι οποίοι έχομεν το ιδιαίτερο προνόμιο και ευτύχημα να υποδεχώμεθα σήμερον το τιμιώτατον λείψανον του πρωτοθρόνου Επισκόπου ημών, επί παρουσία τόσων τιμίων εκπροσώπων των εκκλησιών ημών, ορθοδόξων και ρωμαιοκαθολικών... μπλα μπλα μπλα !
Τι μας ετοιμάζουν την Άνοιξη;