Τρίτη, 11 Οκτωβρίου 2016

Ο ΒΕΛΓΙΟΥ ΑΘΗΝΑΓΟΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟ

Του θεολόγου κ. Ανδρέα Κυριακού
=====
Ο Σεβασμιώτατος Βελγίου κ. Αθηναγόρας βρέθηκε προσφάτως στην Κύπρο, όπου συλλειτούργησε με τον Μακαριώτατο κ. Χρυσόστομο στην Αγία Σοφία της Λευκωσίας. Σε δηλώσεις του, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στη Σύναξη του Κολυμβαρίου. 

Σχετικά με την ανωτέρω Σύναξη ο Σεβασμιώτατος βλέπει πώς «από τη μια υπάρχει αυτό το ισχυρό μήνυμα της ενιαίας Ορθοδόξου Εκκλησίας,από την άλλη …είχαμε αυτή τη δυσκολία της απουσίας τεσσάρων κατά τόπους Ορθοδοξων Εκκλησιών». Προσπαθούμε να εντοπίσουμε το ισχυρό μήνυμα που έχει διαπιστωθεί από το Σεβασμιώτατο. Δυστυχώς αδυνατούμε να το εντοπίσουμε. 

Αν εννοεί ότι αποτελεί ισχυρό μήνυμα η διακήρυξη ότι οι πάσης φύσεως αιρετικοί, από τον Πάπα και τους οπαδούς του, τους ποικιλώνυμους Προτεστάντες με την εκπληκτικού εύρους πολυδιάσπαση, τους παραπαίοντας Αγγλικανούς, μέχρι τους Μονοφυσίτες κ.τ.ο., δεν αποτελούν εκτροπή και διαστρέβλωση του Ευαγγελικού μηνύματος, αλλά «ετερόδοξες Εκκλησίες», λυπούμαστε αλλά δεν συμφωνούμε, ούτε προσυπογράφουμε καθ’ οιονδήποτε τρόπο. Γιατί; Διότι απλούστατα αυτό αντίκειται στη διαχρονική αυτοσυνειδησίας της Ορθοδοξίας. Όσες συμπροσευχές κι αν κάνετε  με τους αιρετικούς στο Βέλγιο, όπως συνηθίζετε, όσες φορές κι αν συναναστραφήτε μαζί τους, λες και δεν υφίσταται καμία εκκλησιαστική απαγόρευση, μάτην κοπιάτε και εις πίθον αντλείτε Δαναΐδων. 

Με απλά λόγια κάθε φορά που αναγινώσκεται το«Πιστεύω» επ’ εκκλησίαις δίδεται ισχυρότατο και ηχηρότατο ράπισμα στις οικουμενιστικές παρειές, διότι ομολογούμε ότι η Εκκλησία είναι ες αεί ΜΙΑ. Μία είναι η Εκκλησία, Σεβασμιώτατε, κι όχι ενιαία. Τέτοιος νεολογισμός, που εκπέμπει την οσμήν της θεωρίας των κλάδων (Branch theory) είναι ξένος και οθνείος της εκκλησιαστικής ορολογίας και αυτόχρημα επικίνδυνος. Σίγουρα δεν μπορούν να ησυχάσουν όσοι περίμεναν τις τέσσερις Εκκλησίες στο Κολυμβάριο για να ολοκληρώσουν το έργο τους, έργο εκτροπής, έργο οθνείο και αλλότριο της παραδόσεως της Εκκλησίας. 

Ο Σεβασμιώτατος κ. Αθηναγόρας χρησιμοποιεί κόσμια γλώσσα, δεν μιμείται άλλους αρχιερείς του Οιικουμενικού Θρόνου στον πολέμο λάσπης κι αυτό είναι προς τιμήν του. Όμως η ουσία είναι μία: Οι οικουμενιστές ΔΕΝ μπόρεσαν να ολοκληρώσουν τους σχεδιασμούς τους στο Κολυμβάριο. Και η παραδοχή του Σεβασμιώτατου ότι δεν έπρεπε να συγκληθεί η «Σύνοδος» πριν να επιλυθεί το ζήτημα του Κατάρ είναι ορθή. Όμως δεν ανέφερε τίποτε για τις παρατηρήσεις της εν Βουλγαρία Εκκλησίας, ούτε για τις νύξεις του Πατριαρχείου Γεωργίας, που ήταν επί της ουσίας. Τέλος λόγου. Το Κολυμβάριο αποτελεί μαύρο πρόβατο στην πορεία της Εκκλησίας κι αυτό φαίνεται από τις αποφάσεις του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου