Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2016

Καλαβρύτων Αμβρόσιος: "Η πλάνη επικράτησε! Υπάρχουν πλέον πολλές Εκκλησίες!". --Παρά ταύτα κοινωνεί με αυτούς που καταγγέλλει!

Καλαβρύτων Αμβρόσιος: "Η πλάνη επικράτησε! Υπάρχουν πλέον πολλές Εκκλησίες!". --Παρά ταύτα κοινωνεί με αυτούς που καταγγέλλει!

   Ἕνας ἀντιφατικός, ἀντι-ομολογιακὸς καὶ ἀντι-πατερικὸς Ἀμβρόσιος ἀποκαλύπτεται διὰ τοῦ τελευταίου ἄρθρου του μὲ τίτλο «Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΜΑΣ ΜΗΝΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ. ΡΙΠΕΣ – ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ – ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ– ΑΠΟΡΙΕΣ!». Ἕνας Έπίσκοπος ποὺ γνωρίζει νὰ φτιασιδώνει καὶ νὰ σερβίρει τὸ Οἰκουμενιστικό του προφὶλ μετατρέποντάς το σὲ προφὶλ Ὀρθοδόξου ἀγωνιστῆ! Αὐτὸ τὸ ἄρθρο του τὸ προβάλλουν ἐπαινετικὰ διάφορα ἱστολόγια!
Περιοδ. «Θεοδρομία», Οκτ.-Δεκ.
2001, τ. 4ο, σελ. 144.
   Καὶ γιατί ἄραγε τὸν προβάλλουν τὰ ἱστολόγια; Ἐπειδὴ μὲ τὸ ἄρθρο του ἔδωσε κάποιες πληροφορίες γιὰ τὸ κλίμα ποὺ ἐπικράτησε στὴν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τοῦ Νοεμβρίου καί… κάρφωσε κάποιους συναδέλφους του, μετὰ τῶν ὁποίων κολυμπᾶ στὸν ἴδιο οἰκουμενιστικὸ  καζάνι!
   Ὁ Καλαβρύτων Ἀμβρόσιος, λοιπόν, στὴν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας ἐσιώπησε! Ἐκεῖ, στὸ πεδίο τῆς μάχης, ποὺ ἔπρεπε νὰ ἀγωνιστεῖ, λούφαξε· ἐφεῦρε δικαιολογίες, στὴν ἐπινόηση τῶν ὁποίων εἶναι τεχνίτης, καὶ δὲν ὑπάρχει ἀμφιβολία ὅτι κι αὐτὲς καὶ ὅσες θὰ προσκομίσει θὰ εἶναι ...«πειστικές»! Ἐκεῖ λοιπόν, ποὺ ἔπρεπε νὰ μιλήσει δὲν μίλησε κι ἄφησε μόνο του τὸν μητροπολίτη Ναυπάκτου Ἱερόθεο νὰ κονταροχτυπιέται καὶ νὰ προπηλακίζεται ἀπὸ τοὺς ἐν Ἑλλάδι «Ἡρακλεῖς» (ὅπως ὁ ἴδιος ὁ Καλαβρύτων τοὺς ὀνομάζει στὴν σημερινή του ἀνάρτηση) τοῦ παναιρετικοῦ Πατριάρχη Βαρθολομαίου!
    Γράφει στὸ ἐν λόγῳ ἄρθρο (ὅλο τὸ ἄρθρο ἐδῶ):
  «Όταν, λοιπόν, άρχισε να αναφέρεται σε μερικά “αδύνατα” σημεία των εν Κρήτη αποφασισθέντων (ὁ Ναυπάκτου Ἱερόθεος στὴν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας), τότε  όλως αιφνιδίως ένας εκ των αρχαιοτέρων κατά τα πρεσβεία της αρχιερωσύνης Ιεράρχης “ώρμησε”, λεκτικώς εννοείται, κατά του ομιλητού και με ύφος ανάδελφο τον διέκοπτε συνεχώς ισχυριζόμενος, ότι “δεν έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε τις Αποφάσεις της Κρήτης…”. Το γεγονός αυτό ερέθισε την ταπεινότητά μας», συνεχίζει ὁ Καλαβρύτων. Καὶ τί ἔκανε ἡ ἐρεθισμένη ταπεινότητα τοῦ Καλαβρύτων; Ἁπλῶς κατέθεσε μία …Δήλωση! Γράφει: «οπότε με κατατεθείσα γραπτή Δήλωσή μας, εδηλώσαμεν, ότι υπό τοιαύτας συνθήκας και σε ένδειξη διαμαρτυρίας ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΟΜΙΛΗΣΟΥΜΕ!»!!!
   Τώρα, λοιπόν, ἐκ τοῦ ἀσφαλοῦς, καὶ ἀφοῦ πέρασε στὴν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας ἡ γραμμὴ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καὶ τοῦ ἀρχιαιρεσιάρχη Πατριάρχη, κάνει τὸν γενναῖο! Δὲν ἐντρέπεται κιόλας νὰ τὸ δηλώσει καὶ νὰ ἐπιχειρεῖ τὴν δικαιολόγηση τῆς στάσεως τοῦ Οἰκουμενιστῆ Ἀρχιεπισκόπου! Δὲν ἔπρεπε, λέγει, νὰ περιέλθει σὲ δύσκολη θέση ὁ Μακαριώτατος καὶ νὰ δυσαρεστήσει ἢ νὰ «“ερεθίση” τα πνεύματα»! Εἶναι προτιμότερο νὰ ἀλλοιώνεται καὶ νὰ καταποντίζεται ἡ πίστη, παρὰ νὰ ταράσσεται ἡ ...μακαριότητα τῶν Ἐπισκόπων! Συγκεκριμένα γράφει: «Ο Αρχιεπίσκοπος δεν έπρεπε να “ερεθίση” τα πνεύματα των Ιεραρχών Συνέδρων. Γενικώς όμως η ατμόσφαιρα ήταν ήρεμη, έτσι ώστε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος καί Πρόεδρος  κ. Ιερώνυμος να μή περιέλθη σε δύσκολη θέση  έναντι του Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου»!!!
    Καὶ μᾶς πληροφορεῖ ὅτι ἔκανε δηλώσεις διὰ νὰ μείνουν στήν …ἱστορία! (Τί νὰ μείνει; Ἡ «ὀρθόδοξη» στάση του;). Δὲν ἀγωνίστηκε, λοιπόν, γιὰ τὴν Πίστη! Νὰ τὰ λόγια του: «θά ἤθελα διά τήν ἱστορίαν καί μόνον νά σημειώσω σκέψεις τινας»!
  Αὐτὸς εἶναι ὁ τρόπος ποὺ ἀγωνίζεται ὁ Καλαβρύτων. Καταγγέλλει ἁπλῶς γιὰ νὰ …καταγγέλλει καὶ νὰ πουλάει” Ὀρθοδοξία!
   Πρὶν τὴν Σύνοδο διερωτᾶτο: «Μήπως οι Αποφάσεις της «Μεγάλης» Συνόδου της Κρήτης, μήπως, λέγω, αλλοιώνουν το Σύμβολο της Πίστεως;». Καὶ ἀπαντοῦσε θετικά: «Μετά τις αποφάσεις της Συνόδου στο Κολυμπάρι της Κρήτης το Σύμβολο της Πίστεως, δυστυχώς, έχει αλλοιωθεί. Τώρα πλέον «Εκκλησία» δεν είναι μόνον η Ορθόδοξος, αλλά και η Ρωμαιοκαθολική και η Προτεσταντική και η Αγγλικανική και όποια άλλη! …Η αλήθεια πληγώθηκε! Η πλάνη επικράτησε! Ως εκ τούτου όσοι απ’ εδώ και εμπρός θα αναγνωρίσουν, θα αποδεχθούν και θα εφαρμόσουν τις Αποφάσεις της Κρήτης ΔΕΝ ΗΜΠΟΡΟΥΝ πλέον να λέγουν: «Εις Μίαν….. Εκκλησίαν». Οι Εκκλησίες γι’ αυτούς τώρα πια είναι περισσότερες! Είναι τρείς, τέσσερες ….δεκατέσσερες και βάλε!... Φρικτά πράγματα! Αδύνατο να τα αποδεχθεί η φιλόθεος και Ορθόδοξος ψυχή μας». Καὶ ποιοί τὸ ἀλλοίωσαν τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως, ποιοί ψήφισαν αὐτὰ τὰ «φρικτά πράγματα», ποὺ εἶναι «αδύνατο να τα αποδεχθεί η φιλόθεος και Ορθόδοξος ψυχή» του, ὅπως δηλώνει ὁ κ. Ἀμβρόσιος;
     Ἀσφαλῶς, ἀσφαλέστατα τὰ «φρικτά πράγματα», τὰ ἔπραξαν ὅσοι συμμετεῖχαν στὴν Σύνοδο τῆς Κρήτης καὶ ψήφισαν τὶς ἀποφάσεις αὐτὲς τὶς κακόδοξες! Ἀλλὰ καὶ οἱ ἴδιοι αὐτοὶ Ἐπίσκοποι (καὶ κάποιοι ἀκόμα), ποὺ ἐπανέλαβαν τὴν προδοδία στὴν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τοῦ Νοεμβρίου, εἴτε ἐκ πεποιθήσεως, εἴτε ἐκ φόβου τῆς τιμωρίας ἀπὸ τὸν αἱρεσιάρχη Πατριάρχη!
    Αὐτοὶ βοήθησαν καὶ βοηθοῦν στὴν ἐπικράτηση καὶ ἐπέκταση τῆς πλάνης. Καὶ βέβαια, πρωτίστως βοηθεῖ ὁ καημένος ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, ποὺ κατὰ τὸν Καλαβρύτων δὲν “ἔπρεπε”  «να “ερεθίση” τα πνεύματα των Ιεραρχών Συνέδρων»· ὁ ὁποῖος δέχτηκε προχθὲς τὸν αἱρετικὸ Πατριάρχη τῶν Κοπτῶν ὡς ἀρχηγὸ Ἐκκλησίας! (ἐδῶ)
    Ἢ μήπως δὲν εἶναι ὅλα αὐτὰ «φρικτά πράγματα», «προδοσία», «ἀλλοίωση τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως», «ἐφαρμογὴ» τῶν ἀποφάσεων τῆς Κολυμπαρίου Συνόδου;
   Καὶ τί ἔκανε ὁ κ. Ἀμβρόσιος μπροστὰ σὲ ὅλα αὐτὰ ποὺ ὁ ἴδιος καταδίκασε ὡς καταστροφὴ τῆς Πίστεως; Σιώπησε στὴ Σύνοδο, ἔκανε μιὰ δήλωση καὶ θὰ κάνει κάποιες ἀκόμα ἀνακοινώσεις!!! Ἀντὶ νὰ ἐφαρμόσει τὴν διαχρονικὴ στάση τῶν Ἁγίων Πατέρων. Δηλαδή:
1. Ἀντὶ νὰ ζητήσει συγγνώμη γιατὶ μόλις τὸ 2001 δήλωνε ὅτι «δὲν θὰ σᾶς διδάξω ΠΟΤΕ ὅτι ὁ Παπισμὸς εἶναι αἵρεση. Εἶναι Ἐκκλησία, μὲ μυστήρια»!!!  καὶ ἄρα θεωροῦσε ὁ ΙΔΙΟΣ Ἐκκλησία τοὺς Παπικούς! Ἀντὶ νὰ ζητήσει συγγνώμη ποὺ διδάσκει ὅτι οὔτε οἱ Προτεστάντες εἶναι αἱρετικοί! Ἀντὶ νὰ ζητήσει συγγνώμη ποὺ δὲν γνωρίζει οὔτε τί πιστεύουν οἱ Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ, καὶ παρὰ ταῦτα κάνει τὸν Ποιμένα, διαφωτίζοντάς μας ἐντελῶς λανθασμένα ὅτι οἱ Μάρτυρες τοῦ Ἰεχωβᾶ πιστεύουν ὅτι ὁ Χριστὸς γεννήθηκε ἄνθρωπος καὶ μετὰ ἔγινε ...Θεός!!! Δεῖτε τὸ βίντεο καὶ θὰ δεῖτε σὲ λίγα λεπτά πόσα κραυγαλέα θεολογικὰ λάθη κάνει! 



2. Ἀντὶ νὰ ζητήσει συγγνώμη ἀπὸ τὸ Ποίμνιό του, γιατὶ εἶχε κουβαλήσει μὲ τὸ ἔτσι θέλω στὴν Μητρόπολη γιὰ νὰ μᾶς εὐλογεῖ καὶ νὰ μᾶς διδάσκει ἕναν βετεράνο Οἰκουμενιστή, ἡγετικὸ παράγοντα τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καὶ μοναχὸ τῆς Παπικῆς Μονῆς Bose (τὸν Σηλυβρίας Αἰμιλιανό) καὶ ἐπιπροσθέτως μᾶς τὸν πρόβαλε ὡς Ἅγιο1  καὶ  παράδειγμα Ὀρθοδοξίας καὶ ζωῆς2.



3. Ἀντὶ νὰ δώσει τὴν μάχη μέσα στὴν Σύνοδο καὶ νὰ δηλώσει ὅτι δὲν μπορεῖ νὰ συλλειτουργεῖ μὲ αὐτοὺς ποὺ πρόδωσαν τὴν Πίστη, μὲ αὐτοὺς ποὺ ἀλλοίωσαν τὸ Σύμβολο τῆς Πίστεως· μὲ αὐτοὺς ποὺ πιστεύουν ΟΧΙ σὲ ΜΙΑ, ἀλλὰ σὲ ΠΟΛΛΕΣ Ἐκκλησίες!

4. Ἀντὶ νὰ ζητήσει δημόσια συγγνώμη γιὰ τὴν παπική του συμπεριφορὰ καὶ τὸν κατατρεγμό, τὴν κλήση σὲ Ἀπολογία καὶ τὶς διώξεις κατὰ τοῦ ἀείμνηστου ἀντι-Οἰκουμενιστὴ Ἀρχιμανδρίτη, τοῦ π. Κωνσταντίνου Παλαιολογόπουλου (ἔστω μετὰ τὸν θάνατο τοῦ παπα-Κώστα), ὁ ὁποῖος γιὰ τὴν φιλοπαπικὴ συμπεριφορά του ἀναγκάστηκε -ὅσο ἦταν ὑγιής- νὰ διακόψει τὸ Μνημόσυνό του!
     
ὁ κ. Ἀμβρόσιος δὲν ἔκανε τίποτα ἀπ’ ὅλα αὐτά, παρά, μιμούμενος τὴν χαρτοπολεμικὴ τακτικὴ κάποιων ἄλλων, κατέθεσε δηλώσεις καὶ θὰ δημοσιεύσει ἐπίσης ἄλλες δηλώσεις, ἀλλὰ θὰ συνεχίσει νὰ συλλειτουργεῖ καὶ νὰ μνημονεύει αὐτούς, μετὰ τῶν ὁποίων –ὅπως λέει– διαφέρει στὴν Πίστη, ἀφοῦ αὐτοὶ ἔχουν καὶ πιστεύουν σὲ ἄλλο Σύμβολο Πίστεως!
           Φτάνει ἡ ὑποκρισία, Δέσποτα! Ἀρκετά!
   
   Δικαιούμαστε ἄραγε νὰ ἔχουμε μιὰ ἐλπίδα; Τὴν ἐλπίδα μήπως στὶς ἑπόμενες δηλώσεις του, μᾶς ἐπιφυλάσσει ὡς ἔκπληξη τὴν μετάνοιά του καὶ τὴν Διακοπὴ Μνημοσύνου τῶν Οἰκουμενιστῶν;
      Ὁλόψυχα τὸ εὐχόμεθα.

Η ΣΥΝΕΛΕΥΣΙΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ ΜΑΣ ΜΗΝΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ


  ΡΙΠΕΣ-ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ-ΕΠΕΞΗΓΗΣΕΙΣ-ΑΠΟΡΙΕΣ!

_________Η συνέλευση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας μας (Ι.Σ.Ι.)  συνήλθε τον Νοέμβριο με ένα και μοναδικό θεμα: να κρίνη, να εγκρίνη ή να απορρίψη τις Αποφάσεις της λανθασμένως αυτοκληθείσης με το ηχηρό τίτλο «ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗ ΣΥΝΟΔΟΣ» στο Κολυμπάρι της Κρήτης. 
_______Το εκδοθέν Ανακοινωθέν της 24ης Νοεμβρίου κατά την λήξη των εργασιών της Ι.Σ.Ι. ενεφάνισεν τά πράγματα απολύτως

ιδανικά! Δι' αυτού ετονίζετο η απόλυτος σύμπνοια των Μελών και η ενότης του Ιερού Σώματος. Ένα όμως είναι βέβαιο: ΨΗΦΟΦΟΡΙΑ για την έγκριση των Αποφάσεων της εν Κρήτη συνελθούσης Συνόδου ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ! Η έγκριση υπήρξε σιωπηλή, δηλ. δεν εσημειώθησαν δυναμικές αντιδράσεις! Το επιχείρημα είναι «a contrario»! Δηλ. «εκ του αντιθέτου»!
________Το Ανακοινωθέν εκείνο όμως προξένησε  ενόχληση στο Χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας μας. Υπήρξεν αμφισβήτησις ως πρός την αληθινή παρουσίαση των πραγμάτων. Μάλιστα κάποιος μαχητικός κληρικός με ανοικτή επιστολή του προς τον Μακαριώτατο Αρχιεπίσκοπο και Πρόεδρο του Σώματος κ. Ιερώνυμο εζήτησε την δημοσίευση των Πρακτικών της Ι.Σ.Ι.
________Είχαν τεθή δύο ζητήματα, για τα οποία το πλήρωμα της Εκκλησίας ανέμενε κάποια ανακοίνωση:  α) ενδεχομένως την διόρθωση του Ανακοινωθέντος της ΙΣΙ και β) την ενασχόληση της ΔΙΣ με το έγγραφο του Παναγιωτάτου Πατριάρχου μας. Η ελαχιστότης μας ετήρησε σιγήν ιχθύος, αναμένοντας τα αποτελέσματα των εργασιών της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου, η οποία θα συνεδρίαζε την 7ην καί 8ην Δεκεμβρίου λ.έ. Τώρα πια ο δρόμος άνοιξε! Στο εκδοθέν Ανακοινωθέν αναγράφονται τα εξής σχετικά:



Συνήλθε χθες και σήμερα η Διαρκής Ιερά Συνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος της 160ής Συνοδικής Περιόδου, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου.


   Κατά τη χθεσινή και σημερινή Συνεδρία:


   Η Δ.Ι.Σ. υλοποιώντας την Απόφαση της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας μελέτησε όλα τα κείμενα, που υπεβλήθησαν και αφορούν στην Αγία και Μεγάλη Σύνοδο και θα εκδώσει ανακοινωθέν προς ενημέρωση του ιερού κλήρου και του λαού για τις αποφάσεις της Συνόδου.


   _________Τώρα πλέον μπορούμε να διατυπώσουμε την όποια ταπεινή μας γνώμη.  Σήμερα, λοιπόν, προσεγγίζουμε το θέμα της ΑΓΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΗΣ ΣΥΝΟΔΟΥ. 
  • Μια γενική παρατήρησις, κατά τήν ταπεινή μας άποψη, είναι ότι η Ι.Σ.Ι. δεν ανταποκρίθηκε στις προσδοκίες του πιστού Λαού μας! Το ιερό Σώμα μας συνεκλήθη κάτω από ένα βαρύ σύννεφο φόβου, που είχε προκαλέσει μια πρόσφατη επιστολή του Παναγιωτάτου Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθο- λομαίου. 
  • Ο Αρχιεπίσκοπος δεν έπρεπε να «ερεθίση» τα πνεύματα των Ιεραρχών Συνέδρων. 
  • Ο Σεβασμιώτατος Εισηγητής κ. Θεολόγος, ως Ιεράρχης των Νέων Χωρών, ήτο «συμφιλιωτικός»! Δεν άφησε αιχμές για κανένα σημείο των Αποφάσεων του Κολυμπαρίου. 
  • Μετά το πέρας της Εισηγήσεως, εζήτησε και έλαβε πρώτος το λόγον ο Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος. Όταν, λοιπόν, άρχισε να αναφέρεται σε μερικά «αδύνατα» σημεία των εν Κρήτη αποφασισθέντων, τότε  όλως αιφνιδίως ένας εκ των αρχαιοτέρων κατά τα πρεσβεία της αρχιερωσύνης Ιεράρχης «ώρμησε», λεκτικώς εννοείται, κατά του ομιλητού και με ύφος ανάδελφο τον διέκοπτε συνεχώς ισχυριζόμενος, ότι «δεν έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε τις Αποφάσεις της Κρήτης, εφ' όσον η Σύνοδος εκείνη συνεκλήθη, συνεσκέ- φθη και απεφάσισεν, όσα απεφάσισεν, υπό τήν επίπνοιαν και τον φωτισμόν του Αγίου Πνεύματος».  
  • Το γεγονός αυτό ερέθισε την ταπεινότητά μας, οπότε με κατατεθείσα γραπτή Δήλωσή μας, εδηλώσαμεν, ότι υπό τοιαύτας συνθήκας και σε ένδειξη διαμαρτυρίας ΔΕΝ ΣΥΜΜΕΤΑΣΧΟΥΜΕ ΣΤΙΣ ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ, ΔΕΝ ΘΑ ΟΜΙΛΗΣΟΥΜΕ! Κατόπιν τούτου καταγράψαμε τις απόψεις μας σε ένα χαρτί και τις καταθέσαμε για τα Πρακτικά της Συνόδου. Αργότερα θα τις δημοσιοποιήσουμε.  
  • Συνεπώς ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος-Πρόεδρος,  ώφειλε να ακολουθήση το γενικώτερο κλίμα.
  • Παρά ταύτα από μια μερίδα των Σεβασμιωτάτων Συνέδρων υπήρξαν αντιδράσεις, οι οποίες όμως δεν έδωσαν ένα μαχητικό χαρακτήρα στην αίθουσα των Συνεδριών μας. Το γενικό κλίμα ήταν να μη δυσαρεστηθή ο Πατριάρχης μας! 
  • Καλώς; Κακώς; Εσείς θα το κρίνετε!   
  • Τελικά η ταπεινή μας γνώμη είναι, ότι η Σύνοδος της Κρήτης δεν έλυσε προβλήματα! Αντιθέτως ΠΡΟΚΑΛΕΣΕ, ΕΔΗΜΙ- ΟΥΡΓΗΣΕ ΝΕΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ! Η συνείδησις της Εκκλησίας ΔΕΝ ΤΗΝ ΑΠΟΔΕΧΘΗΚΕ!
__________Ας δούμε λεπτομερέστερα τό ζήτημα.  Σας παρουσιάζουμε κάποιες σημειώσεις μας, τις οποίες είχαμε συντάξει πρό ημερών, αλλά δεν εδημοσιοποιήσαμε τότε, αναμένοντας τις Συνεδρίες της  Δ.Ι.Σ.  Θα διαπιστώσετε επαναλήψεις, αλλά δεν πειράζει! Έτσι θα εμπεδώσετε καλύτερα τα σχόλια.
______Λοιπόν ο Εισηγητής, Σεβ. Μητροπολίτης Σερρών καί Νιγρίτης κ. Θεολόγος, σε μια λεπτομερή και λίαν κατατοπιστική Εισηγησή του, ανεφέρθη στα εν Κολυμπαρίω συζητηθέντα καί αποφασισθέντα, χωρίς όμως και να αναφερθή σε ωρισμένα «αμφιλεγόμενα» σημεία των Αποφάσεων της Συνόδου εκείνης. 
________ Στο εκδοθέν Ανακοινωθέν της 24ης Νοεμβρίου, μεταξύ άλλων, αναφέρονται καί τα εξής:  
«......Ακολούθως, σύμφωνα με την Ημερησία Διάταξη, συνεχίσθηκε εποικοδομητική συζήτηση επί της Εισηγήσεως του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου, η οποία πραγματοποιήθηκε χθες και είχε ως θέμα την ενημέρωση του Σώματος της Ιεραρχίας περί των διεξαχθεισών εργασιών της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Μετά το πέρας της συζητήσεως, ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος έλαβε τον λόγο και αφού ευχαρίστησε όλους για τις τοποθετήσεις τους, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στον Εισηγητή, ειπών μεταξύ άλλων: «Ευχαριστίες και συγχαρητήρια οφείλονται στον Σεβασμιώτατο Σερρών για την επιτυχή διαπραγμάτευση του θέματος».

Εν κατακλείδι, μετά από Εισήγηση του Μακαριωτάτου Προέδρου, η οποία έγινε ομόφωνα αποδεκτή, τονίζεται η, μετά την ενδελεχή και λεπτομερή ενημέρωση του Σώματος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, επιβεβαίωση της ενότητός Της, και αποφασίσθηκε η έγκριση των προτάσεων της Εισηγήσεως, καθώς και η μελέτη και όλων των κειμένων που υπεβλήθησαν, από την Δ.Ι.Σ., ώστε να συνταχθεί ανακοινωθέν προς ενημέρωση του ιερού κλήρου και του λαού.....»
__________Το ανωτέρω Ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου, λοιπόν, δεν λέγει όλη την αλήθεια! Διότι, ναί μεν κατά την Συνεδρίαν της 2ας ημέρας υπήρξε μία απολύτως ήρεμη ατμόσφαιρα, σύμφωνα και μέ τήν «γραμμή», η οποία, εμμέσως πλήν σαφώς, είχε εκφρασθή ως επιθυμία του Προέδρου μας, αλλά αντιθέτως, όπως παραπάνω εσημειώσαμε,  κατά τήν  Συνεδρίαν της πρώτης ημέρας, μετά την Εισήγηση του Σεβ. Σερρών, η ατμόσφαιρα υπήρξεν απολύτως εκρηκτική!
________Θα το επαναλάβουμε: 'Οταν ο Σεβ. Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος άρχισε να αναφέρεται σε μερικά αρνητικά σημεία της Μεγάλης Συνόδου, όπως π.χ. στην ατελή προετοιμασία της, ένας εκ των πρεσβυτέρων Αδελφών - με ύφος οργίλον καί μέ ένα «βάρβαρο τρόπο», όπως εμείς προσωπικώς τον εχαρακτηρίσαμε, διέκοπτε τον ομιλητήν, για να υπερασπισθή το κύρος του Οικουμενικού μας Πατριάρχου! Την στάση αυτή, αλλά με ηρεμώτερον ύφος, ακολούθησαν δύο ακόμη πρεσβύτεροι Ιεράρχες των Νέων Χωρών. Το γεγονός αυτό επηρέασε τα πνεύματα, αφού οι τρεις Αδελφοί μας,  ενεργούντες ως «Ηρακλείς του Θρόνου», κακώς βέβαια, στην προσπάθειά τους νά υπερασπισθούν το άψογο των πατριαρχικών ενεργειών, κατώρθωσαν να φιμώσουν τίς όποιες αντιδραστικές φωνές. Έτσι, λοιπόν, η ήρεμη ατμόσφαιρα επεβλήθη!
________Ας το επαναλάβουμε και εδώ, ότι κατόπιν όλων αυτών εμείς -σε ένδειξη διαμαρτυρίας- αρνηθήκαμε να λάβωμε μέρος στη συζήτηση, καταθέσαμε όμως μιά επτασέλιδη Δήλωση ενώπιον της Ι.Σ.Ι., στην οποία εκθέτουμε τις προσωπικές μας απόψεις. Η Δήλωση της 23ης Νοεμβρίου είχε τον τύπον «Κατόπιν τούτων αρνούμαι να συμμετάσχω εις την διεξαγομένην συζήτησιν και να εκθέσω τήν ταπεινήν μου άποψιν, διότι 1ον....., 2ον...., 3ον....9ον....».  Εκεί περιέχονται εννέα σημεία, με τα οποία  δικαιολογείται η άρνησή μας. Η Δήλωση αυτή θα δοθή αργότερα στη δημοσιότητα.
_______Ύστερα από τά παραπάνω δεδομένα η Συνεδρίαση της δεύτερης ημέρας διεξήχθη εν απολύτω ηρεμία. Ωστόσο εκ μέρους Σεβασμιωτάτων Συνέδρων δεν έλλειψαν οι κρίσεις και οι επικρίσεις κατά των Αποφάσεων της Μεγάλης Συνόδου! Γενικώς όμως η ατμόσφαιρα ήταν ήρεμη, έτσι ώστε ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος καί Πρόεδρος  κ. Ιερώνυμος να μή περιέλθη σε δύσκολη θέση  έναντι του Οικουμενικού μας Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου. Του Πατριάρχου μας, ο Οποίος -παραβιάζοντας το Κανονικό Δίκαιο- διά της υπ' αριθμ. Πρωτ. 1153/16.11.2016 επιστολής του επενέβη στα εσωτερικά ζητήματα μιάς άλλης Τοπικής Εκκλησίας, καθιστάμενος ένοχος για το αδίκημα «εισπήδηση» του Κανονικού Δικαίου. Ζητεί από τον Μακ. Αρχιεπίσκοπο όχι μόνο να προστατεύση τις Αποφάσεις της Μεγάλης Συνόδου, αλλά καί νά λάβη «τα προσήκοντα μέτρα  και να προβή εις τας δεούσας συστάσεις» πρός τούς Μητροπολίτες Καλαβρύτων και Αιγιαλείας Αμβρόσιον καί Πειραιώς κ. Σεραφείμ «ίνα παύσωσι να ενεργώσι αντιεκκλησιαστικώς  και αντικανονικώς, να σκανδαλίζωσι ψυχάς..... και να προκαλώσι προβλήματα εις την ενιαίαν Ορθόδοξον Εκκλησίαν»!
_______Έτσι, λοιπόν, το εκδοθέν Ανακοινωθέν της Ι.Σ.Ι. καλύπτει τήν ανάγκην, όπως προς τα έξω δοθή η εντύπωση μιάς απολύτου ομοφωνίας των Συνοδικών Συνέδρων.
_______Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων κ. Σεραφείμ διά των από 28ης Νοεμβρίου Δηλώσεών του έσυρε το παραπέτασμα και φάνηκε η πραγματική εικόνα. Ετόνισε τα εξής: 
“Το ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου της 2ας Συνεδρίας, θεωρώ ότι δεν αποδίδει επακριβώς την απόφαση της σεπτής Ιεραρχίας, όσον αφορά το σημείο εκείνο στο οποίο λέγει ότι ενέκρινε η Ιεραρχία τις προτάσεις που περιέχονται στην εισήγηση του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Σερρών και Νιγρίτης κ. Θεολόγου.
Δεν ετέθη τέτοιο θέμα σε ψηφοφορία, ούτε προφορική, ούτε μυστική, ούτε δι άλλου τρόπου (δι’ ανατάσεως των χειρών ή διά βοής).
Ακούστηκαν απόψεις και κρίσεις επί της εισηγήσεως, από αρκετούς ιεράρχες και μετά από αυτό, ο Μακαριώτατος ευχαρίστησε και συνεχάρη τον εισηγητή, δήλωσε ότι δεν παίρνουμε καμία απόφαση αλλά αναθέτουμε το θέμα στη Διαρκή Ιερά Σύνοδο, η οποία θα εκτιμήσει όλο το υλικό, τις παρεμβάσεις των Σεβασμιωτάτων Μητροπολιτών, τα πρακτικά και κάποια υπομνήματα τα οποία εζητήθησαν από συνοδικούς συνέδρους και έπειτα από την όλη αυτή επεξεργασία, θα συνταχθεί υπό της Δ.Ι.Σ., εγκύκλιος η οποία θα απευθύνεται στο χριστεπώνυμο πλήρωμα της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Επομένως δεν υφίσταται πρόκριμα υπό της σεπτής Ιεραρχίας για το όλον θέμα το οποίο εσυζητήθη κατά τας δύο αυτάς ημέρας, γι’ αυτό και κάθε κρίσις και τοποθέτησις θεωρείται βεβιασμένη και ανακριβής.
Αυτά γράφονται διά τον καθησυχασμό του λαού του Θεού, συνιστώντας την αναμονή της τελικής αποφάσεως η οποία θα διατυπωθεί διά της Δ.Ι.Σ. η οποία είναι το εκτελεστικό όργανο της Ιεραρχίας”.

___________Επομένως το ζήτημα των Αποφάσεων του Κολυμπαρίου Κρήτης παραμένει ανοικτό! Όντως στην πρόσφατη Συνέλευση της Ιεραρχίας μας ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ψηφοφορία για την έγκριση των Αποφάσεων της Κρήτης!
________Μετά τήν ολοκλήρωση των εργασιών της Ι.Σ.Ι. τις προσωπικές μας εκτιμήσεις για τις εργασίες της Ιεράς Συνόδου εξεθέσαμε γραπτώς με νεώτερη (δεύτερη) γραπτή Δήλωσή μας, η οποία κατατέθηκε για να καταχωρισθή στα Πρακτικά της 24ης Νοεμβρίου. Η Δήλωση αυτή έχει ως εξής:


ΔΗΛΩΣΙΣ τῆς 24ης Νοεμβρίου 2016
ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΣΥΝΟΔΟΥ ΤΗΣ ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ


          Μακαριώτατε,
Καθώς ὁλοκληρώνονται σήμερα οἱ ἐργασίες τῆς ἐκτάκτως συγκληθείσης Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας, τῆς συγκληθείσης  κατόπιν τῆς ὑπ’ ἀριθμ. Πρωτ. 5300/ Διεκπ. 2404/ 3.11.2916 Ὑμετέρας Προσκλήσεως, θά ἤθελα διά τήν ἱστορίαν καί μόνον νά σημειώσω σκέψεις τινας.
1.     Τό ἀποτέλεσμα τῶν ἐργασιῶν τῆς Συνόδου τῆς σεπτής Ἱεραρχίας μας δέν πρόκειται νά ἱκανοποιήσῃ τό Πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας μας, καθ’ ὅσον πεπλα- νημμέναι Ἀποφάσεις τῆς ἐν Κολυμπαρίῳ συνελθούσης Συνόδου δέν ἐθίγησαν κατά τάς συζητήσεις μας. Ἡ περί Ἐκκλησιῶν π.χ. Ἀπόφασις τῆς Κρήτης παραμένει ἰσχυρά καί ἀλώβητος! Τώρα πλέον δέν ὑπάρχει Μία, Ἁγία, Καθολική καί Αποστολική Ἐκκλησία!  
2.     Ἡ διαίσθησίς μου ὑπαγορεύει, ὅτι διά τῶν Ἀποφάσεων τῆς Κρήτης ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία μας ὁδηγεῖται ἀργά μέν, ἀλλά σταθερά, πρός ἕνα νέον Σχῖσμα!
3.     Τά Μοναστήρια μας καί οἱ Μοναχοί μας εἰς τήν πλειονότητά των εἶναι ἐξοργισμένοι!
4.     Μεγάλη μερίς τῶν χριστιανῶν μας εἶναι ἀπογοητευμένη!
5.     Εἰς τό διαδίκτυον ὁσημέραι πληθύνονται οἱ ἀντιδράσεις. Κείμενα συνεχῶς δημοσιεύονται κατά των Ἀποφάσεων τῆς Κρήτης.
6.     Ἡ Ἐκκλησία τῆς Βουλγαρίας  ἀπέρριψεν ἐν συνόλῳ τά ἐν Κολυμπαρίῳ ἀποφασισθέντα!
7.     Μία ταραχή εἶναι διάχυτος εἰς τάς ψυχάς τῶν πιστευόντων!
8.     Ὁ Αγιώτατος Πατριάρχης Μόσχας κ. Κύριλλος διά χθεσινῶν δηλώσεών του διετύπωσε τά ἑξής: «Ἡ Ρωσσική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀπέφυγε τήν συμμετοχήν της στην Πανορθόδοξη Σύνοδο γιά νά ἀποφευ- χθῆ τό σχίσμα μέ τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως».
 (βλ. www.pentapostagma.gr τῆς 23ης Νοεμβρίου ἐ.ἔ.)   .....
10.  Ἡ κρίσις θεσμῶν καί προσώπων εἰσῆλθεν τώρα πλέον  ἐντός τῶν τειχῶν! Ἡ μεταπατερική Θεολογία, τά περί τοῦ μαθήματος τῶν θρησκευτικῶν, ἡ υἱοθεσία τέκνων ἐκ μέρους ὁμοφυλοφίλων ζευγαριῶν, ἡ ἀπαγόρευσις τῆς χρήσεως τῶν ὅρων «Πατέρας καί  Μητέρα» εἰς τήν Ε.Ε. κλπ κλπ. συνθέτουν τήν μεγάλην κρίσιν! Καί ἡμεῖς δέν ἀσχολούμεθα! 
11.   Φοβοῦμαι, ὅτι ἡμέραι πονηραί ἔρχονται!   Εὔχομαι τά γεγονότα νά μέ διαψεύσουν!  


Βαθυσεβάστως
 + Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Συνοδικός σύνεδρος.
_____________Γράφουμε όλα αυτά για την ιστορία! Η Σύνοδος της Ιεραρχίας μας απλώς «κουκούλωσε» το ζήτημα της Αγίας και Μεγάλης Συνόδου. Η Απόφαση της Κρήτης, διά της οποίας αναγνωρίσθησαν ως «Εκκλησίες» οι Ρωμαιοκαθολικοί και οι Διαμαρτυρόμενοι, άνοιξε διάπλατα το δρόμο για την παγκοσμιοποίηση! Ο Οικουμενισμός θριαμβεύει! Οι δογματικές μας διαφορές κουκουλώθηκαν! Η Ορθοδοξία μας πληγώθηκε! 
________Το Πλήρωμα της Εκκλησίας, κατά τήν Ορθόδοξο Παράδοση, κρίνει, επικροτεί ή και απορρίπτει τις Αποφάσεις των Συνόδων, δηλ. αναγνωρίζει και κατατάσσει κάθε Σύνοδο στην ιστορία της Εκκλησίας είτε ως Οικουμενική, είτε ως Ληστρική! Οι Ιεράρχες συσκέπτονται και αποφασίζουν, αλλά ο πιστός Λαός επικυρώνει ή απορρίπτει τα Αποφασισθέντα!
_________Έχουμε την διαίσθηση, ότι η Σύνοδος της Κρήτης με μαθηματική ακρίβεια οδηγεί τήν Ορθοδοξία μας σε νέο Σχίσμα! Ήδη 
  • η Σύνοδος της Εκκλησίας της Βουλγαρίας απέρριψεν ΕΝ ΤΩ ΣΥΝΟΛΩ τις Αποφάσεις της Κρήτης! 
  • Η Εκκλησία της Ρουμανίας έχει αφήσει ανοικτό το ζήτημα. δηλ. δεν έχει εγκρίνει τις Αποφάσεις αυτές! 
  • Η Θεολογική Ακαδημαϊκή Οικογένεια με δυνατή φωνή έχει απορρίψει τα εν Κρήτη αποφασισθέντα!
  • Τα Μοναστήρια μας επίσης!
  • Πολλοί Εφημέριοι, είτε ατομικώς, είτε συλλογικώς επίσης!   
  • Ώς δείγμα και χωρίς να την εγκρίνουμε, σας παραθέτουμε μία πρόσκληση για επαναστατική διέγερση:
«.....Ο Μεγάλος μας Ιεράρχης, ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, απευθυνόμενος κυρίως προς εκείνους, που θεωρούν εαυτούς "θεολογικές μεταπατερικές αυθεντίες" και που η δογματική τους συνείδηση έπαψε πια να ελέγχεται μπροστά στην περιφρόνηση της μοναδικότητας της Ορθοδοξίας μας, επισημαίνει τα εξής πανεπίκαιρα, για όλες αυτές τις "αγαπολογικές τους τακτικές’’:
1ον‘’Εἰσί τινες ἀλόγως φιλοῦντες, ἁπλῶς καί ὡς ἔτυχεν.... Δέος γάρ μή τις παραφθαρῇ ὑπό τῆς τῶν αἱρετικῶν ἀγάπης’’.  
Υπάρχουν μερικοί, που αγαπούν χωρίς περίσκεψη, με επιπολαιότητα... Υπάρχει φόβος, να διαφθαρεί κανείς από την αγάπη των αιρετικών.(3)
 2ον‘’Ταῦτα λέγω, ἵνα μηδέν νόθον δόγμα τῷ τῆς ἀγάπης προσχήματι παραδέχησθε’’. 
Τα λέω αυτά, για να μη δεχθείτε κανένα νόθο δόγμα, με το πρόσχημα της αγάπης.
3ον. "Ἡμεῖς δέ διά τοῦτο τήν πίστιν παρελάβομεν ἁπλῶς, ἵνα μή ἀναγκαζώμεθα μυρίαις ἐπιέναι αἱρέσεσι καί πράγματα ἔχειν, ἀλλ’ ὅπερ ἄν ἤ προσθεῖναι ἤ ἀφελεῖν τις ἐπιχειρήσειεν ἐκείνης, τοῦτο νόθον εἶναι νομίσωμεν".
"Εμείς παραλάβαμε την πίστη κατά έναν μόνον τρόπο, ώστε να μη χρειάζεται να προσεγγίσουμε σε μια από τις μυριάδες αιρέσεις. Και όποιος επιχειρήσει να προσθέσει ή να αφαιρέσει κάτι από την πίστη, αυτό θα το θεωρήσουμε νόθο.
Και συμπληρώνει με έμφαση: "Ἐπειδή σήμερον οἱ λύκοι ἁπάντων χαλεπώτεροι περιίστασθαι ὑμῶν τά πρόβατα μέλλουσιν, ἀνάγκη πυκτεύειν καί μάχεσθαι, ὅπως μηδέν θηριάλωτον γένηται".
Σήμερα οι αιρετικοί παρουσιάζονται χειρότεροι από τους λύκους και έχουν πρόθεση, να καταβροχθίσουν τα πρόβατα.
Γι’ αυτό είναι απόλυτη ανάγκη, να πυγμαχούμε και να μαχόμαστε, ώστε "μηδέν θηριάλωτον γένηται", ούτε ένα πρόβατο να μη το φάνε τα θηρία.
Ο μέγας Πατήρ της Εκκλησίας μας είναι σαφής: "Ἀνάγκη πυκτεύειν καί μάχεσθαι". Ώρα για πυγμαχία και μάχες πνευματικές.
Μπροστά στους κινδύνους, που διατρέχουμε από τους αιρετικούς, δεν απαντάμε με εφησυχασμό και αδράνεια. Ούτε με διώξεις των αγνών αγωνιστών της Πίστεως. Απαντάμε με αγώνα καθολικής συμμετοχής: Ποιμένες και ποίμνιο, μαζί στο ίδιο μετερίζι.
6/12/2016
(Μνήμη του Αγίου Νικολάου, "Κανόνα Πίστεως...").
 Πηγή: https://katanixis.blogspot.gr/2016/12/blog-post_68.html?m=1
  _________Αδελφοί μου ο Θεός σώζοι την Ορθοδοξία μας!

Αίγιον, 12 Δεκεμβρίου 2016


+ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ 


****************

  ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΕΧΟΥΝ ΑΡΧΙΣΕΙ!

Τετάρτη, 30 Νοεμβρίου 2016

Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ

 ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΣΤΟ ΚΟΛΥΜΠΑΡΙ ΤΗΣ ΚΡΗΤΗΣ


Του Β. Χαραλάμπους, θεολόγου
Η ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, που αναρτήθηκε στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας www.bg-patriarshia.bg, ημερομηνίας 29 Νοεμβρίου 2016, όπου αναφέρεται στο κείμενο "Η σχέση της Ορθοδόξου Εκκλησίας με τον υπόλοιπο χριστιανικό κόσμο", της Συνόδου στο Κολυμπάρι της Κρήτης, επισημαίνει με σαφήνεια τις αντιφάσεις, καθώς και το ότι δεν είναι σύμφωνες οι αντιφάσεις αυτές, με όσα διδάσκει η δογματική και κανονική Παράδοση της Ορθόδοξης Εκκλησίας και δεν είναι με βάση το γράμμα και το πνεύμα των Τοπικών και Οικουμενικών Συνόδων.

Κατ’ αρχή γίνεται αναφορά στην πρόταση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας για αναβολή της Συνόδου στο Κολυμπάρι της Κρήτης, καθώς και στις παρόμοιες προτάσεις για αναβολή, των άλλων τριών Τοπικών Εκκλησίων (Αντοχείας, Ρωσίας και Γεωργίας) που δεν παρευρέθηκαν στη Σύνοδο. Θα πρέπει επιπρόσθετα να σημειώσουμε ότι η απόφαση λήφθηκε ομόφωνα όπως τούτο σημειώνεται στην ανακοίνωση. Καμιά απουσία δεν υπήρξε.
Στην ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, γίνεται αναφορά τόσο σε οργανωτικά όσο και σε θεολογικά λάθη. Περιληπτικά να αναφέρομε ότι στην ανακοίνωση τονίζεται ότι δεν διασαλεύτηκε η ενότητα της Εκκλησίας. Η ομολογιακή αναφορά ότι «Κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο ίδιος ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο οποίος είναι "η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή"», μας θύμισε την παρήγορο ομολογία στην επιστολή του Οσίου Παϊσίου προς τον Αρχιμανδρίτη Χαράλαμπο Βασιλόπουλο, αναφορικά με τις οικουμενιστικές και φιλενωτικές ενέργειες του τότε Οικουμενικού Πατριάρχη Αθηναγόρα: «Η Εκκλησία είναι Εκκλησία του Χριστού και Αυτός την κυβερνάει».
Θα ήταν παράλειψη επίσης να μη σημειώσουμε ότι στην ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, γίνεται ρητή αναφορά στην παρουσία των ετεροδόξων "παρατηρητών" στη Σύνοδο, με την ορθόδοξη σαφήνεια ως εξής: "…ετεροδόξων θρησκευτικών ομάδων (Ρωμαιοκαθολική, Αγγλικανική κλπ). Αυτό που επισημαίνεται εδώ και καιρό στην επίσημη ιστοσελίδα του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, ότι «εκτός από την Αγία Ορθόδοξη Εκκλησία δεν υπάρχουν άλλες εκκλησίες, αλλά μόνο αιρέσεις και σχίσματα, και το να ονομάζονται "εκκλησίες" είναι θεολογικό, δογματικό και κανονικό λάθος», βρήκε την ορθόδοξη εκφραστική συνέχειά του στην ανακοίνωση αυτή του Πατριαρχείου Βουλγαρίας.
Τις μέρες τούτες που το πλήρωμα της Εκκλησίας ανέμενε την επίσημη τοποθέτηση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας για τη Σύνοδο στο Κολυμπάρι της Κρήτης, κάποιοι δεν την ανέμεναν να είναι τόσο ομολογιακή. Αν μη γένοιτο ήταν διαφορετική, σίγουρα θα οξύνετο η οικουμενιστική θρασύτητα κάποιων. Θα επαναλάβω τα παρήγορα λόγια του Οσίου Παϊσίου, ότι «η Εκκλησία είναι Εκκλησία του Χριστού και Αυτός την κυβερνάει», καθώς και την αναφορά στην ανακοίνωση του Πατριαρχείου Βουλγαρίας, «Κεφαλή της Εκκλησίας είναι ο ίδιος ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, ο οποίος είναι ‘’η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή’’».




KAI ΤΩΡΑ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟΝ 

ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑΣ


8/12/16-Το Πατριαρχείο Βουλγαρίας για τη Σύνοδο της Κρήτης

Η Ιερά Σύνοδος του Πατριαρχείου Βουλγαρίας κατά τη συνεδρίασή της στις 15 Νοεμβρίου 2016 μελέτησε το κείμενο της Συνόδου της Κρήτης για τις σχέσεις της Ορθόδοξης Εκκλησίας με τον λοιπό χριστιανικό κόσμο και προχώρησε σε δημοσίευση πολύ σημαντικών θεολογικών παρατηρήσεων επί του κειμένου αυτού*. Ακολούθως κατέληξε στα εξής συμπεράσματα:

1. Η Σύνοδος της Κρήτης δεν είναι ούτε Μεγάλη ούτε Οικουμενική λόγω της μη συμμετοχής σε αυτήν μιας σειράς Ορθοδόξων Εκκλησιών εξ αιτίας οργανικών και θεολογικών λαθών, που υπήρξαν κατά την προετοιμασία της.
2. Η προσεκτική μελέτη των κειμένων που εγκρίθηκαν από τη Σύνοδο της Κρήτης οδηγεί στο συμπέρασμα ότι κάποια από αυτά περιέχουν θέσεις αντίθετες με την Ορθόδοξη Εκκλησία, τη δογματική και κανονική παράδοση της Εκκλησίας, το πνεύμα και το γράμμα των Οικουμενικών και Τοπικών Συνόδων.
3. Απαιτείται περαιτέρω θεολογική συζήτηση και επεξεργασία των κειμένων ώστε να διορθωθούν ή να αντικατασταθούν με νέα που θα είναι σύμφωνα με το πνεύμα και την παράδοση της Εκκλησίας.
Η Βουλγαρική Εκκλησία αποτελεί αναπόσπαστο μέρος και ζωντανό μέλος της Μίας, Αγίας, Καθολικής και Αποστολικής Εκκλησίας. Ως μέλος του Σώματος του Χριστού τόσο η τοπική Εκκλησία της Βουλγαρίας όσο και οι Μητροπόλεις του Πατριαρχείου Βουλγαρίας στο εξωτερικό θα συνεχίσουν να βρίσκονται σε αδελφική, ευχαριστιακή, πνευματική, δογματική και κανονική κοινωνία με όλες τις άλλες τοπικές ορθόδοξες εκκλησίες - και με όσες συμμετείχαν στη Σύνοδο της Κρήτης και με όσες απουσίασαν. Η Εκκλησία δεν είναι μια κοσμική οργάνωση αλλά θεανθρώπινος οργανισμός. Δεν επηρεάζεται και δεν πρέπει να επηρεάζεται στη ζωή της από πολιτικά και κοινωνικά συμφέροντα. Κεφαλή της είναι ο ίδιος ο Κύριος, ο Ιησούς Χριστός, ο οποίος είναι «η Οδός και η Αλήθεια και η Ζωή».

* Μερικές από τις παρατηρήσεις αυτές θα δημοσιεύσουμε προσεχώς.




 ΣΗΜ. Ευχαριστούμεν τόν αγαπητόν μας Θεολόγον καί φίλον κ. Νικ. Σαββόπουλον διά την αποστολήν του ως άνω κειμένου.
Από: Νικόλαος Γ. Σαββόπουλος [mailto:savvop-nik@sch.gr]
Αποστολή: Friday, December 9, 2016 8:28 PM


***************************

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

__________Ο πολυσέβαστος και λίαν αγαπητός εν Χριστώ Αδελφός μας Σεβ. Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, κατά την πρώτην ημέραν των συνεδριών, διακόπτοντας τον επίσης λίαν αγαπητόν Αδελφόν μας  Σεβ. Ναυπάκτου κ. Ιερόθεον, προέβαλε τό εξή επιχείρημα: 
«...Η Αγία καί Μεγάλη Σύνοδος της Κρήτης συνεδρίασεν υπό την επίπνοιαν του Αγίου Πνεύματος. Επομένως εμείς σήμερα δεν έχουμε το δικαίωμα να κρίνουμε τις Αποφάσεις της», λησμονώντας, όμως ότι στην ιστορία της Εκκλησίας μας υπάρχει και κάποια Σύνοδος, η οποία, συνελθούσα, ωνόμασε τον εαυτόντης «Οικουμενικήν», αλλά το Πλήρωμε της Εκκλησίας την απεκάλεσε «Ληστρικήν» Σύνοδον! 
_______Έτσι, δυστυχώς,  λειτουργούν μερικοί αξιοσέβαστοι κατά τα άλλα Ιεράρχες Αδελφοί μας, οι οποίοι θέλουν να παίξουν τον  ρόλον «Ηρακλείς του Θρόνου», δηλ. υπερασπιστές του Οικουμενικού Θρόνου!

_______Στον Σεβ. Περιστερίου αποστομωτική απάντηση έδωσεν η Σύνοδος της Βουλγαρικής Εκκλησίας. Ιδού τι απεφάνθησαν οι εν Βουλγαρία συνελθόντες Ιεράρχες: 

«Τελικά, όσον αφορά την παράγραφο 22, η οποία δηλώνει ότι "η διατήρησις της γνησίας Ορθοδόξου πίστεως διασφαλίζεται μόνον δια του συνοδικού συστήματος", η Ιερά Σύνοδος δηλώνει, αντιθέτως, ότι το τελικό κριτήριο για την αποδοχή των Εκκλησιαστικών Συνόδων είναι η επάγρυπνη δογματική συνείδηση όλου του Ορθοδόξου πληρώματος (της πληρότητας του Σώματος). Δηλώνει ότι η Οικουμενική Σύνοδος δεν χορηγεί με αυτόματο ή μηχανικό τρόπο την ορθή εκδοχή της πίστης, που διακηρύσσεται από τους Ορθόδοξους χριστιανούς».  
 
  + Ο Κ.καί Αι. Αμβρόσιος
ΠΗΓΗ: Orthodox Ethos.
https://katanixis.blogspot.gr/2016/12/blog-post_75.html

Πηγή: http://mkka.blogspot.gr/2016/12/blog-post_12.html

ΣΧΟΛΙΟ "Τρελογιάννη": δεν νομίζουμε ότι 
ο Καλαβρύτων έγινε ξαφνικά  αντικουμενιστής ,
απλά το συμφέρον του τώρα ταυτίζεται με την αλήθεια!
 αποκαλύπτοντας ,απλά επιβεβαιώνει την αφασία 
των εν Ελλάδι μητροπολιτών!

________________________________________
(1) Κορναράκης Ἰω.: «Ο Σεβ. κ. Αιμιλιανός, κατά τον κ. Αμβρόσιο, είναι: -Καύχημα της Ορθοδόξου Ανατολικής Εκκλησίας. -Καύχημα και κόσμημα της Ιεράς Μητροπόλεως του. -Υψηλόν Πνευματικόν Ανάστημα και Άγιος Γέροντας. -Μεγάλη μορφή-Αστήρ της Εκκλησίας πολύφωτος!!! -Πνευματικόν Κεφαλαίον και κόσμημα της Ορθοδοξίας. -Φάρος τηλαυγής του ποιμνίου της Ι. Μητροπόλεως του».
«ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΤΥΠΟΣ», φ. 1579, 7/1/2005, σ. 1 καὶ 7.
(2) Ανακοίνωση μητρόπολης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας
Τήν Κυριακή 13.02.2011 πραγματοποιήθηκαν με κάθε επισημότητα οι εκδηλώσεις  μνήμης και τιμής με την ευκαιρία της συμπληρώσεως 3 χρόνων από την εις Κύριον εκδημία του μακαριστού Μητροπολίτου Σηλυβρίας κυρού Αιμιλιανού Τιμιάδου. Η εκδήλωση έκλεισε με τις παρεμβάσεις του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Κορίνθου κ. ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ και του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου μας, οι οποίοι υπογράμμισαν πόσο μεγάλο πνευματικό δώρο ήταν για την επαρχία της Αιγιαλείας και των Καλαβρύτων η παρουσία του μακαριστού Γέροντος, ο οποίος αποτελεί πρότυπο της Ορθόδοξης εκκλησιαστικής ζωής σήμερα προς όλους μας.
ΕΚ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ
http://www.amen.gr/index.php?mod=news&op=article&aid=4899


Νὰ σημειωθεῖ ὅτι τὸ Οἰκουμενιστικὸ Μοναστήρι τοῦ Bose τὸ ἔχει ἐπισκεφθεῖ καὶ ὁ κ. Ἀμβρόσιος!

1 σχόλιο:

  1. Μακάριος ανήρ,
    ός ούκ επορεύθη εν βουλή ασεβών και εν οδώ αμαρτωλών ούκ έστη και επί καθέδρα λοιμών ούκ εκάθισεν
    2 αλλ’ ή εν τω νόμω Κυρίου το θέλημα αυτού
    και εν τω νόμω αυτού μελετήσει ημέρας και νυκτός.
    3 Και έσται ώς το ξύλον το πεφυτευμένον παρά τας διεξόδους των υδάτων,
    ο τον καρπόν αυτού δώσει εν καιρώ αυτού και το φύλλον αυτού ούκ απορρυήσεται και πάντα, όσα άν ποιή, κατευοδωθήσεται.
    4 Ούχ ούτως οι ασεβείς, ουχ ούτως!
    άλλ’ ή ώςεί χνούς, όν εκρίπτει ο άνεμος από προσώπου της γης.
    5 Διά τούτο ούκ αναστήσονται οι ασεβείς εν κρίσει
    ουδέ αμαρτωλοί εν βουλή δικαίων.
    6 ΄Οτι γινώσκει Κύριος οδόν δικαίων
    και οδός αμαρτωλών απολείται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου