Παρασκευή, 14 Οκτωβρίου 2016

Η Σύνοδος της Κρήτης απέθανε και θάπτεται εκτός ορθοδόξου κοιμητηρίου

Η Σύνοδος της Κρήτης απέθανε και θάπτεται εκτός ορθοδόξου κοιμητηρίου

   Σύνοδος τῆς Κρήτης συνῆλθε (κατὰ τὸν μοναχὸ Νικόλαο) «για να φέρη εις πέρας πάση θυσία το θεμέλιο θέμα της “Συνόδου” “σχέσεις ορθοδόξου εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικό κόσμο” ο εστί μεθερμηνευόμενον δια “Συνόδου” αναγνωρίσεως της παναιρέσεως του Οικουμενισμού, ο οποίος οικουμενισμός εργάζεται νυχθημερόν για την ενσάρκωση της Πανθρησκείας… Το οικουμενιστικό πρόσωπο της παναιρέσεως του οικουμενισμού, πέρασε πανηγυρικά δια πύλης “Μ. Συνόδου”… Tέτοιου είδους “Σύνοδο” σαν αυτή που συνήλθε, στην συνείδηση των πιστών είναι νεκρά, και θάπτεται εκτός ορθοδόξου κοιμητηρίου εις τόπον τον καλούμενον της λήθης».
   Ὁ Οἰκουμενισμός, ἐπίσης -κατὰ τὸν μοναχὸ Νικόλαο- εἶναι «παγκάκιστος καί δαιμονικός». Εἶναι «δηλητηριώδης ὀχιά». Γι’ αὐτὸν ἐργάστηκαν οἱ ἀρχιμασῶνοι πατριάρχες Μελέτιος (Μεταξάκης), Ἀθηναγόρας (Σπύρου) καὶ Βαρθολομαῖος (Ἀρχοντώνης). «Όλα τα παραπάνω παράνομα» καὶ κακόδοξα -συνεχίζει- που πέρασαν τα τελευταία χρόνια μέσα στο ποίμνιο», ὅπως «σύμφωνο συμβίωσης των Σοδομιτών, αποτέφρωση των νεκρών, αυτόματο διαζύγιο, αποποινικοποίηση της μοιχείας» κ.λπ., «πέρασαν πρώτα κάτω από τα ράσα μας. Όταν δεν επισκοπείτε στην καταπάτηση των ορθοδόξων δογμάτων, και όταν καθημερινώς απαξιώνεται η ηθική, τότε προς τι το όνομα επίσκοπος;».

  Καὶ καταλήγει: «πίσω από τον άθεο οικουμενισμό κρύβεται ο Αντίχριστος. Και όποιος τον ακολουθήσει, θα κληρονομήση το αιώνιο και αφόρητο σκοτάδι της αβύσσου».

Η Σύνοδος της Κρήτης απέθανε και θάπτεται εκτός ορθοδόξου κοιμητηρίου
Του Αγιορείτου μοναχού Νικολάου

   Σε αυτή την εποχή της γενικής αποστασίας, που τα πάντα γύρω μας βιώνονται εικονικά, λόγω του καύσωνος της υποκρισίας, σε αυτή την εποχή αποφασίστηκε να συνέλθη η λεγόμενη «Αγία και Μ. Σύνοδος», με φανερά ελλιπή όχι μόνο σε αριθμό επισκόπων, αλλά και ελλιπή σε αριθμό ορθοδόξων Πατριαρχείων. Μήπως ήταν επιτακτική ανάγκη να συνέλθη Σύνοδος έστω και ελλιπής, για να ενώσει την αγία Ορθοδοξία μας, που την ταλανίζει εδώ και εκατό χρόνια το ημερολογιακό σχίσμα; 

 
Μήπως ήταν επιτακτική ανάγκη να συνέλθη Σύνοδος, έστω και ελλιπής, για να καταδικάση την παναίρεση του οικουμενισμού; Το όχι εδώ μπαίνει αντάμα με τη λέξη ΝΤΡΟΠΗ. Αλλά συνήλθε όμως έστω και με πατερίτσες και υποβασταζομένη λόγω μη απαρτίας, καίτοι υπέφερε από θανατηφόρες ασθένειες, τουτέστιν της συνοδικότητας και της λειτουργικότητας, για να φέρη εις πέρας πάση θυσία το θεμέλιο θέμα της «Συνόδου» «σχέσεις ορθοδόξου εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικό κόσμο» ο εστί μεθερμηνευόμενον δια «Συνόδου» αναγνωρίσεως της παναιρέσεως του Οικουμενισμού, ο οποίος οικουμενισμός εργάζεται νυχθημερόν για την ενσάρκωση της Πανθρησκείας. Για να περάση πιο εύκολα
την πύλην της «Μ. Συνόδου» η παναίρεση του Οικουμενισμού κατεπατήθη η συνοδικότητα και λειτουργικότητα της «Συνόδου».
Στο υποκριτικό αυτό θέμα της «Συνόδου» «σχέσεις ορθοδόξου εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικό κόσμο» έχω να πω τα εξής: Τόσα χρόνια ο κατήφορος της οικουμενιστικής λαίλαπας από τα ορθόδοξα δόγματα, μας έχει φέρει ένα βήμα προ του Κοινού Ποτηρίου με την αιρετική παπική εκκλησία, και τώρα διερωτάτε υποκριτικώς δια τις μελλοντικές σχέσεις! Αν αφαιρεθή η μάσκα της υποκρισίας βλέπουμε καθαρά πλέον το οικουμενιστικό πρόσωπο της παναιρέσεως του οικουμενισμού, που πέρασε πανηγυρικά δια πύλης «Μ. Συνόδου». Στο εξής ο οικουμενιστικός ορίζοντας είναι ανοικτός δια τον διακαή πόθο των οικουμενιστών, που είναι η ενότητα και το κοινό ποτήριο.
Τέτοια είδους ενότητα θα είναι πέρα ως πέρα εικονική ενότητα. Και τέτοιου είδους «Σύνοδο» σαν αυτή που συνήλθε, στην συνείδηση των πιστών είναι νεκρά, και θάπτεται εκτός ορθοδόξου κοιμητηρίου εις τόπον τον καλούμενον της λήθης. Πρώτη φορά στην δισχιλιόχρονη ιστορία της Ορθοδόξου Χριστιανικής Εκκλησίας, συμβαίνει αυτό, να μη ασχολήται Σύνοδος με προβλήματα αιρέσεων και σχισμάτων, και να ασχολήται με την παρουσία μάλιστα αιρετικών, για την προσέγγιση προς αυτούς! Μήπως, πατέρες άγιοι, έγινε κάτι το πρωτοφανές στη Σύνοδο, έφυγαν δηλαδή τα Ιμαλάϊα όρη, και εστάθησαν στο Κολυμπάρι της Κρήτης και δεν είδατε για να επουλώσετε το ημερολογιακό σχίσμα των εκατό ετών; Μήπως τα δύο θέματα της πρόσφατης ελλιπούς «Συνόδου των προκαθημένων» τουτέστι των μικτών γάμων, και «σχέσεις ορθοδόξου εκκλησίας προς τον λοιπόν χριστιανικό κόσμο» μας οδηγούν ακάθεκτα προς την οδό της πανθρησκείας;
Η σημερινή γενική αποστασία που είναι γέννημα και θρέμμα της πονηράς και ακαθάρτου αλώπεκος της υποκρισίας, η οποία υποκρισία έχει δεχθή τα περισσότερα ουαί από τον Δεσπότη Χριστό, μετά των δύο διδύμων θυγατέρων της, ήτοι της διπλωματίας, και της εικονικής αγάπης, ο,τι είναι η μήτηρ είναι και τα τέκνα της, που εργάζονται νυχθημερόν και στο χώρο της πολιτείας με την δαιμονική παγκοσμιοποίηση, και στο χώρο της Εκκλησίας, δια της παναιρέσεως του οικουμενισμού, για την δήθεν ειρήνη και ενότητα όλων των χριστιανικών «εκκλησιών» κατ’ αρχήν, και μετά με όλο το συνονθύλευμα των θρησκειών του κόσμου, με το σύνθημα «ότι όλες οι θρησκείες οδηγούν τον άνθρωπο προ τον ένα θεόν». Και επίσης με την πονηράν εργασίαν αυτών έχουν κατορθώσει, τις εν Χριστώ και Αγίω Πνεύματι αρετές να τις αλλοιώσουν και να τις κάνουν εικονικές. Όταν λόγω Ν. Εποχής πρεσβεύεις οικουμενιστικά, ότι όλες οι θρησκείες οδηγούν τον άνθρωπο, προς τον ένα Θεόν, αυτό είναι βλασφημία κατά της θείας οικονομίας και ενσαρκώσεως του Θεού Λόγου, και λυτρώσεως του ανθρωπίνου γένους.
Ας κάνουμε τώρα μία ιστορική αναδρομή από τη γέννηση του παγκάκιστου και δαιμονικού οικουμενισμού μέχρι σήμερα. Η δηλητηριώδης αυτή οχιά εγεννήθη το 1902 με τη γνωστή αιρετική εγκύκλιο, που εξαπέλυσε το οικουμενικό Πατριαρχείο ονομάζοντας τας αιρετικάς ομολογίας αδελφάς εκκλησίας. Και μόλις ανθρώθηκε το παγκάκιστο τέκνο του οικουμενισμού ευθύς έβαλε την πρώτη οικουμενιστική ταχύτητα προς τας «αδελφάς εκκλησίας» το 1923 για κοινό εορτασμό, με την αντίχριστη αλλαγή του Ιουλιανού με το παπικό ημερολόγιο, από τον αρχιμασώνο Μ. Μεταξάκη. Η δεύτερη οικουμενιστική ταχύτητα έγινε έργο από τον ερχόμενο εξ Αμερικής με το προεδρικό αεροπλάνο, αρχιμασώνο επίσης Αθηναγόρα, με την παράνομη άρση των αναθεμάτων. Η τρίτη οικουμενιστική ταχύτητα έγινε από τον σημερινό Πατριάρχη Βαρθολομαίο, δεικνύοντας όλο το μεγαλείο της εικονικής του «αγάπης» προς τους αιρετικούς παπικούς, και εισάγοντάς τους σε Ορθόδοξο Ναό, εν ώρα ορθοδόξου λατρείας, με μνημόνευση του ονόματος του αιρεσιάρχου πάπα με λειτουργικούς ασπασμούς με απαγγελία του Πάτερ ημών, με δοξολογικές τιμές κ.λπ. βαπτίζοντας δε τους προπάτορας ημών ως αιτίους του σχίσματος, ως θύματα του αρχεκάκου όφεως, και οδηγώντας την ορθόδοξο αλήθεια με ανεξέλεκτη ταχύτητα προς την παπική αίρεση. Όσες οικουμενιστικές και υποκριτικές προσπάθειες και αν κάνετε, η ορθόδοξος αλήθεια δεν μπορεί ποτέ να στοιχηθή πίσω από το ψεύδος της παπικής αιρέσεως, διότι το ψεύδος της αιρέσεως ζη μέσα στο σκοτάδι και είναι ζυμωμένο με την σατανική υπερηφάνεια.
Οι προπάτορες ημών όχι μόνο μας παρέδωσαν μια λαμπρή και ανόθευτο ορθόδοξο πίστη, αλλά και νόμους που δεν απαξιώνουν την ηθική ζωή των πιστών. Εμείς τι θα κληροδοτήσουμε στους μέλλοντας πιστούς; Ότι όλες οι θρησκείες οδηγούν τον άνθρωπο προς τον ένα Θεόν; Τμήμα ισλαμικών σπουδών; Σύμφωνο συμβίωσης των Σοδομιτών; Αποτέφρωση των νεκρών; Αυτόματο διαζύγιο; Αποποινικοποίηση της μοιχείας και βλασφημίας; τη νομιμοποίηση των εκτρώσεων; κ.λπ. ων ουκ έστι αριθμός. Όλα τα παραπάνω παράνομα που πέρασαν τα τελευταία χρόνια μέσα στο ποίμνιο, πέρασαν πρώτα κάτω από τα ράσα μας. Όταν δεν επισκοπήτε στην καταπάτηση των ορθοδόξων δογμάτων, και όταν καθημερινώς απαξιώνεται η ηθική, τότε προς τι το όνομα επίσκοπος; Η οικουμενιστική τετάρτη ανεξέλεκτη και χαώδης ταχύτητα, που η πυξίδα δείχνει προς τον Αντίχριστο έλαβε σάρκα και οστά στις ημέρες μας με διπλή ενέργεια, στο χώρο της Εκκλησίας, με την πρόσφατη «Σύνοδο», που ψήφισε την παναίρεση του οικουμενισμού και έπεται η συνέχεια. Και η δεύτερη ενέργεια που έλαβε σάρκα και οστά, είναι το σχέδιο από τους εργάτας της Ν. Εποχής, που είναι το απαίσιο πρόσωπο της δαιμονικής παγκοσμιοποίησης, με την ενεξέλεκτη είσοδο των μεταναστών και προσφύγων, για την σύντομη αλλαγή στα ήθη και έθιμα των ορθοδόξων πιστών, και για σαλατοποίηση των εθνών, την οποία είσοδο αυτή την ευλόγησαν στο αγιονή­σι της Λέσβου ο αιρεσιάρχης πάπας και οι ημέτεροι προκαθήμενοι. Για τους θιασώτες της παγκοσμιοποίησης η είσοδος των προσφύγων ήταν βούτυρο στο ψωμί τους, διότι εύκολα τώρα θα προφασιστούν προφάσεις εν αμαρτίαις, για κατάργηση της προσευχής, των παρελάσεων, της αλλαγής των θρησκευτικών, την κατάργηση των θρησκευτικών συμβόλων κ.λπ. Όλα όσα επικαλούνται οι εραστές της Ν. Εποχής, περί ειρήνης, αγάπης, αδελφοσύνης, ελευθερίας, δικαιοσύνης, κατάργηση συνόρων κ.λπ. μας παραπέμπουν στα πρωτόκολλα των σοφών της Σιών. Πίσω από τα συνθήματα της Ν. Εποχής, πίσω από τον άθεο οικουμενισμό, πίσω από την ισοπέδωση της αποστασίας και πίσω από την υποκρισία των εικονικών αρετών, κρύβεται η Νέα Τάξις Πραγμάτων της Ν. Εποχής, που σπρώχνει με διάφορες προφάσεις την ανθρωπότητα να μη επιθυμή πλέον Αυτόν που ήλθε εν τω ονόματι του Πατρός του, και θυσιάστηκε και ηγίασε την γην, αλλά τον υιόν της ανομίας τον Αντίχριστο, ο οποίος Αντίχριστος με την τελευταία ανεξέλεκτη και παραπλανητική και χαώδη πέμπτη ταχύτητα θα επιχειρήση να πλανήση ει δυνατόν και τους εκλεκτούς. Και όποιος τον ακολουθήσει, θα κληρονομήση το αιώνιο και αφόρητο σκοτάδι της αβύσσου.
«Πλην ο υιός του ανθρώπου ελθών άρα ευρήσει την πίστιν επί της γης;» (Λουκά 18-8).

9 σχόλια:

  1. Καλά είναι να μη στηρίζονται κάποιοι στα εφιολογήματα, ότι η Σύνοδος της Κρήτης πέθανε και ετάφη στον τόπο τον λεγόμενο της ΛΗΘΗΣ. Η Σύνοδος αυτή έγινε, παράγει αποτελέσματα αρνητικά για την ψυχική σωτηρία όσων την δέχονται ή ουσιαστικά Εκκλησιαστικά δια της Συγκοινωνίας την ανέχονται. Η Σύνοδος αυτή κατεγράφη στην Εκκλησιαστική Ιστορία και περιμένει την πραγματικά Ορθόδοξη Σύνοδο που θα την καταδικάσει μελλοντικά, όπως καταδίκασαν οι Ορθόδοξοι Φιλαιρετικές και Αιρετικές Συνόδους στο παρελθόν. Ας αφήσουν λοιπόν τα μεγάλα λόγια οι "φιλολογούντες" και ας αναλάβουν αληθινά τις ευθύνες τους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κοιταξε φιλε, μηπως καπου εισαι χαμενος;
      Πιστευεις οτι θα συνελθη στο μελλον ορθοδοξη συνοδος;
      Απο ποιους, απο τους Οικουμενιστες;
      Υπαρχει ΣΗΜΕΡΑ φως στον οριζοντα;
      Δεν βλεπεις τις εκκλησιες της Μ. Ασιας;
      Δεν νομιζεις οτι το μελλον της Εκκλησιας ειναι ο Διωγμος;
      Οσον αφορα τους χριστιανους..
      Πιστευεις ακομα οτι υπαρχουν χριστιανοι;
      Ποιοι ειναι αυτοι;
      Τα ΑΧΡΙΣΤΙΑΝΑ, μπουλουκια;
      ΄Η οι αλλοι οι κοσμικοι που εκκλησιασζονται απο καποια συνηθεια θρησκευτικοτητας; Και ποσοι ειναι αυτοι; 0,5 μισο τοις %;
      Μηπως ειναι λεγομενοι χριστιανοι ....οι αλλλοι οι ...χριστιανουληδες;
      Οι γκρινιαρηδες, οι μεμψιμοιροι, οι ευσεβουληδες, οι γεροντοπληκτοι, οι χαμηλοβλεποντες συμφεροντολογοι που τα θελουν ολα απο τους αλλους και τιποτα απο τους ιδιους;
      Ξερεις τι μου απαντησε καποιος απο τις Σερρες δασκαλος που ερχονταν καποτε εδω στους Αποτειχισμενους και που η αξιοθρηνητη γυναικα του μεχρι χθες διαβαζε Μαρξ και σημερα κανει την ζηλωτρια και διαδιδει οτι εμεις μοιραζουμε Σκοπιες;
      Οταν τον ρωτησα για να αποτειχισθη ενας κληρικος θα αποφασισουμε να αναλαβουμε εμεις να δινουμε καθε μηνα 150 ευρω ο καθενας μας απο το μισθο μας για να συντηρει την οικογενεια του;
      Τι μου ειπε;
      Αν θελει να αποτειχισθη, ας αποτειχισθη, δικο του προβλημα, εγω τοτε θα ερχομαι, ε οχι να τον συντηρω και εγω...
      Καταλαβες φιλε σε τι καταστασεις ζουμε, με τι "χριστιανους" ζουμε, με ζωντοβολα και ψευτοχριστιανους ζουμε, του πολυ τραλαλα, τραλαλαδες.
      Ασε λοιπον τα μεγαλα λογια και τα μεγαλα ΟΝΕΙΡΑ.
      Προσγειωσου.
      Αυτα που εγιναν πριν, μην τα περιμενεις να γινουν μετα.
      Η ιστορια εκεινη δεν επαναλαμβανεται, τελειωσε.
      Οι ΣΤΟΥΔΙΤΗΔΕΣ πεθαναν.
      Καπου καπου καποιος ξεφυτρωνει απομονωμενος.
      Δεν ξαναρχονται.
      Αντε προσγειωσου.
      Δεν ειδες τον κακομοιρη τον ...μεγαλο Τσελεγγιδη;
      Δεν παει απο εκει που ηρθε...ο δειλος και ριψασπις.
      Και εγω μη τον συναντησω καπου.
      Δεν θα ξερει πως να παη στο σπιτι του.
      Με αυτον θα θυμωνε και ο ιδιος ο Κυριος μας και θα τον σηκωνε φραγγελιο.

      Διαγραφή
    2. Εγώ Οδυσσέα γνωρίζω, όσο γνωρίζω, τί γράφει η Εκκλησιαστική Ιστορία και πως αντιμετώπισαν οι Ορθόδοξοι άλλων εποχών τις Αιρέσεις, όταν αυτές επικρατούσαν στον τόπο τους. Ούτε προφήτης είμαι, ούτε γνωρίζω τί θα γίνει στο μέλλον, αλλά δεν σταματώ να έχω την ελπίδα μου στον Χριστό μας, που αγαπά Την Εκκλησία Του απείρως περισσότερο από εμάς. Γράφεις σε Αποτειχισμένο εδώ και 14 χρόνια, που και αυτός έχει κόστος γι αυτή του την πράξη και Οικονομικό και Κοινωνικό, που επίσης σαν και σένα γνωρίζει την δυσκολία του όλου θέματος, αλλά μη ξεχνάς μέχρι την συντέλεια του Κόσμου θα υπάρχουν αληθινοί Ορθόδοξοι και στην καρδιά των αληθινών Ορθοδόξων χωράει Όλη η Εκκλησία, αγαπούν Όλη την Εκκλησία, πονούν για Όλη την Εκκλησία και ελπίζουν στον Κύριό μας για Όλη την Εκκλησία Του, έστω και αν απογοητεύονται από κάποιες συμπεριφορές. Ελπίζουν στο θαύμα και συνεχίζουν να αγωνίζονται για το συμφέρον Όλης Της Εκκλησίας. Αυτό αδελφέ μου είναι το καθήκον μας, εμείς δούλοι Χριστού είμαστε, τα άλλα ανήκουν στη θέληση Του Βασιλέα

      Διαγραφή
    3. Xαιρω που εισαι Αποτειχισμενος.
      Ομως αυτο λεω και εγω για το αυριο της Εκκλησιας οπως το βλεπω εγω.
      Δηλαδη τις Εκκλησιες της Μ. Ασιας δεν τις αγαπουσε ο Κυριος και χαθηκαν διαπαντος;
      Η καταστασι οπως φαινεται ειναι φρικαλεα παντου.
      Και στον κληρο, τον επαγγελματικο που εχουμε και στον αδαη και αστοιχειωτο λαο.
      Εσυ πιστευεις στο θαυμα.

      Διαγραφή
  2. ΑΙΩΝΙΑ ΤΗΣ Η ΜΝΗΜΗ ΛΟΙΠΟΝ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αιωνία η μνήμη θα είναι η καταδίκη της Κολυμπαρίου αιρετικής Συνόδου!

      Διαγραφή
  3. Πριν να διεξαχθεί, κάποιοι τεκμηρίωσαν ότι για τυπικούς και παράλληλα ουσιαστικούς λόγους η ψευτοσύνοδος εξ ορισμού είναι άκυρη, είναι ψευτοσύνοδος. Διότι επί πλέον η εποχή μας στερείται εκκλησιαστικών αναστημάτων που θα είχαν το κύρος του ερμηνεύειν τας Γραφάς και δογματίζειν θεοπνεύστως. Άλλοι, πάλι εκ των προτέρων, αποδείκνυαν ότι θα μπορούσε να ονομαστή σύνοδος προκαθημένων κι επ΄ουδενί πανορθόδοξος.

    Η ψευτοσύνοδος έγινε, με ελάχιστους επισκόπους ανά συμμετέχουσα εκκλησία, που δεν αντιπροσώπευαν απαραίτητα τους μη συμμετέχοντες επισκόπους της εκκλησίας τους ούτε και τον κλήρο και λαό. Επί πλέον, απείχαν οι επίσκοποι των πολυαριθμοτέρων Ορθοδόξων Εκκλησιών διότι δεν συμμετείχαν οι Εκκλησίες τους. Τι σόι ..."πανορθόδοξη" σύνοδος είναι εάν αντιπροσώπευε το ήμισυ ή το 1/3 ή το 1/4 του πληρώματος της οικουμενικής Ορθοδοξίας; Τεκμήριο ακυρότητος και το ότι δεν προετοιμάστηκε ως Οικουμενική, για λόγους που άπτονται της αναγνωρίσεως ως εκκλησιών των αιρετικών. Σημαντικό τεκμήριο ακυρότητας είναι το ότι οι συμμετέχοντες επίσκοποι είχαν διακοσμητικό ρόλο, δηλ. είτε συμφωνούσαν είτε κάποιοι διαφωνούσαν, ήταν ένα και το αυτό και λόγω προειλημμένων αποφάσεων (τυρεία) αλλά και διότι εν τέλει φαινόταν μόνο μία ψήφος ανά τοπική εκκλησία, της οποίας η απόφαση φάνταζε ομόφωνη.

    Μέχρι να συγκληθεί στο μέλλον τοπική ή μεγάλη ή Οικουμενική Σύνοδος που θα την καταδικάσει ως ληστρική, ο κάθε Χριστιανός βάσει της Αγίας Γραφής καταδικάζει κάθε αιρετικό ή αιρετίζοντα όρο της εν Κολυμβαρίω ψευδοσυνόδου, των θεωρεί δε συνολικά άκυρη επειδή δεν έχει καν τις προϋποθέσεις, τυπικές και ουσιαστικές μιας Ορθοδόξου Χριστιανικής Συνόδου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Δεν είναι υποχρεωτικό ο ιερεύς να είναι δημόσιος υπάλληλος ούτε και να χρηματοδοτείται από το ποίμνιο, (πλην των εξόδων μετακινήσεως και διατροφής εκτός έδρας). Βλέπουμε ότι οι προτεστάντες έχουν ποιμένες ιατρούς, επαγγελματίες, υπαλλήλους, κάτι που συνέβαινε και στην αρχαία Εκκλησία. Αλλά και στον Επίσημη Εκκλησία υπάρχουν περιοτώσεις χειροτονιών αμίσθων κληρικών, που είναι ιατροί, νομικοί, συνταξιούχοι κ.α. Έτσι θα μπορούσε ή θα έπρεπε να συμβαίνει σε εκτενέστερη κλίμακα. Παράλληλα με τους κατ΄επάγγελμα κληρικούς δημοσίους υπαλλήλους ή τους εξ εκείνων αποτειχισμένους, να είναι σύνηθες να διακονούν άμισθοι κληρικοί, που να φορούν τα άμφια μόνο στις ακολουθίες. Για παράδειγμα: Κάλλιστα μπορεί κάποιος συνταξιούχος οιασδήποτε εργασίας και ακμαίος, να χειροτονηθεί, ως άμισθος κληρικός και, ιδίως σε έκτακτες περιστάσεις και στο υπόλοιπο του βίου του να διακονεί τον ευσεβή λαό. Και αν είναι πολλοί, θα εναλλάσσονται ανά Κυριακή.

    Η Αγία Γραφή δίνει στον επίσκοπο και πρεσβύτερο το δικαίωμα, να διατρέφεται από το ποίμνιό του, ο βους στο αλώνι δεν πρέπει να φιμωθεί, είναι δε άξιος ο εργάτης του μισθού αυτού. Με δυο υποσημειώσεις. α' ότι, ο χρηματοδοτούμενος από το ποίμνιο ή μέσω του ποιμνίου από τον δημόσιο κορβανά, οφείλει να ζήσει βίον λιτόν και αυτός και η οικογένειά του. Αν θέλεις να πλουτήσεις, λέει ο π. Αυγουστίνος, να γίνεις έμπορος ή άλλου επαγγέλματος κι όχι κληρικός. β. παράλληλα η Γραφή δίνει στον ποιμένα και την άλλη επιλογή, ο πρεσβύτερος και ο επίσκοπος να έχει μια τίμια εργασία για να ζη την οικογένειά του και τα παιδιά του, και να ασκεί αφιλοκερδώς τα ιερατικά ή επισκοπικά του καθήκοντα. Υπάρχει το παράδειγμα του Απ. Παύλου που εργαζόταν χειρωνακτικά για να εξαφαλίζει τα προς το ζην. Κάλλιστα μπορεί κάποιος να ασκεί οποιοδήποτε επάγγελμα και τις Κυριακές και τα απογεύματα να τελεί αφιλοκερδώς ιερατικά καθήκοντα. Και μάλιστα αν εφαρμοζόταν οι οδηγίες της Καινής Διαθήκης, που οι επίσκοποι και πρεσβύτεροι θα είναι (πλην εξαιρέσεων) προ της χειροτονίας μεγάλης ηλικίας (πρεσβύτεροι) έγγαμοι άνδρες μιας γυναικός και θα έχουν προ της χειροτονίας τέκνα μεγάλης ηλικίας και αποδεδειγμένα πιστά, και αν εφαρμοζόταν ως ποι ιεροί κανόνες, τότε οπωσδήποτε δεν θα ήταν ανεπάγγελτος ένας που θα χειροτονείτο για πρώτη φορά στα 50 ή 55 χρόνια του, θα έπρεπε να έχει κάποια απασχόληση για να ζήσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Συμφωνώ με τον αδελφό Δ.Π. Αλλιώς βλέπουμε τα πράγματα εμείς και διαφορετικά τα κανονίζει ο Χριστός μας. Η αποτειχιση θέλει ισχυρή πίστη, γνώσεις ορθοδοξίας και καθημερινή ορθοπραξια... Ένα βήμα κάνεις εσύ και τα υπόλοιπα ο αγαπημένος Ιησούς!
    Κ.Μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή