Κυριακή, 16 Οκτωβρίου 2016

ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΣΕ ΑΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ



  ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
  ΣΕ ΑΘΕΟΥΣ ΚΑΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΥΣ

Παρακαταθήκη του γέροντα αγίου Παϊσίου 
στον Ειρηναίο Μπούλοβιτς







Ο Γέροντας π. Ιουστίνος Πόποβιτς, μου έλεγε, ότι ήταν ζηλωτής, αγωνιστής, φλογερός. Όλα τα έδιδε για τον Χριστό. Ήταν ατρόμητος έναντι όλων και έναντι των Κομμουνιστών. Κάποια από τα παιδιά του και τους θαυμαστές του προσπαθούν να τον μιμηθούν και αντιπαρατίθενται εκεί. Τα λέγουν με πολύ καυστικά λόγια. Αλλ' εγώ θα ήθελα να πω το εξής: Εκείνος ήταν άγιος και μπορούσε να ενεργεί έτσι. Όχι όμως οι άλλοι, που έχουν μεν ζήλο, αλλά τα βάζουν με τους αντιθέτους και λένε, «ας μου κόψουν το κεφάλι μου, εγώ θα μείνω εδραίος και αμετακίνητο». Εύκολο είναι να πεις  «ας μου κόψουν το κεφάλι», καλό είναι και αυτό, αλλά έτσι δεν θα γίνεται το έργο του Χριστού. Άλλο ήτανε ο π. Ιουστίνος. Εκείνος είχε την παρρησία, μπορούσε να τα λέγει αυτά, εσείς όμως νομίζω ότι δεν πρέπει να το κάνετε. Σε συμβουλεύω πάτερ Ειρηναίε [Μπούλοβιτς], να πορεύεσαι κάπως διαφορετικά. Για να γίνεται το έργο του Χριστού, για να ωφελούνται και να σώζονται ακόμη και οι άθεοι, οι κομμουνιστές και άλλοι, να μην τους αντιπαρατίθεσαι. Να μην τα βάζεις μαζί τους και να μην τους προκαλείς.

Λοιπόν, φαντάζεστε στην ηλικία μου εκείνη και με την εφορία την νεανική, πως άκουγα αυτά τα λόγια! Διότι εμείς είχαμε την απλή, μαυρόασπρη εικόνα της επικρατούσας κατάστασης. Έχομε διώκτες, διώκτες της Εκκλησίας, και εμείς είμαστε εδώ να υπεραμυνθούμε αυτής, πιστεύαμε. Και τώρα αίφνης ο Γέροντας υπενθύμιζε, ότι ο Χριστός θέλει την σωτηρία και αυτών των διωκτών και εχθρών όσον και ημών των άλλων.

Μην τους λέγεις πολλά, συνέχισε να συμβουλεύει.  
Μην τους εξαγριώνεις, μην τους κάνεις εχθρούς σου, γιατί έτσι θα σε απομονώσουν και δεν θα μπορείς να κάνεις πλέον τίποτε.  
Θα έρχονται εκεί πολλοί, θα σου κάνουν διάφορα προβλήματα και θα σου λένε διάφορα πράγματα. 
Μην τους ανταποδίδεις, μην προσπαθείς να αμυνθείς και να εξηγείς τα της πίστεως μας
Όσον αυτοί θα σου επιτίθενται εσύ να σιωπάς και να προσεύχεσαι. Μυστικά να προσεύχεσαι. 
Ακόμη και αν κάποιος μπροστά σου φτύσει την εικόνα, το πρόσωπο του Χριστού, εσύ να σιωπήσεις. Μην υπερασπίζεσαι το Χριστό. Δεν έχει ανάγκη ο Χριστός να τον υπερασπισθείς εσύ
Τι λες εσύ γι' αυτά; Θέλει ο Χριστός να σωθούν και οι άθεοι και οι κομμουνιστές ή όχι; Και βέβαια αυτό θέλει ο Χριστός, να Τον γνωρίσουν και αυτοί που Τον αρνούνται, να σωθούν και αυτοί.

            Αυτός ο άθεος που έφτυσε στο πρόσωπο του Χριστού , όταν χωρίσετε και πάει στο σπίτι του, μπορεί να σκεφθεί και να πει καθ' εαυτόν τα εξής: «Για δες, και τι δεν είπα σ' αυτόν τον παπά, έφτυσα και ό,τι είναι γι' αυτόν πλέον ιερό και δεν μου είπε ούτε μία λέξη, δεν μου ανταπέδωσε, ενώ μπορούσε». 
Και δεν αποκλείεται να έλθει να σε βρει και να πει: «Εσένα σε χρειάζομαι για την ψυχή μου». 
Έτσι ενδέχεται να τον κερδίσεις για τον Χριστό και αυτό είναι σπουδαιότερο παρά να δείξεις κάποιον ηρωϊσμό και κάποια παρρησία. Να εργάζεσαι λοιπόν μυστικά, αθόρυβα, να μην ανακατεύεσαι με την πολιτική. Να κηρύττεις το Χριστό. Μόνο για εκείνον να μιλάς. Έτσι μόνον θα ωφελείς, θα σώζεις τους ανθρώπους. Ακόμη και όταν είσαι σε κάποια συντροφιά με Χριστιανούς κι εκεί μιλούν και λένε γνώμες για διάφορα θέματα, εσύ μπορεί να μην συμφωνείς και να έχεις άλλη θέση, άλλη γνώμη, που ίσως να είναι και καλύτερη. 
Μην παίρνεις όμως το λόγο. 
Μόνον εάν ερωτηθείς, πες την άποψη σου ταπεινά, χωρίς να την επιβάλεις. Έτσι ωφελούνται πιο πολύ οι άνθρωποι. Θα πουν αυτοί εκεί «Μωρέ, δες τι ωραία μας τα είπε! Και εάν δεν τον ρωτούσαμε, ο ίδιος θα σιωπούσε».

            Εκεί, έχετε και αλλόθρησκους και αλλόδοξους. Σε όλους να φέρεσαι με λεπτότητα, με αγάπη. Κανένα να μην προσβάλλεις. 
Όλους να τους αισθάνεσαι και να τους αποκαλείς αδελφούς, ακόμη και όσους ανήκουν σε άλλες θρησκείες. 
Όλοι είμαστε παιδιά του ιδίου Πατέρα. 
Να μην κάνεις παρατηρήσεις για τη θρησκεία τους σε όσους είναι αλλόθρησκοι.
           

14 σχόλια:

  1. Oσα λεει ο πατηρ Παϊσιος, αφορουν μονο τον ΠΡΟΔΟΤΗ του Ποποβιτς, Ειρηναιο Μπουλοβιτς τον καραμπινατο ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΗ και οργανετο των Αμερικανων και οχι τον καθενα μας.
    Γιατι αλλοιως φαινεται οτι ο πατηρ Παϊσιος ερχεται σε αντιθεση με τους Αγιους Πατερες π.χ. τον Αγιο Χρυσοστομο που ελεγε
    "ραπισον το στομα του βλασφημουντος".

    Ο πατηρ Παϊσιος μας αφησε ΠΟΛΛΑ ΚΕΝΑ και ΠΟΛΛΑ ...ΑΝΕΡΜΗΝΕΥΤΑ.
    Ηταν και ανθρωπος ο πατηρ Παϊσιος...
    Και δημιουργησε μεσα στην Εκκλησια ΣΗΜΕΡΑ παρα πολλα προβληματα.
    Αυτη ειναι δυστυχως η πραγματικοτητα.
    Να μεταφερω κατι το Αγιορειτικο;
    Λεν πολλοι Αγιορειτες οτι ο πατηρ Παϊσιος ΔΕΝ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΑΝΑΚΗΡΥΧΘΗ ΑΓΙΟΣ Ο ΠΑΤΗΡ ΠΑΪΣΙΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι άγιοι δεν δημιουργούν προβλήματα στην Εκκλησία γιατί η Εκκλησία διδάσκεί την συμφωνεία τους και όχι τα λάθοι τους.Ο άγιος Παΐσιος όσα λάθοι και να έκανε δεν τον κάνουν εχθρό του Θεού.Αυτά που λέει στον Μπούλοβιτς τα λέει για όλους.

      Διαγραφή
    2. Νομιζω εαν θελετε και μιαν αλλη γνωμη,θα σας πω , πως ο γερων παισιος δεν απεκλεισε τα χορτα τα γλυκα ουτε τα ραδικια τα πικρα.Και τα δυο ησαν ωφελημα στην επιστολη του προς χαραλαμπο Βασιλοπουλο.
      Απο το γεροντικο ,,,,
      Δυο μοναχοι συναντουν στον ιδιο δρομο ,ενα ιερεα ειδωλολατρη.

      Ο πρωτος:
      Τι του ειπε;
      - Α,ο δαιμων,,,,που τρεχεις???? [Κατι μου θυμιζει αυτο!]

      Αποτελεσμα να τον ''σαπισει '' στο ξυλο ο ειδωλολατρης και να φυγει.
      Πιο κατω συναντα τον αλλο μοναχο και οπως ηταν συννεφιασμενος κ φουρκισμενος κοιτα τον μοναχο [αββα Μακαριο] ,[αββα Μακαριο][βλεπετε και τοτε ειχαν διαφορετικη τακτικη αντιμετοπισης ] και τι του λεει;;;
      -σωθειης,σωθειης καματηρε!
      Τοτε ο ιερεας τον ρωτα
      -μα τι καλο ειδες σε μενα χριστιανος συ κ μιλας με τοσο ωραιο τροπο;
      Και ο αγιος απαντησε:
      -το βλεπω πως εργαζεσαι για την ψυχη σου με ζηλο,αλλα λυπαμαι επειδη ο κοπος σου θα παει χαμενος.
      Και μετα απο την εξηγηση,ο ιερεας εγινε μοναχος ορθοδοξος.
      Και ο αγιος Νεκταριος μας λεγει πως δεν καταργειται η αγαπη με τη διαφορα του δογματος,ουτε το δογμα αλλοιωνει την αγαπη.
      Η αποχη γινεται μονο στα πνευματικα.
      --
      Βλεπουμε ο π.Παισιος δεν συμπροσευχηθηκε με ετεροδοξους που του το ζητησαν.
      --
      Οταν ομως βρισκεται κανεις σε μια χωρα και πρεπει να φιλιωσουμε,να ζουμε ειρηνικα πολλα εθνη μαζι κατω απο ενα κοινο πολιτευμα,πρεπει να σεβεται ο ενας τον αλλον,οχι να τον εξουθενωνει ουτε να τον εκβιαζει,ουτε να τον σκοτωνει για να του επιβαλλει την δικη του θρησκεια.Η πνευματικη ακοινωνησια τουλαχιστον απο μερους των ορθοδοξων βασει της πιστεως και των Κανονων επιβαλλεται.Η εξωτερικη κοινωνια ειναι δυνητικη στα πλαισια της καλης γειτονειας,των ανθρωπινων δικαιων.Μπορει να τυχει να εργαζεται κανεις με αλλες ομολογιες,τι παει να πει πως πρεπει να εχθρευεται τον συνανθρωπο ;
      Οχι βεβαια! Αλλα για να μην συμβει και μεταπισθει ο χριστιανος απο ....δογματα, πρεπει να προσεχει πολυ!

      Εγω πιστευω πως ειναι και η περιστασις οπως λεγει ο Εκκλησιαστης,ο καιρος.
      Ειναι και ''οσφρισις'' του αλλου στις προθεσεις του.Ειναι και η πνευματικη καταστασις που εχει ο καθενας να αντιμετπιζει ακομα και συγγενεις του ανυποτακτους στις θειες εντολες η αλλου δογματος εκπεσοντες.Ειναι οι του Ευαγγελιου διδαχες,ειναι η καθε ψυχη διαφορετικης αντιμετοπισεως.
      Ειναι πολλα.Ησαν δε αγιοι και καναν θαυματα .Τοσο αγιοι!
      Ο Ιησους,αλλες φορες μιλησε κ αλλες εσιωπησε κ την αλλη ντελαπαρισε τους παγκους των εμπορων .
      Η αγια Παρασκευη οταν την επιασε ο βασ.Αντωνινος ,την προσταξε να θυσιαση στους θεους.Τοτε εκεινη με ανδρεια ειπε εναν λογο του Ιερεμια
      .αργοτερα που βασανιστηκε κ φυλακιστηκε κ την εριξαν σε ενα θηριο,το οποιο ανοιξε το στομα του να την καταπιει,εκει με τη δυναμη του αγιου πνευματος που ελαβε,ειπε ''εφθασε εναντιον σου η οργη Του Θεου'' και φυσιξε και ο δρακοντας διαλυθηκε...τοτε ο βασιλιας κ οσοι ησαν μαζι του πιστεψαν στον Χριστο!
      Ο π.Παισιος ειναι αγιος.
      Εμεις,που να γινουμε σαν αυτους!Απλα τους θαυμαζουμε !
      Ο καθε αγιος συνεισφερει στην οικοδομη της εκκλησιας,αναλογα .Ο αγιος π.Πορφυριος ειχε αλλα χαρισματα....!!
      Το να κερδισεις μια ψυχη εχει μεγαλη αξια....
      Και τελικα πιστευω η καθε ψυχη οικονομειται διαφορετικα....

      Διαγραφή
  2. ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΩΣ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΣΤΗ ΜΑΣ . ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΦΤΥΝΟΥΝ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΚΑΙ ΝΑ ΣΙΩΠΟΥΜΕ ?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο πατηρ Παϊσιος όντως τα έλεγε ? Η ο πατήρ Παπίσιος , όπως τον προβάλουν οι οικουμενιστές τά λέει αυτά ?
    Πάντως όποιος λέγει τέτοια ούτε "π" ουτε ίσιος δεν είναι ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΣ ΜΕΤΑΞΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
    Σας παρακαλώ, αδέλφια μου, χρειάζεται λίγη διάκριση. Δεν διατείνομαι προσωπικώς ότι την διακατέχω ο ίδιος. Μιλώ ειδικώς επί του θέματος τούτου. Χρειάζεται λίγη προσοχή στις λεπτομέρειες διότι έχουν κι αυτές την βααρύνουσα σημασία τους. Είναι πάρα πολύ αναγκαίος ο σώφρων διαχωρισμός μεταξύ προσωπικών και γενικών συμβουλών.

    Ένας γιατρός, δεν χορηγεί αδιάκριτα υπερβολική δόση μορφίνης στους πάντες για τα πάντα, ακόμη και για έναν απλό πονόδοντο. Κάθε περίπτωση είναι ξεχωριστή και έχει την ιδιάζουσά της μορφή, το ξέχωρο φάρμακό της. Εάν προσέξουμε καλύτερα, θα δούμε κάτι άκρως σημαντικό. Γι' αυτό ας μην προτρέχουμε να αδικούμε τον Άγιο Γέροντα Παϊσιο, απλά επειδή σε κάποια πράγματα δεν ακολούθησε την γραμμή των Αγίων Πατέρων ή απλά επιδή σε μας κάπου δεν μας αρέσει.

    Η συμβουλή του αυτή, ΔΕΝ είναι γενικής φύσεως αλλά ΕΙΔΙΚΗΣ, επί τούτου του συγκεκριμένου τούτου προσώπου. Εδώ, κάνει σαφεστάτη αντιδιαστολή (ως μέρα και νύχτα, άσπρο και μαύρο) μεταξύ Αγίου Ιουστίνου Πόποβιτς και του συγκεκριμένου ιεράρχου, τον αποκλειστικό αποδέκτη της συμβουλής:

    "Εκείνος (ο Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς) είχε την παρρησία, ΜΠΟΡΟΥΣΕ να τα λέγει αυτά, εσείς όμως (οι δειλοί) νομίζω ότι δεν πρέπει να το κάνετε (δε κάνετε για "μάρτυρες"). Ακόμη και αν κάποιος μπροστά ΣΟΥ (όχι "μπροστά σε σας τους πιστούς γενικώς") φτύσει την εικόνα, το πρόσωπο του Χριστού, ΕΣΥ (όχι "όλοι εσείς ανά τον κόσμο") να σιωπήσεις. Μην υπερασπίζεσαι (εσύ) το Χριστό, (διότι δεν μπορείς εσύ, δεν έχεις τη δύναμη αυτή, αλλ' "οις δέδοται"). Δεν έχει ανάγκη ο Χριστός να τον υπερασπισθείς ΕΣΥ".

    Δεν λέγει "εσείς" γενικώς, αλλά ειδικά εσύ, εσύ "κάτσε στ' αυγά σου... Μην κάνεις τον ήρωα. Δεν κάνεις για "ομολογητής". Είσαι δειλός. "Οίδα σου τα έργα" τα οικουμενιστικά, έστω και διορατικά, στο απώτερο το μέλλον. Εσύ σιγοντάρεις την παναίρεση. Σιγά μη σηκωθείς και μιλήσεις εσύ. Σιγά μη μας πάθεις και τίποτε..."

    Είναι σαν να απαιτούμε όλοι να είναι (και να το παίζουν "Άγιος Νικόλαος") και να αρχίζουν να καρπαζώνουν και να μπατσώνουν αδιακρίτως, χωρίς να έχουν την ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΗ ΠΙΣΤΗ ώστε να αντιμετωπίσουν τις οποιεσδήποτε συνέπειες. Θέλει κότσια η ομολογία, κι όταν κάποιος δεν τα διαθέτει, δεν θα μπορέσουμε εμείς να τον κάνουμε με το ζόρι ήρωα. "Ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος..." Εμείς ως γέροντες-ιατροί (υποτίθεται), δεν θα κάτσουμε να του γράψουμε και συνταγή για δόσεις ηρωΐνης, θα "τα τινάξει ακαριαίως..." Θα πάρει πρώτα την ασπιρινούλα του. Το σιρόπι του. Το χαμομηλάκι του. Την καραμέλα του Vicks, και ΜΕΤΑ να πάει ΠΥΞ, λαξ και εναλλάξ να το ξεσπάει στα μπουνίδια, να μασάει αιρετικά σανίδια και σίδερα σα "κουταλανιός"...

    (συνεχίζεται...)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Θα σας πω ένα πραγματικό γεγονός ως παράδειγμα, για να αντιληφθούμε καλύτερα τα βαθύτερα αίτια. Όταν φοιτούσα στο Πανεπιστήμιο Θεολογίας Αθηνών, υπήρχε (ανάμεσα στους πολλούς) ένας νέος παπάς μάγκας, ομορφονιός του τύπου "ψίθυροι καρδιάς", μοντέρνος κατά πάντα. Είχε μάλιστα το θράσος το αηδιαστικό, να συμβουλεύει τον αυνανισμό ως άριστη χαλάρωση των εξετάσεων και ως "ιατρικώς αποδεδειγμένο ηρεμιστικό", τρομάρα του... Αυτό θα πει "μαλάκυνσις εγκεφάλου"... Αυτός λοιπόν ο πρωτόπαπας, πρώτος σε όλες τις γκομενοπαρέες, άκουσε πως θα έφερναν την Αγία Κάρα του Οσίου Δαυίδ από την Εύβοια.

    Όταν πήγαμε στον εσπερινό, στο τέλος ο νεοδιορισθείς τότε ηγούμενος π. Κύριλλος, έκανε και σχετικό εξορκισμό σε κάποιες δαιμονισμένες κοπέλες οι οποίες είχαν επηρεαστεί πολύ άσχημα από μαύρη μαγεία. Νάσου ξαφνικά κι ο μοντέρνος μας παπα-αυνανίας με το λαμπικαρισμένο του μαλλί βουτηγμένο κατακούτελα στο ζελέ να υποδεικνύει την λουστραρισμένη του δερμάτινη βαλίτσα σα δόκτωρας Ζιβάγκο σ' ένα ρεμπέτικο τεκέ σφυρίζοντας για τον έρωτα το "μινόρε της αυγής".

    Ανοίγει ανέμελα και λεπτεπίλεπτα τη βαλίτσα του (σα γκέϊσα) και βγάζει αναίσθητος το πετραχίλι, (εκεί να δεις...) λες κι είναι ο ψευτο-ήρωας της ταινίας "ο Εξορκιστής", τολμώντας να διαβάσει και αυτός δικό του "εξορκισμό" (τον οποίο μακροχρόνια χρειαζόταν ο ίδιος!) επάνω στις δαιμονισμένες... Ξαφνικά ΟΡΜΑΝΕ δυο-τρεις απ' αυτές και του ρίχνουν ένα ΤΟΟΟΟΣΟ γερό και άγριο ΞΥΛΟ που αν υπήρχαν τότε κινητά και το "youtube" θα είχα επτά εκατομμύρια κλικ το λεπτό και θα γινόταν VIRAL παγκοσμίως!! Χωρίς υπερβολή, έφαγε και μία καρέκλα του ναού στο κεφάλι με ένα τέτοιο ΝΤΟΥΚ που έκανε ΚΡΟΤΟ μέχρι και τον Υμηττό, καθώς έτρεχε πανικόβλητος να βρει τη πόρτα της εξόδου... Δεν πρόλαβε ο ταλαίπωρος να κλειδώσει και το μπιζναδόρικο βαλιτσάκι του! Δεν ξέρω τί απέγινε τελικά. Ειλικρινά, ΔΕΝ τον ξαναπέτυχα ποτέ μου! Λοιπόν; Δεν είναι όλοι οι ιερείς "Άγιος Κυπριανός" και "Μέγας Βασίλειος" να εξορκίζουν!

    Η συμβουλή λοιπόν αυτή του Αγίου Γέροντος Παϊσίου, υποβιβάζει όχι τον ίδιο το γέροντα, (άπαγε) αλλά τον αποδέκτη. Εγώ θα ντρεπόμουνα αν με συμβούλευε εμένα κάτι τέτοιο και θα έλεγα "καλά μου τα λέει, τί το 'θελα εγώ το αντριλίκι, ενώ είμαι πιτσιρίκι με πάνες εκκλησιαστικές..." Ο Άγιος Δημήτριος δεν συμβούλευε σε όλους τους μαθητές του στρατιώτες (κι είχε πάρα πολλούς) όσα συμβούλεψε στον Νέστορα. Και πρέπει να είσαι ΝΕΣΤΩΡ για να τα βάλεις με τον κάθε Λυαίο... Εάν και τώρα, στην περίπτωση αυτή, ο Ειρηναίος ήταν όντως Νέστορας και όχι "πάστορας", ο Άγιος Παϊσιος δεν θα του έλεγε ποτέ αυτή την συμβουλή αλλά πολυ ανώτερα, τρανώτερα και ηρωϊκώτερα!

    Ας μην τον αδικούμε λοιπόν. Εξ' άλλου, επιτρέπει ο Θεός και κάποια λάθη στους Αγίους για να μην νομίζουμε πως έχουν και αυτοί - σαν τον Πάπα - το "Αλάθητο". Αυτό όμως, σε καμία περίπτωση, δεν μας δίνει το δικαίωμα να τους κολάζουμε και να υποδεικνύουμε στο Θεό "τί έπρεπε και τί δεν έπρεπε". Ας μην υφαρπάζουμε την δικαιοτάτη και Παντοδύναμη κρίση Του! Τα "κενά" δεν είναι κατ' ανάγκην καταδικαστικά. Τα "κενά" ας τα αναζητήσουμε αλλού...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θα συμφωνούσα σε γενικές γραμμές με τις λογικές και ισορροπημένες, παρά την ελευθεριότητα στίς εκφράσεις του, του αγαπητού κ. Πανταζή, όσον αφορά στά σχολιαζόμενα λόγια, τα ομολογουμένως κάπως περίεργα, του Γέροντος Παϊσίου. Θα ήθελα όμως να προσθέσω καί κάτι ακόμη για να το προσέξουμε, ίσως. Μου κάνει εντύπωση ότι όπως στή Σύνοδο των καιρών μας, αυτή της Κρήτης, γινόταν προσπάθεια να ορθοδοξοποιηθούν τά κείμενά της, χωρίς να μας προβληματίζει γιατί καταντήσαμε σε αυτό το ιστορικό παράδοξο οι Συνοδικοί να θέλουν να αρνηθούν την Ορθοδοξία και μεις να τους ικετεύουμε να μη το κάνουν (!), έτσι καί με τους συγχρόνους αυτούς αγίους, είναι άξιο απορίας το γεγονός ότι ενώ έζησαν στήν εποχή της παναιρέσεως του Οικουμενισμού, τα λόγια και οι υποδείξεις τους αντί να βοηθούν τους ορθοδόξους στην υπεράσπιση της Ορθοδοξίας, μάλλον ενισχύουν τις θέσεις των Οικουμενιστών! Γιατί δεν είναι μόνον τα ανωτέρω. Υπάρχουν και πολλά άλλα που έχουν πεί, πολύ πιο σοκαριστικά και προβληματικά, θα έλεγα. Γιατί, λοιπόν, να μη τολμήσουμε να σκεφτούμε, μήπως αυτοί οι όσιοι στη ζωή τους Γέροντες δεν έπρεπε σύμφωνα με τα διαχρονικά κριτήρια της Ορθοδοξίας να ανακηρυχθούν άγιοι και μάλιστα εσπευσμένα; Προσωπικά μάλιστα με προβληματίζει πάρα πολύ το γεγονός ότι και στις δύο περιπτώσεις, ενώ βασική ένδειξη και θεοσημείο αγιότητος είναι η ευωδία των λειψάνων, ούτε στη μία περίπτωση, ούτε στην ἀλλη έγινε σεβαστό αυτό το κριτήριο. Μάλιστα κατά πρωτοφανή εξαίρεση δεν έγινε τουλάχιστον στη περίπτωση του Γέροντος Παϊσίου πρώτα η εκταφή του και μετά η αγιοκατάταξή του. Αυτό για νάμαστε ειλικρινείς είναι νεωτερισμός καί κακό δεδομένο. Άγιος για την Ορθόδοξο Εκκλησία, δηλαδή τη μοναδική Εκκλησία του Χριστού, δεν είναι όποιος έζησε οσιακά, γιατί πρίν μερικές δεκαετίες στά χωριά πλείστοι όσοι απλοί ορθόδοξοι πιστοί ζούσαν έτσι. Μέσα στη χάρη του Θεού, ακόμη και στα θαύματα! Επιπλέον στην Εκκλησιαστική Ιστορία υπάρχουν πλήθος τέτοιοι Γέροντες και Κληρικοί που ποτέ δεν ανεκηρύχθησαν Άγιοι, αλλά τους τιμά ο πιστός λαός ως αγωνιστές. Έτερον εκάτερον! Φαίνεται ίσως ότι η σπανιότης αγωνιστών κατά των παθών, μας κάνει να συγχέουμε την αγιότητα με την οσιακή βιοτή. Άγιος όμως είναι εκείνος τον οποίο ο Θεός θέλει να τιμάται από την Εκκλησία ως Άγιος διότι Εκείνος (ο Θεός) επιβεβαιώνει με σημεία αυθεντικά, κυρίως μετά τον θάνατό του, ότι είναι τέτοιος και ότι έχει παρρησία ενώπιόν Του! Μόλις, δε, που είναι ανάγκη να αναφέρωμε ότι αναγκαία και εκ των ουκ ανευ προϋπόθεση για ανακήρυξη υπό της Εκκλησίας ενός Αγίου είναι η ακραιφνής Ορθοδοξία (Ορθόδοξος Πίστις) του προσώπου αυτού. Τα ανωτέρω, δεν λέγονται παρά μόνο για να προσέξουμε, διότι ο αντίχριστος Οικουμενισμός προωθείται και δια της νοθεύσεως του Ορθοδόξου Αγιολογίου, όπως με σαφήνεια και αξιέπαινη παρρησία έχει επισημάνει ο αγωνιστής π. Ευθύμιος Τρικαμηνάς. Κανείς δεν προβληματίστηκε, γιατί ἀραγε ο ασεβέστατος αιρεσιάρχης Βαρθολομαίος έσπευσε προώρως να αγιοποιήσει τους δύο αυτούς κατά πάντα σεβαστούς Γέροντες; Που αποσκοπούσε; Οι καιροί είναι πονηροί και πρέπει να είμαστε φρόνιμοι ως οι όφεις και ακέραιοι ως οι περιστερές, όχι αφελείς! Δεν βάζω το όνομά μου όχι από φόβο η δειλία, αλλά για να προσεχθούν οι σκέψεις και ειλικρινείς προβληματισμοί μας και όχι ποιός τα λέει αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κύριε Παλαιοημερολογίτη Δ.Π. ,ο π.Ευθύμιος λέει ότι ο Παΐσιος είναι Άγιος.Εσείς κάνατε άγιο τον Καβουρίδη Χρυσόστομο( με ποίο δικαίωμα;)!Οι άγιοι κάνουν και λάθη,μικρά και μεγάλα,αλλά όχι Σχίσματα για ημερολόγια,εορτολόγια και νηστείες.Και μυροβλήτης να είναι ο άγιος Παΐσιος εσείς οι γνήσιοι δεν θα τον τιμήσετε ΠΟΤΕ.Αυτοί που καταφέρωνται εναντίων των Γ.Ο.Χ. δεν αναγνωρίζονται σαν Άγιοι.Σύνελθε κ.Πολυμενόπουλε,ο Παΐσιος είναι άγιος αλλά όχι Πάπας.Πάπας είναι ο δικός σας ''άγιος'' που έσχισε την Εκκλησία λόγο αφέλειας και άγνοιας των λόγων του Αγίου Χρυσοστόμου( και Αγίου Νικοδήμου ).Από πότε είναι Άγιοι αυτοί που κάνουν Σχίσματα,από το 2016;
      Γιατί οι Γ.Ο.Χ. δεν καταδικάζουν τους Οικουμενιστές σε μια Σύνοδο ΕΔΩ και 50 χρόνια ( έστω τον Οικουμενισμό,όπως οι Ρώσοι του Αγίου Φιλαρέτου);Ε;

      Διαγραφή
  7. Παρ' όλα αυτά, δεν σε τιμά η ανωνυμία.
    Σπεύδεις να προλάβεις την υποψία των αναγνωστών και κριτών σου (διότι αναποφεύκτως κρινόμεθα άπαντες) και γράφεις: "Δεν βάζω το όνομά μου όχι από φόβο η δειλία, αλλά για να προσεχθούν οι σκέψεις και ειλικρινείς προβληματισμοί μας και όχι ποιός τα λέει αυτά."

    Δεν είναι όμως ο "φόβος και η δειλία" η μόνη αιτία της ανωνυμίας. Είναι και η πεισματική απόκρυψη μιας κρύφιας και αθεράπευτης ενοχικότητας. Είναι η βολική τάση ανευθυνότητας και η παραβατική διάθεση αδικότητας προς έναν επώνυμο, συκοφαντούμενο και διωκώμενο αδελφό μας. Η ανώνυμη κατηγορία παραμένει εκ του ασφαλούς ατιμώρητη και προωθεί την διαλογική, διαπροσωπική αναρχία.

    Κοιτάζω το λεξικό: "ελευθεριότητα" = η μη αυστηρή τήρηση των κανόνων ηθικής, ο ελευθέρων ηθών... Δηλαδή με κατηγορείς για ανήθικο. Και το κάνεις ανέντιμα διότι κάτι έχεις να κρύψεις, διότι η ενδεχόμενη επωνυμία σου θα ακυρώσει την φαινομενική σου αντικειμενικότητα και θα βγάλει στην επιφάνεια κάποια βαθύτερα αίτια που επισκιάζουν την αγάπη, την τιμή και τον οφειλόμενο σεβασμό.

    Σέβομαι την ανώνυμη κατάθεση μιας άδολης γνώμης μα όχι την ανώνυμη ύβρι περί "ελευθεριότητας" και ανηθικότητας.

    Επίσης αντιφάσκεις και περιπίπτεις και συ σε παρόμοιο σφάλμα. Γράφεις ανώνυμα "για να προσεχθούν οι σκέψεις και ειλικρινείς προβληματισμοί μας και όχι ποιός τα λέει αυτά." Εαν οι προβληματισμοί είναι όντως ειλικρινείς (πράγμα το οποίο πιστεύω), τότε η ειλικρίνεια αρνείται την καρακάλυψη και υπερνικά την απόκρυψη. Κι αν σημασία έχει μόνο το τί λέγεται και "όχι ποιός τα λέει αυτά", τότε με τα ίδια δίκαια σταθμά θα έπρεπε να κοιτούμε τί λέγεται και όχι με ποιό τρόπο λέγεται, αν είναι "ελευθεριάζουσα" ή αρχαΐζουσα η έκφραση. Σημασία έχουν τα αγνά μου κίνητρα. Δεν θεολογώ σε Ακαδημαϊκο πλατώ, ούτε τελώ κήρυγμα ιερό κατά την Θεία Λειτουργία. Μιλώ σε απλούς λαϊκούς και ανθρώπους που τα λένε με τη γλώσσα του λαού, ΟΧΙ όμως και τη γλώσσα "των πορνείων" όπως αισχρότατα μου επισυνάπτουν οι απάτορες "Πάτριοι".

    Ευχαριστώ πάντως για την ταπεινή και καλοπροαίρετη συμφωνία σου καθώς και για την δίκαιη εκτίμηση των "λογικών και ισορροπημένών" μου θέσεων. Ειλικρινά, κι εγώ συμφωνώ με την κρισιμοτάτη επιφυλακτικότητα και αποφυγή βιαστικών κινήσεων. Τον χαρισματικότατο όμως π. Παΐσιο τον θεωρώ πραγματικά μεγάλο Άγιο των ημερών μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός όμως δεν τον θεωρεί Άγιο,κ.Πανταζή(άρα δεν υπάρχει συμφωνία των λόγων σου).Χτυπάει την αγιότητα του Παΐσίου ΥΠΟΥΛΑ.

      Πέραν τούτου:"Η εξαπάτηση της ανωνυμίας είναι και ωφέλιμη όταν χρησιμοποιείτε για καλό σκοπό''.Το λέει και ο Άγιος Χρυσόστομος!

      Διαγραφή
  8. Αλλου παπάδες ήρθανε άλλα χαρτιά βαστάνε
    Ο α λ λ ο ς θεός , παλαιώνει και τον Νόμο και τους Αγίους του Θεού και την Αγία Γραφή και την Ιερή παράδοση .
    Και η παλαίωση γίνεται με την παραχάραξη , την διαστρέβλωση , την πλαστογραφία την συκοφαντία αλλά και με την ΛΉΘΗ και την αναλήθεια απο οικουμενιστές που με επαγγελματισμό κάνουν το Φώς σκοτάδι. Και μία μέθοδος και σωστά το επισημαίνει ο εξαίρετος θεολόγος κ Πανταζής είναι η γενίκευση εξατομικευμένων συμβουλών που δόθηκαν θεραπευτικώς σε συγκεκριμένο άνθρωπο και η ανάδειξη τους σε γενικό κανόνα πίστεως .

    Εδώ μέχρι και τον Αγ Κοσμά τον Αιτωλό και τον Αγ Μάρκο τον Ευγενικό επικαλούνται για να στηρίξουν την αγιότητα του Πάπα και το μνημόσυνο του με ένα Γκεμπελικό προπαγανδιστικό τρόπο .Τον π Παϊσιο δεν θα παραχαράξουν ?

    Εχώ ακουστά οτι ο ίδιος ο γέροντας Παϊσιος επειδή και όταν ζούσε του είχαν " βάλει λόγια στον στόμα " είχε προεικάσει , είχε προβλέψει οτι μετά τον θάνατο του θα του αποδώσουν ότι βούλονται και τους βολεύει . Και είχε ιδιοχείρως και ενυπογργράψει κάποια σημειώματα που αν δεν κάνω λάθος αφορούσαν το 666 .
    Ισως υπάρχει διάσταση ανάμεσα στο τι ήταν και τι πρέσβευε στην αλήθεια ο γέροντας και τι του αποδίδεται απο τους παπικούς Παϊσολόγους .
    συνεχίζεται ...




    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέω: "Ο α λ λ ο ς θεός , παλαιώνει και τον Νόμο και τους Αγίους του Θεού και την Αγία Γραφή και την Ιερή παράδοση .
      Και η παλαίωση γίνεται με την παραχάραξη , την διαστρέβλωση , την πλαστογραφία την συκοφαντία αλλά και με την ΛΉΘΗ και την αναλήθεια απο οικουμενιστές που με επαγγελματισμό κάνουν το Φώς σκοτάδι."
      Και σαν παράδειγμα ? Δεστε το http://www.amen.gr/article/i-pateriki-paradosi-peri-enotitas-kai-sumproseuxis-twn-xristianwn Η Πατερική παράδοση περί «Ενότητας» και «Συμπροσευχής» των Χριστιανών !!!του θεολόγου Αριστείδη Πανώτη
      Λοιπόν είναι μνημείο γκεμπελικής διαστροφής αυτό το άρθρο και συναγωνίζεται το «Τό πρότυπο τοῦ Ἐπισκόπου κατά τόν μακαριστό φίλο μου Ἐπιφάνιο (Ἑτεοκλῆ) Θεοδωρόπουλο» του ιδίου μασκαρά

      Είχε απαντήσει τότε ο Πειραιώς http://www.impantokratoros.gr/EDC4E8EB.el.aspx
      Πλήν όμως κατα την άποψη μου δεν χρίζει μόνο απαντήσεως ὁ " ἐμβριθέστατος Καθηγητής κ. Ἀριστείδης Πανώτης "
      και ο Πειραιώς θα δώσει λόγο όχι γιατί του απαντά , καλά κάνει και του απαντά , αλλά γιατί ΚΑΙ δεν τον αναθεματίζει !!!
      Αλλά πως να τον αναθεματίσει οταν .....
      Τι λέω και εγώ ο έρμος ώρες ώρες ! Ποιό πιθανό είναι να μου στείλει εμένα κανένα αναθεματισμό ο Πειραιώς παρά στον ἐμβριθέστατο
      συνεχίζεται..

      Διαγραφή
  9. Κύριε Πανταζή, μίλησα για ελευθεριότητα στις εκφράσεις σου! όχι για ελευθεριότητα στό ήθος ή την ηθική σου που άλλωστε δεν τα γνωρίζω αλλά και δεν τα αμφισβητώ. Μή γίνεσαι υπερβολικός. Ίσως να έπρεπε να έβαζα τη λέξη σε εισαγωγικά, αλλά το νόημα είναι ξεκάθαρο. Μή κάνεις τήν τρίχα, τριχιά! Παρα είσαι εύθικτος και καλό είναι να προσέχεις λίγο να μην γίνεσαι έτσι απότομα επιθετικός (γιά μια λέξη μου και παρότι δηλώνω ότι συμφωνώ μαζί σου μου σέρνεις τα εξ αμάξης!!!) , χωρίς να προσέχεις ούτε τί λές εσύ, ούτε τί σου γράφει ο άλλος. Έλεος πιά με τις αψιμαχίες γιά ψύλλου πήδημα. Δηλαδή, τη διατύπωσή σου "παπα-αυνανίας" έπρεπε να την δεχθώ ως έκφραση αρμόζουσα σέ δημόσιο σχόλιο ενός θεολόγου. Λυπάμαι! Λίγη αυτοσυγκράτηση και αυτοκριτική δε βλάπτει. Σε εκτιμώ αλλά μη το παρατραβάς και ψάχνεις αφορμή. Να που δικαιώθηκα που δεν έβαλα και το όνομά μου γιατί αντί γιά τό φεγγάρι (τό περιεχόμενο του σχολίου μου και το επίκεντρό του, που φυσικά δεν είσαι εσύ) θα κολλούσες στό δάκτυλο! Κρίμα. Συγχώρεσέ με.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοφιλείς αναρτήσεις

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου